LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS kultūros ministro 2016 m. gruodžio 6 d. įsakymO Nr. ĮV-943 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ NR. 05.4.1-CPVA-K-303 PRIEMONĖS „AKTUALIZUOTI VIEŠĄJĮ IR PRIVATŲ KULTŪROS PAVELDĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2018 m. kovo 19 d. Nr. ĮV-301
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ Nr. 05.4.1-CPVA-K-303 priemonės „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-943 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ Nr. 05.4.1-CPVA-K-303 priemonės „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):
1. Pakeičiu 4.4. papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.6. Viešoji paslauga – valstybės ar savivaldybių kontroliuojamų juridinių asmenų kultūros, socialinės, švietimo, mokslo ir kitos veiklos, teikiant asmenims paslaugas arba religinės apeigos, atliekamos viešai kultūros paveldo objekte, kurio bent vienas reikšmingumą lemiantis vertingųjų savybių pobūdis – sakralinis.“
3. Papildau Aprašą 4.7 papunkčiu:
„4.7. Valstybės ar savivaldybių kontroliuojami juridiniai asmenys – tokie juridiniai asmenys, kurių daugiau nei 50 proc. dalininkų / akcininkų yra valstybė ir (arba) savivaldybė ir valstybė ir (arba) savivaldybė turi daugiau nei 50 proc. dalininkų / akcininkų balsų, taip pat biudžetinė įstaiga, įsteigta valstybės ar savivaldybės.“
4. Papildau Aprašą 4.8 papunkčiu:
5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
11.1. kultūros paveldo objekto, kuriame po projekto įgyvendinimo bus teikiama ne viešoji paslauga, tvarkybos darbai. Veiklų finansavimo būtina sąlyga – investicijų pritraukimas iš kitų šaltinių kultūros paveldo objektų pritaikymui kultūrinėms, edukacinėms, ekonominėms, socialinėms ir kitoms reikmėms, t. y. užtikrinant kultūros paveldo objekto patrauklumą ir prieinamumą visuomenei, siekiant sudominti ir įtraukti kuo didesnę visuomenės dalį ir kuo įvairesnes tikslines grupes, išlaikant esamus ir (arba) sukuriant papildomus (naujus) lankytojų srautus. Pareiškėjas kultūros objekto pritaikymą minėtoms reikmėms privalo užtikrinti numatomomis atlikti ar jau atliktomis investicijomis iš kitų šaltinių – nuosavų, skolintų ir kitų lėšų, arba pasinaudojant priemonės Nr. 05.4.1-FM-F-307 „Viešojo ir privataus kultūros paveldo pritaikymas visuomenės poreikiams“ (toliau – priemonė Nr. 05.4.1-FM-F-307) lėšomis. Pagal šią priemonę suteikiama paskola pareiškėjams, atitinkantiems paskolų pagal priemonę Nr. 05.4.1-FM-F-307 suteikimui nustatytus reikalavimus.
11.2. kultūros paveldo objekto, kuriame po projekto įgyvendinimo bus teikiama viešoji paslauga ir kurio tvarkymui skiriamas finansavimas nėra valstybės pagalba, tvarkomieji statybos ir tvarkybos darbai . Kultūros paveldo objektas turi būti pritaikytas kultūrinėms, edukacinėms, ekonominėms, socialinėms ir kitoms reikmėms, t. y. turi būti užtikrintas kultūros paveldo objekto patrauklumas ir prieinamumas visuomenei, siekiant sudominti ir įtraukti kuo didesnę visuomenės dalį ir kuo įvairesnes tikslines grupes, išlaikant esamus ir (arba) sukuriant papildomus (naujus) lankytojų srautus.
11.3. kultūros paveldo objekto, kuriame po projekto įgyvendinimo bus teikiama viešoji kultūros paslauga ir kurio tvarkymui skiriamas finansavimas yra valstybės pagalba, tvarkomieji statybos ir tvarkybos darbai. Kultūros paveldo objektas turi būti pritaikytas kultūrinėms, edukacinėms, ekonominėms, socialinėms ir kitoms reikmėms, t. y. turi būti užtikrintas kultūros paveldo objekto patrauklumas ir prieinamumas visuomenei, siekiant sudominti ir įtraukti kuo didesnę visuomenės dalį ir kuo įvairesnes tikslines grupes, išlaikant esamus ir (arba) sukuriant papildomus (naujus) lankytojų srautus.
11.4. kultūros paveldo objekto, kuriame po projekto įgyvendinimo bus teikiama viešoji paslauga (išskyrus viešąsias kultūros paslaugas) ir kurio tvarkymui skiriamas finansavimas yra valstybės pagalba, tvarkybos darbai. Kultūros paveldo objektas turi būti pritaikytas kultūrinėms, edukacinėms, ekonominėms, socialinėms ir kitoms reikmėms, t. y. turi būti užtikrintas kultūros paveldo objekto patrauklumas ir prieinamumas visuomenei, siekiant sudominti ir įtraukti kuo didesnę visuomenės dalį ir kuo įvairesnes tikslines grupes, išlaikant esamus ir (arba) sukuriant papildomus (naujus) lankytojų srautus.“
6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Viešųjų ir privačių juridinių asmenų objektams, į kuriuos investicijos planuojamos pagal Priemonę, negali būti suplanuotos investicijos/skirtas finansavimas pagal Ministerijos administruojamas priemones „Aktualizuoti kultūros paveldo objektus“, „Modernizuoti kultūros infrastruktūrą“, Aktualizuoti savivaldybių kultūros paveldo objektus“, „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“.“
7. Pakeičiu 27.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 29.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.1. Kartu su paraiška pareiškėjas (taikoma, kai pareiškėjas, kuris, įgyvendinant Aprašo 11 punkto nuostatą, po projekto įgyvendinimo teiks viešąją paslaugą) įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti investicijų projektą su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva ir taikant 15 metų projekto ataskaitinį laikotarpį, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.“
9. Pakeičiu 29.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.3.1. daiktinės pareiškėjo teisės į statinį ir (ar) žemę ar statinio ir (ar) žemės valdymo formos (nuoma ar panauda), kuriame (-uose) įgyvendinant projektą bus vykdomi tvarkybos darbai ir (ar) tvarkomieji statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;“.
10. Pakeičiu 29.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.3.2. pareiškėjas privalo turėti tvarkybos darbų projektą, parengtą ir patvirtintą vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamente 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-329 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ patvirtinimo (toliau – PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“), nustatyta tvarka ir (arba) parengtą ir patvirtintą Dailės vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo darbų programą, kai vadovaujantis Kilnojamųjų kultūros vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2009 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-331 „Dėl Kilnojamųjų kultūros vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Restauravimo darbų programa) atliekami vertybių, kurios yra nekilnojamojo kultūros paveldo objekto viena iš vertingųjų savybių (dailės kūrinių) darbai. Patvirtintame tvarkybos projekte privalo būti parengta tvarkybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis. Jeigu teikiamame tvarkybos projekte yra suprojektuoti kultūros paveldo objekto tvarkomieji statybos darbai (paprastojo remonto darbai) skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys tvarkomiesiems statybos darbams ir tvarkybos darbams turi būti aiškiai atskirtos;“.
11. Pakeičiu 29.3.3. punktą ir jį išdėstau taip:
„29.3.3. pareiškėjas privalo turėti leidimą atlikti kultūros paveldo objekto ar kultūros paveldo statinio tvarkybos darbus, išduotą vadovaujantis Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. ĮV-155 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“ patvirtinimo“ (toliau – PTR 3.04.01:2014 „Leidimų atlikti tvarkybos darbus išdavimo taisyklės“), nustatyta tvarka;“.
12. Pakeičiu 29.3.4. papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.3.4. Jeigu, įgyvendinant Aprašo 11 punkte nustatytas sąlygas bus vykdomi tvarkomieji statybos darbai, pareiškėjas privalo turėti statinio projektą, parengtą ir patvirtintą vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“) nustatyta tvarka. Patvirtintame statybos projekte privalo būti parengta statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis. Jeigu teikiamas statybos projektas, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys tvarkomiesiems statybos darbams ir tvarkybos darbams turi būti aiškiai atskirtos;“.
13. Pakeičiu 29.3.5. papunktį ir jį išdėstau taip:
„29.3.5. Jeigu įgyvendinant Aprašo 11 punkte nustatytas sąlygas bus vykdomi tvarkomieji statybos darbai, pareiškėjas privalo turėti statybą leidžiantį dokumentą, išduotą vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“), nustatyta tvarka;“
14. Pakeičiu 29.3.6. papunkčio numerį į 29.3.7. ir papildau Aprašą nauju 29.3.6 papunkčiu:
15. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra:
35.1. pagal Aprašo 9.1 papunktyje nurodytą pirmąjį kvietimą – 700 000,00 eurų (septyni šimtai tūkstančių eurų);
16. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
„41. Įgyvendinant Aprašo 11 punkte nustatytas sąlygas ir vykdant tvarkomuosius statybos darbus (Aprašo 11.1 ir 11.4 papunkčių atveju) ar kitas veiklas (pvz., įrangos įsigijimas), išlaidos už šiuos darbus ar kitas veiklas bus laikomos netinkamomis finansuoti, bet susijusiomis su projektu, kurias pareiškėjas arba partneris projekto įgyvendinimo metu privalės apmokėti savo lėšomis.“
17. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Jeigu projektui taikoma valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalimi valstybės pagalbos dydis negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Jeigu projekto investicijų išlaidoms, kurios tinkamos finansuoti pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, skiriama valstybės pagalba neviršija 2 000 000 eurų (dviejų milijonų eurų), tokiam projektui didžiausia valstybės pagalbos suma nustatoma pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 8 dalies nuostatas. Valstybės pagalbos dydžiui nustatyti (taikoma, jeigu valstybės pagalbos dydis nustatomas pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalį) pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi pateikti informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 5 priedas). Aprašo 5 priedas pildomas vadovaujantis „5 priedo „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų planuojamą gauti veiklos pelną“ pildymo instrukcija“ (Aprašo 6 priedas).“
18. Pakeičiu 45 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti laikomos viešojo ir privataus nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų – taikomųjų tyrimų, tvarkybos darbų projektavimo, ekspertizės, projekto vykdymo priežiūros, atlikimo, remonto, avarinės grėsmės pašalinimo, restauravimo ir konservavimo išlaidos, išskyrus tokias konservavimo išlaidas, kurios skirtos kultūros paveldo statinio (jo dalių) užkonservavimui, kai nustojama juo naudotis arba uždraudžiami jame vykdomi darbai.
Aprašo 11.2 ir 11.3 papunkčiuose nustatytais atvejais tinkamomis finansuoti išlaidomis taip pat laikomos: 1) kultūros paveldo objektų (pastatų/patalpų) tvarkybos ir (ar) tvarkomųjų statybos darbų išlaidos; 2) tvarkomųjų statybos ir (ar) tvarkybos darbams atlikti būtinos inžinerinės paslaugos, numatytos Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme.
Kultūros paveldo objektų taikomųjų tyrimų išlaidos negali viršyti dydžių, nustatytų Paveldo tvarkybos reglamente PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2007 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. ĮV-527 „Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo paveldotvarkos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo“ (Dėl Paveldo tvarkybos reglamento PTR 4.01.26:2007 „Nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybos darbų skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijos“ patvirtinimo)“ 2 priede.
Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita.
Netinkamomis finansuoti laikomos fiziškai neišlikusių kultūros paveldo objektų (pastatų) atkūrimo išlaidos arba kultūros paveldo objektų (pastatų), kai yra išlikę tik pastato fragmentai ar liekanos, atkūrimo išlaidos.“ |
19. Pakeičiu 57.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„57.5. jei kultūros paveldo objektas, kuriame numatoma atlikti tvarkybos ir (ar) su projekto veiklų vykdymu susijusius statybos darbus, pareiškėjui nepriklauso nuosavybės teise, pareiškėjas turi pateikti kitą daiktinę teisę ar valdymo formą (nuoma ar panauda) įrodančius dokumentus. Daiktinė teisė į kultūros paveldo objektą, kuriame numatoma atlikti tvarkybos ir (ar) su projekto veiklų vykdymu susijusius statybos darbus, ar kita šio kultūros paveldo objekto valdymo forma (nuoma ar panauda) turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;“.
20. Pakeičiu 57.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„57.6. jei kultūros paveldo objektas, kuriame numatoma atlikti tvarkybos ir (ar) tvarkomuosius statybos darbus, turi bendraturtį (-čius), pareiškėjas turi pateikti bendraturčio (-ių) sutikimo dėl paslaugų teikimo kultūros paveldo objekte bei bendraturčių įsipareigojimo prisidėti prie pastato sutvarkymo atitinkama dalimi pagal užimamą plotą (jei taikoma) kopijas;“.
21. Pakeičiu 57.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„57.7. Tvarkybos darbų projekto, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ nustatyta tvarka, arba statinio projekto, kurio sudėtinė dalis yra tvarkybos darbų projektas, parengto ir patvirtinto PTR 3.06.01:2014 „Kultūros paveldo tvarkybos darbų projektų rengimo taisyklės“ bei STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka, kopiją ir (arba) Dailės vertybių tyrimo, konservavimo ir restauravimo darbų programos, parengtos ir patvirtintos Restauravimo darbų programoje nustatyta tvarka, kopiją. Teikiama visos sudėties ir Aprašo 29.3.2 bei 29.3.4 papunkčių reikalavimus atitinkanti statinio ar tvarkybos darbų projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga), nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, data ir numeris. Patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama.“
22. Pakeičiu 57.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„57.9. Statinio projekto, parengto ir patvirtinto vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka, kopiją. Teikiama visos sudėties ir Aprašo 29.3.4 papunkčio reikalavimus atitinkanti statinio projekto elektroninė versija (PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga), nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, data ir numeris. Patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama.“
23. Pakeičiu 57.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
„57.11. jei projekte numatomi statybos darbai, kuriems neprivaloma rengti statinio projekto, numatomų sutvarkyti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir/ar orientacinius numatomos sutvarkyti aplinkos planus/brėžinius/schemas bei preliminarius darbų kiekių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės planuojamų atlikti darbų kainos, arba dokumentus, kuriuose nustatyti orientaciniai statybos darbų kiekiai ir jų kainos;“.
24. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:
25. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:
„77. Jeigu, įgyvendinant Aprašo 11 punkte nustatytas sąlygas, bus vykdomi tvarkomieji statybos darbai, ne vėliau kaip iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos turi būti gautas statybos užbaigimo dokumentas, kai jį privaloma gauti pagal Lietuvos Respublikos Statybos įstatymą arba pasirašytas priėmimo–perdavimo aktas.“
26. Pakeičiu Aprašo 1 priedą:
26.1. Pakeičiu „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės“ 5.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai) arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);“. |
Informacijos šaltinis: pareiškėjo (partnerio) deklaracija. |
|
|
26.2. Pakeičiu „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės“ 5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą. |
Pareiškėjo planuojamos suformuoti projekto komandos atsakomybė ir funkcijos yra aiškiai aprašytos ir yra pakankamos projektui įgyvendinti. Taip pat pareiškėjas numato užtikrinti, kad į projekto komandą bus įtraukti reikiamos kompetencijos asmenys, kaip tai numatyta Aprašo 81 punkte. Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas.“ |
|
|
26.3. Pakeičiu „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės“ 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas nuosavas įnašas.) |
Pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo šio Aprašo 37 punkte nurodyta lėšų dalimi.
Informacijos šaltiniai: paraiška, investicijų projektas, verslo planas, taip pat dokumentai, nurodyti Aprašo 57.13 punkte.“ |
|
|
26.4. Pakeičiu 1 priedo paskutinės dalies „Galutinė projekto atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimo išvada“ 3 punkto lentelę ir ją išdėstau taip:
„Bendra projekto vertė1, Eur |
Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma: |
Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur |
Tinkamos deklaruoti EK išlaidos |
|||||
Iš viso, Eur |
Iš jų: |
Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc |
|||||
Prašomos skirti lėšos – iki, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4=(3/2)*100 |
5 |
6=(5/2)*100 |
7 |
8=2-7 |
9=(8/2)*100“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-K-303 „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai.
Paraiškos kodas |
(įrašomas paraiškos kodas) |
Pareiškėjo pavadinimas |
(įrašomas pareiškėjo pavadinimas) |
Projekto pavadinimas |
(įrašomas projekto pavadinimas) |
Projektą planuojama įgyvendinti: □ su partneriu (-iais) □ be partnerio (-ių) |
|
□ PIRMINĖ □ PATIKSLINTA (Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui.) |
Bendrasis reikalavimas/ specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo/specialiojo kriterijaus detalizavimas (jei taikoma) |
Bendrojo reikalavimo/specialiojo kriterijaus vertinimas |
|
Taip/Ne/ Netaikoma/Taip su išlyga |
Komentarai |
||
|
|
(Iš sąrašo pasirenkamas vienas iš atsakymo variantų.) |
(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo reikalavimo/specialiojo kriterijaus ir jų vertinimo aspekto įvertinimas; jei bendrąjį reikalavimą, specialųjį atrankos kriterijų ar jų vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, tai taip pat pažymima šiame stulpelyje.) |
1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla. |
|||
1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.
|
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 5 prioriteto 5.4.1 konkretų uždavinį „Padidinti kultūros ir gamtos paveldo aktualumą, lankomumą ir žinomumą, visuomenės informuotumą apie juos supančią aplinką“ ir siekiamą rezultatą.
Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše nurodytų veiklų. |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti veiklą, nurodytą šio Aprašo 11 punkte.
Informacijos šaltinis: investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius Apraše nustatytus reikalavimus. |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius šio Aprašo 11 punkte nustatytus reikalavimus dėl veiklų finansavimo būtinos sąlygos. Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas.
|
|
|
2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas. |
|||
2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.
|
Projektas turi atitikti Aprašo 19 punkte nurodytą specialųjį atrankos kriterijų.
Informacijos šaltinis: investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį. |
Netaikoma. |
|
|
3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių. |
|||
3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno Apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo. |
Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių, nurodytų šio Aprašo 27 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis. |
|||
4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
|
|
|
4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.). (Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama: - ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; - jei būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis yra atliktas; - ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka; jei taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis. |
Informacijos šaltinis: paraiška ir kita viešai prieinama informacija |
|
|
4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas). |
Informacijos šaltinis: paraiška |
|
|
4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas). |
Informacijos šaltinis: paraiška |
|
|
4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas). |
Informacijos šaltinis: paraiška |
|
|
4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje. |
Netaikoma. |
|
|
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
Netaikoma. |
|
|
4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. |
Informacijos šaltinis: paraiška |
|
|
4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas. |
Netaikoma. |
|
|
4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; arba 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (Pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo. |
4.5.1. vertinimo aspektas netaikomas.
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka Reglamente (ES) Nr. 651/2014 nustatytus reikalavimus. Atitikties vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 4 priede nurodytus vertinimo kriterijus (jeigu teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba).
Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus. |
|||
5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys.55. |
Informacija tikrinama pagal Juridinių asmenų registro duomenis.
Informacijos šaltinis: paraiška ir kita viešai prieinama informacija. |
|
|
5.2. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Apraše. |
Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas šio Aprašo 14, 15 ir 16 punktuose.
Informacijos šaltinis: paraiška.
|
|
|
5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas. |
Netaikoma. |
|
|
5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: 5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms)/pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos; 5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai) arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių)), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma); 5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jis (jie), perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui). |
Informacijos šaltinis: pareiškėjo (partnerio) deklaracija. |
|
|
5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą. |
Pareiškėjo planuojamos suformuoti projekto komandos atsakomybė ir funkcijos yra aiškiai aprašytos ir yra pakankamos projektui įgyvendinti. Taip pat pareiškėjas numato užtikrinti, kad į projekto komandą bus įtraukti reikiamos kompetencijos asmenys, kaip tai numatyta Aprašo 81 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
5.6. Projekto parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.
|
Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus šio Aprašo 29 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
Įgyvendinančiosios institucijos įvertinimas |
|
5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą. (Šis vertinimo aspektas vertinamas tik tais atvejais, jei pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais).) |
Vertinama atitiktis Aprašo 16 punkte nustatytam reikalavimui. Taip pat vertinama, ar: - kaip projekto partneriai, prisidės prie projekto tikslo įgyvendinimo; - partnerio pasirinkimas ir jo indėlis į projektą yra pagrįstas, ar yra atskleista gaunama nauda iš partnerio įtraukimo į projektą ir ar partneris prisideda prie projekto tikslo įgyvendinimo bei veiklų.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti. |
|||
6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas nuosavas įnašas.) |
Pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo šio Aprašo 37 punkte nurodyta lėšų dalimi.
Informacijos šaltiniai: paraiška, investicijų projektas, verslo planas, taip pat dokumentai, nurodyti Aprašo 57.13 punkte[1]. |
|
|
6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas. |
Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas, verslo planas. |
|
|
6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra nacionalinės viešosios lėšos) arba projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Atsakant į šį klausimą įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 priede nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai: – projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio ir, nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių, 6.1 papunkčio vertinimas turi būti „Ne“; – projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra nacionalinės viešosios lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio vertinimas turi būti „Ne“. Jei šio papunkčio vertinimo aspektas įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.) |
Informacijos šaltinis: paraiška, investicijų projektas. |
|
|
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
|||
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:
|
Taikoma, kai pareiškėjas yra viešasis juridinis asmuo. |
|
|
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
Vertinimas atliekamas vienos siūlomos įgyvendinti projekto alternatyvos atžvilgiu |
|
|
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
Vertinimas atliekamas vienos siūlomos įgyvendinti projekto alternatyvos atžvilgiu. |
|
|
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
Vertinimas atliekamas vienos siūlomos įgyvendinti projekto alternatyvos atžvilgiu. |
|
|
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
Vertinimas atliekamas vienos siūlomos įgyvendinti projekto alternatyvos atžvilgiu. |
|
|
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
|
|
|
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. |
Netaikoma. |
|
|
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai. |
Informacijos šaltinis: paraiška.
|
|
|
7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai. |
Informacijos šaltinis: paraiška ir kita įgyvendinančiai institucijai prieinama informacija.
|
|
|
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. |
Projekto įgyvendinimo terminas ir vieta turi atitikti šio Aprašo 24-26 punktuose nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai. |
Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus šio Aprašo 45 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; – gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti. |
Netaikoma: 1) projektams, kuriems teikiama valstybės pagalba; 2) kai iš ERPF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų. |
|
|
8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje. |
|
||
8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: a) iš ERPF ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše; arba pagal Aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos; b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: ES teritorijoje; ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše. c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 26 punkte nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška.
|
|
|
GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:
1) Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:
□ Taip □ Ne □ Taip su išlyga
Komentarai: ______________________________________________________________________
2) Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
□ Taip, nebandė
□ Ne, bandė
Komentarai: ______________________________________________________________________
(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės.)
3) Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti EK išlaidos:
Bendra projekto vertė[2], Eur |
Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma: |
Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur |
Tinkamos deklaruoti EK išlaidos |
|||||
Iš viso, Eur |
Iš jų: |
Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc |
|||||
Prašomos skirti lėšos – iki, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4=(3/2)*100 |
5 |
6=(5/2)*100 |
7 |
8=2-7 |
9=(8/2)*100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias ĮI, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį.)
|
____________________________________ __________________ ________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos (data) (vardas ir pavardė, parašas*)
atsakingo asmens pareigų pavadinimas)
* Jei pildoma popierinė versija
______________
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo priemonės Nr. 05.4.1-CPVA-K-303 „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
2 priedas
PROJEKTO Naudos ir kokybės vertinimo LENTELĖ
Paraiškos kodas |
Pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 25. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 140. |
Projekto pavadinimas |
Pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 150. |
Projektą planuojama įgyvendinti: Pažymima projekto naudos ir kokybės vertinimo metu. su partneriu (-iais) be partnerio (-ių) |
|
PIRMINĖ PATIKSLINTA (Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui.) Pildoma projekto naudos ir kokybės vertinimo metu. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Vertinimo metu suteiktų balų skaičius |
Komentarai |
|
Taikoma pirmajam kvietimui (Aprašo 9.1 p.) |
Taikoma antrajam kvietimui (Aprašo 9.2 p.) |
||||
1. Didžiausias projektui skiriamo finansavimo efektyvumas kultūros paveldo objekte. |
Prioritetiškai bus vertinamas projektui skiriamo finansavimo efektyvumas. Projektui skiriamo finansavimo efektyvumas apskaičiuojamas taip: I IE = ----- LP Kur: LP – lankomumo pokytis kultūros paveldo objekte, matuojamas apsilankymų skaičiumi. Pvz., iki investicijų per metus (imami paskutiniai metai iki investicijų) lankytojai objekte apsilankė 1000 kartų. Projekte numatoma ir pagrindžiama, kad po investicijų lankytojai objekte per metus apsilankys 1200 kartų. Atitinkamai, numatomas lankomumo objekte pokytis po investicijų lygus 200 apsilankymų (1200 – 1000 = 200); I – Projektui skiriamo finansavimo dydis Eur, reikalingas numatomam ir pagrindžiamam lankomumo pokyčiui; IE – Investicijų efektyvumas, matuojamas Eur/lankytojui, t.y. kiek investicijų eurais į objektą reikia vienam papildomam apsilankymui.
Didesnis balas skiriamas pareiškėjams, kurių projektui skiriamo finansavimo efektyvumas bus didesnis.
Projektai, kuriuos projektui skiriamo finansavimo efektyvumas yra (taikoma Aprašo.9.1 p. nurodytam pirmajam kvietimui): iki 5 Eur – 15 balų; 6 – 10 Eur – 12 balų; 11 – 20 Eur – 9 balų; 21 – 30 Eur – 6 balų; 31 – 50 Eur – 3 balai; 51 ir daugiau Eur – 0 balų.
Projektai, kuriuos projektui skiriamo finansavimo efektyvumas yra (taikoma Aprašo. 9.2 p. nurodytam antrajam kvietimui): 301 Eur ir daugiau – 0 balų; 300–201 Eur – 5 balai; 200–151 Eur – 10 balų; 150–101 Eur – 15 balų; 100–50 Eur – 20 balų; iki 50 Eur – 25 balai.
Pastaba: lankytojų pokyčiui objekte skaičiuoti vertinami paskutiniai metai iki investicijų ir pirmi metai po projekto įgyvendinimo pabaigos. |
15 |
25 |
(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu. Nurodomas pagal kriterijų suteiktų balų skaičius. Jei kriterijams nustatomi svoriai, nurodomas pagal kriterijų suteiktas įvertinimas padaugintas iš svorio koeficiento. Galimas simbolių skaičius – 3 skaičiai iki kablelio ir 1 po kablelio.) |
Galimas simbolių skaičius – 1000. |
2. Pareiškėjo prisidėjimas didesniu nuosavu indėliu. |
Prioritetas bus teikiamas pareiškėjams, prisidedantiems prie projektui skiriamo finansavimo didesne nei nurodyta Aprašo 37 punkte nuosavo indėlio dalimi.
Jei prie projekto visų tinkamų finansuoti išlaidų prisidedama daugiau nei nustatyta Aprašo 37 punkte (taikoma Aprašo 9.1 p. nurodytam pirmajam kvietimui): Iki 1 proc. – 0 balų; 1 – 5 proc. – 5 balai; 6 – 10 proc. – 10 balų; 11 – 20 proc. – 15 balų; 21 ir daugiau proc. – 20 balų.
Jei prie projekto visų tinkamų finansuoti išlaidų prisidedama daugiau nei nustatyta Aprašo 37 punkte (taikoma Aprašo 9.2 p. nurodytam antrajam kvietimui): Iki 1 proc. – 0 balų;
1 – 5 proc. – 7 balai; 6 – 10 proc. – 14 balų; 11 – 20 proc. – 22 balų; 21 ir daugiau proc. – 30 balų. |
20 |
30 |
|
|
3. Privačių investicijų pritraukimas į valstybės arba savivaldybės nuosavybės kultūros paveldą. |
Didesnis prioritetas teikiamas valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausantiems objektams, į kuriuos planuojamos didesnės privačios (ne valstybės ar savivaldybės biudžeto) investicijos. Privačių lėšų indėlis nurodomas projekto paraiškoje ir vertinamas paraiškos vertinimo metu.
Privačiomis investicijomis laikomos bet kokios privačios lėšos, skirtos projekto tinkamoms ir netinkamoms, bet būtinoms projektui užbaigti išlaidoms finansuoti.
Kai į valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausantį objektą pritraukiama privačių lėšų: Iki 1 proc. – 0 balų; 1 – 10 proc. – 5 balai; 11 – 20 proc. – 10 balų; 21 ir daugiau proc. – 15 balų.
Pastaba: investicijos į valstybės arba savivaldybės nuosavybės teisę priklausantį kultūros paveldą laikomos bet kokios privačios investicijos, įskaitant ir tas lėšas, kurios gali sudaryti privalomo nuosavo indėlio dalį. Kriterijaus aprašyme nurodyti valstybės ir savivaldybių biudžetai suprantami kaip Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetai.
(Šis kriterijus netaikomas projektams, kurių paraiškos teikiamos pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą antrąjį kvietimą). |
15 |
Netaikoma |
|
|
4. Kultūros paveldo objekto reikšmingumas. |
Prioritetas mažėjimo tvarka teikiamas kultūros paveldo objektams, turintiems kultūros paminklo (Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 10 str. 2 d.) , valstybės saugomo (10 str. 3 d.) ir savivaldybės saugomo (10 str. 4 d.) objekto statusą. Kultūros paveldo objekto reikšmingumas vertinamas pagal Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 10 straipsnyje numatytą ir kultūros paveldo objektui suteiktą statusą, kuris yra nurodytas Kultūros vertybių registre.
Taikoma Aprašo 9.1 p. nurodytam pirmajam kvietimui: Jei objektas yra: 1. Kultūros paminklas –15 balų. 2. Valstybės saugomas objektas – 10 balų. 3. Savivaldybės saugomas objektas – 5 balai. 4. Registrinis – 0 balų.
Taikoma Aprašo 9.2 p. nurodytam antrajam kvietimui: Jei objektas yra: 1. Kultūros paminklas –25 balų. 2. Valstybės saugomas objektas – 15 balų. 3. Savivaldybės saugomas objektas – 5 balai. 4. Registrinis – 0 balų. |
15 |
25 |
|
|
5. Kultūros paveldo objekto buvimas prioritetiniame turizmo plėtros regione. |
Prioritetiškai bus vertinama, ar objektas patenka į vieną iš Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 238, 18 punkte nurodytų prioritetinių turizmo regionų ir už tai suteikiami papildomi 5 balai (taikoma Aprašo 9.1 p. nurodytam pirmajam kvietimui) arba 10 balų (taikoma Aprašo 9.2 p. nurodytam antrajam kvietimui). |
5 |
10 |
|
|
6. Projektu įgyvendinami regiono integruotoje teritorijų vystymo programoje (toliau – ITVP) nustatyti tikslai ir uždaviniai. |
Prioritetiškai bus vertinama, ar projektas įgyvendina atitinkamo regiono Integruotų teritorijų vystymo plane nustatytus tikslus ir uždavinius ir už tai suteikiami papildomi 5 balai (taikoma Aprašo 9.1 p. nurodytam pirmajam kvietimui) arba 10 balų (taikoma Aprašo 9.2 p. nurodytam antrajam kvietimui). |
5 |
10 |
|
|
7. Investicijos kultūros paveldo objekto pritaikymui. |
Prioritetiškai bus vertinamas pareiškėjo iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos numatytų investicijų dydis kultūros paveldo objekto pritaikymui.
Kai į kultūros paveldo objektą numatyta pritraukti: Iki 1 proc. – 0 balų; 1 – 5 proc. – 10 balų; 6 – 10 proc. – 15 balų; 11 – 20 proc. – 20 balų; 21 ir daugiau proc. – 25 balų.
Pastaba: numatomų pritraukti investicijų į kultūros paveldo objekto pritaikymą dydis yra apskaičiuojamas nuo bendros projekto vertės (įskaitant tinkamas ir netinkamas, bet būtinas projektui užbaigti finansuoti projekto išlaidas). Investicijos, skirtos kultūros paveldo objekto pritaikymui, yra suprantamos kaip su kultūros paveldo objekto pritaikymu susijusių tvarkomųjų statybos darbų išlaidos, kurias pareiškėjas įsipareigoja finansuoti iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos savo lėšomis ir kurias grindžia kartu su paraiška pateikto statinio projekto skaičiuojamosios kainos nustatymo dalimi arba pasirašytos rangos sutarties, kuri iki paraiškos pateikimo dienos nėra baigta įgyvendinti (negautas statybos užbaigimo aktas arba deklaracija apie statybos užbaigimą, arba statybos darbų priėmimo-perdavimo aktas, jeigu pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą statybos užbaigimo dokumentai nėra privalomi) kaina. (Šis kriterijus netaikomas projektams, kurių paraiškos teikiamos pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą antrąjį kvietimą). |
25 |
Netaikoma |
|
|
Suma: |
100 |
100
|
(Sumuojama skiltyje įrašytų skaičių suma, kuri negali viršyti 100. Galimas simbolių skaičius – 3 skaičiai iki kablelio ir 1 po kablelio.) |
|
|
Minimali privaloma surinkti balų suma: |
40 |
40 |
|
|
GALUTINĖ PROJEKTO Naudos ir kokybės vertinimo IŠVADA:
Išvada (pažymėti): |
Surinkta minimali balų suma Nesurinkta minimali balų suma |
Pastabos (jei yra) |
|
____________________________________ ________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos (data) (vardas ir pavardė, parašas[3])
atsakingo asmens pareigų pavadinimas)
______________________________
[1] Duomenys tikrinami pagal Juridinių asmenų registro duomenis, pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) kreditorių ir debitorių sąrašą (nurodomi kreditoriniai ir debitoriniai įsiskolinimai ir sąrašas, sudarytas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos), prognozinius pinigų srautus (mėnesiais) projekto įgyvendinimo laikotarpiu, kuriuose pagal projekto tvarkaraštį būtų detalizuoti ir išdėstyti projekto finansavimo šaltiniai, numatomos patirti išlaidos (atsižvelgiant į apmokėjimo sąlygas), įvertintas paramos sumų gavimas ir panašiai ir kurie įrodo, kad pareiškėjui ir (ar) partneriui (-iams) pakaks numatytų finansavimo šaltinių nuosavam indėliui finansuoti ir sklandžiam projekto veiklų finansavimui užtikrinti, pagrindžiančius planuojamų pardavimų dokumentus (turimi kontraktai, užsakomieji komerciniai pasiūlymai, užsakymai ir panašiai), planuojamus finansavimo šaltinius (nuosavos lėšos, bankų ir kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų paskolos ir kiti šaltiniai); kitus dokumentus, įrodančius pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) gebėjimus užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo.
[2] Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas.
[3] Pasirašoma, jei pildoma popierinė lentelės versija.