LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymo nr. d1-276 „dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO
2017 m. gruodžio 1 d. Nr. D1-973
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. D1-276 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu ir užtikrindamas Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo efektyvumą pagal paskirtį bei lėšų naudojimo kontrolę
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. D1-973 redakcija)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, dotacijų savivaldybių vykdomosioms institucijoms (toliau – Savivaldybė) teikimo tvarką ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarką.
2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti.
3. Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:
3.1. administruojanti institucija – už techninių funkcijų vykdymą atsakinga aplinkos ministro įsakymu įgaliota Aplinkos ministerijai pavaldi įstaiga arba Aplinkos ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis Programos lėšomis finansuojamų savivaldybių projektų paraiškų surinkimą, vertinimą, finansavimą ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo priežiūrą;
3.2. biudžeto lėšų naudojimo sutartis – sutartis, kuri pasirašoma pagal Biudžeto sandaros įstatymo 1 dalies 1 punktą skiriant lėšas kitam subjektui, kuris yra nepavaldi biudžetinė arba nebiudžetinė įstaiga;
3.3. dotacijos teikimo sutartis – sutartis, kuri sudaroma tarp Savivaldybės, kuriai teikiama dotacija, ir Aplinkos ministerijos;
3.4. finansavimo kryptys – tai kasmet tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu metinės, vidutinės trukmės arba ilgalaikės veiklos rūšys, numatomos finansuoti Programos lėšomis, joms skiriamos lėšos, planuojamos vykdyti priemonės ar priemonių grupės, paskirstant jas lėšų gavėjams, ir nurodant planuojamas teikti dotacijas savivaldybėms, paraiškų pateikimo ir atrankos būdą (konkursinis arba nekonkursinis);
3.5. lėšų gavėjai (vykdytojai) – Aplinkos ministerija, ministerijai pavaldžios įstaigos, Savivaldybės, kurių projektams, priemonėms arba priemonių grupėms (toliau – Projektas) įgyvendinti skiriamos lėšos, ir kiti subjektai, kuriems galimybė gauti biudžeto lėšas numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose įstatymuose arba Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai, administravimo tvarką (toliau – kiti subjektai);
3.6. paraiška – šio Tvarkos aprašo 1 priede nurodytos formos dokumentas, kuriame nurodamas Projekto tikslas, Projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir išsamūs duomenys apie Projektą;
II. PROGRAMOS FINANSAVIMO KRYPTYS
5. Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Ekonomikos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais planuojamų biudžetinių metų strateginio veiklos plano projekto rengimo tvarka ir terminais, įvertinęs prognozuojamas Programos įplaukas, Aplinkos ministerijos ir ministerijai pavaldžių įstaigų lėšų poreikį funkcijoms vykdyti ir atsižvelgdamas į Aplinkos ministerijos veiklos prioritetus, rengia tam tikrų metų Programos finansavimo krypčių projektą pagal šio Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą ir teikia svarstyti strateginio planavimo darbo grupei (toliau – SPDG).
6. SPDG svarsto Programos finansavimo krypčių projektą ir teikia aplinkos ministrui rekomendacijas dėl jų patvirtinimo.
8. Kai lėšos skiriamos Projektų grupei, Projekto vykdytojas rengia lėšų paskirstymą pagal konkrečius šios grupės Projektus, derina juos su veiklos sritį kuruojančiu viceministru. Projektų grupė tvirtinama Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu.
9. Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos per 7 darbo dienas nuo aplinkos ministro įsakymo dėl Programos finansavimo krypčių patvirtinimo sudaro Programos sąmatas ir įgyvendinamų priemonių sąrašus pagal šio Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą ir teikia Aplinkos ministerijos Finansų skyriui ir Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamentui.
10. Ministerijos ir pavaldžių įstaigų Programų sąmatas įsakymu tvirtina aplinkos ministras arba jo įgaliotas asmuo.
11. Kai lėšos skiriamos savivaldybėms dotacijų teikimą joms organizuoja administruojanti institucija, vadovaudamasi šio Tvarkos aprašo III – VII skyriuose nustatyta dotacijų savivaldybėms teikimo, savivaldybių paraiškų vertinimo, svarstymo, atrankos, įgyvendinimo ir kontrolės tvarka.
III. PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR DERINIMAS
13. Kvietimai teikti paraiškas pagal Programos finansavimo kryptis siunčiami Savivaldybėms ir skelbiami Aplinkos ministerijos ir administruojančios institucijos interneto svetainėse.
14. Kiekvienai Programos finansavimo kryptyse patvirtintai priemonei, kuriai finansuoti bus vykdoma savivaldybių paraiškų atranka, konkursiniu arba nekonkursiniu būdu, administruojanti institucija rengia specialiuosius vertinimo kriterijus ir teikia Programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba), kurios sudėtis ir darbo reglamentas tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu tvirtinti protokoliniu sprendimu.
15. Paraiška turi būti suderinta:
15.1. su kuruojančiu aplinkos viceministru arba Aplinkos ministerijos kancleriu, kurie, patvirtindami, kad susipažino su paraiška ir pritaria paraiškos teikimui Tarybai svarstyti, pasirašo ant paraiškos originalo tam skirtoje skiltyje, nurodydami pasirašymo datą ir, jei turi pastabų ar pasiūlymų, pateikia pastabas ir pasiūlymus;
15.2. su Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėju, kuris tikrina, ar Projekto finansavimas atitinka bendruosius biudžeto asignavimų naudojimo ar paskirstymo principus, patvirtindamas, kad susipažino su paraiška ir pritaria paraiškos teikimui Tarybai svarstyti, pasirašo ant paraiškos originalo tam skirtoje skiltyje, nurodydamas pasirašymo datą ir, jei turi pastabų ar pasiūlymų, pateikia pastabas ir pasiūlymus;
15.3. su Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriaus atsakingu darbuotoju, kuris pateikia išvadą, ar prašomas finansuoti projektas priskirtinas prie valstybės investicijų projektų ir pasirašo paraiškos originalą tam skirtoje skiltyje, nurodydamas pasirašymo datą.
IV. SAVIVALDYBIŲ Paraiškų vertinimas
16. Paraiškų vertinimą sudaro:
17. Administracinės atitikties vertinimą atlieka administruojančios institucijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – atstovas), pagal šiuos vertinimo kriterijus:
17.1. paraišką pateikė šiame Tvarkos apraše nurodytas Pareiškėjas (pagal Tvarkos aprašo III ir V skyrių reikalavimus);
18. Jeigu, atliekant administracinės atitikties vertinimą, yra nustatoma, kad paraiška neatitinka nors vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, trūksta informacijos ir duomenų, Pareiškėjui raštu ar elektroniniu paštu pranešama, kad Projektas neatitinka nustatytų reikalavimų, arba prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus.
19. Jeigu Pareiškėjas per nurodytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia, paraiška yra atmetama. Apie tai administruojančios institucijos atstovas informuoja Pareiškėją raštu, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis.
20. Administruojančios institucijos atstovas, patvirtindamas paraiškos atitikimą administracinės atitikties vertinimo kriterijams, pasirašo ant paraiškos tam skirtoje skiltyje, nurodo pasirašymo datą ir, pateikia išvadas dėl paraiškos vertinimo kriterijų.
21. Savivaldybių pateiktų paraiškų kokybinį vertinimą atlieka Aplinkos ministerijos struktūriniai padaliniai pagal veiklos sritis ir per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo dienos pagal šio Tvarkos aprašo 2 priedo Paraiškos Programos lėšoms gauti kokybinio vertinimo formą administruojančiai institucijai raštu pateikia Projekto kokybinį vertinimą, suderintą su kuruojančiu aplinkos viceministru arba Aplinkos ministerijos kancleriu, kuris savo parašu patvirtina, kad susipažino su kokybiniu vertinimu ir jam pritaria.
22. Jeigu paraiškos administracinio vertinimo metu nustatoma, kad reikia atlikti paraiškos teisinį vertinimą, – su Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento atsakingu darbuotoju, kuris pateikia išvadą, ar paraiškoje planuojama veikla atitinka finansuotinos veiklos reikalavimus ir pasirašo paraiškos originalą tam skirtoje skiltyje, nurodydamas pasirašymo datą.
V. dotacijų savivaldybėms teikimAS
24. Savivaldybės paraiškas teikia administruojančiai institucijai pagal Tvarkos aprašo 1 priedo formą. Kartu su teikiama paraiška turi būti pateikta numatomų vykdyti Projektų preliminari išlaidų sąmata, preliminari techninė specifikacija ir Savivaldybės tarybos sprendimas dėl Projekto įgyvendinimui numatomų skirti savivaldybės lėšų, kurios turi sudaryti ne mažiau kaip 30 proc. įgyvendinamo Projekto išlaidų. Jeigu Savivaldybė teikia paraišką investicijų projektui įgyvendinti, prie paraiškos papildomai turi pateikti dokumentus pagal Aplinkos ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-477 „Dėl aplinkos ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“. Aplinkos ministerija turi teisę prašyti papildomų su teikiama paraiška susijusių dokumentų ir paaiškinimų.
25. Vienam Savivaldybės teikiamam Projektui finansuoti gali būti skiriama ne didesnė kaip 100 000 Eur dotacija. Sąlyga dėl dotacijos sumos gali būti netaikoma, jeigu lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio padariniams likviduoti. Kartu su paraiška savivaldybė pateikia dokumentus, patvirtinančius įvykusį ekstremalų įvykį. Jeigu paraiškas dotacijoms gauti teikia kelios Savivaldybės, atrenkant paraiškas pirmenybė teikiama toms, kurios projektui įgyvendinti numato skirti didesnę procentinę dalį nuosavų lėšų.
26. Savivaldybių paraiškose pateiktus duomenis, informaciją administruojanti institucija teikia jų teritorijoje veikiantiems RAAD, kurie pateikia argumentuotą pritarimo ar nepritarimo projektui išvadą, remdamiesi paraiškoje pateikta informacija ir atlikta patikra vietoje, taip pat visa kita papildomai surinkta informacija. Paraiška vertinama atsižvelgiant į RAAD pateiktą išvadą.
27. Apie sprendimą dėl dotacijos teikimo ne vėliau kaip per mėnesį nuo Programos finansavimo krypčių patvirtinimo administruojanti institucija Savivaldybes informuoja raštu.
28. Nusprendus teikti dotaciją Savivaldybei, Aplinkos ministerija ir Savivaldybė pasirašo dotacijų teikimo sutartį. Administruojanti institucija, vadovaudamasi Tvarkos aprašo 7 priede pateikta dotacijos teikimo sutarties rekomendacine forma, rengia dotacijos teikimo sutartį, dalyvauja vertinant Projekto įgyvendinimą ir pasiektus tikslus. Pasirašytos dotacijų teikimo sutarties kopiją administruojanti institucija per 20 kalendorinių dienų išsiunčia Savivaldybės teritorijoje veikiančiam RAAD.
29. Administruojanti institucija, teikdama savivaldybei dotacijos sutartį, pateikia ir išlaidų sąmatą, parengtą vadovaujantis paraiškoje nurodytais duomenimis ir surinkta papildoma informacija.
31. Savivaldybės administruojančiai institucijai ir jos teritorijoje veikiančiam RAAD teikia ataskaitas apie dotacijų teikimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą pagal Tvarkos aprašo 4 priedo formą. Savivaldybė kartu su Projekto įgyvendinimo ataskaita administruojančiai institucijai pateikia išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su rangovais dėl darbų atlikimo, paslaugų teikimo arba prekių pirkimo, atliktų darbų ar suteiktų paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas.
32. Per 15 darbo dienų nuo ataskaitos apie Projekto įgyvendinimą gavimo dienos Savivaldybės teritorijoje veikiantis RAAD atlieka Projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje, surašo patikrinimo aktą ir jį pateikia administruojančiai institucijai.
33. Administruojanti institucija, įvertinusi Savivaldybės pateiktą Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Savivaldybės teritorijoje veikiančio RAAD pateiktą patikrinimo aktą ir nustačiusi, kad Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka perveda į Savivaldybės sąskaitą suteiktos dotacijos pinigų sumą.
vi. SAVIVALDYBIŲ Paraiškų SVARSTYMAS ir ATRANKA
35. Administruojanti institucija, įvertinusi tinkamai parengtas paraiškas ir atsižvelgusi į vertinimo kriterijus, sudaro paraiškų eilę prioriteto tvarka ir teikia Tarybai svarstyti dėl Projektų finansavimo skyrimo.
36. Administruojančios institucijos parengtas paraiškų dėl Projektų finansavimo sąrašas Tarybos nariams raštu arba elektroniniu paštu pateikiamas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.
38. Tarybos pirmininko arba Tarybos narių siūlymu į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių arba jai pavaldžių įstaigų vadovai Projektams pagal įstaigų koordinuojamas ar vykdomas veiklas pristatyti.
39. Taryba, išnagrinėjusi pateiktas paraiškas ir atsižvelgdama į paraiškose, jų prieduose ir vertinimo formose esančią informaciją, teikia rekomendacijas dėl Projektų finansavimo.
40. Rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu, kuriame prie kiekvienos paraiškos nurodomas sprendimas:
41. Atsižvelgdamas į Tarybos rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl Projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina Programos išlaidų sąmatą pagal Projektus, nurodydamas Projektų vykdytojus.
42. Tarybos posėdžiai gali būti šaukiami dėl einamaisiais metais planuojamų gauti pajamų įmokų, viršplaninių pajamų įmokų ir praėjusiais metais nepanaudotų asignavimų ar rezervuotų lėšų paskirstymo.
43. Per 3 darbo dienas nuo Programos išlaidų sąmatos patvirtinimo aplinkos ministro įsakymu administruojanti institucija apie priimtus sprendimus informuoja Tarybos narius ir Pareiškėjus, elektroniniu paštu Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir jai pavaldžių įstaigų vadovams, Finansų ir Viešųjų pirkimų skyrių vedėjams išsiunčia Tarybos posėdžio protokolą ir įsakymą, kuriuo patvirtinta Programos išlaidų sąmata.
VII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
44. Vykdytojai dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti Projekto, kuriam skirtas finansavimas, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 10 darbo dienų administruojančiai institucijai teikia ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 5 priede nurodytą formą.
45. Vykdytojai iki einamųjų kalendorinių metų, kuriais skirtas finansavimas, gruodžio 31 d. administruojančiai institucijai dėl kiekvieno projekto teikia projekto įgyvendinimo ataskaitą, parengtą pagal Tvarkos aprašo 6 priede nurodytą formą. Projekto įgyvendinimo ataskaitos svarstomos Tarybos posėdyje ir joms pritariama Tarybos protokolu.
46. Už investicijų Projektų įgyvendinimą vykdytojas atsiskaito pagal Aplinkos ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. D1-20 „Dėl aplinkos ministro valdymo sričių valstybės investicijų projektų rengimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2014 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. D1-682
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2017 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. D1-973 redakcija)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
PARAIŠKA APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS
_______ M. LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI
Data __________
(ranka įrašyti tą pačią datą kaip lydraštyje)
1. |
Projekto pavadinimas |
||||||||
|
|||||||||
2. |
Iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos prašoma pinigų suma eurais (be euro centų) |
||||||||
|
|||||||||
3. |
Paraišką teikiančios savivaldybės arba kito subjekto pavadinimas, adresas |
||||||||
|
|||||||||
4. |
Už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
||||||||
|
|||||||||
5. |
Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies punktas, pagal kurį prašoma finansuoti Projektą |
||||||||
|
|||||||||
6. |
Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis įgyvendinamas Projektas, įstaigos (padalinio) funkcijos (koks teisės aktas, planavimo dokumentas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Ministerijos strateginį veiklos planą, kokiame teisės akte numatytos tokios įstaigos (padalinio) funkcijos) |
||||||||
|
|||||||||
PROJEKTO APRAŠYMAS |
|||||||||
7. |
Projekto pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl šis Projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad Projektas galėtų būti pradėtas ir sėkmingai įgyvendintas) |
||||||||
|
|||||||||
8. |
Projekto tikslai (nurodyti, kokie Projekto tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
||||||||
|
|||||||||
9. |
Projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei, kt. |
||||||||
|
|||||||||
10. |
Projekto veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant planuojama pasiekti Projekto tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla) |
||||||||
|
|||||||||
11. |
Projekto rezultatai (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus Projektą: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus atliekami matavimai, nurodyti, kokį žalos atlyginimą numatoma išieškoti; jeigu bus atliekamas tyrimas, nurodyti, koks sprendimas bus priimtas remiantis tyrimo rezultatais; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar techninio projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, pan.) |
||||||||
|
|||||||||
12. |
Projekto įgyvendinimo terminas (nurodyti, kuriais metais reikia įgyvendinti Projektą, kiek laiko užtruks Projekto vykdymas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą) |
||||||||
|
|||||||||
13. |
Įgyvendinimo vieta (nurodyti Aplinkos ministerijos struktūrinį padalinį ar pavaldžią įstaigą, jeigu šiame padalinyje ar įstaigoje bus atliekama studija, organizuojamas renginys ir pan., arba miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinamas Projektas) |
||||||||
|
|||||||||
14. |
Bendra Projekto vertė (lėšų, kurias prašoma skirti iš AARP, ir iš kitų finansavimo šaltinių numatomų skirti lėšų suma) |
||||||||
|
|||||||||
15. |
Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
||||||||
|
|||||||||
16. |
Projekto dalies įgyvendinimui numatyti kiti finansavimo šaltiniai ir iš jų skirta ar numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os), šiomis lėšomis įgyvendintos ar planuojamos įgyvendinti priemonės |
||||||||
|
|||||||||
17. |
Projekto etapai (dalys) ir prašomos pinigų sumos kiekvienam etapui (daliai) (nurodyti Projekto įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų, savivaldybių biudžetų, kt.) ir numatytą (-as) gauti pinigų sumą (-as) eurais, pagrįsti išlaidų įvairiai Projekto veiklai būtinumą) |
||||||||
Projekto etapas (dalis) |
Etapo (dalies) aprašymas |
Lėšų poreikis eurais |
Pagrindimas |
||||||
Iš AARP prašomos lėšos |
Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos |
||||||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
18. |
Projekto išlaidų klasifikavimas (nurodyti tikslią sumą eurais) |
||||||||
Išlaidų klasifikavimas |
Suma, Eur |
||||||||
Valstybės kapitalo investicijos |
|
||||||||
Turtui įsigyti |
|
||||||||
Išlaidos |
Darbo užmokestis |
|
|||||||
Socialinio draudimo įmokos |
|
||||||||
Kitos išlaidos |
|
||||||||
Iš viso: |
|
||||||||
19. |
Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam Projektui buvo skirta iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą eurais) |
||||||||
Metai |
Skirta pinigų suma eurais |
Projekto, kuriam skirtos lėšos, pavadinimas |
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
PRIEDAI |
|||||||||
1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.). 2. Preliminari techninė specifikacija. 3. Kiti su Projektu susiję dokumentai. |
|||||||||
PASTABOS :
- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas,
- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(padalinio arba įstaigos
vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
PARAIŠKOS DERINIMAS
Subjekto, su kuriuo derinama paraiška, pavadinimas |
Subjekto, su kuriuo derinama paraiška, parašas ir data |
Subjekto, su kuriuo derinama paraiška, pastabos (įrašomos ranka) |
Kuruojantis aplinkos viceministras arba Aplinkos ministerijos kancleris |
|
|
Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vadovas |
|
|
Strateginio planavimo skyriaus darbuotojas |
|
|
Teisės ir personalo departamento atsakingas darbuotojas |
|
|
Administruojančios institucijos darbuotojas |
|
|
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
PARAIŠKOS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMS GAUTI KOKYBINIS VERTINIMAS
__________
(data)
1. |
Vertinančio ministerijos struktūrinio padalinio pavadinimas ir už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|
|
2. |
Vertinamo Projekto pavadinimas ir Paraišką pateikusios įstaigos (struktūrinio padalinio) pavadinimas |
|
|
3. |
Projekto pagrįstumo ir išlaidų vertinimas (Projekto pasirinkimo pagrįstumas, prioritetiškumas kitų panašių Projektų atžvilgiu ir preliminarios išlaidų sąmatos vertinimas) |
|
|
4. |
Vertinimo išvada (pritariama ar nepritariama Projekto finansavimui. Jei nepritariama, nurodoma kodėl (netinkamai pagrįsti Projekto tikslai, rezultatai, Projektas sunkiai įgyvendinamas per nurodytą terminą, netinkama techninė specifikacija, sąmata ir pan.)) |
|
_____________________ ______________ ________________________
(padalinio arba įstaigos
vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
KOKYBINIO VERTINIMO DERINIMAS
Subjekto, su kuriuo derinamas kokybinis vertinimas, pavadinimas |
Subjekto, su kuriuo derinamas kokybinis vertinimas, parašas |
Subjekto, su kuriuo derinamas kokybinis vertinimas, pastabos (ranka įrašoma, kai subjektas nesutinka su kokybiniu vertinimu) |
Kuruojantis aplinkos viceministras arba Aplinkos ministerijos kancleris |
|
|
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ
FINANSAVIMO KRYPTYS
Eil. Nr. |
Išlaidų finansavimo krypties pavadinimas |
Lėšos, Eur |
Lėšų gavėjai/ vykdytojai |
Paraiškų pateikimo ir atrankos būdas |
Lėšos pagal išlaidų rūšį |
|||||
Kitos išlaidos |
Išlaidos, iš jų |
|||||||||
Darbo užmokestis |
Socialinio draudimo įmokos7 |
Išlaidos kurui |
Ilgalaikis turtas/ VIP |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 (3-7-8-9-10) |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
1. |
Aplinkai ir gamtos ištekliams atkurti ir gausinti |
|
|
|
|
|
|
||
|
1.1. |
Aplinkai padarytą žalą kompensuoti, kraštovaizdžio kompleksams ar elementams atkurti, Aplinkosaugos objektams projektuoti, statyti, rekonstruoti, remontuoti, Aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti, Gamtos ištekliams atkurti ir gausinti, Krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Ypatingoms ekologinėms situacijoms bei avarijų prevencijai ir pasekmėms likviduoti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti |
|
|
|
|
|
|||
|
2.1. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti, žvejybos infrastruktūrai tobulinti, žuvininkystės moksliniams tyrimams, priemonėms prieš brakonieriavimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||||||
|
2.2. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.... |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams saugoti ir gausinti |
|
|
|
|
|
|||
|
3.1. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams apsaugoti, gausinti ir moksliniams tyrimams; medžiojamųjų gyvūnų, saugomų pagal ES teisės aktų reikalavimus, monitoringui; priemonėms prieš brakonieriavimą; medžioklės plėtrai skatinti, medžioklės kultūrai ir tradicijoms puoselėti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3.2. |
Griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų ir medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžioklė uždrausta ištisus metus, padarytai žalai kompensuoti ir žalos prevencijai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
|||
|
4.1. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams, įstatymų ir kt. teisės aktų projektams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
|||
|
6.1. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Aplinkosaugos informacijai skleisti ir aplinkosauginiam švietimui |
|
|
|
|
|
|||
|
7.1. |
Švietimui, mokymui, specialistų kvalifikacijai kelti aplinkosaugos srityje, Aplinkosaugos informacijai skleisti, Aplinkos apsaugos renginiams ir konkursams organizuoti, leidybai aplinkosaugos srityje, Tarptautiniams projektams ir sutartims aplinkosaugos srityje įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Vardinėms premijoms skirti asmenims už nuopelnus aplinkosaugos srityje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams skatinti ir atliekamiems aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės darbams bei rengiamoms programoms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti, specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.2. |
Specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.3 |
Statybos valstybinę priežiūrą atliekančių specialistų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
||
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ FINANSAVIMO KRYPTYSE
PATVIRTINTŲ LĖŠŲ DETALUS PRIEMONIŲ, PRIEMONIŲ GRUPIŲ ARBA PROJEKTŲ (toliau – PROJEKTAI)
ĮGYVENDINIMO SĄRAŠAS
_____________________________
(Aplinkos ministerijos pavaldžios įstaigos – lėšų gavėjo/ vykdytojo pavadinimas)
AARP FK Projekto eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Iš viso skirta lėšų, tūkst. Eur |
Detalus priemonių sąrašas |
||
Eil. Nr. |
Priemonė pavadinimas |
Skirta lėšų priemonei, tūkst. Eur |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.1 |
|
|
|
||
|
|
|
|
___________________ ______________ ______________________
(padalinio arba įstaigos
vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
KETVIRTINĖ ATASKAITA
__________ m. ________ketvirtis
(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita)
____________________
(ketvirtinės ataskaitos pateikimo data)
AARP išlaidų sąmatos eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Aplinkos ministro įsakymas, kuriuo skirtos lėšos (data ir numeris) |
Iš viso Projektui iš AARP skirta lėšų, tūkst. Eur |
Viešųjų pirkimų konkurso paskelbimo data |
Sutarties pasirašymo ir pabaigos data, sutarties suma, tūkst. Eur |
Iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos planuota panaudoti lėšų, tūkst. Eur |
Iš viso iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos faktiškai panaudota lėšų, tūkst. Eur |
Numatoma panaudoti iki š. m. pabaigos*, tūkst. Eur |
Neįvykdymo priežastys, kada numatoma pasirašyti sutartį, išmokėti |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
_* Teikiama atsiskaitant už trečiąjį ketvirtį._
___________________ ______________ ______________________
(padalinio arba įstaigos
vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
________________________________
(Projekto pavadinimas)
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
_____________________
(data)
1. |
Už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|
|
||
2. |
Informacija apie Projekto įgyvendinimą (jeigu Projektas įgyvendintas, nurodykite įgyvendinimo datą; jeigu Projektas dar neįgyvendintas, nurodykite įgyvendinimo terminą, sutarties pasirašymo datą, neįgyvendinimo priežastis) |
|
|
||
3. |
Projekto tikslų pasiekimas (kokie tikslai buvo pasiekti; jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis) |
|
|
||
4. |
Projekto veiklos, priemonių įgyvendinimas (kokia veikla, kaip ir kokiomis priemonėmis buvo įgyvendinta; nurodykite veiklos (atskirų etapų) vykdymo datas, dalyvių skaičių ir kitą informaciją, pagrindžiančią veiklos įgyvendinimą; pridėkite dokumentus (dalyvių sąrašą, skelbimą apie renginį, parengtos medžiagos kopiją ir pan.), įrodančius veiklos įgyvendinimą; jeigu veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, nurodykite priežastis) |
|
|
||
5. |
Projekto įgyvendinimo terminai (ar Projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų; jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis) |
|
|
||
6. |
Skirtos ir panaudotos lėšos (kiek lėšų šiam Projektui buvo skirta iš Programos, kokiai vertei sudaryta sutartis, kiek lėšų buvo panaudota; nurodykite lėšų nepanaudojimo priežastis) |
|
|
||
7. |
Projekto rezultatai (nurodykite pasiektus rezultatus) |
|
|
||
PRIEDAI |
||
1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai. 2. Kiti su Projekto įgyvendinimu susiję dokumentai. |
||
PASTABOS:
- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas,
- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(padalinio arba įstaigos
vadovas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
7 priedas
DOTACIJOS TEIKIMO SUTARTIES REKOMENDACINĖ FORMA
_______ m. _________________ d. Nr. ____
Vilnius
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, kurios adresas A. Jakšto g. 4/9, LT-01105 Vilnius, kodas 188602370, toliau vadinama dotacijos teikėju, atstovaujama Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos kanclerio__________________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, iš vienos pusės, ir __________________ savivaldybės administracija, kurios adresas ____________________, kodas __________, toliau vadinama dotacijos gavėju, atstovaujama __________________ savivaldybės administracijos direktoriaus __________________, veikiančio pagal ___________________, iš kitos pusės, toliau tekste kiekviena atskirai vadinama šalimi, o kartu – šalys,
vadovaudamosi Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto _____________________________________, _______ punktais ir Aplinkos apsaugos rėmimo programos _______ m. išlaidų sąmatos, patvirtintos ____________________, _________ punktu, atsižvelgdamos į ______________ savivaldybės _________________ raštu Nr. ___________________ pateiktą paraišką, į ____________ savivaldybės tarybos _________ m. ________ d. sprendimo Nr. _____________________ punktą, sudarė šią dotacijos teikimo sutartį, toliau vadinamą Sutartimi:
1. SUTARTIES DALYKAS
2. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
2.1. dotacijos teikėjo teisės ir pareigos:
2.1.1. Sutartyje numatytomis sąlygomis ir tvarka dotacijos teikėjas dotacijos gavėjui teikia ___________ Eur (________________________ eurų ___ ct) dotaciją, kai numatoma Projekto įgyvendinimo vertė – _____________ Eur (________________ eurų ___ ct);
2.1.2. šios Sutarties nustatyta tvarka pervesti dotacijos sumą, nurodytą Sutarties 2.1.1 punkte, dotacijos gavėjui į atskirą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą Nr. ___________, esančią ____________ banke, banko kodas ______________;
2.1.3. per 20 kalendorinių dienų nuo Sutarties sudarymo Sutarties kopiją pateikti Aplinkos ministerijos __________ regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau – RAAD);
2.1.4. įvertinus dotacijos gavėjo pateiktą Projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančius dokumentus, _________ RAAD pateiktą Projekto įgyvendinimo patikrinimo aktą ir nustačius, kad Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, per 20 kalendorinių dienų dotacijos gavėjui pervesti _________ Eur (___________________eurų _____ct) dotaciją, tačiau, jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, dotacijos gavėjui iš viso pervesti dotacijos sumą, ne didesnę kaip 70 proc. (septyniasdešimt procentų) faktinių Projekto įgyvendinimo išlaidų;
2.1.5. jeigu dotacijos gavėjas nesilaiko teisės aktų nustatytų reikalavimų ir Sutarties sąlygų, pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį;
2.1.6. pavesti Aplinkos ministerijos ________________ vyriausiajam specialistui ___________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), kai jo nėra – __________________ vedėjui _________________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), dalyvauti vertinant dotacijos gavėjo pateiktą Projekto įgyvendinimo ataskaitą, išlaidas įrodančius dokumentus, ________ RAAD pateiktą Projekto įgyvendinimo patikrinimo aktą ir pateikti išvadą, ar Projektas įgyvendintas pagal Sutartį ir Sutarties 1 priede pateiktą išlaidų sąmatą, ar Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį;
2.2. pavesti Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Ekonomikos skyriaus vyriausiajai specialistei ____________________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), kai jos nėra, – Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Ekonomikos skyriaus ______________ (tel. (8-8-____) _________, el. p. _________________), kontroliuoti dotacijos teikėjo pareigų, numatytų šioje Sutartyje, įgyvendinimą, koordinuoti Sutarties vykdymo klausimus su dotacijos gavėjo paskirtu įgaliotuoju atstovu ir atlikti kitas su Sutarties vykdymo priežiūra susijusias funkcijas;
2.3. dotacijos gavėjo teisės ir pareigos:
2.3.1. už Projekto įgyvendinimą iš savo biudžeto sumokėti ___________ Eur (_______________ eurų ___ ct);
2.3.2. jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, už Projekto įgyvendinimą sumokėti ne mažiau kaip 30 proc. (trisdešimt procentų) faktinių Projekto įgyvendinimo išlaidų;
2.3.3. jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra didesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, padengti visas Projekto įgyvendinimo išlaidas, išskyrus dotacijos sumą;
2.3.4. dotacijos lėšas naudoti tik pagal tikslinę dotacijos paskirtį ir Sutarties 1 priede pateiktą išlaidų sąmatą;
2.3.5. užtikrinti skaidrų, ekonomišką ir efektyvų dotacijos lėšų panaudojimą, paslaugas pirkti ir lėšas naudoti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
2.3.6. Sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka Projektą įgyvendinti iki _______ m. ____________ d.;
2.3.7. Sutarties vykdymo metu sukurtą ar įsigytą turtą įtraukti į savo buhalterinę apskaitą ir naudoti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
2.3.9. dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti Projekto, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 5 darbo dienas teikti dotacijos teikėjui Ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Sutarties 2 priede nurodytą formą;
2.3.10. baigus įgyvendinti Projektą, bet ne vėliau kaip iki _____ m. ______________ d., dotacijos teikėjui ir _______ RAAD pateikti Sutarties 3 priede nurodytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su tiekėjais dėl darbų atlikimo ar paslaugų teikimo, darbų ar paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas;
2.3.11. dotacijos teikėjui arba _______ RAAD pareikalavus, pateikti papildomą informaciją, duomenis arba dokumentus;
2.3.13. pavesti ____________ savivaldybės administracijos _____________________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), kai jo nėra, – ___________ savivaldybės administracijos ______________ skyriaus vyriausiajam specialistui _______________- (tel. (8-____) _________, el. p. _________________) derinti Sutarties vykdymo klausimus su dotacijos teikėjo pagal Sutartį paskirtais įgaliotaisiais atstovais.
3. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
3.1. visi Sutarties pakeitimai ir papildymai sudaromi raštu, šalių susitarimu, pasirašant abiems Sutarties šalims ir tampa Sutarties neatskiriama dalimi;
3.2. šalys susitaria, kad visi pranešimai, pretenzijos ar kiti raštai turi būti pateikiami, mokėjimai turi būti atliekami pagal Sutartyje nurodytus rekvizitus. Šalys įsipareigoja apie Sutartyje nurodytų rekvizitų pasikeitimą informuoti viena kitą raštu. Apie rekvizitų pasikeitimą nepranešusiai arba netinkamai pranešusiai šaliai tenka visa su šio įsipareigojimo netinkamu vykdymu susijusių neigiamų pasekmių atsiradimo rizika;
4. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
4.1. dotacijos gavėjui neįvykdžius Projekto iki Sutarties 2.3.6 punkte numatyto termino, jam skaičiuojami 0,02 procento dydžio delspinigiai nuo visos dotacijos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;
5. NENUGALIMA JĖGA (FORCE MAJEURE)
5.1. šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už šios Sutarties sąlygų nevykdymą, jeigu įrodo, kad šios Sutarties sąlygos nebuvo vykdomos dėl nenugalimos jėgos (force majeure) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 ir 6.253 straipsniuose nurodytų aplinkybių ir tos aplinkybės atsirado iki tų sąlygų įvykdymo termino pasibaigimo;
5.2. šalis, kuri dėl force majeure aplinkybių negali toliau vykdyti savo pareigų pagal šią Sutartį, privalo apie tai kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) kalendorines dienas nuo force majeure aplinkybių atsiradimo, pranešti kitai šaliai, pateikdama tai pagrindžiančius įrodymus. Jeigu dėl force majeure aplinkybių savo pareigų pagal šią Sutartį negalinti vykdyti šalis nepraneša arba tinkamai nepraneša kitai šaliai, ji privalo kompensuoti kitai šaliai visus dėl tokio nepranešimo atsiradusius nuostolius;
6. SUTARTIES GALIOJIMAS ir nutraukimas
6.1. Sutartis galioja nuo jos sudarymo dienos iki visiško šalių pareigų pagal šią Sutartį įvykdymo arba iki Sutarties nutraukimo;
6.2. jeigu dotacijos gavėjas neįvykdo Sutartyje numatytų pareigų, atlieka darbus nekokybiškai ir per nustatytą terminą neištaiso trūkumų, jeigu nepradeda vykdyti Projekto laiku arba vykdo taip lėtai, kad per Sutartyje numatytą terminą pasidaro aiškiai neįmanoma jį užbaigti, jeigu dotacijos gavėjas nevykdo kitų Sutartyje numatytų pareigų ir tai yra esminis Sutarties pažeidimas, dotacijos teikėjas turi teisę, įspėjęs dotacijos gavėją raštu prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų, vienašališkai nutraukti Sutartį.
7. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7.1. dotacijos gavėjas privalo informuoti dotacijos teikėją apie įgyvendinto Projekto teigiamą tiesioginį poveikį aplinkai;
7.2. ginčai tarp šalių, kilę dėl šios Sutarties vykdymo, sprendžiami derybų būdu, pasirašant šalių susitarimo protokolus, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
7.3. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai Sutarties šaliai;
8. sutarties priedai, SUDARANTYS NEATSIEJAMĄ SUTARTIES DALĮ
9. SUTARTIES ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
Dotacijos teikėjas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija A. Jakšto g. 4/9, LT-01105 Vilnius Kodas 188602370 A/s Nr. LT634010042400060063 AB DNB banko Vilniaus sk. Banko kodas 40100 Tel. (8-5) 266 3483 Faks. (8-5) 266 3663
Aplinkos ministerijos kancleris
A.V. |
|
Dotacijos gavėjas
_____________ savivaldybės administracija ______ g. ____, LT-______ Kodas ______ A/s Nr. ________________ ___________ bankas Banko kodas ________ Tel. (8-____) _________ Faks. (8-____) _________
Administracijos direktorius ___________________
A.V. |