A black and white logo of a knight on a horse  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

Dėl EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO

2021 m. rugsėjo 2 d. ĮSAKYMO Nr. 4-970 „DĖL finansinės priemonės „STARTUOK“, FINANSUOJAMOS EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO LĖŠOMIS, schemos patvirtinimo“ Pakeitimo

 

2024 m. lapkričio 7 d. Nr. 4-591

Vilnius

 

P a k e i č i u  Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. 4-970 „Dėl Finansinės priemonės „Startuok“, finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, schemos patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

1.7. 2016 m. balandžio 15 d. Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas“ finansavimo sutartis Nr. J07-FM-F-01-0001/1S-23/8-35 (toliau – Verslo finansavimo fondo sutartis), sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir UAB ILTE (toliau – Paskolos davėjas arba ILTE).“

 

2.   Pakeičiu 1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

1.8. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360 (toliau – Inovacijų skatinimo fondo sutartis), sudaryta tarp Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Finansų ministerijos ir ILTE.“

 

3.   Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2.

 

Finansinei priemonei „Startuok“, finansuojamai Europos regioninės plėtros fondo lėšomis, (toliau – Priemonė) skiriama finansavimo suma

55 098 022 (penkiasdešimt penki milijonai devyniasdešimt aštuoni tūkstančiai dvidešimt du) eurai (įskaitant valdymo mokestį ILTE), iš jų 35 290 000 (trisdešimt penki milijonai du šimtai devyniasdešimt tūkstančių) eurų Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas“ lėšų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) ir grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų; 19 808 022 (devyniolika milijonų aštuoni šimtai aštuoni tūkstančiai dvidešimt du) eurai Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ ERPF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų.

 

 

 

4. Pakeičiu 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„4.3. Kitos Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) 2023/2831, Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 129/518 „Dėl Asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichoaktyvių medžiagų ligomis, integracijos į visuomenę koncepcijos patvirtinimo“,  Socialinės aprėpties didinimo
2020–2023 metų veiksmų plane, patvirtintame
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“.“

 

5. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

„5.

 

Paskolos davėjas

ILTE, kuriai Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Finansų ministerija Verslo finansavimo fondo sutartimi ir Inovacijų skatinimo fondo sutartimi pavedė įgyvendinti Priemonę teikiant Paskolas tiesiogiai Paskolų gavėjams.

 

6. Pakeičiu 8.1.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„8.1.7. Nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri ILTE sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje,  Europos Komisijos buvo pripažinta  nesuderinama su ES vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba), ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles.“

 

7. Pakeičiu 8.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„8.1.8. Per paskutinius penkerius metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta Europos Sąjungos (toliau – ES) finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos; padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje; įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją, arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą (taikoma, kai Paskolos teikiamos iš ERPF lėšų).

 

8. Pakeičiu 8.1.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

 

„8.1.9. Per paskutinius penkerius metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu (taikoma, kai Paskolos teikiamos iš ERPF lėšų).

 

9. Pakeičiu 8.1.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„8.1.14. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury).

 

10. Pakeičiu 8.1.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

8.1.15. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo yra ne mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą įtraukus akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų Paskolos gavėjui suteiktas paskolas, subordinuotas ILTE paskolos (-ų) atžvilgiu (toliau – trečiųjų asmenų subordinuotos paskolos) (be trečiųjų asmenų subordinuotų paskolų nuosavas kapitalas turi būti teigiamas), skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinę tarpinę finansinę ataskaitą. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, o pagal paskutinį tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį yra didesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, Paskolos gavėjas privalo pateikti ILTE nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus).“

 

11. Pakeičiu 8.1.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

8.1.16. Paskolos gavėjo ir (arba) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas ILTE yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikingumo lygio bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas ILTE vidaus procedūrų tvarka.“

 

12. Pakeičiu 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„10.2. Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirtos Paskolos teikiamos ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui, o Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirtos Paskolos – ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui, įskaitant ir atidėtą Paskolos grąžinimo terminą. Trumpesnė nei maksimalaus termino Paskola Paskolos gavėjui pagrįstai prašant ir sutinkant sumokėti Paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų pakeitimo mokestį gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo termino, jei neviršijami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 ir 4 dalyse ir (ar) Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nurodyti dydžiai.

 

13. Pakeičiu 10.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

10.3. Paskolų gavėjams taikoma kintama metinė palūkanų norma, kuri nustatoma pagal tiesiogiai ILTE teikiamų paskolų kainodaros metodiką ir apskaičiuojama pagal ILTE generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintą palūkanų normos skaičiuoklę, kuri yra viešai skelbiama ILTE interneto svetainėje www.ilte.lt.

 

14. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11.

Privataus finansavimo dalis Projekte

11.1. Įgyvendinant Projektą turi būti naudojamos ir privataus finansavimo lėšos. Paskola gali būti suteikiama tik tuo atveju, jei Projektas finansuojamas privataus finansavimo lėšomis, kurias sudaro privataus finansuotojo Paskolos gavėjui suteikta paskola Projektui finansuoti ir (ar) Paskolos gavėjo nuosavos lėšos. Privačiu finansuotoju gali būti Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo.

11.2. Privataus finansavimo lėšos, skirtos Projektui finansuoti, negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir (ar) šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba ir (ar) nereikšminga (de minimis) pagalba.

11.3. Privataus finansavimo lėšos įgyvendinant Projektą turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. tinkamų finansuoti Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas), tarp jų ne mažiau kaip 10 proc. Projekto išlaidų turi sudaryti paties Paskolos gavėjo nuosavos lėšos. Paskolos davėjo investicijoms finansuoti suteikiamos paskolos suma negali viršyti 80 proc. Projekto išlaidų (suma skaičiuojama be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas). Paskolos gavėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie Projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.

 

15. Pakeičiu 13.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„13.6. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, suteiktos Paskolos suma pagal Schemą negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies a punkte ir 4 dalyje nustatytos sumos, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje
.

 

16. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

„14.

 

Dotacija ir jai keliami reikalavimai

14.1. Paskolos gavėjui, nurodytam Schemos
6.1.1–6.1.3 papunkčiuose, gali būti skiriama dotacija – iki 20 proc. suteiktos Paskolos, skirtos investicijų finansavimui, sumos dalies nurašymui, neviršijant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte ir 4 dalyje nustatytų sumų.

14.2. Dotacija skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas paraiškoje gauti Paskolą nurodo, kad nori gauti dotaciją. Paskolos davėjas priima sprendimą, kuriame nustato suteikiamos Paskolos ir galimos skirti dotacijos dydžius. Paskolos suma į dotaciją konvertuojama (dalis Paskolos nurašoma) tik įgyvendinus Projektą. Projektas laikomas įgyvendintu, kai Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui Projekto įgyvendinimą patvirtinančius dokumentus, o Paskolos davėjas įvertina, kad Projektas yra tinkamai įgyvendintas.

 

 

 

 

17. Papildau 15.1.3 papunkčiu:

 

 

„15.1.3. Jeigu valstybės pagalbos suma viršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytą didžiausią galimą pagalbos sumą, atitinkamai keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos, jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.“

 

18. Pakeičiu 18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„18.2. Asmens duomenų valdytoja – ILTE, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas: Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (+370 5) 210 7510, el. paštas info@ilte.lt, duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@ilte.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus ir iš kitų duomenų šaltinių surinktus, kaip nustatyta Schemoje, asmens duomenis:“.

 

19. Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„18.3. ILTE asmens duomenis, nurodytus schemos
18.2.1–18.2.4. papunkčiuose, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15 straipsniuose, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje, o duomenys, nurodyti Schemos 8.1.8 ir 8.1.9 papunkčiuose, tvarkomi vadovaujantis 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 138 straipsnio nuostatomis. ILTE asmens duomenis tvarko vadovaudamasi ILTE generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo ILTE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama ILTE interneto svetainės www.ilte.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.“

 

20. Pakeičiu 18.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

 

„18.4. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų apskaitą, Paskolos davėjo suteiktų Paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti ir viešinti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą ar nereikšmingą (de minimis) pagalbą (Paskolos gavėjo vardas, pavardė, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma) Registre, Paskolos davėjo interneto svetainėje, taip pat apie suteiktą valstybės pagalbą – Valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje ir atlikti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų auditą, taip pat vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. Paskolos gavėjo (verslininko) ir Paskolos gavėjo (įmonės) kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų apklausas dėl Paskolos davėjo suteiktų Paskolų teisėtumo ir efektyvumo, kai rengiamos statistinės ataskaitos už suteiktas Paskolos davėjo Paskolas.“

 

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                                  Aušrinė Armonaitė