TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CENTRALIZUOTO VAIKO PRIĖMIMO Į TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLAS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugpjūčio 11 d. Nr. 5-672

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. 1-47 „Dėl priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 26.1 ir 26.2 papunkčiais,

p a t v i r t i n u Centralizuoto vaiko priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas sistemos nuostatus (pridedama).

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (Herkaus Manto g. 37, Klaipėda) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                Gintarė Rakauskienė

 


 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu

Nr. 5-672

 

 

CENTRALIZUOTO VAIKO PRIĖMIMO Į TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLAS  SISTEMOS

NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Centralizuoto vaiko priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas sistemos (toliau – CVPS) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja sistemos steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų tvarkymo, teikimo ir naudojimo tvarką, duomenų saugos reikalavimus.

2. CVPS steigiama, kuriama ir tvarkoma vadovaujantis šiais teisės aktais:

2.1. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. 1-47 „Dėl Priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. 1-45 „Dėl 2022–2023 mokslo metų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių ir priešmokyklinio ugdymo grupių sąrašo patvirtinimo“;

2.3. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. 1-46 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų skaičiaus 2022–2023 mokslo metams nustatymo.“;

2.4. Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. 1-57 „ Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Tauragės rajono mokyklų ikimokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.5. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu;

2.6. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu;

2.7. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

2.8. Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymu;

2.9. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

2.10. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu;

2.11. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu;

2.12. Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d. reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

2.13. Bendrųjų elektorinės informacijos saugos reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektorinės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“;

2.14. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nuostatuose vartojamos sąvokos ir trumpiniai:

3.1. Sutrumpinimai ir paaiškinimai:

 

Sutrumpinimas / apibrėžimas

Paaiškinimas

CVPS

Centralizuoto vaiko priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas sistema

IU

Ikimokyklinis ugdymas

PU

Priešmokyklinis ugdymas

BU

Bendrasis ugdymas (pradinis ugdymas, pagrindinis ugdymas, vidurinis ugdymas)

DB

Duomenų bazė

GR

Lietuvos Respublikos gyventojų registras

AR

Lietuvos Respublikos adresų registras

IS

Informacinė sistema

LR

Lietuvos Respublika

Mokykla

Juridinis asmuo, valstybės narės juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, įsteigtas Lietuvos Respublikoje teisės aktų nustatyta tvarka, kurio pagrindinė veikla yra formalusis arba (ir) neformalusis švietimas

Ugdytinis

Ugdomasis asmuo

Mokinys

Asmuo, kuris mokosi

NDNT IS

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos informacinė sistema

Ikimokyklinio ugdymo programa

Programa, skirta ikimokyklinio amžiaus (0-5 m.) vaikams.

Priešmokyklinio ugdymo programa

Vienų metų programa, skirta 6 m. vaikams.

Pagrindinio ugdymo programa

Šešerių metų (5–10 klasės) ugdymo programa, kurios pirmoji dalis apima ketverių metų pagrindinio ugdymo tarpsnį (5–8 klasės), antroji dalis – dvejų metų ugdymo tarpsnį (9–10 klasės arba gimnazijos I–II klasės)

Pradinio ugdymo programa

Ketverių metų ugdymo programa, vykdoma 1–4 klasėse

Vidurinio ugdymo programa

Dvejų metų (11–12 klasės arba gimnazijos III–IV klasės) ugdymo programa

TVS

Turinio valdymo sistema

VIISP

Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma

SPIS

Socialinės paramos šeimai informacinė sistema

 

3.2. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nurodytas Nuostatų 2 punkte išvardintuose teisės aktuose.

4. CVPS tikslai – sudaryti sąlygas:

4.1. tėvams – stebėti vaiko ugdymosi perspektyvą, elektroniniu būdu teikti prašymus dėl vaiko ugdymo ir juos koreguoti;

4.2. savivaldybės administracijai – stebėti ugdymosi ir pagalbos vaikams poreikį, vaiko vežiojimo į mokyklą ir iš jos poreikį, siekiant vaikams sudaryti vienodas priėmimo į ugdymo programas sąlygas, administruoti tėvų pateiktus prašymus, tvirtinti vaikų priėmimo į mokyklas eiles;

4.3. mokykloms – matyti vaikų priimtų į mokyklą duomenis, sudaryti ir tvarkyti sutartis dėl vaikų ugdymosi elektroniniu būdu. 

5. CVPS uždaviniai:

5.1. automatiškai formuoti, atsižvelgus į vaiko deklaruotą gyvenamąją vietą, jo ugdymo perspektyvą.

5.2. sudaryti sąlygas tėvams (globėjams) prašymus dėl vaikų priėmimo į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas teikti vienoje informacinėje sistemoje;

5.3. suteikti Tauragės rajono savivaldybės mokykloms vieningą prašymų priėmimo ir administravimo sistemą;

5.4. užtikrinti automatinį IS duomenų apsikeitimą su išorinėmis sistemomis ir registrais;

5.5. užtikrinti automatinį prašymų vertinimą ir eilių sudarymą pagal nustatytą priėmimo į mokyklas tvarką.

5.6. sudaryti sąlygas savivaldybės administracijai, įvertinus CVPS duomenis, formuoti gyventojų poreikius atliepiantį mokyklų tinklą, pagalbos vaikui paslaugų pasiūlą ir ekonomišką vaikų vežiojimą į mokyklą ir iš jos.

5.7. sudaryti sąlygas  mokykloms sudaryti ir tvarkyti sutartis dėl vaiko ugdymosi elektroniniu būdu.

6. CVPS pagrindinės funkcijos:

6.1. identifikuoti CVPS naudotojus, asmenis, teikiančius prašymus, Tauragės rajono savivaldybės administracijos ir mokyklų atsakingus darbuotojus;

6.2. CVPS duomenų bazėje kaupti informaciją apie pateiktus prašymus, prašymus grupuoti pagal mokyklas ir kitus reikšminius kriterijus;

6.3. suteikti galimybę vienoje sistemoje pateikti prašymus į visas Tauragės rajono mokyklas;

6.4. užtikrinti galimybę vaiko anketoje prašymų teikėjams matyti informaciją apie prašymo pateikimo būseną;

6.5. užtikrinti galimybę prašymų teikėjams keisti pateikto (nepatvirtinto) prašymo informaciją;

6.6. apdoroti asmenų duomenis, atlikti duomenų analizę, formuoti dokumentus, ataskaitas;

6.7. atlikti duomenų mainus su kitomis informacinėmis sistemomis ir registrais;

6.8. sudaryti/nutraukti sutartis dėl vaiko ugdymosi elektroniniu būdu;

6.9. generuoti ir siųsti automatinius pranešimus.

6.10. administruoti informacinės sistemos naudotojus, klasifikatorius ir terminų žodynus.

7. CVPS esantys Tauragės rajono savivaldybės mokyklų, tėvų (globėjų), mokinių duomenys yra tvarkomi vaikų ugdymo, pedagoginės psichologinės pagalbos ir vežiojimo į mokyklą ir iš jos perspektyvos formavimui ir jų tėvų (globėjų) prašymų teikimo į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas bei sutarčių sudarymo (tvarkymo) tikslais. Asmens duomenys CVPS taip pat tvarkomi siekiant identifikuoti asmenis ir atsakingus švietimo veiklą vykdančius specialistus. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, nurodytomis Nuostatų V skyriuje.

 

II SKYRIUS

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

8. CVPS organizacinė struktūra:

8.1. CVPS valdytojas ir tvarkytojas yra Tauragės rajono savivaldybės administracija.

8.2. CVPS asmens duomenų valdytojas yra Tauragės rajono savivaldybės administracija.

8.3. CVPS administratorius yra skiriamas CVPS valdytojo teisės aktu.

8.4. CVPS naudotojai yra mokyklos.

8.5. CVPS duomenų teikėjai:

8.5.1. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos, teikiantis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) duomenis;

8.5.2. Valstybės įmonė „Registrų centras“, teikianti Lietuvos Respublikos gyventojų registro (GR) ir adresų registro (AR) registro duomenis (valdytoja – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija);

8.5.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, teikianti Mokinių registro ir Studentų registro duomenis;

8.5.4. NDNT, teikianti Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos informacinės sistemos duomenis;

8.5.5. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, teikianti SPIS duomenis;

8.5.6. Prašymų teikėjai (vaikų tėvai/globėjai), teikiantys elektroninius prašymus priimti vaikus į Tauragės rajono savivaldybės mokyklas.

9. Tauragės rajono savivaldybės administracija, veikianti kaip CVPS valdytojas:

9.1. priima sprendimus, susijusius su CVPS kūrimu, plėtra, likvidavimu, modernizavimu, priežiūra, administravimu, kontroliuoja sprendimų vykdymą;

9.2. rengia ir priima teisės aktus, susijusius su CVPS veikla, informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūra, duomenų tvarkymu ir duomenų sauga;

9.3. sudaro sutartis su CVPS duomenų teikėjais ir gavėjais;

9.4. atlieka kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su CVPS valdymu, nustatytas funkcijas.

10. Tauragės rajono savivaldybės administracija, veikianti kaip CVPS tvarkytojas:

10.1. užtikrina CVPS veikimui ir duomenų mainams su VIISP, GR, AR, Mokinių ir studentų registrais, NDNT IS, SPIS būtinos techninės ir programinės įrangos įdiegimą, nepertraukiamą funkcionavimą ir atnaujinimą;

10.2. organizuoja CVPS eksploatavimui, priežiūrai ir plėtrai skirtų funkcinių, techninių, programinių priemonių įsigijimą, diegimą ir modernizavimą;

10.3. atlieka asmenų, turinčių teisę naudotis CVPS duomenimis, peržiūros kontrolę;

10.4. užtikrina nepertraukiamą CVPS veiklą.

11. CVPS administratorius:

11.1. prižiūri, administruoja ir vysto CVPS;

11.2. užtikrina CVPS duomenų bazės klasifikatorių tvarkymą;

11.3. užtikrina CVPS duomenų bazės duomenų saugą ir saugų duomenų perdavimą kompiuteriniais tinklais;

11.4.              tvarko CVPS kaupiamus duomenis (įskaitant asmens duomenis);

11.5.              konsultuoja CVPS naudotojus CVPS naudojimo, tvarkymo ir duomenų saugos klausimais;

11.6. užtikrina, kad CVPS duomenys būtų tvarkomi vadovaujantis Nuostatais, juose nurodytais teisės aktais;

11.7. koordinuoja ir administruoja CVPS duomenų tvarkymą, keitimąsi duomenimis ir jų apskaitą;

11.8. suteikia ir tvarko prisijungimus Tauragės rajono savivaldybės mokyklų ir administracijos CVPS naudotojams.

12. Tauragės rajono savivaldybės mokyklų vadovai įsakymu paskiria darbuotoją (us), atsakingą už darbą su CVPS. Informaciją apie paskirtus asmenis pateikia CVPS administratoriui.

13. Tauragės rajono savivaldybės administracija, veikianti kaip asmens duomenų valdytojas, turi Reglamente (ES) 2016/679 nurodytas teises ir pareigas.

14. Tauragės rajono savivaldybės administracija, veikianti kaip asmens duomenų valdytojas užtikrina CVPS duomenų subjektų teisių įgyvendinimą, vadovaudamasi Reglamentu (ES) 2016/679.

 

III SKYRIUS

INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

15. CVPS kaupiami ir tvarkomi duomenys (įskaitant asmens duomenis):

15.1. bendrieji mokinių, tėvų ir (ar) globėjų ir kitų šeimos narių duomenys (mokinio identifikacinis numeris (LR gyventojo asmens kodas arba užsienio valstybės piliečio asmens kodas ar kitas identifikavimo numeris), vardas (vardai), pavardė (pavardės), gimimo data, lytis, ryšio tarp šeimos narių statusas, santuokos statusas, tėvų/globėju mirties data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas, gyvenamosios vietos deklaravimo Tauragės savivaldybėje data, išsiregistravimo iš Tauragės savivaldybės data, kontaktiniai duomenys (faktinės gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai), tėvų ir (ar) globėjų asmenų duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės) telefono ryšio numeriai, elektroninio pašto adresai), asmenų autentifikavimo duomenys, mokinio atvykimo į instituciją data, mokinio išvykimo iš institucijos data, grupė (klasė), grupės (klasės) numeris, mokslo metai, data, nuo kurios mokinys mokosi klasėje, data, iki kurios mokinys mokosi klasėje, vaiko tėvų/globėjų darbingumo lygis, vaiko neįgalumo lygis, kortelės, kuri yra išduodama gausioms šeimoms arba šeimoms, prižiūrinčioms (slaugančioms) neįgalųjį asmenį duomenys, vaiko specialieji poreikiai, specialiųjų poreikių lygis ir jų pradžios bei pabaigos datos. Pasirinkta užsienio kalba ir dorinis ugdymas. Požymis, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra taikoma atvejo vadyba, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį išduota šeimos kortelė, kuri yra išduodama gausioms šeimoms arba šeimoms, prižiūrinčioms (slaugančioms) neįgalųjį, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriamas nemokamas mokinio maitinimas, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriama parama mokinio reikmėms įsigyti, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriamos transporto paslaugos, studento asmens kodas (studentams, kurie neturi Lietuvos Respublikos asmens kodo, – gimimo data), vardas, pavardė, institucijos, kurioje studijuoja, kodas ir pavadinimas, studijų forma, studijų pradžios data, studijų pabaigos data;

15.2. IS kaupiami mokyklų duomenys: pavadinimas, kodas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, AS, bankas, interneto svetainės adresas, ugdymo programos, klasės / grupės, klasių / grupių skaičius, programų pavadinimai ir apibūdinimai, esančios laisvos vietos, laukiančiųjų asmenų skaičius eilėje;

15.3. susijusios su ugdymu bendro pobūdžio naujienos, teisės aktai, DUK (dažniausiai užduodami klausimai);

15.4. prašymų datos, jų registracijos numeriai, tėvų, globėjų, parašai.

15.5. sutarčių sudarymo/keitimo/nutraukimo datos, jų registracijos numeriai, tėvų, globėjų parašai.

16. Klasifikatorių duomenys:

16.1. mokyklų pavadinimai ir pakeitimai;

16.2. mokyklų programų, klasių / grupių ir jų skaičiaus nustatymas ir pakeitimai;

16.3. mokyklų programų, klasių / grupių maksimaliai leistino vaikų skaičiaus nustatymas ir pakeitimai;

16.4. vaikų specialiųjų poreikių nustatymo kriterijai ir jų pakeitimai;

16.5. mokykloms priskirtų aptarnavimo teritorijų klasifikatorius (GIS erdviniai duomenys);

16.6. naudotojų, turinčių teises naudotis CVPS, duomenys: vardas; pavardė; CVPS naudotojo identifikatorius; mokyklos pavadinimas pagal Juridinių asmenų registro duomenis.

17. Ataskaitų posistemėje tvarkomi ir saugomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1–18.6 papunkčiuose, kurių reikia ataskaitoms formuoti, statistikai ir analizei vykdyti.

18. CVPS duomenų teikėjai teikia šiuos duomenis:

18.1. iš VIISP asmens autentifikavimo patvirtinimas;

18.2. iš Gyventojų registro (GR) gaunami mokinių asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta) ir mokinių tėvų ir/ar globėjų asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruota gyvenamoji vieta; sutuoktinio duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, ryšio su asmeniu statusas; mirties fakto duomenys), šeimos nariai (sesuo/brolis: vardas, pavardė, asmens kodas, ryšio su mokiniu statusas). CVPS tvarkomi Tauragės rajono savivaldybės administracijai VĮ Registrų centras iš GR teikiami duomenys;

18.3. iš Adresų registro (AR) gaunami duomenys (administracinių vienetų ir seniūnijų tekstinių duomenų pasikeitimai, gyvenamųjų vietovių tekstinių duomenų pasikeitimai, gatvių tekstinių duomenų pasikeitimai, adresų (žemės sklypų ir (ar) pastatų) tekstinių duomenų pasikeitimai, adresų (patalpų) tekstinių duomenų pasikeitimai, adresų geografinės koordinatės (x,y);

18.4. iš Mokinių registro gaunami mokinio vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, institucijos, kurioje mokosi, duomenys, mokinio atvykimo į instituciją data, mokinio išvykimo iš institucijos data, klasės / grupės tipas, mokslo metai, klasės numeris, data, nuo kurios vaikas mokosi klasėje / grupėje, data, iki kurios vaikas mokosi klasėje / grupėje;

18.5. iš NDNT IS gaunami duomenys: asmenų darbingumo lygis, mokinių ir tėvų neįgalumo / specialieji poreikiai, neįgalumo / specialiųjų poreikių lygis ir jų pradžios bei pabaigos datos;

18.6. iš SPIS gaunami duomenys: požymis, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra taikoma atvejo vadyba, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį išduota šeimos kortelė, kuri yra išduodama gausioms šeimoms arba šeimoms, prižiūrinčioms (slaugančioms) neįgalųjį, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriamas nemokamas mokinio maitinimas, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriama parama mokinio reikmėms įsigyti, ar asmeniui atitinkamą laikotarpį yra skiriamos transporto paslaugos. Atsakymo į užklausą rezultatas – TAIP/NE;

18.7. iš Studentų registro gaunami studento asmens kodas (studentams, kurie neturi Lietuvos Respublikos asmens kodo, – gimimo data), vardas, pavardė, institucijos, kurioje studijuoja, kodas ir pavadinimas, nuolatinė ar ištęstinė studijų forma (Atsakymo į užklausą rezultatas – TAIP/NE), studijų pradžios data, studijų pabaigos data.

 

IV SKYRIUS

FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

19. CVPS sudedamosios dalys:

19.1. CVPS išorinio naudojimo modulis;

19.2. CVPS vidinio naudojimo modulis;

20. CVPS išorinio naudojimo modulį sudaro:

20.1. vaiko anketos duomenų tvarkymo, prašymų teikimo ir peržiūros posistemė, kurios funkcijos:

20.1.1. galimybė papildyti vaiko anketos duomenis, teikti prašymus priimti vaiką į kitas Tauragės rajono savivaldybės mokyklas (ne pagal deklaruotą gyvenamąją vietą), peržiūrėti vaiko anketos duomenis, pateiktų prašymų informaciją, tikslinti prašymuose pateiktus duomenis;

20.1.2. galimybė peržiūrėti mano (naudotojo) vaiko anketą ir pateiktų prašymų sąrašą;

20.1.3. galimybė matyti informaciją apie vaiko vietą mokyklos (ne pagal deklaruotą gyvenamąją vietą) registracijos eilėje;

20.1.4. galimybė peržiūrėti pasirinktą prašymą. Inicijuojant prašymo peržiūrą yra atveriama detali prašymo informacija, apimant ir prašymo nagrinėjimo būsenų istoriją. Būsenos: pateikta/ vertinama/patvirtinta/atmesta;

20.1.5. prašymo formoje dalis duomenų užsipildoma automatiškai iš kitų sistemų / registrų gautais duomenimis (pvz., prašymo teikėjo vardas, pavardė, deklaruota gyvenamoji vieta ir kt.);

20.1.6. galimybė pasirinkti kelias mokyklas (ne pagal deklaruotą gyvenamąją vietą), į kurias teikiamas prašymas;

20.1.7. vaiko anketoje (prie pildomo prašymo) galimybė prisegti papildomus dokumentus;

20.1.8. vaiko anketoje galimybė pateikti užpildytą prašymą;

20.1.9. galimybė teikiamus prašymus pasirašyti sisteminiu parašu;

20.1.10. prašymus galima teikti iki CVPS parametruose nurodytu laiku. Kitu laiku pateiktas prašymas atmetamas;

20.1.11. vaiko anketoje atliekant prašymo duomenų tikslinimą naudotojas yra įspėjamas apie tikslinimo pasekmes (pvz., gali pasikeisti prašymo vieta registracijos eilėje);

20.1.12. galimybė atšaukti pateiktus prašymus, teikti prašymus dėl mokyklos keitimo.

20.1.13. galimybė matyti vaiko vietą eilėje į pasirinktą mokyklą.

20.1.14. galimybė sudaryti / nutraukti sutartis dėl ugdymo pasirinkoje  mokykloje, jas pasirašyti elektroniniu parašu.

20.2. Viešosios informacijos modulio funkcijos:

20.2.1. leidžiama pasiekti viešos informacijos komponento funkcijas;

20.2.2. prieiga prie išorinio modulio autentifikuotos srities (identifikuotiems naudotojams);

20.2.3. naujienos;

20.2.4. DUK skiltis;

20.2.5. kontaktai;

20.2.6. susiję teisės aktai;

20.2.7. pagalbos (naudotojų instrukcijų) skiltis;

20.2.8. galimybė viešosios informacijos komponentą valdyti turinio valdymo sistemos priemonėmis.

21. CVPS vidinio naudojimo modulį sudaro:

21.1. vaikų anketų, prašymų administravimo posistemė, kurios funkcijos:

21.1.1. galimybė peržiūrėti mokyklų vaikų sąrašus (perspektyvą) pagal deklaruotas gyvenamąsias vietas ir prašymų į kitas mokyklas sąrašą;

21.1.2. galimybė matyti per išorinio naudojimo modulį pateiktus prašymus;

21.1.4. galimybė matyti vidinio naudojimo modulyje įvestus prašymus;

21.1.5. galimybę mokyklos naudotojams pagal turimas teises matyti ir administruoti savo mokyklai ir/ar naudotojui priskirtų vaikų (pagal deklaruotą gyvenamąją vietą) sąrašus ir priskirtų prašymų sąrašą, tvarkyti sutartis: sudaryti/keisti/nutraukti sutartis jas pasirašant elektroniniu parašu. Visų mokyklų vaikų anketas ir prašymus gali peržiūrėti tokias teises turintys CVPS naudotojai;

21.1.6. galimybė atlikti prašymų paiešką / filtravimą;

21.1.7. galimybė peržiūrėti pasirinktą prašymą. Inicijuojant prašymo peržiūrą atveriama detali prašymo informacija, apimant ir prašymo nagrinėjimo būsenų istoriją;

21.1.8. vidinio naudojimo modulio naudotojai gali įvesti naują prašymą (tais atvejais, kai tėvai (globėjai) teikia popierinį prašymą);

21.1.9. vaiko anketoje, prašymo formoje dalis duomenų užsipildo automatiškai iš kitų sistemų /registrų gautais duomenimis (pvz., prašymo teikėjo vardas, pavardė, deklaruota gyvenamoji vieta ir kt.);

21.1.10. prašymo pildymo metu leidžiama pasirinkti kelias mokyklas, kurioms teikiamas prašymas;

21.1.11. prie pildomo prašymo galimybė prisegti papildomus dokumentus;

21.1.12. galimybė patvirtinti (užregistruoti) pateiktą prašymą;

21.1.13. pateikti prašymai gali būti registruojami automatiškai ir (ar) rankiniu būdu;

21.1.14. visi užregistruoti prašymai yra priskiriami į mokyklos prašymų registracijos eilę;

21.1.15. prašymų registracijos eilių sudarymas yra atliekamas atsižvelgiant į eilės sudarymo algoritmą, kuris administruojamas CVPS priemonėmis;

21.1.16. prašymus galima teikti CVPS parametruose nurodytu laiku. Kitu laiku pateikti prašymai atmetami;

21.1.17. galimybė peržiūrėti vaikų, priskirtų mokykloms pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, sąrašus, vaikų pavėžėjimo bei pagalbos specialistų poreikio perspektyvą ir prašymų į kitas mokyklas registracijos eiles;

21.1.18. galimybė eilių peržiūrą atlikti pagal mokyklas ir kitus duomenis;

21.1.19. galimybė tikslinti (koreguoti) prašymų duomenis;

21.1.20. galimybė šalinti prašymus, nurodant šalinimo priežastį;

21.1.21. vidinio naudojimo modulio naudotojai gali grąžinti prašymus tikslinti;

21.1.22. galimybė įvesti priežastis, dėl kurių prašymas grąžinamas tikslinti;

21.1.23. duomenys apie grąžintus tikslinti prašymus perduodami į Išorinio naudojimo modulį;

21.1.24. yra atliekamas atsakingų asmenų (prašymo teikėjo, už prašymo nagrinėjimą atsakingo asmens ir kt.) informavimas apie prašymų būsenų pasikeitimus (priimtas, grąžintas tikslinti, atmestas ir pan.);

21.1.25. sukurtas informavimo mechanizmas, užtikrinantis, kad informuojamas bus atsakingas asmuo pagal jo turimas roles (pvz., mokyklos specialistas bus informuojamas apie tai mokyklai pateiktus prašymus ir pan.);

21.1.26. jei prašymas teiktas per Išorinio naudojimo modulį / įvestas Vidinio naudojimo modulyje, yra informuojamas el. laišku ir sisteminiu pranešimu;

21.1.27. prašymų duomenų pasikeitimai Vidinio naudojimo modulyje atsispindi Išorinio naudojimo modulyje ir atvirkščiai;

21.1.28. galimybė peržiūrėti priimamų / priimtų vaikų sąrašus;

21.1.29. priimamų / priimtų vaikų sąrašai sudaromi automatiškai pagal vaiko anketų ir prašymų duomenis;

21.1.30. galimybė sudarytus sąrašus filtruoti / atlikti paiešką pagal mokyklas ir kitus duomenų laukus.

21.2. Sistemos administravimo posistemė, kurios funkcijos:

21.2.1. galimybė tvarkyti CVPS klasifikatorius: redaguoti, įvesti naujas, šalinti (padaryti nenaudojamas) klasifikatorių reikšmes;

21.2.2. galimybė administruoti CVPS naudotojus;

21.2.3. galimybė tvarkyti naudotojų teises ir roles;

21.2.4. galimybė kurti, redaguoti ir šalinti naudotojus, blokuoti naudotojų prisijungimą prie CVPS;

21.2.5. galimybė administruoti įvairius CVPS parametrus: keisti sisteminius parametrus, pvz. nustatytus prašymų teikimo terminus, reikšmes pagal nutylėjimą, prioritetus, požymius, nurodančius privalomą/ neprivalomą dokumentų pridėjimą teikiant prašymus ir pan.);

21.2.6. galimybė administruoti mokyklų ir jų specialistų sąrašus:

21.2.6.1. galimybė kurti naujas, redaguoti ir šalinti esamas mokyklas ir specialistus;

21.2.6.2. galimybė priskirti mokykloms specialistus;

21.2.7. galimybė administruoti mokyklų klases / grupes:

21.2.7.1. galimybė įvesti naujas klases / grupes;

21.2.7.2. galimybė redaguoti esamų klasių / grupių duomenis;

21.2.7.3. galimybė šalinti esamas klases / grupes;

21.2.7.4. galimybė nurodyti maksimalų klasių / grupių dydį (vaikų skaičių);

21.2.7.5. galimybė priskirti klasei / grupei atsakingą specialistą;

21.2.7.6. galimybė priskirti klasėms /grupėms į mokyklas priimtus vaikus;

21.2.8. CVPS naudotojams galimybė matyti mokyklų klasių / grupių užimtumą (laisvas vietas). Informacija apie laisvas vietas matoma ir išorinio naudojimo modulyje;

21.3. Ataskaitų posistemė, kurioje yra formuojamos ataskaitos:

21.3.1. klasių / grupių komplektų ataskaita su šiais duomenimis:

21.3.1.1. mokslo metai (pasirenkami);

21.3.1.2. klasės / grupės;

21.3.1.3. mokyklos pavadinimas;

21.3.1.4. klasė / grupė;

21.3.1.5. klasės / grupės pavadinimas;

21.3.1.6. klasės / grupės vaikų skaičius;

21.3.2. išsami konkrečios mokyklos ataskaita, kurioje apie priskirtus klasėms / grupėms vaikus pateikta ši informacija:

21.3.2.1. mokslo metai (pasirenkami);

21.3.2.2. klasės / grupės tipas, klasė / grupė, klasės / grupės pavadinimas;

21.3.2.3. vardas, pavardė, gimimo data;

21.3.2.4. deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ir deklaracijos data;

21.3.2.5. priklauso mokyklos aptarnavimo teritorijai (Taip, Ne);

21.3.2.6. vežiojimo į mokyklą ir iš jos poreikis. Gyvena toliau nei 3 km. nuo mokyklos (Taip, Ne);

21.3.2.7. pagalbos specialistų ir / ar ugdymo aplinkos pritaikymo poreikis (Taip, Ne);

21.3.2.8. faktinės gyvenamosios vietos adresas.

21.3.3. išsami konkrečios mokyklos ataskaita, kurioje apie nepatekusius į klases / grupes vaikus (iš kitų mokyklų aptarnaujamų teritorijų) pateikta ši informacija:

21.3.3.1. klasės / grupės tipas, klasė / grupė, klasės / grupės pavadinimas;

21.3.3.2. vardas, pavardė, gimimo data;

21.3.3.3. deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ir deklaracijos data;

21.3.3.4. mokyklos, kuriai vaikas priskirtas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, pavadinimas;

21.3.3.5. faktinės gyvenamosios vietos adresas;

21.3.3.6. pasirinktos mokyklos pavadinimas;

21.3.3.7. prioritetai (išvardinti);

21.3.3.8. prašymo registracijos data;

21.3.3.9. data, nuo kada nori lankyti mokyklą.

31.3.4. konkrečios mokyklos duomenų ataskaita, kurioje turi būti pateikiama ši informacija:

21.3.4.1. mokslo metai;

21.3.4.2. mokyklos pavadinimas;

21.3.4.3. bendras vietų skaičius;

21.3.4.4. vietų skaičius klasėse / grupėse;

21.3.4.5. vaikų, lankančių klases / grupes arba prognozuojamas, skaičius;

21.3.4.6. laisvų vietų skaičius klasėse / grupėse;

21.3.4.7. vaikų, laukiančių eilėje į klases / grupes, skaičius.

21.3.5. ataskaitos turi būti formuojamos .xlsx arba analogiškais formatais, su galimybe ataskaitą atsisiųsti;

21.3.6. ataskaitų posistemė turi būti prieinama šiems vartotojų tipams:

21.3.6.1. savivaldybės darbuotojui – CVPS administratoriui;

21.3.6.2. mokyklos darbuotojui – CVPS naudotojui, registratoriui.

21.3.7. vaiko tėvams, globėjams pateikiama ši informacija:

21.3.7.1. mokyklos, kuriai vaikas priskirtas pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, pavadinimas;

21.3.7.1. kitų mokyklų pavadinimai (pagal pateiktus prašymus);

21.3.7.2. vietų skaičius klasėse / grupėse;

21.3.7.3. laisvų vietų skaičius klasėse / grupėse;

21.3.7.4. vaiko vieta eilėje.

21.4. Duomenų mainų komponento funkcijos:

21.4.1. VIISP gaunami duomenys nurodyti Nuostatų 18.1 papunktyje;

21.4.2. GR gaunami duomenys nurodyti Nuostatų 18.2 papunktyje;

21.4.3. AR gaunami duomenys nurodyti Nuostatų 18.3 papunktyje;

21.4.4. Mokinių registro gaunami mokinių duomenys nurodyti Nuostatų 18.4 papunktyje;

21.4.5. NDNT IS gaunami duomenys nurodyti Nuostatų 18.5 papunktyje;

21.4.6. Studentų registro gaunami duomenys nurodyti Nuostatų 18.7 papunktyje;

21.4.7. SPIS gaunami socialinės paramos šeimai duomenys nurodyti Nuostatų 18.6 papunktyje.

21.5. Turinio valdymo (TVS) posistemė, kurios funkcijos:

21.5.1. TVS priemonėmis galimybė administruoti Išorinio naudojimo modulio turinį ir struktūrą;

21.5.2. galimybė valdyti Išorinio naudojimo modulio puslapių blokus, jų elementus ir išdėstymą;

21.5.3. galimybė kurti neriboto gylio puslapių struktūrą;

21.5.4. galimybė maketuoti bet kurį Išorinio naudojimo modulio puslapį:

21.5.5. galimybė kurti naujus puslapius;

21.5.6. galimybė pakeisti aktualiausių informacijos blokų ir elementų padėtį ir informaciją juose;

21.5.7. galimybė įkelti / panaikinti papildomus blokus ir elementus, koreguoti esamus;

21.5.8. galimybė blokuose naudoti hierarchinį (iki trijų lygių) elementų pateikimą;

21.5.9. galimybė blokuose įkelti paveikslėlius, video, nuorodas į kitas svetaines ir kt.;

21.5.10. galimybė sukurti ir koreguoti bet kurio portalo elemento pavadinimą (pvz. meniu punktas, antraštė, modulis);

21.5.11. galimybė naikinti ir įtraukti naujus meniu punktus, keisti juos vietomis (išdėstymo tvarką);

21.5.12. išorinio naudojimo modulis realizuotas lietuvių kalba;

21.5.13. yra įdiegtos TVS valdymo ir administravimo priemonės;

21.5.14. TVS administravimo ir valdymo priemonės yra prieinamos per atskirą administravimo naudotojo sąsają;

21.5.15. prisijungimui prie TVS naudojamas naudotojo vardas ir slaptažodis;

21.5.16. prieiga prie TVS turi būti ribojama ir valdoma;

21.5.17. TVS valdymas ir konfigūravimas vykdomas interneto naršyklėje ir yra paremtas tik interneto naršyklės naudotojo sąsaja;

21.5.18. galimybė valdyti (įvesti, atnaujinti, šalinti) Išorinio modulio turinį nenaudojant HTML kalbos žinių;

21.5.19. galimybė tvarkyti Išoriniame modulyje naudojamus klasifikatorius, klasifikatorių reikšmes, sisteminius parametrus, išvedamų rezultatų skaičius sąrašuose ir kitus parametrus, administruoti naudotojus;

21.5.20. TVS yra naujienų tvarkymo modulis, skirtas kurti, peržiūrėti, publikuoti, redaguoti, šalinti bei atlikti kitus su naujienomis susijusius veiksmus;

21.5.21. galimybė kurti naujienas. Naujienos kūrimo metu galimybė nurodyti naujienos pavadinimą, turinį (aprašymą), publikavimo datą ir laiką, prioriteto požymį (jei pažymėtas, naujiena Išorinio modulio puslapyje bus atvaizduojama naujienų sąrašo viršuje), žymes (angl. tags);

21.5.22. galimybė publikuoti naujienas Išoriniame modulyje;

21.5.23. naujienos yra publikuojamos atitinkamame Išorinio modulio puslapyje;

21.5.24. galimybė nurodyti naujienos publikavimo datą (data ir laikas), kuriai atėjus naujienos turi būti automatiškai išpublikuojamos Išoriniame modulyje;

21.5.25. galimybė peržiūrėti naujienas. Sukurta naujiena turi būti išsaugoma naujienų sąraše, kuriame pateikiamas naujienos pavadinimas, publikavimo data, autorius, būsena ir kita;

21.5.26. sukurtas funkcionalumas, leidžiantis administruoti dažniausiai užduodamų klausimų (toliau – DUK) sąrašą:

21.5.26.1. galimybė sukurti DUK įrašą;

21.5.26.2. galimybė pateikti klausimą;

21.5.26.3. galimybė pateikti atsakymą;

21.5.26.4. galimybė sukurti klausimų grupę. Kuriant klausimų grupę turi būti nurodomas grupės pavadinimas;

21.5.26.5. galimybė pasirinkti klausimų grupę, kuriai priskiriamas kuriamas įrašas;

21.5.26.6. galimybė sudaryti klausimų grupių hierarchiją. Galimybė kuriamai klausimų grupei priskirti tėvinę / vaikinę klausimų grupę;

21.5.26.7. galimybė publikuoti klausimų grupes ir jiems priskirtus DUK įrašus Išorinio naudojimo modulyje. Klausimų grupių sąrašas atvaizduojamas hierarchiniame medyje, jame pateikiant klausimų grupes ir joms priskirtus DUK įrašus;

21.5.26.8. galimybė peržiūrėti ir redaguoti klausimų grupes ir DUK įrašus;

21.5.26.9. galimybė pašalinti klausimų grupę ir DUK įrašą. Pašalintas klausimų grupė / DUK įrašas turi būti nebeatvaizduojami išorinio naudojimo modulyje;

21.5.27. realizuota bet kurio CVPS puslapio spausdinimo galimybė;

21.5.28. galimybė išoriniame modulyje viešinti TVS priemonėmis patalpintas rinkmenas ir nuorodas į aktualius duomenis;

21.5.29. galimybė išorinio modulio puslapiuose atlikti paiešką pagal įvestus raktinius žodžius.

 

V SKYRIUS

DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS DUOMENŲ SUBJEKTŲ TEISĖS IR JŲ ĮGYVENDINIMAS

 

22. CVPS kaupiami asmens duomenys teikiami ir naudojami bei asmens duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 5-93-1290 „Dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Tauragės rajono savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“.

 

VI SKYRIUS

DUOMENŲ SAUGA

 

23. Už CVPS elektroninės informacijos saugą pagal kompetenciją atsako CVPS valdytojas ir CVPS tvarkytojai.

24. CVPS duomenų saugą reglamentuoja Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 5-563 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ patvirtinti  duomenų saugos nuostatais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. CVPS valdytojas atnaujina (tikslina ar papildo) CVPS nuostatus, atsižvelgdamas į susijusių teisės aktų ir (arba) CVPS funkcionalumų pasikeitimus.

 

 

_____________________________________

 

part_4bf0138557a947ea92eea3f3440afb88_end