VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

dĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ MOKYMO PLAUKTI PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugpjūčio 26 d. Nr. TS-148

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 ir 29 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo  9 straipsnio 2 dalimi ir siekdama įgyvendinti Visagino savivaldybės 2022–2024 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. TS-6 „Dėl Visagino savivaldybės 2022–2024 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, 3 programos „Visagino savivaldybės kūno kultūros ir sporto plėtros programos“ priemonę 03.01.02.03. „Mokyti vaikus plaukti ir saugiai elgtis vandenyje bei prie vandens“, nusprendžia:

1. Patvirtinti Visagino savivaldybės pradinių klasių mokinių mokymo plaukti programą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2022 m. rugsėjo 1 d.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Visagino savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Erlandas Galaguz


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2022 m. rugpjūčio 26 d. sprendimu Nr. TS-148

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ MOKYMO PLAUKTI PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino savivaldybės pradinių klasių mokinių mokymo plaukti programos (toliau tekste – Programa) paskirtis – efektyviai naudojant turimą infrastruktūrą ir žmogiškuosius išteklius, sudaryti sąlygas kiekvienam Visagino savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių mokiniui įgyti gyvybiškai svarbų įgūdį – išmokti plaukti, įgyti saugaus elgesio vandenyje ir prie vandens žinias bei įgūdžius.

2. Programos tikslinė grupė – Visagino savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų antrų ir trečių klasių mokiniai.

3. Programa yra tęstinė.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

4. Programos tikslas – mažinti skendimų skaičių, ugdyti sveiką mokinį ir formuoti sveikos bei fiziškai aktyvios mokinių gyvensenos įgūdžius.

5. Programos uždaviniai:

5.1. Programą susieti su savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų ugdymo planais ir integruoti į ugdymo procesą (tvarkaraščius);

5.2. Programą įgyvendinti kūno kultūros pamokų metu, tokiu būdu įtraukiant ir sudarant galimybes kiekvienam Visagino savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniui besimokant antroje ir trečioje klasėse išmokti plaukti, saugiai elgtis vandenyje ir prie vandens;

5.3. užtikrinti programos efektyvumą, kokybę ir saugumą į ugdymo procesą įtraukiant ne tik kūno kultūros mokytojus, bet ir plaukimo specialistus-trenerius;

5.4. sudominti mokinius plaukimu kaip aktyvia veikla, prisidedančia prie mokinių fizinės ir emocinės sveikatos, suteikti galimybes bei motyvuoti vaikus aktyviai įsitraukti į plaukimo neformaliojo švietimo programas (tarp jų – ir vaikams su negalia).

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS ir aprūpinimas

 

6. Programa finansuojama Visagino savivaldybės biudžeto lėšomis, skirtomis ugdymo procesui bendrojo ugdymo mokyklose vykdyti, taip pat Visagino savivaldybės biudžeto lėšomis, kasmet tikslingai šiai Programai įgyvendinti planuojamomis 03 programos biudžete, ir, esant galimybėms, tikslinėmis valstybės biudžeto lėšomis (per tikslines programas, projektus), kitomis teisėtai gautomis lėšomis.

7. Visagino savivaldybėje esanti Programos įgyvendinimui būtina infrastruktūra (baseinai, salės, persirengimo patalpos) naudojama teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Programos įgyvendinimui naudojamos bendrojo ugdymo mokyklų kūno kultūros ugdymo valandos, programos vykdymo metu dirba bendrojo ugdymo mokyklos kūno kultūros (pradinių klasių) mokytojai.

9. Programos kokybiškam ir rezultatyviam turiniui įgyvendinti teisės aktų nustatyta tvarka yra perkama paslauga, todėl drauge su bendrojo ugdymo mokyklos kūno kultūros (pradinių klasių) mokytojais dirba paslaugos teikėjo (juridinio asmens) plaukimo specialistai-treneriai. Programos įgyvendinimo paslaugos teikėjas privalo užtikrinti tinkamus programą įgyvendinančių plaukimo specialistų-trenerių išsilavinimą ir kompetencijas, o pats juridinis asmuo privalo turėti patirties rengti plaukimo užsiėmimus, plaukimo treniruočių stovyklas ir kitus sportinius renginius, susijusius su plaukimu ir mokymu plaukti. Paslaugos pirkimą ir tam būtinų lėšų planavimą, paslaugos teikimo stebėseną vykdo Visagino savivaldybės administracija centralizuotai.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ORGANIZavimas IR VYKDYMAS

 

10. Visagino savivaldybės administracijos sporto padalinio atsakingas specialistas koordinuoja klausimų, susijusių su Programos kokybišku įgyvendinimu (tvarkaraščių, pagal poreikį – mokinių pavėžėjimo ir kt.), derinimą tarp paslaugos teikėjo ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų, kuriose bus įgyvendinama Programa.

11. Programa įgyvendinama per dvejus mokslo metus:

11.1. pirmieji Programos įgyvendinimo metai – antrų klasių mokiniams – pirmą mokslo metų pusmetį Programai skiriama ne mažiau kaip 18 pamokų, antrą mokslo metų pusmetį – ne mažiau nei 14 pamokų;

11.2. antrieji Programos įgyvendinimo metai – trečių klasių mokiniams – pirmą mokslo metų pusmetį Programai skiriama ne mažiau kaip 18 pamokų, antrą mokslo metų pusmetį – ne mažiau nei 14 pamokų.

12. Pamokas rekomenduojama jungti, tačiau ne daugiau kaip po dvi.

13. Vienos pamokos trukmė 45 minutės.

14. Pasibaigus Programai, siekiant didesnės mokinių motyvacijos ir jų pastangų įvertinimo, organizuojamas Programos baigimo pažymėjimų teikimo renginys, pagal poreikį ir galimybes gali būti organizuojami konkursai, viktorinos, šventės, kt.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI (SIEKIAMI REZULTATAI)

 

15. Ši programa vertinama periodiškai po kiekvienų jos vykdymo metų. Vertinimo kriterijai:

15.1. plaukti išmokusių mokinių skaičius (siektina reikšmė 100 proc. tikslinės grupės Programos dalyvių);

15.2. saugaus elgesio vandenyje ir prie vandens įgūdžius įgijusių mokinių skaičius (siektina reikšmė 100 proc. tikslinės grupės Programos dalyvių).

15.3. didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, dalyvavusių Programoje, dalis nuo bendro šių mokinių skaičiaus (siektina reikšmė ne mažiau kaip 50 proc.).

________________

part_d5b57c61fcf94fd3b833a2ab4d5e3d95_end