KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAIŠIADORIŲ ŠVENTOSIOS FAUSTINOS UGDYMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 29 d. Nr. V17E-192
Kaišiadorys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 16 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo, patvirtino Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-1597 „Dėl Regioninių specialiojo ugdymo centrų kūrimo ir jų veiklos aprašo patvirtinimo“, 8.1 ir 8.2 papunkčiais, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įpareigoti Rūtą Stankienę, Kaišiadorių šventosios Faustinos mokyklos-daugiafunkcio centro direktorę, jos nesant – pavaduojantį asmenį teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įregistruoti Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro nuostatus Juridinių asmenų registre.
3. Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. V17E-310 „Dėl Kaišiadorių šventosios Faustinos mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo“.
4. Nustatyti, kad:
4.1. šio sprendimo 1 punkte nurodyti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos;
PATVIRTINTA
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. V17E-192
KAIŠIADORIŲ ŠVENTOSIOS FAUSTINOS
UGDYMO CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymosi formas, mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turto valdymą ir lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialusis pavadinimas – Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centras, trumpasis Centro pavadinimas – Šv. Faustinos ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 190984870.
6. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, kuri:
6.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
10. Pagrindinė Centro paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras intelekto sutrikimą turintiems mokiniams.
15. Vykdomos programos: ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, individualizuotos pradinio, pagrindinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo programos.
16. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: Mokymosi pasiekimų pažymėjimas, Pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas (išduodami socialinių įgūdžių ugdymo klasių mokiniams).
17. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Kaišiadorių rajono savivaldybės herbu ir Centro pavadinimu, sąskaitų Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Kaišiadorių rajono savivaldybės mero potvarkiais, Kaišiadorių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo įsakymais, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21.1. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;
22. Centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą priskirtame regione padedant regiono mokyklų bendruomenėms veiksmingai praktikoje taikyti įtraukties švietime principą ir ugdyti Centre didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio, pagrindinio ugdymo individualizuotas ir socialinių įgūdžių ugdymo programas, teikti socialinę, reabilitacinę pagalbą.
23. Centro uždaviniai:
23.1. ugdyti Centre mokinius, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
23.2. organizuojant neformalųjį vaikų ir jaunuolių švietimą, tenkinti mokinių pažinimo ir saviraiškos poreikius;
23.3. sudaryti sąlygas mokinių gebėjimų ir interesų ugdymui, aprūpinant tam tikslui reikalingomis specialiosiomis priemonėmis, kompensacine technika, teikti visapusišką ir sistemingą specialiąją pedagoginę, psichologinę, specialiąją, socialinę ir kitą reikiamą pagalbą bei sveikatos priežiūrą;
23.4. konsultuoti įvairiomis formomis (mobilios komandos konsultacija mokykloje, konsultacija Centre, nuotolinė konsultacija ir kt.) priskirto regiono (Alytaus m., Alytaus r., Druskininkų, Elektrėnų, Kaišiadorių r., Lazdijų r., Trakų r., Varėnos r. savivaldybių) mokyklas dėl tinkamų įtraukiojo ugdymo(si) sąlygų sukūrimo mokyklose;
23.5. tobulinti mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų ir mokytojų padėjėjų kompetencijas ir skleisti įtraukiojo ugdymo organizavimo būdų, metodų, priemonių taikymo mokiniams praktiką ir inovacijas priskirto regiono mokyklose;
23.6. užtikrinti sveiką ir saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams ugdymo(si) aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;
23.7. organizuoti vaikų ir suaugusiųjų su negalia ir sunkia negalia užimtumą bei socialinę priežiūrą, sprendžiant asmens ir jo šeimos gerovės ir socialinės pagalbos klausimus;
23.8. teikti integralią socialinę, reabilitacinę (ergoterapijos, psichoterapijos, socialinių įgūdžių ugdymo) pagalbą, siekiant įgalinti asmenis pilnavertiškai veikti;
23.9. rūpintis asmenų, turinčių negalią, integracija į visuomenę, konsultuojant, informuojant, suteikiant reikalingą socialinę, asmeninę pagalbą, teikiant socialines paslaugas, vykdant socialinio darbo veiklas;
24. Centro funkcijos:
24.2. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, bendraisiais ugdymo planais, atsižvelgdama į vietos ir Centro bendruomenės reikmes, taip pat mokinių specialiuosius poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, parenka mokymo metodus ir mokymosi būdus;
24.3. įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, pradinio, pagrindinio ugdymo individualizuotas, socialinių įgūdžių ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkinančias neformaliojo vaikų švietimo, socialinių įgūdžių ugdymo srities programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą ir socialines paslaugas;
24.7. skatina mokinius už nepriekaištingą pareigų vykdymą, laimėjimus, nuolat kontroliuoja mokinių lankomumą, reikalauja drausmingumo ir taiko drausmines auklėjamojo poveikio priemones, nurodytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
24.8. konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), kitų ugdymo įstaigų pedagogus specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir socialiniais klausimais, teikia metodinę pagalbą;
24.9. teikia informacinę, psichologinę, socialinę, asmeninę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, profesinį orientavimą bei taiko minimalios priežiūros priemones;
24.10. konsultuoja mokytojus, švietimo pagalbos specialistus ir tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo(si) metodų ir (ar) mokymo(si) priemonių ir specialiųjų techninės pagalbos priemonių pasirinkimo ir naudojimo mokiniams ugdyti ir ugdymo aplinkos pritaikymo;
24.11. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes rengiant individualius ugdymo planus mokiniams;
24.12. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes dėl fizinės, informacinės mokymo(si) aplinkos kūrimo taikant universalaus dizaino principus;
24.13. konsultuoja priskirto regiono mokyklų bendruomenes įtraukios kultūros kūrimo, politikos formavimo ir praktikos įgyvendinimo mokyklose;
24.14. tobulina įvairiomis formomis (trumpalaikės stažuotės, atvejų aptarimai, mokymai ir kt.) priskirto regiono mokyklų pedagoginių darbuotojų ir mokytojo padėjėjų kompetencijas dirbti su mokiniais;
24.16. padeda priskirto regiono mokyklų vadovams, pedagoginiams darbuotojams ir mokytojų padėjėjams stiprinti kompetencijas, ugdymą mokykloje grįsti universalaus dizaino principais, vystyti bendradarbiavimo ir susitarimų kultūrą, diegti komandinio darbo principą (mokytojas, mokinys, tėvai (globėjai, rūpintojai), specialistai);
24.17. kuria ugdymo turinio reikalavimams, Centro funkcijoms įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.18. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinti švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;
24.20. organizuoja mokinių ir lankytojų pavėžėjimą į Centrą ir iš jo bei apgyvendinimą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.23. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.24. teikia nestacionarias ir stacionarias socialines paslaugas, socialinių dirbtuvių, kitas socialinio darbo veiklas, teikia atokvėpio Centre paslaugas;
24.25. padeda mokiniui ir lankytojui išsiugdyti dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjantį kultūrinę ir socialinę brandą, padedantį tenkinti socialinius, saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.26. ugdo mokinių ir lankytojų kūrybinį mąstymą, savarankiškumą, gebėjimą atsakyti už savo veiksmus, moko rūpintis savimi, pasirengti darbui, socialinei adaptacijai ir integracijai į visuomenę;
24.28. organizuoja socialines paslaugas, socialines veiklas teisės aktų nustatyta tvarka arba pagal vykdomų projektų reikalavimus ir Centro direktoriaus patvirtintas vidaus darbo tvarkos taisykles;
24.30. informuoja asmenis (šeimas), bendruomenę apie teikiamas kompleksines paslaugas šeimai, konsultuoja juos šių paslaugų teikimo klausimais;
24.31. informuoja tikslines grupes apie kitas aktualias savivaldybės teritorijoje teikiamas socialines paslaugas, vykdomas programas ir (ar) kitą socialinę paramą;
25. Centras konsultuoja priskirto regiono mokyklas dėl ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo mokiniams, turintiems:
26. Centras išduoda mokiniams mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
PRIĖMIMAS Į CENTRĄ
28. Mokytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vaikai priimami vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu.
29. Į ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupę priimami didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, kuriems nustatyti šie sutrikimai:
29.12. negalios dėl lengvo ar vidutinio judesio ir padėties sutrikimo bei kalbos ir/ar kalbėjimo sutrikimų deriniai;
30. Pasikeitus specialiesiems ugdymosi poreikiams, vaikas gali likti priešmokyklinio ugdymo grupėje iki jam sueis 7 metai.
31. Mokinių priėmimas į Centrą vykdomas, vadovaujantis Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
32. Į klases, kuriose ugdoma pagal pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo programas, priimami didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, kuriems nustatyta:
32.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra nežymus, vidutinis, žymus, labai žymus ar nepatikslintas intelekto sutrikimas;
IV SKYRIUS
CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
34. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
34.4. vykdyti Centro, savivaldybės, Lietuvos Respublikos ir tarptautinius švietimo, socialinius projektus;
34.7. teikti papildomas paslaugas, kurių mokesčio dydį nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba;
35. Centro pareigos:
35.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų, pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotų programų ir socialinių įgūdžių ugdymo programos vykdymą ir socialinių paslaugų teikimą;
35.3. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
35.5. vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais, viešai skelbti informaciją apie Centro vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, visus Centro išorinio vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas ir pasiekimus, taip pat skelbti kitą Centro bendruomenės poreikius atitinkančią informaciją;
35.6. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;
V SKYRIUS
CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
36. Centro veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
36.1. direktoriaus patvirtintas Centro strateginis planas, kuriam yra pritarusi Centro taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
37. Centrui vadovauja direktorius. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas penkerių metų kadencijai, jo atleidimo arba atšaukimo iš pareigų priima Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso, šių nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Be kitų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su direktoriumi taip pat pasibaigia atšaukus jį iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka. Kaišiadorių rajono savivaldybės meras vykdo kitas funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
38. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Kaišiadorių rajono savivaldybės merui, atskaitingas Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybai ir Savivaldybės vykdomajai institucijai. Direktorius už darbo pareigų pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Direktorius:
39.1. organizuoja Centro darbą, kad būtų įgyvendinti Centro tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, aiškina Centro bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo ir socialinę politiką;
39.2. vadovauja Centro strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Centre priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina;
39.3. tvirtina, suderinęs su meru ar jo įgaliotu asmeniu, Centro struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
39.4. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;
39.5. tvirtina Centro struktūrinių padalinių nuostatus, leidžia įsakymus veiklos organizavimo klausimais;
39.6. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos;
39.7. priima mokinius Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
39.8. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
39.9. tvirtina Centro darbo tvarkos taisykles, prieš tai informuoja darbo tarybą ir su ja konsultuojasi Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
39.10. tvirtina Centro darbo apmokėjimo sistemą, prieš tai įvykdęs informavimo ir konsultavimo procedūras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
39.11. sudaro mokiniams, lankytojams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas mokymosi, užimtumo ir darbo sąlygas;
39.12. kartu su Centro taryba sprendžia svarbius Centro ugdymo, socialinės aplinkos kūrimo klausimus;
39.14. organizuoja Centro dokumentų tvarkymą ir apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka, užtikrina, kad Centro dokumentai būtų tvarkomi dokumentų valdymo sistemoje (DVS);
39.15. atsako už Centro finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Centro lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Centro darbuotojų darbo užmokesčiui) panaudojimu, taip pat atsako už Centro turto naudojimą ir disponavimą juo, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, priešgaisrine, darbų ir civiline sauga; užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
39.16. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų ir kitų darbuotojų paiešką;
39.18. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi socialinės ir specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos mokiniams teikimu bei prevencijos programų įgyvendinimu;
39.19. kontroliuoja, kad Centro aplinkoje nebūtų vartojamas tabakas ir jo gaminiai, alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės bei psichoaktyviosios medžiagos ir nebūtų jomis prekiaujama;
39.20. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, lankytojui, mokytojui ar Centro darbuotojui, kuris nukentėjo nuo smurto, prievartos, patyčių, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo, priekabiavimo;
39.22. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo ir vykdo kitus Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nurodytus įgaliojimus;
39.23. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
39.24. kreipiasi į Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų skyrimo;
39.26. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Centro valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso, socialinių ir kitų darbuotojų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Centro bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
39.28. atsako, kiek tai susiję su buhalterine apskaita, už:
39.28.1. teisingos, tikslios ir išsamios informacijos pateikimą centralizuotai biudžetinių įstaigų buhalterinę apskaitą tvarkančiai įstaigai;
39.28.2. Centro metinių veiklos ataskaitų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių pateikimą Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nurodytoms įstaigoms šiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais ir paskelbimą laiku;
39.28.3. apskaitos dokumentų, registrų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių saugojimą Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka;
39.28.4. inventorizacijos organizavimą ir atlikimą laiku, inventorizavimo duomenų išsaugojimą, inventorizacijos metu nustatytų trūkumų išieškojimą, sprendimų dėl inventorizacijos rezultatų įtraukimo į apskaitą priėmimą;
39.29. kiekvienais metais parengia savo metų veiklos ataskaitą, teikia Centro bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai ją paskelbia teisės aktų nustatyta tvarka;
39.30. organizuoja kainų už Centro teikiamas socialines paslaugas apskaičiavimą teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina jų pateikimą laiku Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybai tvirtinti;
39.31. užtikrina socialinių paslaugų teikimo, socialinės veiklos organizavimą teisės aktų nustatyta tvarka;
VI SKYRIUS
CENTRO SAVIVALDA
40. Centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis. Centre veikia šios savivaldos institucijos: Centro taryba, Mokytojų taryba, Tėvų taryba, Mokinių taryba.
41. Savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Centro nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą, teikia siūlymų direktoriui.
42. Centro taryba yra aukščiausia Centro savivaldos institucija. Taryba telkia Centro mokytojus, mokinius, mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Centro interesams.
44. Į Centro tarybą 2 mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) išrenka Tėvų taryba, 2 mokytojus – Mokytojų taryba, 2 mokinius – Mokinių taryba. Vietos bendruomenės 1 atstovą, kuris sutinka dalyvauti tarybos veikloje ir nėra Centro bendruomenės nariai, išrenka ir deleguoja Kaišiadorių miesto seniūnijos išplėstinė seniūnaičių sueiga. Centro tarybos nariu negali būti mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio)pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
46. Naujas Centro tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Centro tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:
46.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, darbuotojui nutraukus darbo sutartį; pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;
47. Nutrūkus Centro tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Centro tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 43–44 punktais.
48. Centro tarybos pirmininko rinkimai vyksta atviru balsavimu pirmajame naujai išrinktos Centro tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių tarybos narių.
49. Centro tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Posėdyje turi dalyvauti bent po vieną tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių atstovą. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Centro tarybos pirmininko balsas.
50. Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti direktorius ir (ar) jo pavaduotojai. Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Centro tarybos pirmininkas arba Centro taryba).
51. Centro tarybos posėdžius šaukia Centro tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
52. Centro tarybos funkcijos:
52.1. teikia siūlymų direktoriui dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
52.2. pasirenka Centro veiklos įsivertinimo sritis, veiklos kokybės įsivertinimo atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
52.3. svarsto ir pritaria Centro strateginiam planui, Centro metiniam veiklos planui, Centro ugdymo planui ir kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, kuriuos teikia direktorius;
52.5. teikia siūlymų Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
52.6. teikia siūlymų direktoriui dėl Centro darbo tvarkos, organizacinės ir valdymo struktūros tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
52.7. svarsto ir vertina direktoriaus metų veiklos ataskaitą, teikia siūlymų direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos vertinimo Kaišiadorių rajono savivaldybės merui;
52.8. priima sprendimus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais, šiais nuostatais ir kitais norminiais dokumentais, kuriais Centro tarybai deleguojamas sprendimų priėmimas;
55. Centro taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams nagrinėti ir spręsti.
56. Mokytojų taryba renkama visuotiniame mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų susirinkime atviru balsavimu dvejiems metams.
57. Mokytojų tarybą sudaro 7 nariai: 1 ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo mokytojas, 1 pradinio ugdymo mokytojas, 4 pagrindinio ugdymo ir socialinių įgūdžių ugdymo mokytojai ir 1 pagalbos mokiniui specialistas. Direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu.
59. Naujas Mokytojų tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:
59.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (darbuotojui nutraukus darbo sutartį; pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;
60. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Mokytojų tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis 56–57 punktais.
61. Mokytojų tarybos pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokytojų tarybos narių.
62. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
63. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per metus – prasidedant mokslo metams, pasibaigus mokslo metų pusmečiui ir mokslo metams. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Mokytojų tarybos pirmininko balsas.
64. Mokytojų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti direktorius ir (ar) jo pavaduotojai. Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Mokytojų tarybos pirmininkas arba Mokytojų taryba).
65. Mokytojų tarybos funkcijos:
65.1. svarsto ugdymo programų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių mokymosi sąlygų sudarymo, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
65.2. teikia siūlymų dėl Centro metinio veiklos plano, ugdymo plano įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo ir panaudojimo tobulinimo;
65.3. planuoja, aptaria mokinių ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių planų, individualizuotų programų rengimo principų ir tvarkos;
65.4. kartu su pagalbos mokiniui, visuomenės sveikatos priežiūros specialistais sprendžia mokinių sveikatos, saugios aplinkos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
67. Tėvų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija, vienijanti mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), sprendžiant aktualius Centro veiklos klausimus.
70. Visuotiniame tėvų susirinkime į Tėvų tarybą renkama po vieną tėvą (globėją, rūpintoją), atstovaujantį skirtingų ugdymo programų (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir socialinių įgūdžių) mokiniams.
71. Naujas Tėvų tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:
71.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;
72. Nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Tėvų tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 68 ir 70 punktais.
73. Tėvų tarybos pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Tėvų tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Tėvų tarybos narių.
74. Tėvų tarybos posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
75. Tėvų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tėvų tarybos pirmininko balsas.
76. Tėvų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti Centro direktorius ir (ar) jo pavaduotojai. Kiti Centro bendruomenės nariai gali būti kviečiami, atsižvelgiant į sprendžiamus klausimus (sprendimą dėl kvietimo priima Tėvų tarybos pirmininkas arba Tėvų taryba).
77. Tėvų tarybos funkcijos:
77.2. dalyvauja Centro strateginio planavimo procesuose, rūpinasi mokinių ugdymosi sąlygomis, patardama padeda spręsti mokinių individualius specialiuosius poreikius;
77.3. bendradarbiauja su direktoriumi, Centro ir Mokytojų tarybomis ir teikia pasiūlymų ugdymo kokybės gerinimo, ugdymo proceso tobulinimo, mokinių saugumo, sveikatingumo, skatinimo, elgesio taisyklių laikymosi, sportinės, meninės, kultūrinės, pažintinės veiklos organizavimo, vietinių, šalies ir tarptautinių projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais; taip pat nagrinėja Centro direktoriaus, Centro ir Mokytojų tarybų pateiktus ūkinius, finansinius ir kitus klausimus;
79. Mokinių taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija, atstovaujanti Centro mokiniams bei vienijanti visus Centro mokinius bendrai veiklai.
82. Į Mokinių tarybą narius renka klasės mokinių susirinkimas po vieną 9–10 ir socialinių įgūdžių klasių mokinį iš kiekvienos klasės.
83. Naujas Mokinių tarybos narys paskiriamas, nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko:
83.1. jeigu jis dėl svarbių priežasčių (mokiniui išvykus mokytis į kitą mokyklą arba ją baigus, pareiškus norą atsistatydinti; dėl ligos ir kt.) negali eiti savo pareigų;
84. Nutrūkus Mokinių tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, Mokinių tarybos narys paskiriamas (per 1 mėn.), vadovaujantis šių nuostatų 80 ir 82 punktais.
86. Mokinių tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Mokinių tarybos pirmininko balsas.
87. Mokinių pirmininkas renkamas atviru balsavimu pirmajame Mokinių tarybos posėdyje. Pirmininkas išrenkamas, kai už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokinių tarybos narių.
88. Mokinių tarybos funkcijos:
88.1. bendradarbiauja su Centro administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;
88.2. teikia siūlymų administracijai dėl mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir drausminimo priemonių;
88.4. padeda organizuoti žalingų įpročių prevenciją, skatina sveiko gyvenimo būdą, kuria emociškai saugaus bendravimo ir bendradarbiavimo aplinką;
VII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
91. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
92. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
93. Centro vadovų kvalifikacija tobulinama ir veikla vertinama švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
95. Centras valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja jį ir disponuoja juo pagal įstatymus Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
96. Centro lėšos:
96.1. mokymo lėšos – valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
96.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
98. Centras buhalterinę apskaitą tvarko centralizuotai. Metinių ataskaitų rinkinys, metinė veiklos ataskaita rengiami, teikiami ir skelbiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
100. Centro veiklos priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Kaišiadorių rajono savivaldybės vykdomoji institucija ir Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius ir Socialinės paramos skyrius.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
103. Į Centro bendrabutį priimami mokiniai nuo 6 iki 21 metų amžiaus, galintys bent minimaliai pasirūpinti savimi savarankiškai, turinys savitvarkos įgūdžių ir atitinkantys vieną iš toliau nurodytų kriterijų:
103.1. gyvenantys toliau nei 20 km nuo Centro ir jiems nėra galimybės užtikrinti pavėžėjimo į Centrą ir iš jos mokykliniu ar visuomeniniu transportu;
105. Informacija apie Centro veiklą, kurią, remiantis nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbia Centro interneto svetainėje.
106. Centro nuostatai keičiami Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus ir Centro tarybos iniciatyva. Pasikeitus įstatymams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams ar švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymams ir kt. teisės aktams, kurie reglamentuoja šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus kitaip nei šie nuostatai, taikomos šių teisės aktų nuostatos ir Centro nuostatai turi būti pakeisti.