Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONIŲ DALYVAVIMĄ BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIUOSE PROJEKTUOSE (BEISP), SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 23 d. Nr. 4-333

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 14 straipsniu, įgyvendindama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.18 ir 9.20 papunkčius,

t v i r t i n u  Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                   Aušrinė Armonaitė

 

part_b5cbb62eb99d45b2bacdf393ea59bc46_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2023 m. birelio 23 d. įsakymu Nr. 4-333

 

 

SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONIŲ DALYVAVIMĄ BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIUOSE PROJEKTUOSE (BEISP), SKYRIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas), nustato sąlygas ir reikalavimus, kuriuos atitinkantys pareiškėjai, gali kreiptis dėl negrąžinamosios subsidijos (toliau – subsidija) gavimo, subsidijos skyrimo ir administravimo tvarką.

2.    Aprašas parengtas atsižvelgiant į 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais (toliau – de minimis reglamentas) .

3.            Apraše vartojamos sąvokos:

3.1.         Bendri Europos interesams svarbūs projektai (toliau – BEISP) – didelio masto projektai, strategiškai svarbūs skatinant Europos Sąjungos ekonomikos augimą, darbo vietų kūrimą ir konkurencingumo didinimą, siekiant užpildyti inovacijų finansavimo spragas, skatinant naujas proveržio technologijas strateginėse vertės grandinėse. Paprastai tai yra projektai, skirti pašalinti dideles rinkos nepakankamumo arba sistemines problemas, kuriems kitų priemonių nėra. Tokių projektų nauda negali apsiriboti viena įmone ar sektoriumi. Ji turi būti reikšminga ir pritaikoma visos Europos Sąjungos ekonomikai ar visuomenei.  

3.2.         Finansavimo sutartis – sutartis dėl subsidijos skyrimo Projekto vykdytojo išlaidoms padengti, Aprašo 6 punkte numatytoms veikloms įgyvendinti.

3.3.         Paraiška dokumentas, parengtas pagal Aprašo reikalavimus ir jo 1 priede nurodytą formą, siekiant gauti subsidiją.

3.4.         Pareiškėjas – asociacija, vienijanti pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų  (sumaniosios specializacijos) prioritetus, nustatytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumanios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ veikiančias įmones, mokslo ir studijų institucijas ir kitus ūkio subjektus, siekianti gauti subsidiją pagal Aprašo nuostatas bei atsakinga už Paraiškoje numatytos veiklos įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą.

3.5.         Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus ir rezultatus.

3.6. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, su kuriuo Aprašo 60 ir 61 punktuose nustatyta tvarka buvo pasirašyta Finansavimo sutartis.

3.7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos de minimis reglamente, Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarime Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“.

4Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (toliau – Agentūra) atlieka Aprašo VI-XI skyriuose nustatytas funkcijas.

5Pagal Aprašą skiriamos subsidijos tikslas – padėti įmonėms, veikiančioms pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetus, nustatytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumanios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Sumaniosios specializacijos prioritetai), įsijungti į BEISP.

6Pagal Aprašą remiamos veiklos, tiesiogiai susijusios su pagalba Sumaniosios specializacijos prioritetų srityse (Sveikatos technologijų ir biotechnologijų, Informacinių ryšių technologijų, Naujų gamybos procesų, medžiagų ir technologijų) veikiančioms įmonėms pasirengti dalyvauti BEISP (nustatant jų stipriąsias ir silpnąsias puses, konkurentus, numatant etapus, kuriuos reikės įgyvendinti, siekiant įsijungti į BEISP ir kt.). Pagrindinis projekto rezultatas – parengtas veiksmų planas dėl integracijos į BEISP. Pagrindinis pareiškėjo projekto rezultatas matuojamas rodikliu „Parengtų veiksmų planų dėl integracijos į BEISP) skaičius“.

7Pagal Aprašą iš valstybės biudžeto lėšų skiriamos subsidijos, kurių bendra suma einamiems metams yra nustatoma Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kanclerio tvirtinamoje Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro valdymo sričių atitinkamų metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, 01 tikslo „Didinti šalies ekonomikos konkurencingumą, verslo produktyvumą ir aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį“ 05-001-01-05 (P) uždavinio „Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą“ 05-001-01-05-08 (TP) priemonės „Organizuoti inovacijų skatinimo veiklą“  detaliojoje sąmatoje (toliau – detalioji sąmata) veiklos Dalyvauti tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų programose“ poveiklės „Skatinti Lietuvos įmones dalyvauti kitose tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų programose (IA) („Europos horizontas“) daliai skirtai skatinti įmones dalyvauti BEISP (toliau – patvirtinti asignavimai).

8.    Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – subsidija. Einamaisiais metais vienam pareiškėjui, atitinkančiam Aprašo II skyriuje nurodytus reikalavimus ir pateikusiam Agentūrai paraišką kartu su Aprašo 36 punkte nurodytais dokumentais, subsidija gali būti skirta tik vieną kartą. Pareiškėjas, vieno kvietimo metu, gali teikti tik vieną paraišką.

9. Skiriama subsidija yra valstybės pagalba, teikiama laikantis de minimis reglamento nuostatų (toliau – de minimis pagalba). Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma turi neviršyti 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais. Viena įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.

10. Pagal Aprašą paraiškų atranka atliekama konkurso būdu.

11.     Paraiškos vertinamos Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka.

12. Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt kasmet skelbiamas kvietimas teikti subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo paraiškas (toliau – Kvietimas), kuriame be kitos informacijos privalo būti nurodyta:

12.1. Kvietimo galiojimo laikas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 darbo dienų ir, kuris galioja ne ilgiau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.;

12.2. tiksli bendra suma, kurią planuojama paskirstyti einamaisiais metais ir kuri negali būti didesnė už detaliojoje sąmatoje patvirtintus asignavimus. Jeigu teigiamai įvertinus paraiškas prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui skirta lėšų suma, Ministerija gali priimti sprendimą dėl skiriamos subsidijos bendros sumos padidinimo, nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

13. Kvietimas neskelbiamas, jei einamųjų metų detaliojoje sąmatoje veiklos Dalyvauti tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų programose“ poveiklės „Skatinti Lietuvos įmones dalyvauti kitose tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų programose (IA) („Europos horizontas“) daliai, skirtai skatinti įmonių dalyvavimą BEISP, asignavimai nepatvirtinti.

14. Aprašo 6 punkte nustatyta remiama veikla finansuojama išlaidų kompensavimo būdu. Pareiškėjui paprašius projekto sutartyje gali būti skirtas iki 30 procentų avansas nuo Aprašo 32 punkte nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų, o likusi tinkamų finansuoti išlaidų suma kompensuojama pateikus Aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus Agentūrai ir gavus iš Agentūros patvirtinimą, kad dokumentai atitinka Aprašo 68 punkte nurodytus reikalavimus. Avanso dydį Agentūra nustato įvertinusi, ar nėra rizikos, kad avansas gali būti neįskaitytas laiku, pavyzdžiui, įvertinusi projekto veiklų vykdymo laikotarpį, įvykdytus pirkimus (jei vykdomi), planuojamas patirti išlaidas per artimiausius 6 mėnesius ir pan.

15. Didžiausias galimo skirti finansavimo dydis vienam pareiškėjui – 90 procentų nuo nustatytos tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir ne daugiau kaip 50000,00 eurų (penkiasdešimt tūkstančių eurų). Pareiškėjas turi prisidėti prie projekto nuosavomis lėšomis.

16. Pareiškėjo išlaidos, patirtos iki finansavimo sutarties sudarymo, yra patiriamos pareiškėjo rizika – nesudarius finansavimo sutarties patirtos išlaidos nėra kompensuojamos.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

17. Pagal Aprašą dėl subsidijos gali kreiptis pareiškėjas, atitinkantis šiuos reikalavimus:

17.1. Lietuvos Respublikoje registruota asociacija, vienijanti nemažiau kaip 30 ūkio subjektų (narių), veikiančių pagal Sumaniosios specializacijos prioritetus, nustatytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumanios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“.

17.2. atitinka de minimis pagalbos skyrimo sąlygas, nustatytas de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje ir 3 straipsnyje;

17.3. neturi iškeltos bylos dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka, jis nepriskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai;

17.4. įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų, reguliuojančių įmokų ir mokesčių administravimą, nustatytą tvarką (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas yra pasirašęs susitarimą su mokesčiu administratoriumi, teisės aktų, reguliuojančių įmokų ir mokesčių administravimą, nustatyta tvarka, dėl mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, atidėjimo ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus;

17.5. pareiškėjui, naudos gavėjui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos finansavimo lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargai ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury)), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

17.6. pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“;

17.7. neturi būti į pareiškėjo turtą nukreiptas išieškojimas pagal teismų ar kitų institucijų išduotus vykdomuosius dokumentus.

17.8. Pareiškėjas ir jo atstovas, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį, buhalteris arba kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl jų per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, teroristinį ir su teroristine veikla susijusį nusikaltimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą, prekybą žmonėmis, vaiko pirkimą arba pardavimą, nusikalstamą veiką nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai, verslo tvarkai ar finansų sistemai;

17.9. turi teisę gauti de minimis pagalbą. Paraiškos vertinimo metu patikrinama pareiškėjo teisė gauti de minimis pagalbą remiantis de minimis reglamentu.

18. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų, reguliuojančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimus, nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.

19. Subsidija gali būti skiriama pareiškėjams veikiantiems pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetus, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius

20. Pagal Aprašą subsidija nėra skiriama pareiškėjui, kuris atitinka nors vieną šių sąlygų:

20.1. kuriam taikomas neįvykdytas vykdomasis raštas išieškoti lėšas po ankstesnio Europos Komisijos sprendimo, kuriuo pagalba pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;

20.2. kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 7 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI veiklos vykdymui ir Rezultatui

 

21. Paraiškos aprašyme turi būti pagrindžiamas veiklos, nustatytos Aprašo 6 punkte, poreikis, pateikiama veiklos įgyvendinimo darbų seka, numatomas turinys (sektoriaus apžvalga, stiprybių, silpnybių nustatymas, konkurentų įvertinimas, pasirengimo etapų aprašymas, integracijos į BEISP procesai, veiklos, veiksmai).

22. Veikla, nustatyta Aprašo 6 punkte, turi būti pradėta įgyvendinti ne anksčiau kaip metais, kuriais paskelbtas Kvietimas, ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo finansavimo sutarties sudarymo dienos ir turi būti pabaigta iki einamųjų metų lapkričio 30 d.

23. Įgyvendinus veiklą, Agentūrai per 5 kalendorines dienas pateikiama ataskaita, kurioje pateikiama:

23.1.Sumaniosios specializacijos prioriteto, kuriame veikia Pareiškėjas, apžvalga;

23.2. nurodomos Sumaniosios specializacijos prioriteto apimtys (pagal regionus, apyvartas, dalį bendrajame vidaus produkte);

23.3. įvertinti esami/galimi tarptautinėje rinkoje konkurentai/partneriai;

23.4. apžvelgtos tarptautinės vertės kūrimo grandinės, išanalizuotos tarptautinės rinkos į kurias gali būti nukreiptas potencialas;

23.5. aprašytos galimybės įsilieti į tarptautinės vertės kūrimo grandinės;

23.6. išskirtos Sumaniosios specializacijos prioritetų stipriosios pusės. Nurodytos Sumaniosios specializacijos prioritetų tematikos, kuriose galimas proveržis;

23.7. veiksmų planas (etapai) dėl integracijos į BEISP.

24. Pagal Aprašą veikloms įgyvendinti partneriai negalimi.

 

IV SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

25. Pareiškėjas planuoja tik tas veiklas, žmogiškuosius išteklius ir paslaugų pirkimus, kurios prisidėtų prie veiklos, nurodytos Aprašo 6 punkte, įgyvendinimo.

26. Lėšos Aprašo 33.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reguliuojančiuose išlaidų tinkamumą finansavimui priskirti, nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:

26.1. Pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro Projekto įgyvendinimo komandą, kurios nariai gali dirbti ne daugiau kaip 40 (keturiasdešimt) val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio – pareiginės algos.;

26.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su projekto įgyvendinimo komandos nariais.

27.  Lėšų projektui finansuoti dalis skiriama Aprašo 33.2 papunktyje nurodytoms išlaidoms suma negali viršyti 15 (penkiolika) proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų.

28.  Gali būti perkamos tik tos paslaugos, be kurių nebūtų pasiektas projekto rezultatas.

29.  Projekto vykdytojas negali prašyti kompensuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) iš lėšų projektui finansuoti, jeigu, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, projekto vykdytojo sumokėtas PVM gali būti traukiamas į PVM ataskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais teisės aktais, reguliuojančiais PVM taikymą, nustatyta tvarka). Projekto vykdytojas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Projekto vykdytojas, kuris du ir daugiau kartų susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.

30. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, atlikdamas pirkimus vadovaujasi pirkimus reguliuojančiais įstatymais. Jeigu projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas,  vykdydamas pirkimus, kurių vertė yra iki 58000,00 (penkiasdešimt aštuonių tūkstančių) eurų be PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimo įstatymo 17 straipsnyje išdėstytais pagrindiniais pirkimų principais ir siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, išlaidų pagrindimą grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu tokią sutartį gali įvykdyti mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos. Vykdydamas pirkimus, kurių vertė viršija 58 000,00 (penkiasdešimt aštuonis tūkstančius) eurų be PVM, projekto vykdytojas vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio reikalavimais ir vykdo atvirą viešą konkursą.

31.  Perkant paslaugas, turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas – kainos kriterijus, kaip jo pasirinkimas nurodytas Aprašo 30 punkte.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

32. Pagal Aprašą išlaidos yra tinkamos finansuoti jei:

32.1.  yra tiesiogiai susijusios su Aprašo 6 punkte nustatytos veiklos vykdymu;

32.2.       patirtos nuo metų, kuriais buvo paskelbtas kvietimas sausio 1 d. iki tų metų gruodžio 5 d.;

32.4.       faktiškai patirtos ir užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje, pagrįstos dokumentų originalais arba teisės aktais, reguliuojančiais dokumentų rengimą ir tvirtinimą, nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis.

33.  Kompensuojamos šios faktiškai patirtos tinkamos išlaidos:

33.1.    išlaidos, susijusios su darbo užmokesčiu projekto įgyvendinimo komandai, tiesiogiai susijusiai su projekto vykdymu: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą;

33.2. išlaidos susijusios su komandiruotėms:

33.2.1. kelionės visų rūšių transporto priemonėmis išlaidos. Keliavimo būdas turi būti pasirinktas vadovaujantis ekonomiškumo principu. Tinkamos finansuoti yra tik ekonominės klasės transporto bilietų įsigijimo išlaidos. Kelionės pareiškėjo transporto priemone atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra kelionės metu sunaudotų degalų įsigijimo išlaidos, atsižvelgiant į kelionės metu nuvažiuotų kilometrų skaičių ir transporto priemonės gamintojo nurodytus transporto priemonės techninius duomenis (degalų sunaudojimo normas 100 kilometrų);

33.2.2. nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų finansavimo sutartyje nurodytomis kelionės dienomis, taip pat dienomis, kai kelionė dėl objektyvių priežasčių negalėjo pasibaigti finansavimo sutartyje nurodytomis kelionės dienomis (lengvuoju automobiliu taksi – tik kiek tai susiję su nuvykimu (išvykimu) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį miesto, kuriame jie yra, teritorijoje ir parvykimu iš jų), įskaitant tuos atvejus, kai iš kelionės grįžtama po vidurnakčio;

33.2.3. kelionės draudimo išlaidos (sveikatos draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas);

33.2.4. gyvenamojo ploto nuomos išlaidos. Išlaidos turi neviršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatytų gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų. Išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su gyvenamojo ploto nuoma, tačiau įtrauktos į apgyvendinimo paslaugas teikiančių subjektų išrašytus apskaitos dokumentus (maitinimas, papildomos asmeninės paslaugos ir pan.), nėra tinkamos finansuoti;

33.2.5. dokumentų, susijusių su išvykimu, tvarkymo išlaidos;

33.2.6. kitos su kelione susijusios būtinos išlaidos (miesto (ekologinis) mokestis, mokėjimas už kelius, registruoto bagažo mokestis, bagažo saugojimo mokestis ir panašios išlaidos);

33.3.    išlaidos pagal sutartis (paslaugų sutartis).

34.  Pagal Aprašą netinkamos finansuoti išlaidos:

34.1.    nesusijusios su finansuojama veikla ir nenumatytos projekte išlaidos;

34.2.    baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

34.3.    debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo;

34.4.    paskolų, išperkamosios nuomos (lizingo) išlaidos;

34.5.    pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų, reguliuojančių pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčių taikymą, nustatyta tvarka galima įtraukti į PVM atskaitą;

34.6.    paraiškos parengimo išlaidos;

34.7.    projekto viešinimo (informacijos sklaidos) ir reklamos išlaidos;

34.8.    išlaidos patirtos kitu laikotarpiu nei nurodyta Aprašo 32.2 papunktyje;

34.9.    patalpų ar žemės nuomos, jų įsigijimo išlaidos;

34.10. kompiuterinės įrangos ir reikmenų įsigijimo išlaidos (įskaitant automobilius, mobiliuosius telefonus, kompiuterius, kompiuterinę įrangą),;

34.11. veiklai, finansuotai ar finansuojamai iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų ar kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jei ši veikla, jai skyrus subsidiją, būtų pripažinta tinkama finansuoti ir (arba) apmokėta daugiau nei vieną kartą.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

35.     Pareiškėjas, siekdamas gauti subsidiją įgyvendinti Aprašo 6 punkte nustatytai veiklai vykdyti, Aprašo 12.1 papunktyje nustatytu laikotarpiu Agentūrai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime, pateikia užpildytą paraišką, pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą.

36.     Kartu su teikiama paraiška, užpildyta pagal Aprašo 1 priedo formą, pareiškėjas Agentūrai pateikia ir šiuos dokumentus:

36.1.    „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Ministerijos parengtą ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“ paskelbtą rekomenduojamą formą „Vienos įmonės“ deklaracijos pagal de minimis reglamentą;

36.2.    dokumentą, įrodantį pareiškėjo dydį (narių skaičių);

36.3.    išlaidas projekto įgyvendinimo komandai pagrindžiančius dokumentus (jei numatomos patirti, darbo užmokesčio pažymos ne mažiau, kaip už 3 mėn. laikotarpį, kompetenciją įrodančius dokumentus);

36.4.  planuojamų pirkti paslaugų kainas pagrindžiančius dokumentus. Siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas, pareiškėjas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus arba pasirašytą paslaugų teikimo sutartį ir išlaidas pagrįsti mažiausios kainos pasiūlymu. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu dėl objektyvių priežasčių paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai ir nėra kitos priimtinos alternatyvos;

36.5.    Pareiškėjo komandiruočių išlaidas pagrindžiančius dokumentus.

37Paraiška prilyginama pareiškėjo įsipareigojimams, kurių pareiškėjas privalo laikytis, jam skyrus subsidiją.

38.     Paraiška ir Aprašo 36 punkte nurodyti dokumentai turi būti pasirašyti pareiškėjo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu arba elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Jeigu dokumentus pasirašo ne pareiškėjo vadovas, o jo įgaliotas asmuo, kartu su paraiška turi būti pateiktas įgaliojimas.

39.     Paraiška pildoma lietuvių kalba. Jeigu pareiškėjas, pateikęs paraišką, pastebėjo, kad nurodė neteisingą ir (ar) ne visą informaciją (duomenis) arba paraiškoje nurodyta informacija (duomenys) pasikeitė, jis paraišką patiksliną – pateikia -patikslintą paraišką subsidijai gauti. Paraiška gali būti tikslinama iki kvietimo galiojimo pabaigos. Jeigu paraiška tikslinama, paraiškos pateikimo Agentūrai data yra laikoma paskutinės patikslintos paraiškos pateikimo data.

40.     Pareiškėjui pateikus daugiau nei vieną paraišką dėl to paties projekto įgyvendinimo, Agentūra vertina paskutinę pareiškėjo pateiktą paraišką.

41.     Agentūra gautą paraišką užregistruoja ir paraiškai suteikia unikalų paraiškos kodą (toliau – paraiškos kodas).

42.     Pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo Agentūroje dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu išsiunčiamas paraiškos gavimo ir registravimo patvirtinimas, kuriame nurodomas paraiškos kodas ir paraiškos gavimo data bei tikslus laikas: paraiškos gavimo diena, valanda ir minutė.

43.     Informacija apie gautas ir užregistruotas paraiškas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo kvietimo galiojimo pabaigos skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt. Skelbiamoje informacijoje nurodomi šie duomenys: pareiškėjo pavadinimas, paraiškos kodas, prašomos skirti subsidijos suma, bendras pagal kvietimą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičius bei bendra pagal pateiktas paraiškas prašomą skirti subsidijos suma.

 

 

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS, SUBSIDIJOS SKYRIMAS IR IŠMOKĖJIMAS

 

44.     Paraiškas Agentūra įvertina ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas galiojimo pabaigos.

45.     Vertinant paraiškas yra atliekamas pirminis paraiškos vertinimas ir tinkamumo finansuoti vertinimas (Aprašo 2 priedas).

46.     Pirminio paraiškos vertinimo metu tikrinama ar:

46.1.    paraiška gauta Aprašo 35 punkte nustatytu būdu, terminais ir forma; 

46.2.    pareiškėjas atitinka Aprašo II skyriuje pareiškėjui nustatytus reikalavimus ir sąlygas; 

46.3.    paraiška atitinka Aprašo 1 priede nustatytą formą ir paraiškoje pateikta visa prašoma informacija, duomenys ir dokumentai;

46.4.    paraiška pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą; 

46.5.    veikla, kuriai prašomas finansavimas atitinka Aprašo 6 punkte nustatytą remiamą veiklą; 

46.6.    veiklos įgyvendinimo laikotarpis atitinka Aprašo 22 punkte nustatytą laikotarpį; 

46.7.    išlaidos, nurodytos paraiškoje ir pridedamuosiuose dokumentuose, atitinka Aprašo 33 punkte nurodytus reikalavimus. 

47Jeigu Agentūra, atlikdama pirminį paraiškos vertinimą, nustato, kad pateikta paraiška nepasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, paraiškoje pateikta ne visa prašoma informacija ir (ar) duomenys arba vertinimui atlikti nepakanka Aprašo 36 punkte pateiktų dokumentų, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus per Agentūros nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo tokio Agentūros prašymo gavimo dienos, per kurį pareiškėjas privalo papildyti ir (ar) patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją, duomenis ir (ar) pateikti papildomus dokumentus, išskyrus atvejus, kai trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus galima patikrinti viešuose Lietuvos Respublikos registruose ir Valstybės informacinėse sistemose. Laikotarpis, nustatytas paraiškai tikslinti, į Aprašo 42 punkte nurodytą terminą neįskaičiuojamas.

48Trūkstama informacija, duomenys ir (arba) dokumentai pateikiami ta apimtimi, kuri yra nurodoma Agentūros prašyme, iš esmės nekeičiant jau pateiktų paraiškos ir (arba) dokumentų turinio. Jei pareiškėjas paraišką pateikė ne Aprašo 35 punkte nustatytu laiku ir (ar) būdu arba per Agentūros nustatytą terminą neištaiso paraiškos trūkumų, nepateikia trūkstamos informacijos, duomenų ir (ar) dokumentų, nepapildo ir (ar) nepatikslina paraiškoje ar kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodytos informacijos, duomenų ir (arba) dokumentų, pateikia patikslintą paraišką, kuri yra analogiška prieš tai pateiktai paraiškai arba kurioje nėra ištaisyti paraiškos trūkumai ir (arba) ištaisyti ne visi trūkumai, Agentūros vadovas priimama sprendimą atmesti paraišką.

49Susirašinėjimas su pareiškėjais vyksta elektroniniu paštu. Laikoma, kad pareiškėjas informaciją iš Agentūros gavo elektroninio pašto išsiuntimo dieną, jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta Agentūros darbo laiku arba kitą dieną po išsiuntimo dienos jei informacija elektroniniu paštu išsiųsta po Agentūros darbo valandų. 

50Baigusi pirminį paraiškos vertinimą, Agentūra atlieka paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą vadovaudamasi Aprašo 2 priede nustatytais paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijais. Kiekviena paraiška įvertinama jai skiriant balus pagal Aprašo 2 priede pateiktą vertinimo lentelę.

51Didžiausia galima surinkti paraiškos balų suma pagal Aprašą yra 9. Pagal Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 6. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių prioritetas skirti subsidiją skiriamas pareiškėjui, kuris atstovauja didesnį Sumaniosios specializacijos prioritete veikiančių verslo subjektų skaičių ir įsipareigoja virš 10 procentų remiantis Aprašo 15 punktu, nuosavu indėliu prisidėti prie veiklos įgyvendinimo. Jei ir pagal prioritetus, nustatytus šiame punkte paraiškos įvertintos vienodai, jos sureitinguojamos pagal pateikimo laiką.

52Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas Agentūros vadovo sprendimu, bet ne ilgiau kaip 10  darbo dienų terminui. Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškų vertinimo termino pratęsimo priėmimo dienos apie tai paskelbia pranešimą Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt.

53Baigus paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą ir nustačius tinkamas finansuoti išlaidas, Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas paraiškas reitinguoja pagal balus (mažėjančia tvarka) vadovaujantis Aprašo 51 punktu. Reitinguodama paraiškas Agentūra parengia:

53.1.    Potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų, kuriems skiriama subsidija, sąrašą, kuriame nurodo:

53.1.1.    Pareiškėjo juridinio asmens kodą ir pavadinimą;

53.1.2.   Paraiškos kodą ir pateikimo datą ir laiką;

53.1.3.   sąskaitos, nurodytos paraiškoje, į kurią turi būti pervedamos lėšos, numerį;

53.1.4.   siūlomo skirti finansavimo sumą.

53.2.    Rezervinį pareiškėjų sąrašą, kuris sudaromas tik tuo atveju, jei įvertintų paraiškų skirtino finansavimo suma yra didesnė pagal Aprašo 7 punkto nustatyta bendrą finansavimo sumą. Tuo atveju, jei rengiamas rezervinis sąrašas, jame nurodomas:

53.2.1.   Pareiškėjo juridinio asmens kodas ir pavadinimas;

53.2.2.   Paraiškos kodas ir pateikimo data ir laikas;

53.2.3.   siūlomo skirti finansavimo suma;

53.2.4.   sąskaitos, nurodytos paraiškoje, į kurią turi būti pervedamos lėšos, numeris.

53.3.    Netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodo:

53.3.1.   Pareiškėjo juridinio asmens kodą ir pavadinimą;

53.3.2.   Paraiškos kodą ir pateikimo datą ir laiką;

53.3.3.   Paraiškos netinkamumo finansuoti pagrindą.

54.     Agentūra gali siūlyti skirti mažesnį, nei prašoma paraiškoje, finansavimą, jei įvertinusi paraišką nustato, kad dalis prašomų finansuoti išlaidų yra netinkamos finansuoti.

55.     Agentūrai paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustačius, kad pareiškėjas ir (ar) paraiška yra netinkami finansuoti, apie vertinimo rezultatą – sprendimą paraišką atmesti, pareiškėją informuoja elektroniniu paštu nurodytu paraiškoje per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos, nurodydama pagrindą paraiškai atmesti.

56.     Agentūra parengusi potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų, rezervinį pareiškėjų ir netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo šių sąrašų sudarymo pateikia juos Ministerijai.

 

VIII SKYRIUS

SPRENDIMų skirti SUBSIDIJĄ PRIĖMIMAS

 

57.     Sprendimą dėl subsidijos skyrimo ir (arba) atsisakymo skirti subsidiją ar įtraukimo į Rezervinį pareiškėjų sąrašą ne vėliau kaip per 5  darbo dienas nuo Aprašo 56 punkte nurodytų sąrašų gavimo dienos priima ekonomikos ir inovacijų ministras. Sprendimas dėl subsidijos skyrimo ir (arba) atsisakymo skirti subsidiją ar įtraukimo į Rezervinį pareiškėjų sąrašą įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu.

58.      Ekonomikos ir inovacijų ministro sprendime dėl subsidijos skyrimo ir (arba) atsisakymo skirti subsidiją ar įtraukimo į Rezervinį pareiškėjų sąrašą nurodoma:

58.1. pagrindas skirti subsidiją, atsisakymo skirti subsidiją arba įtraukti į rezervinį pareiškėjų sąrašą;

58.2. Potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas, kiekvienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydis ir sąskaitos, į kurią bus pervedamos lėšos, numeris;

58.3. Netinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašas (jei tokių nėra sąrašas nesudaromas), kuriame nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas ir pagrindas neskirti subsidijos;

58.4. Rezervinis pareiškėjų sąrašas (jei tokių nėra sąrašas nesudaromas), kuriame nurodomas pareiškėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas, pateiktos paraiškos kodas, subsidijos dydis, kuris būtų skiriamas, atsiradus finansavimo galimybei einamaisiais metais ir sąskaitos, į kurią turėtų būti pervedamos lėšos, numeris;

58.5. kita Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatyta informacija.

59. Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus sprendimą dėl subsidijos skyrimo ir (arba) atsisakymo skirti subsidiją ar įtraukimo į Rezervinį pareiškėjų sąrašą, informacija apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo priėmimo dienos, raštu pateikiama Agentūrai. Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, apie ekonomikos ir inovacijų ministro priimtą sprendimą dėl subsidijos skyrimo ir (arba) atsisakymo skirti subsidiją ar įtraukimo į Rezervinį pareiškėjų sąrašą paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją ir pateikia su pareiškėju susijusią Aprašo 58 punkte nurodytą informaciją, įskaitant Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytą informaciją.

60. Agentūra per 5 darbo dienas nuo Aprašo 57 punkte nurodyto sprendimo priėmimo pareiškėjams įtrauktiems į Potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, parengia ir pateikia paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu, finansavimo sutarties, kuri sudaroma tarp Agentūros ir pareiškėjo, projektą (per šį laikotarpį įvertinamas avanso poreikis). Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo finansavimo sutarties projekto gavimo dienos kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą pasirašo finansavimo sutartį ir pasirašytą finansavimo sutartį elektroninėmis priemonėmis persiunčia Agentūrai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu.

61. Agentūra pareiškėjo kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytą finansavimo sutartį, pasirašo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo pasirašytos finansavimo sutarties gavimo dienos. Agentūra per 5 darbo dienas nuo finansavimo sutarties įsigaliojimo dienos registruoja skirtą subsidiją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

62. Pareiškėjui Aprašo 60 punkte nurodytu terminu nepateikus kvalifikuotu elektroniniu parašu arba kitomis elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, pasirašytos finansavimo sutarties, Agentūra apie tai ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo šio termino pabaigos informuoja Ministeriją. Ministerija ne vėliau kaip per 2  darbo dienas nuo informacijos iš Agentūros gavimo dienos, priima sprendimą atsisakyti skirti subsidiją, kuris įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu  ir apie tai ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, elektroniniu paštu informuoja Agentūrą. Agentūra ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos apie šį sprendimą, elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, informuoja pareiškėją ir nurodo tokio sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir kitą Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje nustatytą informaciją.

63. Agentūra perveda pareiškėjui subsidiją finansavimo sutartyje nustatyta tvarka. Jeigu pareiškėjas lėšas gavo Aprašo 14 punkte nurodytu būdu ir iki finansavimo sutartyje nustatyto termino nepateikė išlaidas pagrindžiančių dokumentų, avansu gautos lėšos Agentūrai turi būti grąžintos finansavimo sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.

64. Pareiškėjui atsisakius skirtos subsidijos, arba nesudarius finansavimo sutarties per Aprašo 60 punkte nurodytą terminą, arba nutraukus sudarytą finansavimo sutartį ir grąžinus skirtą subsidiją, taip pat nepaskirstytų ir (ar) nepanaudotų pagal Aprašą lėšų, šios lėšos iki einamųjų metų gruodžio 1 d. Ministerijos sprendimu eilės tvarka skiriamos paraiškoms, įtrauktoms į rezervinį sąrašą.

65. Siekiant skaidrumo, informacija apie pareiškėjus, kuriems ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimu buvo skirta subsidija, ne trumpiau kaip 1 metus nuo ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimo dėl subsidijos skyrimo pareiškėjams įtrauktiems į Potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašą, priėmimo dienos skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.inovacijuagentura.lt. Kartu nurodomi pareiškėjo duomenys: juridinio asmens kodas, pavadinimas ir skirtos subsidijos dydis.

 

IX SKYRIUS

SUBSIDIJOS IŠMOKĖJIMAS IR ATSISKAITYMAI

 

66. Projekto vykdytojui, kuriam Aprašo 57 punkte nurodytu ekonomikos ir inovacijų ministro sprendimu skirta subsidija, Agentūra perveda avansą, jei jis yra numatytas finansavimo sutartyje, per 5 darbo dienas nuo finansavimo sutarties pasirašymo.

67. Agentūra projekto vykdytojui subsidiją perveda Aprašo 14 punkto nustatyta tvarka.

68. Per 5 darbo dienas nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d. projekto vykdytojas turi pateikti Agentūrai ataskaitą už projekto įgyvendinimą (Aprašo 3 priedas) su dokumentais, įrodančiais rezultato pasiekimą ir pagrindžiančiais patirtas ir apmokėtas išlaidas.

69. Jei projekto vykdytojas Aprašo 68 punkte nurodytu terminu nepateikia projekto veiklų rezultato pasiekimą ir išlaidų patyrimą įrodančių dokumentų, Agentūra apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją, nustatydama pateikimo terminą. Jeigu projekto vykdytojas, be pateisinamos priežasties, ir per Agentūros rašte nustatytą terminą nepateikia rezultato pasiekimą ir išlaidų patyrimą įrodančių dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su juo sudarytą finansavimo sutartį.

70. Agentūra, gavusi Aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atlieka šių dokumentų ir juose pateiktos informacijos ir duomenų patikrinimą ir jų tinkamumo įvertinimą.

71. Jeigu vertindama Aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus ir juose pateiktą informaciją ir duomenis Agentūra nustato, kad Projekto vykdytojo pateikta informacija, duomenys ir dokumentai yra netikslūs, neišsamūs ir (arba) pateikti ne visi apmokėjimą įrodantys dokumentai, Agentūra prašo patikslinti, paaiškinti ir (arba) pateikti trūkstamą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus, bei nustato terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 ir ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo tokio prašymo pateikimo dienos, per kurį Projekto vykdytojas turi patikslinti, paaiškinti informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus ir (arba) pateikti trūkstamus dokumentus.

72. Jei nustatoma, kad Projekto vykdytojas pateikė neteisingą informaciją, duomenis ir (ar) dokumentus ir (ar) sąmoningai nuslėpė informaciją, turėjusią reikšmės sprendimo dėl subsidijos skyrimo priėmimui, projekto vykdytojas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą subsidiją su palūkanomis, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles.

73. Jeigu, įvertinusi Aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus bei juose pateiktą informaciją ir duomenis, Agentūra nustato, kad Projekto vykdytojo pateikta informacija, duomenys ir dokumentai yra tikslūs, išsamūs, pateikti visi apmokėjimą įrodantys dokumentai ir visos patirtos išlaidos atitinka Aprašo 32-33 punktuose nurodytus reikalavimus, Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda subsidiją (ar likusią subsidijos dalį, jeigu buvo išmokėtas avansas) Aprašo 14 punkte nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

X SKYRIUS

KONTROLĖ

 

74. Už informacijos pateikimą, gautų lėšų panaudojimą pagal tikslinę finansavimo sutartyje nurodytą paskirtį, išlaidų dvigubo finansavimo prevenciją ir finansinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas.

75. Agentūra turi teisę atlikti finansavimo sutarties vykdymo einamąją kontrolę ir atlikti planuotas ir neplanuotas patikras vietoje, pagal Agentūros direktoriaus nustatytą tvarką.

76. Patikros vietoje neprivaloma atlikti, jeigu galima įsitikinti visų projekto veiklų ar jų rezultatų faktiniu įvykdymu nevykstant į vietą (pvz. ataskaitos, parengiami straipsniai, TV laidos, žiniasklaida ir pan.).

77. Jei finansavimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka turi būti priimtas sprendimas nutraukti finansavimą, Agentūra per 3 darbo dienas, elektroniniu paštu, informuoja projekto vykdytoją apie priimtą sprendimą ir inicijuoja finansavimo sutarties nutraukimą bei pagal finansavimo sutartį išmokėtos subsidijos grąžinimą. Projekto vykdytojas grąžintiną subsidiją turi grąžinti ne vėliau kaip iki sprendime dėl subsidijos grąžinimo nurodyto termino pabaigos. Grąžintinos subsidijos sumą projekto vykdytojas turi pervesti į sprendime dėl subsidijos grąžinimo nurodytą (-as) Agentūros kredito įstaigos sąskaitą (-as). Projekto vykdytojui negrąžinus grąžintinos subsidijos per sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą terminą, skaičiuojami 0,02 procento nuo grąžintinos sumos dydžio delspinigiai už kiekvieną uždelstą kalendorinę dieną. Projekto vykdytojui praleidus grąžintinų lėšų sumos ar jos dalies grąžinimo terminą, Agentūra ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po sprendime nustatyto termino pabaigos inicijuoja grąžintinos subsidijos sumos ar jos dalies ir mokėtinų delspinigių išieškojimo teisminiu būdu procedūras.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

78Už paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktos informacijos, duomenų ir dokumentų bei juose nurodytos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas.

79. Už Ministerijai pateiktų potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų ir rezerviniame pareiškėjų sąrašuose nurodytos informacijos ir duomenų teisingumą ir tikslumą atsako Agentūra.

80. Projektų vykdytojai, skelbdami publikacijas vykdant projektą, viešindami projekto rezultatus, nurodo, kad projektas vykdomas iš Ministerijos skirtų valstybės asignavimų.

81. Visi, išskyrus ministro įsakymus, su subsidijos skyrimu susiję teisės aktai, dokumentai, informacija ir duomenys tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinės subsidijos suteikimo dienos, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir de minimis reglamento 6 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka, išskyrus netinkamas finansuoti pareiškėjų paraiškas, kurios bus saugomos 1 mėnesį nuo sprendimo jas atmesti. Dokumentų saugojimą šiame punkte nustatytą laiką užtikrina Agentūra. Ministro įsakymai šiais klausimais saugomi Ministerijoje nuolat.

82. Teikdamas paraišką, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų, reglamentuojančių duomenų apsaugą, nustatyta tvarka, Agentūros gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją be atskiro pareiškėjo sutikimo. Asmens duomenys, kaip jie suprantami pagal 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), viešinami nebus (viešinamas pareiškėjo pavadinimas ir gauta subsidija).

83. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys (paraišką pateikusio asmens vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris, paslaugų suteikimo data, vadovo vardas, pavardė, pareigos, projekto įgyvendinimo komandos narių vardai, pavardės, pareigos asociacijoje) yra tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – netinkamų finansuoti pareiškėjų, potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų ir (ar) rezervinių pareiškėjų sąrašų sudarymas sprendimui dėl subsidijos skyrimo priimti ir joms išmokėti, subsidijos panaudojimo kontrolei atlikti, sprendimams dėl subsidijos ar jos dalies grąžinimo, priimti ir finansų apskaitai. Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas yra Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

________________

 

part_78f52ae35ba74fd8b9457326715db5e1_end


 

Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo paraiškos forma)

 

______________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

____________________________________________________________

(teisinė forma, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)

 

 

SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONIŲ DALYVAVIMĄ BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIUOSE PROJEKTUOSE (BEISP), SKYRIMO PARAIŠKA

 

Viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai,

el. p. paraiskos@inovacijuagentura.lt

 

______________ Nr. ______

(data)                          

1. Pareiškėjo duomenys

1.1.

Juridinio asmens pavadinimas

1.2.

Juridinio asmens kodas

 

1.3.

Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėtojo kodas

 

1.4.

Korespondencijos adresas

 

1.5.

Kontaktinis tel. numeris

 

1.6.

El. pašto adresas

 

1.7.

Banko sąskaitos numeris

 

1.8.

Vadovo vardas ir pavardė, pareigos

 

1.9.

Asociacijos narių, veikiančių pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetus, skaičius

 

 

2. Projekto aprašymas

2.1. Projekto poreikis

(trumpai aprašyti projekto poreikį ir tikslą – iki 3000 spaudos ženklų)

 

 

2.2. Projekto veiklos aprašymas

(aprašyti planuojamo siekti rezultato-ataskaitos turinį, trumpai pagrįsti jo dalių reikalingumą – iki 5000 spaudos ženklų)

 

 

2.3. Rezultatas ir jo tęstinumas

(trumpai aprašyti kaip bus rezultatas panaudojamas pasibaigus projektui ir kaip prisidės prie įmonių skatinimo dalyvauti Bendrose Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP) – iki 3000 spaudos ženklų)

 

 

3. Projekto įgyvendinamumas

3.1. Projekto darbų aprašymas

Aprašyti numatomą darbų seką,)

Eilės Nr.

Darbo pavadinimas

Aprašymas

 

 

 

 

3.2. Projekto darbų kalendorinis planas

Eil. Nr.

Darbo pavadinimas

Pradžia

Pabaiga

 

 

 

 

 

3.3. Projekto įgyvendinimo komanda

Eil. Nr.

Vardas pavardė

Pareigos asociacijoje

Atsakomybės ir planuojami darbai projekte

Patirtis ir turimos kompetencijos

 

 

 

 

 

 

3.4. Projekto komandiruočių išlaidos (jei planuojama)

Eil. Nr.

Komandiruotės poreikio pagrindimas

Vykstančio projekto įgyvendinimo komandos nario vardas, pavardė

Planuojama išlaidų suma, Eur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projekto biudžetas

Faktiškai patirtos tinkamos išlaidos pagal Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 33 punktą

Suma (Eur)

1. Išlaidos projekto įgyvendinimo komandai (darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių) (jei numatyta)

 

2. Išlaidos komandiruotėms

 

3. Išlaidos pagal paslaugų sutartis

 

Iš viso, (Eur):

 

Prašoma paramos suma, (Eur):

 

Prašomos paramos intensyvumas (Proc.)

 

 

5. Pareiškėjo deklaracija

 

5.1.

Paraiškoje ir su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija yra teisinga.

5.2.

Mano atstovaujama asociacija nėra gavusi ir neplanuoja gauti finansavimo toms pačioms išlaidoms nurodytoms paraiškoje iš kitų viešųjų finansavimo šaltinių.

5.3.

Mano atstovaujama asociacija: yra įvykdžiusi įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reguliuojančių įmokų ir mokesčių administravimą, nustatyta tvarka (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas yra pasirašęs susitarimą su mokesčiu administratoriumi, teisės aktų, reguliuojančių įmokų ir mokesčių administravimą, nustatyta tvarka, dėl mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, atidėjimo ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus.

5.4.

Mano atstovaujamai asociacijai nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba ji nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka, jis nepriskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai;

5.5.

Mano atstovaujamos asociacijos vadovas arba jos atstovas, turintis teisę asociacijos vardu sudaryti sandorį, buhalteris arba kitas asmuo, turintis teisę surašyti ir pasirašyti asociacijos apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl jų per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, teroristinį ir su teroristine veikla susijusį nusikaltimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą, prekybą žmonėmis, vaiko pirkimą arba pardavimą, nusikalstamą veiką nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai, verslo tvarkai ar finansų sistemai.

5.6.

Mano atstovaujama asociacija yra pateikusi Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“

5.7.

Mano atstovaujama asociacija užtikrina dvigubą tų pačių išlaidų finansavimo kontrolę.

5.8.

Su tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo teikimo reikalavimais, atsiskaitymo ir išlaidų apmokėjimo sąlygomis ir tvarka susipažinau ir sutinku.

5.9.

Sutinku, kad informacija apie paraišką gali būti viešinama skelbiant su Aprašo įgyvendinimu susijusią informaciją.

5.10.

Mano atstovaujama asociacija turi teisę gauti de minimis pagalbą pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

5.11.

Mano atstovaujamai asociacijai nėra pritaikytos tarptautinės sankcijos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 9 straipsniu, ir nesu įtrauktas į viešai skelbiamus sankcijų sąrašus, nurodytus Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt, ir (arba) į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.

 

Žinau, kad:

 subsidija skiriama kaip de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. Didžiausia de minimis pagalbos suma vienai įmonei, atitinkančiai vienos įmonės apibrėžtį pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalį, negali būti didesnė kaip 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) per trejus mokestinius metus;

paraiškoje pateikti ir kiti būtini duomenys subsidijai apskaičiuoti ir gauti gali būti tvarkomi subsidijos administravimo tikslais;

asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas yra 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas ir subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP),  skyrimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas);

asmens duomenų tvarkymo tikslas – netinkamų finansuoti pareiškėjų, potencialiai tinkamų finansuoti pareiškėjų ir (ar) rezervinių pareiškėjų sąrašų sudarymas, sprendimui dėl subsidijos skyrimo priimti ir jai išmokėti, subsidijos panaudojimo kontrolei atlikti, sprendimams dėl subsidijos ar jos dalies  grąžinimo priimti ir finansų apskaitai. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka;

 

asmens duomenis Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra (toliau – Agentūra) tvarko ir saugo 10 (dešimt) metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos;

nepateikus paraiškoje prašomos informacijos, asmens duomenų (vardo, pavardės, pareigų, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kitų duomenų, nurodytų paraiškoje), paraiška, vadovaujantis Aprašo 48 punktu, nevertinama ir priimamas sprendimas atmesti paraišką. Nevertinamos paraiškos saugomos Agentūroje 1 mėnesį nuo priimto sprendimo atmesti paraišką dienos.

nenustatytu laiku ir (ar) būdu pateikta paraiška, atsižvelgiant į Aprašo 48 punktą, nebus vertinama.

 

Esu susipažinęs su:

informacija, kad Aprašo nuostatas įgyvendinanti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, juridinio asmens kodas 188621919, buveinės adresas: Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel. 8 706 64 845, el. paštas kanc@eimin.lt ir Agentūra, juridinio asmens kodas 125447177, buveinės adresas: J. Balčikonio g. 3, LT-08247 Vilnius, tel. 8 620 75 756, el. paštas info@inovacijuagentura.lt, yra duomenų valdytojos. Agentūra dėl Apraše numatytų funkcijų atlikimo, taip pat  siekdama įgyvendinti aukščiau Aprašo priede nustatytą asmens duomenų tvarkymo tikslą bei atrankinių patikrų metu tikrina nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą, tvarko asmens duomenis (paraišką pateikusio asmens vardas ir pavardė, pareigos, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris, paslaugų suteikimo data, vadovo vardas, pavardė, pareigos, projekto įgyvendinimo komandos narių vardai, pavardės, pareigos asociacijoje, turima dalyvavimo tarptautinėse ir nacionalinėse mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų programose patirtis ir kompetencijos);

informacija, kad Aprašo nuostatas įgyvendinančios Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Agentūra duomenis apie pareiškėją (vardą, pavardę, pareigas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko sąskaitos numeris, paslaugų suteikimo data), apie vadovą (vardą, pavardę, pareigas), apie projekto įgyvendinimo komandos narių (vardus, pavardės, pareigas) tikrins duomenų bazėse ir registruose (Juridinių asmenų registre, Lietuvos Respublikos registruose ar informacinėse sistemose arba lygiaverčiuose kitos valstybės registruose, jei šios informacijos nėra Lietuvos Respublikos registruose, iš kurių būtų suprantama pareiškėjo nuosavybės ir kontrolės struktūra ir veiklos pobūdis, Licencijų informacinėje sistemoje, Įmonių ir fizinių asmenų bankroto vykdomų procedūrų informacinėje sistemoje, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://vrm.lrv.lt/, institucinių sektorių paieškos svetainėje, Nekilnojamojo turto registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos sankcijų paieškos sistemoje, „Creditinfo“, Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, „Ondato“ ir kituose registruose, informacinėse sistemose) siekdama įvertinti paraišką;

informacija, kad Agentūra, siekdama įgyvendinti asmens duomenų tvarkymo tikslą, asmens duomenis teiks Ekonomikos ir inovacijų ministerijai;

subsidijos teikimo tvarka, nustatyta Apraše;

Ekonomikos ir inovacijos ministerijos interneto svetainės www.eimin.lrv.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“ ir Agentūros svetainės www.inovacijuagentura.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“ skelbiama informacija ir man yra aiškus jų turinys;

savo (pareiškėjo, kuriam atstovauju), kaip duomenų subjekto, teisėmis, įtvirtintomis Reglamente (ES) 2016/679:

- teise žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą;

- teise susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis;

- teise reikalauti ištaisyti asmens duomenis;

- teise reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“);

- teise apriboti asmens duomenų tvarkymą;

- teise pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai ar teismui, jei manau (manysiu), kad mano asmens duomenys paraiškos vertinimo metu tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas;

informacija, kad Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir Agentūra, laikydamosi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, turi teisę teikti tvarkomus asmens duomenis ir jais keistis su Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis, kurios tvarko asmens duomenis, reikalingus pareiškėjo tinkamumui pagal Aprašą įvertinti, pareiškėjo pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, subsidijai skirti ir mokėti, paskirtų lėšų panaudojimo kontrolei vykdyti;

su tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo teikimo reikalavimais, atsiskaitymo ir išlaidų apmokėjimo sąlygomis ir tvarka.

 

Sutinku, kad:

nurodęs neteisingą, neišsamią ar netikslią informaciją (duomenis) ir jos pagrindu gavęs finansavimą, pareiškėjas privalo grąžinti visą nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gautą subsidiją su palūkanomis, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

Apraše nustatyta tvarka nustačius, kad subsidija suteikta Apraše nustatytų reikalavimų neatitinkančiam pareiškėjui, nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gauta subsidija ar jos dalis bus susigrąžinta Apraše nustatyta tvarka;

pareiškėjas, kuriam skirta subsidija, visus dokumentus, reikalingus patikroms ir (ar) auditui atlikti, teikia neatlygintinai.

 

Duomenų apsaugos pareigūnas

duomenu.apsauga@inovacijuagentura.lt (duomenų valdytojos viešosios įstaigos Inovacijų agentūra duomenų apsaugos pareigūno el. pašto adresas); dap@eimin.lt (duomenų valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos duomenų apsaugos pareigūno el. pašto adresas).

 

Pridedami dokumentai:

1. Projektui įgyvendinti reikalingų paslaugų įsigijimo komerciniai pasiūlymai.

2.  „Vienos įmonės“ deklaracija pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamentaes-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą;

3.  Dokumentas, įrodantis pareiškėjo dydį (narių skaičių);

4.  Išlaidas projekto įgyvendinimo komandos narių pagrindžiantys dokumentai (vidutinio darbo užmokesčio pažymos už 3 mėn. laikotarpį, dokumentai, pagrindžiantys darbuotojų kompetenciją);

5.  Planuojamų pirkti paslaugų kainas pagrindžiančius dokumentus;

6. Projekto įgyvendinimo komandos narių kompetencijas vykdyti planuojamas veiklas pagrindžiančius dokumentus..

 

 

______________________                            _________________              ___________________                                 

(pareigos)                                                           (parašas)                                       (vardas ir pavardė)

__________________________

 

 

part_bbcc96212fad4b529912e5be4c4121a0_end


 

Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Paraiškos vertinimo lentelės forma)

 

PARAIŠKOS VERTINIMO LENTELĖ

 

_________________ Nr._____

(data)

 

Paraiškos numeris

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Vadovo vardas, pavardė

 

 

1.       Atitiktis paraiškos pateikimo, pareiškėjo, projekto remiamų veiklų, projekto tinkamų finansuoti išlaidų reikalavimams

Eil. Nr.

Reikalavimai

Taip

Ne

Pastabos

1.1.

Paraiška užpildyta pagal Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede nustatytą formą ir pasirašyta kvalifikuotu parašu, pateikta su Aprašo 36 punkte nurodytais dokumentais Aprašo 35 punkte nurodytu būdu.

 

1.2.

Pareiškėjas atitinka Aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus.

 

1.3.

Paraiškoje nurodyta veikla ir jos įgyvendinimo laikotarpis atitinka Aprašo III skyriaus reikalavimus.

 

1.4.

Prašomos finansuoti išlaidos ir jų suma atitinka Aprašo 15 punkto ir IV-V skyriuose nustatytus reikalavimus.

 

 

Siūlymas:

Paraišką tikslinti

Tęsti vertinimą ir įvertinti Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai 

Paraišką atmesti

 

2.    Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai (toliau – Kriterijai) (vertinamas atliekamas tik tuo atveju kai teigiamai įvertinamas šio priedo 1 punktas)

Kriterijaus pavadinimas 

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai 

Didžiausias galimas kriterijaus balas 

Vertinimo metu suteiktų balų skaičius 

Komentarai 

 

1.   Pareiškėjo atstovaujama bendruomenė ir jos dydis

Vienija virš 40 subjektų, veikiančių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetuose – 3 balai

Vienija daugiau kaip 36-40 subjektų, veikiančių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetuose – 2 balai

Vienija daugiau kaip 30-35 subjektų, veikiančių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetuose – 1 balas

3

(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu)

2.   Planuojamų pasiekti rezultato ataskaitos turinio išbaigtumas rezultato naudojimo tęstinumo užtikrinimas

2.1. Planuojamos rezultatų ataskaitos turinys apima visas Aprašo 23 punkte nurodytas dalis yra išsamus ir užtikriną tinkamą rezultatų pasiekimą, aprašytas rezultato panaudojimo tęstinumas prisidės ir paskatins įmonių įsijungimą į bendrus Europos interesams svarbius projektus– 3 balai

2.2. Rezultatų ataskaitos turinio projekte trūksta dalies Aprašo 23 punkte nurodytų dalių, įgalins pasiekti rezultatą tik iš dalies – 2 balai

2.3. Rezultatų ataskaitos turinio projektas yra neišbaigtas neapima visų Aprašo 23 punkte nurodytų dalių yra rizika nepasiekti norimo rezultato – 1 balas.

3

(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu)

 

3.   Pareiškėjo nuosavas finansinis indėlis prie veiklos įgyvendinimo

3.1. Pareiškėjas prašo 20 ir daugiau procentų mažesnės subsidijos dalies nei nustatyta subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 15 punkte (t. y. 70 proc. ar mažiau nuo tinkamų finansuoti išlaidų), – skiriami 3 balai;

3.2. Pareiškėjas prašo nuo 10 procentų iki 20 procentų mažesnės subsidijos dalies nei nustatyta Aprašo 15 punkte (t. y. nuo 80 iki 70 proc.) – skiriama 2 balai.

3.1. Pareiškėjo prašoma subsidijos dalis yra kaip nustatyta Aprašo 15 punkte – skiriama 0 balų.

(Skiltis pildoma paraiškos vertinimo metu)

Bendra atrankos kriterijų didžiausia balų suma: 

Sumuojami skiltyse įrašyti balai

Minimali privaloma surinkti projektų kriterijų suma 6 balai

                  

 

 

 

3.   GALUTINĖ IŠVADA DĖL PARAIŠKŲ ATITIKTIES KRITERIJAMS IR TINKAMUMO SKIRTI SUBSIDIJĄ:

 

Sprendimas:

Siūlyti paraišką tikslinti

Siūlyti tęsti vertinimą ir nustatyti skiriamą paraiškai finansavimą

Siūlyti atmesti paraišką

 

4.    Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma (išlaidų suma nustatoma, jei vertinant paraiškų atitiktį Kriterijams, surinkta bendra balų suma yra ne mažesnė kaip 6 balai):

Eil. Nr.

Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos (Aprašo 33 p.)

Pareiškėjo deklaruojamų tinkamų finansuoti išlaidų suma, Eur

Vertinimo metu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma, Eur

Siūlymas skirti finansavimą,  Eur

Komentaras

4.1.

Tiesioginės išlaidos

 

 

 

 

4.1.1.

Išlaidos projekto įgyvendinimo komandos nariams (darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių) (jei numatyta)

 

 

 

 

4.1.4.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

 

4.1.5.

Išlaidos pagal paslaugų sutartis

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

Nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma:

 

 

 

 

 

5.    Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

Taip, nebandė

Ne, bandė

 

 

 

Sprendimas:

Siūlyti paraišką tikslinti

Siūlyti finansuoti paraišką, skiriant finansavimą

Siūlyti atmesti paraišką

 

Mes, toliau pasirašę, patvirtiname, kad atlikdami savo pareigas ir atlikdami projekto vertinimą nepatekome į interesų konfliktą ir buvome objektyvūs bei nešališki, taip pat pasižadame saugoti ir tik teisės aktų, reglamentuojančių konfidencialią informaciją, nustatytais tikslais bei tvarka naudoti mums patikėtą ir (ar) žinomą, įskaitant, bet neapsiribojant su projekto tinkamumo finansuoti vertinimu susijusią konfidencialią informaciją.

 

_________________________________                              _______________________                          ______________________________           

(paraiškos vertinimą atlikusios                                                           (parašas)                                                          (vardas pavardė)

institucijos atsakingo asmens                                                 

pareigų pavadinimas)

______________________

 

part_3677d2ecd07149d8b7ffa2f7b122d381_end


 

Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ataskaitos forma)

 

______________________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

 

____________________________________________________________

(teisinė forma, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)

 

Viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai,

el. p. paraiskos@inovacijuagentura.lt

 

 

SUBSIDIJŲ, KURIOMIS SIEKIAMA SKATINTI ĮMONIŲ DALYVAVIMĄ BENDRIEMS EUROPOS INTERESAMS SVARBIUOSE PROJEKTUOSE (BEISP),

SKYRIMO ATASKAITA

 

 

_________________ Nr. ______

(data)              

 

Finansavimo sutarties data, Nr.

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Įvykdyto projekto ir trumpas pasiekto rezultato aprašymas. Planai dėl pasiektų rezultatų tolimesnio panaudojimo ( ne mažiau nei 300 žodžių ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridedama: Rezultato ataskaita (vadovaujantis Subsidijų, skatinant įmones dalyvauti bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo 23 punktu).

 

 

 

 

 

 

 

 

FINANSINĖ ATASKAITA

2. Prašomos finansuoti išlaidos

 

Eil. Nr.

Prašomų finansuoti išlaidų

(Subsidijų, kuriomis siekiama skatinti įmonių dalyvavimą bendriems Europos interesams svarbiuose projektuose (BEISP), skyrimo ir administravimo tvarkos Aprašo 33 punktą ir finansavimo sutartį)

Prašomų finansuoti išlaidų suma (Eur)

Prašomų finansuoti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų rekvizitai

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

....

 

 

 

IŠLAIDŲ SUMA (Eur) 

 

-

PRAŠOMA KOMPENSUOTI

 

 

 

Pridedami dokumentai:

Išlaidas pagrindžiantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai.

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad šioje ataskaitoje pateikiami duomenys ir informacija yra tikslūs ir teisingi.

 

 

_______________________              ___________________          ____________________________

(pareigos)                                            (parašas)                                  (vardas ir pavardė)

______________________

 

part_d4f7f899ee314c39aacbe3dcf7e3d0ee_end