LIETUVOS RESPUBLIKOS
ELEKTROS ENERGETIKOS ĮSTATYMO NR. VIII-1881 16, 31, 39, 69, 73, 75 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 571 STRAIPSNIU
ĮSTATYMAS
2024 m. birželio 25 d. Nr. XIV-2839
Vilnius
1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 16 straipsnio 41 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 16 straipsnio 43 dalį ir ją išdėstyti taip:
„43. Leidimai tiesti tiesioginę liniją, leidimai modernizuoti iš atsinaujinančių išteklių elektros energiją gaminančią elektrinę ar elektros energijos gamybos įrenginį ir leidimai plėtoti energijos kaupimo pajėgumus statant ar įrengiant energijos kaupimo įrenginį, kurio leistina generuoti galia yra mažesnė negu 6 MW, išduodami 36 mėnesių laikotarpiui.“
3. Papildyti 16 straipsnio 9 dalį 9 ir 10 punktais:
„9) jeigu juridiniam asmeniui nėra pradėta bankroto, restruktūrizavimo ir (ar) likvidavimo procedūra, o fiziniam asmeniui nėra pradėta fizinio asmens bankroto procedūra;
10) kurie neturi skolų, kurių bendra suma viršija 10 000 eurų, viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų biudžetui, administruojamam viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administratoriaus. Jeigu šiame punkte nurodytų skolų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl jų vyksta ginčas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, laikoma, kad asmuo neturi šiame punkte nurodytų skolų.“
4. Papildyti 16 straipsnio 15 dalį 10 ir 11 punktais:
„10) juridiniam asmeniui nėra pradėta bankroto, restruktūrizavimo ir (ar) likvidavimo procedūra, o fiziniam asmeniui nėra pradėta fizinio asmens bankroto procedūra;
11) neturi skolų, kurių bendra suma viršija 10 000 eurų, viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų biudžetui, administruojamam viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administratoriaus. Jeigu šiame punkte nurodytų skolų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl jų vyksta ginčas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, laikoma, kad asmuo neturi šiame punkte nurodytų skolų.“
5. Pakeisti 16 straipsnio 151 dalį ir ją išdėstyti taip:
„151. Leidimas modernizuoti iš atsinaujinančių išteklių elektros energiją gaminančią elektrinę ar elektros energijos gamybos įrenginį išduodamas, kai asmuo, turintis leidimą gaminti elektros energiją, numato modernizuoti iš atsinaujinančių išteklių elektros energiją gaminančią elektrinę ar elektros energijos gamybos įrenginį. Šis leidimas išduodamas asmeniui, kuris atitinka šio straipsnio 15 dalies 1–3, 6, 8 ir 9 punktuose nustatytus reikalavimus. Asmens turimo leidimo gaminti elektros energiją galiojimas panaikinamas nuo prašyme išduoti leidimą modernizuoti iš atsinaujinančių išteklių elektros energiją gaminančią elektrinę ar elektros energijos gamybos įrenginį nurodytos elektrinės ar elektros energijos gamybos įrenginio modernizavimo darbų pradžios.“
6. Pakeisti 16 straipsnio 25 dalį ir ją išdėstyti taip:
„25. Jeigu pateikti ne visi šio straipsnio 1 dalies 1–6 ir 8–10 punktuose nurodytiems leidimams išduoti reikalingi dokumentai arba pateikti duomenys yra neteisingi, taip pat jeigu jų nepakanka nustatyti, ar dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus, Taryba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo registravimo leidimus išduodančioje institucijoje dienos praneša asmeniui, kad būtina pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Asmuo trūkstamus dokumentus ar informaciją pateikia ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo per nustatytą terminą pateikia trūkstamus dokumentus ar informaciją, taip pašalindamas aplinkybes, trukdančias išduoti leidimą, leidimas išduodamas per šio įstatymo 17 straipsnyje nustatytą terminą.“
2 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 31 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Perdavimo sistemos operatorius užtikrina trečiųjų asmenų prieigą prie perdavimo tinklų, ją valdo ir pateikia paaiškinimus, kai tokia prieiga nesuteikiama. Tuo tikslu perdavimo sistemos operatorius Tarybos nustatytomis sąlygomis parengia, su Energetikos ministerija ir kitomis suinteresuotomis šalimis derina ir teikia Tarybai tvirtinti Pasinaudojimo elektros tinklais tvarkos aprašą, taip pat jį paskelbia savo interneto svetainėje.“
3 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 39 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Skirstomųjų tinklų operatorius užtikrina trečiųjų asmenų prieigą prie skirstomųjų tinklų, ją valdo ir pateikia paaiškinimus, kai tokia prieiga nesuteikiama. Tuo tikslu skirstomųjų tinklų operatorius Tarybos nustatytomis sąlygomis parengia, su Energetikos ministerija ir kitomis suinteresuotomis šalimis derina ir teikia Tarybai tvirtinti Pasinaudojimo elektros tinklais tvarkos aprašą, taip pat jį paskelbia savo interneto svetainėje.“
4 straipsnis. Įstatymo papildymas 571 straipsniu
Papildyti Įstatymo devintąjį skirsnį 571 straipsniu:
„571 straipsnis. Energijos duomenų mainai elektros energetikos sektoriuje
1. Elektros energetikos sektoriuje energijos duomenų mainai tarp elektros energijos rinkos dalyvių, tinklų naudotojų ir kitų asmenų, turinčių teisę gauti energijos duomenis, vykdomi per centralizuotą energijos duomenų platformą. Energijos duomenys, kuriais yra mainomasi centralizuotoje energijos duomenų platformoje, yra nustatomi centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo parengtame naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma tvarkos apraše.
2. Centralizuotoje energijos duomenų platformoje yra kaupiami, saugomi energijos duomenys, įskaitant elektros energijos suvartojimo, elektros energijos gamybos, apskaitos prietaisų, išmaniųjų apskaitos prietaisų duomenis, taip pat energijos duomenis, būtinus siekiant pasirinkti elektros energijos tiekėją, plėtoti elektros energijos pasiūlos ir paklausos valdymo paslaugas, lankstumo paslaugas, ir jais keičiamasi.
3. Centralizuotos energijos duomenų platformos sukūrimą, priežiūrą ir valdymą užtikrina skirstomųjų tinklų operatorius, aptarnaujantis daugiau kaip 100 000 vartotojų, arba jo šioje dalyje nurodytiems tikslams įgyvendinti įsteigtas juridinis asmuo (toliau – centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas). Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas rengia ir teikia Tarybai tvirtinti naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma tvarkos aprašą, kuriame nustatoma naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma tvarka ir sąlygos, prieigos prie energijos duomenų reikalavimai, energijos duomenų mainų reikalavimai, įskaitant centralizuotoje energijos duomenų platformoje pateiktų ir tvarkomų energijos duomenų apimtį, struktūrą, saugojimo trukmę, standartizavimo sąlygas, energijos duomenų mainų taisykles joje, centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo, centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojų teises, pareigas ir atsakomybę, taip pat energijos duomenų mainų sutarties su centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojais, nurodytais šio straipsnio 1 dalyje, sudarymo tvarką. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas, nustatydamas naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma tvarką, privalo vadovautis efektyvios duomenų prieigos, taip pat asmens duomenų apsaugos ir duomenų saugumo principais.
4. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas nemokamai teikia energijos duomenų parsisiuntimo, perdavimo ir kaupimo paslaugas tinklų naudotojams, rinkos dalyviams, valstybės įstaigoms ar institucijoms ir savivaldybėms (ar jų įmonėms ir įstaigoms), kurie yra centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojai, kai tokie energijos duomenys yra būtini teisės aktuose numatytai energetikos veiklai vykdyti ar tokios veiklos reguliavimui, kontrolei ir priežiūrai atlikti.
5. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas gali teikti šiame straipsnyje nustatytas energijos duomenų mainų paslaugas ir kitiems šio straipsnio 4 dalyje nenurodytiems asmenims. Tokiu atveju centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojai moka centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo nustatytą naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma įkainį, kuris grindžiamas tiesioginėmis centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo patiriamomis pagrįstomis sąnaudomis, susijusiomis su tokios paslaugos teikimu kitiems asmenims, jeigu kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas šioje dalyje nurodytos paslaugos apskaitą privalo tvarkyti atskirai nuo bet kurios kitos veiklos apskaitos. Pajamos, gautos už asmenų naudojimąsi centralizuota energijos duomenų platforma, įvertinamos nustatant skirstymo paslaugų kainų viršutines ribas.
6. Tinklų naudotojai, rinkos dalyviai, vykdantys energetikos veiklą, ir asmenys, planuojantys vykdyti ir (ar) vykdantys energetikos veiklą pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalies nuostatas, energijos duomenų mainus privalo vykdyti centralizuotoje energijos duomenų platformoje. Ši pareiga yra laikoma reguliuojamosios energetikos veiklos vykdymo sąlyga. Šioje dalyje nurodyti asmenys centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo parengtame naudojimosi centralizuota energijos duomenų platforma tvarkos apraše numatytomis sąlygomis užtikrina, kad teisės aktuose nurodyti energijos duomenys būtų tinkamai ir laiku pateikti į centralizuotą energijos duomenų platformą.
7. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas užtikrina prieigą prie centralizuotos energijos duomenų platformos ir sudaro vienodas, nediskriminacines ir konkurencines sąlygas visiems tinklų naudotojams ir elektros energijos rinkos dalyviams, valstybės įstaigoms ar institucijoms ir savivaldybėms (ar jų įmonėms ir įstaigoms), kaip tai numatyta šio straipsnio 4 dalyje, taip pat kitiems asmenims, kaip tai numatyta šio straipsnio 5 dalyje. Šio straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytiems asmenims prieiga prie centralizuotos energijos duomenų platformos suteikiama turint tinklų naudotojų ir (ar) rinkos dalyvių sutikimą gauti energijos duomenis. Neturint tinklų naudotojų ir (ar) rinkos dalyvių sutikimo, prieiga prie centralizuotos energijos duomenų platformos šiems asmenims gali būti suteikiama siekiant užtikrinti teisės aktuose šiems asmenims nustatytų funkcijų ir (ar) užduoties, vykdomos siekiant užtikrinti viešąjį interesą, atlikimą.
8. Vartotojas, gaminantis vartotojas, aktyvusis vartotojas, gamintojas, piliečių energetikos bendrija, atsinaujinančių išteklių energijos bendrija ar jų įgaliotas asmuo per standartizuotą elektroninių ryšių sąsają arba nuotoliniu būdu turi teisę:
1) neatlygintinai naudotis savo energijos duomenimis, esančiais centralizuotoje energijos duomenų platformoje;
2) nustatyti, kuriems asmenims, išskyrus asmenis, kuriems energijos duomenys būtini teisės aktuose nustatytoms funkcijoms ir (ar) užduočiai, vykdomai siekiant užtikrinti viešąjį interesą, atlikti, gali būti suteikta prieiga prie centralizuotoje energijos duomenų platformoje esančių energijos duomenų;
9. Šio straipsnio 8 dalyje nurodytiems asmenims nėra taikomi šio straipsnio 6 dalyje nurodyti reikalavimai.
10. Centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojai ir centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojas privalo užtikrinti energijos duomenų, kurie pateikti centralizuotoje energijos duomenų platformoje, vykdant energijos duomenų mainus, ir kurie sudaro komercinę ar kitokią paslaptį, konfidencialumą, taip pat užtikrinti asmens duomenų apsaugą ir energijos duomenų saugumą.
11. Centralizuotos energijos duomenų platformos valdytojo ir centralizuotos energijos duomenų platformos naudotojo, išskyrus vartotojo, gaminančio vartotojo, aktyviojo vartotojo, gamintojo, piliečių energetikos bendrijos ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos ar jų įgalioto asmens, tarpusavio santykiai grindžiami energijos duomenų mainų sutartimi. Tuo atveju, kai energijos duomenys yra ir asmens duomenys, energijos duomenų mainų sutartyje taip pat turi būti nurodytas asmens duomenų tvarkymo tikslas, tokių duomenų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas.
12. Energijos duomenų mainai per centralizuotą energijos duomenų platformą nėra privalomi skirstomųjų tinklų operatoriams, aptarnaujantiems mažiau kaip 100 000 vartotojų, taip pat prie perdavimo tinklų prijungtiems tinklų naudotojams. Perdavimo sistemos operatorius ir skirstomųjų tinklų operatorius, aptarnaujantis daugiau kaip 100 000 vartotojų, siekdami užtikrinti tinklų operatorių bendradarbiavimą, centralizuotoje energijos duomenų platformoje keičiasi visa būtina informacija ir energijos duomenimis Reglamento (ES) Nr. 2019/943 57 straipsnyje nustatytais tikslais, apimtimi ir tvarka.“
5 straipsnis. 69 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 69 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Visuomeninę elektros energijos kainą ir tarifus nustato visuomeninis tiekėjas 6 kalendoriniams mėnesiams. Visuomeninis tiekėjas, atsižvelgdamas į pokyčius elektros energijos rinkoje, kai skirtumas tarp prognozuojamos elektros energijos įsigijimo kainos ir kainos, įskaičiuotos į visuomeninės elektros energijos kainos viršutinę ribą, yra 40 procentų ar didesnis, Tarybos nustatyta tvarka teikia Tarybai pasiūlymą perskaičiuoti visuomeninę elektros energijos kainą. Taryba per 15 darbo dienų nuo pasiūlymo įregistravimo Taryboje dienos patvirtina visuomeninę elektros energijos kainą. Visuomeninė elektros energijos kaina gali būti perskaičiuojama kartą per kalendorinių metų ketvirtį. Jeigu skirtumas tarp prognozuojamos elektros energijos įsigijimo kainos ir kainos, įskaičiuotos į visuomeninės elektros energijos kainos viršutinę ribą, yra 40 procentų ar didesnis ir visuomeninis tiekėjas Tarybai nepateikia pasiūlymo perskaičiuoti visuomeninę elektros energijos kainą, Taryba ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Tarybos informacijos visuomeniniam tiekėjui dėl pasiūlymo perskaičiuoti visuomeninę elektros energijos kainą pateikimo raštu dienos vienašališkai nustato visuomeninę elektros energijos kainą. Visuomeninė elektros energijos kaina Tarybos iniciatyva perskaičiuojama kartą per kalendorinių metų ketvirtį, taip pat pasikeitus bet kuriai kitai visuomeninės elektros energijos kainos dedamajai, nepriklausomai nuo pokyčio dydžio. Šioje dalyje nustatyta tvarka Tarybos patvirtinta visuomeninė elektros energijos kaina taikoma nuo kito mėnesio, einančio po to mėnesio, kurį buvo priimtas Tarybos sprendimas dėl visuomeninės elektros energijos kainos patvirtinimo, pirmos dienos, jeigu Tarybos sprendime nenumatyta vėlesnė įsigaliojimo data. Visuomeninė elektros energijos kaina nustatoma kaip elektros energijos įsigijimo kainos, perdavimo, viešuosius interesus atitinkančių paslaugų, skirstymo, visuomeninio tiekimo kainos ir faktinės elektros energijos įsigijimo kainos bei ankstesnio laikotarpio prognozuotos elektros energijos kainos skirtumo suma, sumažinus ją Energetikos įstatymo 192 straipsnyje nurodytais suvartotos elektros energijos kainos dalies kompensavimo buitiniams vartotojams dydžiais, jeigu tokie dydžiai nustatomi. Visuomeninio tiekėjo nustatytas visuomenines elektros energijos kainas ir tarifus tikrina Taryba šio straipsnio 9 dalyje nustatyta tvarka. Jeigu visuomeninė elektros energijos kaina buitiniams vartotojams kiltų daugiau kaip 40 procentų, visuomeninis tiekėjas gali pasiūlyti Tarybai priimti sprendimą, nustatant visuomeninę elektros energijos kainą, nevertinti elektros energijos įsigijimo kainos dalies, o dėl neįvertintos kainos dalies susidariusį sąnaudų skirtumą tarp Tarybos nustatytų ir faktinių kainų išdėstyti ilgesniam kaip vienų metų laikotarpiui. Taryba priima sprendimą dėl skirtumo, susidariusio tarp Tarybos nustatytų ir faktinių kainų, taip pat Tarybos nustatytų ir prognozuojamų kainų už likusį laikotarpį, kuriam galioja nustatyti visuomeniniai elektros energijos tarifai, bei pagrįstų sąnaudų, ir Tarybos sprendimais numatytų sąnaudų skirtumų, patirtų iki 2025 m. gruodžio 31 d., įskaitant ir tokių sąnaudų skirtumo pinigų kainą (skolinimosi sąnaudas, kurios įvertinamos Tarybos perdavimo, skirstymo ir visuomeninio tiekimo paslaugų kainų viršutinių ribų metodikoje nustatyta tvarka), taip pat šio įstatymo 60 straipsnio 3 dalyje nurodytų sąnaudų Tarybos nustatyta tvarka ir sąlygomis įvertinimo nustatant papildomą dedamąją prie persiuntimo paslaugos kainos. Tarybos apskaičiuotas lėšų perviršis grąžinamas buitiniams vartotojams sumažinant papildomą dedamąją prie persiuntimo paslaugos kainos, kai visuomeninio tiekimo veiklą iki 2026 m. sausio 1 d. vykdęs asmuo perveda perrinktas lėšas skirstomųjų tinklų operatoriui, o nesurinktos lėšos surenkamos taikant papildomą dedamąją prie persiuntimo paslaugos kainos, ir visuomeninio tiekimo veiklą iki 2026 m. sausio 1 d. vykdžiusiam asmeniui išmokamos dalimis kas kalendorinį mėnesį skirstomųjų tinklų operatoriaus, kurio turimoje elektros energijos skirstymo veiklos licencijoje nurodytoje teritorijoje veikė toks visuomeninis tiekėjas, tačiau ne vėliau kaip iki 2030 m. gruodžio 31 d.“
6 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas
7 straipsnis. 75 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 75 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Asmuo, pageidaujantis rekonstruoti ar perkelti skirstomuosius tinklus, kliudančius statinių statybai ar dėl kitų priežasčių, turi teisę energetikos ministro nustatyta tvarka, suderinęs su skirstomųjų tinklų operatoriumi, rekonstruoti ar perkelti šiuos elektros tinklus ir organizuoti jų rekonstravimo ar perkėlimo darbus. Šiuo atveju asmuo, kuris pageidauja rekonstruoti ar perkelti skirstomuosius tinklus, apmoka 100 procentų skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo sąnaudų, išskyrus šio straipsnio 11 dalyje ir 12 dalies 3 punkte nurodytus atvejus.“
2. Pakeisti 75 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Tuo atveju, kai asmuo pageidauja rekonstruoti ar perkelti skirstomųjų tinklų operatoriui priklausančias anksčiau kaip prieš 20 metų įrengtas 0,4–10 kV įtampos elektros oro linijas ir (ar) oro kabelių linijas, išskyrus transformatorių pastotes, transformatorines, skirstomuosius punktus, kliudančias statinių statybai ar dėl kitų priežasčių, šis asmuo apmoka skirstomųjų tinklų operatoriui 50 procentų visų operatoriaus išlaidų, patirtų rekonstruojant ar perkeliant šiuos objektus, išskyrus šio straipsnio 12 dalyje nurodytus atvejus.“
3. Papildyti 75 straipsnį 12–14 dalimis:
„12. Kai būtina rekonstruoti ar perkelti valstybinės reikšmės kelių juostoje arba geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose esančius skirstomuosius tinklus, kliudančius valstybinės reikšmės kelių arba geležinkelio kelių ir jų įrenginių kapitaliniam remontui, rekonstravimui ar plėtrai, skirstomuosius tinklus rekonstruoja ar perkelia ir skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo darbus vykdo ir (ar) organizuoja skirstomųjų tinklų operatorius arba asmuo, pageidaujantis rekonstruoti ar perkelti šiuos skirstomuosius tinklus, energetikos ministro nustatyta tvarka, suderinęs su skirstomųjų tinklų operatoriumi. Skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo sąnaudos dengiamos tokia tvarka:
1) kilnojamųjų elektros energetikos objektų ir įrenginių įrengimo projektą rengia, derina ir susijusias sąnaudas padengia asmuo, pageidaujantis rekonstruoti ar perkelti skirstomuosius tinklus;
2) kai skirstomieji tinklai įrengti ne daugiau kaip prieš 5 metus, skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo sąnaudas padengia asmuo, pageidaujantis rekonstruoti ar perkelti skirstomuosius tinklus;
3) kai skirstomieji tinklai įrengti daugiau kaip prieš 5 metus, skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo sąnaudas padengia skirstomųjų tinklų operatorius. Skirstomųjų tinklų rekonstravimo ar perkėlimo darbus turi teisę vykdyti ir (ar) organizuoti asmuo, pageidaujantis rekonstruoti ar perkelti skirstomuosius tinklus, energetikos ministro nustatyta tvarka, suderinęs su skirstomųjų tinklų operatoriumi, jeigu tokių darbų apskaičiuotos sąnaudos yra ne mažiau kaip 10 procentų mažesnės, negu apskaičiuotos skirstomųjų tinklų operatoriaus.
13. Šio straipsnio 9–12 dalyse nurodytais atvejais rekonstruotų ar perkeltų skirstomųjų tinklų nuosavybės teisė nekeičiama.
8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 5 dalį, 5 straipsnį ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, energetikos ministras ir Valstybinė energetikos reguliavimo taryba iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pateikti prašymai gauti leidimą gaminti elektros energiją, leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, leidimą plėtoti energijos kaupimo pajėgumus, leidimą generuoti elektros energiją iš energijos kaupimo įrenginių baigiami nagrinėti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusiuose Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 ir 17 straipsniuose nustatyta tvarka ir sąlygomis.
4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateiktas tvirtinti perdavimo sistemos operatoriaus parengtas Pasinaudojimo elektros tinklais tvarkos aprašas tvirtinamas pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Elektros energetikos įstatymo 31 straipsnio nuostatas, o skirstomųjų tinklų operatorių parengti pasinaudojimo elektros tinklais tvarkos aprašai tvirtinami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Elektros energetikos įstatymo 39 straipsnio nuostatas.
5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos skirstomųjų tinklų rekonstravimo ir perkėlimo procedūros baigiamos vykdyti pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Elektros energetikos įstatymo 75 straipsnio nuostatas.