konturas

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ NESIMOKANČIŲ VAIKŲ, MOKYKLOS NELANKANČIŲ MOKINIŲ APSKAITOS IR MOKYKLOS NELANKYMO PREVENCIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 18 d. Nr. T-331

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimu Nr. 889 „Dėl savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. V-515 „Dėl nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatų ir duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, Šakių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šakių rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų, mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šakių rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 28 d. sprendimą Nr. T-318 „Dėl Šakių rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu; Laisvės al. 36, Kaunas, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams adresu; A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Edgaras Pilypaitis

 

 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. spalio 18 d. sprendimu Nr. T-331

 

 

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ NESIMOKANČIŲ VAIKŲ, MOKYKLOS NELANKANČIŲ MOKINIŲ APSKAITOS IR  MOKYKLOS NELANKYMO PREVENCIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Šakių rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų, mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Šakių rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir jų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas kontrolės tvarką, savivaldybės mokyklose besimokančių vaikų apskaitos organizavimą ir tvarkymą, mokyklos nelankymo prevencijos organizavimą, siekiant užtikrinti, kad jie mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas.

2. Vaikai, kurie mokosi savivaldybės teritorijoje esančiose mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ar profesinio mokymo programas, įrašomi į apskaitą Mokinių registre vadovaujantis Mokinių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. ISAK-353Dėl mokinių registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo.

3. Šiame apraše naudojamos sąvokos:

Savivaldybės teritorijoje gyvenantis vaikas – vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Šakių rajono savivaldybėje arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą pagal savivaldybę, kurioje gyvena.

Nesimokantis vaikas –  neįregistruotas Mokinių registre vaikas iki 16 metų amžiaus, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Šakių rajono savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šakių rajono savivaldybėje.

Mokyklos nelankantis mokinys – įregistruotas Mokinių registre vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Šakių rajono savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šakių rajono savivaldybėje, tačiau per mėnesį be pateisinamos priežasties neatvykęs į mokyklą praleido daugiau kaip pusę pamokų ar ugdymui skirtų valandų.

NEMIS – nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS IR TVARKYMAS

 

4. Savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių apskaitą koordinuoja savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius (toliau – Skyrius), Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos NEMIS duomenis tvarko skyriaus specialistas, kuriam ši funkcija įrašyta į pareigybės aprašymą.

5. Skyrius, užtikrindamas, kad vaikai mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas:

5.1. organizuoja ir koordinuoja duomenų apie nesimokančius vaikus, taip pat mokyklos nelankančius mokinius rinkimą ir tvarkymą, vaikų faktinės gyvenamosios vietos ir jų nesimokymo, mokyklos nelankymo priežasčių nustatymą;

5.2. siekdamas nustatyti nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis, teikia į NEMIS įtrauktų savo savivaldybės teritorijoje gyvenančių, bet nesimokančių vaikų sąrašus bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinei įstaigai, kurios bendradarbiaudamos su seniūnijomis, vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba, Socialinės paramos skyriumi, policija, sveikatos priežiūros įstaigomis, vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), surenka ir pateikia skyriui informaciją apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo priežastis NEMIS nuostatų nustatyta tvarka;

5.3. prireikus kreipiasi į kitų savivaldybių administracijas ir įstaigas dėl duomenų apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo ir mokyklos nelankymo priežastis pateikimo;

5.4. gautą informaciją apie nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis įrašo į NEMIS jos nuostatų nustatyta tvarka;

5.5       jeigu Skyrius neranda nesimokančio vaiko pagal deklaruotos gyvenamosios vietos adresą, nenustato jo faktinės gyvenamosios vietos, turi pagrįstų įtarimų, kad gali būti pažeidžiama vaiko teisė mokytis, ir pateikia šiuos faktus patvirtinančius duomenis, gali kreiptis į teritorines policijos įstaigas dėl tarnybinės pagalbos ir prašyti nustatyti šių vaikų faktinę gyvenamąją vietą;

6.         Skyrius, gavęs iš NEMIS sistemos informaciją apie savivaldybės teritorijoje gyvenančius ir nesimokančius vaikus, pateikia savivaldybės bendrojo lavinimo mokykloms jų aptarnavimo teritorijoje gyvenančių ir nesimokančių vaikų sąrašus, kuriuose nurodoma vaiko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta.

7.         Bendrojo ugdymo mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo mokyklos (toliau – mokyklos), gavusios sąrašus apie jų aptarnavimo teritorijoje gyvenančius ir nesimokančius vaikus, bendradarbiaudamos su seniūnijų socialiniais darbuotojais, per mėnesį išsiaiškina bei nustato priežastis, kodėl vaikas nesimoko mokykloje, ir raštu pateikia informaciją skyriui.

8.         Seniūnijos, nustačiusios, kad jų teritorijoje gyvena 6–16 metų nesimokantis vaikas, apie tai informuoja Skyrių.

9.         Mokyklos vieną kartą per 3 mėnesius Skyriui teikia informaciją apie mokyklos nelankančius mokinius.

10.       Mokyklos, bendradarbiaudamos su skyriumi, Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba, seniūnijų socialiniais darbuotojais, nustato priežastis, dėl kurių mokiniai nelanko mokyklos, ir numato priemones, padedančias mokinį grąžinti į mokyklą.

11.       Skyrius pagal pateiktą mokyklų informaciją nuolat atnaujina duomenis NEMIS informacinėje sistemoje, vadovaudamasis NEMIS informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. V-515„Dėl nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatų ir duomenų saugos nuostatų patvirtinimo.

 

III SKYRIUS

VAIKŲ MOKYMOSI PAGAL PRIVALOMOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS UŽTIKRINIMO ORGANIZAVIMAS

 

12.       Tėvai ar kiti vaiko atstovai pagal įstatymą turi teisę ir pareigą rūpintis, kad būtų sudarytos sąlygos vaikui iki 16 metų mokytis, turi pareigą ir privalo užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą. Jeigu vaikas negali atvykti į mokyklą, tėvai privalo nedelsdami informuoti mokyklą jos nustatyta tvarka.

13.       Mokyklos organizuoja mokinių, įtrauktų į mokyklos Mokinių registrą, lankomumo apskaitą ir vykdo mokyklos nelankymo prevenciją.

14.       Mokyklos, vadovaudamosi teisės aktų nuostatomis ir šia tvarka, suderinusios su įstaigos Taryba, pasitvirtina:

14.1. pamokų ir/arba ugdymo dienų lankomumo apskaitos tvarką;

14.2. pateisinamas pamokų ir/arba ugdymo dienų praleidimo priežastis, pateisinimą patvirtinančius dokumentus ir jų pateikimo tvarką bei terminus, pamokų ir/arba ugdymo dienų lankomumo kontrolės būdus ir kontrolę vykdančius asmenis, pamokų ir/arba ugdymo dienų nelankymo priežasčių nustatymo būdus, prevencines priemones ir pagalbos organizavimo mokyklos nelankantiems mokiniams būdus.

15.       Klasių vadovams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams rekomenduojama koordinuoti mokinių pamokų (ugdymo dienų) lankomumą, stebėti jų elgesį, pasiekimus ir kitų pareigų vykdymą, apie tai nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus); prireikus koordinuoti mokymosi pagalbos teikimą pamokas (ugdymo dienas) praleidusiems mokiniams mokyklos ugdymo plane nustatyta tvarka, bendradarbiauti su dalykų mokytojais, švietimo pagalbos specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais), Mokyklos vaiko gerovės komisija; tvarkyti lankomumo apskaitos dokumentus, pamokas (ugdymo dienas) pateisinančius dokumentus, paaiškinimus, prireikus – teikti šiuos dokumentus mokyklos vaiko gerovės komisijai.

16.       Švietimo pagalbos specialistams rekomenduojama bendradarbiauti su klasių vadovais ar ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitomis įstaigomis aiškintis, vertinti ir spręsti pamokas (ugdymo dienas) praleidusių mokinių tokio elgesio priežastis; mokyklos ugdymo plane nustatyta tvarka teikti švietimo pagalbą pamokas (ugdymo dienas) praleidusiems mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams), konsultuoti klasių vadovus, dalykų mokytojus; planuoti (pagal poreikį) priemones lankomumui gerinti. Taip pat įgyvendinti prevencines priemones – organizuoti ir vykdyti vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) apklausas, susijusias su mokinių adaptacija, savijauta, saugumu mokykloje, žalingais įpročiais; planuoti ir įgyvendinti prevencinę veiklą siekiant užtikrinti mokinių adaptaciją mokykloje, saugumą, žalingų įpročių prevenciją.

17.       Mokyklos vaiko gerovės komisijai rekomenduojama rūpintis vaikui saugia ir palankia mokymosi aplinka, orientuota į asmenybės sėkmę, gerą savijautą, brandą, individualias vaiko galimybes atitinkančius ugdymo(si) pasiekimus bei pažangą, atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.

18.       Mokykla, siekdama įtvirtinti tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos susitarimus dėl vaikų pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos, papildo esamas mokymo sutartis šalių įsipareigojimų dalyje įtraukiant tėvų (globėjų, rūpintojų) įsipareigojimus susitartais terminais, būdais pateikti pateisinimą dėl mokinių praleistų pamokų (ugdymo dienų) dėl pateisinamų priežasčių.

19.       Mokymo sutartyje taip pat turi būti įtvirtintos nuostatos dėl tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybės už piktnaudžiavimą tėvų valdžia, neveikimo vaiko labui, jei nesilaikoma ar piktnaudžiaujama mokymo sutartyje, mokyklos pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarkoje nustatytais susitarimais dėl vaikų lankomumo pateisinimo.

20.       Mokyklų direktoriai yra atsakingi už 6–16 metų vaikų, įregistruotų mokyklos Mokinių registre, mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas iki išvykimo mokytis į kitą mokyklą bei teisingą mokinių duomenų bazių tvarkymą.

21.       Mokyklai, išanalizavus konkretaus vaiko mokyklos nelankymo priežastis, įvykdžius numatytą prevencinių veiksmų planą ir nepasiekus užsibrėžtų rezultatų, mokyklos direktorius kreipiasi į rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių taikymo konkrečiam vaikui Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.

22.       Duomenis apie atvykusius ir iš mokyklos išvykusius mokinius mokyklos mokinių duomenų tvarkytojas Mokinių registro informacinėje sistemoje fiksuoja ne vėliau kaip per penkias darbo dienas.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Švietimo įstaigų bendruomenės gali apsispręsti ir dėl kitų mokinių pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos formų, kurios mokykloje yra veiksmingos ir užtikrina mokinių pamokų lankomumą.

24. Šio aprašo vykdymo priežiūrą švietimo įstaigose vykdo Skyrius.

 

 

_____________________