LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ,

ĮGYVENDINANT PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2021–2027 M. VEIKSMŲ PROGRAMĄ LIETUVOJE

 

2022 m. liepos 21 d. Nr. A1-487

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 11 punktais, įgyvendindama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.14 papunktį ir 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 69 ir 71  straipsnius:

1. T v i r t i n u Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m. veiksmų programą, aprašą (pridedama).

2. P a v e d u: 

2.1. Europos socialinio fondo agentūrai vykdyti tarpinės institucijos funkcijas, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m. veiksmų programą Lietuvoje;

2.2. šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį. 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                Monika Navickienė

 

part_0f57f6f2ebad4b0fad8269253e7f42e8_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-487

 

 

FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ĮGYVENDINANT PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2021–2027 M. VEIKSMŲ PROGRAMĄ LIETUVOJE, APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2021–2027 m. veiksmų programą, apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojamas institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo (toliau – PMIF) 2021−2027 m. veiksmų programos (toliau – PMIF programa) įgyvendinimą, funkcijų ir atsakomybės paskirstymas.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Audito institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje paskyrimo“ 2 punktą pavesta vykdyti audito institucijos funkcijas. Audito institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

2.2. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos projektui finansuoti, papildančios Europos Sąjungos PMIF programai įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka skirtą finansavimą.

2.3. Centralizuota apskaitos įstaiga – Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, kuriam pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. vasario 7 d. nutarimo Nr. 125 „Dėl biudžetinės įstaigos Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą pavesta centralizuotai vykdyti šiame nutarime nurodytų viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo funkcijas.

2.4. Informacinė Europos Sąjungos 2021–2027 metų fondų valdymo sistema (toliau – SFC2021) – elektroninio keitimosi duomenimis sistema, kuria naudodamosi Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos Komisija keičiasi oficialia informacija.

2.5. Išlaidų deklaracija – tarpinės ir vadovaujančiosios institucijų rengiamų ataskaitų, susijusių su išlaidomis, patirtomis įgyvendinant PMIF programą, rinkinys, kuriuo remiantis rengiama mokėjimo paraiška Europos Komisijai.

2.6. Kvietimas teikti paraišką finansuoti projektą – tarpinės institucijos siūlymas pareiškėjui vadovaujančiosios institucijos nustatytomis sąlygomis teikti paraišką finansuoti projektą.

2.7. Mokėjimo prašymas – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą projekto vykdytojo užpildytas dokumentas, teikiamas tarpinei institucijai kartu su dokumentų, įrodančių projekto, dėl kurio buvo sudaryta sutartis, įgyvendinimo išlaidas, kopijomis.

2.8. Paraiška asignavimų valdytojui – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą tarpinės institucijos parengta ir patvirtinta paraiška dėl lėšų pervedimo projektų vykdytojui, kuria remiantis rengiama mokėjimo paraiška Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui.

2.9. Paraiška finansuoti projektą (toliau – paraiška) – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą pareiškėjo, siekiančio gauti PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų projektui įgyvendinti, užpildytas dokumentas.

2.10. Pareiškėjas – paraišką teikiantis viešasis ar privatusis juridinis asmuo arba tarptautinė organizacija ar jos padalinys (atstovybė, filialas, biuras ir kt.), teisėtai veikiantis Lietuvos Respublikoje. Pareiškėju taip pat gali būti Tarptautinis Raudonojo Kryžiaus komitetas, Tarptautinė nacionalinių Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija.

2.11. Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų pažeidimas, padarytas veikimu ar neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (ar) Europos Sąjungos biudžeto nuostolių.

2.12. PMIF programos informacinė sistema (toliau – PMIFIS) – kompiuterinė informacinė sistema, skirta statistiniams bei finansiniams duomenims, reikalingiems PMIF programos lėšų panaudojimo stebėsenai, vertinimui, kontrolei ir auditui atlikti, rinkti ir saugoti.

2.13. PMIF programos įgyvendinimo stebėsenos komitetas (toliau – Stebėsenos komitetas) – iš kompetentingų institucijų ir socialinių partnerių atstovų sudarytas komitetas, kurio personalinę sudėtį ir funkcijas tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Stebėsenos komiteto posėdžiuose stebėtojų teisėmis kviečiami dalyvauti Europos Komisijos atstovai, atsakingi už PMIF programos įgyvendinimą ir koordinavimą.

2.14. PMIF programos lėšomis bendrai finansuojamas projektas (toliau – projektas) – vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais suplanuotas ir atrinktas projektas, kurio veikloms įgyvendinti vadovaujančioji institucija skyrė finansavimą.

2.15. PMIF programos svetainė – interneto svetainė, skirta aktualiai informacijai apie PMIF programą ir jos lėšomis finansuojamus projektus skelbti.

2.16. PMIF programos valdymo ir kontrolės sistema – vadovaujančiosios, tarpinės ir audito institucijų pagal kompetenciją atliekamų PMIF programos lėšų valdymo, kontrolės funkcijų ir procedūrų, užtikrinančių Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų bei principų laikymąsi, visuma.

2.17. PMIF programos vertinimas – išorės ekspertų atliekamas vertinimas, kuriuo siekiama pagerinti PMIF programos įgyvendinimo kokybę, padidinti lėšų panaudojimo efektyvumą, socialinį poveikį ir kt.

2.18. PMIF programos vertinimo planas – vadovaujančiosios institucijos parengtas dokumentas, kuriuo nustatomi PMIF programos vertinimo tikslai bei jiems pasiekti planuojamos lėšos ir kuriam pritarė Stebėsenos komitetas.

2.19. Projektas tikslinė pareiškėjo (projekto vykdytojo) veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytoją ir dalyvius.

2.20. Projekto partneris – viešasis ar privatusis juridinis asmuo arba tarptautinė organizacija ar jos padalinys (atstovybė, filialas, biuras ir kt.), teisėtai veikiantis Lietuvos Respublikoje, kartu su projekto vykdytoju atsakingas už projekto įgyvendinimą. Projekto partneriu taip pat gali būti Tarptautinis Raudonojo Kryžiaus komitetas, Tarptautinė nacionalinių Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija.

2.21. Projekto sutartis – tarpinės institucijos ir pareiškėjo pasirašomas susitarimas dėl skiriamų PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo, projekto įgyvendinimo, atskaitomybės ir kitų sąlygų.

2.22. Projekto vykdytojas – viešasis ar privatusis juridinis asmuo arba tarptautinė organizacija ar jos padalinys (atstovybė, filialas, biuras ir kt.), teisėtai veikiantis Lietuvos Respublikoje, atsakingas už projekto inicijavimą ir įgyvendinimą. Projekto vykdytoju taip pat gali būti Tarptautinis Raudonojo Kryžiaus komitetas, Tarptautinė nacionalinių Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija.

2.23. Projektų planavimas ir atranka – vadovaujančiosios institucijos parengtais ir patvirtintais teisės aktais nustatytos procedūros ir reikalavimai, taikomi teikiant paraiškas ir atliekant kitus susijusius veiksmus.

2.24. Tarpinė institucija institucija, kuriai vadovaujančioji institucija paveda vykdyti tarpinės institucijos funkcijas.

2.25. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos – projekto išlaidos (arba jų dalis), kurios atitinka Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.

2.26. Vadovaujančioji institucija – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 149 „Dėl Institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje paskyrimo“ 1 punktą pavesta vykdyti vadovaujančiosios institucijos funkcijas. Vadovaujančiosios institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Užsieniečių integracijos grupė ir Finansų departamento Finansų skyrius.

3. Vadovaujančioji, audito, tarpinė institucijos savo funkcijas vykdo vadovaudamosi Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1147, kuriuo nustatomas Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondas, ir 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – BNR), nuostatomis.

 

II SKYRIUS

VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

4. Vadovaujančioji institucija atsako už PMIF programos įgyvendinimą ir valdymą.

5. Vadovaujančioji institucija užtikrina, kad:

5.1. visi su fondo lėšomis remiamu veiksmu susiję patvirtinamieji dokumentai būtų saugomi 5 metus nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija atliko paramos gavėjui paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d.;

5.2. pagal kompetenciją sudaryti ir gaunami dokumentai, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija atliko paramos gavėjui paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims.

6. Vadovaujančiosios institucijos Užsienių integracijos grupė vykdo šias funkcijas:

6.1. rengia PMIF programos projektą ir teikia jį tvirtinti Europos Komisijai (toliau – EK);

6.2. rengia PMIF programos pakeitimo projektą (-us), pristato jį (juos) Stebėsenos komitetui ir, gavusi šio komiteto pritarimą, teikia jį (juos) tvirtinti EK;

6.3. kuria ir tobulina PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemą, vykdo jos priežiūrą:

6.3.1. rengia Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių PMIF programos ir jos lėšomis finansuojamų projektų administravimą ir finansavimą, projektus ir teikia juos socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti;

6.3.2. rengia ir atnaujina PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, teikia jį EK;

6.3.3. nustačiusi PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemos trūkumus, organizuoja jų šalinimą;

6.4. rengia ir teikia EK tarpines ir galutines PMIF programos įgyvendinimo ataskaitas;

6.5. prižiūri ir kontroliuoja, kaip vykdomos tarpinei institucijai pavestos funkcijos;

6.6. rengia PMIF programos veiksmų įgyvendinimo plano projektą ir teikia jį socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti;

6.7. organizuoja Stebėsenos komiteto sudarymą ir vykdo Stebėsenos komiteto sekretoriato funkcijas;

6.8. rengia PMIF programos vertinimo planą ir teikia jį Stebėsenos komitetui;

6.9. paskiria darbuotoją, atsakingą už komunikaciją, susijusią su PMIF programa;

6.10. administruoja PMIF programą, laikydamasi patikimo finansų valdymo principo, kaip nustatyta 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014, Sprendimas Nr. 541/2014/ES ir panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 (toliau – Finansinis reglamentas), 33 straipsnyje, 36 straipsnio 1 dalyje ir 61 straipsnyje;

6.11. užtikrina, kad projektai būtų atrinkti vadovaujantis taikytinais projektų atrankos kriterijais ir visą jų įgyvendinimo laikotarpį atitiktų galiojančių Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktų reikalavimus:

6.11.1. nustato projektams taikytinus projektų atrankos kriterijus;

6.11.2. kontroliuoja, kad nebūtų viršytas projektams įgyvendinti skiriamų PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų santykis;

6.11.3. prižiūri, kad būtų laiku išmokėtos PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšos;

6.12. dalyvauja kuriant PMIF programos informacinę sistemą, kurioje registruojami ir saugomi projektų duomenys PMIF programos stebėsenos, vertinimo, finansų valdymo, tikrinimo ir audito tikslais ir suveda į ją duomenis;

6.13. pagal kompetenciją valdo SFC2021 Lietuvoje ir per ją teikia informaciją EK;

6.14. gavusi EK prašymą išnagrinėti EK pateiktą skundą, pagal kompetenciją organizuoja šio skundo nagrinėjimą ir informuoja EK apie jo nagrinėjimo rezultatus;

6.15. organizuoja dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevencijos vykdymą;

6.16. rengia ir teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti sprendimų dėl projektų finansavimo projektus;

6.17. siekdama užkirsti kelią netinkamam lėšų panaudojimui:

6.17.1. įtarusi pažeidimą, praneša apie tai tarpinei institucijai;

6.17.2. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su PMIF programos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšų gavimu ar panaudojimu, nedelsdama praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikia visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir apie tai informuoja tarpinę instituciją;

6.17.3. taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konflikto apraiškų atsiradimo, įgyvendinant PMIF programą, tikimybę mažinančias priemones;

6.17.4. vykdo pažeidimų prevenciją, inicijuodama PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemos bei jos reglamentavimo tobulinimą, atlieka kitus pažeidimų prevencijos veiksmus;

6.17.5. informuoja EK ir audito instituciją apie nustatytus pažeidimus;

6.18. teikia EK informaciją apie taikytas išimtis dėl lėšų sumų, kurias reikėjo deklaruoti iki praėjusių ataskaitinių metų pabaigos;

6.19. numato PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų PMIF programai įgyvendinti poreikį;

6.20. administruoja PMIF programos techninę paramą:

6.21. vykdo PMIF programos įgyvendinimo Lietuvoje viešinimą;

6.22. bendradarbiauja su EK, kitų valstybių narių vadovaujančiosiomis ir kitomis suinteresuotomis institucijomis;

6.23. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su PMIF programos įgyvendinimu.

7. Vadovaujančiosios institucijos Finansų departamento Finansų skyrius vykdo šias funkcijas:

7.1. teikia Centralizuotai apskaitos įstaigai išlaidas pagrindžiančius dokumentus, reikalingus Mokėjimo paraiškų registro formai VBAMS MOK-01 (Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, 4 priedas) Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemoje suformuoti;

7.2. kontroliuoja, kad būtų išmokėtos PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšos;

7.3. vykdo PMIF programos finansų, įskaitant grąžintinas ir grąžintas lėšas, kontrolę;

7.4. vykdo PMIF programos techninės paramos finansų kontrolę;

7.5. audito institucijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir Centralizuotos apskaitos įstaigos prašymu teikia dokumentus, susijusius su PMIF programos lėšomis;

7.6. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su PMIF programos įgyvendinimu.

 

III SKYRIUS

AUDITO INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

8. Audito institucija vykdo šias funkcijas:

8.1. užtikrina, kad būtų atliekamas PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemos, tinkamos veiksmų imties ir metinių sąskaitų auditas;

8.2. užtikrina, kad, atliekant auditą, būtų atsižvelgiama į tarptautiniu mastu pripažintus audito standartus;

8.3. rengia PMIF programos audito Lietuvos Respublikoje strategiją;

8.4. rengia metinę audito nuomonę pagal Finansinio reglamento 63 straipsnio 7 dalį ir BNR XIX priedą;

8.5. rengia metinę kontrolės ataskaitą pagal Finansinio reglamento 63 straipsnio 5 dalies b punkte nustatytus reikalavimus ir BNR XX priedą;

8.6. nustačiusi pažeidimus, vykdo jų pašalinimo, lėšų susigrąžinimo priežiūrą;

8.7. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų pakeitimo;

8.8. užtikrina, kad dokumentai, susiję su audito institucijos įgyvendinant PMIF programą atliktais auditais, būtų saugomi 10 metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija atliko paramos gavėjui paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;

8.9. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su PMIF programos įgyvendinimu.

IV SKYRIUS

TARPINĖS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

9. Tarpinė institucija vykdo šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir atnaujinant PMIF programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, rengiant teisės aktų, reglamentuojančių PMIF programos administravimą ir finansavimą, projektus, teikia vadovaujančiajai institucijai pasiūlymus dėl teisės aktų keitimo;

9.2. siunčia pareiškėjams kvietimus teikti paraiškas finansuoti projektus;

9.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektai būtų atrinkti vadovaujantis PMIF programai taikytinais vadovaujančiosios institucijos patvirtintais projektų atrankos kriterijais ir kad visą projektų įgyvendinimo laikotarpį jie atitiktų galiojančių Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų reikalavimus;

9.4. pagal kompetenciją atlieka paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą ir patvirtina, kad projektai atitinka taikytinus vadovaujančiosios institucijos nustatytus projektų atrankos kriterijus ir finansavimo sąlygas;

9.5. pagal kompetenciją teikia pareiškėjui ir projekto vykdytojui informaciją apie projekto rengimo, paraiškos rengimo ir teikimo, projekto įgyvendinimo reikalavimus;

9.6. nustato didžiausią leistiną skirti projektui įgyvendinti PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų dydį ir kartu su atlikto paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo išvada šią informaciją teikia vadovaujančiajai institucijai;

9.7. gavusi teigiamą vadovaujančiosios institucijos sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo, pasirašo projekto sutartį ir projekto įgyvendinimo laikotarpiu prižiūri, kaip laikomasi projekto įgyvendinimo sutarties nuostatų;

9.8. keičia projekto sutartį ir apie atliktus keitimus informuoja vadovaujančiąją instituciją raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis;

9.9. įsitikina, kad pagal projekto sutartį paslaugos suteiktos ir projekto vykdytojo deklaruotos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nuostatų, ir:

9.9.1. tikrina projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus, nustato, ar mokėjimo prašymuose nurodytos išlaidos tinkamos finansuoti ir deklaruoti EK;

9.9.2. rengia ir teikia paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai);

9.9.3. atlieka projektų patikras jų įgyvendinimo vietose;

9.9.4. atlieka projektų vykdytojo vykdomų viešųjų pirkimų priežiūrą;

9.9.5. atlieka įtariamų pažeidimų tyrimus, nustato pažeidimus, priima sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su nustatytu pažeidimu, ir praneša apie pažeidimus vadovaujančiajai institucijai;

9.9.6. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su PMIF programos lėšų gavimu ir panaudojimu, apie tai praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos ir vadovaujančiajai institucijai;

9.9.7. pagal kompetenciją vykdo dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevenciją;

9.9.8. rengia PMIF programos ir bendrojo finansavimo lėšų, planuojamų išmokėti projektų vykdytojui, prognozes ir teikia jas vadovaujančiajai institucijai;

9.9.9. pagal kompetenciją rengia informaciją, reikalingą mokėjimo paraiškoms bei sąskaitoms EK parengti, ir raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis teikia ją vadovaujančiosios institucijos Užsieniečių integracijos grupei;

9.10. taiko savo nustatytas kovos su sukčiavimu priemones;

9.11. pagal kompetenciją dalyvauja viešinant PMIF programą ir užtikrina, kad projektų vykdytojas laikytųsi projektų sutartyse nustatytų informavimo ir viešinimo reikalavimų;

9.12. dalyvauja kuriant ir plėtojant PMIF programos interneto svetainę ir skelbia interneto svetainėje informaciją apie įgyvendinamus projektus;

9.13. priima sprendimus dėl lėšų grąžinimo ir imasi teisės aktuose nustatytų veiksmų joms susigrąžinti;

9.14. pagal kompetenciją dalyvauja PMIF programos įgyvendinimo stebėsenos komiteto veikloje;

9.15. kuria ir plėtoja PMIF programos informacinę sistemą, suveda duomenis į ją ir atlieka šios sistemos duomenų valdytojo funkcijas;

9.16. užtikrina, kad, įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas projekto išlaidų buhalterinę apskaitą atskirtų nuo bendros projekto vykdytojo apskaitos;

9.17. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ar gaunami dokumentai, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi pagal BNR, 82 straipsnio 1 dalies reikalavimus ir būtų prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;

9.18. užtikrina, kad visi su PMIF lėšomis finansuojamu veiksmu susiję patvirtinamieji dokumentai būtų saugomi 5 metus nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija atliko paramos gavėjui paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d.;

9.19. planuoja tarpinės institucijos techninės paramos lėšų poreikį ir teikia informaciją vadovaujančiajai institucijai;

9.20. rengia ir vadovaujančiajai institucijai teikia techninės paramos išlaidų deklaracijas;

9.21. tvarko skiriamų techninės paramos lėšų apskaitą;

9.22. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su PMIF programos įgyvendinimu.

 

_________________________

part_5573180907494307a2470212d292db8d_end