STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KETINAMOS VYKDYTI STUDIJŲ PROGRAMOS APRAŠO RENGIMO, JOS išorinio VERTINIMO IR AKREDITAVIMO METODIKOS, patvirtintos studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2011 m. lapkričio 28 d.
įsakymu Nr. 1-01-157 „Dėl ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos patvirtinimo“, pakeitimo
2016 m. liepos 22 d. Nr. V-68
Vilnius
1. Pakeičiu Ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos, patvirtintą Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2011 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1-01-157 „Dėl ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos patvirtinimo“ (nauja redakcija patvirtinta Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2013 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-23):
1.1. 11 punkto 11.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.2. 13 punktą ir išdėstau jį taip:
1.3. 14 punkto 14.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
„14.1. programos tikslas (-ai) ir numatomi programos studijų rezultatai pateikiami pagal Metodikos priede pateiktą 1 lentelės formą, nurodant programos tikslo (-ų) ir numatomų programos studijų rezultatų bei juos įgyvendinančių studijų dalykų (modulių) sąsajas. Programos tikslas (-ai) turi būti pagrįsti atitinkamos pakopos ir rūšies studijoms bei ketinamų rengti specialistų veiklai keliamais reikalavimais, kurie susieti su asmens, baigusio studijas pagal tą programą, įgyjamais studijų rezultatais (žiniomis ir gebėjimais), valstybės, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais, bei derėti su aukštosios mokyklos misija, veiklos tikslais ir (ar) strategija. Jeigu baigus programą įgyjama kvalifikacija, kurios reikalavimai yra nustatyti nacionaliniuose ar tarptautiniuose teisės aktuose, studijų tikslas (-ai) ir numatomi studijų rezultatai turi atitikti ir šiuos reikalavimus. Formuluojant numatomus studijų rezultatus, rekomenduojama įvardinti žinias ir jų taikymą, gebėjimus vykdyti tyrimus, specialiuosius gebėjimus, socialinius gebėjimus, asmeninius gebėjimus, remiantis Studijų pakopų apraše pateikiamu atitinkamos studijų pakopos ir studijų rūšies studijų rezultatų aprašymu, taip pat turi būti atsižvelgiama į Lietuvos kvalifikacijų sandaros atitinkamo kvalifikacijos lygio reikalavimus (netaikoma užsienio aukštųjų mokyklų filialų studijų programoms);“
1.4. 15 punktą ir išdėstau jį taip:
„15. Programos poreikio dalyje aukštoji mokykla pateikia atliktą programos poreikio analizę susiejant ją su numatomų rengti specialistų karjeros galimybėmis. Analizei atlikti gali būti naudojami programos rengėjų, darbdavių ir kitų socialinių partnerių, kitų institucijų atliktų tyrimų, apklausų rezultatai, programą teikiančios aukštosios mokyklos vykdomų panašių studijų programų absolventų įsidarbinamumo duomenys, duomenys apie kitose aukštosiose mokyklose rengiamus tokius pačius ar panašius specialistus, nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos duomenys, kita ketinamų rengti specialistų poreikį įrodanti informacija. Nurodomi tikslūs naudotos informacijos šaltiniai. Šioje aprašo dalyje pagrindžiamas programos poreikis aukštajai mokyklai, regionui, valstybei, jeigu programa orientuota į esamą ar numatomą tokių specialistų poreikį tam tikroje teritorijoje. Jeigu programa orientuota į tam tikras studentų grupes (pvz. užsienio šalių piliečius; dirbančius asmenis, siekiančius išplėsti savo profesinės veiklos galimybes; dirbančius asmenis, orientuotus į savo profesinėje veikloje reikalingų žinių ir gebėjimų įgijimą/gilinimą, ir kt.), pagrindžiamas programos poreikis konkrečiai stojančiųjų grupei. Taip pat būtina aprašyti numatomas absolventų profesinės ir (ar) mokslinės karjeros galimybes susiejant jas su tokių specialistų poreikiu.“;
1.5. 18 punktą ir išdėstau jį taip:
„18. Programos apraše pateikiama informacija apie programai vykdyti reikalingus ir aukštosios mokyklos (jeigu teikiama jungtinė studijų programa, ir jos partnerės (-ių)) turimus materialiuosius išteklius – bibliotekos fondus, laboratorijas, kompiuterius ir specialiąją programinę įrangą, auditorijas ir pan., taip pat metodinę medžiagą.“;
1.6. 19 punktą ir išdėstau jį taip:
„19. Numatomos studijų eigos ir jos vertinimo dalyje nurodomi reikalavimai stojantiesiems. Jei teikiama magistrantūros studijų programa, nurodoma, kurių studijų krypčių pirmosios pakopos studijas baigę studentai gali būti priimami studijuoti pagal šią programą, kokie yra priėmimo į programą kriterijai. Jei priimami kitos krypties arba kolegines studijas baigę asmenys ir jiems yra nustatyti papildomi reikalavimai (pavyzdžiui, papildomosios studijos), šie taip pat aprašomi ir pagrindžiami. Taip pat turi būti nurodyti specialieji reikalavimai dėl tam tikrų gebėjimų, fizinių savybių ir pan., jeigu tokie reikalavimai yra numatomi taikyti priimant į studijas. Nurodoma, kokiomis priemonėmis numatoma užtikrinti sąžiningą studijavimą, nediskriminavimą, studentų skundų nagrinėjimą. Jeigu teikiama jungtinė studijų programa, nurodoma, kaip bus vykdomas studentų ir dėstytojų mobilumas. Šioje dalyje taip pat aptariami numatomi taikyti studijų metodai ir studijavimo pasiekimų vertinimo sistema, studentų paramos sistema (akademinė, socialinė).“;
1.7. 20 punktą ir išdėstau jį taip:
„20. Aprašant programos vadybą apibūdinami studijų planavimo, organizavimo, priežiūros ir tobulinimo procesai ir kaip į šiuos procesus buvo ir bus įtraukti socialiniai dalininkai (darbdaviai, studentai, absolventai), kokios procedūros buvo taikomos rengiant ir tvirtinant teikiamą studijų programą, nurodomos vidinio studijų kokybės užtikrinimo priemonės.“;
1.8. 22 punktą ir išdėstau jį taip:
1.9. 22 punkto 22.1.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.10. 22 punkto 22.3 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.11. 23 punktą ir išdėstau jį taip:
„Kai sprendimas dėl programos akreditavimo gali būti priimtas tik atlikus išorinio vertinimo procedūrą Vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo 18 punkte nustatytais atvejais, programos aprašas turi atitikti Metodikos 12–20 punktuose nurodytus reikalavimus bei šiuos papildomus reikalavimus: personalo dalyje pateikiama informacija apie personalo patirtį kryptyje, kurioje ketina vykdyti programą. Ši patirtis turi būti įrodoma dėstytojų parengtais ir mokslinėje ir (ar) profesinėje spaudoje paskelbtais straipsniais, atliktais ir sėkmingai įgyvendintais projektais (pateikiant straipsnių, įgyvendintų projektų ar pan. sąrašą), konsultacine, mokslo populiarinimo veikla. Su programos aprašu pateikiami šie priedai:“;
1.12. 23 punkto 23.2.1 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.13. 23.4 papunktį ir išdėstau jį taip:
1.14. 24 punktą ir išdėstau jį taip:
„24. Kai ketinamą vykdyti studijų programą teikia filialas, programos aprašas turi atitikti Metodikos 12–20 punktuose nurodytus reikalavimus. Programos aprašo priedai turi atitikti Metodikos 23.1 ir 23.2 punktuose nurodytus reikalavimus. Kaip papildomas priedas prie programos aprašo turi būti pateikti dokumentai, liudijantys apie programos įvertinimą ir akreditavimą pagal tos šalies vertinimo ir akreditavimo tvarką.“;
1.15. 25 punktą ir išdėstau jį taip:
„25. Aukštoji mokykla Centrui pateikia programos aprašą spausdinta ir elektronine forma. Elektroninę programos aprašo formą aukštoji mokykla pateikia paštu kokybe@skvc.lt arba kompiuterinėje laikmenoje. Programos aprašo elektroninė forma pateikiama „doc“, „docx“ arba „pdf“ formatu. Informacija apie programą, kurios reikia programai įregistruoti Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre, pateikiama tik „doc“ arba „docx“ formatu. Kiekvienas programos aprašo priedas elektroninėje versijoje pateikiamas atskiru dokumentu.“;
1.16. 28 punktą ir išdėstau jį taip:
„28. Aukštoji mokykla ištaisyti nustatytus trūkumus gali ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sprendimo dėl konstatuotų trūkumų bei procedūros sustabdymo gavimo dienos. Jei per šį terminą aukštoji mokykla Centro nustatytų trūkumų neištaiso, Centras nutraukia prašymo akredituoti programą nagrinėjimo procedūrą ir apie tai informuoja aukštąją mokyklą.“;
1.17. 33 punktą ir išdėstau jį taip:
„33. Kai kyla abejonių dėl programos, akredituotinos Vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo 17 punkte nustatyta tvarka, atitikimo teisės aktų reikalavimams, Centras gali: inicijuoti išorinį programos vertinimą arba pasitelkti ekspertą (-us) pateikti ekspertinę nuomonę. Tokiu atveju Centras per 20 darbo dienų nuo Aprašo 19 punkte nurodytų dokumentų gavimo informuoja aukštąją mokyklą dėl programos akreditavimo procedūros sustabdymo kol bus atliktas programos išorinis vertinimas arba gauta ekspertinė nuomonė. Centrui priėmus sprendimą atlikti programos išorinį vertinimą, apie išorinio vertinimo eigą aukštoji mokykla informuojama teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.“;
1.18. 36 punktą ir išdėstau jį taip:
1.19. 54 punktą ir išdėstau jį taip:
„54. Vadovaudamasis ekspertų išvadomis, atsižvelgdamas į Studijų vertinimo komisijos siūlymą, Centras Vertinimo ir akreditavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka priima sprendimą dėl programos įvertinimo. Kartu su šiuo sprendimu Centras aukštajai mokyklai elektroniniu paštu bei paštu pateikia vertinimo išvadas ar jų kopiją.“;
1.20. 55 punktą ir išdėstau jį taip:
„55. Vadovaudamasis įsigaliojusiu sprendimu dėl programos įvertinimo arba gautomis Agentūros vertinimo išvadomis, Centras Vertinimo ir akreditavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka priima sprendimą dėl programos akreditavimo. Priimtą sprendimą dėl akreditavimo Centras priimtą sprendimą paskelbia viešai teisės aktų nustatyta tvarka.“;
1.21. 59 punktą ir išdėstau jį taip:
„59. Programos tikslo (-ų) ir numatomų studijų rezultatų sritis įvertinama pagal šiuos kriterijus:
59.1. programos poreikis aukštosios mokyklos, regioniniu, nacionaliniu ar tarptautiniu lygmeniu yra aiškiai pagrįstas nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos duomenimis ir susietas su absolventų karjeros galimybėmis;
59.2. programos tikslas (-ai) ir numatomi studijų rezultatai yra apibrėžti ir aiškūs, dera su aukštosios mokyklos misija, veiklos tikslais ir (ar) strategija;
59.3. programos tikslai ir numatomi studijų rezultatai pagrįsti akademiniais ir (ar) profesiniais reikalavimais, valstybės, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais;
59.4. programos tikslai ir numatomi studijų rezultatai atitinka studijų rūšį, pakopą ir kvalifikacijų lygį;
2. Papildau Ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos:
2.1. 63 punktą 63.4 papunkčiu:
3. Pripažįstu netekusiu galios Ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos 21 ir 70 punktus.
5. Nustatau, kad aukštųjų mokyklų prašymai dėl studijų programų išorinio vertinimo ir (ar) akreditavimo, gauti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos nagrinėjami vadovaujantis šių prašymu metu galiojusia Ketinamos vykdyti studijų programos aprašo rengimo, jos išorinio vertinimo ir akreditavimo metodikos redakcija.