ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2022 M. GEGUŽĖS 31 D. SPRENDIMO NR. T-203 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. vasario 28 d. Nr. T-32

Šiauliai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi ir 21 straipsnio 4 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-203 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos (toliau – Seniūnijos komisija) nariais gali būti seniūnai, seniūno pavaduotojai, seniūnijų vyriausieji specialistai ir seniūnijų vyriausieji specialistai socialinėms išmokoms, vyresnieji specialistai socialinėms išmokoms, specialistai socialiniam darbui (toliau – seniūnijos specialistai), bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų deleguoti atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai. Seniūnijos komisijos sudėtis ir nuostatai, kuriuose reglamentuotos Seniūnijos komisijos narių teisės ir pareigos, tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu seniūnų teikimu.“

2. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Šiaulių rajono savivaldybėje bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoja gyvenamąją vietą arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šiaulių rajono savivaldybėje, dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos arba seniūnijos, kurios teritorijoje yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, seniūnijos specialistą, o asmenys, kurių duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, o neturinčių gyvenamosios vietos – apie savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena, nėra įrašyti į Gyventojų registrą, kreipiasi į seniūnijos, kurios teritorijoje faktiškai gyvena, seniūnijos specialistą. Būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į seniūnijos, kurios teritorijoje yra nuomojamas būstas, seniūnijos specialistą. Būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi būti su nuomotoju sudarę gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį ir ją įregistravę viešame registre.“

3. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Seniūnijos specialistas pirmą kartą besikreipiantiems piniginės socialinės paramos surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą pagal pareiškėjo gyvenamąją vietą ir užregistruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, o pakartotinai besikreipiantiems, kilus pagrįstiems įtarimams dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumo, vykdo gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti (išskyrus Tvarkos aprašo 39.1, 39.2, ir 39.3 papunkčiuose nurodytais atvejais, kai kreipiamasi dėl vienkartinės pašalpos Įstatyme nenumatytais atvejais).“

4. Pakeisti 14 punkto 1 pastraipą ir jį išdėstyti taip:

14. Seniūnijos specialistas, naudodamasis piniginės socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, nustato vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertę, įvertindamas:“

5. Pakeisti 16.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

16.1. seniūnijos specialistas, vadovaudamasis Įstatymu ir Įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, nustato bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą, nustato socialinės pašalpos teikimo laikotarpį, suveda duomenis apie šeimos gaunamas pajamas;“.

6. Pakeisti 17.1 papunkčio 1 pastraipą ir jį išdėstyti taip:

17.1. specialistas išmokai arba seniūnijos specialistas, vadovaudamasis Įstatymu ir Įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, apskaičiuoja bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas, atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą būste ar būstą nuomojančių, pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti (toliau – pažyma kompensacijoms apskaičiuoti):“.

7. Pakeisti 17.1.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.1.2. seniūnijos specialistas, kai geriamasis vanduo, karštas vanduo ar šiluma būstui šildyti teikiami centralizuotai ir vienas gyvenantis arba bendrai gyvenantys asmenys negauna socialinės pašalpos, parengia sprendimą dėl kompensacijų skyrimo / neskyrimo. Pažymą kompensacijoms apskaičiuoti ir sprendimą pasirašo Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas seniūnijos seniūnas. Kuršėnų miesto seniūnijos šiame punkte nurodytų kompensacijos gavėjų byla saugoma seniūnijoje;“.

8. Pakeisti 17.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.6. kai gyvenamajam būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamos kitos kuro rūšys, kurių faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijas skaičiuoja Socialinės paramos skyrius. Taikoma Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta vidutinė kuro (malkų (mišrių), akmens anglies ir pan.) kaina, Socialinės paramos skyriaus apskaičiuotos būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti kompensacijų sumos už visą skyrimo laikotarpį pervedamos į gavėjų nurodytas sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar banko skyriuose.“

9. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis ir (ar) bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamos ir turtas. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, o jeigu dėl kompensacijų kreipiamasi likus vienam mėnesiui iki šildymo sezono pradžios mėnesio ar vėliau arba šildymo sezono metu, kompensacijos skiriamos visam šildymo sezono laikotarpiui, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas.“

10. Papildyti 39.4 papunkčiu:

39.4. Vienišiems asmenims, kuriems nustatytas neįgalumas, sanitarinių įrenginių, santechnikos darbų išlaidoms iš dalies kompensuoti, kai esama situacija kelia grėsmę paties asmens ar kitų asmenų sveikatai, saugumui, turtui – 6 VRP, bet neviršijant faktiškai patirtų išlaidų.“

11. Pakeisti 40.1 papunkčio 1 pastraipą ir jį išdėstyti taip:

40.1. patekus į sunkią materialinę padėtį, kai vidutinės pajamos, nurodytos ir apskaičiuotos Tvarkos aprašo 7.4 papunktyje, tenkančios vienam iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienam gyvenančiam asmeniui per mėnesį, yra mažesnės kaip 2,5 VRP dydžiai, pateikus motyvuotą prašymą ir atsižvelgiant į seniūnijos specialisto surašyto bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto pateiktas išvadas ir rekomendacijas:“.

12. Pakeisti 46 punktą ir jį išdėstyti taip:

46. Bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl vienkartinės, tikslinės, periodinės, sąlyginės pašalpos Įstatyme nenumatytais atvejais kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūnijos specialistą, pateikdamas nustatytos formos prašymą ir kitus būtinus dokumentus (priklausomai nuo aplinkybių), nurodytus Tvarkos aprašo II skyriuje.“

13. Pakeisti 47.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

47.7. kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo seniūnijos specialistui ir (ar) Seniūnijos komisijos nariams nesudaro galimybės patikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų ir kitų aplinkybių;“.

14. Pakeisti 48 punkto 1 pastraipą ir jį išdėstyti taip:

48. Seniūnijos specialistas:“.

15. Pakeisti 51 punktą ir jį išdėstyti taip:

51. Į Komisijos posėdį, esant poreikiui, gali būti kviečiami kviestiniai asmenys – seniūnijos specialistai, kurie dalyvauja Komisijos posėdyje be balsavimo teisės bei neįgyja Komisijos narių teisių ir pareigų.“

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras