KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAIŠIADORIŲ ŠVENTOSIOS FAUSTINOS UGDYMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 

 

2023 m. birželio 29 d. Nr. V17E-192

Kaišiadorys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 16 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo, patvirtino Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“, 8.1 ir 8.2 papunkčiais, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro nuostatus (pridedama).

2.   Įpareigoti Rūtą Stankienę, Kaišiadorių šventosios Faustinos mokyklos-daugiafunkcio centro direktorę, jos nesant – pavaduojantį asmenį teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro nuostatus Juridinių asmenų registre.

3.  Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. V17E-310 „Dėl Kaišiadorių šventosios Faustinos mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad:

4.1. šio sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos;

4.2. šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                              Šarūnas Čėsna

 


 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 29 d. sprendimu  Nr. V17E-192

 

KAIŠIADORIŲ ŠVENTOSIOS FAUSTINOS

UGDYMO CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymosi formas, mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turto valdymą ir lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Centro oficialusis pavadinimas – Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centras, trumpasis Centro pavadinimas – Šv. Faustinos ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190984870.

3. Centras įsteigtas 1982 m. rugsėjo 1 d.

4. Teisinė forma – savivaldybės biudžetinė įstaiga.

5. Savininkė – Kaišiadorių rajono savivaldybė.

6. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, kuri:

6.1.    tvirtina Centro nuostatus;

6.2.    priima sprendimą dėl Centro buveinės pakeitimo;

6.3.    priima sprendimą dėl Centro pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;

6.4.    priima sprendimą dėl Centro filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.5.    skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6.6.      sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Centro buveinė – Gedimino g. 118, 56166 Kaišiadorys.

8. Centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

 

9. Centro tipas – pagrindinė mokykla.

10.      Pagrindinė Centro paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras intelekto sutrikimą turintiems mokiniams.

11.  Kita paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla-daugiafunkcis centras.

12.      Mokymo kalba – lietuvių kalba.

13.   Mokymosi formos: grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

14.   Mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis, savarankiškas.

15.   Vykdomos programos: ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, individualizuotos pradinio, pagrindinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo programos.

16.   Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: Mokymosi pasiekimų pažymėjimas, Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas (išduodami socialinių įgūdžių ugdymo klasių mokiniams).

17. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Kaišiadorių rajono savivaldybės herbu ir Centro pavadinimu, sąskaitų Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Kaišiadorių rajono savivaldybės mero potvarkiais, Kaišiadorių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Centro veiklos sritis – švietimas.

19. Pagrindinė Centro veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10.

20. Kitos švietimo veiklos rūšys:

20.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

20.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

20.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

20.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

20.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

20.6. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59; 

20.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

21.1. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10; 

21.2. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

21.3. kita, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.9;  

21.4. stacionarinė pagyvenusių ir neįgaliųjų asmenų globos veikla, kodas 87.30;

21.5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

21.6. sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

21.7. apgyvendinimo veikla, kodas 55.90.

22. Centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą priskirtame regione padedant regiono mokyklų bendruomenėms veiksmingai praktikoje taikyti įtraukties švietime principą ir ugdyti Centre didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio, pagrindinio ugdymo individualizuotas ir socialinių įgūdžių ugdymo programas, teikti socialinę, reabilitacinę pagalbą.

23. Centro uždaviniai:

23.1. ugdyti Centre mokinius, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;

23.2. organizuojant neformalųjį vaikų ir jaunuolių švietimą, tenkinti mokinių pažinimo ir saviraiškos poreikius;

23.3. sudaryti sąlygas mokinių gebėjimų ir interesų ugdymui, aprūpinant tam tikslui reikalingomis specialiosiomis priemonėmis, kompensacine technika, teikti visapusišką ir sistemingą specialiąją pedagoginę, psichologinę, specialiąją, socialinę ir kitą reikiamą pagalbą bei sveikatos priežiūrą;

23.4. konsultuoti įvairiomis formomis (mobilios komandos konsultacija mokykloje, konsultacija Centre, nuotolinė konsultacija ir kt.) priskirto regiono (Alytaus m., Alytaus r., Druskininkų, Elektrėnų, Kaišiadorių r., Lazdijų r., Trakų r., Varėnos r. savivaldybių) mokyklas dėl tinkamų įtraukiojo ugdymo(si) sąlygų sukūrimo mokyklose;

23.5. tobulinti mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų ir mokytojų padėjėjų kompetencijas ir skleisti įtraukiojo ugdymo organizavimo būdų, metodų, priemonių taikymo mokiniams praktiką ir inovacijas priskirto regiono mokyklose;

23.6. užtikrinti sveiką ir saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams ugdymo(si) aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;

23.7. organizuoti vaikų ir suaugusiųjų su negalia ir sunkia negalia užimtumą bei socialinę priežiūrą, sprendžiant asmens ir jo šeimos gerovės ir socialinės pagalbos klausimus;

23.8. teikti integralią socialinę, reabilitacinę (ergoterapijos, psichoterapijos, socialinių įgūdžių ugdymo) pagalbą, siekiant įgalinti asmenis pilnavertiškai veikti;

23.9. rūpintis asmenų, turinčių negalią, integracija į visuomenę, konsultuojant, informuojant, suteikiant reikalingą socialinę, asmeninę pagalbą, teikiant socialines paslaugas, vykdant socialinio darbo veiklas;

23.10.  organizuoti, o prireikus ir teikti kompleksines paslaugas šeimai, vykdant teisės aktais nustatytas Bendruomeninių šeimos namų funkcijas, potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieškos ar darbo su bendruomene paslaugas, organizuoti šeimos konferencijas.

24. Centro funkcijos:

24.1. užtikrina švietimo prieinamumą ir ugdymą specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintiems asmenims;

24.2. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, bendraisiais ugdymo planais, atsižvelgdama į vietos ir Centro bendruomenės reikmes, taip pat mokinių specialiuosius poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, parenka mokymo metodus ir mokymosi būdus;

24.3. įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio, pagrindinio ugdymo individualizuotas, socialinių įgūdžių ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančias neformaliojo vaikų švietimo, socialinių įgūdžių ugdymo srities programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą ir socialines paslaugas;

24.4. parengia ir tobulina ugdymo organizavimo sistemą;

24.5. objektyviai ir nešališkai vertina mokinių ugdymosi pasiekimus;

24.6. teikia tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie mokinio ugdymosi sąlygas;

24.7. skatina mokinius už nepriekaištingą pareigų vykdymą, laimėjimus, nuolat kontroliuoja mokinių lankomumą, reikalauja drausmingumo ir taiko drausmines auklėjamojo poveikio priemones, nurodytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

24.8. konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), kitų ugdymo įstaigų pedagogus specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir socialiniais klausimais, teikia metodinę pagalbą;

24.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę, asmeninę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, profesinį orientavimą bei taiko minimalios priežiūros priemones;

24.10. konsultuoja mokytojus, švietimo pagalbos specialistus ir tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo(si) metodų ir (ar) mokymo(si) priemonių ir specialiųjų techninės pagalbos priemonių pasirinkimo ir naudojimo mokiniams ugdyti ir ugdymo aplinkos pritaikymo;

24.11. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes rengiant individualius ugdymo planus mokiniams;

24.12. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes dėl fizinės, informacinės mokymo(si) aplinkos kūrimo taikant universalaus dizaino principus;

24.13. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes įtraukios kultūros kūrimo, politikos formavimo ir praktikos įgyvendinimo mokyklose;

24.14. tobulina įvairiomis formomis (trumpalaikės stažuotės, atvejų aptarimai, mokymai ir kt.) priskirto regiono mokyklų pedagoginių darbuotojų ir mokytojo padėjėjų kompetencijas dirbti su mokiniais;

24.15. vykdo mokinių ugdymo ir švietimo pagalbos patirties sklaidą priskirto regiono mokykloms;

24.16. padeda priskirto regiono mokyklų vadovams, pedagoginiams darbuotojams ir mokytojų padėjėjams stiprinti kompetencijas, ugdymą mokykloje grįsti universalaus dizaino principais, vystyti bendradarbiavimo ir susitarimų kultūrą, diegti komandinio darbo principą (mokytojas, mokinys, tėvai (globėjai, rūpintojai), specialistai);

24.17. kuria ugdymo turinio reikalavimams, Centro funkcijoms įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

24.18. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

24.19. organizuoja mokinių ir lankytojų maitinimą Centre;

24.20. organizuoja mokinių ir lankytojų pavėžėjimą į Centrą ir iš jo bei apgyvendinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

24.21. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

24.22. viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

24.23. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

24.24. teikia nestacionarias ir stacionarias socialines paslaugas, socialinių dirbtuvių, kitas socialinio darbo veiklas, teikia atokvėpio Centre  paslaugas;

24.25. padeda mokiniui ir lankytojui išsiugdyti dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjantį kultūrinę ir socialinę brandą, padedantį tenkinti socialinius, saviugdos ir saviraiškos poreikius;

24.26. ugdo mokinių ir lankytojų kūrybinį mąstymą, savarankiškumą, gebėjimą atsakyti už savo veiksmus, moko rūpintis savimi, pasirengti darbui, socialinei adaptacijai ir integracijai į visuomenę;

24.27. organizuoja ir vykdo neįgaliųjų užimtumo programas, renginius;

24.28. organizuoja socialines paslaugas, socialines veiklas teisės aktų nustatyta tvarka arba pagal vykdomų projektų reikalavimus ir Centro direktoriaus patvirtintas vidaus darbo tvarkos taisykles;  

24.29. organizuoja kompleksinių paslaugų šeimai teikimą, o prireikus ir jas teikia;

24.30. informuoja asmenis (šeimas), bendruomenę apie teikiamas kompleksines paslaugas šeimai, konsultuoja juos šių paslaugų teikimo klausimais;

24.31. informuoja tikslines grupes apie kitas aktualias savivaldybės teritorijoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas programas ir (ar) kitą socialinę paramą;

24.32. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

25. Centras konsultuoja priskirto regiono mokyklas dėl ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo mokiniams, turintiems:

25.1. įvairiapusių raidos sutrikimų;

25.2. intelekto sutrikimą;

25.3. mokymosi sutrikimų;

25.4. judesio ir padėties sutrikimų.

26. Centras išduoda mokiniams mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

27. Centras gali turėti tokias teises, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

III SKYRIUS

PRIĖMIMAS Į CENTRĄ

 

28. Mokytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vaikai priimami vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu.

29. Į ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupę priimami didelių ir labai didelių specialiųjų  ugdymosi poreikių turintys vaikai, kuriems nustatyti šie sutrikimai:

29.1. vidutinis kalbos neišsivystymas;

29.2. žymus kalbos neišsivystymas;

29.3. kalbos netekimas;

29.4. kompleksiniai sutrikimai;

29.5. negalia dėl nežymaus intelekto sutrikimo;

29.6. negalia dėl nepatikslinto intelekto sutrikimo;

29.7. negalia dėl nežymaus klausos sutrikimo;

29.8. negalia dėl vidutinio klausos sutrikimo;

29.9. negalia dėl klausos sutrikimo (kochlearinis implantas);

29.10. kompleksinė negalia (įvairūs negalių deriniai iš nurodytų negalių grupių);

29.11. negalios iš nurodytų negalių grupių ir kalbos ir/ar kalbėjimo sutrikimų deriniai;

29.12. negalios dėl lengvo ar vidutinio judesio ir padėties sutrikimo bei kalbos ir/ar kalbėjimo sutrikimų deriniai;

29.13. negalios dėl lėtinių neurologinių sutrikimų ir kalbos ir/ar kalbėjimo sutrikimų deriniai;

29.14. mokymosi sunkumai dėl sulėtėjusios raidos (kalbos, pažinimo, motorikos).

30. Pasikeitus specialiesiems ugdymosi poreikiams, vaikas gali likti priešmokyklinio ugdymo grupėje iki jam sueis 7 metai.

31. Mokinių priėmimas į Centrą vykdomas, vadovaujantis Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

32. Į klases, kuriose ugdoma pagal pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo programas, priimami didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, kuriems nustatyta:

32.1. nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar nepatikslintas intelekto sutrikimas;

32.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar nepatikslintas intelekto sutrikimas;

32.3. nežymus ar vidutinis intelekto sutrikimas ir elgesio ar (ir) emocijų sutrikimai (prieštaraujančio neklusnumo sutrikimas, elgesio sutrikimas (asocialus elgesys) ar (ir) emocijų sutrikimai (nerimo spektro sutrikimas, nuotaikos spektro sutrikimas).

33. Socialinės paslaugos teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka pagal Centro vidaus dokumentus bei su socialinių paslaugų gavėjais sudarytas sutartis.

 

IV SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

34. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

34.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi bei darbo su neįgaliaisiais veiklos būdus;

34.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą;

34.3. bendradarbiauti su Centro veikla susijusiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

34.4. vykdyti Centro, savivaldybės, Lietuvos Respublikos ir tarptautinius švietimo, socialinius projektus;

34.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

34.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

34.7. teikti papildomas paslaugas, kurių mokesčio dydį nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba;

34.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

35. Centro pareigos:

35.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų, pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotų programų ir socialinių įgūdžių ugdymo programos vykdymą ir socialinių paslaugų teikimą; 

35.2. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

35.3. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

35.4. rūpintis mokytojų ir kitų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimu;

35.5. vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais, viešai skelbti informaciją apie Centro vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, visus Centro išorinio vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas ir pasiekimus, taip pat skelbti kitą Centro bendruomenės poreikius atitinkančią informaciją;

35.6. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

35.7. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

V SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

36. Centro veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

36.1. direktoriaus patvirtintas Centro strateginis planas, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

36.2. direktoriaus patvirtintas Centro metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Centro taryba;

36.3. direktoriaus patvirtintas Centro ugdymo planas, kuris suderintas su Centro taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

37. Centrui vadovauja direktorius. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas penkerių metų kadencijai, jo atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, šių nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka. Kaišiadorių rajono savivaldybės meras vykdo kitas funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Kaišiadorių rajono savivaldybės merui, atskaitingas  Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybai ir Savivaldybės vykdomajai institucijai. Direktorius už darbo pareigų pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Direktorius:

39.1. organizuoja Centro darbą, kad būtų įgyvendinti Centro tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, aiškina Centro bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo ir socialinę politiką;

39.2. vadovauja Centro strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Centre priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina;

39.3. tvirtina, suderinęs su meru ar jo įgaliotu asmeniu, Centro struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

39.4. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;

39.5. tvirtina Centro struktūrinių padalinių nuostatus, leidžia įsakymus veiklos organizavimo klausimais;

39.6. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos;

39.7. priima mokinius Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

39.8. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

39.9. tvirtina Centro darbo tvarkos taisykles, prieš tai informuoja darbo tarybą ir su ja konsultuojasi Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;

39.10. tvirtina Centro darbo apmokėjimo sistemą, prieš tai įvykdęs informavimo ir konsultavimo procedūras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;

39.11. sudaro mokiniams, lankytojams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas mokymosi, užimtumo ir darbo sąlygas;

39.12. kartu su Centro taryba sprendžia svarbius Centro ugdymo, socialinės aplinkos kūrimo klausimus;

39.13. sudaro Centro vardu sutartis Centro funkcijoms atlikti;

39.14. organizuoja Centro dokumentų tvarkymą ir apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka, užtikrina, kad Centro dokumentai būtų tvarkomi dokumentų valdymo sistemoje (DVS);

39.15. atsako už Centro finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Centro lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Centro darbuotojų darbo užmokesčiui) panaudojimu, taip pat atsako už Centro turto naudojimą ir disponavimą juo, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, priešgaisrine, darbų ir civiline sauga; užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

39.16. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų ir kitų darbuotojų paiešką;

39.17. inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

39.18. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi socialinės ir specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos mokiniams teikimu bei prevencijos programų įgyvendinimu;

39.19. kontroliuoja, kad Centro aplinkoje nebūtų vartojamas tabakas ir jo gaminiai, alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės bei psichoaktyviosios medžiagos ir nebūtų jomis prekiaujama;

39.20. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, lankytojui, mokytojui ar Centro darbuotojui, kuris nukentėjo nuo smurto, prievartos, patyčių, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo, priekabiavimo;

39.21. organizuoja pašalinių asmenų patekimo į įstaigą apskaitą ir kontrolę;

39.22. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo ir vykdo kitus Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nurodytus įgaliojimus;

39.23. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

39.24. kreipiasi į Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų skyrimo;

39.25. organizuoja Centro veiklos kokybės įsivertinimą;

39.26. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Centro valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso, socialinių ir kitų darbuotojų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Centro bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

39.27. analizuoja Centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Centro veiklos rezultatus;

39.28. atsako, kiek tai susiję su buhalterine apskaita, už:

39.28.1. teisingos, tikslios ir išsamios informacijos pateikimą centralizuotai biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą tvarkančiai įstaigai;

39.28.2. Centro metinių veiklos ataskaitų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių pateikimą Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nurodytoms įstaigoms šiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais ir paskelbimą laiku;

39.28.3. apskaitos dokumentų, registrų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių saugojimą Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka;

39.28.4. inventorizacijos organizavimą ir atlikimą laiku, inventorizavimo duomenų išsaugojimą, inventorizacijos metu nustatytų trūkumų išieškojimą, sprendimų dėl inventorizacijos rezultatų įtraukimo į apskaitą priėmimą;

39.28.5. Centro vidaus kontrolės sukūrimą ir veikimo užtikrinimą;

39.29. kiekvienais metais parengia savo metų veiklos ataskaitą, teikia Centro bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai ją paskelbia teisės aktų nustatyta tvarka;

39.30. organizuoja kainų už Centro teikiamas socialines paslaugas apskaičiavimą teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina jų pateikimą laiku Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybai tvirtinti;

39.31. užtikrina socialinių paslaugų teikimo, socialinės veiklos organizavimą teisės aktų nustatyta tvarka;

39.32. atstovauja Centrui kitose institucijose;

39.33. užtikrina asmens duomenų apsaugą teisės aktų nustatyta tvarka;

39.34. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

 

 

VI SKYRIUS

CENTRO SAVIVALDA

 

40. Centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Centre veikia šios savivaldos institucijos: Centro taryba, Mokytojų taryba, Tėvų taryba, Mokinių taryba.

41. Savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Centro nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą, teikia siūlymų direktoriui.

42. Centro taryba yra aukščiausia Centro savivaldos institucija. Taryba telkia Centro mokytojus, mokinius, mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Centro interesams.

43. Centro taryba renkama dvejiems metams, ją sudaro 7 Centro bendruomenės nariai.

44. Į Centro tarybą 2 mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) išrenka Tėvų taryba, 2 mokytojus – Mokytojų taryba, 2 mokinius – Mokinių taryba. Vietos bendruomenės 1 atstovą, kuris sutinka dalyvauti tarybos veikloje ir nėra Centro bendruomenės nariai, išrenka ir deleguoja Kaišiadorių miesto seniūnijos išplėstinė seniūnaičių sueiga. Centro tarybos nariu negali būti mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio)pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

45. Centro tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

46. Naujas Centro tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Centro tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:

46.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, darbuotojui nutraukus darbo sutartį; pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;

46.2. jeigu be pateisinamos priežasties nedalyvauja trijuose iš eilės Centro tarybos posėdžiuose.

47. Nutrūkus Centro tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Centro tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 43–44 punktais.

48. Centro tarybos pirmininko rinkimai vyksta atviru balsavimu pirmajame naujai išrinktos Centro tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių tarybos narių.

49. Centro tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Posėdyje turi dalyvauti bent po vieną tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių atstovą. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Centro tarybos pirmininko balsas.

50. Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti direktorius ir (ar) jo pavaduotojai.  Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Centro tarybos pirmininkas arba Centro taryba).

51. Centro tarybos posėdžius šaukia Centro tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.

52. Centro tarybos funkcijos:

52.1. teikia siūlymų direktoriui dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

52.2. pasirenka Centro veiklos įsivertinimo sritis, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

52.3. svarsto ir pritaria Centro strateginiam planui, Centro metiniam veiklos planui, Centro ugdymo planui ir kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, kuriuos teikia direktorius;

52.4. svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

52.5. teikia siūlymų Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

52.6. teikia siūlymų direktoriui dėl Centro darbo tvarkos, organizacinės ir valdymo struktūros tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

52.7. svarsto ir vertina direktoriaus metų veiklos ataskaitą, teikia siūlymų direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos vertinimo Kaišiadorių rajono savivaldybės merui;

52.8. priima sprendimus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais, šiais nuostatais ir kitais norminiais dokumentais, kuriais Centro tarybai deleguojamas sprendimų priėmimas;

52.9. svarsto kitų Centro savivaldos institucijų (Mokytojų tarybos, Tėvų tarybos, Mokinių tarybos) ir direktoriaus teikiamus svarstyti klausimus.

53. Centro taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Centro bendruomenei.

54.  Centro taryba veikia pagal jos patvirtintą darbo reglamentą.

55. Centro taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams nagrinėti ir spręsti.

56. Mokytojų taryba renkama visuotiniame mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų susirinkime atviru balsavimu dvejiems metams.

57. Mokytojų tarybą sudaro 7 nariai: 1 ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo mokytojas, 1 pradinio ugdymo mokytojas, 4 pagrindinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo mokytojai ir 1 pagalbos mokiniui specialistas. Direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu.

58. Mokytojų tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

59. Naujas Mokytojų tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:

59.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (darbuotojui nutraukus darbo sutartį; pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;

59.2. jeigu be pateisinamos priežasties nedalyvauja trijuose iš eilės Mokytojų tarybos posėdžiuose.

60. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Mokytojų tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis 56–57 punktais.

61. Mokytojų tarybos pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokytojų tarybos narių.

62. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.

63. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per metus – prasidedant mokslo metams, pasibaigus mokslo metų pusmečiui ir mokslo metams. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Mokytojų tarybos pirmininko balsas.

64. Mokytojų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti direktorius ir (ar) jo pavaduotojai. Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Mokytojų tarybos pirmininkas arba Mokytojų taryba).

65. Mokytojų tarybos funkcijos:

65.1. svarsto ugdymo programų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių mokymosi sąlygų sudarymo, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

65.2. teikia siūlymų dėl Centro metinio veiklos plano, ugdymo plano įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo ir panaudojimo tobulinimo;

65.3. planuoja, aptaria mokinių ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių planų, individualizuotų programų rengimo principų ir tvarkos;

65.4. kartu su pagalbos mokiniui, visuomenės sveikatos priežiūros specialistais sprendžia mokinių sveikatos, saugios aplinkos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

65.5. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir direktoriaus teikiamais klausimais;

65.6. deleguoja atstovus į Centro tarybą, komisijas, darbo grupes.

66.  Mokytojų taryba veikia pagal jos patvirtintą darbo reglamentą.

67. Tėvų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija, vienijanti mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), sprendžiant aktualius Centro veiklos klausimus.

68. Tėvų taryba renkama dvejiems metams. Ją sudaro 5 Centro mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai).

69. Tėvų tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

70. Visuotiniame tėvų susirinkime į Tėvų tarybą renkama po vieną tėvą (globėją, rūpintoją), atstovaujantį skirtingų ugdymo programų (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir socialinių įgūdžių) mokiniams.

71. Naujas Tėvų tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:

71.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;

71.2. jeigu be pateisinamos priežasties nedalyvauja trijuose iš eilės Tėvų tarybos posėdžiuose.

72. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Tėvų tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 68 ir 70 punktais.

73. Tėvų tarybos pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Tėvų tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Tėvų tarybos narių.

74. Tėvų tarybos posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.

75. Tėvų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tėvų tarybos pirmininko balsas.

76. Tėvų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti Centro direktorius ir (ar) jo pavaduotojai. Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Tėvų tarybos pirmininkas arba Tėvų taryba).

77. Tėvų tarybos funkcijos:

77.1. telkia Centro bendruomenę demokratiškam bendravimui ir bendradarbiavimui;

77.2. dalyvauja Centro strateginio planavimo procesuose, rūpinasi mokinių ugdymosi sąlygomis, patardama padeda spręsti mokinių individualius specialiuosius poreikius;

77.3. bendradarbiauja su direktoriumi, Centro ir Mokytojų tarybomis ir teikia pasiūlymų ugdymo kokybės gerinimo, ugdymo proceso tobulinimo, mokinių saugumo, sveikatingumo, skatinimo, elgesio taisyklių laikymosi, sportinės, meninės, kultūrinės, pažintinės veiklos organizavimo, vietinių, šalies ir tarptautinių projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais; taip pat nagrinėja Centro direktoriaus, Centro ir Mokytojų tarybų pateiktus ūkinius, finansinius ir kitus klausimus;

77.4. padeda organizuoti Centro renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą ir konsultavimą.

78.  Tėvų taryba veikia pagal jos patvirtintą darbo reglamentą.

79. Mokinių taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija, atstovaujanti  Centro mokiniams bei vienijanti visus Centro mokinius bendrai veiklai.

80. Mokinių taryba renkama trejiems metams, ją sudaro 5 Centro mokiniai.

81. Mokinių tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

82. Į Mokinių tarybą narius renka klasės mokinių susirinkimas po vieną 9–10 ir socialinių įgūdžių klasių mokinį iš kiekvienos klasės.

83. Naujas Mokinių tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:

83.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;

83.2. jeigu be pateisinamos priežasties nedalyvauja trijuose iš eilės Mokinių tarybos posėdžiuose.

84. Nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Mokinių tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 80 ir 82 punktais.

85. Mokinių tarybos posėdžius šaukia Mokinių tarybos pirmininkas.

86. Mokinių tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du  kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Mokinių tarybos pirmininko balsas.

87. Mokinių pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Mokinių tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokinių tarybos narių.

88. Mokinių tarybos funkcijos:

88.1. bendradarbiauja su Centro administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;

88.2. teikia siūlymų administracijai dėl mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir drausminimo priemonių;

88.3. puoselėja Centro tradicijas, padeda organizuoti bendrus Centro renginius;

88.4. padeda organizuoti žalingų įpročių prevenciją, skatina sveiko gyvenimo būdą, kuria emociškai saugaus bendravimo ir bendradarbiavimo aplinką;

88.5. gina mokinių teises, padeda spręsti iškilusias problemas.

89. Mokinių taryba veikia pagal jos patvirtintą darbo reglamentą.

90. Centre gali būti steigiamos ir kitos savivaldos institucijos.

 

VII SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

91. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

92. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

93. Centro vadovų kvalifikacija tobulinama ir veikla vertinama švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

94. Centro mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Socialiniai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina  socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

95. Centras valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja jį ir disponuoja juo pagal įstatymus Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

96. Centro lėšos:

96.1. mokymo lėšos – valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

96.2. pajamos už teikiamas papildomas paslaugas;

96.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

96.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

97. Centras yra paramos gavėja. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

98. Centras buhalterinę apskaitą tvarko centralizuotai. Metinių ataskaitų rinkinys, metinė veiklos ataskaita rengiami, teikiami ir skelbiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

99. Centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

100. Centro veiklos priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Kaišiadorių rajono savivaldybės vykdomoji institucija ir Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius ir Socialinės paramos skyrius.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

101. Centras turi bendrabutį. Bendrabučio adresas – Gedimino g. 118, 56166 Kaišiadorys.

102. Centro mokinių gyvenimo bendrabutyje išlaidos apmokamos iš valstybės biudžeto.

103. Į Centro bendrabutį priimami mokiniai nuo 6 iki 21 metų amžiaus, galintys bent minimaliai pasirūpinti savimi savarankiškai, turinys savitvarkos įgūdžių ir atitinkantys vieną iš toliau nurodytų kriterijų:

103.1. gyvenantys toliau nei 20 km nuo Centro ir jiems nėra galimybės užtikrinti pavėžėjimo į Centrą ir iš jos mokykliniu ar visuomeniniu transportu;

103.2. gyvenantys arčiau nei 20 km nuo Centro, bet dėl turimų sutrikimų bei sveikatos būklės negali kasdien atvykti į Centrą mokykliniu ir visuomeniniu transportu (dėl didelių sutrikimų yra nesaugūs gatvėje, bijo mažų erdvių).

104. Centras turi interneto svetainę.

105. Informacija apie Centro veiklą, kurią, remiantis nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbia Centro interneto svetainėje.

106. Centro nuostatai keičiami Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus ir Centro tarybos iniciatyva. Pasikeitus įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams ar švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymams ir kt. teisės aktams, kurie reglamentuoja šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus kitaip nei šie nuostatai, taikomos šių teisės aktų nuostatos ir Centro nuostatai turi būti pakeisti.

107. Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________


 

part_3391543e13624d3681d6736a6526a50c_end

part_f7b2f7069b634183afb9d9c35e3afdf3_end