VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2023-08-01 ĮSAKYMO NR. 30-1769/23 „DĖL TIKSLINIŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio 17 d. Nr. 30-87/24

Vilnius

 

 

K e i č i u  Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. rugpjūčio 1 d. įsakymą Nr. 30-1769/23 „Dėl Tikslinių kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“:

1Išdėstau antraštę taip:

DĖL INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“.

2Išdėstau 1 punktą taip:

1. T v i r t i n u  Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).“

3Pakeičiu šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Tikslinių kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                           Adomas Bužinskas

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. rugpjūčio 1 d.

įsakymu Nr. 30-1769/23

(Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. sausio 17 d.

įsakymo Nr. 30-87/24 redakcija)

 

 

INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato tikslinių individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų (toliau – tikslinės kompensacijos) skyrimo ir mokėjimo tvarką Vilniaus miesto savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija).

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymu (toliau – Įstatymas) ir Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m.  sausio 23 d. įsakymu Nr. A1-39 „Dėl Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – SADM tvarkos aprašas).

3. Klausimais, nereglamentuojamais Tvarkos apraše, būtina vadovautis Įstatymu ir SADM tvarkos aprašu.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Įstatyme.

5. Tvarkos aprašu privalo vadovautis Administracijos Socialinių išmokų skyrius
(toliau – Socialinių išmokų skyrius) ir Administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius).

6. Tvarkos aprašo vykdymo kontrolę atlieka Administracijos direktorius vertindamas Socialinių išmokų skyriaus duomenis apie tikslinių kompensacijų teikimą.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL TIKSLINIŲ KOMPENSACIJŲ

 

7Asmuo, pageidaujantis, kad jam būtų paskirta ir išmokėta tikslinė kompensacija, kreipiasi į Socialinių išmokų skyrių asmeniškai ar per atstovą (įgaliotą asmenį, sutuoktinį, artimąjį giminaitį, aprūpintoją, rūpintoją, globėją arba socialinių paslaugų įstaigos darbuotoją (toliau –asmens atstovas) ir pateikia prašymą skirti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją (toliau – prašymas), kurio forma nustatyta SADM tvarkos aprašo priede, ir dokumentus, nurodytus SADM tvarkos aprašo  4 punkte.

8Prašymas ir dokumentai gali būti teikiami per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS), Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, elektroniniu paštu, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta arba atvykus į Administracijos Klientų aptarnavimo centrą (toliau – Klientų aptarnavimo centras).

9. Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami:

9.1. per SPIS, Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, leidžiančiomis nustatyti asmens tapatybę, prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama;

9.2. elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama;

9.3. pašto siunta, prie prašymo turi būti pridedami visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, įskaitant asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, kuri turi būti padaryta taip, kad būtų matomas tik asmens vardas, pavardė, gimimo data ir asmens kodas;

9.4. atvykus į Klientų aptarnavimo centrą, padaromos pateikiamų dokumentų skaitmeninės kopijos, išskyrus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui;

9.5. asmens atstovo, jis prašyme nurodo savo vardą, pavardę, atstovavimo pagrindą ir atstovo pasirinkimu kontaktinius duomenis ryšiui palaikyti (korespondencijos adresą, telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą).

10. Asmens ar asmens atstovo pateiktos dokumentų kopijos (išskyrus atvejus, kai prašymas teikiamas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis ar per SPIS) turi būti patvirtintos dokumentą išdavusios Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės institucijos, įstaigos ar organizacijos, notaro ar kito asmens, įgalioto atlikti notarinius veiksmus, arba konsulinio pareigūno, arba kito kompetentingo užsienio valstybės pareigūno. Užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille), išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse arba Europos Sąjungos teisės aktuose numatyta kitaip.

11. Jeigu prie prašymo pridėti ne visi SADM tvarkos aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai, nors juos būtina pateikti, ir (ar) SADM tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, Socialinių išmokų skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos jame nurodytu būdu praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus dokumentus ir jų pateikimą ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos.

12Jeigu asmuo ar asmens atstovas, prašymą ir dokumentus teikia atvykęs į Klientų aptarnavimo centrą, apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus jis informuojamas prašymo pateikimo metu (informacija apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus bei terminą šiems dokumentams pateikti įrašoma į Informacinį lapelį (prašymo priedas), kuris įteikiamas asmeniui ar asmens atstovui užregistravus prašymą). Jeigu prašymas  ir dokumentai pateikti kitais Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytais būdais, asmuo arba asmens atstovas apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus informuojamas SADM tvarkos aprašo 6 punkte nustatytais būdais. Jeigu su prašymu pateikti visi reikalingi dokumentai, asmeniui arba asmens atstovui išsiunčiamas arba įteikiamas informacinis lapelis apie prašymo gavimą ir registravimą.

13Jeigu per Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytą terminą dokumentai nepateikiami, Socialinių išmokų skyrius per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kurią baigėsi terminas, per kurį turėjo būti pateikti dokumentai, priima sprendimą prašymo nenagrinėti, nurodydamas atsisakymo nagrinėti prašymą priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką, bei per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos išsiunčia jį asmeniui grąžindamas jo pateiktus dokumentus.

14Socialinių išmokų skyrius gautus prašymus registruoja socialinių išmokų apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“ (toliau – sistema „Parama“). Socialinių išmokų skyriuje gauti popieriniai prašymai ir dokumentai skaitmeninami. Suskaitmeninti ir elektroniniu paštu ar elektroninio ryšio priemonėmis gauti prašymai ir dokumentai saugomi sistemoje „Parama“.

 

III SKYRIUS

TIKSLINIŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

15. Sprendimus dėl tikslinių kompensacijų teikimo priima (įskaitant jų pasirašymą) ir pranešimus apie priimtus sprendimus pasirašo:

15.1. dėl tikslinių kompensacijų skyrimo, neskyrimo, mokėjimo sustabdymo, mokėjimo nutraukimo ar perskaičiavimo – Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojai, kurių pareigybių aprašymuose, patvirtintuose Administracijos direktoriaus įsakymu, nustatyta prašymų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo funkcija;

15.2. dėl tikslinių kompensacijų permokų nustatymo ir jų grąžinimo ar išskaičiavimo – Socialinių išmokų skyriaus vedėjo įsakymu pavesti Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojai.

16. Sprendimus dėl tikslinių kompensacijų skyrimo, neskyrimo, mokėjimo atnaujinimo (pratęsimo), mokėjimo sustabdymo, mokėjimo nutraukimo, perskaičiavimo, permokų nustatymo ir jų grąžinimo ar išskaičiavimo taip pat gali priimti Socialinių išmokų skyriaus vedėjas, o jo nesant – Skyriaus vedėjo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.

17. Socialinių išmokų skyrius, per 15 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų (informacijos) tikslinei kompensacijai skirti, gavimo:

17.1. patikrina prašyme ir pateiktuose dokumentuose nurodytų duomenų tikrumą SPIS, sistemoje „Parama“ ir kituose turimuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose, išsaugo reikiamų duomenų išrašus;

17.2. prašyme ir pridedamuose dokumentuose pateiktą informaciją įrašo į sistemą „Parama“ ir nustato asmens teisę į tikslinę kompensaciją;

17.3. inicijuoja Vilniaus miesto savivaldybės mero nustatyta tvarka asmens buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimą ir buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto surašymą SADM tvarkos aprašo 15 punkte nustatytu atveju;

17.4. rengia ir priima sistemoje „Parama“ sprendimą tikslinei kompensacijai skirti arba neskirti;

17.5. per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos rengia ir išsiunčia asmeniui (asmens atstovui) prašyme nurodytu būdu pranešimą apie priimtą sprendimą (jeigu priimtas sprendimas neskirti tikslinės kompensacijos pranešime nurodoma tikslinės kompensacijos neskyrimo priežastis) ir šio sprendimo nuorašą, nurodant sprendimo apskundimo tvarką ir terminus;

17.6. Tvarkos aprašo 17.1, 17.3–17.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus įkelia į sistemos „Parama“ skaitmeninę bylą.

18. Socialinių išmokų skyrius iki kiekvieno mėnesio 8 dienos (jeigu tai šventinė diena, – po jos einančios darbo dienos) perduoda Finansų skyriui užšifruotas tikslinių kompensacijų mokėjimo dokumentų rinkmenas mokėjimui atlikti.

19. Finansų skyrius, gavęs Tvarkos aprašo 18 punkte nurodytas dokumentų rinkmenas, atsižvelgdamas į SADM tvarkos aprašo 12 punkte nustatytus tikslinių kompensacijų mokėjimo terminus, atlieka tikslinių kompensacijų mokėjimą gavėjams.

20. Tikslinė kompensacija už praėjusius mėnesius gali būti išmokama vardiniu pavedimu, kurio vykdymas inicijuojamas Socialinių išmokų skyriaus tarnybiniu pranešimu Finansų skyriui, kuris perveda lėšas į tikslinės kompensacijos gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą banke ar Administracijos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktose mokėjimo įstaigose (jų padaliniuose).

21. Finansų skyrius kontroliuoja mokėjimų įvykdymą ir, gavęs informaciją apie neįskaitytas į gavėjų sąskaitas tikslinių kompensacijų sumas, per vieną darbo dieną elektroniniu paštu sis@vilnius.lt apie tai informuoja Socialinių išmokų skyrių.

22. Socialinių išmokų skyrius, gavęs Tvarkos aprašo 21 punkte nurodytą informaciją, aiškinasi mokėjimų neįskaitymo priežastis. Jei per vieną darbo dieną nėra galimybės nustatyti tikslinės kompensacijos neįskaitymo į sąskaitą priežasties, Socialinių išmokų skyrius per 3 darbo dienas raštu informuoja tikslinės kompensacijos gavėją apie neįskaitytą į jo sąskaitą tikslinę kompensaciją, nurodydamas neįskaitymo priežastis.

23.  Mirus tikslinės kompensacijos gavėjui (jeigu paskirta tikslinė kompensacija buvo (turėjo būti) mokama), tikslinė kompensacija jį laidojusiam asmeniui ir (ar) mirusiojo įpėdiniams, kuriems paveldėjimo teise pereina mirusiojo turtas, išmokama Įstatymo 6 straipsnio 14 dalyje nustatyta tvarka, Socialinių išmokų skyriui pateikus Tvarkos aprašo 8 punkte nustatytais būdais prašymą, kurio formą tvirtina  Socialinių  išmokų skyriaus vedėjas,  ir tikslinės kompensacijos gavėjo mirties faktą patvirtinantį dokumentą, jeigu duomenų apie mirtį nėra Lietuvos Respublikos gyventojų registre. 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Tikslinių kompensacijų permokų nustatymas vykdomas ir gavėjams permokėtos tikslinių kompensacijų sumos, kurios negrąžintos arba neišskaičiuotos ir dėl kurių likęs įsiskolinimas, tvarkomos Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkiu tvirtinamo Socialinių išmokų permokų nagrinėjimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

26. Socialinių išmokų skyrius tikslinių kompensacijų teikimo apskaitą vykdo sistemoje „Parama“ ir SPIS.

27. Finansų skyrius lėšų tikslinėms kompensacijoms mokėti ir gavėjų grąžintų tikslinių kompensacijų permokų apskaitą vykdo Finansų valdymo ir apskaitos sistemoje.

28. Finansų skyrius, suderinęs išmokėtų tikslinių kompensacijų duomenis su Socialinių išmokų skyriumi, vykdo lėšų, skirtų tikslinėms kompensacijoms mokėti, panaudojimo kontrolę ir kas ketvirtį teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka lėšų tikslinėms kompensacijoms mokėti panaudojimo ataskaitas.

29. Socialinių išmokų skyriaus priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

30. Tikslinių kompensacijų teikimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

31. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdydami Tvarkos aprašo nuostatas, privalo asmens duomenis tvarkyti vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis bei Administracijos direktoriaus patvirtintomis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis.

______________________