Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

3 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. TS-175

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (2022 m. birželio 30 d. įstatymo Nr. XIV-1268 redakcija) 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 2 dalimi, 23 straipsniu, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr. TS-306 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.  Nustatyti, kad Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatai įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., o jų nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Kauno rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams
(A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Valerijus Makūnas

 


 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. TS-175

 

 

Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos

nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos (toliau – Komisija) struktūrą, funkcijas, darbo organizavimą ir sprendimų priėmimo tvarką.

2Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Įstatymas), šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

3Komisija sudaroma vykdyti Įstatyme nurodytas funkcijas ir atlikti Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero ir tarybos narių elgesio, kuriuo pažeidžiami Valstybės politikų elgesio kodekse nustatyti principai ir nuostatos, tyrimą.

4Komisija:

4.1. prižiūri, kaip meras ir Savivaldybės tarybos nariai laikosi Įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos reglamento (toliau – Reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

4.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Įstatymu nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

4.3. tiria ir priima sprendimus dėl mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių mero ir Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

4.4. analizuoja Įstatyme nustatytų mero pareigų nevykdymo priežastis;

4.5. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

4.6. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą priimti sprendimą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutrūkimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

4.7. Savivaldybės tarybos narių, mero ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

4.8. Savivaldybės tarybos narių ir savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;

 

III SKYRIUS

Komisijos SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5.    Komisija sudaroma Įstatymo ir Reglamento nustatyta tvarka Savivaldybės tarybos sprendimu jos įgaliojimų laikui, laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.

6.    Komisijos darbui vadovauja iš Komisijos narių Įstatymo ir Reglamento nustatyta tvarka deleguotas (paskirtas) Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatyme, Savivaldybės tarybos narys.

7.    Komisijos pirmininkas:

7.1.   vadovauja Komisijai ir organizuoja jos veiklą, skiria Komisijos nariams pavedimus;

7.2. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, sudaro jų darbotvarkę, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio elektroniniu paštu pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą;

7.3. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

7.4. pasirašo Komisijos priimtus sprendimus, posėdžių protokolus, raštus, atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

7.5. kiekvienais metais Reglamento nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai Komisijos veiklos ataskaitą;

7.6. vykdo kitas šiais nuostatais ir kitais teisės aktais nustatytas pareigas.

8.    Komisijos pirmininkas netenka įgaliojimų nesuėjus terminui Įstatymo nustatyta tvarka.

9.    Komisijos pirmininko pavaduotoją Komisijos narių siūlymu iš Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – Įstatymo ir Reglamento nustatyta tvarka skiria Savivaldybės taryba. Komisijos pirmininko pavaduotojas vykdo Komisijos pirmininko pareigas, kai šis jų negali atlikti dėl svarbių priežasčių.

10Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka mero paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą.

11Komisija sprendimus priima posėdžiuose. Komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

12Komisijos posėdis šaukiamas Komisijos pirmininko iniciatyva, taip pat ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių siūlymu. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

13Savivaldybės tarybos komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į komisijos posėdžių salę. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių, išskyrus:

13.1kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komisijos posėdžiai negali vykti savivaldybės tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

13.2artimiausią numatytą nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vyksiantį komisijos posėdį.

14Posėdyje gali dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (toliau – VTEK) atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo.

15Posėdyje Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose nuostatuose numatytus sprendimus.

16Politiko elgesio tyrimas Komisijoje pradedamas ir atliekamas Valstybės politikų elgesio kodekso nustatyta tvarka.

17Komisijos pirmininkas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame buvo priimtas Komisijos sprendimas dėl atlikto tyrimo, kartu su Komisijos atsakinguoju sekretoriumi įformina Komisijos sprendimą, kurio:

17.1įžanginėje dalyje nurodoma: Komisijos pavadinimas; sprendimo pavadinimas; sprendimo priėmimo data ir vieta; posėdyje, kuriame buvo priimtas sprendimas, dalyvavę asmenys; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos;

17.2aprašomojoje motyvuojamojoje dalyje nurodoma: tyrimo pagrindas; nagrinėjimo dalykas; Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, paaiškinimai (jei jis juos pateikė); nuorodos į konkrečias teisės normas, kurios buvo taikomos tiriant; įrodymai (tokių esant), kuriais grindžiamos Komisijos išvados;

17.3rezoliucinėje dalyje nurodoma: Komisijos sprendimas dėl svarstomo asmens veiksmų ir teisės aktas, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas.

18.     Politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

18.1konstatuoti, kad politikas nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos nario veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

18.2konstatuoti, kad politikas pažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos nario veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

18.3rekomenduoti politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės tarybos nario veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

18.4rekomenduoti viešai atsiprašyti;

18.5įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms.

19Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

20Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir VTEK.

21Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

22Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

23Komisijos posėdžiai protokoluojami, taip pat gali būti daromas posėdžio garso įrašas. Protokolai Komisijos atsakingojo sekretoriaus surašomi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Protokole nurodoma: posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, trumpa svarstymo eiga, sprendimai arba nutarimai organizaciniais bei kitais klausimais, Komisijos narių atskiroji nuomonė.

24Posėdžio protokolus pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir Komisijos atsakingasis sekretorius. Protokolai ir sprendimai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

25Komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas, neatvykimas pateisinamas tik dėl svarbios priežasties. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui ir atsakingajam sekretoriui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą. Tokia nuomonė balsavimu nelaikoma.

26Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisija turi teisę inicijuoti Savivaldybės tarybos sprendimą dėl Komisijos sudėties pakeitimo.

27Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačiųjų interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

28Komisijos techninį ir ūkinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

29.     Komisija turi teisę:

29.1apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

29.2apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

29.3teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

29.4prireikus išvykti į įvykio vietą;

29.5pasitelkti specialistus.

30.     Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

30.1vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

30.2laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį, nenaudoti nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

30.3kol Komisija nebaigia tyrimo, neteikti informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

 

V SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

31Komisijos nuostatai tvirtinami ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu.

________________________________________

part_cdfa7d3def244748963b86f63fb73e74_end