PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T- 163 „DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. kovo 27 d. Nr. T-57

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Panevėžio rajono savivaldybės tarybos reglamentą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1.    9 skyrių išdėstyti taip:

 

9 skyrius. PIRMASIS TARYBOS POSĖDIS

 

40. Savivaldybės tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja išrinktų tarybos narių dauguma – ne mažiau kaip 13 tarybos narių.

41. Pirmąjį naujai išrinktos savivaldybės tarybos posėdį šaukia savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nustatytus terminus ir joje nustatyta tvarka. Šiam posėdžiui pirmininkauja savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys. Jeigu savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas naujai išrinktos savivaldybės tarybos pirmojo posėdžio nesušaukia iki Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje nustatyto termino pabaigos, naujai išrinktos savivaldybės tarybos nariai renkasi patys kitą dieną pasibaigus šiam terminui. Šiuo atveju posėdžiui pirmininkauja meras arba, jei jo nėra, – pagal amžių vyriausias tarybos narys.

42. Už pirmojo tarybos posėdžio paskelbimą visuomenės informavimo priemonėse ir savivaldybės interneto tinklalapyje, patalpų tarybos posėdžiui, slaptam balsavimui parengimą, protokolo rašymą, tarybos sprendimų projektų, kitos medžiagos (tarybos posėdžio darbotvarkės, slapto balsavimo biuletenių, tarybos narių priesaikos tekstų ir kt.) parengimą pirmajam tarybos posėdžiui atsakinga savivaldybės administracija. Ji taip pat pasirūpina Lietuvos Respublikos Konstitucija, balsavimo kabina bei balsadėže.

43. Pirmajam ir kitiems išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžiams, iki prisieks tarybos nariai, pirmininkauja šio reglamento 41 punkte nurodyti asmenys, o sekretoriauja Kanceliarijos skyriaus darbuotojas. Po tarybos narių (mero) priesaikos priėmimo posėdžiui pirmininkauja meras arba, jeigu jo nėra, – vyriausiasis pagal amžių tarybos narys pagal tarybos patvirtintą darbotvarkę. Pirmajame išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdyje:

1) prisiekia savivaldybės tarybos nariai;

2) gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl savivaldybės tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl savivaldybės tarybos daugumos ir savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) sudarymo;

3) priimamas sprendimas dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir pavedimo administracijos direktoriui, administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti administracijos direktoriaus pareigas arba mero siūlymu dėl pavedimo savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) naujai kadencijai;

4) gali būti skiriami mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius. Mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius negali būti skiriami, jeigu pirmame posėdyje meras neprisiekė. Jeigu pirmame posėdyje meras neprisiekė, savivaldybės taryba priima sprendimą dėl kito posėdžio datos. Jis turi įvykti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po pirmojo posėdžio, kuriam pirmininkauja šio reglamento 41 punkte nurodyti asmenys. Jeigu ir šiame posėdyje meras neprisiekė arba prisiekė, bet dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai negali eiti savo pareigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka skiriamas tarybos narys laikinai eiti mero pareigas.

44. Savivaldybės tarybos narių priesaiką priima savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas savivaldybės rinkimų komisijos narys Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės tarybos nariui prisiekus, priesaiką priimantis asmuo įteikia tarybos nariui savivaldybės tarybos nario pažymėjimą.

45. Po savivaldybės tarybos narių priesaikos gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami šio reglamento 43 punkto 2 papunktyje nurodyti pareiškimai, kuriuos posėdžio pirmininkas paskelbia viešai.

46. Pirmame tarybos posėdyje gali būti skiriami mero pavaduotojas ir administracijos direktorius.

47. Mero pavaduotojas ir administracijos direktorius skiriami slaptu balsavimu.

48. Mero pavaduotojo skyrimo procedūra:

48.1. prieš pradedant mero pavaduotojo skyrimo procedūrą, tarybos sprendimu sudaroma Nuolatinė balsų skaičiavimo komisija, į kurią įeina po vieną atstovą nuo rinkimų laimėjusios partijos. Nuolatinė balsų skaičiavimo komisija išsirenka komisijos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją;

48.2. mero pavaduotojo kandidatūrą iš išrinktų tarybos narių siūlo meras. Tame pačiame tarybos posėdyje siūlomas vienas kandidatas. Tą patį kandidatą pakartotinai galima siūlyti dar vieną kartą. Jeigu ir antrąjį kartą pasiūlytai tarybos nario kandidatūrai į mero pavaduotojo pareigas taryba nepritaria, meras turi siūlyti kitą kandidatą į mero pavaduotojo pareigas;

48.3. sutikęs balotiruotis kandidatas prisistato tarybai (iki 10 minučių) ir atsako į tarybos narių klausimus (iki 15 minučių);

48.4. po prisistatymo ir klausimų kandidatui suteikiamas iki 5 minučių baigiamasis žodis;

48.5. posėdžio pirmininkas teikia tarybai tvirtinti savivaldybės administracijos parengtą savivaldybės mero pavaduotojo slapto balsavimo biuletenio pavyzdį. Tarybai patvirtinus biuletenio pavyzdį Kanceliarijos skyrius įrašo sutikusio balotiruotis kandidato vardą ir pavardę;

48.6. patvirtinto pavyzdžio biuletenius parengia Kanceliarijos skyrius ir perduoda Nuolatinei balsų skaičiavimo komisijai;

48.7. Nuolatinė balsų skaičiavimo komisija antspauduoja biuletenius savivaldybės antspaudu ir išduoda juos tarybos nariams;

48.8. tarybos nariai, gavę biuletenį, pasirašo savivaldybės administracijos parengtame rinkimų biuletenių išdavimo lape ir eina į balsavimo patalpą. Biuletenį draudžiama išnešti iš balsavimo patalpos. Patalpoje, kurioje vyksta balsavimas, gali būti tik Nuolatinės balsų skaičiavimo komisijos nariai ir tuo metu balsuojantys tarybos nariai;

48.9. negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai, neužpildyti ar neantspauduoti biuleteniai, taip pat biuleteniai, kuriuose papildomai įrašytos pavardės;

48.10. užpildytus biuletenius tarybos nariai sumeta į balsadėžę. Pasibaigus balsavimui Nuolatinė balsų skaičiavimo komisija išima biuletenius iš balsadėžės, suskaičiuoja balsus ir surašo slapto balsavimo rezultatų protokolą, kurį pasirašo visi Nuolatinės balsų skaičiavimo komisijos nariai;

48.11. balsadėžėje rasti ir suskaičiuoti biuleteniai sudedami į voką, ant voko užrašomas jo turinys, vokas užklijuojamas, antspauduojamas ir perduodamas saugoti savivaldybės administracijos darbuotojui, kuris atsakingas už slaptų dokumentų saugojimą;

48.12. kandidatas yra laikomas išrinktu, jei už jo kandidatūrą balsavo visų savivaldybės tarybos narių dauguma;

48.13. slapto balsavimo rezultatus paskelbia tarybos sudarytos Nuolatinės balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas, perskaitydamas protokolą;

48.14. remiantis Nuolatinės balsų skaičiavimo komisijos protokolu priimamas tarybos sprendimas dėl mero pavaduotojo skyrimo.

49. Administracijos direktoriaus skyrimo procedūra:

49.1. administracijos direktoriaus kandidatūrą tarybai teikia meras;

49.2. tame pačiame tarybos posėdyje siūlomas vienas kandidatas. Tą patį kandidatą pakartotinai galima siūlyti dar vieną kartą. Jeigu ir antrąjį kartą pasiūlytai kandidatūrai į administracijos direktoriaus pareigas taryba nepritaria, siūlomas kitas kandidatas į šias pareigas;

49.3. sutikęs balotiruotis kandidatas prisistato tarybai (iki 10 minučių) ir atsako į tarybos narių klausimus (iki 15 minučių);

49.4. prieš pradedant administracijos direktoriaus skyrimo procedūrą, posėdžio pirmininkas teikia tarybai tvirtinti savivaldybės administracijos parengtus Savivaldybės administracijos direktoriaus slapto balsavimo biuletenių pavyzdžius, ir tolimesnė procedūra vykdoma ta pačia tvarka kaip ir skiriant mero pavaduotoją.“

1.2. Išdėstyti 79 punktą taip:

„79. Slaptai balsuojama, kai skiriamas mero pavaduotojas, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas (-ai), kurio (-ių) kandidatūrą tarybai teikia meras administracijos direktoriaus siūlymu, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimas“.

1.3.    Išdėstyti 81 punktą taip:

„81. Slapto balsavimo procedūra vykdoma tokia pat tvarka kaip numatyta reglamento 48.8–48.14 punktuose“.

1.4.    Išdėstyti 121 punktą  taip:

„121. Kolegija yra sudaroma iš savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo ir iš vieno atstovo, deleguoto nuo kiekvienos frakcijos ir (ar) tarybos narių grupės.“

1.5.    Išdėstyti 144 punktą  taip:

„144. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus mero siūlymu skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Kontrolės komiteto pirmininką savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria savivaldybės taryba. Tą pačią kandidatūrą savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) gali siūlyti du kartus. Tarybai nepritarus pasiūlytai kandidatūrai, savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) turi siūlyti kitą kandidatą į šias pareigas. Jei savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria savivaldybės taryba mero siūlymu. Tarybos sprendimo projektą dėl kontrolės komiteto pirmininko ir kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimo rengia savivaldybės administracija, o sprendimo projektą teikia svarstyti savivaldybės meras.“

1.6. Išdėstyti 163 punktą taip:

„163. Panevėžio rajono savivaldybės taryboje sudaromi šie komitetai:

163.1. Kontrolės;

163.2. Biudžeto, ekonomikos ir investicijų;

163.3. Kaimo, sveikatos ir socialinių reikalų;

163.4. Švietimo, kultūros, jaunimo ir savivaldos reikalų.“

1.7. Išdėstyti 167 punktą taip:

„167. Etikos komisija atlieka valstybės politikų elgesio, kuriuo pažeidžiami Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatyti valstybės politikų elgesio principai ir nuostatos, kiti įstatymai ir teisės aktai, reglamentuojantys valstybės politikų veiklą, savivaldybės tarybos veiklos reglamentas, tyrimą. Savivaldybės taryba šios komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš tarybos narių. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos pirmininko kandidatūrą meras teikia savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Tą pačią kandidatūrą savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) gali siūlyti du kartus. Tarybai nepritarus pasiūlytai kandidatūrai, savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) turi siūlyti kitą kandidatą į šias pareigas. Jeigu savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos pirmininko kandidatūros, Etikos komisijos pirmininką savivaldybės taryba skiria mero teikimu. Sprendimo projektą dėl Etikos komisijos sudarymo, jos pirmininko ir pirmininko pavaduotojo skyrimo rengia savivaldybės administracija, o sprendimo projektą svarstyti teikia savivaldybės meras.“

2. Šis sprendimas įsigalioja 2015 metais naujai išrinktai Panevėžio rajono savivaldybės tarybai susirinkus į pirmąjį posėdį.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Povilas Žagunis