ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBEI PRIKLAUSANČIŲ AKCIJŲ PRIVATIZAVIMO
KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 8 d. Nr. T-291
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu ir Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo 6 straipsniu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Sudaryti tokios sudėties privatizavimo priežiūros instituciją – Šiaulių miesto savivaldybei
priklausančių akcijų privatizavimo komisiją:
Antanas Bartulis – Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius;
Vincas Urbonavičius – Šiaulių miesto savivaldybės mero patarėjas;
Vaida Kalasevičienė – Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyriaus vedėja;
Laura Steponkienė – Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vedėja;
Daiva Zeninienė – Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė, l. e. skyriaus vedėjo pareigas;
Vladas Artūras Balsys – Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narys, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų atstovas;
Egidijus Jankauskas – Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narys, politinio komiteto „Šiaulių labui“ atstovas.
2. Patvirtinti:
2.1. Šiaulių miesto savivaldybei priklausančių akcijų privatizavimo komisijos pirmininku Antaną Bartulį;
2.2. Šiaulių miesto savivaldybei priklausančių akcijų privatizavimo komisijos pirmininko pavaduotoju Vincą Urbonavičių;
3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 5 d. sprendimą Nr. T-84 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės privatizavimo komisijos sudarymo ir nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 8 d. sprendimu Nr. T-291
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBEI PRIKLAUSANČIŲ AKCIJŲ PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybei priklausančių akcijų privatizavimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reguliuoja Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatyme (toliau – Privatizavimo įstatymas) nurodytos privatizavimo komisijos posėdžių šaukimo, darbo organizavimo ir finansavimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Privatizavimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme (toliau – Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas).
3. Šiaulių miesto savivaldybei priklausančių akcijų privatizavimo komisija (toliau – Privatizavimo komisija) yra Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybai atsiskaitanti, privatizavimą prižiūrinti institucija. Privatizavimo komisija neturi juridinio asmens teisių.
4. Privatizavimo komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Privatizavimo įstatymu, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Nuostatais.
5. Privatizavimo komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 7 narių, iš kurių ne mažiau kaip 2 narius teikia ir atšaukia Savivaldybės tarybos opozicinės frakcijos, jeigu tokios yra. Privatizavimo komisijos sudėtį, pirmininką ir Nuostatus tvirtina Savivaldybės taryba. Privatizavimo komisija sudaroma 4 metų kadencijai. Tas pats asmuo Privatizavimo komisijos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.
II SKYRIUS
PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ŠAUKIMO TVARKA
7. Privatizavimo komisijos posėdžius (toliau – posėdžiai) savo iniciatyva arba Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už Savivaldybės turto privatizavimą, siūlymu šaukia ir jiems vadovauja Privatizavimo komisijos pirmininkas. Privatizavimo komisijos pirmininkui negalint dalyvauti posėdyje, jo funkcijas atlieka Privatizavimo komisijos pirmininko pavaduotojas. Pirmininko pavaduotojo nesant darbe, Privatizavimo komisija posėdžio metu išsirenka pirmininką.
8. Posėdžiuose dalyvauja Privatizavimo komisijos nariai, posėdžio sekretorius ir Privatizavimo komisijos sprendimu pakviesti, su posėdžio darbotvarkėje svarstomais klausimais susiję asmenys (institucijų, įmonių ar organizacijų atstovai, specialistai, ekspertai ir pan.). Privatizavimo komisijos posėdžiai yra uždari. Privatizavimo komisijos sprendimai yra skelbiami Teisės aktų registre.
9. Posėdžio darbotvarkę sudaro Privatizavimo komisijos pirmininkas, o jo nesant – Privatizavimo komisijos pirmininko funkcijas atliekantis kitas Privatizavimo komisijos narys. Kartu su posėdžio darbotvarke ją sudaręs asmuo pateikia sprendimų projektus ir juos paaiškinančius dokumentus.
10. Posėdyje svarstytiną klausimą Privatizavimo komisijos pirmininkui gali pasiūlyti ir kiekvienas Privatizavimo komisijos narys. Tokiu atveju klausimo svarstymo iniciatorius parengia sprendimo projektą ir pateikia jį paaiškinančius dokumentus.
11. Apie rengiamą posėdį ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki posėdžio turi būti informuoti visi Privatizavimo komisijos nariai ir jiems pateikta darbotvarkė, sprendimų projektai ir juos paaiškinantys dokumentai.
III SKYRIUS
PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Privatizavimo komisijos sprendimai priimami 2/3 visų posėdyje dalyvaujančių Privatizavimo komisijos narių balsais. Privatizavimo komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Privatizavimo komisijos narių, įskaitant ir Privatizavimo komisijos narius, balsuojančius raštu. Privatizavimo komisijos nario balsavimas raštu yra įskaitomas į posėdžio kvorumą ir posėdžio rezultatus. Privatizavimo komisijos narys neturi teisės balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis ar jo artimi asmenys (tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat sutuoktinio, sugyventinio, partnerio, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, vaikai, vaikų, brolių, seserų, vaikaičių sutuoktiniai, sugyventiniai partneriai, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka) yra asmeniškai suinteresuoti sprendimo rezultatais.
14. Balsuodami Privatizavimo komisijos nariai turi lygias teises. Balsavimo metu kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams „už“ ir „prieš“ pasiskirsčius po lygiai, lemia Privatizavimo komisijos pirmininko arba jo funkcijas atliekančio Privatizavimo komisijos nario balsas.
15. Privatizavimo komisijos pirmininkas arba kitas narys, turintis asmeninį arba Nuostatų 13 punkte nurodytą jo artimų asmenų suinteresuotumą dėl sprendimo rezultato, privalo apie tai pranešti ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo Privatizavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka. Tokiu atveju jis neįskaitomas į narių, dalyvaujančių Privatizavimo komisijos posėdyje svarstomu klausimu, skaičių ir kvorumą.
16. Privatizavimo komisijos narys turi teisę balsuoti raštu dėl iš anksto paskelbto posėdžio darbotvarkės klausimo ir suformuluoto sprendimo projekto ir pateikti savo sprendimą ne vėliau kaip iki posėdžio pradžios Privatizavimo komisijos pirmininkui, o jo nesant – Privatizavimo komisijos pirmininko funkcijas atliekančiam Privatizavimo komisijos nariui.
17. Privatizavimo komisijos nario, nedalyvaujančio posėdyje ir dėl svarstomo klausimo pateikusio savo nuomonę raštu, balsavimas yra įskaitomas į posėdžio kvorumą ir posėdžio rezultatus. Posėdžio protokole pažymima, kad atitinkamas Privatizavimo komisijos narys balsavo raštu.
18. Visi Privatizavimo komisijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžius techniškai aptarnauja, juos organizuoja ir surašo posėdžių protokolus Privatizavimo komisijos sekretorius, kuris yra Turto valdymo skyriaus darbuotojas. Privatizavimo komisijos sekretorius nėra Privatizavimo komisijos narys ir neturi balsavimo teisės.
19. Privatizavimo komisijos nario reikalavimu atskiroji jo nuomonė svarstomu klausimu turi būti įrašyta posėdžio protokole. Kiekvieno Privatizavimo komisijos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir Privatizavimo komisijos sekretorius.
20. Privatizavimo komisija visuomenės informavimo priemonėse turi teisę skelbti, jos nuomone, reikalingą informaciją, jei kiti įstatymai ar įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai nenumato kitaip.
IV SKYRIUS
PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS FINANSAVIMAS
22. Privatizavimo komisijos išlaidoms, susijusioms su Privatizavimo įstatyme, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme ir su šiais įstatymais susijusiuose įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytų funkcijų vykdymu, naudojamos Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, numatytos išlaidoms, susijusioms su privatizavimo programų vykdymu.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS