LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KULTŪROS MINISTRO 2021 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-1487 „DĖL LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS ADMINISTRUOJAMOMIS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ TEIKIMO GAIRIŲ IR STIPENDIJŲ KULTŪROS IR MENO KŪRĖJAMS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. kovo 19 d. Nr. ĮV-246
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Gairės yra parengtos vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas), 2023 m. gruodžio 13 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms (toliau – De minimis VESP reglamentas) ir Lietuvos kultūros tarybos įstatymu.“
2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Jeigu vykdomas projektas yra neekonominio pobūdžio, jam skiriamas dalinis finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje.
Ekonominio pobūdžio projektais laikomi periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai, įgyvendinantys Gairių 1, 3, 16 ir 17 priedų veiklas, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentu arba De minimis VESP reglamentu (jeigu periodinė spauda ir žurnalai priskirtini kultūros ar meno leidiniams), projektai finansuoti Gairių 4, 6, ir 14 prieduose nustatyta tvarka, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentu laikantis De minimis reglamento 1 dalyje ir De minimis VESP reglamento 1 dalyje nurodytų taikymo sričių.
Vadovaujantis De minimis reglamentu ir De minimis VESP reglamentu skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu, neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų.
Organizacijų susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja valstybės pagalba naujai arba įsigyjančiai organizacijai viršija De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje ar De minimis VESP reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytą teikiamos valstybės pagalbos ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms organizacijoms suteiktą valstybės pagalbą pagal De minimis reglamentą ar De minimis VESP reglamentą. Valstybės pagalba, kuri suteikta pagal De minimis reglamentą ar De minimis VESP reglamentą prieš organizacijų susijungimą arba įsigijimą laikytina teisėta.
Jei viena organizacija suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų organizacijų, iki suskaidymo suteikta valstybės pagalba pagal De minimis reglamentą ar De minimis VESP reglamentą priskiriama organizacijai, kuri ja pasinaudojo, t. y. organizacijai, perėmusiai veiklą, kuriai vykdyti valstybės pagalba buvo panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, valstybės pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų organizacijų nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.
Suteikta valstybės pagalba sumuojama pagal De minimis reglamento 5 dalyje ir De minimis VESP reglamento 5 dalyje nustatytus reikalavimus.
Jeigu valstybės pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo De minimis reglamento 3 straipsnio 6 punkte arba De minimis VESP reglamento 3 straipsnio 6 dalyje.
Ekonominio pobūdžio projektai pagal kitus nei aukščiau šiame punkte nurodyti Gairių priedai nefinansuojami.“
3. Pakeičiu 20.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„20.3. Finansavimas pagal Gairių 17 priedą gali būti skiriamas tik Lietuvos kultūros tarybos narių susirinkimo nutarimu nustatyta tvarka atrinktiems pareiškėjams, surinkusiems ne mažesnį, kaip nurodyta Gairių 46 punkte, balų skaičių. Gairių 17 priede nustatyta tvarka finansuoti projektų vykdytojai gali teikti paraiškas tik pagal Gairių 4 ir 6 priedus, 8 priedo 2.2 veiklą, 9 priedo 2.1 veiklą, 13 ir 17 priedus. Kiti juridiniai asmenys negali Tarybai teikti paraiškų dėl Gairių 17 priede nustatyta tvarka finansuotų veiklų ir (arba) su jomis susijusių papildomų veiklų organizavimo finansavimo;“
4. Pakeičiu 36.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„36.3. periodinės spaudos, žurnalų (spausdintų ir elektroninių) finansavimo pagal Gairių 1, 3, 16 ir 17 priedų veiklas, projektų pagal Gairių 4, 6 ir 14 priedus finansavimo atveju atliekama patikra, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali vienam juridiniam asmeniui ir su juo susijusiems asmenims (juridiniams asmenims ir fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę komercinę veiklą, kaip tai nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteiktos per trejus metus 300 000 EUR de minimis pagalbos suma (toliau – de minimis pagalbos suma).
Periodinės spaudos, žurnalų, priskirtinų kultūros ar meno leidiniams, finansavimo pagal Gairių 1, 3, 16 ir 17 priedų veiklas atveju atliekama patikra, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali vienam juridiniam asmeniui ir su juo susijusiems asmenims (juridiniams asmenims ir fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę komercinę veiklą, kaip tai nurodyta De minimis VESP reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteiktos per trejus metus 750 000 EUR de minimis pagalbos suma (toliau - de minimis VESP pagalbos suma).“
5. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip: