ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugpjūčio 21 d. Nr. A-1148

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 21 ir 26 straipsniais, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 23, 28 punktais, siekdamas racionaliai formuoti Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projektą:

1. T v i r t i n u Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projekto rengimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 4 d. įsakymą Nr. A-741 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projekto rengimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Šiaulių apygardos administraciniam teismui adresu: Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                       Antanas Bartulis


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. A-1148

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projekto rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto projekto (toliau – biudžeto projektas rengimo, svarstymo, ir teikimo tvirtinti procedūras ir terminus.

2. Biudžeto projektą rengia Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Strateginio planavimo ir finansų skyrius (toliau – Strateginio planavimo ir finansų skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) patvirtintu trejų metų Šiaulių miesto savivaldybės strateginiu veiklos planu (toliau – trejų metų Strateginis veiklos planas) ir trejų metų socialinėmis-ekonominėmis programomis, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus nacionalinio biudžeto preliminarius rodiklius, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtas savivaldybių finansinių rodiklių prognozes, oficialiosios statistikos duomenis, Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) sutartinius įsipareigojimus.

 

II SKYRIUS

BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO PLANAS

 

3. Savivaldybės administracijos skyriai ir biudžetinės įstaigos, nurodyti Taisyklių 3.1 papunktyje, iki birželio 15 dienos, o nurodyti 3.2–3.5 papunkčiuose, iki spalio 1 dienos pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui detalią informaciją apie:

3.1. ateinantiems metams prognozuojamas įplaukas į Šiaulių miesto savivaldybės biudžetą (toliau – savivaldybės biudžetas):

3.1.1. Strateginio planavimo ir finansų skyrius – apie nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius;

3.1.2. Ekonomikos ir investicijų skyrius – apie dividendų, valstybės rinkliavos už skyriaus išduodamas licencijas verstis licencijuojama veikla išdavimą arba perregistravimą, vietinės rinkliavos už leidimo prekiauti ar teikti paslaugas išdavimą, mokesčio už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą;

3.1.3. Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyris – apie pajamas iš negyvenamųjų patalpų, aikštelių  nuomos, negyvenamųjų patalpų pardavimo pajamas;

3.1.4. Architektūros, urbanistikos ir paveldosaugos skyrius – apie žemės realizavimo pajamų, valstybės rinkliavos už statybos leidimo išdavimą, leidimo griauti statinį išdavimą, vietinės rinkliavos už vaizdinės (išorinės) komercinės reklamos leidimų išdavimą;

3.1.5. Miesto ūkio ir aplinkos skyrius – apie mokesčio už aplinkos teršimą, saugotinus medžius, mokesčio už valstybinius gamtos išteklius, vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, apie valstybės rinkliavos už skyriaus išduodamas licencijas verstis licencijuojama veikla išdavimą arba perregistravimą, valstybės rinkliavos už leidimo išdavimą vežti keleivius, valstybės rinkliavos už žemės ūkio mašinų registraciją ir techninę apžiūrą, valstybės rinkliavos už leidimo išdavimą vežti krovinius didžiagabaritėmis ir sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, vietinės rinkliavos už leidimo atlikti kasinėjimo darbus išdavimą, vietinės rinkliavos už naudojimąsi mokamomis automobilių stovėjimo vietomis, už kolumbariumo paslaugas ir kt.;

3.1.6. Socialinių išmokų ir kompensacijų skyrius – apie būsto nuomos pajamas;

3.1.7. Civilinės metrikacijos skyrius – apie valstybės rinkliavos už civilinės būklės aktų registravimą, civilinės būklės aktų įrašų pakeitimą ir papildymą ir už dokumentų, patvirtinančių civilinės būklės akto įrašą, išdavimą;

3.1.8. Projektų valdymo skyrius – apie grįžtamąsias investicijų projektų, finansuojamų Savivaldybės ir Europos Sąjungos, lėšas;

3.1.9. Civilinės saugos, viešosios tvarkos ir sanitarijos skyrius – apie vietinės rinkliavos  už gyvūnų (šunų, kačių) registravimą ir laikymą daugiabučiuose namuose;

3.1.10. biudžetinės įstaigos – apie įmokų už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose bei pajamų už atsitiktines paslaugas (pagal kiekvieną pajamų rūšį atskirai);

3.2. planuojamų ateinantiems metams savivaldybės biudžeto asignavimų poreikį valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti (asignavimų poreikis nurodomas toks, koks buvo pateiktas valstybinėms institucijoms):

3.2.1. Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyris – valstybinei žemei ir kitam valstybės turtui valdyti;

3.2.2. Apskaitos skyrius – civilinės būklės aktams registruoti, įstatymų priskirtiems registrams tvarkyti ir duomenims valstybės registrams teikti, civilinei saugai organizuoti, valstybinei žemei ir kitam valstybės turtui valdyti, nuosavybės teisių atkūrimui nagrinėti bei sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti, valstybės garantijoms nuomininkams vykdyti, valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei vykdyti, archyviniams dokumentams tvarkyti, dalyvavimui atrenkant šauktinius į karo tarnybą ir dalyvavimui rengiantis mobilizacijai, vaikų ir jaunimo teisių apsaugai vykdyti, žemės ūkio funkcijoms vykdyti, valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti, socialinėms išmokoms, kompensacijoms, būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijoms mokėti, darbo rinkos politikos rengimui ir gyventojų užimtumo programų įgyvendinimui administruoti, gyvenamosios vietos deklaravimo duomenims tvarkyti, žemės ūkio funkcijoms atlikti, kitoms perduotoms funkcijoms vykdyti;

3.2.3. Socialinių paslaugų skyrius – darbo rinkos politikai rengti ir gyventojų užimtumo programoms įgyvendinti;

3.2.4. Socialinių išmokų ir kompensacijų skyrius – socialinėms išmokoms bei paslaugoms ir kitoms socialinėms reikmėms, socialinei paramai mokiniams, kompensacijoms mokėti, valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti, būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijoms mokėti;

3.3. Projektų valdymo skyrius – ateinantiems metams planuojamų savivaldybės biudžeto ir Europos Sąjungos projektų įgyvendinimo programų einamiesiems tikslams finansuoti, asignavimų poreikį vykdomiems ar planuojamiems projektams ir Valstybės investicijų programoje numatytiems projektams vykdyti;

3.4. Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyris – ateinantiems metams planuojamų savivaldybės biudžeto asignavimų poreikį koncesijos mokesčiui Šiaulių arenos operatoriui mokėti;

3.5. Savivaldybės administracijos skyriai – planuojamų ateinantiems metams savivaldybės biudžeto asignavimų poreikį:

3.5.1. programoms vykdyti iš savivaldybės biudžeto lėšų;

3.5.2. investicijų projektams iš savivaldybės biudžeto, Europos Sąjungos, valstybės biudžeto lėšų vykdyti pagal Strateginio planavimo grupės apsvarstytą ir pritartą Investicijų programą.

4. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, suderinęs su Strateginio planavimo grupe, iki spalio 15 dienos parengia:

4.1. preliminarią ateinančių metų biudžeto pajamų prognozę, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos numatomus finansinius rodiklius, faktinį einamųjų metų biudžeto vykdymą, Savivaldybės administracijos skyrių ir biudžetinių įstaigų pateiktą pajamų sumą;

4.2. maksimalių biudžeto asignavimų prognozę trejų metų Strateginio veiklos plano programoms vykdyti ir pateikia Savivaldybės administracijos departamentams ir skyriams, nesantiems departamentų sudėtyje, atsakingiems už programų įgyvendinimą.

5. Savivaldybės administracijos skyriai, atsakingi už Strateginio veiklos plano programų įgyvendinimą, iki lapkričio 1 dienos pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui trejų metų Strateginio veiklos plano programų projektus ir ateinančių metų programų sąmatų projektus.

6. Savivaldybės biudžetinės įstaigos iki lapkričio 1 dienos pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui programų sąmatų projektus.

7. Strateginio planavimo ir finansų skyrius iki gruodžio 10 dienos parengia biudžeto projektą ir pateikia jį Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

III SKYRIUS

PROGRAMŲ IR PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

8. Trejų metų Strateginis veiklos planas, kurio pagrindu sudaromas Savivaldybės programų biudžetas, rengiamas vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu Šiaulių miesto Savivaldybės veiklos strateginio planavimo tvarkos aprašu.

9. Mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintomis Šiaulių miesto savivaldybės administracijos mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo taisyklėmis.

10. Savivaldybės administracijos skyriai ir biudžetinės įstaigos, vadovaudamiesi patvirtintu  trejų metų Strateginiu veiklos planu, sudaro jų vykdomų programų ateinančių metų sąmatų projektus. Prie programos sąmatos projekto pridedami detalūs apskaičiavimai, pagrindžiantys kiekvieną išlaidų straipsnį, sudarytų sutarčių kopijos, Savivaldybės administracijos skyrių veiklos planų projektai. Savivaldybės biudžetinės įstaigos atitinkamų metų savivaldybės biudžeto asignavimus apskaičiuoja vadovaudamosi Aplinkos (ūkio) lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto, apskaičiavimo tvarkos aprašu, tvirtinamu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir Ugdymo lėšų, skiriamų iš savivaldybės biudžeto neformaliajam švietimui, apskaičiavimo ir naudojimo tvarkos aprašu, tvirtinamu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

11. Strateginio planavimo ir finansų skyrius tikrina, ar pateiktuose programų sąmatų projektuose skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamoms skoloms padengti, prireikus tikslina asignavimus (atsižvelgdamas ir į savivaldybės biudžeto bendras finansines galimybes) ir įtraukia juos į biudžeto projektą.

12. Savivaldybės skyrių ir biudžetinių įstaigų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų projektų sudarymą ir turi užtikrinti, kad jų praėjusių metų skolos pagal prisiimtus įsipareigojimus būtų numatytos padengti planuojamais metais. Programų sąmatų projektai turi būti sudaryti vadovaujantis biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikacija, piniginiai rodikliai įrašyti tūkstančiais eurų (vienas skaičius po kablelio), kiekvienas išlaidų straipsnis pagrįstas detaliais skaičiavimais.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO PROJEKTO SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

 

13. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs parengtą biudžeto projektą, teikia jį svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams.

14. Savivaldybės administracija svarsto Savivaldybės tarybos komitetų pateiktus pasiūlymus dėl biudžeto projekto.

15. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo priimtu Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, atsižvelgdamas į Savivaldybės tarybos komitetų pastabas ir pasiūlymus, koreguoja biudžeto projektą ir teikia svarstyti Savivaldybės tarybai.