LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.4.2-ESFA-K-616 „SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR PRIEINAMUMO GERINIMAS TIKSLINĖMS GYVENTOJŲ GRUPĖMS ĮGYVENDINANT INOVATYVIUS IR EFEKTYVIUS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MODELIUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 13 d. Nr. V-45

Vilnius

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant
2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės
Nr. 08.4.2-ESFA-K-616 „Sveikatos priežiūros kokybės ir prieinamumo gerinimas tikslinėms gyventojų grupėms įgyvendinant inovatyvius ir efektyvius sveikatos priežiūros modelius“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                    Aurelijus Veryga

 

 

 

 

 

Suderinta: Europos socialinio fondo agentūros 2019 m. gruodžio 30 d. raštu Nr. SB-2019- 00905, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. raštu Nr. (9.8E-35)6V-2262

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2020 m. sausio 13 d.

įsakymu Nr. V-45

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.4.2-ESFA-K-616 „SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR PRIEINAMUMO GERINIMAS TIKSLINĖMS GYVENTOJŲ GRUPĖMS ĮGYVENDINANT INOVATYVIUS IR EFEKTYVIUS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MODELIUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-616 „Sveikatos priežiūros kokybės ir prieinamumo gerinimas tikslinėms gyventojų grupėms įgyvendinant inovatyvius ir efektyvius sveikatos priežiūros modelius“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.4.2-ESFA-K-616 „Sveikatos priežiūros kokybės ir prieinamumo gerinimas tikslinėms gyventojų grupėms įgyvendinant inovatyvius ir efektyvius sveikatos priežiūros modelius“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-783 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos sprendimu, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.3 konkretaus uždavinio „Pagerinti sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms bei sumažinti sveikatos netolygumus“ ir 8.4.2 konkretaus uždavinio „Sumažinti sveikatos netolygumus, gerinant sveikatos priežiūros kokybę ir prieinamumą tikslinėms gyventojų grupėms, ir skatinti sveiką senėjimą“ priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro      2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.6. Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XII-964 „Dėl Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategijos patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos sveikatos strategija);

2.7. Sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje 2014–2023 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-825 „Dėl Sveiko senėjimo užtikrinimo Lietuvoje 2014–2023 m. veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Sveiko senėjimo veiksmų planas).

3. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžimai suprantami taip, kaip jie apibrėžti Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės).

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso vienu etapu būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 6 076 720,00 eurų (šešių milijonų septyniasdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų dvidešimt eurų), iš kurių iki                         4 681 603,00 eurų (keturių milijonų šešių šimtų aštuoniasdešimt vieno tūkstančio šešių šimtų trijų eurų)  – Europos socialinio fondo lėšos, iki 1 395 117,00 eurų (vieno milijono trijų šimtų devyniasdešimt penkių tūkstančių šimto septyniolikos eurų)  – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Lėšų rezervo šiai priemonei nenumatoma.

8. Priemonės tikslas – atrinkti ir išbandyti inovatyvius ir efektyvius paslaugų teikimo modelius, sudarančius prielaidas pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, kuriuos ateityje galima būtų įdiegti nacionaliniu mastu.

9. Pagal Aprašą remiama ši veikla: inovatyvių ir efektyvių paslaugų teikimo modelių, sudarančių prielaidas pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, išbandymas.

10. Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti paraiškas, kuriam numatoma skirti iki 6 076 720,00 eurų (šešių milijonų septyniasdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų dvidešimt eurų) Aprašo 9 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti.

11. Kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti iki 2020 m. I ketvirčio pabaigos.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

13. Pagal Aprašą galimi partneriai yra Lietuvos Respublikoje įsteigti ir vykdantys praktinę ir (ar) mokslinę veiklą asmens sveikatos priežiūros srityje viešieji ir privatieji juridiniai asmenys, juridinių asmenų filialai ar atstovybės. Partnerystė projekte turi būti pagrįsta ir turėti pridėtinę vertę, t. y. turi užtikrinti Priemonės bei projekto tikslų ir efekto, rezultato ir produkto rodiklių pasiekimą.

14. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti vienas juridinis asmuo pareiškėju ar partneriu gali būti tik pagal vieną paraišką. Jeigu tas pats juridinis asmuo kaip pareiškėjas ar partneris dalyvauja daugiau nei viename projekte, Įgyvendinančioji institucija atlieka Aprašo 57 punkte nurodytus veiksmus.

15. Pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti detaliai ir aiškiai aprašytą numatomo išbandyti (įdiegti) modelio aprašymą (pagal Aprašo 3 priedą). Išbandžius (įgyvendinus) projektą pareiškėjas pagal pateiktą formą (Aprašo 4 priedas) turi atlikti projekto veiklų veiksmingumo ir gautų rezultatų vertinimą. Projekto veiklų veiksmingumo ir gautų rezultatų vertinimo ataskaita raštu (užpildytas Aprašo 4 priedas) pateikiama Ministerijai ne mažiau kaip du kartus per projekto įgyvendinimo laikotarpį (tikslūs terminai nustatomi projekto sutartyje), t. y. įpusėjus projekto įgyvendinimo terminui ir baigus įgyvendinti projekto veiklas, ir pristatoma Ministerijai atskiro susitikimo metu.

16. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus, nepriklausomai nuo to, ar pareiškėjas (projekto vykdytojas) projektą įgyvendina vienas, ar kartu su partneriais. Tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja visiems partneriams projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir privalo užtikrinti, kad partneris (-iai) būtų tinkamai informuotas (-i) apie jo (jų) pareigas, susijusias su projekto sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų su projekto įgyvendinimu susijusių įsipareigojimų, nustatytų projekto sutartyje ir Projektų taisyklėse.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

17. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

18. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2019 m. rugsėjo 12 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-9 (45):

18.1. įgyvendinti Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XII-964 „Dėl Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų strategijos patvirtinimo“ ketvirtojo tikslo „Užtikrinti kokybišką ir efektyvią sveikatos priežiūrą, orientuotą į gyventojų poreikius“ 2 uždavinio „Plėtoti sveikatos infrastruktūrą ir gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, saugą, prieinamumą ir į pacientą orientuotą sveikatos priežiūrą“ 104 punkte numatytą veiklą ir (ar)

18.2. siekti Sveiko senėjimo veiksmų plano 1 priedo 17 punkte iškelto tikslo, siekti 19 punkte nustatyto uždavinio, įgyvendinti 30.6 papunktyje numatytą priemonę.

19. Viename projekte gali būti išbandomas tik vienas sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelis pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis.

20. Projekte planuojamame išbandyti sveikatos priežiūros modelyje visiems projektams yra privalomos I sekcija „Sergančių dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis pacientų priežiūra“ ir jos visos keturios komponentės. Projekte nesant I sekcijos „Sergančių dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis pacientų priežiūra“ visų keturių komponenčių pasirinkimo, jų aprašymo ir pagrindimo, projektas nevertinamas, balai neskaičiuojami, paraiška atmetama.

21. Vienos projekte dalyvausiančios pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos pacientų, sergančių dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis ir dalyvausiančių projekte, skaičiaus (A) santykis su dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis sergančių unikalių pacientų, prisirašiusių prie tos pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (B), skaičiumi negali būti nurodytas didesnis nei 80 proc. (A/B*100 ≤ 80 proc.).

22. Projekto įgyvendinimo metu išbandant sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelį paslaugas pacientams privalo teikti daugiadalykė specialistų komanda. Daugiadalykės specialistų komandos minimali sudėtis:

22.1. šeimos medicinos paslaugas teikiantis asmens sveikatos priežiūros specialistas;

22.2. slaugos paslaugas teikiantis asmens sveikatos priežiūros specialistas;

22.3.                     atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojas specialistas, kuris pagal atitinkamą Lietuvos medicinos normą turi teisę teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas asmenims, sergantiems Aprašo 48.8.2 punkte nurodytomis ligomis.

23. Projekte numatytų mokymų metu Aprašo 29.1 papunktyje nurodyta projekto tikslinė grupė gali būti mokoma, kaip praktikoje pritaikyti pareiškėjo pasiūlytą paslaugų teikimo modelį, sudarantį prielaidas pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis.

24. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Didžiausias galimas balų skaičius pagal kiekvieną prioritetinį projektų atrankos kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede. Pagal šį Aprašą privaloma surinkti mažiausia balų suma yra 60. Jei vertinant projekto naudą ir kokybę projektas nesurenka 60 balų, paraiška atmetama.

25. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų. Prireikus pratęsti projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ilgiau, nei nurodyta šiame punkte, projekto sutarties keitimas turi būti derinamas su Ministerija.

26. Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

27. Projektais turi būti siekiama Priemonės stebėsenos rodiklio Nr. P.N.602 „Mokymuose dalyvavę sveikatos priežiūros ir kiti specialistai“, kuris nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane.

28. Aprašo 27 punkte nurodyto stebėsenos rodiklio skaičiavimo aprašas pateiktas Priemonių įgyvendinimo plane, kuris skelbiamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Minimalios siektinos projektų stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projektų sutartyse.

29.  Tinkama projekto tikslinė grupė:

29.1. daugiadalykės komandos nariai, asmens sveikatos priežiūros įstaigos, vykdančios modelio testavimą, specialistai ir administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo mokymuose, kurių metu buvo apmokyti taikyti inovatyvius ir efektyvius paslaugų teikimo modelius, sudarančius prielaidas pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis;

29.2. Lietuvos Respublikoje gyvenantys asmenys, prisirašę prie pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir sergantys dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, iš kurių bent dvi pagal galutines diagnozes žymimos TLK-10-AM kodais:

E10 – 1 tipo cukrinis diabetas;

E11 – 2 tipo cukrinis diabetas;

E13 – kitas patikslintas cukrinis diabetas;

E14 – nepatikslintas cukrinis diabetas;

I11 – hipertenzinė širdies liga;

I12 – hipertenzinė inkstų liga;

I13 – hipertenzinė širdies ir inkstų liga;

I15 – antrinė hipertenzija;

I48 – prieširdžių virpėjimas ir plazdėjimas;

I50 – širdies nepakankamumas;

I69 – cerebrovaskulinių (smegenų kraujagyslių) ligų pasekmės;

J44 – kita lėtinė obstrukcinė plaučių liga;

J45 – astma;

G20 – Parkinsono (Parkinson) liga;

G40 – epilepsija;

M05 – seropozityvus reumatoidinis artritas;

M06 – kitas reumatoidinis artritas.

Prieš pradėdami dalyvauti projekte šiame papunktyje nurodyti asmenys turės būti pasirašę projekto vykdytojo parengtą (suderintą su teisininku) paciento sutikimo dalyvauti išbandomame modelyje formą.

30. Minimalus projekto tikslinės grupės asmenų, nurodytų Aprašo 29.2 papunktyje, skaičius yra 70 unikalių asmenų.

31. Projekto parengtumui taikomas reikalavimas: iki paraiškos pateikimo nustatytos datos pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) turi būti sudarę jungtinės veiklos sutartį (-is), kuri (-ios) teikiama (-os) Įgyvendinančiajai institucijai kartu su paraiška. Jungtinės veiklos sutartyje rekomenduojama nustatyti:

31.1. pareiškėjo ir partnerio (-ių) planuojamas vykdyti veiklas ir funkcijas projekte ir tikslinę grupę, su kuria planuojama dirbti;

31.2. projekto lėšų paskirstymą pareiškėjui ir partneriui (-iams), avanso išmokėjimo tvarką, atsiskaitymo už patirtas projekto išlaidas tvarką;

31.3. pareiškėjo ir partnerio (-ių) tarpusavio įsipareigojimus, kas ir kokiais atvejais nuosavomis lėšomis padengs netinkamas projekto lėšomis finansuoti išlaidas bei tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamos finansavimo lėšos;

31.4. pareiškėjo ir partnerio (-ių) įsipareigojimus dėl Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių pasiekimo (nustatant kiekybines reikšmes bei sąsajas ir pagrindimą su planuojamomis vykdyti veiklomis), atsiskaitymo už pasiektus projekto rodiklius tvarką (dokumentų, pagrindžiančių patirtas išlaidas ir pasiektus rodiklius, teikimo projekto vykdytojui tvarką).

32. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

32.1. projekto veiklos prireikus turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

32.2. projekto medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

32.3. vykdant projekto veiklas, prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

33. Projekte neturi būti numatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

34. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

35. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

36. Didžiausia galima vienam projektui skirti finansavimo lėšų suma negali viršyti 1 000 000,00 eurų (vieno milijono eurų).

37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

38. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

39. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

40. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

 

4.1. Projekto veiklai vykdyti reikalingi prietaisai, skirti pacientų sveikatos būklei ambulatoriškai ir nuotoliniu būdu stebėti ir vertinti (nešiojamasis kompiuteris, planšetinis kompiuteris ir kt.).

 

Projekto veiklai vykdyti reikalingos įsigyti, adaptuoti ir įdiegti mobiliajame telefone ir planšetiniame kompiuteryje programėlės, įgalinančios stebėti pacientų sveikatos būklę ir pateikti rekomendacijas. Šios išlaidos tinkamos finansuoti tik tokiu atveju, jei projekte numatyta vykdyti Aprašo 2 priede nurodytą 14 komponentę (Technologijų, leidžiančių pacientams nuotoliniu būdu pateikti savo sveikatos duomenis / informaciją sveikatos priežiūros specialistams, naudojimas). Jeigu įsigyjama jau sukurta programėlė, ji privalo būti adaptyvi (privalo veikti Android, Apple ir Windows įrenginiuose: planšetėse, kompiuteriuose bei mobiliuose telefonuose).

 

4.3. Išlaidų suma ilgalaikiam materialiajam ar nematerialiajam turtui įsigyti, išskyrus (atėmus) šioms išlaidoms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), negali sudaryti daugiau kaip 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų) nuo tiesioginių projekto išlaidų. Ši suma nustatoma atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba keičiant projekto sutartį.

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

 

Vykdant Aprašo 9 punkte nurodytą remiamą veiklą tinkamos yra šios išlaidos:

 

5.1. Projekto veiklai vykdyti reikalingos medicininės priemonės (prietaisai), skirtos pacientų sveikatos būklei ambulatoriškai ir nuotoliniu būdu stebėti ir vertinti (pvz.: prietaisas kraujo spaudimui matuoti, prietaisas gliukozės kiekiui kraujyje matuoti, prietaisas kraujo įsisotinimui deguonimi matuoti, žingsniamatis ir kt.);

 

5.2. Projekto veikloms vykdyti (vykdančiojo personalo komandiruotės, dalyvių kelionės ir komandiruotės) reikalingos transporto (toliau – transportas) Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.3. Patirtos vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.4. Projekto veikloms vykdyti reikalingos renginio organizavimo išlaidos apmokamos taikant Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.5. Projekto veikloms vykdyti reikalingos apgyvendinimo Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.6. Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos taikant Viešojo valdymo institucijų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.7. Projekto veikloms vykdyti reikalingos privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos taikant Privačių juridinių asmenų projektų dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą;

 

5.8. Projekto veikloms vykdyti reikalingos projektą vykdančių darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Valandinio projekto vykdančiojo personalo fiksuotojo įkainio nustatymo, naudojant 1 720 valandų standartinį metinį darbo laiką, metodiką. Atsižvelgiant į tai, kad į įkainį, apskaičiuotą pagal metodiką, įeina kasmetinės atostogos, kitų teisės aktais numatytų laisvų dienų laikas, 5.3 papunktyje numatytas tyrimas netaikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio išlaidas;

 

5.9. Projekto veikloms vykdyti reikalingos dirbančiųjų mokymo išlaidos apskaičiuojamos taikant Dirbančiųjų mokymo valandos fiksuotąjį įkainį, patvirtintą 2018 m. gruodžio 19 d. Europos Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2019/379, kuriuo iš dalies keičiamas Europos Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) Nr. 2015/2195 (XIV priedas);

 

5.10. Kitos projekto įgyvendinimui reikalingos išlaidos.

 

Projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, apskaičiuoto ir išmokėto už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos, išskyrus tų projekto veiklose dalyvaujančių asmenų, kurie gauna darbo užmokestį ar jo dalį iš ES struktūrinės, kitos ES finansinės paramos ar tarptautinės finansinės paramos, darbo užmokesčio išlaidas, yra tinkamos tik kaip projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavas įnašas.

 

Paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

 

Šiame punkte nurodytos ataskaitos skelbiamos ES struktūrinių fondų interneto svetainėje: http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti yra tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projekto taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčius. Viešinimo išlaidos negali viršyti 500 Eur.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

 

Vykdant Aprašo 9 punkte nurodytą remiamą veiklą, netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

41. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

42. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas, draudimo ir draudimo tarpininkavimo veiklą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.

43. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 40 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius ir fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

43.1. pagal fiksuotuosius įkainius / fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

43.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių dydžius, nei Apraše nustatyti dydžiai;

43.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, bus nurodyti projekto sutartyje;

43.4. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotasis įkainis / fiksuotoji suma / fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

44. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu, yra taikomi Projektų taisyklių 37 skirsnyje nustatyti reikalavimai.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

45. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“. Paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 48 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia paraišką per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės – Įgyvendinančiajai institucijai raštu (su lydraščiu kartu pateikdami į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjai prie DMS jungiasi naudodamiesi Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravę tampa DMS naudotojais.

46. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, Įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai informuoja pareiškėjus raštu arba per DMS.

47. Jeigu vadovaujantis Aprašo 45 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

47.1. Įgyvendinančiajai institucijai su lydraščiu teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus. Paraiška ir priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose elektroniniais dokumentais). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai pasiūlyme teikti paraišką nurodytu adresu;

47.2. Įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas (lydraštis, paraiška ir paraiškos priedai), pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos saugiu elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

48. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 48.2 ir 48.3 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, reikia ieškoti dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):

48.1. įgaliojimą pasirašyti paraišką ir jos priedus, jei paraišką pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

48.2. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (-ais) (partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

48.3. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą. Jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais, klausimyną turi pateikti ir kiekvienas partneris;

48.4. jungtinės veiklos sutartį (-is) su partneriu (-iais), kaip nustatyta Aprašo 31 punkte (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais));

48.5. paraiškoje numatytas išlaidas pagrindžiančius dokumentus kiekvienai prekei, paslaugai įsigyti: komercinius pasiūlymus, sutartis ar nuorodas į viešai prieinamą informaciją, tiekėjų apklausos suvestinę ir kt.;

48.6. detaliai ir aiškiai aprašytą numatomo išbandyti (įdiegti) modelio aprašymą (pagal Aprašo 3 priedo formą);

48.7. partnerio (-ių), kuris (-ie) yra nevyriausybinė organizacija, deklaraciją (-as), užpildytą (-as) pagal Aprašo 5 priedo formą;

48.8. Pareiškėjo ir partnerio (-ių), jeigu jų pacientai dalyvauja išbandant paraiškoje numatytą modelį, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „SVEIDRA“ (toliau – SVEIDRA) duomenis apie:

48.8.1. visų prie pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisirašiusių pacientų skaičių;

48.8.2. prie pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisirašiusių pacientų, kurie serga dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, iš kurių bent dvi pagal galutines diagnozes pažymėtos TLK-10-AM kodais: E10, E11, E13, E14, I11, I12, I13, I15, I48, I50, I69, J44, J45, G20, G40, M05, M06, skaičių;

48.8.3. duomenys (suformuota ataskaita) iš SVEIDRA turi būti gauti ne daugiau kaip prieš 2 mėn. iki paraiškos pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos. Suformuota duomenų iš SVEIDRA ataskaita turi būti pasirašyta Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinės ligonių kasos vadovo ar jo įgalioto asmens;

48.9. pareiškėjo ir (ar) partnerio pasirašytų darbo sutarčių su specialistais, sudarysiančiais daugiadalykę komandą, kopijas Aprašo 2 priedo 2 prioritetinio projektų atrankos kriterijaus atitikčiai įvertinti (jei taikoma);

48.10. pasirašytų ketinimų protokolų su įstaigomis, kurių specialistai sudarys daugiadalykę komandą, kopijas Aprašo 2 priedo 2 prioritetinio projektų atrankos kriterijaus atitikčiai įvertinti (jei taikoma);

48.11. pareiškėjo pasirašytą (-as) tarpinstitucinio bendradarbiavimo sutartį (-is) daugiadalykei komandai sudaryti ir projekto įgyvendinimo metu veiklai vykdyti Aprašo 2 priedo 2 prioritetinio projektų atrankos kriterijaus atitikčiai įvertinti (jei taikoma);

48.12. jeigu pareiškėjo daugiadalykei komandai sudaryti ir projekto įgyvendinimo metu veiklai vykdyti pasirašoma tarpinstitucinio bendradarbiavimo sutartis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, turi būti pateiktos įstaigos, su kuria pasirašoma tarpinstitucinio bendradarbiavimo sutartis, pasirašytų darbo sutarčių su specialistais, sudarysiančiais daugiadalykę komandą, kopijos Aprašo 2 priedo 2 prioritetinio projektų atrankos kriterijaus atitikčiai įvertinti (jei taikoma);

48.13. pareiškėjo įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentus (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą, Ministerijos, kaip asignavimų valdytojos, garantinis raštas, savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

49. Jeigu su paraiška nėra pateikiami Aprašo 48.9–48.12 papunkčiuose išvardyti dokumentai, Įgyvendinančioji institucija neprašo papildomai jų pateikti projekto naudos ir kokybės vertinimo metu, balai už atitinkamus prioritetinius atrankos kriterijus nėra skiriami.

50. Jeigu Aprašo 3 priedas yra pateiktas, bet užpildytas nepilnai ar netinkamai, jo Įgyvendinančioji institucija neprašo papildomai patikslinti projekto naudos ir kokybės vertinimo metu, balai už atitinkamus prioritetinius atrankos kriterijus, kurių įvertinimui nepakanka informacijos, nėra skiriami.

51. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietimo teikti paraiškas skelbime.

52. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, vadovaujantis Aprašu paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

53. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede „Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

54. Paraiškos vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, jei be jų negali tinkamai įvertinti projekto. Vadovaudamasis Projektų taisyklių 118 punktu pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus ne vėliau kaip per 7 dienų terminą, kuris gali būti pratęstas tik tuo atveju, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as).

55. Jeigu pareiškėjas per nustatytą paraiškos patikslinimo terminą nepateikė dalies prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, paraiškos vertinimas atliekamas vadovaujantis turima ir su patikslinimais gauta informacija (pakartotinai patikslinti informaciją ar pateikti dokumentus nėra prašoma). Jeigu pareiškėjas per nustatytą paraiškos patikslinimo terminą nepateikia visų prašomų dokumentų ir (ar) informacijos, Įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką.

56. Jeigu pareiškėjas Įgyvendinančiajai institucijai pateikia jos neprašomą informaciją ir (ar) dokumentus (pvz., pakeičia, papildo paraišką ar jos priedus nauja informacija, įtraukia naujas veiklas, išlaidas, partnerius, netinkamomis pripažintas veiklas, išlaidas, partnerius pakeičia kitomis veiklomis, išlaidomis, partneriais, mažina fizinius, stebėsenos rodiklius nemažindamas išlaidų ir kt.), atliekant paraiškos vertinimą į ją nėra atsižvelgiama.

57. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose. Apie Paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl Paraiškos atmetimo priėmimo dienos nurodant tokio sprendimo priežastis, paraiškos atmetimo teisinį pagrindą ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

58. Vadovaujantis Projektų taisyklių 118 punkto nuostatomis paraiška atmetama neprašant pareiškėjo pateikti papildomų dokumentų ar duomenų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jeigu vertinant paraiškas nustatoma, kad:

58.1. viename projekte išbandomas daugiau nei vienas sveikatos priežiūros paslaugų modelis pacientams, sergantiems dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis;

58.2. projekto įgyvendinimo metu išbandant sveikatos priežiūros paslaugų modelį į paslaugų teikimą pacientams neįtraukti visi specialistai, nurodyti Aprašo 22 punkte;

58.3. jeigu projekte nenumatytos visos I sekcijos „Sergančių dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis pacientų priežiūra“ komponentės;

58.4. jeigu projekte dalyvaujančių pacientų, sergančių dviem ir daugiau lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, iš kurių bent dvi pagal galutines diagnozes žymimos TLK-10-AM kodais: E10-E14, I11-I15, I48, I50, I69, J44, J45, G20, G40, M05-M06), skaičius neviršija 70 unikalių asmenų;

58.5. jeigu pareiškėjas, pateikęs paraišką pagal šį Aprašą, yra ir partneris kitame projekte, pateiktame pagal šį Aprašą, atmetama paraiška, kurioje jis yra pareiškėjas;

58.6. jeigu paraiškos 5.1–5.3, 6 ir 7 dalys neužpildytos (daugiau nei trys paraiškos formos laukai neužpildyti) arba informacija daugiau nei trijuose laukuose pateikiama ne pagal paraiškos pildymo instrukcijas, pvz., neaprašytas veiklos turinys, jos būtinumo pagrindimas, nenurodyti fiziniai rodikliai, veiklos trukmė, tikslinės grupės dalyvių skaičius, neaprašytas veiklai įgyvendinti reikalingų išlaidų poreikio pagrindimas, nepateikti detalūs išlaidų skaičiavimai ir kt.);

58.7. jeigu viršijama Aprašo 36 punkte nurodyta didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma;

58.8. jei su paraiška nepateiktas bent vienas iš Aprašo 48.4, 48.6 papunkčiuose nurodytų priedų (jei jie yra taikomi).

59. Jeigu vertinant paraiškas nustatoma, kad tas pats pareiškėjas yra pateikęs daugiau nei vieną paraišką Aprašo 9 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti, Įgyvendinančioji institucija jam siunčia raštą, kuriame pareiškėjo prašoma per rašte nurodytą ne ilgesnį kaip 4 dienų terminą informuoti, kurią paraišką turi vertinti Įgyvendinančioji institucija. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia informacijos Įgyvendinančiajai institucijai, visos to paties pareiškėjo pateiktos paraiškos yra atmetamos.

60. Jeigu vertinant paraiškas nustatoma, kad Aprašo 12, 13 punktuose nurodytas juridinis asmuo partneriu yra daugiau nei viename projekte, pateiktame pagal šį Aprašą, tinkamu finansuoti laikomas naudos ir kokybės vertinimo metu didžiausią balų skaičių surinkęs projektas, o kitos paraiškos yra atmetamos. Jei projektai, kuriuose partneris yra tas pats juridinis asmuo, surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė suteikiama projektui, surinkusiam daugiau balų pagal pirmąjį Aprašo 2 priede nustatytą prioritetinį atrankos kriterijų, o jei projektai yra vienodai įvertinti ir pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė suteikiama projektui, surinkusiam daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų. Jei pagal visus prioritetinius kriterijus projektai, kuriuose tas pats juridinis asmuo yra partneris, įvertinti vienodai, nei vienas projektas nėra finansuojamas.

61. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

62. Dėl objektyvių priežasčių negalint paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraiškas reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų už didesnę sumą nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas Įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei laikinai neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės.

63. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą

64. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja, Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina ir darbo tvarką nustato Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka.

65. Kai projektams, surinkusiems vienodą balų skaičių, finansuoti nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį Aprašo 2 priede nustatytą prioritetinį projektų atrankos kriterijų, o jei projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų. Jei pagal visus prioritetinius projektų atrankos kriterijus tokie projektai įvertinti vienodai, Įgyvendinančioji institucija atrinktų projektų ataskaitoje nurodo juos teigiamai įvertintų projektų, kuriems finansuoti neužteko kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, sąraše.

66. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projekto taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

67. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS (arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės tuo metu nėra užtikrinamos) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

68. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir Įgyvendinančiosios institucijos.

69. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas, vadovaudamasis Projekto taisyklių 18 skirsnio nuostatomis, turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

70. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

70.1. pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje arba

70.2. pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).

71. Projekto sutartį pasirašo Įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo įgalioti asmenys. Su pareiškėju sudarius sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

72. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

73. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones:

73.1. interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų;

73.2. projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą);

73.3. užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš Europos socialinio fondo.

74. Projekto vykdytojas, įpusėjus projekto įgyvendinimo terminui ir baigus įgyvendinti projekto veiklas pagal pateiktą formą (Aprašo 4 priedas), turi atlikti projekto veiklų veiksmingumo ir gautų rezultatų vertinimą bei jį pristatyti Ministerijai atskiro pristatymo metu.

75. Projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turi pateikti įgyvendinto projekto veiklų veiksmingumo ir gautų rezultatų vertinimo suderinimo su Ministerija raštą.

76. Pagal Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių nuostatas, projektų priežiūrą, kontrolę ir ES lėšų administravimą vykdys Įgyvendinančioji institucija.

77. Pareiškėjas ir projektų vykdytojas įgyvendinančiųjų institucijų ir ministerijų sprendimus ar veiksmus (neveikimą) turi teisę apskųsti Projekto taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

78. Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

79. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

_________________________