KVALIFIKACIJŲ IR PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS CENTRO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KVALIFIKACIJŲ IR PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS CENTRO DIREKTORIAUS 2019 M. LIEPOS 4 D. ĮSAKYMO NR. V1-137 „DĖL PREKYBOS SEKTORIAUS PROFESINIO STANDARTO PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

2020 m. kovo 3 d. Nr. V1-35

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktoriaus 2019 m. liepos 4 d. įsakymą Nr. V1-137 „Dėl Prekybos sektoriaus profesinio standarto patvirtinimo“:

1.   Papildau nauju 7.5 papunkčiu: 

7.5. e. pardavėjas-konsultantas.“

2. Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį taip:

„Prekybos sektoriaus profesinio standarto

1 priedas

 

PREKYBOS SEKTORIAUS KVALIFIKACIJOS IR JŲ LYGIAI

 

Kvalifikacijos pavadinimas

Kvalifikacijos lygis (pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, priedą)

Kvalifikacijos lygis (pagal Europos Sąjungos Tarybos 2017 m. gegužės 22 d. Tarybos rekomendaciją dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sandaros, kuria panaikinama 2008 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos kūrimo (OL 2017 C 189, p. 1))

Pardavėjas

II

II

Pardavėjas–kasininkas

III

III

E. pardavėjas-konsultantas   

IV

IV

Pardavėjas konsultantas

IV

IV

Pardavėjas konsultantas

V

V

Prekybos vadybininkas

VI

VI

Prekybos vadybininkas

VII

VII

“.

3.   Papildau 2 priedą nauju 21 punktu:

21. Kvalifikacijos pavadinimas: e. pardavėjas-konsultantas, LTKS IV

Kvalifikacijos apibūdinimas

Veiklos objektas: maisto ir ne maisto prekių ir paslaugų pirkimas ir pardavimas elektroniniu būdu.

Tipinės darbo priemonės: informacinės valdymo sistemos, buhalterinės apskaitos sistemos ir kt.

Tipinės darbo sąlygos: sutarčių sudarymas, o esant reikalui – ir vykdymas, naudojant informacines technologijas bei priemones kompiuterių tinklais keičiantis elektroniniais duomenų pranešimais. Galimas darbas pagal slenkantį grafiką, nuotoliniu būdu.

Papildoma informacija: veikla atliekama savarankiškai, prisiimant atsakomybę už veiklos atlikimo procedūrų ir rezultatų kokybę. E. pardavėjas-konsultantas savo veikloje vadovaujasi elektroninę komerciją reglamentuojančiais teisės aktais. Kvalifikaciją įgiję asmenys galės kurti e. verslą ar dirbti e. prekybos įmonėse, vykdančiose maisto ir ne maisto prekių, paslaugų prekybą internetu, atsiskaitant iš karto ir (ar) atsiimant prekę ar taikant išperkamosios nuomos būdą.

Pagrindiniai kvalifikacijos vienetai (nurodant jų lygį pagal LTKS)

Kompetencijos

Kompetencijų ribos

1. E. verslo formos projektavimas ir kūrimas. (LTKS IV)

1.1. Parinkti e. verslo formą.

E. verslo formų suvokimas, parinkimas numatomai veiklai. E. rinkos tipai. E. verslo strategijos kūrimas. E. rinkos tyrimai internete. E. verslo projekto rengimas. E. verslo duomenų apsauga ir saugumas.

1.2. Kurti ir (ar) administruoti sukurtą e. prekybos platformą.

E. parduotuvės kūrimo reikalavimai. Interneto naršyklės, jų apžvalga. Internetinių puslapių dizaino principai. Vizualinio turinio įvairiomis meninėmis ir techninėmis priemonėmis pateikimas. Duomenų bazės kūrimas. Taikomųjų programų panaudojimas. Mokėjimo sistemos parinkimas. Informacinės interneto sistemos (turinio valdymo, verslo valdymo, vartotojų valdymo ir kt.). Programavimo kalbos. Serverio konfigūravimas ir vardo parinkimas.

2. Prekių pirkimas ir priėmimas, sandėliavimas (LTKS IV)

2.1. Pirkti ir priimti prekes iš tiekėjų.

E. paslaugų klasifikavimas. E. parduotuvės asortimento formavimas, pildymas, koregavimas. Darbo organizavimas. Tiekėjų atranka. E. sandorių sudarymas. Maisto ir ne maisto prekių užsakymas iš tiekėjų. Prekių priėmimas pagal kiekį ir kokybę, įtraukimas į apskaitos sistemą. Lydimieji prekių dokumentai, jų rekvizitai ir pildymas (e. sąskaitos faktūros, kokybės sertifikatai ir t. t.). Komunikacija su tiekėjais.  E. atsiskaitymai su tiekėjais. 

2.2. Sandėliuoti prekes.

Maisto ir ne maisto prekių sandėliavimo sąlygos ir taisyklės, laikymo režimo identifikavimas ir kontrolė. Prekių galiojimo laiko kontrolė. Prekių sandėliavimo ir pagalbinių patalpų įranga ir įrenginiai. Prekių atsargų apskaitos sistema.

3. Prekių ir paslaugų pardavimas elektroninėje aplinkoje (LTKS IV)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Parduoti prekes ir paslaugas elektroniniu būdu.

Elektroninę komerciją reglamentuojantys norminiai teisės aktai. Elektroninio pardavimo formos, būdai ir jų taikymas. E. produktų ir paslaugų klasifikacija. Turinio rinkodara. Prekės ar paslaugos kainodara. Užsakymų priėmimas ir vykdymas. Atsiskaitymo už prekes ir paslaugas būdai. Pardavimą skatinančios priemonės. Vartotojų elgsena. Darbas su elektronine prekybos programine įranga, jos administravimas.

3.2. Sudaryti ir vykdyti prekių ir paslaugų pirkimo ir pardavimo sutartis elektroninėje aplinkoje.

Elektroninės prekybos pirkimo ir pardavimo taisyklės. Prekių ir paslaugų e. pirkimo-pardavimo sutartys, atsiskaitymas už prekes ir paslaugas iš karto ir (ar) atsiimant prekę arba išperkamosios nuomos būdu, sutarčių vykdymo terminai, kontrolė. Prekių keitimo ir grąžinimo taisyklės. Klientų duomenų apsauga. Vartotojų teisės, jų apsauga. Garantiniai įsipareigojimai.

3.3. Pristatyti prekes klientams.

Veiklų planavimas, organizavimas. Prekių paruošimas (pakavimas, ženklinimas ir t. t.) pristatymui. Prekių pristatymo galimybės, būdai, terminai, sąlygos. Tiekimo grandinės sudarymas. Transportavimo kaštai, jų analizė. Prekių judėjimo apskaita.

3.4. Vykdyti buhalterinę apskaitą.

Įstatymų, kitų norminių teisės aktų nuostatų taikymas. Materialinių vertybių apskaitymas e. komercinėje įmonėje. Kainų, PVM ir prekybinių nuolaidų apskaičiavimas. Kasos apskaitos dokumentų pildymas. Lydimieji prekių dokumentai įvedimas į apskaitos sistemą. Atsakomybė už

klaidingą apskaitos organizavimą.

4. Elektroninė komunikacija su vartotoju (LTKS IV)

 

4.1. Identifikuoti vartotojų poreikius.

Klientų paieška ir jų poreikių išsiaiškinimas. Klientų segmentavimas, tikslinės auditorijos nustatymas. Klientų tipai. Vartotojų elgsena virtualioje aplinkoje, ją  lemiantys veiksniai.

4.2. Kurti prekių ir paslaugų reklamą.

Internetinės reklamos samprata, internetinės ir tradicinės reklamos priemonės. Prekės ir paslaugos identifikavimo priemonės. Paieškos sistemų optimizavimas. Reklamos kūrimo ir informacijos rinkimo priemonės. Socialinių medijų reklama. Virusinė rinkodara. Reklamos biudžeto formavimas. Elektroninių katalogų kūrimas. Parduodamų prekių savybių pristatymas, demonstravimas pirkėjams, taikant inovatyvias technologijas. Pardavimo veiksmų ir reklamos poveikio fazės.

4.3. Konsultuoti klientus apie prekes ir paslaugas.

Kalbos kultūros ir profesinės etikos įgūdžiai. Komunikacijos formos. Psichologinės bendravimo žinios, konfliktinių situacijų su klientais valdymas. Dalykinio susirašinėjimo internetu etikos taisyklės. Komunikavimas užsienio kalba. Asmeninis pardavimas. Maisto ir ne maisto prekių vartojamosios savybės. Prekių ženklinimo simbolių, priežiūros, saugos, naudojimo ir kt. ženklų išaiškinimas klientui. Viešųjų ryšių su visuomene veikla internete.

Reikalavimai asmens kvalifikacijai ar savarankiškai jos daliai įgyti (reikalavimai turimam išsilavinimui, kvalifikacijai, profesinei patirčiai) (jeigu taikomi)

Kvalifikacija suteikiama asmeniui, turinčiam vidurinį išsilavinimą ir baigusiam profesinio mokymo programą. Kvalifikacija asmeniui taip pat gali būti suteikta, pripažinus neformaliojo mokymosi arba savišvietos būdu ir (arba) iš profesinės veiklos įgytas kompetencijas.

Stojančiajam mokytis pagal kvalifikaciją suteikiančią profesinio mokymo programą taikomi šie reikalavimai: pagrindinis išsilavinimas ir mokymasis vidurinio ugdymo programoje arba vidurinis išsilavinimas.

Kvalifikacijai įgyti taikomi reikalavimai pagal Europos Sąjungos teisės aktus, tarptautines sutartis ar Lietuvos Respublikos teisės aktus (jeigu taikomi)

Netaikomi.

Kompetencijų vertinimo reikalavimai

Kvalifikacijai įgyti reikalingos asmens turimos kompetencijos vertinamos vadovaujantis kompetencijų formuluotėmis ir jų ribų aprašais, kurie išreiškia slenkstinį (minimalųjį) kompetencijos įgijimo lygmenį. Asmens įgytų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas vykdomas vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta ir su ekonomikos ir inovacijų ministru bei socialinės apsaugos ir darbo ministru suderinta asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarka.

Kvalifikacijos atitiktis Europos Sąjungos ir tarptautiniams standartams (jeigu taikoma)

Netaikoma.

“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                           Tadas Tamošiūnas