Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮRENGIMO IŠLAIDŲ IŠ DALIES KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. T2-301

Kretinga

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 28 punktu, Kretingos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre (TAR) ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Kalnius

 

 

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T2-301

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮRENGIMO IŠLAIDŲ IŠ DALIES KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių (toliau – INVĮ) įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja gyventojų prašymų teikimo, vertinimo ir lėšų skyrimo tvarką Kretingos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. INVĮ turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“, bei Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-18 „Dėl Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimus.

3. INVĮ įrengimo išlaidos iš dalies kompensuojamos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos ir (arba) Savivaldybės biudžeto lėšomis.

4. Aprašas taikomas tik Savivaldybės teritorijos gyvenamuosiuose būstuose susidarančių buitinių nuotekų tvarkymui.

5. Prašymus kompensacijai iš dalies gauti (toliau – Prašymas) gali teikti individualių ir daugiabučių namų gyventojai (toliau – Pareiškėjai), turintys nuosavybės teise įregistruotą gyvenamosios paskirties pastatą, atlikę INVĮ įrengimo darbus bei visiškai juos užbaigę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Kompensuojamos išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo teikti Prašymus paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje www.kretinga.lt dienos, bet ne anksčiau kaip nuo Aprašo įsigaliojimo dienos.

 

II SKYRIUS

PRIVALOMOS KOMPENSAVIMO SĄLYGOS

 

7. Kompensacijos už INVĮ įrengimą mokamos tik tuomet:

7.1. kai centralizuotų nuotekų tinklų įrengimas nenumatytas Kretingos rajono savivaldybės vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros specialiajame plane;

7.2. kai Pareiškėjas nuosavybės teise valdo gyvenamosios paskirties pastatą, kurio statyba teisės aktų nustatyta tvarka yra užbaigta ir pastatas yra įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre (t. y. baigtumo procentas nurodytas ne mažesnis kaip 100 proc.);

7.3. kai teritorijų planavimo dokumentuose (jei tokie patvirtinti) numatyta INVĮ įrengimo galimybė.

8. Kompensuojamos tik INVĮ įsirengimo sąnaudos.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA

 

9. Savivaldybės administracija kvietimą teikti paraiškas skelbia savivaldybės svetainėje www.kretinga.lt kasmet nuo rugpjūčio 1 d. iki rugsėjo 30 d.

10. Užpildytą ir pasirašytą Prašymo formą (1 priedas) Pareiškėjai pristato vienu iš šių būdų:

10.1. siunčia paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristato į Savivaldybę adresu: Kretingos rajono savivaldybės administracija, Savanorių g. 29A, LT-97111 Kretinga;

10.2. siunčia pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu elektroniniu paštu savivaldybe@kretinga.lt.

11. Su Prašymu pateikiami šie dokumentai:

11.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą gyvenamosios paskirties pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti INVĮ, kopija;

11.2. jei žemės sklypas priklauso ne vienam savininkui, kito (-ų) savininko (-ų) rašytinis sutikimas (-ai), kad neprieštarauja INVĮ įrengimo darbams (jeigu taikoma);

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas, kai pastatų savininkui atstovauja įgaliotas asmuo;

11.4. žemės nuomos sutartis, kai žemės sklypas yra nuomojamas ir žemės savininko ar jo įgalioto asmens sutikimas, jei jis numatytas nuomos sutartyje (taikoma valstybinio žemės fondo arba nuomojamoje iš valstybės žemėje) (jeigu taikoma);

11.5. INVĮ statybą leidžiantis dokumentas, išduotas vadovaujantis Statybos techninių reglamentu STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ (jeigu taikoma);

11.6. INVĮ atitikties (eksploatacinių savybių) deklaracija. INVĮ išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Nuotekų tvarkymo reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;

11.7. Pareiškėjo (gyvenamosios paskirties pastato bendraturčio) vardu išrašyti medžiagų, INVĮ įsigijimo, INVĮ įrengimo darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai (tiekėjo (gamintojo) ar įrengimo darbus atlikusio rangovo pasirašytas sumontuotų INVĮ paleidimo–derinimo darbų aktas, PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);

11.8. UAB „Kretingos vandenys“ raštas dėl Pareiškėjo techninių galimybių prisijungimo prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų;

11.9. įrengto INVĮ fotonuotrauka (-os);

11.10. prioritetą pagrindžiantys dokumentai;

11.11. kiti dokumentai, jų nuorašai (kopijos) arba informacija, reikalinga išlaidų tinkamumui įvertinti.

12. Pareiškėjas atsako už pateiktų duomenų ir dokumentų teisingumą.

13. Prašymus vertina Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta 5 narių komisija. Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas.

14. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių.

15. Komisija sprendimus priima posėdžiuose paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu, posėdžio eiga ir sprendimai įforminami protokolu.

16. Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti Prašymus, administracijos darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti Prašymų priėmimą, teikia dokumentus Komisijai. Komisija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų įvertina gautų dokumentų tinkamumą, ir, nustačiusi pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja Pareiškėjus. Pareiškėjai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.

17. Prašymai vertinami ir eilė kompensacijai gauti sudaroma einamiesiems metams pagal 18 punkte išdėstytus prioritetus, o jų nesant – pagal Prašymo gavimo datą.

18. Skiriant finansavimą, prioritetas ne eilės tvarka turi būti suteikiamas prašymus su tai įrodančiais dokumentais pagal jų registravimo laiką pateikusiems asmenims:

18.1. jeigu nurodytu adresu gyvenamąją vietą yra deklaravęs neįgalus asmuo;

18.2. senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims;

18.3. šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų;

18.4. socialinę pašalpą gaunantiems asmenims (kompensacija neskiriama, jeigu buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimui ir įrengimui buvo skirta parama).

19. Pareiškėjų, kurie turi technines galimybes prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų, Prašymai nevertinami ir atmetami.

20. Visi nustatytus reikalavimus atitinkantys Prašymai yra įtraukiami į Prašymų kompensacijai iš dalies gauti sąrašą.

21. Jei einamaisiais metais apskaičiuota kompensacijų suma viršija Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiojoje programoje ir (arba) Savivaldybės biudžete kompensacijoms numatytas lėšas, kompensacijų mokėjimas perkeliamas į kitus metus ir kompensacijos kitais metais išmokamos pirmumo tvarka, Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiąją programą ar Savivaldybės biudžetą.

22. Apie numatytas skirti (neskirti) lėšas Pareiškėjai informuojami per 30 darbo dienų nuo Prašymų pateikimo termino pasibaigimo.

23. Sudarius Pareiškėjų, kuriems siūloma skirti kompensaciją iš dalies, Prašymų sąrašą, parengiamas Savivaldybės mero potvarkis dėl lėšų skyrimo.

24. Skiriamas dalinis kompensavimas Pareiškėjams, įsirengusiems INVĮ:

24.1. individualių namų savininkams – 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000,00 Eur (vienas tūkstantis eurų);

24.2. dvibučių ir daugiabučių namų butų savininkams – 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000,00 Eur (vienas tūkstantis eurų) vienam butui.

25. Išlaidos kompensuojamos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės mero potvarkio dėl lėšų skyrimo įsigaliojimo dienos. Pinigai pervedami į Pareiškėjo nurodytą banko sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

____________

 

 

Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašo

priedas

 

(Prašymo forma)

 

______________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

(Pareiškėjo vardas, pavardė, adresas, el. paštas, telefono Nr.)

 

Kretingos rajono savivaldybės administracijai

 

PRAŠYMAS

DĖL individualiŲ nuotekų valymo įrenginiŲ ĮRENGIMO IŠLAIDŲ IŠ DALIES KOMPENSAVIMO

_____________

(pateikimo data)

 

Aš,___________________________________________________________________ ,

(Vardas, pavardė)

20___metais adresu _______________________________________________________________

įsirengiau individualius nuotekų valymo įrenginius (toliau - INVĮ).

 

Prašau nustatyta tvarka iš dalies kompensuoti patirtas išlaidas ir pervesti skirtas lėšas į ___________________ banko atsiskaitomąją sąskaitą Nr. _________________________________.

 

Sutinku, kad mano asmens duomenys būtų naudojami svarstant mano Prašymą dėl individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų kompensavimo iš dalies.

 

Esu informuotas (-a), kad:

Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti, ar į kompensaciją pretenduojantis asmuo turi teisę į ją pagal Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų kompensavimo iš dalies tvarkos aprašo nuostatas, administruoti su kompensacijų teikimu susijusią informaciją ir kontroliuoti lėšų panaudojimo tinkamumą.

Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento ir savivaldybės administracijos nustatyta tvarka. Dokumentai (įskaitant asmens duomenis) saugomi ir tvarkomi savivaldybės administracijoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

 

Patvirtinu, kad Prašyme pateikta informacija ir dokumentai (jų kopijos) yra teisingi ir atitinka Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

Patvirtinu, kad esu susipažinęs su Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų kompensavimo iš dalies tvarkos aprašu ir atlikti darbai, priklausomai nuo jų pobūdžio, atitinka Nuotekų tvarkymo reglamento, Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-18 „Dėl nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitų privalomų teisės aktų reikalavimus, keliamus individualiųjų nuotekų tvarkymo sistemų įsirengimui.

 

Pateikiu šiuos dokumentus:

Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą gyvenamosios paskirties pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti INVĮ, kopiją;

Bendraturčių sutikimus, kai nekilnojamasis turtas priklauso bendros jungtinės nuosavybės teise arba žemės sklypas yra nuomojamas bendrai su kitais asmenimis (jei taikoma);

Teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą, kai pastatų savininkui atstovauja įgaliotas asmuo (jei taikoma);

Žemės nuomos sutartį, kai žemės sklypas yra nuomojamas ir žemės savininko ar jo įgalioto asmens sutikimas, jei jis numatytas nuomos sutartyje (jei taikoma);

INVĮ statybą leidžiantį dokumentą Nr.___________________ (jei taikoma);

Atitikties (eksploatacinių savybių) deklaraciją (data)                          Nr._______________.

Medžiagų, įrenginių įsigijimo, įrengimo darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiančius dokumentus (Tiekėjo (gamintojo) ar įrengimo darbus atlikusio rangovo pasirašytas sumontuotų INVĮ paleidimo-derinimo darbų aktas, PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.):

1.______________________________________________________________________

2.______________________________________________________________________

3.______________________________________________________________________

4.______________________________________________________________________

 

UAB „Kretingos vandenys“ raštą dėl Pareiškėjo techninių galimybių prijungimo prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų.

Įrengto INVĮ fotonuotrauką (-as).

Prioritetą pagrindžiančius dokumentus.

Kitus dokumentus.

 

Pareiškėjas __________________                                                     __________________      

 

(parašas)                                                                         (vardas, pavardė)