Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2021 M. RUGSĖJO 8 D.
NUTARIMO NR. 721 „ DĖL ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO ĮGYVENDINANT LIETUVOS RESPUBLIKOS NESĄŽININGOS PREKYBOS PRAKTIKOS ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ TIEKIMO GRANDINĖJE DRAUDIMO ĮSTATYMĄ“ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 15 d. Nr. 1085
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 8 d. nutarimą Nr. 721 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymą“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NESĄŽININGOS PREKYBOS PRAKTIKOS ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ TIEKIMO GRANDINĖJE DRAUDIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, 21 straipsnio
9 dalies 5 punktu ir 13 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
1. Patvirtinti Baudų už Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymo pažeidimus skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Įgalioti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją patvirtinti:
2.1 Žemės ūkio ir maisto produktų priskyrimo prie greitai gendančių žemės ūkio ir maisto produktų tvarkos aprašą;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. gruodžio 15 d.
nutarimu Nr. 1085
BAUDŲ UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOS NESĄŽININGOS PREKYBOS PRAKTIKOS ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ TIEKIMO GRANDINĖJE DRAUDIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Baudų už Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymo pažeidimus skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja baudų už Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatymo (toliau – Įstatymas) pažeidimus (toliau – bauda) dydžio apskaičiavimo ir skyrimo tvarką.
2. Aprašo tikslas – nustatyti baudos skyrimo tvarką, atsižvelgiant į Įstatymo pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą, atsakomybę lengvinančias ir (arba) sunkinančias aplinkybes.
3. Viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra) tiria Įstatymo pažeidimus (toliau – pažeidimai)ir skiria baudas pažeidėjams.
II SKYRIUS
BAUDŲ UŽ VĖLUOJANČIUS MOKĖJIMUS SKYRIMAS
5. Žemės ūkio ir maisto produktų pirkėjui (toliau – pirkėjas) už Įstatymo 4 straipsnio 1,2 dalyse nurodytų draudžiamų nesąžiningos prekybos praktikos veiksmų taikymą žemės ūkio ir maisto produktų tiekėjui (toliau – tiekėjas) baudos dydis apskaičiuojamas ir skiriamas vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 2 dalies nuostatomis.
III SKYRIUS
BAUDŲ UŽ KITUS PAŽEIDIMUS SKYRIMAS
7. Už Įstatymo 4 straipsnio 4 ir 7 dalyse nurodytų draudžiamų nesąžiningos prekybos praktikos veiksmų taikymą pirkėjui skiriamas baudos dydis apskaičiuojamas trimis etapais:
7.1. pirmuoju etapu vadovaujantis Įstatymo 21 straipsnio 4 dalies 1 punktu apskaičiuojamas pradinis baudos dydis;
8. Bazinis baudos dydis apskaičiuojamas sumažinant arba padidinant pradinį baudos dydį, atsižvelgiant į:
8.1. pažeidimo pobūdį. Pažeidimo pobūdžio koeficientas nustatomas atsižvelgiant į šias aplinkybes: pirkėjo veiksmų agresyvumo lygį (tiekėjo atžvilgiu taikomą spaudimą, grasinimus ir kitas agresyvumą rodančias aplinkybes), intensyvumo lygį (tiekėjų interesus pažeidžiančių veiksmų aktyvumą, dažnumą ir kitas intensyvumą rodančias aplinkybes), tai, ar veiksmai buvo įgyvendinti, ir kitas pažeidimo pobūdžiui reikšmingas aplinkybes, kurių svarba ir įtaka priklauso nuo kiekvieno konkretaus atvejo. Nustatant pažeidimo pobūdžio koeficientą, atskaitos tašku laikomas koeficiento dydis yra 1. Jeigu esama aplinkybių, dėl kurių yra pagrindas mažinti (draudžiamų veiksmų neįgyvendinimas arba kitos pažeidimo pobūdžiui reikšmingos aplinkybės) arba didinti (agresyvumas, intensyvumas bei kitos pažeidimo pobūdžiui reikšmingos aplinkybės) koeficiento dydį, koeficientas 1 yra atitinkamai mažinamas, tai yra pritaikomas koeficientas, kurio intervalas – nuo 0,22 iki 1, arba didinamas, tai yra pritaikomas koeficientas, kurio intervalas – nuo 1 iki 1,78;
8.2. pažeidimo trukmę, kuri įvertinama pagal vieną iš kriterijų (trumpa, vidutinė ar ilga):
8.2.1. trumpos trukmės pažeidimo atveju (jeigu pažeidimas truko iki šešių mėnesių) pradinis baudos dydis dauginamas iš koeficiento, patenkančio į intervalą nuo 0,22 iki 0,74;
8.2.2. vidutinės trukmės pažeidimo atveju (jeigu pažeidimas truko nuo šešių mėnesių iki dvylikos mėnesių) pradinis baudos dydis dauginamas iš koeficiento, patenkančio į intervalą nuo 0,75 iki 1,26;
8.3. pažeidimo mastą, kuris įvertinamas pagal vieną iš kriterijų (nedidelis, vidutinis ar didelis), susijusių su tiekėjų, kuriems pirkėjas taikė to paties pobūdžio pažeidimą, skaičiumi:
8.3.1. nedidelio pažeidimo masto atveju, kai to paties pobūdžio pažeidimas buvo taikytas iki 5 procentų tiekėjų, su kuriais pirkėjas yra sudaręs žemės ūkio ir maisto produktų pirkimo–pardavimo sutartis, pradinis baudos dydis dauginamas iš koeficiento, patenkančio į intervalą nuo 0,22 iki 0,74;
8.3.2. vidutinio pažeidimo masto atveju, kai to paties pobūdžio pažeidimas buvo taikytas nuo 5 iki 10 procentų tiekėjų, su kuriais pirkėjas yra sudaręs žemės ūkio ir maisto produktų pirkimo–pardavimo sutartis, pradinis baudos dydis dauginamas iš koeficiento, patenkančio į intervalą nuo 0,75 iki 1,26;
8.3.3. didelio pažeidimo masto atveju, kai to paties pobūdžio pažeidimas buvo taikytas daugiau kaip 10 procentų tiekėjų, su kuriais pirkėjas yra sudaręs Žemės ūkio ir maisto produktų pirkimo–pardavimo sutartis, pradinis baudos dydis dauginamas iš koeficiento, patenkančio į intervalą nuo 1,27 iki 1,78.
9. Bazinis baudos dydis, vadovaujantis Aprašo 8 punktu, apskaičiuojamas kaip pradinio baudos dydžio (Eur) ir atitinkamų koeficientų sandauga pagal formulę:
čia:
– bazinis baudos dydis (Eur);
– pradinis baudos dydis (Eur);
– pažeidimo pobūdžio įvertinimo pagal vieną iš pažeidimo sunkumo kriterijų koeficientas;
– pažeidimo trukmės įvertinimo pagal vieną iš pažeidimo trukmės kriterijų koeficientas;
– pažeidimo masto įvertinimo pagal vieną iš pažeidimo masto kriterijų koeficientas.
10. Nustačius bazinį baudos dydį, apskaičiuojamas skiriamos baudos dydis atsižvelgiant į Įstatymo 21 straipsnio 9 ir 10 dalyse nustatytas atsakomybę lengvinančias ir (arba) sunkinančias aplinkybes, į pažeidimo padarymą pirmą kartą bei į tokio paties pažeidimo padarymo pakartotinumą:
10.1. jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, skiriamos baudos dydis, įvertinus lengvinančių aplinkybių skaičių ir reikšmingumą, mažinamas iki 50 procentų apskaičiuoto bazinio baudos dydžio, tačiau jis turi būti ne mažesnis kaip 500 eurų;
10.2. jeigu yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, skiriamos baudos dydis, įvertinus sunkinančių aplinkybių skaičių ir reikšmingumą, didinamas iki 50 procentų apskaičiuoto bazinio baudos dydžio;
10.3. jeigu pažeidimas padarytas pirmą kartą ir nėra nustatyta nei vienos atsakomybę sunkinančios aplinkybės, tačiau yra bent viena atsakomybę lengvinanti aplinkybė, tokiu atveju apskaičiuotas bazinis baudos dydis mažinamas 50 procentų, tačiau jis turi būti ne mažesnis kaip 500 eurų;
11. Viena atsakomybę lengvinanti aplinkybė, nurodyta Įstatymo 21 straipsnio 9 dalyje, arba viena sunkinanti aplinkybė, nurodyta Įstatymo 21 straipsnio 10 dalies 1–5 punktuose, lygi nuo 5 iki 10 procentų apskaičiuoto bazinio baudos dydžio.
12. Apskaičiuojant Aprašo 10 punkte nurodytą skiriamos baudos dydį, atsakomybę lengvinančios ir sukinančios aplinkybės vertinamos vienu metu, iš pradžių sudedant konkrečiu atveju aktualius sumažinimo ar padidinimo procentinius dydžius ir po to pritaikant gautą procentinį dydį bazinio baudos dydžio atžvilgiu.