ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2023-02-28 ĮSAKYMO NR. A1-324 „DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023–2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO 2.1.1.1 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE“ ĮGYVENDINIMO ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. kovo 30 d. Nr. A1-519
Šilutė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės ir darbo apsaugos ministro 2023-02-06 įsakymo Nr. A1-80 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2023-2025 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.1.1.1 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:
1. P a k e i č i u Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2023-02-28 įsakymu Nr.A1-324 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano įgyvendinimo 2.1.1.1 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Šilutės rajono savivaldybėje aprašo patvirtinimo“ patvirtintą aprašą ( toliau – Aprašas) ir nustatau:
1.1. 2023 m. balandžio 1 d. įsigalioja:
1.1.1. tokia Aprašo 21 punkto redakcija:
„21. Savivaldybės administracijos ir (ar) savivaldybės įstaigų atstovus į Vertinimo komisiją skiria savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Seniūnaičius į Vertinimo komisiją deleguoja išplėstinės seniūnaičių sueigos. Jeigu į Vertinimo komisiją pasiūloma daugiau seniūnaičių, organizuojamas pasiūlytų seniūnaičių susirinkimas, kuriame balsavimo būdu išrenkama tiek seniūnaičių, kiek reikia Vertinimo komisijai sudaryti. Bendruomeninių organizacijų atstovus į Vertinimo komisiją deleguoja tos savivaldybės teritorijoje veikianti (-čios) asociacija (-os), vienijanti (-čios) savivaldybės teritorijoje veikiančias bendruomenines organizacijas. Savivaldybėje, kurioje nėra veikiančios asociacijos, vienijančios savivaldybės teritorijoje veikiančias bendruomenines organizacijas, atstovus į Vertinimo komisiją deleguoja savivaldybės bendruomeninių organizacijų taryba (arba nevyriausybinių organizacijų taryba, jei savivaldybėje nėra savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos ar jei jos funkciją vykdo nevyriausybinių organizacijų taryba) arba savivaldybės vietos veiklos grupė (-ės).
Į Vertinimo komisiją deleguojami atstovai turi turėti paraiškų vertinimo patirties ir gebėti atlikti paraiškų vertinimą.
Jei per savivaldybės mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą terminą į Vertinimo komisiją nepasiūlomi atstovai, savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą, kuriuos asmenis deleguoti į Vertinimo komisiją.“;
1.1.2. tokia Aprašo 22 punkto redakcija:
„22. personalinė Vertinimo komisijos sudėtis tvirtinama savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Savivaldybės tvarkos aprašą, bet ne vėliau kaip iki paraiškų pateikimo termino pabaigos. Vertinimo komisijos darbo forma – posėdžiai. Vertinimo komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė jos narių. Pirmojo Vertinimo komisijos posėdžio metu iš jos narių (seniūnaičių arba bendruomeninių organizacijų (ar nevyriausybinių organizacijų) atstovų) balsų dauguma išrenkamas pirmininkas.“;
1.1.3. tokia Aprašo 26 punkto redakcija:
„26. Vertinimo komisija ne ilgiau kaip per 14 kalendorinių dienų įvertina paraiškas – užpildo vertinimo anketas (Aprašo 2 priedas) ir jas pateikia Vertinimo komisijos sekretoriui (juo skiriamas savivaldybės administracijos ar savivaldybės įstaigos atstovas).
Vertinimo komisijos sekretorius per 2 darbo dienas parengia kiekvienos savivaldybės seniūnijos arba visos savivaldybės paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę. Vertinimo komisijos protokoliniu sprendimu savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos direktoriui siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų tam (tiems) projektui (-ams), kuris (kurie) surinko daugiausia Vertinimo komisijos narių balų ir kuriam (kuriems) įgyvendinti užtenka savivaldybės Priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.“;
1.1.4. tokia Aprašo 27 punkto redakcija:
„27. Vertinimo komisijos sprendimai dėl atrinkto (-ų) projekto (-ų), labiausiai atitinkančio (-čių) viešuosius bendruomenės narių (gyventojų) poreikius ir interesus, įforminti protokolu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio pateikiami savivaldybės administracijai. Savivaldybės meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius per 10 darbo dienų nuo Vertinimo komisijos protokolinio sprendimo priėmimo dienos priima sprendimą dėl atrinkto (-ų) projekto (-ų), labiausiai atitinkančio (-čių) viešuosius bendruomenės narių (gyventojų) poreikius ir interesus, finansavimo.“;
1.1.5. tokia Aprašo 28 punkto redakcija:
„28. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas per 3 darbo dienas nuo savivaldybės mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl atrinkto (-ų) projekto ( ų), labiausiai atitinkančio (-čių) viešuosius bendruomenės narių (gyventojų) poreikius ir interesus, finansavimo priėmimo dienos paskelbia informaciją apie laimėtoją ( us) (nurodomas organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas, projektui finansuoti skirta valstybės biudžeto lėšų suma) savivaldybės interneto svetainėje ir pagal galimybes pateikia skelbimo nuorodą savivaldybės socialinių tinklų paskyrose (esant galimybei – ir atitinkamos seniūnijos interneto svetainėje ir (ar) socialinių tinklų paskyrose).“;
1.1.6. tokia Aprašo 38 punkto redakcija:
„38. Jeigu projektai įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio veiklų vykdytojo darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos mažesnės. Savivaldybės meras, tvirtindamas Savivaldybės tvarkos aprašą, numato kriterijus, kuriais remiantis nustatoma, kuriam projektui skiriamas finansavimas, jei numatytos vienodos projekto veiklų vykdytojų darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos.“;
1.1.7. tokia Aprašo 43 punkto redakcija:
„43. Savivaldybės administracija valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, skelbdama naują konkursą Priemonei įgyvendinti, jei, savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo, pareiškėjas nesudaro Projekto įgyvendinimo sutarties per Aprašo 52.16 papunktyje numatytą terminą, atsisako dalies skirtų valstybės biudžeto lėšų, atsisako vykdyti finansuojamą projektą, nutraukia sudarytą Projekto įgyvendinimo sutartį, lieka konkrečiai savivaldybės seniūnijai ar savivaldybei Priemonei įgyvendinti skirtų nepanaudotų valstybės biudžeto lėšų arba konkrečioje savivaldybės seniūnijoje ar savivaldybėje nebuvo pateikta nė viena bendruomeninės organizacijos paraiška ir liko nepanaudotų konkrečiai savivaldybės seniūnijai Priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. Naujo konkurso paraiškų teikimo terminas – ne ilgesnis nei 14 (keturiolika) kalendorinių dienų. Paskelbus naują konkursą, Projekto įgyvendinimo sutartis su Projekto vykdytoju gali būti pasirašoma iki einamųjų metų lapkričio 15 d.“;
1.1.8. tokia Aprašo 44 punkto redakcija:
„44. Aprašo 43 punkte nustatytais atvejais likus konkrečiai savivaldybės seniūnijai Priemonei įgyvendinti skirtų nepanaudotų valstybės biudžeto lėšų, jos gali būti paskirstomos kitoms savivaldybės seniūnijoms, savivaldybės merui ar jo įgaliotam savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl paskirstymo kriterijų, pasikonsultavus su savivaldybės bendruomeninių organizacijų taryba (jei jos nėra – su savivaldybės nevyriausybinių organizacijų taryba).“;
1.1.9. tokia Aprašo 47 punkto trečiosios pastraipos redakcija:
„47. Vadovaudamasis Aprašo nuostatomis, savivaldybės meras per 30 kalendorinių dienų nuo Ministerijos 2023 m. pranešimo apie Priemonei įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas gavimo dienos patvirtina Savivaldybės tvarkos aprašą ir apie tai elektroniniu paštu informuoja Ministeriją. Nepatvirtinus Savivaldybės tvarkos aprašo per nurodytą laikotarpį, privaloma informuoti Ministeriją ir nurodyti priežastis, dėl kurių Savivaldybės tvarkos aprašas nebuvo patvirtintas laiku. Savivaldybės tvarkos apraše turi būti nurodyta:“;
1.1.10. tokia Aprašo 48.14 papunkčio redakcija:
„48.14. viešina Vertinimo komisijos ir savivaldybės mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus priimtus sprendimus, susijusius su Priemonei įgyvendinti skirtu konkursu, t. y. viešai skelbia savivaldybės interneto svetainėje (esant galimybei – ir atitinkamos seniūnijos interneto svetainėje) finansavimą gavusias organizacijas ir sumą, skirtą visoms savivaldybės administruojamoje teritorijoje esančioms organizacijoms. Rekomenduojama viešinti informaciją apie Projekto vykdytojo planuojamas vykdyti ir vykdomas veiklas savivaldybės interneto svetainėje (esant galimybei – ir atitinkamos seniūnijos interneto svetainėje), taip pat jos socialinių tinklų paskyrose;“;
1.1.11. tokia Aprašo 48.16 papunkčio redakcija:
„48.16. per 10 darbo dienų nuo savivaldybės mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos su Projekto vykdytoju sudaro Projekto įgyvendinimo sutartį, kiekvieną ketvirtį renka projekto valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitas, o po ataskaitinio pusmečio – veiklos ataskaitas;“;
1.2. 2024 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia Aprašo 12.1 papunkčio redakcija:
„12.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams (gyventojams) ir (ar) jų grupėms (sukakusių senatvės pensijos amžių, vienišų asmenų, asmenų su negalia, kuriems reikalinga pagalba, lankymas; pagalbos priklausomybių ar socialinių problemų turintiems asmenims bei jų artimiesiems grupių organizavimas; veiklų, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir (ar) jų grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);“.