LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2016 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO

KOMISIJOS SUDARYMO 

 

2016 m. balandžio 12 d. Nr. A1-191

Vilnius

Įgyvendindama Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. A1-462 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.3.2 papunktį:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2016 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento vyriausiasis patarėjas (komisijos pirmininkas);

Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Daiva Junevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Regina Lincevičienė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Veiklos planavimo ir stebėsenos skyriaus vedėja;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Milda Saudargė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

 

 

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                   Algimanta Pabedinskienė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2016 m. balandžio 12 d.

įsakymu Nr. A1-191

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ SU SMURTAUTOJAIS, PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2016 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkurso organizavimo 2016 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos 2016 metais konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, paraiškų vertinimą, projektams teikiamus prioritetus, lėšų skyrimą projektams, jų vykdymo kontrolę, Projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą.

2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma: paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos, vieta ir adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, Nuostatai, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus darbui su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, ir prevencinei veiklai šioje srityje vykdyti.

4. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos, kurios Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos, dirbančios su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio (toliau – pareiškėjas). Pareiškėjų padaliniai (filialai) savarankiškai teikti paraiškų konkursui negali.

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 3 500 eurų (trys tūkstančiai penki šimtai eurų).

6. Projektų vykdymo terminas – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki 2016 m. gruodžio 31 d.

7. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

PROJEKTAMS TEIKIAMI PRIORITETAI

 

8. Prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:

8.1. turi ne mažiau nei vienų metų darbo patirtį su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio;

8.2. projektą numato įgyvendinti kartu su probacijos tarnyba ir (ar) policija;

8.3. projektą numato įgyvendinti kartu su kitais nei Nuostatų 8.2 papunktyje nurodytais partneriais (savivaldybės administracija, nevyriausybine organizacija ar kt.);

8.4. projektui įgyvendinti numato skirti finansavimą iš kitų šaltinių.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR PARAIŠKOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos, skirtos darbui su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, ir (ar) prevencinei veiklai šioje srityje vykdyti.

10. Paraiškoje turi būti numatyta:

10.1. informacija apie pareiškėją, projekto vadovą ir projekto finansininką;

10.2. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius (jei tokių yra);

10.3. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

10.4. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

10.5. projekto tikslas (-ai) ir uždaviniai;

10.6. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės), planuojamas paslaugų gavėjų skaičius;

10.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

10.8. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas (toliau – veiklų įgyvendinimo planas);

10.9. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);

10.10. projekto vykdymą užtikrinantys ištekliai:

10.10.1. patalpos, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų teisinis statusas – valdo, naudoja, disponuoja nuosavybės ar patikėjimo teise, nuomos ar panaudos pagrindais;

10.10.2. kiti projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai, nurodant, kiek lėšų prašoma iš Ministerijos ir kiek skiriama iš kitų šaltinių;

10.10.3. projekto vykdytojų ir savanorių skaičius, projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų) ir buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą;

10.11. laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą;

10.12. informacija apie projekto viešinimą (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, pasiektais rezultatais);

10.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

10.14. kita informacija, kurią pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti;

10.15. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

12. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

12.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ar kt.) kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

12.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei projekto priemones ir (ar) veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

12.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

12.4. projekto vadovo ir projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) bei projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymus, kuriuose nurodoma darbo patirtis, išsilavinimas, gebėjimai įgyvendinti projektą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų kopijas;

12.5. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

12.6. darbo patirtį su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, pagrindžiančius dokumentus (jei pretenduojama į Nuostatų 8.1 papunktyje numatytą prioritetą – vienų metų darbo patirtį su smurtautojais, siekiančiais atsikratyti smurtinio elgesio, pagrindžiančius dokumentus);

12.7. bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas, jei pareiškėjas numato bendradarbiauti įgyvendinant projektą;

12.8. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 17 punkte.

13. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

14. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia du paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių Nuostatų 12 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu, jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti, bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba. Jei pateikiami ne lietuvių kalba surašyti dokumentai, kartu teikiami dokumentų vertimai, patvirtinti vertėjo parašu.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa numeracija.

15. Vokai gali būti siunčiami registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu: Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Vilnius, A. Vivulskio g. 11, 105 kab. Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su smurtautojais, projektų atrankos konkursui“. Ant voko taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data turi būti ne vėlesnė kaip konkurso skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Paraiškos, gautos po galutinės paraiškų pateikimo datos, nenagrinėjamos.

16. Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Konkursui pasibaigus, projektų paraiškos jo dalyviams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

17.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

17.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

17.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

17.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, komisijos nariams;

17.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti;

17.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

17.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

18. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

19. Projektus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta komisija. Komisijos nariais gali būti Ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys projektams vertinti reikalingų gebėjimų.

20. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorių per pirmąjį komisijos posėdį iš komisijos narių skiria komisijos pirmininkas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatais ir kitais teisės aktais.

21. Komisijos sekretorius:

21.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

21.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

21.3. prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 31 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

21.4. komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus ir patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

21.5. informuoja komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas konkurso organizavimui svarbias aplinkybes;

21.6. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

21.7. komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 40 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

21.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų priėmimo–perdavimo aktų ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

21.9. informuoja pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

21.10. techniškai aptarnauja komisijos veiklą, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

22. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje, jeigu:

22.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

22.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

22.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

22.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

22.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

23. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys arba Ministerijos administracijos padalinio, kuriame dirba nušalintas (nusišalinęs) komisijos sekretorius, vadovo sprendimu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

24. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai. Klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

25. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

26. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

27. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

28. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

29. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių dviejų trečdalių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

30. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius
Paraiškų atitiktiEs reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

31. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

31.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

31.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

31.3. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 12 punkte reikalaujamus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

31.4. paraiška atitinka Nuostatų 11, 13 ir 14 punktų reikalavimus;

31.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

32. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

Jeigu su paraiška nepateikti Nuostatų 12 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

33. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

33.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškų pateikimo termino;

33.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

33.3. pareiškėjas konkurso skelbime ir (ar) komisijos nustatytu laiku nepateikė visų Nuostatų 12 punkte reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus ir (ar) pateiktos dokumentų kopijos tinkamai nepatvirtintos;

33.4. paraiška neatitinka Nuostatų 11, 13 ir 14 punktuose nustatytų reikalavimų;

33.5. pareiškėjas neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

33.6. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo komisijos prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ir (ar) patikslinimų.

34. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

35. Komisijos nariai projektus vertina kiekvienam projektui užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

36. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

36.1. paraiškoje numatyto projekto tikslo (-ų), uždavinių ir santraukos aiškumą bei atitiktį konkurso tikslui;

36.2. projektų atitiktį nustatytiems prioritetams;

36.3. veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą ir detalumą, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumą konkurso ir projekto tikslams bei uždaviniams pasiekti;

36.4. sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms vykdyti projekto veikloms ir (ar) priemonėms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

36.5. projekto veiklų vykdymą užtikrinančių žmogiškųjų išteklių (projekto vadovo, projekto vykdytojų kvalifikacija, darbo patirtis) tinkamumą ir pakankamumą;

36.6. laukiamų rezultatų įgyvendinus projektą reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

37. Komisijos narys, vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba lėšų neskirti, jei tai neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų. 

38. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 55 balai. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų, tačiau ne mažiau negu 35 balus, ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 35 balus, nefinansuojamos. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinio sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 43 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

39. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir (ar) priemones ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

40. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį ir nurodo patikslinti sąmatą ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, o pareiškėjas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo patikslina sąmatą ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą ir veiklų įgyvendinimo planą pateikia Ministerijai.

Gavus pareiškėjų patikslintus dokumentus, komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

41. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma ne vėliau nei per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

42. Ministerija ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos Departamentui perduoda po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 40 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai, dienos.

Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų Ministerijos ir Departamento struktūrinių padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

43. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 41 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams. Prieš priimant tokį sprendimą, komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kancleris sprendimą dėl lėšų skyrimo priima per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.

44. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

45. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius
Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

46. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir veiklų įgyvendinimo planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2016 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias kainas, laikytis racionalaus lėšų naudojimo principo.

47. Pareiškėjai privalo gautas valstybės biudžeto lėšas laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., pareiškėjai privalo pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Departamento sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

48. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

49. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

49.1. projekto administravimo (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų lėšų):

49.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

49.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

49.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

49.1.4. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio bei pašto) išlaidos.

49.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

49.2.1. projekto vykdytojų, pareiškėjo įdarbintų projekto veikloms vykdyti, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

49.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 50.5 papunktyje;

49.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, leidybos ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla (atlygintinų paslaugų sutartims, autorinėms sutartims skirti įkainiai negali viršyti 25 eurų už vieną valandą);

49.2.4. transporto ir kelionių išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu (degalai, tepalai, transporto nuoma, bilietai);

49.2.5. savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos, kompensuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

49.2.6. išlaidos projekto viešinimo priemonėms ir paslaugoms;

49.2.7. patalpų, kuriose bus vykdoma projekto veikla, nuomos ir komunalinių paslaugų išlaidos;

49.2.8. komandiruočių (išskyrus tarptautines komandiruotes) išlaidos.

50. Netinkamomis išlaidomis laikomos:

50.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti skirtos išlaidos;

50.2. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, pastatų ir (arba) teritorijos priežiūros išlaidos;

50.3. išlaidos išperkamajai nuomai;

50.4. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

50.5. ilgalaikio materialiojo turto, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigijimo išlaidos, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;

50.6. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidos;

50.7. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu, iki pateikiant paraišką Ministerijai ir iki sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

50.8. patalpų ir transporto, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomos projekto veiklai išlaidos;

50.9. kompiuteriams, kompiuterių priedams ir kompiuterinėms programoms įsigyti ir (arba) nuomoti;

50.10. kitos su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusios išlaidos.

51. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

52. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

53. Pareiškėjas privalo raštu informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

54. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas Departamentui raštu turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąjį sąmatos variantą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

55. Prašymai tikslinti projektų sąmatas teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

56. Pareiškėjas privalo:

56.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose atsispindėtų suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos vieneto kaina, bendra suma;

56.2. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos, Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansines ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie ataskaitų gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;

56.3. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2016 m. gruodžio 31 d.;

56.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą;

56.5. skleisti informaciją (vietinėje spaudoje ir, pagal galimybes, kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija.

57. Departamentas tikrina, ar lėšų gavęs pareiškėjas laikosi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, atlieka projekto įgyvendinimo ir skirtų tikslinių valstybės biudžeto lėšų panaudojimo vertinimą.

58. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju, pareiškėjas privalo grąžinti skirtas lėšas, o negrąžintos lėšos išieškomos, kai:

58.1. nustatoma, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

58.2. paaiškėja, kad Nuostatų 12.8 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija;

58.3. kai nustatoma esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų.

59. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir turi teisę sustabdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Departamento apie pasirengimą tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Departamentas turi teisę vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

60. Departamentas kiekvieno ketvirčio ir metinę projekto įgyvendinimo ataskaitas (toliau – įgyvendinimo ataskaitos), projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 21 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 28 d.

Įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 62 punkte nurodytą projektų įgyvendinimo kriterijų. Įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis Departamentas susiduria, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

61. Ministerijai ir (arba) Departamentui nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti Departamentui per jo nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Nustatomi šie projektų įgyvendinimo kriterijai:

62.1. įgyvendinant projektą dalyvavusių smurtautojų, siekiančių atsikratyti smurtinio elgesio, skaičius (asmenys);

62.2. projekto įgyvendinimo teritorijoje užregistruotų smurtautojų skaičius per projekto įgyvendinimo laikotarpį (asmenys);

62.3. pagalba, suteikta smurtautojams, siekiantiems atsikratyti smurtinio elgesio (suteiktų paslaugų skaičius ir formos);

62.4. renginių, skirtų vykdyti smurto artimoje aplinkoje prevenciją ir skatinti smurtautojus atsikratyti smurtinio elgesio, skaičius;

62.5. Nuostatų 62.4 papunktyje nurodytuose renginiuose dalyvavusių asmenų skaičius.

63. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

64. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Departamento pateiktą ketvirtinę įgyvendinimo ataskaitą arba pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšos.

65. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

66. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________