LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 1 d. Nr. V-793
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu I skyriaus lentelės 24 pastraipą ir ją išdėstau taip:
P-11-002-02-11-01-22 |
Produkto |
Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius |
Subjektų skaičius |
0 |
18 (2024m.) |
200 (2029 m.) |
2021–2027 m. IP (ESF+) |
2. Pakeičiu I skyriaus lentelės 60 pastraipą ir ją išdėstau taip:
„P-11-002-02-11-01-58 |
Produkto |
Tikslinių grupių asmenys, gavę naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas |
Asmenys |
0 |
1 050 (2024 m.) |
7 000 (2029 m.) |
2021–2027 m. IP (ESF+)“ |
3. Pakeičiu I skyriaus lentelės 78 pastraipą ir ją išdėstau taip:
„P-11-002-02-11-01-76 |
Produkto |
Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija1 |
Vnt. |
n/d |
n/d |
1 (2026 m.) |
2021–2027 m. IP (ESF+)“ |
4. Pakeičiu III skyriaus lentelės 7.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.4. Integruotų psichikos sveikatos paslaugų bei modelių išbandymas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
I |
ASPĮ, SAM, VASPVT Higienos institutas, Lietuvos medicinos biblioteka |
P |
Taip |
D |
10 540
|
2021–2027 m. IP (ESF+) |
P – Tikslinių grupių asmenys, gavę naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas, asmenys |
7 000 (2029 m.) |
CPVA“ |
|
1 860 |
2021–2027 m. IP (BF) |
R – Tikslinių grupių asmenų, kurių gyvenimo kokybė pagerėjo gavus naujas ar patobulintas psichikos sveikatos priežiūros paslaugas, dalis, proc. |
25 (2029 m.) |
||||||||
P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius |
45 (2029 m.) |
||||||||||
R – Pacientų pasitenkinimas gautomis paslaugomis, proc. |
70 (2029 m.) |
5. Pakeičiu III skyriaus lentelės 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1. Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
M
|
SAM
|
P
|
Taip |
D |
467,50
|
2021–2027 m. IP (ESF+)
|
P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius |
1 (2029 m.) |
CPVA“ |
|
|
82,50 |
2021–2027 m. IP (BF)
|
|||||||||||
P – Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija, vnt. |
1 (2026 m.) |
6. Pakeičiu III skyriaus lentelės 10.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.2. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
I |
SAM |
P |
Taip |
D |
1 880,455
|
2021–2027 m. IP (ESF+)
|
P – Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius, subjektų skaičius |
1 (2029 m.) |
CPVA |
SAM“ |
331,845 |
2021–2027 m. IP (BF)
|
P – Sveikatos priežiūros įstaigos, įgyvendinusios sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo projektus, skaičius |
6 (2029 m.) |
||||||||
R – Sveikatos priežiūros specialistų, kurie po dalyvavimo veiklose mažiausiai 2 metus dirbo sveikatos priežiūros įstaigose, dalis, proc. |
80 (2029 m.)“ |
7. Pakeičiu 2 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 4 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 5 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 6 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
11. Pakeičiu 7 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 12 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
13. Pakeičiu 14 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
14. Pakeičiu 16 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu 17 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
16. Pakeičiu 22 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.10 papunktį ir jį išdėstau taip:
17. Pakeičiu 23 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
18. Pakeičiu 23 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.7. Projektui pagal šį Aprašą įgyvendinti skiriama iki 6 500 000,00 Eur (šešių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) lėšų, iš kurių:
2.7.1. iki 5 525 000,00 Eur (penkių milijonų penkių šimtų dvidešimt penkių tūkstančių eurų) ES lėšos;
19. Pakeičiu 24 priedo lentelės „Specialieji finansavimo reikalavimai“ 2.10 papunktį ir jį išdėstau taip:
20. Pakeičiu 27 priedo 2 priedo lentelės „Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams“ antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:
„Eil. Nr. |
Savivaldybės pavadinimas |
2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 27 2.1.2, 2.1.3 ir 2.1.4 papunkčių veiklų įgyvendinimui skiriama suma, eurais“ |
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir
efektyvumo didinimo plėtros programos
pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01
„Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir
prieinamumą“ aprašo
28 priedas
2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 28
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar kompo-nentas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar paprie-monė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekono-minės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
10.1. Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
|
Europos Sąjungos fondų lėšos (toliau – ES lėšos) ir bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos)
|
4 |
4.8
|
4.8.10 Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą |
160 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos |
01 |
33 |
22 |
09 |
03 |
Ne |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Parengta ir patvirtinta ilgalaikė sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo strategija |
P-11-002-02-11-01-76
|
vnt. |
1 (2026 m.) |
Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius |
P.B.2.0518 P-11-002-02-11-01-22
|
subjektų skaičius |
1 (2029 m.) |
Pastaba. Rodiklis P-11-002-02-11-01-76 ir rodiklis P.S.2.0518 P-11-002-02-11-01-22 taikomi 1 ir 2 veikloms.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar kompo-nentas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar paprie-monė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekono-minės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
10.2. Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
ES lėšos ir BF lėšos |
4 |
4.8
|
4.8.10 Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą |
160 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos |
01 |
33 |
22 |
09 |
03 |
Ne |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius |
P.B.2.0518 P-11-002-02-11-01-22
|
subjektų skaičius |
1 (2029 m.) |
Pastaba. Rodiklis P.S.2.0518 P-11-002-02-11-01-22 taikomas 3.1 veiklai.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar kompo-nentas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar paprie-monė |
Intervenci-nės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekono-minės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
10.3. Sveikatos priežiūros specialistų rengimas, pritrauki-mas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
ES lėšos ir
BF lėšos
|
4 |
4.8
|
4.8.10 Užtikrinti sveikatos specialistų pasiūlą
|
160 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos |
01 |
33 |
22 |
09 |
03 |
Ne |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Specialistai, dalyvavę kvalifikacijos tobulinimo ar perkvalifikavimo veiklose, asmenys |
P.S.2.1520 P-11-002-02-11-01-59 |
asmenys |
500 (2029 m.) |
Specialistų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo ar patobulino kvalifikaciją, dalis, proc. |
R.S.2.3524 R-11-002-02-11-01-56 |
proc. |
90 (2029 m.) |
Pastaba. Rodiklis P.S.2.1520 P-11-002-02-11-01-59 ir rodiklis R.S.2.3524 R-11-002-02-11-01-56 taikomi 6 ir 7 veikloms. Rodiklio P.S.2.1520 P-11-002-02-11-01-59 reikšmė 6 veiklai – 490, 7 veiklai – 10.
Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-prieziuros-kokybes-ir-efektyvumo-didinimo-pletros-programa/priemone-nr-11-002-02-11-01-gerinti-sveikatos-prieziuros-paslaugu-kokybe-ir-prieinamuma/ |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonė) patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 28 (toliau – Aprašas): 1.1. bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES)2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės; 1.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ (toliau – Investicijų programa); 1.1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimas Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“; 1.1.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimas Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos“; 1.1.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT); 1.2. specialieji teisės aktai: 1.2.1. Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymas; 1.2.2. Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymas; 1.2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimas Nr. 144 „Dėl Medicinos rezidentūros studijų ir odontologijos rezidentūros studijų programų vykdymo reikalavimų ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 7 d. įsakymas Nr. V-1080 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų apmokėjimo už mokinių, studentų ar gydytojų rezidentų studijas ir Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų paskolų sutarčių sudarymo su mokiniais, studentais ar gydytojais rezidentais ir kredito įstaigomis mokinių, studentų ar gydytojų rezidentų gerovei užtikrinti tvarkos aprašų patvirtinimo“; 1.2.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymas Nr. V-1495 „Dėl Sveikatos priežiūros specialistų poreikio planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Pagal šį Aprašą finansuojamos veiklos atitinka Pažangos priemonės III skyriaus „Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinė“ 10 veiklos „Sveikatos priežiūros specialistų pasiūlos užtikrinimas“ 10.1 poveiklę „Sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“, 10.2 poveiklę „Sveikatos priežiūros specialistų įgalinimo, pritraukimo ir išlaikymo sveikatos priežiūros įstaigoje modelio kūrimas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“ ir 10.3 poveiklę „Sveikatos priežiūros specialistų rengimas, pritraukimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas“. 2.2. Galimi pareiškėjai ir partneriai bei veiklos pagal šį Aprašą:
2.3. Finansuojamos projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2029 m. rugpjūčio 30 d. 2.4. Projektams taikoma finansavimo forma – dotacija. 2.5. Pagal šį Aprašą numatoma skelbti du kvietimus. Vienas kvietimas skirtas 1, 2, 3.1, 4–7 veikloms įgyvendinti, kitas – 3.2 veiklai įgyvendinti: 2.5.1. projektams pagal šio Aprašo veiklas įgyvendinti skiriama iki:
2.5.2. projektams pagal šio Aprašo veiklą įgyvendinti skiriama iki:
2.6. Projektams taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Papildomi matomumo reikalavimai nenustatomi. 2.7. Projektai priskiriami Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui. Taikant Reglamento (ES) 2021/1060 63 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl ESF+, su veiksmais susijusios išlaidos gali būti priskirtos bet kuriam Investicijų programos įgyvendinimo regionui nepriklausomai nuo to, kuriam Investicijų programos regionui atitenka investicijos kuriama nauda, kadangi projektas padeda siekti Investicijų programos konkretaus uždavinio, pagal kurį jis finansuojamas, tikslų. 2.8. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma“) administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – administruojančioji institucija) turi būti pateikti: 2.8.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas; 2.8.2. partnerio (-ių) deklaracija (-os) (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo planas“ 1 priedas „Partnerio deklaracija“); 2.8.3. informacija apie projekto biudžeto pasiskirstymą (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo plano forma“ 2 priedas „Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą“); 2.8.4. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, viešai skelbiama informacija, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.); 2.8.5. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašas, kuriame turi būti nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas); 2.8.6. sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu darbo užmokesčiu analogiškoms tos institucijos pareigybėms. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą; 2.8.7. darbo užmokesčio įkainiui pagrįsti turi būti pateikti įrodantys dokumentai (2–3 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo-apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis darbo užmokesčio paskyrimo ir išmokėjimo faktą); 2.8.8. pareiškėjo ir (ar) partnerių įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentas (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą, Ministerijos, kaip asignavimų valdytojos, garantinis raštas, savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.). 2.9. Pagal šio Aprašo 2.2 papunktyje nurodytas 1, 2 ir 3 veiklas parengti dokumentai turi būti patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir paskelbti Ministerijos tinklalapyje, pagal šio Aprašo 2.2 papunktyje nurodytą 7 veiklą parengtas dokumentas turi būti patvirtintas sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir informacija paskelbta Sveikatos apsaugos ministerijos ir VASPVT tinklalapiuose. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Projekto tikslinės grupės |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekto tikslinė grupė – asmens sveikatos priežiūros specialistai ir kiti sveikatos priežiūros srityje dirbantys specialistai: 4.1. sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys VASPVT išduotas sveikatos priežiūros specialistų licencijas arba spaudo numerį; 4.2. gydytojo rezidento mentoriai – sveikatos priežiūros specialistai, dirbantys sveikatos priežiūros įstaigose, esančiose ne Vilniaus ir ne Kauno miestuose, ir siekiantys tapti gydytojo rezidento mentoriais, nurodyti sveikatos priežiūros įstaigos rašte, pasirašytame įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens; 4.3. užsienio sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys profesinės ar aukštosios mokyklos diplomą arba licenciją, patvirtinančius įgytą sveikatos priežiūros specialisto profesinę kvalifikaciją užsienyje; 4.4. neaktyvūs sveikatos priežiūros specialistai – asmenys, turintys VASPVT išduotas specialistų licencijas arba spaudo numerį (licencija, spaudo numeris gali būti galiojantis arba negaliojantis). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.), inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis HP. 5.2. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos nė vienam iš aplinkos apsaugos 6 tikslų, nurodytų 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: žmogaus orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Projektų atrankos kriterijai (Kiekvienas projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) (Kiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. Kiti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.1. Vadovaudamasi Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.1. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams). 13.2. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (ar) partneriai savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerių lėšų. 13.4. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas. 13.5. Projekto išlaidos įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas. 13.6. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti Aprašo 14 punkte „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“. 13.7. Pagal Aprašą netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje „Netinkamos finansuoti išlaidos“, taip pat netinkamos finansuoti projekto lėšomis: 13.7.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos; 13.7.2. baldų, įrangos (įrenginių) ar transporto priemonių pirkimo išlaidos, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos; 13.7.3. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos; 13.7.4. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos; 13.7.5. nepiniginis projekto vykdytojo / partnerio įnašas; 13.7.6. vienkartinės, kanceliarinės priemonės, higienos prekės ir kitos panašios paslaugoms teikti reikalingos priemonės; 13.7.7. išlaidos, kuriomis pakeičiamos periodinės nacionalinės biudžeto išlaidos (tokios kaip valstybės tarnautojų, mokytojų, gydytojų atlyginimai už kasdienį darbą, periodinės infrastruktūros priežiūros išlaidos ir pan. (angl. recurrent costs), išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos suderintos su Europos Komisija. 13.8. Darbo užmokesčio išlaidos tinkamos finansuoti esamiems įstaigų darbuotojams tik tuo atveju, jei darbo užmokestis mokamas už papildomų funkcijų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme, vykdymą. 13.9. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir
efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos
priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo Nr. 28
priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos prisidės prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą. |
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.
|
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektą galėtų susidaryti atliekų.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.
|
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad dėl įgyvendinamų veiklų didės į orą, vandenį ar žemę išmetamų teršalų kiekis. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.
|
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos turėtų neigiamą poveikį gerai ekosistemų būklei ir atsparumui arba kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant Europos Sąjungos svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimo būklei, nes įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros.
|
Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.
|