LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO
2024–2026 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
2024 m. balandžio 2 d. Nr. A1-247/V-349/V-368/1V-242
Vilnius
t v i r t i n a m e Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento 2024–2026 metų strateginį veiklos planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos
Respublikos švietimo, mokslo ir sporto
ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus
reikalų ministro
2024 m. balandžio 2 d.
įsakymu Nr. A1-247/V-349/V-368/1V-242
NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS DEPARTAMENTO
2024–2026 METŲ STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS
(asignavimų valdytojo kodas 302610311)
I SKYRIUS
MISIJA
Sveika ir saugesnė visuomenė, kurioje kiekvienam žmogui siekiama padėti išvengti alkoholio, tabako ir narkotikų daromos žalos ar ją sumažinti ir vykdyti atsakingą ir šiuolaikinius poreikius atitinkančią verslo priežiūrą |
II SKYRIUS
VALSTYBĖS VEIKLOS SRITIS IR VEIKLOS TIKSLAS
Atsižvelgiant į Valstybės veiklos sritims priskiriamų įstaigų, kurių vadovai yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, sąrašą (Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 12 priedas), Narkotikų, tabako ir alkoholio departamentas (toliau – NTAKD) priskirtas sveikatos valstybės veiklos sričiai (kodas 11).
NTAKD aktyviai dalyvauja ir ypatingą dėmesį skiria įgyvendinant Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“ (toliau – Vyriausybės programa), pažangos prioritetus ir pagrindines iniciatyvas, laikantis Vyriausybės programoje apibrėžtų bendrųjų veikimo principų.
Lietuvos Respublikos Seimas 2023 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. XIV-1982 „Dėl Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 m. patvirtinimo“ patvirtino Nacionalinę darbotvarkę narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 m. (toliau – Nacionalinė darbotvarkė). Nacionalinė darbotvarkė užtikrins koordinuotą kompleksinės valstybės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo politikos tęstinumą ir šios politikos įgyvendinimo kontrolę ir stebėseną.
1 lentelė. Veiklos tikslas ir jo poveikio rodikliai
Veiklos tikslas ir jo poveikio rodiklis |
Pradinė poveikio rodiklio reikšmė |
Siektinos poveikio rodiklio reikšmės |
Vėliausiai prieinama faktinė poveikio rodiklio reikšmė (metai) |
||
2024 metai |
2025 metai |
2026 metai |
|||
Veiklos tikslas – Sukurti sveikesnę ir saugesnę visuomenę, kurioje kiekvienam žmogui siekiama padėti išvengti alkoholio, tabako ir narkotikų daromos žalos ar ją sumažinti, taip pat sudaromos galimybės rūpintis savo, šeimos ar bendruomenės narių sveikata, socialine ir ekonomine gerove |
|||||
Legalių alkoholinių gėrimų suvartojimas, tenkantis vienam 15 metų ir vyresniam gyventojui (litrais, absoliutaus (100 %) alkoholio) |
11,2
(2022 m.) |
10,6 |
10,4 |
10,2 |
11,2 (2022 m.) |
15–64 metų Lietuvos gyventojų, nurodžiusių, kad rūkė tabako gaminius per paskutinį mėnesį, dalis (procentais) |
34,9 (2021 m.) |
24,0 |
20,0 |
18,0 |
34,9 (2021 m.) |
Lietuvos gyventojų, per paskutinius 12 mėn. vartojusių narkotines ir psichotropines medžiagas, dalis (procentais) |
4,5
(2021 m.) |
4,5 |
4,0 |
4,0 |
4,5
(2021 m.) |
15–16 metų amžiaus mokinių, bent kartą per paskutines 30 dienų rūkusių elektronines cigaretes. dalis (procentais). |
31,0
(2019 m.) |
26,0 |
26,0 |
24,0 |
31,0
(2019 m.) |
III SKYRIUS
VEIKLOS PRIORITETAI 2024 M.
I. PSICHOAKTYVIŲJŲ MEDŽIAGŲ VARTOJIMO PREVENCINĖS VEIKLOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
NTAKD aktyviai dalyvauja įgyvendinant 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 66 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – 2022–2030 m. plėtros programa), pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ 3 veiklą „Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, ankstyvoji intervencija, pagalba ir žalos mažinimas“. Įgyvendinant šią veiklą pagrindinis dėmesys bus skiriamas sėkmingų, įrodymais grįstų praktikų įgyvendinimui, tokių kaip psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos kokybės ir veiksmingumo didinimas, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo ankstyvosios intervencijos programų plėtra, psichoaktyvių medžiagų prevencijos ir žalos mažinimo priemonių taikymas jaunimo pasilinksminimo vietose, ypač naktinio miesto aplinkoje – naktiniuose klubuose, baruose ir pan., nacionalinės metimo rūkyti pagalbos telefono ryšio linijos veikimo užtikrinimas.
2024 m. bus stiprinamas bendradarbiavimas su savivaldybėmis. NTAKD atlikus išsamią analizę apie savivaldos institucijų funkcijas ir galimybes vykdant psichoaktyviųjų medžiagų prevenciją, rezultatai bus pristatyti savivaldybių atsakingiems asmenims ir toliau su jais bus bendradarbiaujama siekiant įgalinti veiksmingai vykdyti prevenciją savivaldybėje.
Siekiant efektyvinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, ypatingas dėmesys bus skiriamas specialistų kompetencijų tobulinimui. Patobulinę kompetencijas psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos srityje, specialistai bus įgalinti šias žinias ir įgūdžius pritaikyti priimdami mokslo žiniomis pagrįstus sprendimus planuojant ir finansuojant prevencines priemones, dirbant su skirtingomis tikslinėmis grupėmis, siekiant išvengti, atitolinti ar sumažinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą. Planuojama didžiausią dėmesį skirti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijai jaunesniame amžiuje, nes ESPAD tyrimo (2019 m.) duomenimis, 19 proc. 15–16 m. vaikų bent 1–2 kartus buvo pavartoję kokių nors narkotikų, o 5,5 proc. bent kartą buvo vartoję kitus narkotikus nei kanapės. Be to, 2019 m. kanapių vartojimo paplitimas Lietuvoje buvo didesnis nei ESPAD tyrime dalyvavusių šalių vidurkis. NTAKD ir toliau tęs informacijos priklausomybių prevencijos temomis atnaujinimą ir sklaidą www.nerukysiu.lt (rūkantiems), www.askritiskas.lt (jaunimui), www.kaveikiavaikai.lt (tėvams) interneto svetainėse, komunikaciją socialiniuose tinkluose bei lankytojų konsultavimą. Didžiausią dėmesį planuojama skirti jaunimui ir tėvams pritaikytos patikimos informacijos apie psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo žalą ir pagalbos galimybes sklaidai socialiniuose tinkluose.
Siekiant apsaugoti jaunus asmenis, kuriems psichoaktyviosios medžiagos kelia itin didelį pavojų, dėmesys ir toliau skiriamas atitinkamoms priemonėms, padėsiančioms sumažinti tarp vaikų ir paauglių paplitusį elektroninių cigarečių, kaitinamųjų bedūmių gaminių ir pastaruoju metu didėjantį pluoštinių kanapių gaminių vartojimą. Polinkis vartoti psichoaktyviąsias medžiagas gali pasireikšti jau paauglystėje, todėl mokyklai, kurioje jaunuoliai praleidžia didžiąją dalį savo laiko, tenka ypač svarbus vaidmuo siekiant išvengti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo ar atitolinti amžių, kada jos pradedamos vartoti. NTAKD tęs bendradarbiavimą su visuomenės sveikatos biurais ir dalinsis naujausias moksliniais tyrimais paremta informacija su savivaldybių visuomenės sveikatos specialistais, kurie toliau žinias perduos moksleiviams. Bendradarbiaujant institucijoms ir remiantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) inicijuoto Nepilnamečių narkotikų vartojimo ir platinimo prevencijos mokyklose bandomojo projekto išvadomis, planuojama parengti narkotikų vartojimo ir platinimo mokyklose prevencijoje dalyvaujančių subjektų sąveikos algoritmą. Planuojama išanalizuoti kitų šalių patirtį dėl nikotino gaminių pardavimo ir (ar) vartojimo teisinio reguliavimo kitose šalyse ir parengti pasiūlymą Lietuvai dėl šios problemos.
Bus tęsiama Lietuvoje 6 metus muzikos festivaliuose įgyvendinama viena iš pozityvių ir inovatyvių veiklų – edukacinė iniciatyva „Saugi erdvė“ („Be Safe Lab“), skatinanti festivalių lankytojus rūpintis savo ir aplinkinių sveikata bei prisidedanti prie jų sąmoningumo didinimo.
II. ŪKIO SUBJEKTŲ PRIEŽIŪROS KOKYBĖS, EFEKTYVUMO BEI SKAIDRUMO UŽTIKRINIMAS BEI ADMINISTRACINIŲ E. PASLAUGŲ PLĖTRA
Siekiant didinti ūkio subjektų bei visuomenės informuotumą, dėmesys ir toliau bus skiriamas ūkio subjektų bei visuomenės švietimui bei konsultacijų teikimui. Be to, bus ir toliau stiprinamas bendradarbiavimas su kitomis ūkio subjektų priežiūros funkcijas atliekančiomis institucijomis – bendrų priežiūros veiklų koordinavimas bei būtinų priežiūros veiksmų atlikimas. Ypatingas dėmesys bus skiriamas verslo naujokams, suteikiant jiems reikalingą informaciją, atitinkamo pobūdžio kuratoriaus pagalbą ir organizuojant mokymus (verslo naujokai – tai naujai įsisteigusios įmonės, kurios savo veiklą vykdo alkoholio, tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių gamybos, prekybos, reklamos ar kitos su šiais gaminiais susijusios veiklos srityje ne ilgiau kaip 12 mėnesių). Ūkio subjektų, vykdančių veiklą, susijusią su alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais, planinių patikrinimų metu prioritetas bus skiriamas patikrinimams, jų neatliekant fizinėse ūkio subjekto veiklos vietose, o ūkio subjektui užpildant atitikties deklaraciją.
Užtikrinant Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo nuostatų įgyvendinimą, toliau bus plėtojamas interaktyvus bendradarbiavimas tarp įstaigų, įgaliotų pagal kompetenciją atlikti pluoštinių kanapių gaminių ir produktų gamybos bei tiekimo rinkai priežiūrą.
Siekiant užkirsti kelią elektroninių cigarečių ir jų papildymo priemonių, taip pat pluoštinių kanapių tabako gaminių bei su tabako gaminiais susijusių gaminių nuotolinei prekybai ir reklamai, priežiūros veiksmai bus skiriami internetinei erdvei stebėti. Taip siekiama operatyviai ir veiksmingai tirti pažeidimo atvejus bei taikyti atitinkamas atsako priemones. Bus taikomi efektyvesni interneto erdvėje daromų tabako ir alkoholio bei pluoštinių kanapių tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių prekybos taisyklių pažeidimų nustatymo ir tyrimo metodai bei siekiama įteisinti bei plėtoti priemones ir įrankius, suteikiančius galimybę užblokuoti prekybą ir draudžiamą reklamą iš užsienio šalių.
Siekiant mažinti naujų psichoaktyviųjų medžiagų pasiūlą, bus atliekama naujų psichoaktyvų efektą sukeliančių medžiagų pasiūlos rinkoje analizė ir rizikos vertinimas, visuomenė informuojama apie nustatytas pavojingas svaiginimosi tikslais vartojamas psichoaktyviąsias medžiagas bei jų keliamas grėsmes. Bus vystoma nacionalinė Ankstyvojo perspėjimo sistema, įtraukiant daugiau valstybinių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų, taip užtikrinant glaudesnį bendradarbiavimą bei gerinant atsakingų asmenų informuotumą apie naujų psichoaktyviųjų medžiagų patekimą į rinką.
Užkertant kelią galimoms diversijoms, kai cheminės medžiagos iš teisėtos apyvartos patenka į neteisėtas veiklas, bus vystomas glaudesnis bendradarbiavimas su asocijuotomis struktūromis ir privačiu sektoriumi, kurie savo teisėtoje veikloje naudoja narkotines ir psichotropines medžiagas bei jų prekursorius. Siekdamas efektyvinti teisėtoje veikloje naudojamų narkotinių, psichotropinių medžiagų bei jų prekursorių kontrolę ir nesukeldamas papildomos administracinės naštos verslui, NTAKD efektyviai taikys inovatyvias šių medžiagų tiekimo rinkai ir teisėtos apyvartos stebėsenos priemones, o įdiegtos naujos subjektų rizikingumo pagal nustatytus kriterijus vertinimo priemonės leis optimizuoti subjektų veiklos priežiūros funkciją.
Narkotinės ir psichotropinės medžiagos taip pat gali būti naudojamos moksliniams tyrimams bei eksperimentinei plėtrai. Dėl šios priežasties NTAKD ypatingą dėmesį skirs mokslo įstaigoms, siekdamas gerinti informuotumą apie galimybes naudoti šias medžiagas mokslinėje veikloje ir apie šiai veiklai keliamus reikalavimus.
Įgyvendinant administracinių el. paslaugų plėtrą ir siekiant užtikrinti dar didesnį ūkio subjektų, el. būdu teikiančių dokumentus licencijoms įsigyti, skaičių, ūkio subjektai ir toliau bus skatinami teikti paraiškas įsigyti licencijas ir leidimus el. būdu. Paraiškų ir dokumentų pateikimas el. būdu leidžia saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis, gerina teikiamų paslaugų kokybę. Siekiant dar efektyvesnio el. administracinių paslaugų teikimo, bus inicijuotas jau sukurtų el. paslaugų teikimo proceso tobulinimas, prioritetą teikiant greitesniam informacijos, kuri yra reikalinga išduodant licencijas, gavimui iš valstybės informacinių sistemų ir registrų. Atsižvelgiant į rengiamus teisės aktų pakeitimus dėl tabako pakaitalų veiklos licencijavimo, įsigaliojus minėtiems reikalavimams, bus inicijuotas šios paslaugos gavimas el. būdu per Elektroninius valdžios vartus.
III. INOVATYVIOS STEBĖSENOS PLĖTRA
Psichoaktyviųjų medžiagų politikos įgyvendinimas reikalauja nuolatinės bei inovatyvios stebėsenos, t. y. nuoseklaus duomenų turėjimo ir tų duomenų pagrindu priimamų sprendimų valstybės lygmeniu. Dėl šios priežasties valstybės pastangos turi būti nukreiptos į naujų tyrimų vykdymą, esamų stebėsenos sistemų peržiūrą ir modernizavimą, naujų tarptautinių, palyginamų rodiklių tikslingą rinkimą ir panaudojimą. Vykdant Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) funkcijas, renkami duomenys, kurie leidžia įvertinti esamą su narkotikų vartojimu ir jo pasekmėmis susijusią informaciją Lietuvoje bei planuoti prevencines bei žalos mažinimo priemones.
Atkreiptinas dėmesys, kad 2024 m. liepos 2 d. įsigalios 2023 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2023/1322 dėl Europos Sąjungos narkotikų agentūros (EUDA), kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1920/2006. Reglamente (ES) 2023/1322 numatyta, kad Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centras taps Europos Sąjungos narkotikų agentūra (EUDA). Atsižvelgiant į tai, Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) nacionaliniai centrai turės būti vertinami / sertifikuojami – toks vertinimas bus atliekamas pirmą kartą ir turės būti atliktas iki 2026 m. liepos 3 d. Todėl NTAKD jau nuo 2024 m. pradės rengti Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) nacionalinio centro sertifikavimo / vertinimo veiksmų planą, analizuos esamą pasirengimą, identifikuos tobulintinas duomenų stebėsenos sritis ir pan.
Atsižvelgdamas į tai, kad duomenys apie mokinių psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą padeda suprasti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo mastą ir pobūdį, NTAKD 2024 m. ypatingą dėmesį skirs psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo stebėsenai mokyklose. Lietuvos mastu atliekamas tyrimas mokyklose (NTAKD nuo 2024 m. sausio 1 d. iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – ŠMSM) perėmė Alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų Europos mokyklose tyrimą (angl. The European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs) (toliau – ESPAD), kuris leis įvertinti alkoholio, tabako ir narkotikų vartojimo paplitimą 15–16 m. amžiaus mokinių grupėje įvairiose Europos valstybėse.
Planuojama, kad ESPAD tyrimas Lietuvoje bus praplėstas ir atliktas ne tik nacionaliniu, bet ir savivaldybių lygmeniu. Be to, NTAKD numato teikti metodologinę pagalbą mokykloms stebėsenos tyrimų atlikimų srityje ir planuoja parengti rekomendacijas dėl psichoaktyviųjų medžiagų stebėsenos vykdymo mokyklos lygmeniu.
NTAKD yra perduotos ir alkoholio bei tabako stebėsenos funkcijos, tai leidžia integruotai vertinti su visų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimu susijusias problemas ir jų sprendimo galimybes. Atsižvelgiant į tai, numatyta didelį dėmesį skirti kompleksinei stebėsenai bei tęsti vykdomų inovatyvių tyrimo metodų taikymą – įgyvendinti nuotekų, likučių švirkštuose tyrimus. Planuojama atlikti internetinį tyrimą, skirtą jau vartojantiems asmenims apklausti. Šis tyrimas atliekamas visoje Europoje, Lietuvoje platinamas klausimynas bus papildytas atskiru moduliu apie elektroninėse cigaretėse naudojamus užpildus, kuriuose galimai yra narkotinių medžiagų. Didelis dėmesys bus skirtas Lietuvoje 2023 m. atliktam narkotinių medžiagų likučių nustatymo plaukuose tyrimo rezultatų pristatymui.
Siekiant sumažinti su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo neigiamą poveikį žmonių sveikatai, ypatingą dėmesį skiriant skonių ir kvapų draudimo el. cigaretėse ir jų pildyklėse nuostatoms, bus keičiamasi informacija su Lietuvos kompetentingomis institucijomis, EU-CEG portalu gaunama informacija apie galimai teisės aktų reikalavimų neatitinkančius gaminius bei veiksmingai taikomos ribojimo priemonės vertinant importuotojų ir (ar) gamintojų pateiktus pranešimus į ES bendrą registravimo portalą EU-CEG apie gaminius, skirtus Lietuvos rinkai.
IV. PSICHOAKTYVIŲJŲ MEDŽIAGŲ POLITIKOS TĘSTINUMO IR NUOSEKLUMO UŽTIKRINIMAS
Įgyvendinant Nacionalinę darbotvarkę, numatyta parengti ir pateikti Vyriausybei patvirtinti atitinkamų laikotarpių Nacionalinės darbotvarkės planus, kurių vykdymas numatomas per nacionalines plėtros programas ir strateginius veiklos planus. Planas skirtas Nacionalinėje darbotvarkėje nustatytiems strateginio tikslo ir atitinkamų tikslų pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždaviniams ir jų įgyvendinimo kryptims įgyvendinti. Bus formuojamas sveikata grindžiamas požiūris į psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą, padėsiantis žmonėms saugoti ir (ar) atkurti savo sveikatą, gerovę ir gyvenimo kokybę.
Plano įgyvendinimo stebėseną ir pažangos vertinimą vykdys NTAKD, vadovaudamasis Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.
Taip pat už Nacionalinės darbotvarkės 1 priede nurodomų poveikio rodiklių įgyvendinimo stebėseną, analizę, nacionalinės darbotvarkės planų įgyvendinimo ataskaitų parengimą atsakingas NTAKD.
Įgyvendinant Nacionalinę darbotvarkę, pagal kompetenciją dalyvauja Sveikatos apsaugos ministerija, ŠMSM, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, VRM, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, NTAKD, Lietuvos savivaldybių asociacija, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos. NVO, bendruomenės, verslo subjektai gali prisidėti prie Nacionalinės darbotvarkės įgyvendinimo, jos tikslų ir uždavinių pasiekimo. NTAKD, kaip Nacionalinės darbotvarkės įgyvendinimo koordinatorius, ir toliau imsis lyderystės, siekdamas sutelkti tarpžinybiniam bendradarbiavimui institucijas ir socialinius partnerius, kurie atsakingi už visuomenės sveikatą, saugumą, socialinę ir ekonominę gerovę.
Nacionalinės darbotvarkės tikslams sėkmingai pasiekti yra būtinas visų nurodytų subjektų glaudus nacionalinio lygmens tarpsektorinis bendradarbiavimas ir naujos sinergiją kuriančios tarpsektorinio bendradarbiavimo formos, skirtos įrodymais grindžiamoms psichoaktyviųjų medžiagų paklausos ir pasiūlos mažinimo, žalos klausimų sprendimo priemonėms įgyvendinti ir plėtoti.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS
NTAKD 2024 m. numato įgyvendinti funkcinę vykdymo programą 11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimas ir valdymo programą 11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programa.
2 lentelė. 2024–2026 m. asignavimų ir kitų lėšų pasiskirstymas pagal valstybės veiklos sritis ir programas (tūkst. eurų)
Eil. Nr. |
Valstybės veiklos srities pavadinimas, programos kodas ir pavadinimas |
2024 metų asignavimai |
2025 metų asignavimai |
2026 metų asignavimai |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
11 Sveikatos valstybės veiklos sritis |
1 438,0 |
0,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
1.1 |
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimas |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
1.2 |
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programa |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
IŠ VISO |
1 438,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
|
Iš jų pažangos ir regioninių pažangos priemonių |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Iš jų tęstinės veiklos priemonių |
1 438,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
|
Iš jų pervedimų priemonių |
|
|
|
|
|
|
|
Iš jų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas (įskaitant ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) |
1 438,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
1 415,0 |
1 090,0 |
|
Iš jų kiti šaltiniai (ES finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos) |
|
|
|
|
|
|
|
Asignavimų pokytis, palyginti su ankstesnių metų patvirtintais asignavimais |
104,0 |
108,0 |
-23,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Iš jų pažangos ir regioninių pažangos priemonių |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Iš jų tęstinės veiklos priemonių |
104,0 |
108,0 |
-23,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
Iš jų pervedimų priemonių |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
1 grafikas. 2024–2026 metų asignavimų pasiskirstymas pagal programas
11. SVEIKATOS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITIS
1 programa. NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO PRIEŽIŪROS BEI VARTOJIMO PREVENCIJOS UŽTIKRINIMAS |
NTAKD, įgyvendindamas 11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programą, vadovaujasi Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento 2024–2026 metų strateginio veiklos plano III skyriuje aprašytais veiklos prioritetais.
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos įgyvendinimas užtikrins narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros ir vartojimo prevencijos politikos tęstinumą ir plėtrą. Be to, siekiama stiprinti visuomenės narių sveikatą, gerovę ir saugumą, mažinant narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo žalą, jų pasiūlą bei paklausą, derinant švietimo, prevencijos, gydymo, žalos mažinimo veiksmus tarpusavyje.
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programa vykdoma vadovaujantis Nacionaline darbotvarke, Tarybos 2021 m. kovo 24 d. pranešimu (2021/C 102 I/01) paskelbta 2021–2025 m. ES narkotikų strategija, kitais Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktais, susijusiais su NTAKD įgyvendinamomis funkcijomis bei Pasaulio sveikatos organizacijos, Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centro (toliau – EMCDDA) ir ES institucijų rekomendacijomis. Be to, atsižvelgta į EMCDDA parengtą 2023 m. Europos narkotikų vartojimo paplitimo ataskaitą „Didesnė narkotikų pasiūlos įvairovė ir vartojimas kelia naujų iššūkių Europai“.
NTAKD dalyvauja rengiant ir įgyvendinant 2022–2030 m. plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-001-02-10-02 „Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją“ atitinkamas veiklas.
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos tikslas: Užtikrinti efektyvų narkotinių ir psichotropinių medžiagų, narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių), tabako ir alkoholio priežiūros ir vartojimo prevencijos įgyvendinimą ir koordinavimą.
Pagrindiniams 11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos uždaviniams įgyvendinti suformuluotos šios strateginės (prioritetinės) veiklos kryptys:
ü Dalyvauti planuojant ir įgyvendinant 2022–2030 m. plėtros programos investicines priemones psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos srityje: koordinuoti integruoto pirminės prevencijos modelio kūrimą ir įgyvendinimą, didinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos kompetencijas nacionaliniu ir savivaldybių lygmenimis, plėtoti ankstyvosios intervencijos programas, kurti ir koordinuoti metimo rūkyti telefoninę liniją.
ü Vystyti valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, dirbančių psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos srityje, veiklos koordinavimą, skatinant ir (ar) išlaikant aktyvų tarpusavio bendradarbiavimą
ü Užtikrinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos kokybę tobulinant specialistų kompetencijas, įgalinant juos perduoti mokslu pagrįstas naujausias žinias vaikams, jaunimui ir tėvams.
ü Inicijuoti ir vykdyti prevencijos priemones tikslinėms grupėms (jaunimui, tėvams ir rūkantiesiems), pasitelkiant sukurtus skaitmeninės komunikacijos kanalus.
ü Vykdyti ir plėtoti prevencijos, ankstyvosios intervencijos ir žalos mažinimo priemones tikslinėms grupėms, didinant jų sąmoningumą apie galimas rizikas, susijusias su psichoaktyviųjų medžiagų vartojimu ir motyvavimu kreiptis pagalbos.
ü Vykdyti elektroninių paslaugų plėtrą, užtikrinant administracinės naštos mažinimą – paslaugas teikiant elektroninio ryšio priemonėmis.
ü Vykdyti tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių gamintojų ir (ar) importuotojų pranešimų apie numatomus teikti Lietuvos rinkai šiuos gaminius stebėseną ir vertinimą, prireikus taikant rinkos ribojimo priemones neatitinkantiems teisės aktų reikalavimų gaminiams.
ü Įgyvendinti moderniais priežiūros bei tyrimų metodais pagrįstas alkoholio ir tabako bei su tabako gaminiais susijusių gaminių, įskaitant pluoštinių kanapių tabako gaminius ir su tabako gaminiais susijusių gaminių, priežiūros politikos priemones.
ü Užtikrinti nuoseklios ir pastovios alkoholio ir tabako gaminių bei su jais susijusių gaminių, įskaitant pluoštinių kanapių tabako gaminių bei su tabako gaminiais susijusių gaminių, kontrolės politikos tęstinumą ir jos poveikio vertinimą, kad įrodymais grįstos vartojimo mažinimo priemonės ir toliau darytų teigiamą poveikį socialinės ir ekonominės šalies gerovei, visuomenės ir asmens sveikatai.
ü Aktyviai dalyvaujant ES Ankstyvojo perspėjimo tinklo veikloje plėsti Nacionalinio informacijos apsikeitimo tinklo veiklą, vykdyti psichoaktyvų efektą sukeliančių medžiagų stebėseną, rinkti bei platinti informaciją apie pavojingas svaiginimuisi vartojamas naujas psichoaktyviąsias medžiagas, kurios sietinos su grėsmėmis žmogaus sveikatai ir net gyvybei, ir organizuoti jų rizikos vertinimą. Siekiant sumažinti jų pasiūlą, teikti atsakingoms institucijoms siūlymus dėl rinkos ribojimo priemonių taikymo šioms medžiagoms.
ü Vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių), į IV narkotinių ir psichotropinių medžiagų sąrašą įtrauktų medžiagų, į I, II ir (ar) III narkotinių, psichotropinių medžiagų sąrašą įtrauktų medžiagų, naudojamų moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, teisėtos apyvartos kontrolę bei į oficialų sąrašą neįtrauktų medžiagų efektyvią stebėseną – siekiant užtikrinti, kad teisėtoje veikloje naudojamos medžiagos nepatektų į neteisėtą apyvartą.
ü Plėtoti valstybinių institucijų ir įstaigų veiklos koordinavimą bei kompetencijų ugdymą narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų pirmtakų, alkoholio ir tabako gaminių bei su jais susijusių gaminių, įskaitant pluoštinių kanapių tabako gaminių bei su tabako gaminiais susijusių gaminių, priežiūros srityje, skatinant aktyvų bendradarbiavimą su privačiu sektoriumi ir nevyriausybinėmis organizacijomis.
ü Vykdyti ESPAD Lietuvos mokyklose.
ü Siekiant suteikti metodologinę pagalbą Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose (toliau – mokykla), planuojamos parengti rekomendacijos dėl psichoaktyviųjų medžiagų stebėsenos vykdymo mokyklos lygmeniu, kurios leis efektyviau mokykloms planuoti bei taikyti įvairias prevencines priemones. Taip pat bendradarbiaujant institucijoms planuojama parengti narkotikų vartojimo ir platinimo mokyklose prevencijoje dalyvaujančių subjektų sąveikos algoritmą.
ü Vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo paplitimo tyrimus, taikant inovatyvius metodus.
ü Vykdyti narkotinių ir psichotropinių medžiagų, taip pat ir naujų psichoaktyviųjų medžiagų stebėseną, įgyvendinat Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) nacionalinio centro funkcijas Lietuvoje.
ü Užtikrinti laiku ir patikimos informacijos teikimą visuomenei apie psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo tendencijas, prevenciją ir padarinius.
Siekiami pagrindiniai veiklos rezultatai pateikti 4 lentelėje „Programos uždaviniai, priemonės, stebėsenos rodikliai ir jų reikšmės“.
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos trukmė: tęstinė.
11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos koordinatorius – NTAKD direktoriaus pavaduotoja, atliekanti direktoriaus funkcijas, Gražina Belian, el. p. grazina.belian@ntakd.lt, tel. +370 706 68068, adresas: Šv. Stepono 27A, Vilnius.
2 grafikas. 11-001 (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programa ir jos uždaviniai
11. SVEIKATOS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITIS |
11-001 (F) NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO PRIEŽIŪROS BEI VARTOJIMO PREVENCIJOS UŽTIKRINIMAS |
3 lentelė. 2024–2026 metų (11-001) (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos uždaviniai, priemonės, asignavimai ir kitos lėšos (tūkst. eurų)
Uždavinio, priemonės kodas, požymis |
Uždavinio, priemonės pavadinimas |
2024 metų asignavimai |
2025 metų asignavimai |
2026 metų asignavimai |
Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, Nacionalinės darbotvarkės, NPP ir (arba) nacionalinės plėtros programos akronimas ir elemento kodas |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11-001-11-01 (T) |
Skatinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas ir stiprinti psichologinį (emocinį) visuomenės atsparumą |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
|
11-001-11-01-01 (TN) |
Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
2022–2030 m. plėtros programa |
11-001-11-02 (T) |
Mažinti psichoaktyviųjų medžiagų paklausą ir žalą |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
|
11-001-11-02-01 (TP) |
Plėtoti ir didinti mokslo įrodymais grįstų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos, ankstyvosios intervencijos priemonių įvairovę, pasiūlą, aprėptį ir prieinamumą |
5,0
|
0,0
|
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0
|
|
11-001-11-03 (T) |
Mažinti psichoaktyviųjų medžiagų pasiūlą |
37,0 |
0,0 |
37,0 |
0,0 |
37,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-01 (TP)
|
Veiksmingai koordinuoti ir vykdyti subjektų, kurių veikla susijusi su tabako gaminių, su jais susijusių gaminių ir alkoholio teisėta apyvarta, veiklos priežiūrą |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-02 (TP) |
Veiksmingai koordinuoti ir vykdyti subjektų, kurių veikla susijusi su narkotinių ir psichotropinių medžiagų bei jų pirmtakų (prekursorių) teisėta apyvarta, veiklos priežiūrą |
1,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-03 (TP)
|
Atlikti pluoštinių kanapių tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių gamybos, tiekimo rinkai bei tetrahidrokanabinolio (THC) kiekio šiuose gaminiuose ir šių gaminių gamybos metu susidarančiuose tarpiniuose produktuose priežiūros funkcijas |
16,0 |
0,0 |
16,0 |
0,0 |
16,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-04 (TP) |
Įgyvendinti specialiųjų leidimų turėtojų, kurie moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai naudoja I, II ir (ar) III sąrašo narkotines, psichotropines medžiagas, veiklos priežiūrą |
1,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
1,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-05 (TN) |
Išduoti narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų prekursorių licencijas, leidimus, specialiuosius leidimus, pažymėjimus ir pluoštinių kanapių gaminių gamybos leidimus |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-06 (TN) |
Išduoti tabako, su tabako gaminiais susijusių gaminių, alkoholio produktų gamybos ir didmeninės prekybos licencijas, leidimus pirkti ir (ar) naudoti etilo alkoholį |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
11-001-11-03-07 (TP)
|
Didinti subjektų, kurių veikla susijusi su tabako gaminių, su jais susijusių gaminių ir alkoholio teisėta apyvarta, kompetencijas naudojant inovatyvius metodus / įrankius |
4,5 |
0,0 |
4,5 |
0,0 |
4,5 |
0,0 |
|
11-001-11-03-08 (TP)
|
Didinti valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir (ar) įstaigų, ūkio subjektų, kurių veikla susijusi su narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų pirmtakų (prekursorių) teisėta apyvarta, kompetencijas naudojant inovatyvius metodus / įrankius |
4,5 |
0,0 |
4,5 |
0,0 |
4,5 |
0,0 |
|
11-001-11-03-09 (TN)
|
Atlikti tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių gamintojų ir (ar) importuotojų EU-CEG portale pateiktų pranešimų apie gaminius, skirtus Lietuvos rinkai, vertinimą |
0,0 |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0
|
0,0 |
|
11-001-11-03-10 (TP) |
Plėtoti socialinį dialogą su asocijuotomis verslo struktūromis dėl nuotolinės prekybos tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais; dėl draudimo parduoti tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius asmenims, jaunesniems nei 18 metų; dėl nealkoholinių gėrimų – vyno, alaus ir alaus kokteilių nepardavimo vaikams ir paaugliams; dėl tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių bei alkoholio reklamos draudimo |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
|
11-001-11-04 (T) |
Užtikrinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo ir jam mažinti skirtų priemonių efektyvumo stebėseną |
95,0 |
0,0 |
95,0 |
0,0 |
95,0 |
0,0 |
|
11-001-11-04-01 (TN)
|
Vykdyti naujų psichoaktyvų efektą sukeliančių medžiagų stebėseną, atlikti analizę ir rizikos vertinimą bei teikti siūlymus dėl rinkos ribojimo priemonių taikymo |
0,0
|
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0
|
0,0 |
|
11-001-11-04-02 (TP)
|
Vykdyti tabako ir alkoholio produktų prekybos, gamybos, etilo alkoholio pirkimo ir panaudojimo duomenų stebėseną naudojantis elektroninėmis priemonėmis |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
5,0 |
0,0 |
|
11-001-11-04-03 (TP) |
Įgyvendinti Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) nacionalinio centro funkcijas Lietuvoje |
60,0 |
0,0 |
60,0 |
0,0 |
60,0 |
0,0 |
|
11-001-11-04-04 (TN) |
Atlikti narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo paplitimo tyrimus naudojant inovatyvius metodus |
0,0 |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0
|
0,0 |
|
11-001-11-04-05 (TN)
|
Atlikti alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų paplitimo tyrimą bendrojo ugdymo mokyklose pagal ESPAD metodiką, įtraukiant į tyrimo analizę Lietuvos savivaldybes |
30,0 |
0,0 |
30,0 |
0,0 |
30,0 |
0,0 |
|
11-001-11-04-06 (TN) |
Vykdyti alkoholio vartojimo, jo daromos ekonominės žalos sveikatai ir ūkiui stebėseną ir tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo, jų daromos žalos sveikatai ir ūkiui stebėseną |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
11-001-11-05 (T) |
Dalyvauti formuojant psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo mažinimo politiką |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0 |
|
11-001-11-05-01 (TN)
|
Koordinuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamo Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais plano įgyvendinimą |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0
|
|
11-001-11-05-02 (TN)
|
Bendradarbiaujant su valstybės institucijomis, užtikrinti Lietuvos Respublikos pozicijų rengimą, derinimą ir pristatymą ES ir tarptautiniuose forumuose |
0,0 |
0,0 |
0,0
|
0,0
|
0,0 |
0,0
|
|
1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, iš viso |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
|
|
iš jo: 1.1. valstybės biudžeto lėšos |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
|
|
1.2. bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Pajamų įmokos ir kitos pajamos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Kiti šaltiniai (ES finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos, nurodant atskirus šaltinius) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso programos tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms finansuoti |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
|
|
Iš jų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamoms tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
|
|
Iš jų iš kitų šaltinių finansuojamoms tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso programai finansuoti (1+2) |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
137,0 |
0,0 |
|
Pastaba. 3 lentelės 9 skiltyje NPP – nacionalinis pažangos planas.
4 lentelė. (11-001) (F) Narkotikų, tabako ir alkoholio priežiūros bei vartojimo prevencijos užtikrinimo programos uždaviniai, priemonės, stebėsenos rodikliai ir jų reikšmės
Stebėsenos rodiklio kodas |
Uždavinių, priemonių, stebėsenos rodiklių pavadinimai ir matavimo vienetai |
Stebėsenos rodiklių reikšmės |
Susijęs strateginio planavimo dokumentas (VPNĮP, NPP, PP, RPP) |
||
2024 m. |
2025 m. |
2026 m. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
11-001-11-01 (T) uždavinys. Skatinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas ir stiprinti psichologinį (emocinį) visuomenės atsparumą |
|||||
E-11-001-11-01-01 |
Nuo narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo mirusių asmenų skaičius 100 tūkst. gyventojų |
2,76 |
2,74 |
2,74 |
2022–2030 m. plėtros programa |
11-001-11-01 (T) uždavinio 11-001-11-01-01 (TN) priemonė: Stiprinti gyventojų psichikos sveikatą bei plėtoti psichoaktyviųjų medžiagų ir kitų priklausomybę sukeliančių veiksnių kontrolę ir vartojimo prevenciją |
|||||
R-11-001-11-01-01-01 |
Lietuvos gyventojų, nurodžiusių, kad sėkmingai metė rūkyti, dalis nuo mėginusių mesti rūkyti (procentais) |
41,7 |
41,7 |
41,7 |
2022–2030 m. plėtros programa |
11-001-11-02 (T) 2 uždavinys. Mažinti psichoaktyviųjų medžiagų paklausą ir žalą |
|||||
E-11-001-11-02-01 |
Lietuvos gyventojų, nurodžiusių, kad yra labai gerai informuoti apie galimas narkotikų vartojimo pasekmes, dalis nuo visų apklaustųjų (procentais) |
25,5 |
30,0 |
– |
|
11-001-11-02 (T) uždavinio 11-001-11-02-01 (TP) priemonė: Plėtoti ir didinti mokslo įrodymais grįstų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos, ankstyvosios intervencijos priemonių įvairovę, pasiūlą, aprėptį ir prieinamumą |
|||||
R-11-001-11-02-01-01 |
Interneto svetainių www.askritiskas.lt, www.nerukysiu.lt, www.kaveikiavaikai.lt lankytojų skaičius |
55 000 |
60 000 |
60 000 |
|
R-11-001-11-02-01-02 |
14–21 m. jaunų asmenų, baigusių Ankstyvosios intervencijos programos užsiėmimus, dalis nuo visų, pradėjusių lankyti užsiėmimus, skaičiaus (procentais) |
85 |
85 |
85 |
|
R-11-001-11-02-01-03 |
Savivaldybių, kurių administracijų valstybės tarnautojai ir darbuotojai patobulino kompetencijas psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos kokybės užtikrinimo srityje, dalis (procentais) |
50 |
60 |
60 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinys. Mažinti psichoaktyviųjų medžiagų pasiūlą |
|||||
E-11-001-11-03-01 |
Įgyvendintų Priežiūros veiklos pažangumo vertinimo tyrime (Švieslentė) nustatytų priemonių dalis (procentais) |
– |
90 |
– |
|
E-11-001-11-03-02 |
Ūkio subjektų, gerai ir labai gerai vertinančių NTAKD priežiūros veiklą, dalis nuo visų apklausoje dalyvavusių ūkio subjektų (procentais) |
80 |
– |
85 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-01 (TP) priemonė: Veiksmingai koordinuoti ir vykdyti subjektų, kurių veikla susijusi su tabako gaminių, su jais susijusių gaminių ir alkoholio teisėta apyvarta, veiklos priežiūrą |
|||||
R-11-001-11-03-01-01 |
Didelės ir vidutinės rizikos grupėms priklausančių ūkio subjektų planinių patikrinimų dalis alkoholio produktų ir tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių priežiūros srityje, palyginti su visais planiniais patikrinimais (procentais) |
30 |
30 |
30 |
|
R-11-001-11-03-01-02 |
Kasmet atnaujinta NTAKD direktoriaus įsakymu tvirtinama Ūkio subjektų, kurių veikla susijusi su tabako gaminių, su jais susijusių gaminių ir alkoholiu vertinimo pagal rizikos kriterijus metodika |
1 |
1 |
1 |
|
R-11-001-11-03-01-03 |
Sutrumpėjęs ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų laikas (procentais) |
10 |
5 |
5 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-02 (TP) priemonė: Veiksmingai koordinuoti ir vykdyti subjektų, kurių veikla susijusi su narkotinių ir psichotropinių medžiagų bei jų pirmtakų (prekursorių) teisėta apyvarta, veiklos priežiūrą |
|||||
R-11-001-11-03-02-01 |
Patikrintų subjektų, vykdančių teisėtą veiklą, susijusią su narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis bei jų pirmtakais, dalis nuo visų ūkio subjektų, vykdančių veiklą, susijusią su šiomis medžiagomis (procentais) |
18 |
18 |
18 |
|
R-11-001-11-03-02-02 |
Įvertintų duomenų apie prekursorių ir į IV narkotinių ir psichotropinių medžiagų sąrašą įtrauktų medžiagų atsiradimą rinkoje ir jų panaudojimą ir I, II, ir (ar) III sąrašo narkotinių, psichotropinių medžiagų teisėtą panaudojimą moksliniams tyrimams nuo visų ūkio subjektų pateiktų duomenų apdorojimo baigtumas (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
R-11-001-11-03-02-03 |
Kasmet atnaujinta NTAKD direktoriaus įsakymu tvirtinama Ūkio subjektų, kurių veikla susijusi su narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų prekursorių veiklos rizikos vertinimo pagal kriterijus metodika |
1 |
1 |
1 |
|
R-11-001-11-03-02-04 |
Sutrumpėjęs ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų laikas (procentais) |
10 |
5 |
5 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-03 (TP) priemonė: Atlikti pluoštinių kanapių tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių gamybos, tiekimo rinkai bei tetrahidrokanabinolio (THC) kiekio šiuose gaminiuose ir šių gaminių gamybos metu susidarančiuose tarpiniuose produktuose priežiūros funkcijas |
|||||
R-11-001-11-03-03-01 |
Priežiūros reikalavimų ir konsultavimo bei mokymo priemonių įgyvendinimo baigtumas (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-04 (TP) priemonė: Įgyvendinti specialiųjų leidimų turėtojų, kurie moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai naudoja I, II ir (ar) III sąrašo narkotines, psichotropines medžiagas, veiklos priežiūrą |
|||||
R-11-001-11-03-04-01 |
Specialiųjų leidimų turėtojų, kurie naudoja moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai I, II ir (ar) III sąrašo narkotines, psichotropines medžiagas, nuo visų ūkio subjektų, kurie vykdo veiklą, susijusią su šiomis medžiagomis, patikrinimų baigtumas (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-05 (TP) priemonė: Išduoti narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų prekursorių licencijas, leidimus, specialiuosius leidimus, pažymėjimus ir pluoštinių kanapių gaminių gamybos leidimus |
|||||
R-11-001-11-03-05-01 |
Tinkamai užpildytų paraiškų ir dokumentų licencijoms, leidimams ir pažymėjimams gauti, patikslinti, papildyti dalis (nuo pateikto bendro skaičiaus) (procentais) |
75 |
75 |
80 |
|
R-11-001-11-03-05-02 |
Elektroninių ryšių priemonėmis pateiktų paraiškų gauti licencijas, leidimus, pažymėjimus dalis nuo bendro pateiktų paraiškų skaičiaus (procentais) |
75 |
80 |
85 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-06 (TP) priemonė: Išduoti tabako, su tabako gaminiais susijusių gaminių, alkoholio produktų gamybos ir didmeninės prekybos licencijas, leidimus pirkti ir (ar) naudoti etilo alkoholį |
|||||
R-11-001-11-03-06-01 |
Tinkamai užpildytų paraiškų ir dokumentų licencijoms ir leidimams gauti, patikslinti, papildyti dalis nuo pateikto bendro skaičiaus (procentais) |
75 |
75 |
80 |
|
R-11-001-11-03-06-02 |
Elektroninių ryšių priemonėmis pateiktų paraiškų gauti licencijas dalis nuo bendro pateiktų paraiškų skaičiaus (procentais) |
75 |
80 |
85 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-07 (TP) priemonė: Didinti subjektų, kurių veikla susijusi su tabako gaminių, su jais susijusių gaminių ir alkoholio teisėta apyvarta, kompetencijas naudojant inovatyvius metodus / įrankius |
|||||
R-11-001-11-03-07-01 |
Organizuotų valstybės ir (ar) savivaldybių institucijoms ir (ar) įstaigoms, ūkio subjektams, vykdantiems veiklą su alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bei su jais susijusiais gaminiais, mokymų priežiūros klausimais skaičius |
6 |
6 |
6 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-08 (TP) priemonė: Didinti valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir (ar) įstaigų, ūkio subjektų, kurių veikla susijusi su narkotinių ir psichotropinių medžiagų ir jų pirmtakų (prekursorių) teisėta apyvarta, kompetencijas naudojant inovatyvius metodus / įrankius |
|||||
R-11-001-11-03-08-01 |
Organizuotų valstybės ir (ar) savivaldybių institucijoms ir (ar) įstaigoms, ūkio subjektams, vykdantiems veiklą su narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis ir jų prekursoriais, mokymų skaičius |
6 |
4 |
4 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-09 (TN) priemonė: Atlikti tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių gamintojų ir (ar) importuotojų EU-CEG portale pateiktų pranešimų apie gaminius, skirtus Lietuvos rinkai, vertinimą |
|||||
R-11-001-11-03-09-01 |
Įvertintų ir pripažintų neatitinkančių Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, pranešimų pašalinimas iš ES bendro registravimo portalo EU-CEG dalis (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
11-001-11-03 (T) uždavinio 11-001-11-03-10 (TP) priemonė: Plėtoti socialinį dialogą su asocijuotomis verslo struktūromis dėl nuotolinės prekybos tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais; dėl draudimo parduoti tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius asmenims, jaunesniems nei 18 metų; dėl nealkoholinių gėrimų – vyno, alaus ir alaus kokteilių nepardavimo vaikams ir paaugliams; dėl tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių bei alkoholio reklamos draudimo |
|||||
R-11-001-11-03-10-01 |
NTAKD kompetencijai priskirtų teisės aktų pažeidimų skaičiaus sumažėjimas dėl socialinio dialogo su asocijuotomis verslo struktūromis (procentais) |
10 |
5 |
5 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinys. Užtikrinti psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo paplitimo ir jam mažinti skirtų priemonių efektyvumo stebėseną |
|||||
E-11-001-11-04-02 |
15–16 m. mokinių, bent kartą vartojusių kanapes, dalis (ne daugiau kaip x procentų ataskaitiniais metais) (procentais) |
17,5 |
17,3 |
17,1 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-01 (TN) priemonė: Vykdyti naujų psichoaktyvų efektą sukeliančių medžiagų stebėseną, atlikti analizę ir rizikos vertinimą bei teikti siūlymus dėl rinkos ribojimo priemonių taikymo |
|||||
R-11-001-11-04-01-01 |
Pateiktos informacijos apie naujų psichoaktyviųjų medžiagų atsiradimą rinkoje, kuriai atlikus rizikos vertinimą Lietuvoje pritaikytos rinkos ribojimo priemonės, dalis (procentais) |
92 |
92 |
92 |
|
R-11-001-11-04-01-02 |
Nustačius riziką psichoaktyvų efektą sukeliančioms medžiagoms, Sveikatos apsaugos ministerijai pateiktų siūlymų dėl narkotinių ir psichotropinių medžiagų pasiūlos mažinimo priemonių taikymo skaičius |
2 |
2 |
2 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-02 (TP) priemonė: Vykdyti tabako ir alkoholio produktų prekybos, gamybos, etilo alkoholio pirkimo ir panaudojimo duomenų stebėseną naudojantis elektroninėmis priemonėmis |
|||||
R-11-001-11-04-02-01 |
Ūkio subjektų elektroninėse ataskaitose pateiktų ir įvertintų duomenų apie alkoholio ir tabako produktų gamybą, pardavimą ir panaudojimą dalis nuo visų gautų duomenų (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-03 (TP) priemonė: Įgyvendinti Europos narkotikų ir narkomanijos informacinio tinklo (Reitox) nacionalinio centro funkcijas Lietuvoje |
|||||
R-11-001-11-04-03-01 |
Dalyvauta Reitox tinklo keitimosi informacija ekspertiniuose formatuose, skaičius |
10 |
10 |
10 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-04 (TN) priemonė: Atlikti narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo paplitimo tyrimus taikant inovatyvius metodus |
|||||
R-11-001-11-04-04-01 |
Atliktų narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo paplitimo taikant inovatyvius metodus tyrimų skaičius |
3 |
2 |
2 |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-05 (TN) priemonė: Atlikti alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų paplitimo tyrimą bendrojo ugdymo mokyklose pagal ESPAD metodiką, įtraukiant į tyrimo analizę Lietuvos savivaldybes |
|||||
R-11-001-11-04-05-01 |
Tyrime dalyvaujančių Lietuvos savivaldybių dalis (procentais) |
– |
95 |
– |
|
11-001-11-04 (T) uždavinio 11-001-11-04-06 (TN) priemonė: Vykdyti alkoholio vartojimo, jo daromos ekonominės žalos sveikatai ir ūkiui stebėseną ir tabako gaminių ir su tabako gaminiais susijusių gaminių vartojimo, jų daromos žalos sveikatai ir ūkiui stebėseną |
|||||
R-11-001-11-04-06-01 |
Įvertintų duomenų apie alkoholio ir tabako produktų gamybą, pardavimą ir panaudojimą dalis nuo visų gautų duomenų (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
11-001-11-05 (T) uždavinys. Dalyvauti formuojant psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo mažinimo politiką |
|||||
E-11-001-11-05-01 |
Įvykdytų XVIII LRV programos nuostatų įgyvendinimo plane suplanuotų veiksmų baigtumas (procentais) |
100 |
– |
– |
|
11-001-11-05 (T) uždavinio 11-001-11-05-01 (TN) priemonė: Koordinuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamo Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais plano įgyvendinimą |
|||||
R-11-001-11-05-01-01 |
Įgyvendintų Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2026 m. plane numatytų 2024 m. priemonių, dalis (procentais) |
– |
90 |
– |
|
11-001-11-05 (T) uždavinio 11-001-11-05-02 (TN) priemonė: Bendradarbiaujant su valstybės institucijomis, užtikrinti Lietuvos Respublikos pozicijų rengimą, derinimą ir pristatymą ES ir tarptautiniuose forumuose |
|||||
R-11-001-11-05-02-01 |
Dalyvauta ir atstovauta Lietuvai ES Tarybos Narkotikų horizontaliojoje darbo grupėje (HDG) (procentais) |
100 |
100 |
100 |
|
Pastaba. 4 lentelės 6 skiltyje VPNĮP – Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planas, NPP – nacionalinis pažangos planas, PP – plėtros programa, RPP – regionų plėtros programa
11. SVEIKATOS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITIS
2 programa. NARKOTIKŲ, TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS VALDYMO PROGRAMA |
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos įgyvendinimas prisidės prie NTAKD veiklos tikslo įgyvendinimo ir suplanuotų stebėsenos rodiklių pasiekimo. Įgyvendinant programą taip pat bus siekiama padidinti NTAKD vidaus administravimo efektyvumą, kokybiškai ir efektyviai valdyti institucijos žmogiškuosius ir finansinius išteklius.
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos tęstinės veiklos uždavinys – kokybiškai ir efektyviai valdyti NTAKD žmogiškuosius ir finansinius išteklius – bus vykdomas pritraukiant, išlaikant ir ugdant kompetentingus darbuotojus, tobulinant žmogiškųjų išteklių valdymo sistemą, kuri atitiktų institucijos poreikius. Taip pat siekiama užtikrinti atvirą, patikimą ir skaidrų NTAKD darbų viešinimą laiku ir didinti visuomenės informatyvumą apie institucijos veiklą.
Bus ugdomos darbuotojų kompetencijos – strateginio požiūrio, veiklos valdymo ir lyderystės, vidinės ir išorinės komunikacijos, emocinės sveikatos gerinimo ir streso valdymo; bendrųjų ir specialiųjų veiklos sričių profesinių kompetencijų srityje; tobulinami gebėjimai ir gilinamos žinios, padedančios tinkamai ir efektyviai atlikti funkcijas; rezultatyviai įgyvendinti nustatytus tikslus bei prisitaikyti prie besikeičiančių profesinių darbo sąlygų. Be to, uždavinys bus vykdomas efektyviai valdant finansinius ir materialinius išteklius, siekiant kokybiškai ir operatyviai administruoti institucijos veiklą, organizuoti viešuosius pirkimus ir pan.
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos tęstinės veiklos uždaviniui įgyvendinti numatytos 3 tęstinės veiklos priemonės, viena iš jų – nefinansinė priemonė „Pritraukti, išlaikyti ir ugdyti kompetentingus darbuotojus“. Minėta priemonė bus įgyvendinta tobulinant darbuotojų sukauptą ekspertinę patirtį, kompetenciją ir profesionalumą, organizuojant mokymus, kvalifikacijos tobulinimo kursus ir (ar) dalyvaujant tarptautinėse darbo grupėse, gilinant ekspertines žinias.
Siekiami pagrindiniai veiklos rezultatai pateikti 4 lentelėje „Programos uždaviniai, priemonės, stebėsenos rodikliai ir jų reikšmės“.
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos trukmė: tęstinė.
11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos koordinatorius – NTAKD direktoriaus pavaduotoja, atliekanti direktoriaus funkcijas, Gražina Belian, el. p. grazina.belian@ntakd.lt, tel. +370 706 68068, adresas: Šv. Stepono 27A, Vilnius.
3 grafikas. 11-002 (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programa ir jos uždavinys
3 lentelė. (11-002) (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos 2024–2026 m. uždaviniai, priemonės, asignavimai ir kitos lėšos, tūkst. eurų
Uždavinio, priemonės kodas, požymis |
Uždavinio, priemonės pavadinimas |
2024 metų asignavimai |
2025 metų asignavimai |
2026 metų asignavimai |
Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, Nac. darbotvarkės, NPP ir (arba) nacionalinės plėtros programos akronimas ir elemento kodas |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11-002-12-11 (T) |
Kokybiškai ir efektyviai valdyti NTAKD žmogiškuosius ir finansinius išteklius |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
11-002-12-11-01 (TP) |
Valdyti finansinius ir materialinius išteklius, siekiant didinti NTAKD veiklos efektyvumą |
1 291,0 |
1 090,0 |
1 268,0 |
1 090,0 |
1 268,0 |
1 090,0 |
|
11-002-12-11-02 (TP) |
Plėtoti ir palaikyti socialinį dialogą su visuomene, teikiant jai laiku ir patikimą informaciją apie NTAKD, jos veiklą ir vykstančius pokyčius / tendencijas atitinkamose veiklos srityse |
10,0 |
– |
10,0 |
– |
10,0 |
– |
|
11-002-12-11-03 (TN) |
Pritraukti, išlaikyti ir ugdyti kompetentingus darbuotojus |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, iš viso |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
|
iš jo: 1.1. valstybės biudžeto lėšos |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
|
1.2. bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Kiti šaltiniai (ES finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos, nurodant atskirus šaltinius) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso programos tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms finansuoti |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
|
Iš jų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamoms tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
|
Iš jų iš kitų šaltinių finansuojamoms tęstinės veiklos ir pervedimų priemonėms |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso programai finansuoti (1+2) |
1 301,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
1 278,0 |
1 090,0 |
|
4 lentelė. (11-002) (V) Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento valdymo programos uždaviniai, priemonės, stebėsenos rodikliai ir jų reikšmės
Stebėsenos rodiklio kodas |
Uždavinių, priemonių, stebėsenos rodiklių pavadinimai ir matavimo vienetai |
Stebėsenos rodiklių reikšmės |
Susijęs strateginio planavimo dokumentas (VPNĮP, NPP, PP, RPP) |
||
2024 m. |
2025 m. |
2026 m. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7 |
11-002-12-11 (T) uždavinys. Kokybiškai ir efektyviai valdyti NTAKD žmogiškuosius ir finansinius išteklius |
|||||
R-11-002-12-11-01 |
Ataskaitinio laikotarpio valstybės biudžeto asignavimų išlaidoms ir turtui įsigyti panaudojimo dalis nuo suplanuoto biudžeto (procentais) |
98 |
98 |
98 |
|
11-002-12-11 (T) uždavinio 11-002-12-11-01 (TP) priemonė: Valdyti finansinius ir materialinius išteklius, siekiant didinti NTAKD veiklos efektyvumą |
|||||
V-11-002-12-11-01-01 |
Sudarytų skaitmeninės kilmės dokumentų dalis nuo visų NTAKD rengiamų dokumentų (procentais) |
80 |
95 |
95 |
|
V-11-002-12-11-01-02 |
Elektroninėmis priemonėmis atlikti prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės viešieji pirkimai (ne mažiau kaip) (procentais) |
75 |
80 |
85 |
|
11-002-12-11 (T) uždavinio 11-002-12-11-02 (TP) priemonė: Plėtoti ir palaikyti socialinį dialogą su visuomene, teikiant jai laiku ir patikimą informaciją apie NTAKD, jos veiklą ir vykstančius pokyčius / tendencijas atitinkamose veiklos srityse |
|||||
R-11-002-12-11-02-01 |
Parengtos ir laiku išplatintos objektyvios, patikimos informacijos NTAKD svetainėje ir socialiniuose tinkluose apie įstaigos vykdomą veiklą, dalis (procentais) |
95 |
95 |
95 |
|
11-002-12-11 (T) uždavinio 11-002-12-11-03 (TN) priemonė: Pritraukti, išlaikyti ir ugdyti kompetentingus darbuotojus |
|||||
V-11-002-12-11-03-01 |
NTAKD darbuotojų, kurie per ataskaitinius metus bent kartą tobulino kvalifikaciją, dalis nuo visų įstaigos darbuotojų (procentais) |
25 |
30 |
35 |
|
V SKYRIUS
ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI
5 lentelė. Informacija apie NTAKD žmogiškuosius išteklius ir asignavimus jiems išlaikyti (tūkst. eurų)
Eil. Nr.
|
Įstaigos pavadinimas |
2024 metai |
2025 metai |
2026 metai |
||||||
Pareigybių skaičius |
Išlaidos darbo užmokesčiui |
Pareigybių skaičius |
Išlaidos darbo užmokesčiui |
Pareigybių skaičius |
išlaidos darbo užmokesčiui |
|||||
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
iš viso |
iš jų valstybės tarnautojai |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1 |
NTAKD |
42 |
32 |
1 090,0 |
42 |
32 |
1 090,0 |
42 |
32 |
1 090,0 |
Iš viso: |
42 |
32 |
1 090,0 |
42 |
32 |
1 090,0 |
42 |
32 |
1 090,0 |