LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL EKSPERTINIO KOLEGIJŲ TAIKOMŲJŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR (ARBA) MENO VEIKLOS VERTINIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. liepos 24 d. Nr. V-996

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 52 straipsnio 9 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ 2.4 papunkčiu:

 

1.  T v i r t i n u Ekspertinio kolegijų taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) meno veiklos vertinimo aprašą (pridedama).

2.   Šis įsakymas įsigalioja 2028 m. sausio 1 d.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                        Gintautas Jakštas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2023 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. V-996

 

 

EKSPERTINIO KOLEGIJŲ TAIKOMŲJŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR (ARBA) MENO VEIKLOS VERTINIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ekspertinio kolegijų taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) meno veiklos vertinimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos valstybinių ir nevalstybinių kolegijų (toliau – kolegijos) taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – TMTEP) ir (arba) meno veiklos ekspertinio vertinimo (toliau – ekspertinis vertinimas) eigą, vertinimo metu nagrinėjamus duomenis, vertinamųjų vienetų sudarymą, vertinamųjų vienetų ir kolegijų suminių įverčių nustatymą.

2. Kolegijų ekspertinio vertinimo paskirtis:

2.1. užtikrinti kolegijose atliekamų TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybę ir skatinti jos pažangą;

2.2. užtikrinti kolegijų socialinę atsakomybę ir didinti vykdomų TMTEP ir (arba) meno veiklų poveikį;

2.3. užtikrinti mokslo ir studijų vienovę;

2.4. prisidėti prie valstybės biudžeto lėšų, skirtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) ir (arba) meno veiklai vykdyti, panaudojimo skaidrumo ir atskaitomybės.

3. Ekspertinį vertinimą organizuoja Lietuvos mokslo taryba (toliau – Taryba) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Ministras) nustatytais terminais. Vykdant ekspertinį vertinimą vertinami vertinamieji vienetai sudaromi Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka (toliau – vertinamieji vienetai). Ekspertinis vertinimas gali būti vykdomas ne lietuvių, o kita Europos Sąjungos oficialiąja kalba. Galutiniai ekspertinio vertinimo rezultatai pateikiami ir valstybine kalba.

4. Apraše laikoma, kad:

4.1. darbuotojų visos darbo dienos atitikmuo (toliau – VDDA) yra tam tikros darbuotojų grupės per metus dirbtų valandų skaičius, padalintas iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyto tų metų 12 mėnesių darbo valandų skaičiaus (esant penkių darbo dienų savaitei). Skaičiuojant VDDA laikoma, kad laikotarpiais, kai darbuotojas buvo kasmetinėse, nėštumo ir gimdymo, tėvystės, pailgintose, papildomose, kūrybinėse, mokymosi atostogose, kai jam buvo suteikta (-os) papildoma (-os) poilsio diena (-os), kai darbuotojas nebuvo darbe dėl laikinojo nedarbingumo, darbuotojas dirbo įprastu darbo grafiku. Asmenys, kurie per VDDA skaičiavimo metus buvo atleisti, arba (ir) darbuotojai, kurie dirbo tik pagal projektines darbo sutartis, arba (ir) darbuotojai, kurie dirbo ir pagal pagrindinę darbo sutartį, ir pagal atskirus susitarimus dėl papildomo darbo, ir (ar) projektinę sutartį, darbo laikas, jeigu darbas buvo atliekamas ne pagrindinio darbo metu, taip pat įtraukiami į skaičiavimus. VDDA vienetas – asmuo per metus;

4.2. geriausi TMTEP rezultatų sklaidos vienetai (darbai) (toliau – TMTEP darbai) ir kiti TMTEP veiklos rezultatai – kolegijų nuožiūra atrinkti geriausi TMTEP darbai (pvz., straipsniai profesiniuose ar moksliniuose periodiniuose leidiniuose, patentai ar jų paraiškos, monografijos, mokslo studijos, sintezės darbai ir kt.) ir kiti veiklos rezultatai, atitinkantys Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme pateiktą taikomųjų mokslinių tyrimų apibrėžimą;

4.3. geriausi meno darbų sklaidos vienetai (darbai) (toliau – meno darbai) ir kiti meno veiklos rezultatai – kolegijų nuožiūra atrinkti geriausi meno darbai (atlikti ar paskelbti meno kūriniai, užsakovams realizuoti meno kūriniai, meno srities publikacijos be mokslinio aparato ir kt.) ir kiti veiklos rezultatai, kurie buvo viešai pristatyti ir (arba) atlikti ir atitinkantys konkrečioje meno kryptyje pripažįstamus meniškumo kriterijus;

4.4. meno kūrinys yra viešai pristatytas dailės, dizaino, architektūros, medijų meno, teatro, kino, šokio, muzikos ar tarpdisciplininio meno kūrinys arba jo atlikimo aktas, atitinkantis konkrečioje meno kryptyje pripažįstamus meniškumo kriterijus;

4.5. TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybė – mokslo ir (arba) meno krypties TMTEP ir (arba) meno veiklos rezultatų, pateiktų pagal Aprašo 24.1.1–24.1.4 ir (arba) 24.2.1–24.2.4 papunkčius, vertinimas atsižvelgiant į naujumo, kūrybiškumo, sistemingumo, pritaikomumo ir neapibrėžtumo aspektus mokslo kryptyje (kryptyse) ir (arba) meniškumo kriterijus, atsižvelgiant į meninės vertės, profesionalumo, originalumo, novatoriškumo ir žinomumo aspektus bei kontekstą meno kryptyje (kryptyse) bei Aprašo 30 punkto 1 ir 2 lentelėse pateiktas skales; 

4.6. TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominis ir socialinis poveikis – vertinamojo vieneto TMTEP ir (arba) meno veiklos rezultatų, pateiktų pagal Aprašo 25.1.1–25.1.3 papunkčius, vertinimas atsižvelgiant į sukurtą poveikį, pokytį ar naudą, siejamą su prisidėjimu prie visuomenės ir (arba) regiono vystymosi ekonominiu, socialiniu, kultūriniu, viešosios politikos, sveikatos, aplinkosaugos, gyvenimo kokybės ar kitu reikšmingu aspektu, pagal Aprašo 30 punkto 3 lentelėje pateiktą skalę. Šio kriterijaus vertinime atsižvelgiama į poveikio, pokyčio ar naudos sistemingumą, mastą tikslinių grupių atžvilgiu (pvz., organizacijos, įmonės, bendruomenės ir (arba) kitu lygmeniu) ir kontekstą (pvz., individualus, regioninis, nacionalinis, tarptautinis);

4.7. TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumas – vertinamojo vieneto gebėjimas pasiekti ar išlaikyti tam tikrą TMTEP ir (arba) meno veiklos lygį, nustatomas įvertinus TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybę, TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominį ir socialinį poveikį, MTEP infrastruktūrą, vadybą ir kitų sąlygų, aprašytų pagal Aprašo 26.1–26.6 papunkčius, visumą. Vertinant vadovaujamasi Aprašo 30 punkto 4 lentelėje pateikta skale;

4.8. TMTEP ir (arba) meno veiklos populiarinimo veiklos – vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų dalyvavimas veiklose ir (arba) inicijavimas veiklų, skirtų TMTEP ir (arba) meno veiklai populiarinti ir (arba) jos rezultatams viešinti visuomenėje ar jos atskirose tikslinėse grupėse;

4.9. MTEP ir (arba) meno veiklos infrastruktūra – tai priemonių, išteklių ir su jais susijusių paslaugų visuma, kuria naudojasi kolegijos akademinė bendruomenė, atlikdama TMTEP ir (arba) meno veiklą. MTEP ir (arba) meno veiklos infrastruktūra apima mokslinei ir (arba) meno veiklai reikalingą įrangą, mokslinių ir (arba) meno tyrimų medžiagą, žinių šaltinius (pvz., rinkinius, kolekcijas, archyvus, struktūrizuotą mokslinę ir (arba) meno informaciją), informacijos ir ryšių technologijomis grindžiamas infrastruktūras (pvz., GRID tinklą, kompiuterinę įrangą, programinę įrangą ir ryšio priemones) bei kitas išskirtines priemones, kurios yra esminės aukščiausio lygio TMTEP ir (arba) meno veiklai atlikti;

4.10. meno kūrinio skelbimo (atlikimo) kontekstas – yra meno kūrinių eksponavimo ar meno atlikimo aktų demonstravimo terpė, skirstoma į keturias rūšis (prestižinį tarptautinį, plataus žinomumo, nacionalinio žinomumo ir vietinio žinomumo), apibrėžtas Aprašo 1 priede.

 

II SKYRIUS

 

VERTINAMŲJŲ VIENETŲ SUDARYMAS, JŲ VERTINIMO KRITERIJAI IR VERTINIMO APRĖPTIS

 

5. Vertinamieji vienetai yra kolegijų suformuotos struktūros vertinimui atlikti. Vertinamieji vienetai sudaromi pagal:

5.1. kolegijoje vykdomų TMTEP ir (arba) meno veiklų mokslo ir (arba) meno kryptis ar krypčių grupes, atsižvelgiant į atitinkamose mokslo ir (arba) meno kryptyse dirbančių dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų, vykdančių TMTEP ir (arba) meno veiklą kolegijoje, VDDA. Vertinamąjį vienetą gali sudaryti keletas mokslo ir (arba) meno krypčių iš daugiau nei vienos mokslo ir (arba) meno srities, kurios yra tarpusavyje susiję bendra TMTEP ir (arba) meno veikla, studijų kryptimi (kryptimis) ir sudaro sąlygas ekspertams objektyviai įvertinti vertinamojo vieneto veiklą. Sudarant vertinamąjį vienetą iš keleto mokslo ir (arba) meno krypčių, kolegija turi galimybę sudaryti vertinamąjį vienetą, atitinkantį realiai kolegijoje veikiantį akademinį padalinį. Vertinamuosius vienetus sudaro kolegija, laikydamasi Aprašo II skyriaus nuostatų. Mažiausias vertinamojo vieneto dydis – 10 dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų, vykdančių TMTEP ir (arba) meno veiklą kolegijoje, VDDA. Vertinamajame vienete turi būti ne daugiau kaip 150 dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų, vykdančių TMTEP ir (arba) meno veiklą kolegijoje, VDDA;

5.2. kolegijoje vykdomų TMTEP ir (arba) meno veiklų mokslo ir (arba) meno kryptis ar krypčių grupes, vadovaujamasi Aprašo 2 priede pateiktomis kolegijose vykdomų studijų ir mokslo, meno krypčių sąsajomis.

6. Vertinamieji vienetai vertinami pagal tokius vertinimo kriterijus:

6.1. TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybė (svorio koeficientas 0,45);

6.2. TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominis ir socialinis poveikis (svorio koeficientas 0,45);

6.3. TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumas (svorio koeficientas 0,1).

7. Vertinamojo vieneto:

7.1. TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybė įvertinama kiekvienoje mokslo ir (arba) meno kryptyje ar krypčių grupėje, kurioje veikia vertinamasis vienetas ir yra ne mažiau nei 5 dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų VDDA;

7.2. TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominis ir socialinis poveikis ir TMTEP ir (arba) meno perspektyvumas įvertinami vertinamojo vieneto lygiu.

8. Kolegijos Tarybos nustatytais terminais pateikia Tarybai savo vertinamųjų vienetų sąrašą, nurodydamos kiekvieno vertinamojo vieneto:

8.1. pavadinimą;

8.2. kontaktinį asmenį;

8.3. sudėtį pagal kolegijos padalinius ar jų dalis;

8.4. mokslo ir (arba) meno sritis, mokslo ir (arba) meno kryptis, kuriose veikia vertinamasis vienetas;

8.5. studijų kryptį (kryptis), kuri (kurios) yra susijusi (susijusios) su vertinama (vertinamomis) mokslo ir (arba) meno kryptimi (kryptimis);

8.6. dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų (K – 1 metų, kai K yra vertinamųjų vienetų sudarymo metai), vykdančių TMTEP ir (arba) meno veiklą kolegijoje, pasiskirstymą pagal mokslo ir (arba) meno kryptis, nurodant:

8.6.1. dėstytojų pasiskirstymą pagal pareigybes ir mokslo (meno) daktaro laipsnio turėjimą, buvimą pripažintais menininkais (asmenimis, skaičiuojamais paskutinę ataskaitinių metų darbo dieną, ir VDDA, skaičiuojamu nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. laikotarpiu);

8.6.2. kitų tyrėjų pasiskirstymą pagal pareigybes ir mokslo (meno) daktaro laipsnio turėjimą, buvimą pripažintais menininkais (asmenimis, skaičiuojamais paskutinę ataskaitinių metų darbo dieną, ir VDDA, skaičiuojamu nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. laikotarpiu).

9. Siekdama vertinamųjų vienetų atitikties Apraše išdėstytiems reikalavimams ir vertinimui palankiausios kolegijos vertinamųjų vienetų sąrangos, Taryba, įvertinusi kolegijos pateiktą jos vertinamųjų vienetų sąrangą ir, esant poreikiui, patikrinusi kolegijų pateiktų duomenų apie dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų VDDA teisingumą, gali pateikti kolegijai argumentuotą prašymą ją patikslinti.

 

III SKYRIUS

 

EKSPERTŲ KOMISIJŲ SUDARYMAS

 

10. Taryba sudaro ekspertų komisijas ir paskiria jų vadovus. Ekspertų komisijų nariais skiriami asmenys, neturintys ryšių su vertinamosiomis kolegijomis (ne mažiau kaip 5 metus neturėję darbo santykių su Lietuvos kolegijomis ir bendrų MTEP ir (arba) meno darbų su vertinamųjų vienetų dėstytojais ir tyrėjais) ir dirbantys užsienio profesinio aukštojo mokslo institucijose. Sudarant ekspertų komisijas siekiama užtikrinti įvairovės principo laikymąsi, pvz., atsižvelgiant į ekspertų kompetencijas, jų atstovavimą mokslo, meno kryptims, amžiui, lyčiai, karjeros pakopoms, šaliai ar institucijoms, kuriose dirbama. Taryba su ekspertų komisijų nariais sudaro sutartis dėl ekspertinio vertinimo vykdymo.

11. Kiekvienas ekspertų komisijos narys pasirašo Tarybos eksperto pasižadėjimą, kuriame ekspertas pasižada laikytis nešališkumo, konfidencialumo, sąžiningumo ir skaidrumo principų. Paaiškėjus, kad ekspertas neatitinka pasižadėjimo nuostatų, jam taikomos sankcijos pagal sutarties su ekspertu nuostatas.

12. Atsižvelgus į numatomas vertinti mokslo ir (arba) meno kryptis, sudaromos vertinamųjų vienetų grupės ir joms vertinti sudaromos ekspertų komisijos. Vertinamųjų vienetų grupių sudėtis skelbiama viešai Tarybos interneto svetainėje.

13. Ekspertų komisiją sudaro ne mažiau kaip 4 ekspertai.

 

IV SKYRIUS

 

KONTEKSTINIŲ DUOMENŲ EKSPERTINIAM VERTINIMUI PATEIKIMAS

 

14. Ekspertiniam vertinimui ekspertų komisijoms Taryba pateikia:

14.1. vertinamojo periodo turimą informaciją apie kolegijos MTEP ir (arba) meno veiklą mokslo ir (arba) meno srityse, gautą apibendrinus Kasmetinio vertinimo duomenis ir rezultatus;

14.2. Lietuvos mokslo ir studijų sistemos apžvalgą, kurioje išdėstomi:

14.2.1. su kolegijomis susiję mokslo ir studijų sistemos pokyčiai per pastaruosius 10 metų;

14.2.2. mokslo ir studijų sistemos institucinė sąranga;

14.2.3. MTEP ir meno veiklos finansavimo sistema, išskiriant kolegijoms aktualius aspektus;

14.2.4. MTEP ir meno veiklos organizavimo principai, išskiriant kolegijoms aktualius aspektus.

15. Taryba, esant galimybėms, ekspertų komisijų prašymu gali pateikti kitus ekspertiniam vertinimui reikalingus duomenis.

 

V SKYRIUS

 

EKSPERTINIO VERTINIMO EIGA

 

16. Ekspertinis vertinimas vykdomas pagal Tarybos nustatytą organizavimo tvarką. Ekspertų komisijos darbą organizuoja ekspertų komisijos vadovas kartu su Tarybos paskirtu ekspertų komisijos koordinatoriumi. Ekspertų komisijos vadovas pirmininkauja ekspertų komisijos posėdžiams, numato ekspertų komisijos narių veiklos funkcijas, atsako už visos ekspertų komisijos darbo rezultatus. Ekspertų komisijos koordinatorius pateikia informaciją, reikalingą vertinimui, supažindina ekspertų komisiją su vertinimo procedūromis ir suteikia visą administracinę pagalbą, reikalingą efektyviam ekspertų komisijos darbui.

17. Taryba pateikia informaciją apie vertinamuosius vienetus ekspertų komisijai ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki ekspertų komisijos vizito į Lietuvą.

18. Kiekvieną vertinamąjį vienetą individualiai vertina ne mažiau kaip 3 ekspertai.

19. Vizito Lietuvoje metu kiekvienos ekspertų komisijos ekspertai dalyvauja bendruose ekspertų komisijos posėdžiuose. Ekspertai taip pat susitinka su vertinamųjų vienetų atstovais. Ekspertų komisijos vizitų į vertinamuosius vienetus tvarkaraštis paprastai nustatomas likus ne mažiau kaip 1 mėnesiui iki pirmojo ekspertų vizito į vertinamąjį vienetą.

20. Vizito į vertinamąjį vienetą vyksta ne mažiau kaip 2 ekspertai. Vizito metu ekspertai susitinka su vertinamojo vieneto darbuotojų grupėmis – administracija, dėstytojais ir kitais tyrėjais – ir susipažįsta su vertinamojo vieneto MTEP ir (arba) meno infrastruktūra. Vienas vertinamojo vieneto darbuotojas dalyvauja tik viename susitikime su ekspertais. Visa vizito metu gauta informacija naudojama vertinant vertinamąjį vienetą.

21. Priimdami sprendimą dėl vertinimo ekspertai turi siekti bendro sutarimo. Jeigu jo pasiekti nepavyksta, sprendimai priimami balsų dauguma, o kitokios nuomonės, nurodžius ekspertą ir jo argumentus, pateikiamos kaip priedas prie vertinimo išvadų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą priima ekspertų komisijos vadovas.

22. Už vertinimo ataskaitos rengimą atsakingas ekspertų komisijos vadovas. Taryba turi teisę prašyti ekspertų komisijos patikslinti vertinimo ataskaitą.

 

VI SKYRIUS

 

EKSPERTINIO VERTINIMO PRINCIPAI, NAGRINĖJAMI DUOMENYS IR ĮVERTINIMO BALAI

 

23. Vykdant ekspertinį vertinimą atsižvelgiama į mokslo (meno) sritims ir mokslo (meno) kryptims būdingą TMTEP ir (arba) meno veiklų vykdymo ir jų rezultatų specifiką ir remiamasi tyrimų etikos, skaidrumo, atvirumo, lygiateisiškumo, abipusio pripažinimo, įvairovės, aiškumo, patikimumo, nuoseklumo, nešališkumo, proporcingumo ir nediskriminavimo principais.

24. Vertinant TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybę nagrinėjami šie duomenys pagal vertinamojo vieneto mokslo ir (arba) meno kryptis ar jų grupes:

24.1. vertinamojo vieneto pastarųjų penkerių metų TMTEP rezultatai:

24.1.1. TMTEP darbų skaičiaus pagal darbų rūšis dinamika ir atrinkti geriausi TMTEP veiklos darbai ir kiti veiklos rezultatai;

24.1.2. tarptautinėse ir (arba) nacionalinėse konferencijose skaitytų pranešimų skaičiaus dinamika ir atrinktų geriausių mokslinėse konferencijose skaitytų pranešimų sąrašas;

24.1.3. atrinktų svarbiausių gautų nacionalinių ir (arba) tarptautinių apdovanojimų, premijų už TMTEP veiklą sąrašas;

24.1.4. duomenys apie dalyvavimą nacionaliniuose ir (arba) tarptautiniuose konkursiniuose MTEP projektuose, pateikiant:

24.1.4.1. teiktų paraiškų nacionaliniams ir (arba) tarptautiniams konkursiniams MTEP projektams skaičius;

24.1.4.2. vykdytų nacionalinių ir (arba) tarptautinių konkursinių MTEP projektų skaičius;

24.1.4.3. vykdytuose nacionaliniuose ir (arba) tarptautiniuose konkursiniuose MTEP projektuose vertinamojo vieneto (arba kolegijos – nurodant vertinamajam vienetui tenkančią dalį (procentais)) gautas lėšas;

24.1.4.4. atrinkti geriausi nacionaliniai ir (arba) tarptautiniai konkursiniai MTEP projektai;

24.2. ir (arba) vertinamojo vieneto pastarųjų penkerių metų meno veiklos rezultatai:

24.2.1. meno darbų skaičiaus pagal darbų rūšis dinamika ir atrinkti geriausi meno darbai ir kiti veiklos rezultatai;

24.2.2. tarptautiniuose ir (arba) nacionaliniuose renginiuose (konferencijose, forumuose ir kt.) skaitytų pranešimų skaičiaus dinamika ir atrinktų geriausių skaitytų pranešimų sąrašas;

24.2.3. atrinktų svarbiausių gautų nacionalinių ir (arba) tarptautinių apdovanojimų, premijų už meno veiklą sąrašas;

24.2.4. duomenys apie dalyvavimą nacionaliniuose ir (arba) tarptautiniuose konkursiniuose meno projektuose, pateikiant:

24.2.4.1. teiktų paraiškų nacionaliniams ir (arba) tarptautiniams konkursiniams meno projektams skaičius;

24.2.4.2. vykdytų nacionalinių ir (arba) tarptautinių konkursinių meno projektų skaičius;

24.2.4.3. vykdytuose nacionaliniuose ir (arba) tarptautiniuose konkursiniuose meno projektuose vertinamojo vieneto (arba kolegijos – nurodant vertinamajam vienetui tenkančią dalį (procentais)) gautas lėšas;

24.2.4.4. atrinkti geriausi nacionaliniai ir (arba) tarptautiniai konkursiniai meno projektai.

25. Vertinant TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominį ir socialinį poveikį nagrinėjami šie vertinamojo vieneto lygmens duomenys ir informacija:

25.1. pastarųjų penkerių metų:

25.1.1. atliktų didžiausią ekonominį ir socialinį poveikį turėjusių TMTEP ir (arba) meno darbų ir (arba) ūkio subjektų (Lietuvos ir (arba) užsienio) MTEP ir (arba) meno taikomosios veiklos užsakymų ir (arba) MTEP ir (arba) meno projektų (tarptautinių ir (arba) nacionalinių) atvejų sąrašas ir aprašai, apibūdinantys pateiktų TMTEP ir (arba) meno veiklos rezultatų poveikį;

25.1.2. pateiktas vertinamojo vieneto poveikio ekonominei, socialinei, kultūrinei ar kitai, vertinamojo vieneto požiūriu, reikšmingai sričiai savianalizės aprašymas, išskiriant poveikio kontekstą (kontekstus) (individualus ir (arba) vietinis, ir (arba) regioninis, ir (arba) nacionalinis, ir (arba) tarptautinis) ir aptariant, jei buvo:

25.1.2.1. svarbiausius vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų dalyvavimo valstybės ir (arba) regiono, ir (arba) savivaldybės institucijų, įstaigų, organizacijų veiklose atvejus;

25.1.2.2. svarbiausius vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų visuomenės ar ūkio subjektų konsultavimo atvejus;

25.1.2.3. svarbiausius vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų dalyvavimo atvejus darbo grupėse, komisijose, asociacijose ir pan. sprendžiančiuose ekonominius, socialinius, kultūrinius ar kitus, vertinamojo vieneto nuomone, reikšmingus, klausimus, problemas ir pan.;

25.1.2.4. svarbiausių vertinamojo vieneto organizuotų konferencijų, seminarų ir kitų renginių atvejus;

25.1.2.5. svarbiausias vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų TMTEP ir (arba) meno populiarinimo veiklos kryptis ir rezultatus;

25.1.2.6. kitas reikšmingas poveikį darančias veiklas, nenumatytas Aprašo 25.1.2.125.1.2.5 papunkčiuose.

26. Vertinant TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumą nagrinėjami šie vertinamojo vieneto lygmens duomenys ir informacija:

26.1. apibendrinti duomenys apie dėstytojus ir kitus tyrėjus:

26.1.1. dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų pasiskirstymas pagal mokslo laipsnio turėjimą ir (arba) buvimą pripažintu menininku;

26.1.2. dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų skaičiaus santykis, lyginant su administracijos darbuotojų skaičiumi;

26.1.3. dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų pasiskirstymas (procentais) pagal lytį;

26.1.4. dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų pasiskirstymas (procentais) pagal amžiaus grupes (iki 25 m., 2534 m., 3544 m., 4554 m., 5564 m., 65+ m.);

26.2. vertinamojo vieneto, jei nėra – kolegijos, strateginis veiklos planas, išskiriant TMTEP ir (arba) meno veiklai aktualias dalis;

26.3. numatomų plėtoti TMTEP ir (arba) meno veiklos tematikų aprašymas ir pagrindimas;

26.4. vertinamojo vieneto, jei nėra – kolegijos lygmens, duomenys apie finansavimą vertinamojo vieneto TMTEP ir (arba) meno veikloms vykdyti (išskiriant: lėšų paskirstymo TMTEP ir (arba) meno veikloms principus ir kiekvienų vertinimo laikotarpio metų valstybės biudžeto asignavimus, pritrauktas lėšas iš nacionalinių, tarptautinių MTEP ir (arba) meno projektų, ūkio subjektų užsakymų TMTEP ir (arba) meno veiklai);

26.5. svarbiausios vertinamojo vieneto bendradarbiavimo su suinteresuotomis pusėmis kryptys (išskiriant pagrindines tikslines suinteresuotų pusių grupes ir jų atstovus, su kuriais bendradarbiauja ar ketina bendradarbiauti vertinamasis vienetas, pvz., verslu, valstybės ir (arba) regiono, ir (arba) savivaldybės institucijomis, vietos bendruomenėmis, tarptautinėmis institucijomis ar organizacijomis ir (arba) kita);

26.6. vertinamojo vieneto savianalizės aprašymas (stiprybių, silpnybių, grėsmių ir galimybių atžvilgiu), aptariant:

26.6.1. personalo dinamikos ir valdymo (įskaitant dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų darbo krūvio balanso, motyvacinės ir (arba) kompetencijų stiprinimo sistemos, lygių galimybių, įvairovės ir įtraukumo užtikrinimo) aspektus;

26.6.2. turimą MTEP ir (arba) meno infrastruktūrą;

26.6.3. vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų skatinimo dalyvauti nacionalinėse ir (arba) tarptautinėse mokslo, ir (arba) meno srities profesinėse, akademinėse organizacijose, asociacijose, ekspertinėse komisijose ir pan. principus;

26.6.4. atviro mokslo, akademinės laisvės principų užtikrinimą;

26.6.5. tyrimų etikos ir sąžiningumo taisyklių laikymosi užtikrinimą;

26.6.6. studentų įtraukimo į TMTEP ir (arba) meno veiklos vykdymą principus ir taikomą praktiką;

26.6.7. darnaus vystymosi principų įgyvendinimą;

26.6.8. ir (arba), esant poreikiui, kitus, vertinamojo vieneto nuomone, TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumui svarbius aspektus.

27. Vertindamos vertinamojo vieneto TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumą, ekspertų komisijos atsižvelgia į jo TMTEP ir (arba) meno kokybės bei ekonominio ir socialinio poveikio vertinimus.

28. Kolegijos reikalingus duomenis teikia Tarybai, vadovaudamosi Tarybos tvirtinamu Duomenų apie kolegijų vykdomų TMTEP ir (arba) meno veiklos rezultatus teikimo ekspertiniam vertinimui tvarkos aprašu.

29. Aprašo 24.1.1–24.1.4, 24.2.1–24.2.4 ir 25.1.1 papunkčių atveju, kuomet yra pateikiami atrinkti geriausi ir (arba) svarbiausi veiklos rezultatai, teikiama dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų VDDA/2 duomenų, dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų VDDA apvalinant vienetų tikslumu, jei suapvalinus gaunama mažiau kaip 5, pateikiami 5 duomenys.

30. Vertinamųjų vienetų TMTEP ir (arba) meno veiklos kokybė, ekonominis ir socialinis poveikis ir perspektyvumas vertinami penkių balų skalėje 0,5 balo tikslumu. Vertinimo balų reikšmės nurodytos 1–4 lentelėse.

 

 

1 lentelė. TMTEP mokslo krypčių ar jų grupių kokybės vertinimo balų reikšmės.

 

Balas

Reikšmė

5

Puikus lygis

Vertinamasis vienetas yra tarp tarptautinio masto lyderių.

TMTEP yra aukščiausio lygio ir atitinka stipriausių užsienio profesinio aukštojo mokslo institucijų vykdomų TMTEP lygį.

4

Labai geras lygis

Vertinamasis vienetas yra stiprus tarptautiniu mastu.

TMTEP yra aukšto tarptautinio lygio ir iš dalies atitinka užsienio profesinio aukštojo mokslo institucijų vykdomų TMTEP lygį.

3

Geras lygis

Vertinamasis vienetas yra stiprus nacionaliniu mastu.

TMTEP yra aukšto lygio ir pripažinti nacionaliniu mastu.

2

Patenkinamas lygis

Vertinamasis vienetas vertinamas patenkinamai nacionaliniu mastu.

Vykdomų TMTEP pripažinimo lygis yra pakankamas nacionaliniu mastu.

1

Žemas lygis

Vertinamasis vienetas vertinamas silpnai regiono mastu.

Vykdomi žemo lygio, pavieniai TMTEP, apsiribojama atsitiktiniais darbais.

0

Ne TMTEP

Vertinamasis vienetas nevykdo TMTEP.

 

 

 

2 lentelė. Meno veiklos meno kryptyje ar krypčių grupėje kokybės vertinimo balų reikšmės.

 

Balas

Reikšmė

5

Puikus lygis

Vertinamasis vienetas yra tarp tarptautinio masto lyderių.

Vertinamojo vieneto vykdoma meno veikla yra prestižinio tarptautinio lygio ir atitinka stipriausių užsienio profesinio aukštojo mokslo institucijų vykdomų meno veiklų lygį.

4

Labai geras lygis

Vertinamasis vienetas yra stiprus tarptautiniu mastu.

Vertinamojo vieneto vykdoma meno veikla yra plataus žinomumo ir atitinka stiprių užsienio profesinio aukštojo mokslo institucijų vykdomų meno veiklų lygį.

3

Geras lygis

Vertinamasis vienetas yra stiprus nacionaliniu mastu.

Vertinamojo vieneto vykdoma meno veikla yra nacionalinio žinomumo ir yra pripažinta nacionaliniu mastu.

2

Patenkinamas lygis

Vertinamasis vienetas vertinamas patenkinamai nacionaliniu mastu.

Vertinamojo vieneto vykdoma meno veikla yra vietinio žinomumo ir yra pripažinta regioniniu mastu.

1

Žemas lygis

Vertinamasis vienetas vertinamas silpnai regiono mastu.

Vykdoma žemo lygio, pavienė meno veikla, apsiribojama atsitiktiniais darbais.

0

Ne meno veikla

Vertinamasis vienetas (meno kryptyje ar meno krypčių grupėje) nevykdo meno veiklos.

 

 

3 lentelė. Vertinamųjų vienetų TMTEP ir (arba) meno veiklos ekonominio ir socialinio poveikio vertinimo balų reikšmės.

 

Balas

Reikšmė

5

Puikiai

Vertinamasis vienetas vykdo visuomenei išskirtinę svarbą turinčius TMTEP ir (arba) meno veiklą.

Vertinamasis vienetas teigiamai veikia visuomenės plėtrą ir yra labai vertinamas partneris TMTEP ir (arba) meno veiklos klausimais visuomenėje. Vertinamojo vieneto dėstytojai ir kiti tyrėjai (pro)aktyviai ir sistemingai dalyvauja ir yra vertinami kaip ekspertai vietos bendruomenėje, regiono, nacionaliniu ir (arba) tarptautiniu masto verslo, valdžios ar kitų suinteresuotų pusių atstovų grupėse. Vertinamojo vieneto prisidėjimas prie regiono unikalumo puoselėjimo yra reikšmingas nacionaliniu mastu.

4

Labai gerai

Vertinamasis vienetas vykdo regionui išskirtinę svarbą turinčius TMTEP ir (arba) meno veiklos darbus.

Vertinamasis vienetas teigiamai veikia regiono vystymąsi ir yra labai vertinamas partneris TMTEP ir (arba) meno veiklos klausimais. Vertinamojo vieneto dėstytojai ir kiti tyrėjai (pro)aktyviai ir sistemingai dalyvauja ir yra vertinami kaip ekspertai regiono vietos bendruomenėje, verslo, valdžios atstovų grupėse.

3

Gerai

Vertinamasis vienetas vykdo regionui svarbius TMTEP ir (arba) meno veiklos darbus.

Vertinamasis vienetas reikšmingai prisideda prie regiono vystymosi ir yra vertinamas partneris TMTEP ir (arba) meno veiklos klausimais. Vertinamojo vieneto dėstytojai ir kiti tyrėjai yra vertinami kaip ekspertai regiono vietos bendruomenėje, verslo ir valdžios atstovų.

2

Patenkinamai

Vertinamasis vienetas vykdo svarbius TMTEP ir (arba) meno veiklos darbus, tačiau sąveika su regiono privataus sektoriaus atstovais, sprendimų priėmėjais, vietos bendruomene yra fragmentiška.

Vertinamojo vieneto TMTEP ir (arba) meno veiklos darbai yra svarbūs regiono vystymuisi, tačiau trūksta sistemingesnės vertinamojo vieneto sąveikos su regiono verslo atstovais, valdžios atstovais, vietos bendruomene.

1

Silpnai

Vertinamasis vienetas vykdo TMTEP ir (arba) meno veiklos darbus, tačiau jie nėra reikšmingi regiono vystymuisi.

Vertinamojo vieneto TMTEP ir (arba) meno veiklos darbai menkai prisideda prie regiono vystymosi, sąveika su regiono verslo, valdžios atstovais, vietos bendruomene minimali ir fragmentiška.

0

Ne TMTEP ir (arba) meno veikla

Vertinamasis vienetas nevykdo TMTEP ir (arba) meno veiklos.

 

 

4 lentelė. Vertinamųjų vienetų TMTEP ir (arba) meno veiklos perspektyvumo vertinimo balų reikšmės.

 

Balas

Reikšmė

5

Puikiai

Vertinamasis vienetas turi potencialą veikti puikiai.

Vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų potencialas, TMTEP ir (arba) meno veiklos kryptys ir strategija, TMTEP ir (arba) meno veiklos organizavimas, infrastruktūra ir kiti reikšmingi aspektai artimiausių 5 metų laikotarpiu, atsižvelgiant į dabartinius rezultatus, užtikrins sąlygas puikiems vertinamojo vieneto veiklos rezultatams.

4

Labai gerai

Vertinamasis vienetas turi potencialą veikti labai gerai.

Vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų potencialas, TMTEP ir (arba) meno veiklos kryptys ir strategija, TMTEP ir (arba) meno veiklos organizavimas, infrastruktūra ir kiti reikšmingi aspektai artimiausių 5 metų laikotarpiu, atsižvelgiant į dabartinius rezultatus, užtikrins sąlygas labai geriems vertinamojo vieneto veiklos rezultatams.

3

Gerai

Vertinamasis vienetas turi potencialą veikti gerai.

Vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų potencialas, TMTEP ir (arba) meno veiklos kryptys ir strategija, TMTEP ir (arba) meno veiklos organizavimas, infrastruktūra ir kiti reikšmingi aspektai artimiausių 5 metų laikotarpiu, atsižvelgiant į dabartinius rezultatus, užtikrins sąlygas geriems vertinamojo vieneto veiklos rezultatams.

2

Patenkinamai

Vertinamasis vienetas turi potencialą veikti tik patenkinamai.

Vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų potencialas, TMTEP ir (arba) meno veiklos kryptys ir strategija, TMTEP ir (arba) meno veiklos organizavimas, infrastruktūra ir kiti reikšmingi aspektai artimiausių 5 metų laikotarpiu, atsižvelgiant į dabartinius rezultatus, leis pasiekti tik patenkinamų vertinamojo vieneto veiklos rezultatų.

1

Silpnai

Vertinamasis vienetas neturi potencialo veikti bent patenkinamai.

Vertinamojo vieneto dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų potencialas, TMTEP ir (arba) meno veiklos kryptys ir strategija, TMTEP ir (arba) meno veiklos organizavimas, infrastruktūra ir kiti reikšmingi aspektai artimiausių 5 metų laikotarpiu, atsižvelgiant į dabartinius rezultatus, sąlygos silpnus vertinamojo vieneto veiklos rezultatus.

0

Ne TMTEP ir (arba) meno veikla

Vertinamasis vienetas nevykdo TMTEP ir (arba) meno veiklos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Ekspertų komisijos, įvertinusios visus vertinamuosius vienetus pagal Aprašo 6 punkte nurodytus kriterijus, pateikia Tarybai vertinimo ataskaitą, kurios būtinos sudėtinės dalys yra:

31.1. vertinamųjų vienetų įvertinimo rezultatai (įvertinimo pagrindimas ir skirti balai);

31.2. rekomendacijos dėl vertinamųjų vienetų TMTEP ir (arba) meno veiklos tęstinumo ir (arba) pagerinimo;

31.3. pastabos ir (arba) pasiūlymai Tarybai ir Ministerijai dėl ekspertinio vertinimo proceso įgyvendinimo ir (arba) kitų, ekspertų komisijos nuomone, reikšmingų su ekspertiniu vertinimu ir (arba) kolegijų TMTEP ir (arba) meno veikla susijusių aspektų.

32. Taryba kolegijoms išsiunčia jų vertinamųjų vienetų vertinimo rezultatus.

33. Kolegija, susipažinusi su jos vertinamojo vieneto vertinimo rezultatais, per 10 darbo dienų nuo vertinamojo vieneto vertinimo rezultatų išsiuntimo dienos gali teikti Tarybai argumentuotą apeliaciją dėl vertinamojo vieneto įvertinimo pagrindime galimai padarytų faktinių klaidų ir (arba) vertinimo procedūrų pažeidimo, galėjusio turėti įtakos vertinamojo vieneto įvertinimui.

34. Apeliacijos, nurodytos Aprašo 33 punkte, nagrinėjamos Tarybos nustatyta ekspertinio vertinimo organizavimo tvarka ir terminais.

35. Naudodama vertinamųjų vienetų dydžius, išreikštus paskutinių vertinamojo laikotarpio metų dėstytojų ir kitų tyrėjų, menininkų VDDA, Taryba nustato kolegijų svertinius TMTEP ir meno veiklos kokybės suminius įverčius mokslo ir (arba) meno kryptyse ar krypčių grupėse.

36. Jei dėl Lietuvos Respublikoje įvestos nepaprastosios padėties ar ekstremaliosios situacijos ar kitų nuo Tarybos nepriklausančių aplinkybių, ekspertų vizitai į Lietuvą ir (ar) vizitai į vertinamuosius vienetus yra draudžiami arba nerekomenduojami, susitikimai gali būti organizuojami išimtinai nuotolinėmis ryšio priemonėmis.

37. Kolegijų ir jų vertinamųjų vienetų ekspertinio vertinimo rezultatų suvestinė skelbiama Tarybos interneto svetainėje ir pateikiama Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai.

38. Kolegijų ir jų vertinamųjų vienetų ekspertiniam vertinimui pateikti duomenys ir informacija gali būti naudojami formuojant valstybės mokslo ir studijų politiką.

 

_____________________________

 

part_89546dab140a4a98abaed3a124cbd331_end


 

Ekspertinio kolegijų taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) meno veiklos vertinimo aprašo

1 priedas

 

MENO DARBŲ SKLAIDOS (MENO KŪRINIŲ SKELBIMO (ATLIKIMO) KONTEKSTAI

 

Eil. Nr.

Meno darbo sklaidos (meno kūrinio skelbimo (atlikimo) kontekstas

Konteksto lygmuo

Reikšmė

1.

Prestižinis tarptautinis

Prestižinis tarptautinis kontekstas yra žymiausia tarptautiniu mastu veikianti meno kūrinių eksponavimo ar meno atlikimo aktų demonstravimo terpė, kuruojama tarptautiniu mastu pripažintų ekspertų.

2.

Plataus žinomumo

Plataus žinomumo kontekstas yra ypač reikšminga nacionalinė tarptautinio žinomumo meno kūrinių eksponavimo ar meno atlikimo aktų demonstravimo terpė, kuruojama tarptautiniu mastu pripažintų ekspertų.

3.

Nacionalinio žinomumo

Nacionalinio žinomumo kontekstas yra regione žinoma meno kūrinių eksponavimo ar meno atlikimo aktų demonstravimo terpė, kuruojama tarptautiniu ir nacionaliniu mastu pripažintų ekspertų

4.

Vietinio žinomumo

Vietinio žinomumo kontekstas yra vietinės reikšmės meno kūrinių eksponavimo ar meno atlikimo aktų demonstravimo terpė, kuruojama nacionaliniu mastu pripažintų ekspertų.

_________________________________________

 

 

part_6bd9a258e42a4bbab8a572a37f8f1339_end


 

Ekspertinio kolegijų taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) meno veiklos vertinimo aprašo

2 priedas

 

KOLEGIJOSE VYKDOMŲ STUDIJŲ IR MOKSLO IR MENO KRYPČIŲ SĄSAJOS

 

 

 

Studijų kryptis

Mokslo kryptis

B01 Informatika

N 009 Informatika

T 007 Informatikos inžinerija

B02 Informacijos sistemos

N 009 Informatika

T 007 Informatikos inžinerija

B03 Programų sistemos

N 009 Informatika

T 007 Informatikos inžinerija

B04 Informatikos inžinerija

N 009 Informatika

T 007 Informatikos inžinerija

C01 Chemija

N 003 Chemija

T 005 Chemijos inžinerija

E03 Aplinkos inžinerija

T 004 Aplinkos inžinerija

N 012 Ekologija ir aplinkotyra

E04 Matavimų inžinerija

T 001 Elektros ir elektronikos inžinerija

T 010 Matavimų inžinerija

E05 Statybos inžinerija

T 002 Statybos inžinerija

T 008 Medžiagų inžinerija

E06 Mechanikos inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

T 010 Matavimų inžinerija

E07 Jūrų inžinerija

T 003 Transporto inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

E08 Elektros inžinerija

T 001 Elektros ir elektronikos inžinerija

T 006 Energetika ir termoinžinerija

E09 Elektronikos inžinerija

T 001 Elektros ir elektronikos inžinerija

T 007 Informatikos inžinerija

E10 Gamybos inžinerija

T 008 Medžiagų inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

E12 Transporto inžinerija

T 003 Transporto inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

E13 Energijos inžinerija

T 006 Energetika ir termoinžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

E14 Aeronautikos inžinerija

T 003 Transporto inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

F02 Polimerų ir tekstilės technologijos

T 005 Chemijos inžinerija

T 008 Medžiagų inžinerija

F03 Medžiagų technologijos

T 008 Medžiagų inžinerija

T 005 Chemijos inžinerija

F04 Jūrų technologijos

T 003 Transporto inžinerija

T 009 Mechanikos inžinerija

 

 

F06 Maisto technologijos

N 003 Chemija

T 005 Chemijos inžinerija

N 004 Biochemija

F07 Viešasis maitinimas

N 003 Chemija

T 005 Chemijos inžinerija

G03 Burnos priežiūra

M 002 Odontologija

M 004 Visuomenės sveikata

G05 Farmacija

M 003 Farmacija

M 004 Visuomenės sveikata

G06 Reabilitacija

M 001 Medicina

M 005 Slauga

M 004 Visuomenės sveikata

G07 Mityba

M 004 Visuomenės sveikata

M 001 Medicina

G08 Slauga ir akušerija

M 001 Medicina

M 005 Slauga

G09 Medicinos technologijos

N 002 Fizika

M 001 Medicina

G10 Kosmetologija

M 001 Medicina

H01 Veterinarija

A 002 Veterinarija

A 003 Gyvūnų mokslai

I01 Žemės ūkis

A 001 Agronomija

A 004 Miškotyra

I03 Miškininkystė

A 001 Agronomija

A 004 Miškotyra

J01 Ekonomika

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

J04 Socialinis darbas

S 005 Sociologija

S007 Edukologija

J09 Informacijos paslaugos

S 008 Komunikacija ir informacija

J10 Komunikacija

S 003 Vadyba

A 008 Komunikacija ir informacija

K01 Teisė

S 001 Teisė

L01 Verslas

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

L02 Vadyba

S 002 Politikos mokslai

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

L03 Finansai

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

L04 Apskaita

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

L05 Rinkodara

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

A 008 Komunikacija ir informacija

L08 Turizmas ir poilsis

S 003 Vadyba

S 004 Ekonomika

M01 Pedagogika

S 007 Edukologija

N05 Vertimas

H 004 Filologija

N07 Kalbos studijos

H004 Filologija

P01 Dailė

V 002 Dailė

P02 Dizainas

V 003 Dizainas

P03 Muzika

C 001 Muzika

P04 Teatras

C 002 Teatras ir kinas

P05 Kinas

P06 Šokis

P07 Medijų menas

V 002 Dailė

P08 Meno objektų restauravimas

P09 Architektūra

V 001 Architektūra

H 003 Menotyra

P10 Kraštovaizdžio architektūra

_________________________________________

 

 

 

 

 

part_fe8e39ff00b94eba9d78c490cdb182ab_end