VYRIAUSIOJI TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJA

SPRENDIMAS

Dėl viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

 

2017 m. birželio 21 d. Nr. KS-72

Vilnius

 

 

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo Nr. VIII-371 4, 5, 10, 11, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi, n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

 

 

 

Komisijos narys,                                                                      Virginijus Kanapinskas

laikinai einantis Komisijos pirmininko pareigas


 

PATVIRTINTA

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos

2017 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. KS-72

 

SUDERINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2017 m. birželio 19 d. raštu Nr. 4S-1942

 

 

 

viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo tvarkos aprašas

 

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti minėtųjų asmenų, iškilus interesų konfliktui, nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo, procedūras.

 

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

 

 

II. Viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus,

ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų

pareiga NUSIŠALINTI

 

3. Viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, perkančiosios organizacijos vadovo paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip galint paveikti sprendimus, kurie sukelia ar gali sukelti interesų konfliktą.

 

4. Viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, perkančiosios organizacijos vadovo paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:

 

4.1. prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą raštu pranešti apie tai perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam atstovui ir jokia forma (pvz., raštu, žodžiu, konsultuojant, patariant ir pan.) nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant interesų konfliktą keliantį ar galintį kelti sprendimą;

 

4.2. jeigu interesų konfliktą keliančios ar galinčios kelti aplinkybės paaiškėja pačios procedūros metu, apie interesų konfliktą žodžiu informuoti kitus sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo procedūroje dalyvaujančius asmenis arba perkančiosios organizacijos vadovą ar jo įgaliotą atstovą ir jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant interesų konfliktą keliantį ar galintį kelti sprendimą;

 

4.3. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai užfiksuotas dokumente (pavyzdžiui, viešojo pirkimo komisijos posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir sugrįžo į posėdžių salę);

 

4.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas interesų konfliktą keliantis ar galintis kelti klausimas, ir jokia forma daugiau nedalyvauti svarstant minėtą klausimą).

 

5. Apie viešojo pirkimo komisijos nario ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto nusišalinimą informuotas viešojo pirkimo komisijos posėdžio pirmininkas raštu informuoja perkančiosios organizacijos vadovą ar jo įgaliotą atstovą.

 

6. Perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas atstovas sprendžia dėl viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo priėmimo. Perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas atstovas, vadovaudamasis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, motyvuotu rašytiniu sprendimu gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti asmenį dalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą. Nusišalinimo nepriėmimas gali būti taikomas tik išimtiniais atvejais. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo elektroninėmis priemonėmis per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.

 

7. Kol perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas atstovas sprendžia dėl viešojo pirkimo komisijos nario ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto nusišalinimo priėmimo, viešojo pirkimo procedūra nėra stabdoma.

 

8. Jeigu viešojo pirkimo komisijos nario ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto pareikštas nusišalinimas nepriimamas, asmeniui leidžiama dalyvauti tolimesnėse viešojo pirkimo procedūrose.

 

 

 

III. Viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus,

ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nušalinimas

 

9. Kai viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, perkančiosios organizacijos vadovo paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai neinformuoja apie nusišalinimą, perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas atstovas privalo nušalinti tokį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio asmens dalyvavimas sukeltų ar galėtų sukelti interesų konfliktą.

 

10. Jeigu interesų konfliktą keliančios ar galinčios kelti aplinkybės paaiškėja pačios procedūros metu, perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotasis atstovas sustabdo viešojo pirkimo komisijos nario, asmens, perkančiosios organizacijos vadovo paskirto atlikti supaprastintus pirkimus ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto, kuriam galbūt kilo interesų konfliktas, dalyvavimą su atitinkamu pirkimu susijusių sprendimų priėmimo procese ir atlieka to asmens su viešuoju pirkimu susijusios veiklos patikrinimą (tarnybinės veiklos vertinimą LR Darbo kodekso, LR Valstybės tarnybos įstatymo ir LR viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka).

 

11. Nušalinus perkančiosios organizacijos vadovo paskirtą atlikti supaprastintus pirkimus asmenį, perkančiosios organizacijos vadovas supaprastintiems pirkimams atlikti paskiria naują asmenį, kol bus atliktas nušalintojo asmens veiklos patikrinimas (tarnybinės veiklos vertinimas LR Darbo kodekso, LR Valstybės tarnybos įstatymo ir LR viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka).

 

12. Dėl viešojo pirkimo komisijos nario ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto nušalinimo viešojo pirkimo procedūra nėra stabdoma, jei sprendimui priimti pakanka pirkimo procedūrose dalyvaujančių asmenų. Jei pirkime dalyvaujančių asmenų sprendimui priimti nepakanka, perkančiosios organizacijos vadovas sprendžia dėl naujo viešojo pirkimo komisijos nario ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančio eksperto paskyrimo. 

 

13. Nušalinus viešojo pirkimo komisijos narį ar viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantį ekspertą, likę pirkimo procedūrose dalyvaujantys asmenys įvertina, ar tikslinga peržiūrėti iki tol buvusius pirkimų procedūrų etapus ir priimti naujus sprendimus.

 

 

 

IV. Baigiamosios nuostatos

 

14. Perkančioji organizacija, siekdama užkirsti kelią pirkimuose kylantiems interesų konfliktams, turi reikalauti, kad viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, perkančiosios organizacijos vadovo paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai pirkimo procedūrose dalyvautų ar su pirkimu susijusius sprendimus priimtų tik prieš tai pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą ir Viešųjų pirkimų tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos nešališkumo deklaraciją.

 

15. Perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo registruoja viešojo pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų nusišalinimo ir nušalinimo atvejus.

 

16. Viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, perkančiosios organizacijos vadovo paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai už Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir šio Aprašo pažeidimus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.