LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.1.3 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI BENDROJO UGDYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (YPAČ VYKDANČIŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS) TINKLO VEIKLOS EFEKTYVUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2015 m. vasario 9 d. Nr. V-95
Vilnius
Vadovaudamasis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretaus uždavinio „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. V-95
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.1.3 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI BENDROJO UGDYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (YPAČ VYKDANČIŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS) TINKLO VEIKLOS EFEKTYVUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretaus uždavinio „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas dėl iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) finansavimo (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretaus uždavinio „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projekto įgyvendinimo priežiūrą.
2. Šis Aprašas rengiamas pagal 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Pagal šį Aprašą atrinkti projektai turi būti papildomai įvertinti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir šio Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.
3. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas Nr. 1303/2013);
3.2. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397;
3.4. Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“;
3.5. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-454 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.6. Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. V-808 „Dėl Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“;
3.7. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką (toliau – Kokybės metodika), patvirtintą 2014 m. spalio 13 d. 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto posėdžio protokolu Nr. 35. Kokybės metodika nustato metodines rekomendacijas ir reikalavimus nagrinėtinų alternatyvų skaičiui ir turiniui projektams.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.
5. Apraše vartojamos kitos sąvokos:
Edukacinė erdvė – švietimo įstaigų ar kitų švietimo teikėjų patalpos ir kitos su bendruoju ugdymu susijusios erdvės.
6. Pagal šį Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).
7. Pagal šį Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.
9. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 8 978 220,57 Eur (aštuonių milijonų devynių šimtų septyniasdešimt aštuonių tūkstančių dviejų šimtų dvidešimties eurų 57 ct) iš kurių iki 7 631 487,48 Eur (septynių milijonų šešių šimtų trisdešimt vieno tūkstančio keturių šimtų aštuoniasdešimt septynių eurų 48 ct) – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšos, iki 1 346 733,09 Eur (vieno milijono trijų šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių septynių šimtų trisdešimt trijų eurų 9 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
10.1. transporto priemonių, palengvinančių švietimo įstaigų pasiekiamumą, įsigijimas –numatoma skirti iki 6 082 020,39 Eur (šešių milijonų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių dvidešimties eurų 39 ct), iš kurių iki 5 169 717,33 Eur (penkių milijonų vieno šimto šešiasdešimt devynių tūkstančių septynių šimtų septyniolikos eurų 33 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 912 303,06 Eur (devynių šimtų dvylikos tūkstančių trijų šimtų trijų eurų 6 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos;
10.2. bendrojo ugdymo mokyklų tinklo tobulinimas ir šiuolaikinių edukacinių erdvių kūrimas bendrojo ugdymo įstaigose – numatoma skirti iki 2 896 200,18 Eur (dviejų milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų eurų 18 ct), iš kurių iki 2 461 770,15 Eur (dviejų milijonų keturių šimtų šešiasdešimt vieno tūkstančio septynių šimtų septyniasdešimties eurų 15 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 434 430,03 Eur (keturių šimtų trisdešimt keturių tūkstančių keturių šimtų trisdešimties eurų 3 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
11. Aprašo 10 punkte nurodytų veiklų tikslas – didinti bendrojo ir neformalaus ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
13. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas įgyvendinant Aprašo 10.1 ir 10.2 papunkčiuose nurodytoms veikloms yra biudžetinė įstaiga Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.
14. Galimas (‑i) partneris (‑iai) – Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijos ir (arba) bendrojo ugdymo programas vykdančios mokyklos, viešoji įstaiga Vilniaus dailės akademija. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
16. Projektas turi atitikti Laikinosios tvarkos aprašo 1 priede nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.
17. Projektas turi atitikti Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas ir Aprašo 13 punkte nurodytą (-us) pareiškėją (-us).
18. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip iki 84 mėnesių (ne ilgesnė kaip iki 2022 m. rugpjūčio 30 dienos) nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.
19. Projektai įgyvendinami pagal Aprašo 10.1 papunktyje numatytą remiamą veiklą turi siekti žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių aprašymai pateikti šio Aprašo 2 priede:
19.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235-09.1.3-CPVA-V-704). Minimali rodiklio reikšmė nenustatoma;
20. Projektai įgyvendinami pagal Aprašo 10.2 papunktyje numatytą remiamą veiklą turi siekti žemiau nurodytų stebėsenos rodiklių, kurių aprašymai pateikti šio Aprašo 2 priede:
20.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235-09.1.3-CPVA-V-704). Minimali rodiklio reikšmė nenustatoma;
21. Įgyvendinant projektus pagal Aprašo 10.2 papunktyje nurodytą veiklą, turi būti pateikiamas bent už 289 tūkst. eurų pagal Veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintų įstaigų sąrašas.
22. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
22.2. jei pareiškėjas planuoja rekonstruoti statinį ir / ar atlikti statinio remontą, jis turi pateikti dokumentus, pagrindžiančius jo teisę statyti, rekonstruoti, remontuoti ir ateityje naudoti finansuotiną turtą. Taip pat turi būti pateikti rekonstruojamo ir / ar remontuojamo statinio nuosavybės teisę įrodantys dokumentai, arba panaudos / nuomos sutartis, jei statinys yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį. Panaudos / nuomos atveju turi būti pateiktas panaudos davėjo raštiškas sutikimas statinyje vykdyti projekto veiklas.
23. Projekte neturi būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
24. Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
PIRMASIS SKIRSNIS
Bendrosios nuostatos
26. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato Įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjų paraiškas, tikrindama projektų vykdytojų teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Tinkamos finansuoti išlaidos privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:
26.1. išlaidos turi būti būtinos projektams įgyvendinti, t.y. prisidėti prie projekto tikslų, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos projekto sutartyje;
26.2. išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y.:
26.2.1. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad projekto veiklos nėra užbaigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;
26.4. išlaidos turi būti faktiškai patirtos, t. y. skirtos:
26.4.1. optimaliai alternatyvai įvertinti pagal Kokybės metodiką (prieš įtraukiant projektą į valstybės projektų sąrašą turi būti įvertintos alternatyvos pagal Kokybės metodiką, kurios rezultatai teikiami kartu su paraiškos forma ir įvertinami mažiausiai vieno Ministerijos paskirto vertintojo):
26.4.1.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje numatytą remiamą veiklą turi būti įvertintos mažiausiai dvi alternatyvos: naujų transporto priemonių įsigijimas ar esamų transporto priemonių pakeitimas; transporto priemonių nuoma;
26.4.1.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje numatytą remiamą veiklą turi būti įvertintos mažiausiai trys alternatyvos: esamo pastato techninių bei funkcinių savybių pagerinimas; esamo pastato pardavimas ir naujo, reikalingas technines ir funkcines charakteristikas turinčio pastato įsigijimas; įrangos įsigijimas trūkstamoms techninėms ir funkcinėms veiklos charakteristikoms užtikrinti.
26.4.3. už patiektas prekes, suteiktas paslaugas ir atliktus darbus sumokėti, apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms (pavyzdžiui, dienpinigiams, stipendijoms) išmokėti;
26.4.4. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ar partneris;
26.6. išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais;
26.7. apmokant išlaidas negali būti pažeisti ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų, reglamentų, schemų ar ad hoc sprendimų, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontalaus lygio sričių ES reikalavimai;
ANTRASIS SKIRSNIS
Specialieji projektų išlaidų reikalavimai
28. Įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos yra netinkamos finansuoti.
29. Projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugų, turto vertinimo paslaugų, finansų įstaigų ar draudimo įmonių suteiktų garantijų arba laidavimo ar laidavimo draudimo paslaugų, materialiojo turto, kuriam įsigyti ar sukurti skirta parama, draudimo (tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu) išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos susijusios su šio Aprašo arba Įgyvendinančiosios institucijos paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo metu nustatytų reikalavimų įgyvendinimu.
31. Nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos netinkamos finansuoti.
32. Finansinės nuomos (lizingo) įmokos už įsigyjamą daiktą vertei, nurodytai finansinės nuomos (lizingo) sutartyje, dengti atitinka finansavimo reikalavimus, jei finansinės nuomos (lizingo) sutartyse numatyta didžiausia suma, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto turto rinkos vertės lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo momentu. Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo ir muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti, išskyrus atvejus, kai šiame Apraše nustatyta kitaip.
33. Darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, taip pat įmokas į Garantinį fondą, kitus su darbo santykiais susijusius įsipareigojimus ir yra tinkamos finansuoti, jeigu yra apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo laiką vykdant projektą. Netinkamos finansuoti yra išeitinės išmokos, įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas).
TREČIASIS SKIRSNIS
Netinkamos finansuoti išlaidos
34. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:
34.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, taip pat PVM, kurį sumoka užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);
34.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai perkamas nekilnojamasis turtas ar kultūros vertybės, kai mokymo (-si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų;
34.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;
34.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (jų dalį), sudarytas su tarpininkais ar konsultantais, kuriose darbų ar paslaugų kaina siejama su išlaidų dydžiu, nepagrįstu faktine atlikto darbo ar suteiktų paslaugų verte;
34.9. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus;
34.10. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų, jos būtų apmokėtos daugiau nei vieną kartą (dvigubas finansavimas).
35. Be šio Aprašo 33 punkte nurodytų išlaidų, ERPF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis, taip pat laikomos išlaidos, skirtos:
35.2. investicijoms, kuriomis siekiama sumažinti vykdant 2003 m. spalio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos Nr. 2003/87/EB, nustatančių šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos leidimo sistemą Bendrijoje ir iš dalies keičiančių Tarybos direktyvą 96/61/EB (OL 2003, L 275, p. 32) I priede išvardintų veiklų išmetamų dujų sukeliamą šiltnamio efektą;
KETVIRTASIS SKIRSNIS
Kiti reikalavimai išlaidoms
37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
38. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
39. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
40. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1 |
2 |
3 |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkama finansuoti |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkama finansuoti |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkama finansuoti |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkama finansuoti |
Lentelė pildoma vadovaujantis 2014–2020 m. rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patalpintomis svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams
PENKTASIS SKIRSNIS
Projekto pajamos
42. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija pagal Reglamento Nr. 1303/2013 61 straipsnį turi iš anksto įvertinti projekto planuojamas gauti grynąsias pajamas projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos:
42.1. Įgyvendinančioji institucija, nustatydama didžiausią galimą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią galimų skirti projekto finansavimo lėšų dydį, vadovaujasi Europos Komisijos patvirtintomis metodologinėmis gairėmis dėl projekto grynųjų pajamų skaičiavimo;
42.2. projekto įgyvendinimo metu gautos grynosios pajamos, kurios nebuvo įvertintos iš anksto, turi būti susigrąžinamos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu;
42.3. jeigu nustatoma, kad po projekto finansavimo pabaigos buvo gauta grynųjų pajamų, kurių objektyviai nebuvo galima įvertinti iš anksto, tokias pajamas projekto vykdytojas per 3 metus nuo projekto finansavimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. vasario 15 d. turi grąžinti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.
43. Šio Aprašo 42.1–42.3 papunkčiai netaikomi:
43.1. kai iš ERPF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų įvertinimo neviršija 1 000 000,00 Eur (vieno milijono eurų 00 ct);
44. Kai įgyvendinamo projekto tinkamos finansuoti išlaidos neviršija šio Aprašo 43.1 papunktyje nurodytos sumos, jo tinkamos finansuoti išlaidos, ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu, turi būti sumažintos grynųjų pajamų, kurios buvo tiesiogiai gautos projekto įgyvendinimo metu ir į kurias nebuvo atsižvelgta skiriant finansavimą, suma. Kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gaunamos pajamos proporcingai paskirstomos tarp tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančių ir jų neatitinkančių išlaidų dalių. Šis punktas netaikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000,00 Eur (penkiasdešimties tūkstančių eurų 00 ct), jeigu projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
46. Galimi pareiškėjai turi Ministerijai pateikti projektinį pasiūlymą užpildant Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-454 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 priedą. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:
46.1. investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką. Ši metodika skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt;
47. Ministerijai įvertinus projektinius pasiūlymus, Laikinosios tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai bus įtraukti į valstybės projektų sąrašą (-us) ir įgis teisę teikti paraišką projektui finansuoti.
48. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Laikinosios tvarkos aprašo 4 priede. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:
48.1. Partnerio deklaraciją (jeigu taikoma) (prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą);
49. Įgyvendinančioji institucija teikia pareiškėjams informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškų pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.
50. Paraiškos ir jų el. versijos teikiamos Įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatyto termino pabaigos Įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis priima Įgyvendinančioji institucija.
51. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal šio Aprašo 1 priedo Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nustatytus reikalavimus.
52. Tinkamumo finansuoti vertinimą Įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. Įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.
53. Jei paraiška neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projektų reikalavimo, Įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus šio Aprašo 57 punkte nustatytus atvejus.
54. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraiškas bus laikomasi šių principų:
54.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną kvietimą teikti paraiškas ar valstybės projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;
54.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;
54.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas; iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas, taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams, jei Įgyvendinančiosioms institucijoms yra užtikrinta galimybė prieiti prie šios informacijos viešuosiuose registruose;
54.4. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.
55. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti, arba jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų Įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą Įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos.
56. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
57. Paraiškų vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėjus pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.
58. Tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as) arba kai pareiškėjas turi įvykdyti viešąjį pirkimą, Įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą baigti paraiškos vertinimą su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija bus pateikti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, projekto sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto sutartyje konkrečiu atveju Įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto sutartis gali būti nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas šio Aprašo 53 punkte išdėstytų principų laikymasis.
59. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė Įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, jei tai turėjo ar galėjo turėti įtakos vertinimo rezultatams.
60. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
61. Jeigu Įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, Įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.
62. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, Įgyvendinančioji institucija raštu teikia Ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų, ar netinkamas finansuoti) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį.
63. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paraišką ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 dienas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą skirti projektui finansuoti lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.
64. Jeigu vertindama projekto tinkamumą finansuoti Įgyvendinančioji institucija nustato, kad projekto pirkimo ir (arba) importo PVM netinkamas finansuoti, toks projektų netinkamas finansuoti pirkimo ir (arba) importo PVM, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 „Dėl iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, jeigu atitinka jame nustatytas sąlygas.
65. Jeigu Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato, kad pareiškėjas nesilaikė pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, arba, kai pirkimui šie teisės aktai netaikomi, pažeidė Sutarties dėl ES veikimo principus, kaip tai apibrėžta Europos Komisijos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. C(2013)9527 patvirtintose Gairėse dėl finansinių korekcijų (toliau – Gairės) ir Europos Komisijos Aiškinamajame komunikate dėl Bendrijos teisės, taikomos sudarant sutartis, kurioms tik iš dalies taikomos viešųjų pirkimų direktyvos (OL 2006, C 179, p. 02), Įgyvendinančioji institucija tinkamų finansuoti išlaidų dydį nustato vadovaudamasi Gairėmis. Šis sprendimas, nurodant jo priežastis bei apskundimo tvarką, nurodomas išvadoje apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus bei siunčiamas Ministerijai ir pareiškėjui. Jeigu Ministerija, išnagrinėjusi Įgyvendinančiosios institucijos pateiktą informaciją, pritaria projekto vertinimo metu nustatytam pažeidimui bei sumažintai didžiausiai leistinai tinkamų finansuoti išlaidų sumai ir į tai atsižvelgiama Aprašo 64 punkte nurodyto teisės akto pagrindu priimtame sprendime dėl projekto finansavimo, projekto finansavimas dėl tos pačios priežasties negali būti pakartotinai sumažintas projekto įgyvendinimo metu.
66. Kai pirkimų pažeidimą Įgyvendinančioji institucija nustato po sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, t. y. po to, kai projektas pradedamas įgyvendinti iki Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, Įgyvendinančioji institucija apie nustatytą pažeidimą ir, vadovaujantis Gairėmis taikytiną finansinę korekciją informuoja Ministeriją ir projekto vykdytoją, nurodydama sprendimo priežastis. Ministerija, iš Įgyvendinančiosios institucijos gavusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir pagal Gaires taikytiną finansinę korekciją, išnagrinėja gautą informaciją ir nekeisdama nustatyto pažeidimo apimties, turinio ir su juo susijusios netinkamos finansuoti išlaidų sumos, priima sprendimą į asignavimų valdytojo mokėjimo paraiškoje nurodomą mokėjimo sumą neįtraukti pagal Gairių reikalavimus nustatytos netinkamų finansuoti išlaidų sumos. Šiuo atveju Ministerijos sprendimas dėl projekto finansavimo keičiamas, jeigu nutraukiama biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Ministerija apie pakeistą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja Įgyvendinančiąją instituciją ir projekto vykdytoją, nurodo sprendimo priežastis ir apskundimo tvarką.
67. Kai pirkimų pažeidimą Įgyvendinančioji institucija įtaria po Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatos.
68. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo Įgyvendinančioji institucija įtaria arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą ir apie tai raštu informuoja Ministeriją. Iki pakartotinio paraiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.
69. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.
70. Ministerija priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
71. Šiame Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu gali būti pradėti įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Biudžeto taisyklės), nustatyta tvarka. Jeigu projekto vykdytojas yra Ministerijai nepavaldi arba nebiudžetinė įstaiga, Ministerija pasirašo su juo Biudžeto taisyklių 791 punkte nurodytą biudžeto lėšų naudojimo sutartį.
72. Patvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimą reglamentuojančias Veiksmų programos administravimo taisykles ir Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, atliekami veiksmai nurodyti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte.
73. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį Įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18 punkte ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
74. Jeigu atliekant šio Aprašo 68 ir (ar) 69 punktuose nurodytus veiksmus bus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES fondų lėšų, projekto vykdytojas turės padengti iš 2014–2020 metų ES fondų lėšų apmokėtas projekto iš ES fondų lėšų netinkamas finansuoti išlaidas.
75. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
76. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų (Įgyvendinančiajai institucijai suderinus su pareiškėju, šis terminas gali būti sutrumpintas). Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.
77. Projekto sutartis susideda iš projekto sutarties sąlygų ir nustatytos formos priedų. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus reikalavimus projektų įgyvendinimui, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiamos papildomos sąlygos, kurias Įgyvendinančioji institucija suderina su Ministerija.
78. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl Įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties Aprašo reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus Įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA
80. Jeigu patvirtinus valstybės projektų sąrašą yra keičiamas Aprašas, ir jame keičiama informacija yra esminė (keičiamos paraiškų teikimo sąlygos (išskyrus, kai pratęsiamas paraiškų pateikimo terminas), turinčios įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, pavyzdžiui, kai keičiamos remtinos veiklos, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, projektų atrankos kriterijai, reikalavimai tinkamoms finansuoti išlaidoms ir (ar) kiti reikalavimai pareiškėjams ir projektams), Ministerija informuoja vadovaujančiąją ir Įgyvendinančiąją institucijas apie būtinybę keisti Aprašą, suderinusi su vadovaujančiąja institucija, paprašo Įgyvendinančiąją instituciją sustabdyti paraiškų priėmimą (arba paraiškų vertinimą, jeigu paraiškų pateikimo laikotarpis yra pasibaigęs). Ministerija keičiamą Aprašą suderina su Įgyvendinančiąja institucija ir su vadovaujančiąja institucija. Ministerija paskelbia Aprašą Teisės aktų registre, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir nustato kitą galutinį paraiškų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo valstybės projektų pareiškėjų informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, išskyrus atvejus, kai suderinus su projekto pareiškėju ir jam sutikus tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.
81. Jeigu, patvirtinus valstybės projektų sąrašą, yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, Ministerija apie sprendimą keisti Aprašą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją, parengia, patvirtina ir paskelbia Aprašo pakeitimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymu, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
82. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams, jei tokie pakeitimai nepablogina projektų finansavimo sąlygų ir kai Aprašas keičiamas dėl to, kad:
82.1. pasikeitė strateginio planavimo dokumentas (-ai) ir (arba) Stebėsenos komitetas patvirtino projektų atrankos kriterijų pakeitimus;
82.2. paaiškėjo nuo projekto vykdytojo nepriklausančios aplinkybės, dėl kurių projektai negali būti įgyvendinti tinkamai;
83. Apie pakeistą Aprašą Įgyvendinančioji institucija raštu informuoja pareiškėjus, pateikusius paraiškas iki Aprašo pakeitimo dienos ir prireikus paprašo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 30 dienų, jei Apraše keičiama informacija yra esminė, ir 14 dienų, jei Apraše keičiama informacija yra neesminė, nuo pareiškėjų informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, pateikti su Aprašo pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką.
___________________________
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretaus uždavinio „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
(Ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai)
Paraiškos kodas |
(įrašomas paraiškos kodas) (Kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, šis laukas nepildomas) |
Pareiškėjo pavadinimas |
(įrašomas pareiškėjo pavadinimas) |
Projekto pavadinimas |
(įrašomas projekto pavadinimas) |
Projektą planuojama įgyvendinti:
su partneriu (-iais) be partnerio (-ių) |
|
PIRMINĖ PATIKSLINTA
(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui) |
Bendrasis reikalavimas |
Bendrojo reikalavimo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo detalizavimas (jei taikoma) (Ministerija gali pildyti ir tikslinti informaciją, esančią šiame stulpelyje) |
Bendrojo reikalavimo vertinimas |
|
taip / ne / netaikoma / taip su išlyga |
komentarai |
|||
1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų planuojamas bendrai finansuoti valstybės projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir bent vieną pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatomą finansuoti veiklą |
1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį |
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti Veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretų uždavinį „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą.“ |
|
|
1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti bent vieną iš veiklų, nurodytų šio Aprašo 10.1 ir 10.2 papunkčiuose. |
|
|
|
1.3. Projektas atitinka kitus su reikalavimais, taikomais projekto veikloms, susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius šio projektų finansavimo sąlygų aprašo 23–24 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus |
2.1. Projektas atitinka nacionalinio strateginio planavimo dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus (Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių nacionalinio strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi prisidėti projektai. Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Įgyvendinančioji institucija šio reikalavimo nevertina) |
Projektas turi atitikti Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. V-808 „Dėl Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo.“ |
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių |
3.1. Projektas prisidės prie projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų privalomų pasiekti rodiklių pasiekimo |
Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių, nurodytų šio Aprašo 19–20 punktuose. |
|
|
3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įvykdyti projekto uždavinius, o šie įgyvendina nustatytą projekto tikslą |
|
|
|
|
3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami), pasiekiami, susieti (projekto veiklos atitinka uždavinius), aiškios veiklų pradžios ir pabaigos datos |
|
|
|
|
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
|
|
|
4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.); (Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama: ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; jeigu būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis atliktas; ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis arba artima tokių teritorijų aplinka; jeigu taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.) (Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams) |
|
|
|
|
|
4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas); |
|
|
|
4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas); |
|
|
|
|
4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) |
|
|
|
|
4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje. |
|
|
|
|
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše.) |
|
|
|
|
4.3. Projekte nenumatomi apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
|
|
|
|
|
4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše) |
|
|
|
4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. teikiama parama neviršija de minimis pagalbai nustatytų ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (jeigu projektui teikiama parama priskiriama de minimis pagalbai), projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, laikantis juose nustatytų reikalavimų, projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus |
Projektas turi būti suderintas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: – teikiama parama turi neviršyti de minimis pagalbai nustatytų ribų bei atitikti reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba); arba – projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, arba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą); arba – projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai ir de minimis pagalbai taikomus apribojimus (taikoma, jei projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama). |
|
|
|
5. Pareiškėjas (partneriai) organizaciniu požiūriu yra pajėgus (-ūs) tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus |
5.1. Pareiškėjas (partneriai) yra juridiniai asmenys |
|
|
|
5.2. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše |
Tinkamas (-i) pareiškėjas (-ai) (partneris (-iai) yra nurodytas (-i) šio Aprašo 14–15 punktuose. |
|
|
|
5.3. Pareiškėjas (partneriai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (jeigu taikoma) |
|
|
|
|
5.4. Pareiškėjui (partneriams) nėra apribojimų gauti finansavimą: |
|
|
|
|
5.4.1. pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms); |
|
|
|
|
|
5.4.2. pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); |
|
|
|
|
5.4.3. pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata jam netaikoma); |
|
|
|
|
5.4.4. įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims); |
|
|
|
|
5.4.5. pareiškėjui (partneriams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims). |
|
|
|
|
5.5. Pareiškėjas (partneriai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą |
|
|
|
|
5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą ir Įgyvendinančioji institucija vertindama paraišką) |
Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus šio Aprašo 22 punkte. |
Ministerija įvertina, ar planuojamas įtraukti į sąrašą projektas atitinka parengtumo reikalavimus (jei taikoma) |
|
Įgyvendinančioji institucija įvertina, ar įgyvendintas sąraše |
|
|||
|
|
|
numatytas reikalavimas parengtumui (jei taikoma) |
|
|
5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais)) |
|
|
|
6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
6.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas |
|
|
|
6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas |
|
|
|
|
6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas (Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams) |
|
|
|
|
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas |
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Atitiktį šiam kriterijui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, kurią tvirtina finansų ministras. Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams, taip pat iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamiems projektams, kai tokios išimtys nustatytos Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodikoje) |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas taikant Kokybės metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. |
|
|
|
7.1.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos |
|
|
|
7.1.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis |
|
|
|
|
7.1.3. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma |
|
|
|
|
7.1.4. Optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes |
|
|
|
|
7.1.5. Pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra teisinių, techninių ir socialinių apribojimų |
|
|
|
|
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas 7.1 vertinimo kriterijus. Atitiktį šiam kriterijui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, kurią tvirtina finansų ministras) |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas taikant Kokybės metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. |
|
|
|
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai |
|
|
|
|
7.4. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus, įvertinus ir pradėtas ar įvykdytas iki paraiškos pateikimo viešųjų pirkimų procedūras. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas pakartotinai neskiriamas |
|
|
|
|
|
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Projekto įgyvendinimo trukmė / terminas ir vieta turi atitikti šio Aprašo 18 ir 27 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas) |
|
|
|
|
7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma) (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatyta taikyti fiksuotąją normą) |
|
|
|
|
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokiai toliau nurodytai kategorijai priskiriamas projektas, teisingai apskaičiuotos iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (jeigu taikoma), atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: 7.8.1. negaunama pajamų; 7.8.2. gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; 7.8.3. gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti (Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000,00 Eur (vieno milijono euru 00 ct), kai iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000,00 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų 00 ct), kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamoms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas) |
|
|
|
|
8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje |
8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: a) iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: ES teritorijoje; ne ES teritorijoje, jeigu tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; c) pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 27 punkte nustatytą reikalavimą. |
|
|
Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada:
- Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Jei paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“, komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti ir paraiška atmetama. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, paraiška neatmetama. Šis punktas taikomas, jei valstybės projektų projektiniai pasiūlymai teikiami po projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo).
– Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ______________________________________________________________
– Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
Taip Ne
Komentarai: ______________________________________________________________
Pastabos:
(Šiame laukelyje vertinimą atlikusi institucija pateikia informaciją apie išlygas, nustatytas paraiškos vertinimo metu, taip pat informaciją, į kurią turi būti atsižvelgta rengiant projekto sutartį)
________________________________________ ______________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (data) (vardas ir pavardė, parašas)
asmens pareigų pavadinimas)
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.1.3 konkretaus uždavinio „Padidinti bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų (ypač vykdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) tinklo veiklos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
2 priedas
STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS
Rodiklio kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetai |
Sąvokų apibrėžimai |
Apskaičiavimo tipas |
Skaičiavimo būdas |
Duomenų šaltinis |
Pasiekimo momentas |
Atsakinga institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Produkto rodikliai |
||||||||
P.B.235-09.1.3-CPVA-V-704 |
Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas |
Skaičius |
Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas – asmenys, kurie gali pasinaudoti sukurta ar atnaujinta vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūra: vaikai, mokiniai, studentai.
Sukurta ar atnaujinta vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūra apima įgyvendinant projektą sukurtus naujus ar atnaujintus pastatus bei projekto metu projekto lėšomis įsigytą įrangą.
Į rodiklio skaičiavimą nepatenka mokytojai, tėvai ir kiti asmenys, kurie gali pasinaudoti sukurta ar atnaujinta vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūra. |
Apskaičiuojamasis |
Skaičiuojamas nominalus įstaigos pajėgumas, kuris gali būti lygus arba didesnis nei faktinis naudotojų skaičius. |
Pirminiai šaltiniai: savivaldybės administracijos ar įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytas raštas.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto įgyvendinimo metu pasirašomas raštas, kuriame nurodomas nominalus naudos gavėjų skaičius. |
Projekto vykdytojas
|
P.N.701-09.1.3-CPVA-V-704 |
Įsigyti mokykliniai autobusai |
Skaičius |
Mokyklinio autobuso apibrėžimas pateiktas Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo.“
Bendrojo ugdymo ir mokyklos apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme. |
Apskaičiuojamasis |
Sumuojami įgyvendinant projektą įsigyti mokykliniai autobusai. |
Pirminiai šaltiniai: savivaldybės administracijos ar mokyklos vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtinti transporto priemonių priėmimo – perdavimo aktai.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto įgyvendinimo metu pasirašomi transporto priemonių priėmimo – perdavimo aktai. |
Projekto vykdytojas |
P.N.702-09.1.3-CPVA-V-704 |
Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos bendrojo ugdymo mokyklos |
Skaičius |
Mokyklos ir bendrojo ugdymo apibrėžimai pateikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
Atnaujinta bendrojo ugdymo mokykla apima įgyvendinant projektą atnaujintus pastatus ir projekto įgyvendinimo metu projekto lėšomis įsigytą įrangą.
|
Apskaičiuojamasis |
Sumuojamos atnaujintos bendrojo ugdymo mokyklos. |
Pirminiai šaltiniai: paslaugų (prekių) priėmimo – perdavimo aktai (kai perkama įranga), statybos užbaigimo aktai / deklaracijos apie statybos užbaigimą (kai atnaujinami pastatai).
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai. |
Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto įgyvendinimo metu ar jo pabaigoje yra pasirašomi paslaugų (prekių) priėmimo – perdavimo aktai (kai perkama įranga), statybos užbaigimo aktai / deklaracijos apie statybos užbaigimą (kai atnaujinami pastatai). |
Projekto vykdytojas |
_____________________________________