LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO patvirtinimoPAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 1 d. Nr. V-793

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu I skyriaus lentelės 24 pastraipą ir ją išdėstau taip:

P-11-002-02-11-01-22

Produkto

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

Subjektų skaičius

0

18

(2024m.)

200

(2029 m.)

2021–2027 m.

IP (ESF+)

 

2.   Pakeičiu I skyriaus lentelės 60 pastraipą ir ją išdėstau taip:

„P-11-002-02-11-01-58

Produkto

Tikslinių grupių asmenys, gavę naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas

Asmenys

0

1 050

(2024 m.)

7 000

(2029 m.)

20212027 m. IP (ESF+)“

 

3.    Pakeičiu I skyriaus lentelės 78 pastraipą ir ją išdėstau taip:

„P-11-002-02-11-01-76

Produkto

Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija1

Vnt.

n/d

n/d

1

(2026 m.)

20212027 m. IP (ESF+)“

 

4.    Pakeičiu III skyriaus lentelės 7.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.4. Integruotų psichikos sveikatos paslaugų bei modelių išbandymas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

I

ASPĮ, SAM,

VASPVT

Higienos institutas, Lietuvos medicinos biblioteka

P

Taip

D

10 540

 

2021–2027 m. IP (ESF+)

P – Tikslinių grupių asmenys, gavę naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas, asmenys

7 000

(2029 m.)

CPVA“

 

1 860

2021–2027 m. IP (BF)

R – Tikslinių grupių asmenų, kurių gyvenimo kokybė pagerėjo gavus naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas, dalis, proc.

25

(2029 m.)

P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius

45

(2029 m.)

R – Pacientų pasitenkinimas gautomis paslaugomis, proc.

70

(2029 m.)

 

5.  Pakeičiu III skyriaus lentelės 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„10.1. Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

M

 

SAM

 

P

 

Taip

D

467,50

 

 

 

2021–2027 m. IP (ESF+)

 

P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius

1

(2029 m.)

CPVA“

 

82,50

2021–2027 m. IP (BF)

 

P – Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija, vnt.

1

(2026 m.)

 

6.    Pakeičiu III skyriaus lentelės 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„10.2. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

I

SAM

P

Taip

D

1 880,455

 

 

 

 

2021–2027 m. IP (ESF+)

 

P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius

1

(2029 m.)

CPVA

SAM“

331,845

2021–2027 m. IP (BF)

 

P Sveikatos priežiūros įstaigos, įgyvendinusios sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo projektus, skaičius

6

(2029 m.)

R Sveikatos priežiūros specialistų, kurie po dalyvavimo veiklose mažiausiai 2 metus dirbo sveikatos priežiūros įstaigose, dalis, proc.

80

(2029 m.)“

 

7.    Pakeičiu 2 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3. Finansuojama projekto veikla turi būti baigta įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

8.    Pakeičiu 4 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Finansuojama projekto veikla turi būti baigta įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

9.    Pakeičiu 5 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Finansuojama projekto veikla turi būti baigta įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

10.  Pakeičiu 6 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Finansuojamos projekto veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

11.  Pakeičiu 7 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.6. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projektų išlaidos bus deklaruotos ne vėliau nei 2026 m. birželio 1 d.“

12.  Pakeičiu 12 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.7. Finansuojama projekto veikla turi būti baigta įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

13.  Pakeičiu 14 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.9. Finansuojama projekto veikla turi būti baigta įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projekto išlaidos bus deklaruotos ne vėliau negu 2026 m. birželio 1 d.“

14.  Pakeičiu 16 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.9. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projektų išlaidos bus deklaruotos ne vėliau nei 2026 m. birželio 1 d.“

15.  Pakeičiu 17 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projektų išlaidos bus deklaruotos ne vėliau nei 2026 m. birželio 1 d.“

16.  Pakeičiu 22 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projektų išlaidos bus deklaruotos ne vėliau nei 2026 m. birželio 1 d.“

17.  Pakeičiu 23 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2.1. onkologinių ligų ankstyvosios diagnostikos programų koordinavimo centrų bandomoji veikla, įskaitant naujų programų ir (ar) programų organizavimo būdų ir (ar) pagal programas atliekamų tyrimų (tyrimų metodų) išbandymą;“.

18.  Pakeičiu 23 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.7. Projektui pagal šį Aprašą įgyvendinti skiriama iki 6 500 000,00 Eur (šešių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) lėšų, iš kurių:

2.7.1. iki 5 525 000,00 Eur (penkių milijonų penkių šimtų dvidešimt penkių tūkstančių eurų) ES lėšos;

2.7.2. iki 975 000,00 Eur (devynių šimtų septyniasdešimt penkių tūkstančių eurų) BF lėšos.“

19. Pakeičiu 24 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.10. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2026 m. balandžio 30 d. su sąlyga, kad projektų išlaidos bus deklaruotos ne vėliau nei 2026 m. birželio 1 d.“

20. Pakeičiu 27 priedo 2 priedo lentelės „Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams“ antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:                    

„Eil. Nr.

Savivaldybės pavadinimas

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 27 2.1.2, 2.1.3 ir 2.1.4 papunkčių veiklų įgyvendinimui skiriama suma, eurais“

 

21. Papildau 28 priedu (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis sveikatos apsaugos ministro pareigas                                                  Arūnas Dulkys

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir

efektyvumo didinimo plėtros  programos

pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01

„Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir

prieinamumą“ aprašo

28 priedas

 

2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 28

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervenci-nės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

10.1. Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

Europos Sąjungos fondų lėšos (toliau – ES lėšos) ir bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos)

 

 

 

 

4

4.8

 

4.8.10

Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą

160

Vidurio ir vakarų Lietuvos

01

33

22

09

03

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija

P-11-002-02-11-01-76

 

 

vnt.

1

(2026 m.)

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

P.B.2.0518

P-11-002-02-11-01-22

 

subjektų skaičius

1

(2029 m.)

Pastaba. Rodiklis P-11-002-02-11-01-76 ir rodiklis P.S.2.0518 P-11-002-02-11-01-22 taikomi 1 ir 2 veikloms.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervenci-nės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

10.2. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

 

 

 

 

ES lėšos ir BF lėšos

4

4.8

 

4.8.10

Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą

160

Vidurio ir vakarų Lietuvos

01

33

22

09

03

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

P.B.2.0518

P-11-002-02-11-01-22

 

subjektų skaičius

1

(2029 m.)

Pastaba. Rodiklis P.S.2.0518 P-11-002-02-11-01-22 taikomas 3.1 veiklai.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervenci-nės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

10.3. Sveikatos priežiūros specialistų rengimas, pritrauki-mas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

ES lėšos ir

 

BF lėšos

 

 

4

4.8

 

4.8.10

Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą

 

160

Vidurio ir vakarų Lietuvos

01

33

22

09

03

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Specialistai, dalyvavę kvalifikacijos tobulinimo ar perkvalifikavimo veiklose, asmenys

P.S.2.1520

P-11-002-02-11-01-59

asmenys

500

(2029 m.)

Specialistų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo ar patobulino kvalifikaciją, dalis, proc.

R.S.2.3524

R-11-002-02-11-01-56

proc.

90

(2029 m.)

Pastaba. Rodiklis P.S.2.1520 P-11-002-02-11-01-59 ir rodiklis R.S.2.3524 R-11-002-02-11-01-56 taikomi 6 ir 7 veikloms. Rodiklio P.S.2.1520 P-11-002-02-11-01-59 reikšmė 6 veiklai – 490, 7 veiklai – 10.

 

Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-prieziuros-kokybes-ir-efektyvumo-didinimo-pletros-programa/priemone-nr-11-002-02-11-01-gerinti-sveikatos-prieziuros-paslaugu-kokybe-ir-prieinamuma/

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonė) patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 28 (toliau – Aprašas):

1.1. bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES)2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės;

1.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ (toliau – Investicijų programa);

1.1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimas Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.1.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimas Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos“;

1.1.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);

1.2. specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymas;

1.2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimas Nr. 144 „Dėl Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 7 d. įsakymas Nr. V-1080 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų apmokėjimo už mokinių, studentų ar gydytojų rezidentų studijas ir Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų paskolų sutarčių sudarymo su mokiniais, studentais ar gydytojais rezidentais ir kredito įstaigomis mokinių, studentų ar gydytojų rezidentų gerovei užtikrinti tvarkos aprašų patvirtinimo“;

1.2.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymas Nr. V-1495 „Dėl Sveikatos priežiūros specialistų poreikio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal šį Aprašą finansuojamos veiklos atitinka Pažangos priemonės III skyriaus „Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinė“ 10 veiklos „Sveikatos priežiūros specialistų pasiūlos užtikrinimas“ 10.1 poveiklę „Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“, 10.2 poveiklę „Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“ ir 10.3 poveiklę „Sveikatos priežiūros specialistų rengimas, pritraukimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“.

2.2. Galimi pareiškėjai ir partneriai bei veiklos pagal šį Aprašą:

Veiklos

Pažangos priemonės poveiklė

Pareiškėjas

Partneris

1. Strategijos / modelio, skirto sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumui didinti, sukūrimas;

2. Rezidentūros bazių tinklo plėtrai bei profesinio mokymo programų, studijų, rezidentūros studijų profesinės praktikos kokybei didinti skirtos strategijos / modelio sukūrimas, parengimas įgyvendinimui;

3. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio sukūrimas, jo išbandymas bei gautų rezultatų įvertinimas ir sukurto modelio pritaikymas:

3.1. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio aprašo ir modelio įgyvendinimo rekomendacijų parengimas;

3.2. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio išbandymas (bandomojo projekto vykdymas 6–10 sveikatos priežiūros įstaigų, t. y. sukurto modelio testavimas), gautų rezultatų įvertinimas, sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio aprašo ir modelio įgyvendinimo rekomendacijų atnaujinimas;

4. Trūkstamų sveikatos priežiūros specialistų (išplėstinės praktikos slaugytojų, slaugytojų (įskaitant visas specializacijas), slaugytojo padėjėjų, paramedikų, skubiosios medicinos pagalbos paramedikų, gydytojo odontologo padėjėjų, gydytojų geriatrų, teismo medicinos gydytojų (įskaitant teismo medicinos ekspertus), gydytojų psichiatrų (įskaitant teismo psichiatrus ekspertus ir teismo psichologus ekspertus), vaikų ir paauglių psichiatrų, šeimos gydytojų, vidaus ligų gydytojų, skubiosios medicinos gydytojų, gydytojų vaikų odontologų ir kitų profesinių kvalifikacijų, suderintų su Ministerija) profesinių kvalifikacijų prestižo didinimas bei profesinis orientavimas mokyklose;

5. Sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo, išlaikymo ir įgalinimo veiklų komunikacija;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.1; 10.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministerija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

6. Gydytojų rezidentų mentorių edukacinių kompetencijų įgijimas, tobulinimas;

 

10.3

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Vilniaus universitetas

7. Užsienio sveikatos priežiūros specialistų (įskaitant ir iš Lietuvos išvykusius sveikatos priežiūros specialistus) ir neaktyvių sveikatos priežiūros specialistų pritraukimo modelio sukūrimas ir priemonių įgyvendinimas.

10.3

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT)

-

2.3. Finansuojamos projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2029 m. rugpjūčio 30 d.

2.4. Projektams taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.5. Pagal šį Aprašą numatoma skelbti du kvietimus. Vienas kvietimas skirtas 1, 2, 3.1, 4–7 veikloms įgyvendinti, kitas – 3.2 veiklai įgyvendinti:

2.5.1. projektams pagal šio Aprašo veiklas įgyvendinti skiriama iki:

Aprašo veiklos

ES lėšos, eurais

BF lėšos, eurais

Bendra suma, eurais

1; 2; 3.1; 4–6

2 325 940,00

410 460,00

2 736 400,00

7

2 801 600,00

494 400,00

3 296 000,00

Iš viso:

5 127 540,00

904 860,00

6 032 400,00

2.5.2. projektams pagal šio Aprašo veiklą įgyvendinti skiriama iki:

Aprašo veikla

ES lėšos, eurais

BF lėšos, eurais

Bendra suma, eurais

3.2

1 497 955,00

264 345,00

1 762 300,00

2.6. Projektams taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Papildomi matomumo reikalavimai nenustatomi.

2.7. Projektai priskiriami Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui. Taikant Reglamento (ES) 2021/1060 63 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl ESF+, su veiksmais susijusios išlaidos gali būti priskirtos bet kuriam Investicijų programos įgyvendinimo regionui nepriklausomai nuo to, kuriam Investicijų programos regionui atitenka investicijos kuriama nauda, kadangi projektas padeda siekti Investicijų programos konkretaus uždavinio, pagal kurį jis finansuojamas, tikslų.

2.8. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma“) administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – administruojančioji institucija) turi būti pateikti:

2.8.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

2.8.2. partnerio (-ių) deklaracija (-os) (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo planas“ 1 priedas „Partnerio deklaracija“);

2.8.3. informacija apie projekto biudžeto pasiskirstymą (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo plano forma“ 2 priedas „Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą“);

2.8.4. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, viešai skelbiama informacija, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.);

2.8.5. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame turi būti nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas);

2.8.6. sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu darbo užmokesčiu analogiškoms tos institucijos pareigybėms. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą;

2.8.7. darbo užmokesčio įkainiui pagrįsti turi būti pateikti įrodantys dokumentai (2–3 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo-apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis darbo užmokesčio paskyrimo ir išmokėjimo faktą);

2.8.8. pareiškėjo ir (ar) partnerių įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentas (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą, Ministerijos, kaip asignavimų valdytojos, garantinis raštas, savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.).

2.9. Pagal šio Aprašo 2.2 papunktyje nurodytas 1, 2 ir 3 veiklas parengti dokumentai turi būti patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir paskelbti Ministerijos tinklalapyje, pagal šio Aprašo 2.2 papunktyje nurodytą 7 veiklą parengtas dokumentas turi būti patvirtintas sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir informacija paskelbta Sveikatos apsaugos ministerijos ir VASPVT tinklalapiuose.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma

4. Projekto tikslinės grupės

Projekto tikslinė grupė – asmens sveikatos priežiūros specialistai ir kiti sveikatos priežiūros srityje dirbantys specialistai:

4.1. sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys VASPVT išduotas sveikatos priežiūros specialistų licencijas arba spaudo numerį;

4.2. gydytojo rezidento mentoriai – sveikatos priežiūros specialistai, dirbantys sveikatos priežiūros įstaigose, esančiose ne Vilniaus ir ne Kauno miestuose, ir siekiantys tapti gydytojo rezidento mentoriais, nurodyti sveikatos priežiūros įstaigos rašte, pasirašytame įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens;

4.3. užsienio sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys profesinės ar aukštosios mokyklos diplomą arba licenciją, patvirtinančius įgytą sveikatos priežiūros specialisto profesinę kvalifikaciją užsienyje;

4.4. neaktyvūs sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys VASPVT išduotas specialistų licencijas arba spaudo numerį (licencija, spaudo numeris gali būti galiojantis arba negaliojantis).

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.), inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis HP.

5.2. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos nė vienam iš aplinkos apsaugos 6 tikslų, nurodytų 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: žmogaus orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

Netaikoma.

9. Projektų atrankos kriterijai

(Kiekvienas projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

(Kiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Netaikoma.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Vadovaudamasi Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams).

13.2. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (ar) partneriai savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerių lėšų.

13.4. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas.

13.5. Projekto išlaidos įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.

13.6. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti Aprašo 14 punkte „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“.

13.7. Pagal Aprašą netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje „Netinkamos finansuoti išlaidos“, taip pat netinkamos finansuoti projekto lėšomis:

13.7.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

13.7.2. baldų, įrangos (įrenginių) ar transporto priemonių pirkimo išlaidos, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;

13.7.3. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos;

13.7.4. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

13.7.5. nepiniginis projekto vykdytojo / partnerio įnašas;

13.7.6. vienkartinės, kanceliarinės priemonės, higienos prekės ir kitos panašios paslaugoms teikti reikalingos priemonės;

13.7.7. išlaidos, kuriomis pakeičiamos periodinės nacionalinės biudžeto išlaidos (tokios kaip valstybės tarnautojų, mokytojų, gydytojų atlyginimai už kasdienį darbą, periodinės infrastruktūros priežiūros išlaidos ir pan. (angl. recurrent costs), išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos suderintos su Europos Komisija.

13.8. Darbo užmokesčio išlaidos tinkamos finansuoti esamiems įstaigų darbuotojams tik tuo atveju, jei darbo užmokestis mokamas už papildomų funkcijų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme, vykdymą.

13.9. Kryžminis finansavimas netaikomas.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-01

 

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma (toliau – FS), pirmojo rinkinio FS be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-02

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-03

 

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-04

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Netiesioginės išlaidos

FN-01

-

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Projektui nustatoma 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

________________

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir

efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos

priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos

priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo Nr. 28

priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Su Europos Komisija suderintas pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

(papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos prisidės prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektą galėtų susidaryti atliekų.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad dėl įgyvendinamų veiklų didės į orą, vandenį ar žemę išmetamų teršalų kiekis. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

 

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos turėtų neigiamą poveikį gerai ekosistemų būklei ir atsparumui arba kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant Europos Sąjungos svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimo būklei, nes įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

 

________________