LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2012 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. D1-1082 „DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO
2015 m. balandžio 29 d. Nr. D1-349
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. D1-1082 „Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir užtikrindamas Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo ekonomiškumą ir efektyvumą:
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Sudarau šios sudėties Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybą:
Linas Jonauskas – aplinkos viceministras, tarybos pirmininkas;
Robertas Klovas – Aplinkos ministerijos kancleris, tarybos pirmininko pavaduotojas;
Anžela Graževič – Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vyriausioji specialistė, tarybos sekretorė.
Nariai:
Nerijus Kupstaitis – Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vedėjas;
Danutė Mačiokaitė – Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėja;
Dovilė Montvilaitė – Aplinkos ministerijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja;
Irena Sabaliūtė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyriaus vedėja;
Valdas Vaičiūnas – Aplinkos ministerijos Miškų departamento direktorius.
3. Pavedu:
3.1. Aplinkos ministerijos Miškų departamentui koordinuoti Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos įgyvendinimą, išlaidų sąmatos rengimą ir tvirtinimą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2015 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. D1-349 redakcija)
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkOS APRAŠAS
i skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) bendruosius lėšų naudojimo principus, finansuojamas bendrųjų miškų ūkio reikmių priemones, paraiškų ir pasiūlymų teikimą, vertinimą ir svarstymą, Programos lėšų paskirstymo tvarką, priemonių įgyvendinimą ir kontrolę, lėšų VĮ miškų urėdijoms skyrimo ir naudojimo tvarką, specialių tikslinių dotacijų savivaldybėms skyrimo ir naudojimo tvarką, lėšų privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis skyrimo ir naudojimo tvarką.
2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje ir 11 straipsnio 10 dalyje numatytoms bei Tvarkos aprašo 5 punkte detalizuotoms bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonėms (toliau – Priemonės) finansuoti.
II SKYRIUS
BENDRIEJI PROGRAMOS lėšų naudojimo PRINCIPAI
4. Programos lėšos planuojamos, skiriamos ir naudojamos vadovaujantis šiais bendraisiais principais:
4.1. objektyvumo. Šis principas reiškia, kad sprendimai dėl Programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo priimami nešališkai ir objektyviai;
4.2. efektyvumo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos planuojamos ir skiriamos siekiant efektyviai panaudoti Programos lėšas ir naudojamos ekonomiškai, siekiant rezultatų kuo mažesnėmis sąnaudomis;
4.3. veiksmingumo. Šis principas reiškia, kad planuojant, skiriant ir naudojant Programos lėšas Priemonėms įgyvendinti, siekiama užtikinti konkrečių rezultatų pasiekimą;
4.4. atvirumo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos Priemonėms finansuoti planuojamos ir skiriamos atvirai, aktyviai bendradarbiaujant su socialiniais partneriais;
4.5. atskaitomybės. Šis principas reiškia, kad siekiant atsiskaityti už Programos lėšų panaudojimą ir Priemonių įgyvendinimą, kasmet atsiskaitoma viešai skelbiant metinę Programos lėšų panaudojimo ir Priemonių įgyvendinimo ataskaitą;
4.6. viešumo ir skaidrumo. Šis principas reiškia, kad pagrindiniai Programos administravimo teisės aktai skelbiami viešai, Programos lėšos naudojamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;
4.7. proporcingumo. Šis principas reiškia, kad bendrosioms miškų ūkio reikmėms privačiuose miškuose finansuoti kasmet skiriama ne mažesnė lėšų suma nei per praėjusius metus privačių miškų valdytojų sumokėta privalomųjų atskaitymų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką lėšų suma.
III skyrius
bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo priemonės
5. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, Programos lėšos naudojamos šioms Priemonėms finansuoti:
5.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:
5.1.2. į Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašą įtrauktoms gyvūnų, augalų ir grybų rūšims bei jų buveinėms miškuose inventorizuoti;
5.2. bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti;
5.5. privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti:
5.7. miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui);
5.8. informacijai apie miškus viešinti:
5.9. Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio srityje įgyvendinti:
5.10. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti:
5.10.6. žemės sklypų, perduodamų valstybinės reikšmės miškams įveisti, įregistruoti Nekilnojamojo turto registre valstybės vardu;
5.10.7. per penkerius metus neatkurtiems pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. kovo 26 d. nutarimą Nr. 272 „Dėl Per penkerius metus neatkurtų privačių miškų atkūrimo miško savininkų lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ privatiems miškams atkurti;
5.10.14. atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ TEIKIMAS
6. Aplinkos ministerijos Miškų departamentas (toliau – Miškų departamentas), įvertinęs Aplinkos ministerijos kitų metų prioritetus ir Aplinkos ministerijos strateginio veiklos plano kitų metų tikslus, parengia ir teikia Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba) svarstyti Programos kitų metų finansuojamų Priemonių grupių sąrašą su kiekvienai priemonių grupei numatomomis lėšomis. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlomą tvirtinti kitų metų finansuojamų priemonių grupių sąrašą, aplinkos ministras priima sprendimą jį tvirtindamas įsakymu iki einamųjų kalendorinių metų liepos 1 d. Aplinkos ministro įsakymas skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir Teisės aktų registre.
7. Iki einamųjų kalendorinių metų rugpjūčio 15 d. Miškų departamentas Aplinkos ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms, savivaldybėms išsiunčia kvietimą raštu teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintas kitų metų finansuojamų priemonių grupes. Kvietimas teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus taip pat skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje.
8. Paraiškos ir (ar) pasiūlymai teikiami Tvarkos aprašo 5 punkte numatytoms Priemonėms įgyvendinti ar kitoms šiame punkte nenurodytoms Priemonėms, bet kurios galėtų būti Tarybos sprendimu priskiriamos bendrosioms miškų ūkio reikmėms, finansuoti.
9. Paraiška teikiama siekiant gauti finansavimą konkrečiai Priemonei įgyvendinti. Paraiška turi būti parengta pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą paraiškos formą, prie jos turi būti pridėta preliminari Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmata, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija ir kiti su Priemonės įgyvendinimu susiję dokumentai.
10. Paraiškas Aplinkos ministerijai teikia Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos, siekiančios gauti finansavimą Priemonei įgyvendinti, taip pat savivaldybės, privačių miškų savininkų organizacinės struktūros (toliau – pareiškėjai). VĮ miškų urėdijos paraiškas teikia Generalinei miškų urėdijai.
11. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos lėšų poreikį Priemonei įgyvendinti turi nustatyti vadovaujantis Lėšų poreikio nustatymo rekomendacijomis Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-278 „Dėl lėšų poreikio nustatymo rekomendacijų Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtinimo“.
12. Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Aplinkos ministerijos teikiamos paraiškos Priemonėms, susijusioms su informacinėmis technologijomis, įgyvendinti turi būti suderintos su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi.
13. Kai paraiškos teikiamos Priemonėms, kurios, vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo nuostatomis priskirtinos investicijoms, įgyvendinti, kartu su paraiška turi būti pateiktas investicijų projektas, parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir suderintas su atitinkamais Aplinkos ministerijos administracijos padaliniais. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai turi būti suderinti ir su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos. Pagal nustatytus reikalavimus parengti ir suderinti kitais kalendoriniais metais planuojami įgyvendinti investicijų projektai kartu su paraiška teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d.
14. VĮ miškų urėdijos paraiškas teikia Generalinei miškų urėdijai iki einamųjų metų spalio 1 d. Generalinė miškų urėdija, įvertinusi jai pateiktas VĮ miškų urėdijų paraiškas, parengia išvadas, jose nurodydama ir pagrįsdama, kurioms pateiktoms paraiškoms teikia pirmenybę, kurias paraiškas siūlo finansuoti esant galimybei ir kurių paraiškų nesiūlo finansuoti, ir jas kartu su VĮ miškų urėdijų paraiškomis pateikia Aplinkos ministerijai iki einamųjų metų lapkričio 1 d.
15. Visos kitos Paraiškos teikiamos Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. kitais kalendoriniais metais planuojamoms Priemonėms įgyvendinti.
16. Pasiūlymas teikiamas laisva forma, kartu pateikiant preliminarią techninę užduotį, kurioje įvardinama siūloma įgyvendinti Priemonė, jos pagrindimas, tikslas, uždaviniai, nauda, siekiami rezultatai, preliminarus lėšų poreikis.
17. Pasiūlymus gali teikti visi nesiekiantys gauti finansavimo konkrečiai Priemonei įgyvendinti fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – pasiūlymų teikėjai).
18. Visi pasiūlymai teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. kitais kalendoriniais metais planuojamoms Priemonėms įgyvendinti.
19. Papildomos paraiškos ir (ar) pasiūlymai gali būti teikiami ir einamaisiais kalendoriniais metais planuojamoms Priemonėms įgyvendinti, tačiau ne vėliau kaip iki gruodžio 10 d.
V skyrius
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS
23. Pateiktos paraiškos ir pasiūlymai vertinami atskirai ir eilės tvarka pagal jų registracijos Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje datą.
24. Per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Miškų departamentas.
25. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:
26. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų kokybinius vertinimus atlieka Miškų departamentas ir (arba) kitas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys pagal veiklos sritį per 10 darbo dienų nuo paraiškos ir (ar) pasiūlymo gavimo dienos raštu pateikdamas išvadą dėl Priemonės pagrįstumo, numatomų pasiekti rezultatų, priemonės įgyvendinimo termino, vertės, išlaidų, preliminarios sąmatos, preliminarios techninės specifikacijos ir suformuotą pasiūlymą pritarti ar nepritarti šios Priemonės finansavimui. Jei paraišką pateikė ūkio subjektas, papildomai įvertinama, ar jam teikiamas finansavimas gali būti laikomas valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus.
27. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų dėl miško mokslo ir projektavimo darbų vykdymo ekspertinį vertinimą atlieka aplinkos ministro įsakymais sudarytos komisijos, tarybos, darbo grupės su miškais ir miškų ūkiu susijusiems klausimams spręsti (toliau – Ekspertų komisijos). Miškų departamentas gautas paraiškas ir pasiūlymus dėl miško mokslo ir projektavimo darbų pateikia Ekspertų komisijoms svarstyti. Ekspertų komisijos teikia išvadas dėl miško mokslo ir projektavimo darbų finansavimo tikslingumo Tarybai svarstyti.
28. Jeigu, atliekant paraiškų ir (ar) pasiūlymų vertinimą, yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami duomenys ir (arba) yra reikalinga papildoma informacija ir (ar) papildomi dokumentai apie siūlomą finansuoti Priemonę, pareiškėjui ir (ar) pasiūlymo teikėjui Miškų departamentas siunčia pranešimą, kuriame prašoma per nustatytą protingą terminą pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia ar dėl tam tikrų priežasčių negali pateikti, laikoma, kad paraiška ir (ar) pasiūlymas nepateikti.
29. Nustačius, kad paraiškoje ir (ar) pasiūlyme pateikta visa būtina informacija ir dokumentai, paraiška ir (ar) pasiūlymas įtraukiami į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir kartu su Miškų departamento ir (arba) kito Aplinkos ministerijos administracijos padalinio pagal veiklos sritį išvadomis dėl siūlomų Priemonių finansavimo tikslingumo teikiami Tarybai svarstyti.
VI SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
30. Tarybos posėdis dėl kitų metų Programos lėšų paskirstymo pagal priemonių grupes projekto organizuojamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 15 d.
31. Tarybos posėdis dėl einamųjų metų Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projekto organizuojamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 10 d.
32. Tarybos posėdis dėl ankstesniais metais nepanaudotų Programos lėšų paskirstymo pagal priemones organizuojamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 10 d.
33. Papildomi Tarybos posėdžiai dėl Programos lėšų paskirstymo pagal priemones organizuojami esant poreikiui, bet ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius Tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka.
34. Miškų departamentas parengia Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projektą, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą pagal šio Tvarkos aprašo 5 punkte įvardintas Priemones, į jį įtraukiant ir kitų Aplinkos ministerijos administracijos padalinių išvadas bei siūlymus, ir juos pateikia Tarybos nariams susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio;
35. Taryba posėdžio metu svarsto gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projektą ir aplinkos ministrui teikia siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projekto. Tarybos siūlymai ir rekomendacijos įforminami Tarybos posėdžio protokolu;
36. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimą įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą pagal priemones;
37. Pareiškėjai ir pasiūlymų teikėjai, kurių siūlomoms Priemonėms įgyvendinti nebuvo skirtas finansavimas, informuojami Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.
38. Tarybos posėdžio metu Miškų departamentas pateikia apibendrintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją apie per praėjusius metus ir (ar) per einamųjų metų praėjusį ketvirtį miško valdytojų sumokėtus privalomuosius atskaitymus iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną, paruoštą jų valdomuose miškuose, ir už parduotą jų valdomą nenukirstą mišką.
VII SKYRIUS
PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
39. Aplinkos ministras, įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą pagal priemones, tuo pačiu įsakymu paskiria ir už Priemonių įgyvendinimo organizavimą atsakingus Aplinkos ministerijos administracijos padalinius ir įstaigas prie Aplinkos ministerijos, savivaldybes.
40. Kai už Priemonių įgyvendinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos įstaigos prie Aplinkos ministerijos, jos kartu su Miškų departamentu parengia, suderina su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi ir pateikia Aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti dokumentus, kuriais skiriami biudžeto asignavimai, ir lėšas naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.
41. Kai už Priemonių įgyvendinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos savivaldybės, parengiami savivaldybių biudžeto projektai savivaldybių administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, suderinami su Aplinkos ministerija ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka teikiami savivaldybės tarybai tvirtinti. Lėšos savivaldybėms pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“.
42. Kai lėšos skiriamos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms, Aplinkos ministerijos administracijos padalinys paskiriamas atsakingu už Priemonės įgyvendinimo organizavimą. Įgyvendinant Priemones, Aplinkos ministerija sudaro finansavimo sutartis su privačių miškų savininkų organizacinėmis struktūromis. Privačių miškų savininkų organizacinės struktūros įgyvendina Priemones vadovaudamosi sutartyse nustatyta tvarka.
43. Kai lėšos skiriamos VĮ miškų urėdijoms, Generalinė miškų urėdija paskiriama atsakinga už Priemonės įgyvendinimo organizavimą. Generalinė miškų urėdija sudaro finansavimo sutartis su VĮ miškų urėdijomis, kurios įgyvendina Priemones vadovaudamosi sutartyse nustatyta tvarka.
44. Kai už Priemonių įgyvendinimą atsakingu paskiriamas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys, jis parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją, teikia prašymą dėl viešojo pirkimo organizavimo ir koordinuoja pirkimo sutartimis prisiimtų įsipareigojimų vykdymą.
45. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus per 15 kalendorinių dienų Miškų departamentui teikia ketvirtines ir metinę Priemonės įgyvendinimo ataskaitas, parengtas pagal šio Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą formą. Savivaldybės teikia Priemonės įgyvendinimo atskaitas vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“.
46. Už Priemonių, kurios priskiriamos valstybės investicijų projektams, įgyvendinimą atsiskaitoma Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
viII skyrius
LĖŠŲ VĮ miškų urėdijoms SKYRIMO ir naudojimo tvarka
47. VĮ miškų urėdijoms, patikėjimo teise valdančioms Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 5.2, 5.10.1–5.10.2, 5.10.5–5.10.6, 5.10.8, 5.10.10 papunkčiuose nurodytoms Priemonėms įgyvendinti ir/ar šių Priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti.
48. Priemonėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 5.2, 5.10.1–5.10.2 papunkčiuose, įgyvendinti skiriama iki 100 procentų visos tinkamos finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidų sumos. Priemonės, nurodytos Tvarkos aprašo 5.10.1–5.10.2 papunkčiuose, įgyvendinamos gautų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis lėšomis.
49. Priemonėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 5.10.5–5.10.6, 5.10.8, 5.10.10 papunkčiuose, įgyvendinti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visos tinkamos finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidų sumos.
50. Tinkamomis finansuoti Priemonės įgyvendinimo išlaidomis yra laikomos faktiškai patirtos ir apmokėtos tiesioginės išlaidos, kurias galima tiesiogiai priskirti konkrečios Priemonės įgyvendinimo išlaidoms.
51. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
51.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
51.4. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;
51.6. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos;
52. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus skirti finansavimą, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo VĮ miškų urėdijoms įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą pagal priemones.
53. Aplinkos ministrui patvirtinus Programos lėšų skyrimą VĮ miškų urėdijoms, Generalinė miškų urėdija kartu su Miškų departamentu parengia, suderina su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi ir pateikia Aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti dokumentus, kuriais biudžeto asignavimai skiriami Generalinei miškų urėdijai. Patvirtinus šiuos dokumentus, Generalinė miškų urėdija paskirsto lėšas VĮ miškų urėdijoms ir su jomis sudaro finansavimo sutartis.
54. VĮ miškų urėdijos joms skirtas Programos lėšas paslaugoms pirkti arba prekėms ar kitam turtui įsigyti naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
IX skyrius
SPECIALIŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKA
56. Savivaldybėms, patikėjimo teise valdančioms miestų miškus, skiriamos specialios tikslinės dotacijos Tvarkos aprašo 5.10.5 papunktyje nurodytai Priemonei įgyvendinti (toliau – specialios tikslinės dotacijos).
57. Specialių tikslinių dotacijų dydis konkrečioms savivaldybėms apskaičiuojamas pagal Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-272/D1-317 „Dėl Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
58. Miškų departamentas, apskaičiavęs specialių tikslinių dotacijų dydį, parengia ir teikia Tarybai svarstyti siūlomą specialių tikslinių dotacijų dydį, įtrauktą į Programos kitų metų finansuojamų Priemonių grupių sąrašą.
59. Aplinkos ministras priima sprendimą dėl specialių tikslinių dotacijų dydžio įsakymu tvirtindamas Programos kitų metų finansuojamų Priemonių grupių sąrašą.
60. Aplinkos ministerija, laikydamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatyto termino, teikia Finansų ministerijai informaciją apie specialių tikslinių dotacijų dydžio poreikį.
61. Tarybos posėdžio metu svarstomos savivaldybių pateiktos paraiškos, įtrauktos į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, ir Miškų departamento siūlomas specialių tikslinių dotacijų paskirstymas konkrečioms savivaldybėms, įtrauktas į Programos lėšų paskirstymo pagal priemones projektą.
X skyrius
LĖŠŲ PRIVAČIŲ MIŠKŲ SAVININKŲ ORGANIZACINĖMS STRUKTŪROMS KURTIS SKYRIMO ir naudojimo TVARKA
63. Lėšos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis yra skiriamos šioms išlaidoms kompensuoti:
63.4. mokesčiams už teisines ir administracines paslaugas kompensuoti (už privačių miškų savininkų organizacinės struktūros pavadinimo laikiną įtraukimą į juridinių asmenų registrą, steigimo sutarties ir įstatų notarinį patvirtinimą, įregistravimą juridinių asmenų registre, antspaudo, blankų pagaminimą ir įsigijimą, sąskaitų bankuose atidarymą ir kt.).
64. Lėšų dydis Tvarkos aprašo 63 punkte nurodytoms išlaidoms kompensuoti negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.
65. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra yra laikoma tinkama finansavimui gauti, kai ji planuoja vykdyti veiklą miškų ūkio srityje.
66. Pareiškėjams negali būti skiriamas finansavimas, jei:
67. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
67.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
67.4. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;
68. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra kartu su paraiška papildomai raštu patvirtina, kad paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija ir dokumentai yra teisingi; kad ji nėra bankrutavusi, bankrutuojanti ar likviduojama; kad jos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai; pateikia pažymą, patvirtinančią, kad ji neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai.
70. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus skirti finansavimą privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymą priemonėms. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Už praėjusiais metais panaudotas Programos lėšas ir įgyvendintas Priemones Aplinkos ministerija kasmet atsiskaito parengdama metinę Programos lėšų panaudojimo ir Priemonių įgyvendinimo ataskaitą ir iki vasario 15 d. viešai paskelbdama Aplinkos ministerijos tinklalapyje.
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis finansuojamai priemonei forma)
PARAIŠKA BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ PRIEMONEI ĮGYVENDINTI (FINANSUOTI)
Data __________
1. |
Priemonės pavadinimas |
||||
|
|||||
2. |
Iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos prašoma lėšų suma, eurais* |
||||
|
|||||
3. |
Informacija apie pareiškėją (pareiškėjo pavadinimas ir kodas, juridinė forma; vykdoma veikla; adresas, telefonai, el. paštas) |
||||
|
|||||
4. |
Už priemonės įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. pašto adresas) |
||||
|
|||||
5. |
Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis įgyvendinama priemonė (koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Aplinkos ministerijos strateginį veiklos planą) |
||||
|
|||||
PRIEMONĖS APRAŠYMAS |
|||||
6. |
Priemonės pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl ši priemonė reikalinga, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad priemonė galėtų būti pradėta ir sėkmingai įgyvendinta) |
||||
|
|||||
7. |
Priemonės tikslai (nurodyti, kokie priemonės tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
||||
|
|||||
8. |
Priemonės veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant, kokius veiksmus ar darbus atliekant planuojama pasiekti priemonės tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla) |
||||
|
|||||
9. |
Priemonės rezultatai ir visuomeninė reikšmė (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus priemonę: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, pan. Nurodyti, kokią visuomeninę reikšmę turės įgyvendinta priemonė) |
||||
|
|||||
10. |
Priemonės įgyvendinimo trukmė (nurodyti laikotarpį, per kurį planuojama įgyvendinti priemonę, kiek laiko užtruks priemonės vykdymas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą) |
||||
|
|||||
11. |
Įgyvendinimo vieta (nurodyti miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinama priemonė) |
||||
|
|||||
12. |
Bendra priemonės vertė, eurais (nurodoma bendra priemonės vertė įskaitant nuosavas ir kitų finansavimo šaltinių lėšas Priemonei įgyvendinti) |
||||
|
|||||
13. |
Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
||||
|
|||||
14. |
Priemonei įgyvendinti numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant ir Pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti lėšų suma (-os), eurais |
||||
|
|||||
15. |
Priemonės etapai (dalys) ir prašoma lėšų suma kiekvienam etapui (daliai) (jei priemonė įgyvendinama etapais, nurodyti šiuos etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų) ir numatytą gauti pinigų sumą eurais) |
||||
Priemonės etapas (dalis) |
Etapo (dalies) aprašymas |
Lėšų poreikis, eurais |
Pastabos |
||
Prašomos lėšos* |
Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
PRIEDAI 1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.). 2. Preliminari priemonės techninė specifikacija, techniniai projektai ar kt. 3. Kiti su priemonės įgyvendinimu susiję dokumentai. |
|||||
* Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma lėšų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.
PASTABOS:
- Pildant paraišką, prašome ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus.
- Prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_______________________ _____________ _______________
(vadovas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Ataskaitos apie Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos priemonių įgyvendinimą forma)
__________________________
(Priemonės vykdytojo pavadinimas)
ATASKAITA APIE BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMĄ
___________________
(Ataskaitos pateikimo data)
Ataskaitinis laikotarpis: nuo 20__-__-___ iki 20 __-__-___
Priemonės pavadinimas |
Asignavimų planas |
Ataskaitinio laikotarpio vykdymas (kasinės išlaidos) |
Ataskaitinio laikotarpio įvykdymas procentais |
Priemonės vykdymo eiga (paskelbtas konkursas, pasirašyta sutartis, neįvykdymo priežastys) |
|
iš viso priemonei |
ataskaitiniam laikotarpiui |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
______________________ ________________ _______________
(Priemonės vykdytojas ar jo įgaliotas asmuo) (parašas) (Vardas, pavardė)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2015 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. D1-349 redakcija)
Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybos darbo reglamentas
i skyrius
Bendrosios nuostatos
1. Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo tarybos (toliau – Taryba) darbo reglamentas nustato Tarybos funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus ir atsakomybę.
2. Taryba – kolegialus, Aplinkos ministerijos patariamasis organas, kurio veikla grindžiama kolegialiu klausimų svarstymu ir nutarimų priėmimu, bendra atsakomybe už priimtų nutarimų pasekmes.
3. Tarybos tikslas – teikti aplinkos ministrui išvadas ir rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymus dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo.
II SKYRIUS
TARYBOS FUNKCIJOS
5. Pagrindinės Tarybos funkcijos:
5.1. teikti išvadas ir rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms finansuoti pagal nustatyta tvarka pateiktas paraiškas ir pasiūlymus;
5.2. teikti siūlymus dėl Programos lėšų skyrimo Generalinės miškų urėdijos prie Aplinkos ministerijos ir Valstybinės miškų tarnybos vykdomoms programoms įgyvendinti;
III SKYRIUS
TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Tarybos pirmininkas pirmininkauja Tarybos posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus, nustato posėdžių datą, laiką ir darbotvarkę.
10. Tarybos sekretorius organizuoja Tarybos posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą, tvarko visą Tarybos dokumentaciją, organizuoja reikalingos informacijos gavimą, protokoluoja posėdžių metu ir vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.
12. Tarybos pirmininkas ar jo pavedimu ir Tarybos sekretorius į Tarybos posėdžius gali kviesti Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Aplinkos ministerijos ir kitų Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, Lietuvos miško savininkų asociacijos, Privačių miškų savininkų asociacijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovus, kurie Tarybos veikloje gali dalyvauti stebėtojo teisėmis ir teikti savo nuomonę, papildomą informaciją svarstomais klausimais.
13. Tarybos sekretorius ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki Tarybos posėdžio elektroniniu paštu Tarybos narius supažindina su posėdžio darbotvarke ir numatoma svarstyti medžiaga.
14. Kai Tarybos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, Tarybos pirmininko pavaduotojas pirmininkauja Tarybos posėdžiams ir pasirašo posėdžių protokolus.
15. Tarybos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki šaukiamo posėdžio turi apie tai pranešti Tarybos sekretoriui.
16. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau negu pusė Tarybos narių, įskaitant ir Tarybos pirmininką ar Tarybos pirmininko pavaduotoją.
17. Tarybos nutarimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendru sutarimu nutarimo nepavyksta priimti, vyksta atviras balsavimas. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas. Jeigu Tarybos narių nuomonės nesutampa, atskirosios Tarybos narių nuomonės įrašomos į protokolą.
IV SKYRIUS
TARYBOS NUTARIMŲ ĮFORMINIMAS
19. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomi klausimai, priimti nutarimai ir teikiamos aplinkos ministrui išvados ir rekomendacijos dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymai dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo. Protokolo projektas turi būti parengiamas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo posėdžio dienos.
20. Tarybos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia protokolo projektą visiems Tarybos nariams ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo įvykusio Tarybos posėdžio. Tarybos nariai turi teisę per dvi darbo dienas nuo protokolo išsiuntimo dienos elektroniniu paštu pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo projekto. Per dvi darbo dienas nepateikus pastabų ir pasiūlymų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta.
V SKYRIUS
TARYBOS NARIŲ ATSAKOMYBĖ
22. Tarybos nariai atsako už nutarimų priėmimą bei išvadų ir rekomendacijų dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymų dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo teikimą.