LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. birželio 8 D. įsakymo Nr. a1-393 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS Šeimos politikos stiprinimo Plėtros PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. kovo 10 d. Nr. A1-150
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymą Nr. A1-393 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašo patvirtinimo“ ir preambulę išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09‑004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“,“.
2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ aprašą:
2.1. Pakeičiu III skyriaus lentelės paaiškinimus ir juos išdėstau taip:
„Pastabos:
1. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).
2. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, T – tęstinė atranka, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
3. 6 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.
4. 8 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 metų IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.
6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 8 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Sostinės regione“ ir 9 veiklos „Kompleksinių paslaugų šeimai teikimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas 1 priede.
7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas 2 priede.“
2.2. Pakeičiu priedo žymą ir ją išdėstau taip:
„2021–2030 metų plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros
programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02‑05‑01
„Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą,
didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais
atvejais šeimoje“ aprašo
1 priedas“.
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių
paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės
paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“
aprašo
2 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ 11 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA SOSTINĖS REGIONE“ IR 12 VEIKLOS „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti Projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projektų finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (‑ai) |
Ekonominės veiklos kodas (‑ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
11. Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione |
ESIP lėšos |
6 |
6.1 |
6.1 Paslaugų kokybės standartų diegimas ir taikymas socialinių paslaugų srityje |
162 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose |
P-09-004-02-05-01-08 (P.S.2.1529) |
Skaičius |
10 (2024 m.) 48 (2029 m.) |
Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis |
R-09-004-02-05-01-04 (R.S.2.3535) |
Procentai |
80 (2029 m.) |
Pastabos:
1. Stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių kortelės, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 4 ir 8 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“ prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/seimos-politikos-stiprinimo-pletros-programos-priemones) (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).
2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) nurodomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose įrašytas kodas.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (- ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF +) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
12. Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
6 |
6.1 |
6.1 Paslaugų kokybės standartų diegimas ir taikymas socialinių paslaugų srityje |
162 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
23 – socialinis darbas, bendruomenės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Organizacijos, dalyvavusios socialinių paslaugų kokybės standarto diegimo ir (ar) palaikymo veiklose |
P-09-004-02-05-01-08 (P.S. 2.1529) |
Skaičius |
51 (2024 m.) 255 (2029 m.) |
Organizacijų, įsidiegusių socialinių paslaugų kokybės standartą ir (ar) sėkmingai baigusių dalyvauti socialinių paslaugų kokybės standarto palaikymo veikloje, dalis |
R-09-004-02-05-01-04 (R.S. 2.3535) |
Procentai |
80 (2029 m.) |
Pastabos:
2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose įrašytas kodas.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimus dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartis ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais; 1.1.3. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K‑237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas; 1.2.3. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas); 1.2.4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 930 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.5. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas). |
||||
2. Reikalavimai projektams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą remiamos veiklos: 2.1.1. socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione: 2.1.1.1. nacionalinio socialinių paslaugų kokybės standarto sukūrimas, įdiegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra (tarptautiniai vizitai, siekiant perimti kitų šalių gerąją patirtį; viešinimo kampanija, poveikio vertinimas, diskusijos, konsultacijos su suinteresuotomis šalimis; konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai ir kitos veiklos, reikalingos nacionaliniam socialinių paslaugų kokybės standartui sukurti, įdiegti, palaikyti ir prižiūrėti); 2.1.1.2. Europos socialinių paslaugų kokybės sistemos (angl. The European Quality in Social Services) (toliau – EQUASS) ir nevyriausybinių organizacijų socialinių paslaugų kokybės standarto, kurį 2020 m. gegužės 22 d. patvirtino Nacionalinis skurdo mažinimo organizacijų tinklo valdyba ir 2020 m. birželio 22 d. aprobavo (protokolo Nr. 250000-KT-98) Vilniaus universiteto Sociologijos ir socialinio darbo instituto Socialinės gerovės ir socialinio darbo katedros mokslininkai (toliau – NOKAS), taikymas, palaikymas ir priežiūra (konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai, konsultacijos; audito paslaugos ir kitos veiklos, reikalingos EQUASS ir NOKAS palaikyti ir prižiūrėti); 2.1.2. socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 2.1.2.1. nacionalinio socialinių paslaugų kokybės standarto sukūrimas, įdiegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra (tarptautiniai vizitai, siekiant perimti kitų šalių gerąją patirtį; viešinimo kampanija, poveikio vertinimas, diskusijos, konsultacijos su suinteresuotomis šalimis; konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai ir kitos veiklos, reikalingos nacionaliniam socialinių paslaugų kokybės standartui sukurti, įdiegti, palaikyti ir prižiūrėti); 2.1.2.2. EQUASS ir NOKAS taikymas, palaikymas ir priežiūra (konsultantų, paslaugas sertifikuojančių įstaigų darbuotojų mokymai, konsultacijos; audito paslaugos ir kitos veiklos, reikalingos EQUASS ir NOKAS, palaikymui ir priežiūrai). 2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė – socialines paslaugas teikiančios organizacijos. 2.4. Galima pareiškėja – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA). 2.5. Galimi partneriai – Nacionalinis skurdo mažinimo organizacijų tinklas, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, viešoji įstaiga Valakupių reabilitacijos centras. 2.6. Projektui teikiama finansavimo forma – dotacija. 2.7. Projektui įgyvendinti skiriama iki 4 183 132 (keturių milijonų vieno šimto aštuoniasdešimt trijų tūkstančių vieno šimto trisdešimt dviejų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 220 165 (dviejų šimtų dvidešimt tūkstančių vieno šimto šešiasdešimt penkių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.7.1. Sostinės regionui skiriama iki 662 674 (šešių šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų septyniasdešimt keturių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir iki 34 878 (trisdešimt keturių tūkstančių aštuonių šimtų septyniasdešimt aštuonių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų; 2.7.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 3 520 458 (trijų milijonų penkių šimtų dvidešimt tūkstančių keturių šimtų penkiasdešimt aštuonių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir iki 185 287 (vieno šimto aštuoniasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimt septynių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų. 2.8. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendintas ne vėliau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.9. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projekto administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.10. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.11. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše ir Projekto administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.12. ESFA rengiamas PĮP turi būti suderintas su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija prieš pateikiant jį administruojančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). 2.13. Kartu su PĮP pareiškėjas CPVA turi pateikti: 2.13.1. pareiškėjo ir projekto partnerių sudarytų jungtinės veiklos sutarčių, kuriose turi būti nustatytos tarpusavio teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą, kopijas; 2.13.2. šios lentelės 5.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių asmenų, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba. |
||||
3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
3.1. Įgyvendinant projektą, neturi būti pažeidžiami darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ir (ar) informacinės aplinkos ir pan.), inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) HP. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP. 3.2. Projektu turi būti prisidedama prie šių 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane numatytų HP įgyvendinimo: 3.2.1. lygių galimybių principo – projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems individualių poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.). Projekto metu kuriamas naujas nacionalinis socialinių paslaugų standartas turi atitikti lyčių lygybės, pagarbos įvairovei ir nediskriminavimo principus; 3.2.2. darnaus vystymosi principo – kuriant naują nacionalinį socialinių paslaugų standartą, jį diegiant, prižiūrint jo diegimą ir taip prisidedant prie socialinių paslaugų kokybės gerinimo bei skurdo ir socialinės atskirties mažinimo. 3.3. Įvertinus pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 projekto poveikį šešiems aplinkos veiksniams, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29), 4.8 uždavinio planuojamų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/208, 17 straipsnyje, nustatyta, kad reforma pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, atsižvelgiant į jos pobūdį, todėl laikoma, kad ji atitinka principą „nedaroma reikšmingos žalos“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑004‑02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų apraše (priedas). |
||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
3.1.1. įgyvendinant projektą, svarbiausios Chartijoje įtvirtintos teisės ir principai yra nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, neįgaliųjų (asmenų su negalia) integracijos; 3.1.2. įgyvendinant projektą, draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos ir kt.; 3.1.3. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų (asmenų su negalia) teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 3.1.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik konkrečiam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės; 3.1.5. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
5. Reikalavimai valstybės pagalbai |
||||
5.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. 5.2. De minimis pagalbos gavėjai – juridiniai ar fiziniai asmenys, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką, arba kurių ketinimai, jei būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei jie dalyvauja šios lentelės 2.1.1.1, 2.1.1.2, 2.1.2.1 ir 2.1.2.2 papunkčiuose nurodytose veiklose, skirtose konsultantų mokymams. 5.3. Bendra vienam juridiniam ar fiziniam asmeniui suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. 5.4. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau –registras) pateiktais duomenimis šia tvarka: 5.4.1. CPVA, kartu su PĮP ir (arba) projekto sutarties keitimu gavusi šios lentelės 2.13.2 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 5.4.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai; 5.4.1.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką; 5.4.1.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 5.3 papunktyje. 5.5. CPVA, atlikusi šios lentelės 5.4 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją. 5.6. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 5.5 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), registre registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi. 5.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. 5.8. Jeigu teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš registro Registro nuostatuose nustatyta tvarka. |
||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi. |
||||
6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
8. Kiti reikalavimai |
||||
Netaikoma. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 9.2. Kryžminis finansavimas netaikomas. 9.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 9.4. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 9.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodomi projekto sutartyje. 9.6. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. |
||||
10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
☐ Indeksuojama Q Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
10.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti |
FN-03 |
01 |
40 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
10.2. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-01 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.3. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-02 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.4. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-03 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.5. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-04 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką
|
FN-05-05 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.7. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-06 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-07 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=ef3cea75.RyPzcHe7z7Mu8mIcjUwP1ycPCB_0f5yCTsSZL9z3NDA.MheXPjKOo4pNm1tPz31J5RE2Rim5Mf_Yfr3YZrXaB1gLdaMmPtGY0hymUg&query=&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&institution%5B%5D=227&ordering= ir ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073. |
______________________
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos
politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09‑004‑02‑05‑01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir
prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais
atvejais šeimoje“ 11 veiklos „Socialinių paslaugų standartų
sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės
regione“ ir 12 veiklos „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas,
diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų
Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
priedas
PROJEKTO, KURIUO ĮGYVENDINAMOS 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ŠEIMOS POLITIKOS STIPRINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-004-02-05-01 „GERINTI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ, DIDINTI SOCIALINĖS PARAMOS VEIKSMINGUMĄ KRIZINIAIS ATVEJAIS ŠEIMOJE“ APRAŠE NURODYTA 11 VEIKLA „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA SOSTINĖS REGIONE“ IR 12 VEIKLA „SOCIALINIŲ PASLAUGŲ STANDARTŲ SUKŪRIMAS, DIEGIMAS, TAIKYMAS, PALAIKYMAS IR PRIEŽIŪRA VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“, ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas Projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos šeimos politikos stiprinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-004-02-05-01 „Gerinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą, didinti socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ apraše nurodyta 11 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Sostinės regione“ ir 12 veikla „Socialinių paslaugų standartų sukūrimas, diegimas, taikymas, palaikymas ir priežiūra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinant projektą išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes įgyvendinant reformas ir investuojant nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų didelė oro, vandens ir dirvožemio tarša. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos bei atkūrimo tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ir ekosistemų apsaugai, nes skaitmeninė infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje. |
Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialinių paslaugų standartams sukurti, diegti, taikyti, palaikyti ir prižiūrėti. |
_______________________________________