RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KOVOS SU KORUPCIJA 2020–2021 METŲ PROGRAMOS IR ŠIOS PROGRAMOS 2020–2021 METŲ PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 17 d. Nr. T-299
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2020–2021 metų programą (pridedama).
2. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2020–2021 metų programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2020 m. birželio 17 d. sprendimu
Nr. T-299
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
KOVOS SU KORUPCIJA 2020–2021 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2020–2021 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija strategija, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugsėjo 4 d. nutarimo Nr. 1059 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija strategijos“ 1 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimo Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ 1 straipsniu, nuostatomis, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimo Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktu, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 607 „Dėl Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymo Nr. 2-170 „Dėl Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ 1 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ 1 punktu, Antikorupcinės aplinkos viešajame sektoriuje kūrimo ir įgyvendinimo vadovo nuostatomis.
2. Programos paskirtis – užtikrinti nuoseklų ir kryptingą savivaldybės veikimą korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo srityse.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
4. Korupcija yra viena iš nacionalinių grėsmių valstybei ir tuo pačiu vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, sąžiningą konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu.
5. Korupcijai įvertinti pasitelkiami sociologiniai ir ekspertiniai vertinimo būdai ir tyrimai, remiamasi įvairių tyrimų visuma ir faktiniais duomenimis apie padarytus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus.
6. Nuo 2001 m. Lietuvoje vykdomas projektas „Lietuvos korupcijos žemėlapis“. Projekto įgyvendinimo metu, kasmet atliekamas tyrimas, kuris atskleidžia esamą korupcijos lygio situaciją šalyje. 2019 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“ atliko tyrimą „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2019“. Buvo tiriamos trys tikslinės grupės: 1) Lietuvos gyventojai, 2) verslo įmonių vadovai, 3) valstybės tarnautojai.
7. Tyrimo tikslas – įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje bei palyginti ją su ankstesnių metų rezultatais.
8. Tyrimo uždaviniai: įvertinti tikslinių grupių požiūrį į korupciją, korupcijos paplitimą įvairiose institucijose, nustatyti respondentų korupcinę patirtį, įvertinti antikorupcinį potencialą.
9. Tarp Lietuvos gyventojams aktualių problemų korupcija užima 4-ą vietą po mažų atlyginimų, kylančių kainų, emigracijos. Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 36% gyventojų. Tai mažiau nei 2018 m. (40%). Įmonių vadovai korupciją, kaip labai rimtą problemą, paminėjo 4-oje vietoje – 32% (2018 m. – 27%), o valstybės tarnautojai – 7-oje vietoje – 23% (2018 m. – 30%). Taigi, gyventojai ir valstybės tarnautojai korupcijos problemą mini rečiau, o įmonių vadovai – dažniau.
10. 20% Lietuvos gyventojų mano, kad korupcijos mastai per 5 metus išaugo, 37% –kad nepakito ir 26% – kad sumažėjo. 2008 m. manančių, kad korupcijos mastai per 5 metus padidėjo, buvo 77%, 2011 m. – 53%, 2014 m. – 35%, 2016 m. – 42%,2018 m. – 25%, t.y. nuo 2008 m. iki 2019 m. buvo stebima vertinimų gerėjimo tendencija (išskyrus 2016 m.). 2019 m. užfiksuotas geriausias rezultatas vertinimuose. Panaši tendencija ir 12 mėnesių dinamikos vertinime. 2007 m. manančių, kad korupcijos mastai per 12 mėn. padidėjo, buvo – 54%, 2008 m. – 66%, 2014 m. – 26%, o 2016 m. – 36%, 2018 m. – 20%. 2019 m. tyrimo metu korupcijos augimą nurodė tik 15% respondentų. Ateities atžvilgiu yra kiek daugiau optimistų (29%), negu pesimistų (11%). Tai vėlgi geriausias rezultatas per daugelį metų. Įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų atsakymai taip pat yra pozytiviausi per daugelį metų. Pavyzdžiui, jeigu 2007 m. net 55% įmonių vadovų nurodė, kad korupcijos mastai per 5 metus išaugo, tai 2019 m. tokių yra tik 12% (sumažėjimą 2007 m. nurodė 13%, o 2019 m. beveik tris kartus daugiau - 37%). Valstybės tarnautojai, kurių požiūris į korupciją buvo pradėtas matuoti 2011 m., tuo laikotarpiu korupcijos išaugimą per 5 metus nurodė 40% atvejų, o 2019 m. – tik 7% (sumažėjimą atitinkamai 22% ir 72%).
11. Kaip labiausiai paplitusius reiškinius gyventojai nurodė, kai asmuo gydytojui atsidėkoja pinigais po sėkmingai atliktos operacijos - 29%, kai naudojamasi tarnybiniu automobiliu asmeninias tikslais – 29%, kai per pažintis yra įsidarbinama į valstybės instituciją - 27%. Šios situacijos buvo dažniausiai minimos ir 2018 m. Beveik visais atvejais 2019 m. nurodžiusiųjų, kad korupcinės situacijos yra labai paplitusios yra mažiau, nei 2018 m.
12. Visos tikslinės grupės korupciją kaip reiškinį vertina neigiamai – korupcija yra kliūtis geresniam žmonių gyvenimui, visuomenės bei valstybės vystymuisi.
13. Dauguma gyventojų (61%) mano, kad kyšis padeda spręsti problemas. Ši dalis nuo 2007 m. nuosekliai mažėja. 30% gyventojų duotų kyšį, kad išspręstų savo problemas. Patiems respondentams per 12 mėnesių kyšį siūlė 3% atvejų, tačiau 27% respondentų pažįsta žmones, kuriems buvo siūlomi kyšiai.
14. Sutinka, kad kyšis padeda spręsti problemas, 36% įmonių vadovų (tai mažiau nei 2016 m. - 48%). Duotų kyšį 9% įmonių vadovų, dar 24% tą darytų priklausomai nuo aplinkybių. 25% valstybės tarnautojų nurodė, kad kyšis padeda spręsti problemas, tai maždaug tiek pat kaip ir 2018 m. (24%).
15. Ankstesniais metais visos tikslinės grupės dėl korupcijos paplitimo pirmiausia kaltino politikus. 2019 m. gyventojai ir įmonių vadovai labiausiai pradėjo kaltinti teisėjus („labai atsakingi“/ „atsakingi“ 82% gyventojų atsakymai ir 84% įmonių vadovų atsakymai). Teisėjus labiau pradėjo kaltinti ir valstybės tarnautojai (73%).
16. Tiek gyventojai, tiek verslininkai, tiek ir valstybės tarnautojai dėl kyšio dažniausiai kaltina abi puses ir tokių vertinimų nuo 2007 m. daugėja.
17. Dėl efektyviausių korupcijos mažinimo priemonių tikslinių grupių nuomonės buvo tokios: gyventojai pirmoje vietoje minėjo bausmių griežtinimą – 44%, įmonių vadovai nurodė tą patį – 45%, o valstybės tarnautojai siūlė kelti valstybės tarnyboje dirbančių asmenų atlyginimus – 39%, kelti visuomenės moralę – 38%.
18. 48% gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų (tai žymiai daugiau nei ankstesniais metais, pvz., 2007 m. tokių buvo 18%), 22% praneštų apie korupciją, 9% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 61% žino, 31% praneštų, 10% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojai - 86%, praneštų apie korupciją -52% tarnautojų, norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje – 30% tarnautojų.
19. 19% gyventojų girdėjo apie įgyvendinamas korupcijos prevencijos ir mažinimo priemones (buvo 20%). 30% nurodė, kad šios priemonės padės sumažinti korupciją, o 30% - kad nepadės, t.y. pesimistų ir optimistų po lygiai. Tarp verslininkų girdėjusių apie antikorupcines priemones yra 24% (buvo 31%). Optimistų dėl tų priemonių efektyvumo – 42% (tiek pat buvo ir 2018 m.). Dar daugiau girdėjusių tarp valstybės tarnautojų – 63% (buvo 59%), čia daugiau ir optimistų (48%) nei pesimistų (16%) dėl šių priemonių efektyvumo.
20. Taigi, lyginant su 2018 m., padaugėjo dalis gyventojų, įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų, nurodančių, kad sumažėjo korupcijos mastai per 5 metus ir per 12 mėnesių. Mažėja kyšių prievartavimo ir davimo indeksai, mažėja korupcinė patirtis. Per metus tarp gyventojų išaugo žinomumas, kur kreiptis dėl korupcinių įvykių.
21. 2016 m. kovo mėn.– 2017 m. vasario mėn. STT buvo atliktas tyrimas ir pateikti Lietuvos savivaldybių antikorupcijos komisijų veiklos rezultatai bei išvados, kad nors ir ne visais atvejais Komisijų vykdoma veikla buvo rezultatyvi ir efektyvi, tačiau palyginti su ankstesniu laikotarpiu, 2016–2017 m. dauguma savivaldybėse veikiančių Komisijų vykdė antikorupcinę veiklą aktyviau.
Radviliškio rajono savivaldybės 2018–2019 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo rezultatai
22. Radviliškio rajono savivaldybės taryba 2018 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-784 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės kovos su korupcija 2018–2019 metų programos ir šios programos 2018–2019 metų priemonių plano patvirtinimo“ pritarė Radviliškio rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos programai ir priemonių planui.
23. Vadovaujantis Kovos su korupcija programa, apibendrinta informacija, susijusi su Programos ir Priemonių plano įgyvendinimu ir vertinimu bei susisteminti duomenys (metinis tarpinis vertinimas), skelbiami savivaldybės interneto svetainėje[1].
24. Suinteresuoti subjektai 2018–2019 metų laikotarpiu pasiūlymų dėl Programos nuostatų keitimo, papildymo ar atnaujinimo nepateikė.
Dėl Kovos su korupcija programos uždavinių įgyvendinimo ir Programos tikslų pasiekimo
27. 1 tikslas – atpažinti ir tinkamai valdyti korupcijos riziką Radviliškio rajono savivaldybės įstaigose, įmonėse.
28. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
28.4. Tinkamai organizuoti informaciją apie asmenis, siekiančius eiti ar einančius pareigas įstaigoje ar įmonėje.
29. 1 priemonė – Įsteigti korupcijos prevenciją ir kontrolę vykdantį padalinį arba skirti asmenį (-is), kuriam (-iems) pavedama atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją.
30. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Savivaldybės įstaigose, įmonėse įsteigti korupcijos prevenciją ir kontrolę vykdantys padaliniai ar paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją.
31. Pasiektas rezultatas: Įstaigose paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją.
32. 2 priemonė – Organizuoti korupcijos prevenciją ir kontrolę vykdančio padalinio personalo arba asmens (-ų), kuriam (-iems) pavesta atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją, antikorupcinį švietimą.
33. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Savivaldybės įstaigose, įmonėse įsteigtų korupcijos prevenciją ir kontrolę vykdančių padalinių personalas ar paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją, susipažinti su antikorupcinės aplinkos kūrimu bei korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimu įstaigose ar įmonėse. Mokymu tema, trukmė ir dalyvių skaičius.
34. Pasiektas rezultatas: Įstaigose paskirti asmenys, kuriems pavesta Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimo funkciją, supažindinti darbuotojus su antikorupcinės aplinkos kūrimu bei korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimu įstaigoje Savivaldybės įstaigose bei joms pavaldžiuose padaliniuose darbuotojams suorganizuotas susirinkimai, seminarai mokymai, kurių metu darbuotojai informuoti apie galimas nusikalstamas veikas, susijusias su korupcijos pasireiškimais, apie pasekmes už korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymą, apie korupcijos plano įgyvendinimą, korupcijos prevencijos tikslus. Bendradarbiaujama su LR Specialiųjų tyrimų tarnyba.
36. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Savivaldybės įstaigose, įmonėse nustatytas tolerancijos korupcijai lygis.
37. Pasiektas rezultatas: Įstaigose bei joms pavaldžiuose padaliniuose atlikta anketinės apklausos darbuotojų ir klientų tarpe, nustatyti tolerancijos įvairūs korupcijai lygiai.
39. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Suformuotos personalo antikorupcinio švietimo nuostatos.
40. Pasiektas rezultatas: Dauguma savivaldybės įstaigų personalo antikorupcinio švietimo nuostatas yra patvirtinę įstaigos vadovo įsakymu.
41. 5 priemonė - Organizuoti personalo kursus antikorupcinio švietimo tema, atsižvelgiant į įstaigos, įmonės veiklos specifiką.
42. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Suformuotas savivaldybės įstaigų, įmonių personalo vieningas suvokimas apie korupciją, aukštų etikos standartų reikšmę. Mokymų tema, trukmė ir dalyvių skaičius.
43. Pasiektas rezultatas: Įstaigose bei joms pavaldžiuose padaliniuose darbuotojams organizuoti susirinkimas, kurių metu darbuotojai informuoti apie nusikalstamas veikas, susijusias su korupcijos pasireiškimais, apie pasekmes už korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymą, apie korupcijos plano įgyvendinimą, korupcijos prevencijos tikslus. Dalyvauta LR Specialiųjų tyrimų tarnybos rengtuose mokymuose.
44. 6 priemonė – Nustatyti sąrašą pareigybių į kurias prieš skirdama asmenį, savivaldybės įstaiga ar įmonė turi pateikti rašytinį prašymą STT dėl informacijos apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį.
45. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Parengtas ir įstaigos, įmonės vadovo patvirtintas sąrašas pareigybių, į kurias, prieš skirdama asmenį, savivaldybės įstaiga ar įmonė turi pateikti rašytinį prašymą STT dėl informacijos apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį.
46. Pasiektas rezultatas: Įstaigose (kurioms būtina) parengti sąrašai pareigybių, į kurias, prieš skirdamos asmenį, įstaigos turi pateikti rašytinį prašymą STT dėl informacijos apie šias pareigas siekiantį eiti asmenį.
47. 7 priemonė - Įgalioti asmenį (-is) vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo vykdymo kontrolę.
48. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Savivaldybės įstaigose, įmonėse paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo funkciją.
49. Pasiektas rezultatas: Įstaigose paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo funkciją.
50. 8 priemonė - Organizuoti asmens (-ų), kuriam (-iems) pavesta atlikti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo funkciją, kursus interesų konfliktų valdymo tema, atsižvelgiant į įstaigos, įmonės veiklos specifiką.
51. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Savivaldybės įstaigose, įmonėse paskirti asmenys, kuriems pavesta atlikti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo funkciją, supažindinti su interesų konfliktų valdymo priemonių įgyvendinimu įstaigoje ar įmonėje. Mokymų tema, trukmė ir dalyviu skaičius.
52. Pasiektas rezultatas: Daugumoje įstaigų, atsakingi asmenys, dalyvavo mokymuose ir/ar seminaruose, kurie skirti formuoti darbuotojų gebėjimus įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas.
53. 9 priemonė - Reglamentuoti ir organizuoti interesų konfliktų valdymo priemonių įgyvendinimą savivaldybės įstaigoje, įmonėje.
54. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Nustatyta Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi ir kontrolės vykdymo tvarka. Patvirtintas asmenų, turinčių deklaruoti privačius interesus, sąrašas. Reglamentuota asmenų privačių interesų deklaravimo, nusišalinimo tvarka.
55. Pasiektas rezultatas: Absoliuti dauguma savivaldybės įstaigų yra patvirtinusios asmenų, turinčių deklaruoti privačius interesus, sąrašus.
57. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
57.1. Didinti asmenų informuotumą ir sudaryti galimybes pranešti apie korupcijos atvejus ar kitus įstaigoje, įmonėje padarytus, daromus pažeidimus;
58. 1 priemonė – Savivaldybės įstaigos, įmonės interneto svetainėje sukurti skyrių „Korupcijos prevencija“.
59. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Savivaldybės įstaigų, įmonių interneto svetainėse sukurti skyriai „Korupcijos prevencija“.
60. Pasiektas rezultatas: Savivaldybės įstaigų tinklalapiuose, jei tokie yra, sukurtos skiltys „Korupcijos prevencija“.
61. 2 priemonė – Sukurti el. paštą, kuriuo galima pateikti informaciją apie korupciją, etikos, darbo drausmės ir pan. pažeidimus (pvz., pranešk@įstaigos, įmonės pavadinimas ar jo santrumpa.lt.).
62. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Savivaldybės įstaigų, įmonių interneto svetainėse sukurta pranešimų nuoroda ar reklamjuostė.
63. Pasiektas rezultatas: Savivaldybės įstaigų tinklalapiuose, jei tokie yra, sukurtoje skiltyje „Korupcijos prevencija“ yra nurodyti elektroninio pašto adresai, kuriais galima pateikti informaciją apie korupciją ar panašius pažeidimus.
65. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Įgyvendinta vieša antikorupcinė veikla. Veiklos tema, trukmė, dalyvių skaičius.
66. Pasiektas rezultatas: Įstaigose platinama įvairi dalomoji medžiaga korupcijos prevencijos temantika. Dalyvaujama šalies antikorupcinėse kampanijose. Rengiami straipsniai vietinėje spaudoje apie korupcijos prevencijos pasiekimus konkrečiose įstaigose. Pasirašomos bendradarbiavimo sutartys tarp skirtingų savivaldybės įstaigų abipusiai bendrauti ir bendradarbiauti, keičiantis pagalba rengiant ir įgyvendinant projektus, akcijas ir renginius korupcijos prevencijos tema.
68. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Įvykdytas veiksmingų antikorupcinių iniciatyvų konkursas. Renginio tema, trukmė, dalyvių skaičius.
69. Pasiektas rezultatas: Ši priemonė dar neįgyvendinta. Bus perkelta į naujai rengiamą Kovos su korupcija priemonių planą.
70. 3 tikslas – diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio Radviliškio rajono savivaldybės įstaigų, įmonių veiklos skaidrumo ir viešumo.
71. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
71.1. Nustatyti etikos principus, elgesio taisykles, kaip savivaldybės įstaigos, įmonės darbuotojas turėtų pasielgti abejotinoje situacijoje;
73. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Parengtas teisės aktas, reglamentuojantis Radviliškio rajono savivaldybės administracijos tarnautojų (darbuotojų) elgesio principus, kurių privaloma laikytis vykdant teisės aktų nustatytas pareigas ir funkcijas bei teikiant viešąsias paslaugas, kurti kūrybingą ir geranorišką tarnybinę aplinką, ugdyti bendradarbiavimu ir tarpusavio supratimu paremtus santykius, didinti visuomenės pasitikėjimą viešojo sektoriaus atstovais, gerinti viešojo administravimo kokybę.
74. Pasiektas rezultatas: Ši priemonė dar neįgyvendinta. Bus perkelta į naujai rengiamą Kovos su korupcija priemonių planą.
76. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus – Parengtas, papildytas teisės aktas, normos reglamentuojantys savivaldybės įstaigų, įmonių darbuotojų atsakomybės taikymą už etikos reikalavimų pažeidimą.
77. Pasiektas rezultatas: Įstaigose yra patvirtintos darbo tvarkos taisyklės, jiems priklausančių padalinių Etikos kodeksas. Parengtas ir patvirtintas etikos ir gerovės užtikrinimo politikos aprašas, kuriame yra numatytas darbuotojų atsakomybės taikymas už etikos reikalavimų pažeidimą.
79. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus - Parengtas, papildytas teisės aktas, normos reglamentuojantys savivaldybės įstaigų, įmonių darbuotojų veiklos vertinimą atsižvelgiantį darbuotojo elgesio atitiktį etikos reikalavimams.
80. Pasiektas rezultatas: Patvirtintas „Etikos kodeksas“, kuriame reglamentuojamas įstaigų darbuotojų atsakomybės taikymas už etikos reikalavimų pažeidimą. Vidaus darbo tvarkos taisyklės reglamentuoja visų įstaigos darbuotojų darbo etikos reikalavimus – darbuotojų atsakomybę už netinkamą elgesį bei darbo pareigų pažeidimus. „Kodekse“ reglamentuojamas įstaigų darbuotojų veiklos vertinimas atsižvelgiant į elgesio atitiktį etikos reikalavimams. Vidaus darbo tvarkos taisyklės reglamentuoja procedūrą dėl darbuotojo elgesio įvertinimo.
81. 4 priemonė – Sisteminti asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo įstaigose, įmonėse kompetentingų subjektų nustatytų įstaigos, įmonės veiklos trūkumų, pažeidimų duomenis.
82. Laukiamo rezultato vertinimo kriterijus: Susisteminti duomenys apie įstaigų, įmonių veiklos trūkumus, pažeidimus asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo srityje.
83. Pasiektas rezultatas: Savivaldybės įstaigose klientų ar kitų pareiškėjų skundai, pareiškimai žodžiu iš karto su pareiškėju aptariami – ieškoti galimi problemos sprendimo būdai, sutariama dėl priemonių nurodytiems trūkumams, jei jie yra, pašalinimo ir vykdymo terminų. Jei problemos nepavyksta išspręsti iš karto, pareiškėjui išaiškinamos galimybės parašyti skundą ar pareiškimą raštu. Yra galimybės skundą/pareiškimą teikti elektroniniu būdu. Apie skundo, pareiškimo tyrimo rezultatus, įgyvendintas priemones ir jų rezultatyvumą pranešama raštu pareiškėjui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo, pareiškimo gavimo dienos. Su skundo, pareiškimo nagrinėjimo galutinėmis išvadomis supažindinamas atsakingas įstaigos asmuo. Padėkos, atsiliepimai, skundai ir pareiškimai, bei priimti sprendimai analizuojami, jie aptariami darbuotojų susirinkimuose ar kita forma.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
84. Pirmasis tikslas – atpažinti ir tinkamai valdyti korupcijos riziką Radviliškio rajono savivaldybės įstaigose, įmonėse.
85. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
85.3. vykdyti visuomenės ir savivaldybės administracijos, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių vadovų ir /ar asmenų atsakingų už korupcijos prevencijos kontrolę, antikorupcinį švietimą;
87. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
88. Trečiasis tikslas – diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio Radviliškio rajono savivaldybės įstaigų, įmonių veiklos skaidrumo ir viešumo.
89. Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
89.1. nustatyti etikos principus, elgesio taisykles, kaip savivaldybės įstaigos, įmonės darbuotojas turėtų pasielgti abejotinoje situacijoje;
89.2. gerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje ;
90. Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal Programos priemonių plane nustatytus tikslo rezultato kriterijus.
91. Programos uždavinių įgyvendinimas vertinamas pagal nustatytus laukiamo rezultato kriterijus. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.
92. Atskiros Programos įgyvendinimo priemonės vertinamos pagal jų įgyvendinimo būklę. Priemonių, susijusių su teisinio reglamentavimo nustatymu, pakeitimu ir pripažinimu netekusiu galios, įgyvendinimas išskiriamas į du etapus – teisės aktų projektų parengimą ir teisės aktų projektų priėmimą, nustatant konkrečius subjektus, atsakingus už atitinkamus įgyvendinimo etapus. Tokios priemonės laikomos įgyvendintomis tada, kai priimami jose numatyti teisės aktai.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, KONTROLĖ, ATSKAITOMYBĖ IR ATNAUJINIMAS
93. Už antikorupcinės politikos įgyvendinimą Radviliškio rajono savivaldybėje pagal kompetenciją atsako savivaldybės įstaigos, įmonės vadovas.
94. Programos priemonių vykdytojai yra savivaldybės įstaigos, įmonės, jų vadovų sprendimu sudarytos darbo grupės (jei tokios grupės yra sudaromos), vadovų paskirti įstaigų, įmonių struktūrinių padalinių ir filialų vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kiti asmenys.
95. Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuoja ir koordinuoja asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Radviliškio rajono savivaldybėje (toliau – asmuo atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę/Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuojantis ir koordinuojantis asmuo).
96. Programos priemonių vykdytojai periodiškai, du kartus per metus, pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, apibendrintą informaciją apie jiems priskirtų Programos priemonių įgyvendinimo eigą, pasiektus rezultatus ir tai pagrindžiančius dokumentus pateikia asmeniui, atsakingam už korupcijos prevenciją ir kontrolę. Informacija pateikiama raštu.
97. Programos, jos priemonių įgyvendinimą kontroliuojantis ir koordinuojantis asmuo įvertina pateiktą informaciją apie Programos įgyvendinimo eigą ir veiksmingumą, prireikus nedelsdamas informuoja už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą atsakingą vykdytoją apie nustatytas kliūtis, problemas, dėl kurių gali būti nepasiekti Programos tikslai ir uždaviniai.
98. Programos priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įvykdyti, už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam asmeniui teikia motyvuotus pasiūlymus dėl Programos priemonių pakeitimo, naujų priemonių priėmimo vadovaudamiesi Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.
99. Už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingas asmuo periodiškai, pasibaigus metams, per vieną mėnesį nuo informacijos iš atsakingų vykdytojų gavimo dienos, ją apibendrina ir susistemintus duomenis (tarpinį metinį vertinimą) pateikia Radviliškio rajono savivaldybės korupcijos prevencijos komisijai.
100. Komisija įvertina jai pateiktus susistemintus duomenis ir teikia išvadas Radviliškio rajono savivaldybės tarybai dėl Programos ir jos įgyvendinimo artimiausiame Tarybos posėdyje.
101. Visa informacija, susijusi su Programos įgyvendinimu ir vertinimu, skelbiama savivaldybės interneto svetainėje.
102. Visi suinteresuoti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl Programos nuostatų keitimo, papildymo ar atnaujinimo per visą Programos įgyvendinimo laikotarpį.
103. Pasiūlymai dėl Programos nuostatų keitimo, papildymo ar atnaujinimo nagrinėjami Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ 1 punktu, nustatyta tvarka ir terminais.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2020 m. birželio 17 d. sprendimu Nr. T-299
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS
KOVOS SU KORUPCIJA 2020–2021 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS
Pirmasis tikslas – atpažinti ir tinkamai valdyti korupcijos riziką Radviliškio rajono savivaldybės įstaigose, įmonėse. |
||||||||
Tikslo rezultato kriterijus – visose Radviliškio rajono savivaldybės įstaigose, įmonėse užtikrintas nuoseklus, sklandus ir veiksmingas korupcijos rizikos valdymas, korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimas. |
||||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
|||
|
1 uždavinys. Efektyviai organizuoti asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją, veiklą. |
|||||||
1.1. |
Neužtikrinama Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnyje nustatyta pareiga atlikti veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą. |
Atlikti savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą. |
Savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai |
Kasmet iki IV ketv. |
Nustatytos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimas, parengta išvada. |
|||
1.2. |
Nėra skelbiamas visas savivaldybei priklausantis nekilnojamas turtas bei jo naudojimo būdas. Nėra skelbiama savivaldybės išnuomotas ir nuomojamas nekilnojamas turtas, sutarčių sudarymo ir pabaigos datos. |
Savivaldybės internetiniame tinklalapyje www.radviliskis.lt skelbti informaciją apie visą savivaldybei priklausantį nekilnojamąjį turtą, jo naudojimo būdus bei nuomojamo ir išnuomoto turto sutarčių sudarymo ir pabaigos datas. |
Investicijų ir turto valdymo skyrius |
2020 m. IV ketvirtis. Pasikeitus informacijai per 20 darbo dienų. |
Nuolat atnaujinama ir skelbiama aktuali informacija. Didesnis informacijos prieinamumas gyventojams, viešumas ir priimamų sprendimų skaidrumas. Sumažės interesų konfliktų ir jų regimybė. Mokymų tema, trukmė ir dalyvių skaičius. |
|||
|
2 uždavinys. Organizuoti viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą. |
|||||||
2. |
Viešųjų ir privačių interesų deklaracijų pateikimas Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse galimai padidintų Savivaldybės gyventojų pasitikėjimą Savivaldybės valdžios institucijomis ir jose einančiais pareigas asmenimis. |
Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse viešai skelbti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės institucijų vadovų ir jų pavaduotojų, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojų, einančių institucijų ar įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas, viešųjų ir privačių interesų deklaracijas (Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalis). |
Savivaldybės administracijos Juridinis ir viešųjų pirkimų skyrius, Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai. |
2020‒2021 metai. Pasikeitus duomenims, informaciją atnaujinti per 30 kalendorinių dienų. |
Paskelbtų viešųjų ir privačių interesų deklaracijų skaičius. |
|||
|
Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse viešai skelbti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės institucijų vadovų ir jų pavaduotojų, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojų, einančių institucijų ar įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas, turto deklaracijas. |
Paskelbtų turto deklaracijų skaičius. |
||||||
|
3 uždavinys. Vykdyti visuomenės ir savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių vadovų ir/ar asmenų atsakingų už korupcijos prevencijos kontrolę, antikorupcinį švietimą. |
|||||||
3.1. |
Visuomenės pasyvumas antikorupcinėje veikloje, korupcijos apraiškų toleravimas. Nepakankamos bendrojo lavinimo mokyklų moksleivių žinios apie korupciją bei jos daromą žalą teisinei valstybei. |
Organizuoti bent po 1 (vieną) renginį (mokymus, seminarą, Tarptautinės antikorupcijos dienos paminėjimą ir pan.) per metus, skirtą Savivaldybės gyventojų antikorupciniam švietimui.
|
Savivaldybės Antikorupcijos komisija |
Kasmet iki gruodžio 31 d. |
Organizuotų renginių (mokymų, seminarų ir kt.) bei jų dalyvių skaičius. |
|||
Antikorupcinį švietimą įtraukti į bendrojo lavinimo mokyklų programas. |
Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, Švietimo įstaigų vadovai ir/ar asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją |
Bendrojo lavinimo mokyklų ir atnaujintų programų, į kurias įtrauktas antikorupcinis švietimas, skaičius. |
||||||
3.2. |
Antikorupcinių iniciatyvų trūkumas, bendradarbiavimo tarp institucijų stoka. |
Bendradarbiauti su kompetentingomis institucijomis korupcijos prevencijos srityje, dalintis gerąja patirtimi. |
Savivaldybės Antikorupcijos komisija |
Kasmet iki gruodžio 31 d. |
Bendradarbiavimo su kompetentingomis institucijomis korupcijos prevencijos srityje iniciatyvų skaičius. |
|||
|
4 uždavinys. Nustatyti įstaigose, įmonėse dirbančių asmenų atsparumą (toleranciją) korupcijai. |
|||||||
4. |
Nenustatytas darbuotojų atsparumo korupcijai lygis. |
Nustatyti darbuotojų atsparumą korupcijai. |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Švietimo, Kultūros ir sporto skyrius, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovai |
Kiekvienų metų IV ketv. |
Savivaldybės įstaigose, įmonėse nustatytas atsparumo korupcijai lygis. |
|||
Antrasis tikslas – stiprinti pilietiškumą ir netoleranciją korupcijai. |
||||||||
Tikslo rezultato kriterijai: 1. Asmenų, teigiančių, kad korupcijos lygis Radviliškio rajono savivaldybėje sumažėjo, padidėjimas. 2. Asmenų, teigiančių, kad praneštų apie korupcijos atvejį, padidėjimas. 3. Pranešimų, susijusių su korupcija, etikos, darbo drausmės ir pan. pažeidimų užfiksavimas. |
||||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
|||
|
1 uždavinys. Didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei. |
|||||||
6.1. |
Gyventojų aplinkoje vyrauja nepasitikėjimo ir beprasmiškumo įsitikinimai, negatyvus pilietiškumas, susidariusi nuomonė apie neskaidrų surenkamų pinigų panaudojimą. |
Savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų internetinėje svetainėje viešai skelbti informaciją apie surinktą ir panaudotą 2 proc. gyventojų pajamų mokestį. |
Savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovai. |
Kiekvienų metų I ketvirtis. |
Savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse paskelbta informacija apie 2 proc. gyventojų pajamų mokesčio surinkimą ir panaudojimą. |
|||
6.2. |
Radviliškio rajono savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų internetinėje svetainėje viešai skelbti apie tėvų mokamo mokesčio įstaigos reikmėms panaudojimą. |
Savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vadovai. |
Kiekvienų metų I ketvirtis. |
Savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse paskelbta informacija apie surenkamo mokesčio įstaigos reikmėms panaudojimą. |
||||
|
2 uždavinys. Skatinti antikorupcines iniciatyvas. |
|||||||
7. |
Gyventojų antikorupcinis potencialas yra nepakankamas. |
Organizuoti viešas prevencines, švietimo veiklas korupcijos tema[2]. |
Savivaldybės įstaigos, įmonės vadovas |
Kasmet |
Įgyvendinta vieša antikorupcinė veikla. Veiklos tema, trukmė, dalyvių skaičius. |
|||
|
3 uždavinys. Skelbti viešai informaciją apie programą ir jos priemonių planą bei kitą su korupcijos prevencija susijusią informaciją. |
|||||||
8. |
Savivaldybės gyventojai nepakankamai informuojami apie galimus būdus pranešti apie jiems žinomą korupcijos atvejį. |
Skatinti gyventojus pranešti apie jiems žinomus korupcinio pobūdžio pažeidimus, apie galimus pranešimo būdus informuoti Savivaldybės interneto svetainėje www.radviliskis.lt, skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nuolat atnaujinti šią informaciją. Užtikrinti, kad Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių interneto svetainėse būtų skelbiama informacija apie galimybes ir būdus pranešti dėl asmenims žinomų galimų korupcijos atvejų (Savivaldybės telefono numeris ir el. pašto adresas) |
Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybėje, Savivaldybės įstaigų ir valdomų įmonių vadovai ir/ar asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją. |
Nuolat |
Sudarytos galimybės ir skelbiama informacija apie galimybę pranešti dėl žinomo korupcinio pobūdžio pažeidimo. |
|||
Trečiasis tikslas – diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio Radviliškio rajono savivaldybės įstaigų, įmonių veiklos skaidrumo ir viešumo. |
||||||||
Tikslo rezultato kriterijus – sukurta vietos savivaldos skaidraus ir sąžiningo elgesio sistema. |
||||||||
Eil. Nr. |
Problema |
Priemonė |
Vykdytojas (-ai) |
Įvykdymo terminas |
Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai |
|||
|
1 uždavinys. Nustatyti etikos principus, elgesio taisykles, kaip savivaldybės įstaigos, įmonės darbuotojas turėtų pasielgti abejotinoje situacijoje. |
|||||||
9. |
Neapibrėžti įstaigos, įmonės personalo elgesio, darbo aplinkos standartai, normos. |
Parengti Elgesio kodeksą ar kitą panašaus pobūdžio teisės aktą. |
Radviliškio rajono savivaldybės administracija |
2019 m. III ketvirtis. |
Parengtas teisės aktas, reglamentuojantis Radviliškio rajono savivaldybės administracijos tarnautojų (darbuotojų) elgesio principus, kurių privaloma laikytis vykdant teisės aktų nustatytas pareigas ir funkcijas bei teikiant viešąsias paslaugas, kurti kūrybingą ir geranorišką tarnybinę aplinką, ugdyti bendradarbiavimu ir tarpusavio supratimu paremtus santykius, didinti visuomenės pasitikėjimą viešojo sektoriaus atstovais, gerinti viešojo administravimo kokybę. |
|||
|
2 uždavinys. Gerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje. |
|||||||
10. |
Asmenims, siekiantiems gauti kokybiškas administracines paslaugas, atsiranda korupcijos pasireiškimo rizika dėl painių ir ilgai trunkančių administracinių procedūrų. |
Didinti administracinių ir viešųjų paslaugų, teikiamų internete, skaičių, ir apie jas viešinti informaciją miesto gyventojams. |
Savivaldybės įstaigos, įmonės vadovai, Civilinės metrikacijos, informacinių technologijų ir komunikacijos skyrius. |
2021 m. III ketvirtis. |
Internetu teikiamų paslaugų didėjimas 10 proc. |
|||
11. |
Gyventojų nuomone Savivaldybės ir jos institucijų veikla vertinama nepakankamai skaidriai. |
Savivaldybės duomenų bazių atskleidimas visuomenei, t. y. informacijos apie vykdomus ir planuojamus vykdyti projektus, viešųjų pirkimų informacijos, rengiamų ir išduotų statybos leidimų, įsiteisėjusių teismo sprendimų, kuriuose konstatuojami teisės aktų pažeidimai, ir pan. prieinamumas visuomenei. |
Savivaldybės įstaigos, įmonės vadovai, administracijos skyrių vedėjai ir padaliniai vadovai. |
2021 m. |
Asmenų pasitikėjimo Savivaldybės institucijomis didėjimas, atsižvelgiant į gaunamus skundus ir jų skaičiaus kitimą. |
|||
|
3 uždavinys. Gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo, viešųjų paslaugų administravimo kokybę. |
|||||||
12. |
Gyventojų pasitikėjimas vietos savivalda yra nepakankamas. |
Sisteminti asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo įstaigose, įmonėse kompetentingų subjektų nustatytų įstaigos, įmonės veiklos trūkumų, pažeidimų duomenis. |
Savivaldybės įstaigos, įmonės vadovas |
Kiekvieną ketvirtį |
Susisteminti duomenys apie įstaigų, įmonių veiklos trūkumus, pažeidimus asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo srityje. |
|||
[1] Informacija skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nuoroda internete: http://radviliskis.lt/lit/Radvilikio-rajono-savivaldybes-korupcijos-prevencijos-programu-priemoniu-planu-igyvendinimo-ataskaitos.