LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-851 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. vasario 1 d. Nr. V-121
Vilnius
Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 punktu ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 96 punktu,
p a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Vei-klos (po-vei-klės, pro-jek-to) tipas |
Galimi pareiš-kėjai |
Pro-jektų atran-kos būdas |
Tiesio-giai priside-dama prie HP (Taip / Ne) |
Finan-savimo forma |
Finan-savimo suma (tūkst. eurų) |
Finansa-vimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siekti-na galuti-nė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Admi-nistruo-jančioji institu-cija |
Daly-vaujan-ti institu-cija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos, apimančios ir karjeros planavimo sistemą, sukūrimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su karjeros planavimu (profesiniu orientavimu) |
R |
ŠMSM |
- |
- |
- |
- |
- |
Įsigaliojęs profesinio (karjeros) orientavimo sistemą reglamentuojantis tvarkos aprašas |
1 (2022) |
- |
SADM, EIM, Savival-dybių asocia-cija |
1.2. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
10 000 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemo-nės (toliau – EGADP) lėšos |
Karjeros specialistų, teikiančių paslaugas mokyklose, skaičius
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
380 (2024)
25 (2023)
n / a
n / a |
CPVA |
Savival-dybių asocia-cija |
1.3. Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas valstybės biudžeto lėšomis |
- |
- |
- |
Taip |
- |
7 600 |
Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
60 (2030) |
- |
Savival-dybių asocia-cija |
1.4. Karjeros orientavimo sistemos suaugusie-siems plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
364,375
364,375 |
2021–2027 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis[1] |
1 (2024) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.5. Karjeros orientavimo sistemos suaugusie-siems plėtra Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
1 505,5625
265,6875 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Sukurtas suaugusiųjų profesinio (karjeros) orientavimo modelis |
1 (2024) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.6. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus, susijusius su MVG |
R |
ŠMSM |
- |
- |
|
- |
- |
Suaugusiųjų švietimo įstatymo projektas, kuriuo nustatomas suderintas mokymosi visą gyvenimą sistemos modelis ir veiklos principai, paskelbtas konsultacijoms su socialiniais partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis
Įsigaliojęs Lietuvos Respublikos suaugusiųjų švietimo įstatymas, nustatantis suderintą mokymosi visą gyvenimą sistemos modelį ir jo veikimo principus |
1 (2022)
1 (2022) |
- |
SADM, EIM, KM |
1.7. Suaugusiųjų švietimo IT sistemos sukūrimas ir kompetencijų plėtojimo programų finansavimas |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
18 200
3 822 |
EGADP lėšos
VB lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuo-jamų iš ES fondų lėšų projektų netinka-mam finansuo-ti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
Viešojo projekto inicijavimo procedūrų, skirtų vieno langelio principu veikiančiai mokymosi visą gyvenimą informacinių technologijų sistemai įdiegti, užbaigimas
Pradėjusi veikti vieno langelio principu veikianti mokymosi visą gyvenimą informacinė sistema
18–65 metų asmenys, kurie naudodamiesi bendra mokymosi visą gyvenimą sistema pabaigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus[2] (iš kurių bent 40 procentų skirta skaitmeniniams įgūdžiams lavinti)
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius
Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų skaitmeninių įgūdžių ugdymo veiklos dalyvių skaičius |
n / a
1 (2023)
21 600 (2026)
n / a
n / a
n / a
80 (2029)
n / a |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
1.8. MVG sistemos plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
5 063,172
5 063,172 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
3 220 (2029)
80 (2029) |
CPVA |
SADM. EIM, KM |
1.9. MVG sistemos plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
38 196,928
6 740,634 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Asmenys, kurie pasinaudojo mokymosi pasiūlymu, gautu per bendrą elektroninę sistemą
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis
Neaktyvūs asmenys
Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)
Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turint vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą
Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus) |
9 760 (2029)
80 (2029)
896 (2029)
359 (2029)
2 328 (2029)
359 (2029) |
CPVA |
SADM. EIM, KM |
1.10. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
500
500 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
-[3] |
- |
CPVA |
SADM, EIM |
1.11. Standartizuoti ir įgalinti vieno langelio principu teikiamas formaliojo, neformaliojo ir savarankiško mokymosi pripažinimo paslaugas, padedančias lanksčiai pereiti iš vieno švietimo lygmens į kitą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
2 550
450 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
-[4] |
- |
CPVA |
SADM, EIM |
1.12. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
364,375
364,375 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
8 (2030) |
CPVA |
SADM, EIM |
1.13. Karjeros planavimo sistemos mokiniams plėtra Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
1 505,5625
265,6875 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius |
52 (2030) |
CPVA |
SADM, EIM |
2. Priemonių sukūrimas siekiant padidinti mažiau mokytis linkusių visuomenės grupių (senjorai, žemesnės kvalifikacijos, mažas pajamas gaunantys asmenys) įsitraukimą į formaliojo ir neformaliojo švietimo programas⁵ |
M |
Viešieji juridi-niai asmenys |
P/K/T |
Taip |
D |
14 450
2 550 |
2021–2027 m. ES fondų lėšos (ESF+)
2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos |
Trečiųjų šalių piliečių, gavusių leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, ir ES valstybių narių piliečių (išskyrus lietuvių kilmės asmenis), baigusių lietuvių kalbos pagrindų mokymus, dalis nuo visų atvykusių (proc.)
Neaktyvūs asmenys
Asmenys, turintys pagrindinį arba žemesnį nei pagrindinis išsilavinimą (ISCED 0–2 kodai)
Asmenys, turintys vidurinį (ISCED 3 kodas) arba profesinį (turint vidurinį) (ISCED 4 kodas) išsilavinimą
Mažumos (įskaitant marginalizuotas bendruomenes, pavyzdžiui, romus)
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis |
30 (2030)
874 (2029)
351 (2029)
2 272 (2029)
351 (2029)
80 (2029) |
CPVA |
SADM, EIM, KM |
⁵ Galimos poveiklės numatytos PP aprašo II skirsnyje. Konkretūs rodikliai ir sumos bus priskirtos rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašus. Įtakos alternatyvoms skaičiuoti vėlesnis išskaidymas neturės.“
[1] Tas pats stebėsenos rodiklis siekiamas ir Sostinės regione, ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įgyvendinant 1.4.1 ir 1.4.2 poveikles, todėl bendra siektina šio rodiklio reikšmė – 1 vnt.
[2] Kokybės užtikrinimo sistemos mokymai suprantami kaip mokymai pagal kokybės standartus atitinkančias programas.
[3] Rodiklis bus nustatytas projekto lygmeniu.
[4] Rodiklis bus nustatytas projekto lygmeniu.