herbas

 

UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS 

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEPINĖLIŲ IŠ NOSIARYKLĖS IR RYKLĖS PAĖMIMO COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) LABORATORINIAMS TYRIMAMS ATLIKTI ORGANIZAVIMO UKMERGĖS vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gegužės 11 d. Nr. 13-662

Ukmergė

 

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo (toliau – OV) 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. V-1052 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti vaistinių darbuotojams“, 2020 m. balandžio 30 d. OV sprendimo Nr. V-1055 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų covid-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti prekybos vietų darbuotojams“, 2020 m. gegužės 08 d. OV sprendimo Nr. V-1104 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų covid-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams“ nuostatomis,

T v i r t i n u Tepinėlių iš nosiaryklės ir ryklės paėmimo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo Ukmergės vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams tvarkos aprašą.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Darius Varnas

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus 

2020 m. gegužės 11 d.

įsakymu Nr. 13-662

 

TEPINĖLIŲ IŠ NOSIARYKLĖS IR RYKLĖS PAĖMIMO COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) LABORATORINIAMS TYRIMAMS ATLIKTI ORGANIZAVIMO UKMERGĖS vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Tepinėlių iš nosiaryklės ir ryklės paėmimo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo Ukmergės vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) nustato laboratorinių tyrimų paėmimo paslaugos, apimančios tepinėlio iš asmens nosiaryklės ir ryklės paėmimą COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti (toliau – Paslauga) Ukmergės vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams vykdymo tvarką.

2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo (toliau – OV) 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. V-1052 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti vaistinių darbuotojams“, 2020 m. balandžio 30 d. OV sprendimo Nr. V-1055 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų covid-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti prekybos vietų darbuotojams“, 2020 m. gegužės 08 d. OV sprendimo Nr. V-1104 „Dėl prevencinių laboratorinių tyrimų covid-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojams“ nuostatas.

3. Prevencinis Ukmergės vaistinių, prekybos vietų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų testavimas atliekamas vadovaujantis šia tvarka, OV 2020 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. V-569 patvirtintame ir Ukmergės rajono savivaldybės administracijos įrengtame mobiliame tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir gerklės paėmimo punkte, adresu: Gruodžio 17-osios g. 54, 20112 Ukmergė.

4.    Paslauga priskiriama būtinajai medicinos pagalbai.

 

II SKYRIUS

Prekybos vietų darbuotojų testavimo vykdymo tvarka

 

5. Prevenciniai laboratoriniai tyrimai dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), vadovaujantis VESOC 2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. V-1055, prekybos vietų darbuotojams atliekami lentelėje nurodytų prioritetų tvarka.

 

Prioritetinės

eilės Nr.

Darbuotojų grupės

Įstaigos pavadinimas

1.

Prekybos vietų darbuotojams, veiklą vykdantiems asmens sveikatos priežiūros įstaigose arba globos paslaugas teikiančiose įstaigose arba yra nutolusiose nuo šių įstaigų ne toliau kaip 200 metrų vietose

Visos prekybos vietos, vykdančios veiklą asmens sveikatos priežiūros įstaigose arba globos paslaugas teikiančiose įstaigose arba yra nutolusios nuo šių įstaigų ne toliau kaip 200 metrų

2.

Prekybos vietų darbuotojams, vyresniems nei 60 metų amžiaus

Visos prekybos vietos

3.

Prekybos vietų darbuotojams, dirbantiems prekybos vietose, esančiose dideliuose prekybos centruose (kur dideli lankytojų srautai)

Visos prekybos vietos, esančios dideliuose prekybos centruose

 

6. Prekybos vietos vadovas, vadovaudamasis Aprašo 5 punktu, sudaro įstaigoje dirbančių ir prevenciniu tikslu tirtinų darbuotojų sąrašus pagal kiekvieną prioritetą ir juos pateikia Ukmergės rajono savivaldybės administracijai.

7. Prekybos vietos vadovai informuoja savo įstaigos darbuotojus dėl tyrimo atlikimo registravimosi telefono karštąją linija 1808, nurodant raktinį žodį „prekyba“.

8. Prekybos vietos darbuotojai tyrimui atlikti registruojasi per telefono karštąją liniją 1808 nurodydami raktinį žodį, savo asmens duomenis ir kitą prašomą informaciją.

9. Karštoji linija pacientą trumpąja žinute paciento nurodytu mobiliojo telefono numeriu informuoja apie laiką ir mobiliojo punkto adresą, kuriuo pacientas turi atvykti.

10. Mobiliojo punkto komanda prekybos vietos darbuotojų testavimus atlieka vadovaudamasi iš karštosios linijos gauta informacija ir tiriamų asmenų duomenimis.

11. Darbuotojai tiriami eiliškumo tvarka pagal prioritetines grupes. Kita prioriteto asmenų grupė tiriama tik tada, kai ištirti visi prieš tai buvusios prioriteto grupės asmenys.

12. Į mobilų punktą darbuotojas vyksta automobiliu, su asmens apsaugos priemonėmis – veido kauke ir vienkartinėmis pirštinėmis. Su savimi privalo turėti mobilųjį telefoną, iš kurio skambino į Karštąją liniją, ir ant A4 formato lapo užrašytą minėto mobiliojo telefono numerį.

 

III SKYRIUS

VAISTINIŲ DARBUOTOJŲ TESTAVIMO VYKDYMO TVARKA

 

13. Prevenciniai laboratoriniai tyrimai dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), vadovaujantis 2020 m. balandžio 30 d. OV sprendimu Nr. V-1052, vaistinių darbuotojams atliekami lentelėje nurodytų prioritetų tvarka.

 

Prioritetinės

eilės Nr.

Darbuotojų grupės

Įstaigos pavadinimas

1.

Vaistinių darbuotojams, dirbantiesiems vaistinėse, kurios vykdo veiklą asmens sveikatos priežiūros įstaigose arba yra nutolusios nuo šių įstaigų ne toliau kaip 200 metrų atstumu

Visos vaistinės vykdančios veiklą asmens sveikatos priežiūros įstaigose arba yra nutolusios nuo šių įstaigų ne toliau kaip 200 metrų atstumu

2.

Vaistinių darbuotojams vyresniems nei 60 metų amžiaus

Visos vaistinės

3.

Vaistinių darbuotojams, dirbantiems vaistinėse, esančiose dideliuose prekybos centruose (kuriuose dideli lankytojų srautai)

Visos vaistinės, esančios prekybos centruose

4.

Visiems kitiems vaistinių darbuotojams

Visos vaistinės

 

14. Vaistinės vadovas vadovaudamasis Aprašo 13 punktu sudaro įstaigoje dirbančių ir prevenciniu tikslu tirtinų darbuotojų sąrašus pagal kiekvieną prioritetą ir juos pateikia Ukmergės rajono savivaldybės administracijai.

15. Vaistinių vadovai informuoja savo įstaigos darbuotojus dėl tyrimo atlikimo registravimosi telefono karštąją linija 1808, nurodant raktinį žodį „vaistinė“.

16. Vaistinių darbuotojai tyrimui atlikti registruojasi per telefono karštąją liniją 1808 nurodydami raktinį žodį, savo asmens duomenis ir kitą prašomą informaciją.

17. Karštoji linija pacientą trumpąja žinute paciento nurodytu mobiliojo telefono numeriu informuoja apie laiką ir mobiliojo punkto adresą, kuriuo pacientas turi atvykti.

18. Mobiliojo punkto komanda vaistinių darbuotojų testavimus atlieka vadovaudamasi iš karštosios linijos gauta informacija ir tiriamų asmenų duomenimis.

19. Darbuotojai tiriami eiliškumo tvarka pagal prioritetines grupes. Kita prioriteto asmenų grupė tiriama tik tada, kai ištirti visi prieš tai buvusios prioriteto grupės asmenys.

20. Į mobilų punktą darbuotojas vyksta automobiliu, su asmens apsaugos priemonėmis – veido kauke ir vienkartinėmis pirštinėmis. Su savimi privalo turėti mobilųjį telefoną, iš kurio skambino į Karštąją liniją, ir ant A4 formato lapo užrašytą minėto mobiliojo telefono numerį.

 

IV SKYRIUS

IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ TESTAVIMO VYKDYMO TVARKA

 

21. Prevenciniai laboratoriniai tyrimai dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), vadovaujantis 2020 m. gegužės 8 d. OV sprendimu Nr. V-1104, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo darbuotojams atliekami lentelėje nurodytų prioritetų tvarka.

 

Prioritetinės

eilės Nr.

Darbuotojų grupės

Įstaigos pavadinimas

1.

Teikusiems vaikų priežiūros paslaugas karantino metu

Visos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos, veikusios karantino metu

2.

Dirbantiems įstaigose, kuriose pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą ugdoma 150 ar daugiau vaikų

Visos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos, kuriose ugdoma 150 ar daugiau vaikų

3.

Visiems kitiems

Visos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos

 

22. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos vadovas vadovaudamasis Aprašo 21 punktu sudaro įstaigoje dirbančių ir prevenciniu tikslu tirtinų darbuotojų sąrašus pagal kiekvieną prioritetą ir juos pateikia Ukmergės rajono savivaldybės administracijai.

23. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vadovai informuoja savo įstaigos darbuotojus dėl tyrimo atlikimo registravimosi telefono karštąją linija 1808, nurodant raktinį žodį „ugdymas“.

24. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojai tyrimui atlikti registruojasi per telefono karštąją liniją 1808 nurodydami raktinį žodį, savo asmens duomenis ir kitą prašomą informaciją.

25. Karštoji linija pacientą trumpąja žinute paciento nurodytu mobiliojo telefono numeriu informuoja apie laiką ir mobiliojo punkto adresą, kuriuo pacientas turi atvykti.

26. Mobiliojo punkto komanda ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų testavimus atlieka vadovaudamasi iš karštosios linijos gauta informacija ir tiriamų asmenų duomenimis.

27. Darbuotojai tiriami eiliškumo tvarka pagal prioritetines grupes. Kita prioriteto asmenų grupė tiriama tik tada, kai ištirti visi prieš tai buvusios prioriteto grupės asmenys.

28. Į mobilų punktą darbuotojas vyksta automobiliu, su asmens apsaugos priemonėmis – veido kauke ir vienkartinėmis pirštinėmis. Su savimi privalo turėti mobilųjį telefoną, iš kurio skambino į Karštąją liniją, ir ant A4 formato lapo užrašytą minėto mobiliojo telefono numerį.

 

 

V SKYRIUS

TYRIMO ATLIKIMO VYKDYMAS

 

29. Karštosios linijos 1808 paskyrimu testuojamiems asmenims tyrimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. V-675 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. V-390 „Dėl Tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo mobiliuose punktuose COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ nuostatomis.

30. Tyrimų paėmimų skaičius per dieną nustatomas atsižvelgiant į savivaldybės mobiliam punktui OV 2020 m. kovo 16 d. sprendimu Nr. V-440 „Dėl savivaldybėse įsteigtų mobilių punktų ir jiems priskirtų laboratorijų bendradarbiavimo tvarkos“ priskirtos laboratorijos pajėgumus.

31. Tepinėlių paėmimą mobiliajame punkte vykdo VšĮ Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centras. Mobilaus punkto darbą koordinuoja Ukmergės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras.

32. Laboratorija tyrimų atsakymus suveda į Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPB IS), formą E200, o tyrimų atsakymai asmenims, kuriems buvo atliekamas tyrimas, yra pateikiami tinklapyje www.esveikata.lt.

33. Jei tyrimo atsakymas dėl COVID-19 infekcijos yra teigiamas, apie atsakymą informuojamas ir Pirminės sveikatos priežiūros centras, prie kurio yra prisirašęs pacientas ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34.  Mobilus punktas privalo užtikrinti Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus infekcijų kontrolės reikalavimus.

35. Specialisto asmens duomenys, surinkti Aprašo nustatyta tvarka, tvarkomi vykdant COVID-19 ligos diagnostikos, paimant tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės mobiliuose punktuose, tikslu. Asmens duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimų.

36. Mobili komanda Specialisto duomenis saugo ne ilgiau kaip iki valstybės lygio ekstremalios situacijos visoje šalyje dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės atšaukimo. GMP, laboratorija ir šeimos gydytojas Specialisto duomenis saugo ne ilgiau nei tai numatyta jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

_____________