LIETUVOS VYRIAUSIASIS ARCHYVARAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. v-119 „DĖL LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ TVARKYMO IR (AR) SAUGOJIMO PASLAUGAS TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gegužės 2 d. Nr. (1.3E)VE-51

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. V-119 „Dėl licencijų teikti dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugas turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS VYRIAUSIASIS ARCHYVARAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LICENCIJŲ TEIKTI DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAU TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo 18 straipsnio 15 dalimi,

tvirtinu Licencijų teikti dokumentų saugojimo paslaugą turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

 

Dokumentų ir archyvų valdymo skyriaus vedėja,

atliekanti Lietuvos vyriausiojo archyvaro funkcijas                                        Daiva Lukšaitė

 

 

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos vyriausiojo archyvaro

2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-119

(Lietuvos vyriausiojo archyvaro

2016 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. (1.3E)VE-51 redakcija)

 

LICENCIJų TEIKTI DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAUGą TURĖTOJŲ PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Licencijų teikti dokumentų saugojimo paslaugą turėtojų (toliau – licencijų turėtojai) planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja licencijų turėtojų planinių patikrinimų plano sudarymą, planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo tvarką, informacijos apie atliekamus patikrinimus pateikimo reikalavimus.

2. Licencijų turėtojų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162, ir šiuo Aprašu.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme ir Dokumentų tvarkymo ir (ar) saugojimo paslaugų licencijų išdavimo ir panaikinimo, dokumentų ir licencijų grąžinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 9 d. nutarimu Nr. 162.

 

II SKYRIUS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMŲ TVARKA

 

4. Patikrinimus atlieka Lietuvos vyriausiasis archyvaras, jo įgalioti Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos darbuotojai ar Lietuvos vyriausiojo archyvaro pavedimu – valstybės archyvai (toliau – tikrintojai).

5. Patikrinimams atlikti gali būti pasitelkiami ekspertai, kiti asmenys, jeigu reikalingos jų specialiosios žinios ar kita pagalba.

6. Atliekami dokumentų saugojimo sąlygų patikrinimai.

7. Tikrinamas licencijos turėtojas privalo pateikti tikrintojams visus reikalaujamus duomenis ir dokumentus, išskyrus dokumentus, duomenis ir informaciją, nesusijusius su dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi priežiūra. Taip pat privalo pateikti ir juridinio asmens darbuotojo, atsakingo už licencijuojamą dokumentų saugojimo paslaugą, darbo stažą dokumentų saugojimo paslaugos teikimo ir (ar) dokumentų valdymo srityje patvirtinančius dokumentus.

8. Dokumentų saugojimo sąlygų patikrinimai atliekami nuvykus į vietą, įvertinus dokumentų saugojimo sąlygas ir sudarius Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo aktą (1 priedas). Dokumentų saugojimo sąlygos tikrinamos naudojantis Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi kontroliniu klausimynu (2 priedas).

9. Apie patikrinimų rezultatus licencijų turėtojai informuojami raštu arba elektroniniu būdu.

10. Licencijos turėtojas, nesutinkantis su patikrinimo rezultatais arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos patikrinimo rezultatams, gali raštu arba elektronine forma per Integralią administracinių paslaugų informacinę sistemą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo rezultatų gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl patikrinimo rezultatuose nurodytų duomenų.

11. Licencijų turėtojų planiniai patikrinimai atliekami ne rečiau kaip kartą per penkerius metus arba gavus licencijos turėtojo prašymą atlikti patikrinimą.

12. Licencijų turėtojų neplaniniai patikrinimai gali būti atliekami:

12.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti licencijos turėtojo veiklos patikrinimą;

12.2. gavus kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

12.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl licencijos turėtojo veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

12.4. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti licencijos turėtojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai;

12.5. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtas teisės aktas.

13. Licencijos turėtojo veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus licencijos turėtojo veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Lietuvos vyriausiojo archyvaro sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo patikrinimo.

 

iii SKYRIUS

LICENCIJŲ TURĖTOJŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANO SUDARYMAS

 

14. Licencijų turėtojų planinių patikrinimų planas sudaromas vieneriems metams ir patvirtinamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d.

15. Patikrinimų planas sudaromas vadovaujantis šiais kriterijais:

15.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės aktų nustatytų ūkio subjektų veiklų patikrinimų periodiškumo reikalavimai;

15.2. gauti licencijos turėtojų prašymai atlikti veiklos patikrinimą.

16. Patikrinimų plane nurodomi planuojamų tikrinti licencijų turėtojų rekvizitai, patikrinimų datos.

17. Patikrinimų planas gali būti keičiamas Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu, tačiau ne vėliau kaip 10 darbo dienų prieš planuojamą licencijos turėtojo patikrinimą.

18. Licencijos turėtojas apie planinį patikrinimą informuojamas raštu arba elektroniniu būdu prieš 10 darbo dienų.

19. Patvirtintas patikrinimų planas ir jo pakeitimai per 3 darbo dienas skelbiami Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos interneto svetainėje, o į planą įtraukti licencijų turėtojai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo informuojami individualiai.

___________________


 

Licencijų teikti dokumentų saugojimo paslaugą turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Licencijuojamos dokumentų saugojimo paslaugos teikimo sąlygų laikymosi patikrinimo akto forma)

 

(herbas

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

LICENCIJUOJAMOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAUGOS TEIKIMO SĄLYGŲ LAIKYMOSI PATIKRINIMO AKTAS

 

__________ Nr._______

(data)

_________________

(vieta)

 

Patikrinimo teisinis pagrindas _________________________________________________

Juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė_________________

___________________________________________________________________________

Juridinio asmens darbuotojo, atsakingo už licencijuojamą dokumentų saugojimo paslaugą, vardas ir pavardė____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Licencijos Nr._______________________________________________________________

 

Patikrinimo rezultatai

Saugykla (adresas / Nr.) _______

Stelažai ________________________________________________________________

Langai ________________________________________________________________

Apšvietimas ____________________________________________________________

Papildoma gaisro gesinimo priemonė (nešiojamieji gesintuvai) _____________________

Temperatūros ir drėgmės matavimo prietaisai___________________________________

Mikroklimato parametrai___________________________________________________

Dokumentai saugomi _____________________________________________________

(apsauginiai dangalai ir kt.)

 

Kitos licencijuojamos paslaugos teikimo sąlygos___________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Išvados ____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Pasiūlymai _________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Patikrinimą atliko

___________________                       _______________                  ___________________

(pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                              (vardas ir pavardė)

___________________                       _______________                  ___________________

(pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                              (vardas ir pavardė)

 

Atliekant patikrinimą dalyvavo ir akto vieną egzempliorių gavo

_______________________________________________

(juridinio asmens atstovo pareigų pavadinimas, jei licencijos turėtojas juridinis asmuo)

___________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

 


Licencijų teikti dokumentų saugojimo paslaugą turėtojų planinių ir neplaninių patikrinimų tvarkos aprašo

2 priedas

 

Licencijuojamos dokumentų saugojimo

paslaugos teikimo sąlygų laikymosi

_______ patikrinimo akto Nr. ______

priedas

 

LICENCIJUOJAMOS DOKUMENTŲ SAUGOJIMO PASLAUGOS TEIKIMO SĄLYGŲ LAIKYMOSI KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

Juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė _____________________

___________________________________________________________________________

Licencijos Nr. _____________, išdavimo data _____________________________________ .

 

Eil. Nr.

Klausimas

Taip

Ne

N/N*

Pastabos

 

BENDRIEJI SAUGYKLŲ ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

1.

Ar saugyklos įrengtos specialiai archyvui pastatytuose pastatuose arba dokumentams saugoti pritaikytose patalpose?

£[]

£[]

£[]

 

2.

Ar saugyklų aukštis yra ne mažesnis kaip 250 cm?

£[]

£[]

£[]

 

3.

Ar saugyklose yra įrengti langai?

£[]

£[]

£[]

 

4.

Ar saugyklose yra užtikrinta dokumentų apsauga nuo tiesioginės dienos šviesos?

£[]

£[]

£[]

 

5.

Ar saugyklos apsaugotos nuo įsilaužimo?

£[]

£[]

£[]

 

6.

Ar saugyklose yra dujotiekio, vandentiekio, lietaus kanalizacijos vamzdynų, elektros tranzitinių kabelių?

£[]

£[]

£[]

 

7.

Ar evakuacijos kryptis ant saugyklos grindų pažymėta liuminescenciniais dažais?

£[]

£[]

£[]

 

8.

Ar saugykloms apšviesti naudojami liuminescenciniai šviestuvai?

£[]

£[]

£[]

 

9.

Ar saugykloms apšviesti naudojami kaitriniai šviestuvai?

£[]

£[]

£[]

 

10.

Ar atstumas tarp šviestuvo ir stelažo viršutinės lentynos yra ne mažesnis kaip 15 cm?

£[]

£[]

£[]

 

11.

Ar saugyklose yra įrengtos darbo vietos?

£[]

£[]

£[]

 

12.

Ar saugyklų įrangai panaudotos medžiagos turi neigiamos įtakos saugomiems dokumentams?

£[]

£[]

£[]

 

13.

Ar stacionarieji stelažai išdėstyti paliekant ne siauresnį kaip 120 cm pagrindinį taką ir ne mažesnę kaip 80 cm pločio praeigą tarp stelažų eilių?

£[]

£[]

£[]

 

14.

Ar mobilieji stelažai išdėstyti paliekant ne siauresnį kaip 120 cm pagrindinį taką?

£[]

£[]

£[]

 

15.

Ar stelažų viršutinės lentynos yra uždengtos?

£[]

£[]

£[]

 

16.

Ar atstumas nuo grindų iki apatinės stelažo lentynos yra ne mažesnis kaip 15 cm?

£[]

£[]

£[]

 

17.

Ar saugyklose įrengta oro kondicionavimo sistema?

£[]

£[]

£[]

 

18.

Ar saugyklose yra temperatūros ir drėgmės matavimo prietaisai?

£[]

£[]

£[]

 

 

 

 

DOKUMENTŲ SAUGOJIMO REIKALAVIMAI

 

 

 

19.

Ar saugyklų mikroklimato parametrai matuojami ir fiksuojami ne rečiau kaip kas antrą darbo dieną?

£[]

£[]

£[]

Tikrinimo metu pateikiami dokumentai

20.

Ar dokumentai saugomi apsauginiuose dėkluose?

£[]

£[]

£[]

 

21.

Ar laikomasi reikalavimo saugyklose dokumentų nelaikyti ant grindų, palangių?

£[]

£[]

£[]

 

22.

Ar laikomasi reikalavimo saugyklose nelaikyti pašalinių daiktų?

£[]

£[]

£[]

 

 

*N/N – netikrinta arba neaktualu.

Pastaba. Kontroliniai klausimai parengti vadovaujantis Dokumentų saugojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“.

 

Saugyklų mikroklimato parametrai T °C ir H % tikrinimo metu: ________________________

 

_________________