LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO

KOMISIJOS SUDARYMO

 

2017 m. gegužės 15 d. Nr. A1-241

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. A1-182 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.3 papunkčio priemonę:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai, atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Jūratė Sinkevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktoriaus pavaduotoja (komisijos pirmininkė);

Tomas Milevičius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);

Mantas Stulgaitis – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos sekretorius);

Irena Ceinoriutė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Daiva Junevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Jurgita Liaugminė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Rūta Pabedinskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė;

Kristina Paulikė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Agnė Uogintienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė;

Gailė Veršekienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos koordinatorė;

Rita Zilnienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                               Linas Kukuraitis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2017 m. gegužės 15d. įsakymu

Nr. A1-241

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE PREVENCIJAI, atrankos kONKURSO ORGANIZAVIMO 2017 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai, atrankos konkurso organizavimo 2017 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato galimus pareiškėjus, finansuotinas projektų veiklas ir finansavimo prioritetus, reikalavimus projektams, paraiškų teikimo tvarką, projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimo, lėšų skyrimo projektams tvarką, jų vykdymo kontrolę.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodoma: paraiškų priėmimo pradžia ir terminas, vieta ir adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, Nuostatai, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriuos įgyvendinant numatoma vykdyti veiklas, skirtas visuomenei supažindinti su įvairiomis smurto artimoje aplinkoje apraiškomis, jo padariniais, teisinėmis pasekmėmis bei atsakomybe, su priemonėmis, skirtomis smurto artimoje aplinkoje prevencijai, mokyti atpažinti smurto apraiškas, ugdyti nepakantumą smurtiniam elgesiui, informuoti apie pagalbos galimybes patyrus smurtą, organizuoti tarptautinę akciją „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“ (nuo 2017 m. lapkričio 25 d. iki 2017 m. gruodžio 10 d.).

4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos, kurios šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas).

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 4 000 eurų (keturi tūkstančiai eurų).

6. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas. Projektų vykdymo terminas – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki 2017 m. gruodžio 31 d.

7. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

7.1. Jaunimas – du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

7.2. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių bei bendrijų įstatyme.

 

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTŲ VEIKLOS IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

8. Konkurso būdu finansuojamos projektų veiklos, skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti ir visuomenei šviesti (seminarai, informacinės kampanijos, apskritojo stalo diskusijos, priemonių žiniasklaidoje organizavimas, leidyba ir kt.).

9. Prioritetas teikiamas pareiškėjams, kurie:

9.1. projektą įgyvendins kartu su dar dviem ar daugiau partnerių (savivaldybe, socialinių paslaugų įstaiga, švietimo įstaiga, seniūnija, ar kt.);

9.2. projekto veiklas vykdys kartu su nevyriausybine organizacija, dirbančia jaunimo srityje ir su jaunimu;

9.3. vykdys veiklą daugiau nei vienoje savivaldybėje;

9.4. be kitų planuojamų vykdyti veiklų, nuo 2017 m. lapkričio 25 d. iki 2017 m. gruodžio 10 d. organizuos tarptautinę akciją „16 aktyvumo dienų prieš smurtą“.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

10. Paraiškoje turi būti numatyta:

10.1. projekto pavadinimas;

10.2. informacija apie pareiškėją;

10.3. informacija apie projekto vadovą;

10.4. projekto įgyvendinimo partneriai (jei tokių yra);

10.5. projekto aprašymas (projekto tikslas, projekto uždaviniai, projekto santrauka, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, darbuotojai ir savanoriai, jų skaičius, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą, projekto įgyvendinimo laikotarpis);

10.6. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planas;

10.7. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata);

10.8. projekto viešinimas (numatant, kur bus galima susipažinti su projekto vykdymo eiga, atliekamais darbais, pasiektais rezultatais);

10.9. pridedamų dokumentų sąrašas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

12. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas).

13. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

14.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties ar kt.) kopiją;

14.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

14.3. projekto buhalterio (kai paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) kvalifikaciją pagrindžiančio dokumento kopiją;

14.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

14.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

14.6. bendradarbiavimo susitarimą (-us) su projekto partneriais (jei pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nurodytą Nuostatų 9.1 papunktyje);

14.7. dokumentus, įrodančius, kad nevyriausybinė organizacija, su kuria pareiškėjas vykdys veiklas, dirba jaunimo srityje ir su jaunimu, bei sutarties, ar kito dokumento, patvirtinančio bendradarbiavimą, kopiją (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

14.8. kitus dokumentus, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

15. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 14 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji (arba jos pirmas ir paskutinis lapas) patvirtinta tikrumo žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu, jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti, bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Jei dokumentą sudaro daugiau nei vienas lapas, antro ir kitų lapų apatinėje dalyje esančiame laisvame plote nurodoma „Kopija tikra“ ir pasirašoma.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami pareiškėjo ar asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą bei šių dokumentų užsienio kalba kopijos.

Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, puslapiai sunumeruoti vientisa tvarka.

16. Vokai gali būti siunčiami paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu: Vilnius, A. Vivulskio g. 11. Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų smurto artimoje aplinkoje prevencijai, atrankos konkursui“, taip pat turi būti nurodytas tikslus pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.

17. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė nei konkurso skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Tiesiogiai į Ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną iki nustatytos Ministerijos darbo dienos pabaigos.

18. Ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

19. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

20.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

20.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

20.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

20.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams ir (ar) valstybės tarnautojams, Komisijos nariams;

20.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų įgyvendinti projektą;

20.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

20.7. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

21. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22. Projektus vertina Komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Komisijos nariais gali būti Ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ir organizacijų atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, turintys projektams vertinti reikalingų gebėjimų.

23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir Nuostatais.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

24.2. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre (kartu su vokais);

24.3. prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 37 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

24.4. Komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus bei patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.5. informuoja Komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes;

24.6. renka Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas;

24.7. Komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 44 punkto trečiojoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia Komisijai;

24.8. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

24.9. informuoja pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

24.10. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus.

25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

26. Pirmasis Komisijos posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

27. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu Komisijos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

28. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

29. Tarp posėdžių Komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išdėstoma elektroniniu paštu.

30. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos Komisijos nario (-ių) sprendimui, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

31. Komisijos nariams pasirašius Nuostatų 30 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslu, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

32. Komisijos pirmininkas, Komisijos narys ar Komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

32.1. jie įtariami pažeidę konkursui taikytinus teisės aktus;

32.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

32.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusiais ar esamais santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

32.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

32.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

33. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinamas Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

34. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

35. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

36. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius

Paraiškų atitiktiEs reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

37. Prieš Komisijos pirmininkui paskirstant projektus Komisijos nariams, Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:

37.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

37.2. paraiška atitinka Nuostatų 11–13 ir 15 punktuose nustatytus reikalavimus;

37.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

37.4. pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus, pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;

37.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka, gautas lėšas panaudojęs pagal tikslinę paskirtį.

38. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

Jeigu kartu su paraiška nepateikti Nuostatų 14 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, pirmajame Komisijos posėdyje sprendžiamas tokios paraiškos priėmimo klausimas. Komisija gali tokią paraišką atmesti arba nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per
3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

39. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

39.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę;

39.2. paraiška pateikta pasibaigus galutiniam paraiškų pateikimo terminui;

39.3. paraiška neatitinka Konkurso skelbime ir (ar) Nuostatų 11–13 punktuose nustatytų reikalavimų;

39.4. pareiškėjas Komisijos nustatytu laiku nepateikė visų konkurso skelbime reikalaujamų dokumentų ar reikalaujamo jų egzempliorių skaičiaus arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

39.5. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų, papildymų ar patikslinimų;

39.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

40. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas Komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

41. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami kiekvieno projekto vertinimo anketą (Nuostatų 2 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

42. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

42.1. projekto atitiktį finansavimo prioritetams;

42.2. projekto paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

42.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų plano įgyvendinimo nuoseklumą, veiklų ir (ar) priemonių tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

42.4. sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatomoms veikloms ir (ar) priemonėms, detalumą, realumą ir ekonomiškumą;

42.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą.

43. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama projektą vertinusių Komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Didžiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Projektai, surinkę mažiau negu 30 balų, nefinansuojami. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė.

44. Komisija atrenka finansuotinus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo projekto biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija pateikia Ministerijos kancleriui.

Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarydama valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, Ministerija informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų planą, o pareiškėjas ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patikslina sąmatą bei priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir patikslintą sąmatą pateikia Ministerijai.

Gavęs pareiškėjų patikslintus dokumentus, Komisijos sekretorius ne vėliau nei kitą darbo dieną juos pateikia įvertinti tiems Komisijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Komisijos nariai patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau nei per 3 darbo dienas.

Komisija ne vėliau nei per 3 darbo dienas po to, kai Komisijos nariai įvertina patikslintus dokumentus, posėdyje įvertina pareiškėjų patikslintus dokumentus ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų suplanuotoms lėšoms ir jų veikloms (darbams) pagal atitinkamam projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas.

Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijai nepritarus patikslintiems pareiškėjų dokumentams, Komisijos siūlymu sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktiems projektams finansuoti pripažįstamas netekusiu galios. Komisijos sekretorius ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio parengia sprendimo dėl lėšų skyrimo pakeitimo projektą.

45. Ministerija raštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar kuriems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio išrašą.

46. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) sudaroma ne vėliau nei per 35 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

47. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda Departamentui po 1 egzempliorių paraiškų, kurioms skirtas finansavimas, ir Komisijos protokolinių sprendimų kopijas. Jei paraiškos buvo tikslinamos Nuostatų 44 punkte nustatyta tvarka, paraiškų, patikslintų dokumentų ir komisijos protokolinių sprendimų kopijos Departamentui perduodamos ne vėliau nei per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame įvertinti patikslinti dokumentai.

Perdavimas įforminamas už konkurso organizavimą atsakingų Ministerijos ir Departamento struktūrinių padalinių vadovų pasirašytu dokumentų perdavimo–priėmimo aktu.

48. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės per Nuostatų 46 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

49. Informacija apie konkurso rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

50. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos ir pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

51. Pareiškėjai privalo gautas valstybės biudžeto lėšas laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pareiškėjai, pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., turi pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Departamento sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

52. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

53. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

53.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų valstybės biudžeto projektui skirtų lėšų):

53.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

53.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

53.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

53.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 8 punkte numatytų veiklų vykdymu):

53.2.1. darbuotojų, įgyvendinančių projektą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;

53.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms (maisto produktams, nealkoholiniams gėrimams, kitoms prekėms, reikalingoms suplanuotiems renginiams organizuoti), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 54.6 papunktyje;

53.2.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (psichologo, teisininko, leidybos ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinama veikla, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali viršyti daugiau kaip 25 Eur už vieną valandą);

53.2.4. patalpų, inventoriaus nuomos išlaidos;

53.2.5. transporto išlaikymo (transporto priemonės be vairuotojo nuoma, degalai, tepalai) išlaidos;

53.2.6. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionės (transporto) bilietai (ekonominės ir žemesnės klasės), apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.);

53.2.7. išlaidos projekto sklaidos ir viešinimo priemonėms ir paslaugoms įsigyti;

53.2.8. išlaidos mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas lėšų pervedimo paslaugas;

53.2.9. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

53.3. išlaidos darbo užmokesčiui, kurios, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turėtų sudaryti iki 70 procentų projektui skirtų lėšų.

54. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

54.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

54.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

54.3. išperkamajai nuomai;

54.4. patalpų ir transporto, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

54.5. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui, remontui;

54.6. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, ir kurio vertė didesnė nei 500 eurų, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

54.7. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

54.8. kitoms su projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms.

55. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

56. Pareiškėjas privalo informuoti Ministeriją ir Departamentą, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

57. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

58. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 46 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas. Likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus. Ministerijos kancleris sprendimą dėl lėšų skyrimo priima per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos. Nepaskirstytos lėšos grąžinamos į valstybės biudžetą.

59. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti sąmatą ir lyginamąjį sąmatos variantą. Departamentas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

60. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti sąmatą ir ją pateikti Departamentui. Prašymai tikslinti projektų sąmatas teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

61. Pareiškėjas privalo:

61.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2017 m. gruodžio 31 d.;

61.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos, Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas. Prie ataskaitų gali būti pridėta turima rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;

61.3. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą.

62. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikiamą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

63. Departamentas tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

64. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

64.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

64.2. Departamentas nustato esminių valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimų;

64.3. paaiškėja, kad Nuostatų 14.5 papunktyje nurodytoje pažymoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

65. Departamentas kiekvieno ketvirčio ir metinę projekto įgyvendinimo ataskaitas (toliau kartu – įgyvendinimo ataskaitos), projektų įvertinimo išvadas bei pasiūlymus pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 20 d., o metinę įgyvendinimo ataskaitą – iki kitų metų sausio 25 d.

Įgyvendinimo ataskaitose projektai turi būti įvertinti atsižvelgiant į Nuostatų 68 punkte nurodytą projektų įgyvendinimo kriterijų. Įgyvendinimo ataskaitose projektų veiklos įgyvendinimo rodikliai turi būti pateikti pagal kiekvieno projekto atskirai vykdytą veiklą, pateikta apibendrinta informacija apie visų projektų įgyvendinimo rezultatus, problemas, su kuriomis Departamentas susiduria, vertindamas projektų lėšų panaudojimą ir pareiškėjų veiklą, išvados ir pasiūlymai.

66. Departamentas, nustatęs ar turintis pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Pareiškėjas raštu informuoja Departamentą, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas neinformuoja Departamento, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytus reikalavimus, Departamentas vienašališkai nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

67. Ministerijai ir (arba) Departamentui nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo jas grąžinti Ministerijai arba Departamentui per nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

68. Nustatomas projektų įgyvendinimo kriterijus – suorganizuotų renginių, priemonių ir dalyvių skaičius.

 

VIII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

69. Pareiškėjas turi skleisti informaciją (vietinėje žiniasklaidoje ir pagal galimybes kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija.

70. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

71. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

72. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.           

_____________________________________