LIETUVOS RESPUBLIKOS

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAI KURIŲ PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 29 d. Nr. T3-73

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr.104-2322; 2010, Nr.15-699) 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 2011, Nr. 38-1804), atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 80-3925) ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. V-1240 „Dėl Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 92-4397), Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ nuostatus;

1.2. Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ nuostatus;

1.3. Prienų lopšelio-darželio „Saulutė“ nuostatus;

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Prienų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T3-161 „Dėl kai kurių Prienų rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.11 ir 1.12 punktus;

2.2. Prienų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T3-314 „Dėl Prienų Nemuno pradinės mokyklos ir Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ 1.2 punktą.

3. Įpareigoti Prienų rajono savivaldybės švietimo įstaigų vadovus įregistruoti nuostatus VĮ Registrų centre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Vytas Bujanauskas

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2012 m. kovo 29 d.

sprendimu Nr. T3-73

 

 

PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „GINTARĖLIS“

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Gintarėlis“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Gintarėlis“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Gintarėlis”. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1995 m. birželio 14 d., kodas 190213141.

3. Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1988 m. lapkričio 9 d.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126   Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:

6.1. tvirtina Lopšelio-darželio nuostatus;

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Lopšelio-darželio direktorių;

6.3. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio buveinės pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio reorganizavimo ar likvidavimo;

6.5. tvirtina didžiausią leistiną etatinių pareigybių skaičių;

6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6.7. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.8. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Lopšelio-darželio nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Lopšelio-darželio buveinė – Statybininkų g.17, LT-59136 Prienai.

8. Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

9. Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.

10. Mokymo kalba – lietuvių.

11. Mokymo forma – dieninė.

12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa.

13. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ padaliniai (skyriai):

13.1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ Strielčių ikimokyklinio ugdymo skyrius:

13.1.1. Buveinė – Darželio g. 1, Strielčių kaimas, Ašmintos seniūnija, LT-59104 Prienų rajono savivaldybė.

13.1.2. Lopšelio-darželio skyriaus grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla;

13.1.3. mokymo kalba – lietuvių;

13.1.4. mokymo forma – dieninė.

14. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

15. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas;

16. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

16.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

16.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.

17. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.

18. Uždaviniai:

18.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

18.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

18.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;

18.4. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo tęstinumą;

18.5. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką.

19. Funkcijos:

19.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;

19.2. ugdymą vykdo vadovaudamasis individualia ikimokyklinio ugdymo programa „Vaivorykštė“;

19.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką;

19.4. teikia ugdytiniams reikiamą pagalbą;

19.5. sudaro vaikui palankias sąlygas perimti tautos kultūrinius pagrindus;

19.6. organizuoja papildomą vaikų ugdymą (tėvų pageidavimu ir esant finansinėms galimybėms);

19.7. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;

19.8. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

19.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

19.10. organizuoja mokinių maitinimą Lopšelyje-darželyje;

19.11. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. TEISĖS IR PAREIGOS

 

20.  Lopšelis-darželis gali:

20.1. Lopšelio-darželio nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

20.2. steigėjo leidimu steigti filialus, skyrius, įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas;

20.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;

20.4. pasirinkti mokymo metodus ir mokymo veiklos būdus;

20.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

20.6. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

20.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

20.8. turėti kitų nustatytų teisių, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

21. Lopšelis-darželis privalo:

21.1. užtikrinti ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;

21.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

21.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

21.4. sudaryti ugdymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;

21.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;

21.6. atlikti kitas teisės aktuose numatytas pareigas.

22. Vaiko teisės:

22.1. gauti geros kokybės švietimą;

22.2. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas;

22.3. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje, atitinkančioje higienos normas ir užtikrinančioje teisę į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį ugdytinių amžių, sveikatą, polinkius ir poreikius.

23. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:

23.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;

23.2. stebėti ir dalyvauti vaikų ugdymo ir ugdymo(si) procese;

23.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;

23.4. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;

23.5. sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai;

23.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;

23.7. mokėti mokestį už vaiko išlaikymą steigėjo nustatyta tvarka;

23.8. tėvai (globėjai), kurie nevykdo savo įsipareigojimų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

24. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:

24.1. tobulinti savo kvalifikaciją;

24.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;

24.4. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;

24.5. rengti individualias ugdymo programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;

24.6. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų saugumą, geros kokybės ugdymą;

24.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;

24.8. nešališkai vertinti vaikų ugdymosi pasiekimus;

24.9. nuolat informuoti tėvus (globėjus) apie vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;

24.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;

24.11. atsakingai tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.

25. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.

26. Mokytojai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatą, saugumą ir gyvybę buvimo Lopšelyje-darželyje ir organizuojamų renginių metu.

 

 

IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.

28. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

29. Direktorius:

29.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

29.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

29.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;

29.5. tvirtina tarifikacijas, tvarkaraščius ir darbuotojų darbo grafikus;

29.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

29.7. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

29.8. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

29.9. sudaro Lopšelio-darželio vardu sutartis Lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;              

29.10. organizuoja Lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

29.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

29.13. inicijuoja Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.15. atstovauja Lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

29.16. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

30. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.

31. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

31.1. vykdo direktoriaus įsakymu patvirtintame pareigybės apraše numatytas funkcijas;

31.2. į pareigas skiriamas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Lopšelio-darželio direktoriaus įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.

32.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių;

32.2. Mokytojų taryba: svarsto, analizuoja Lopšelio-darželio ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, analizuoja Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;

32.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

32.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;

32.5. Mokytojų tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio direktorius. Nutarimai priimami 2/3 balsų dauguma.

33. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.

34.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;

34.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;

34.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:

34.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;

34.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;

34.3.3. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir vaikų pasiekimus;

34.3.4. konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

34.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

34.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;

34.3.7. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jų prioritetus;

34.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

34.3.9. vertina mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą.

35. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir įstaigos direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.

 

V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

36. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, įstaigoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

37. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.

37.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;

37.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;

37.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

37.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;

37.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;

37.6. Kolegialiai svarsto Lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus;

37.7. Teikia siūlymus dėl įstaigos darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo.

38. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai;

38.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;

38.2. Tėvai tarpininkauja, teikia pasiūlymus, atstovauja grupės tėvų interesams.

39. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos dirba vadovaudamosi metiniais darbo planais ir šiais nuostatais.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

40. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.

42. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.

43. Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

44. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

45. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.

46. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką. 

47. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

48. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.

49. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

50. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.

51. Pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

52. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.

53. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

54. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

55. Lopšelio-darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir   steigėjas, jo įgaliotos institucijos.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

57. Informacija apie veiklą skelbiama viešai Lopšelio-darželio interneto svetainėje švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

58. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

59. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.

60. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.

61. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

64. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 63-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

65. Pranešimai apie Lopšelio-darželio reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Lopšelio-darželio interneto svetainėje.

______________________

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2012 m. kovo 29 d.

sprendimu Nr. T3-73

 

 

PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „PASAKA“

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Pasaka“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.   Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Pasaka“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Pasaka“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1994 m. spalio 19 d., kodas 290213480.      

3.   Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1973 m. vasario 16 d.

4.   Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.   Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6.   Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:

6.1. tvirtina Lopšelio-darželio nuostatus;

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Lopšelio-darželio direktorių;

6.3. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio buveinės pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio reorganizavimo ar likvidavimo;

6.5. tvirtina didžiausią leistiną etatinių pareigybių skaičių;

6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6.7. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.8. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Lopšelio-darželio nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

7.   Buveinė – F. Vaitkaus g. 4, LT-59113 Prienai.

8.   Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

9.   Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.

10. Mokymo kalba – lietuvių.

11. Mokymo forma – dieninė, savaitinė.

12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, specialiojo ugdymo programa.

13. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

14. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas.

15. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

15.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

15.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.

16. Lopšelio-darželio veiklos tikslas: padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.

17. Lopšelio-darželio uždaviniai:

17.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio amžiaus vaikų ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

17.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

17.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;

17.4. palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;

17.5. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo tęstinumą;

17.6. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką.

18. Funkcijos:

18.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;

 

18.2. ugdymą vykdo vadovaudamasis individualia ikimokyklinio ugdymo programa;

18.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

18.4. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

18.5. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir korekcinę pagalbą:

18.6. sudaro vaikui palankias sąlygas perimti tautos kultūrinius pagrindus;

18.7. skatina papildomą vaikų ugdymą (tėvų pageidavimu ir esant finansinėms galimybėms);

18.8. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;

18.9. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

18.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovau– damasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

18.11. organizuoja mokinių maitinimą Lopšelyje-darželyje;

18.12. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

18.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. TEISĖS IR PAREIGOS

 

 

19. Lopšelis-darželis gali:

19.1. Lopšelio-darželio nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

19.2. steigėjo leidimu steigti filialus, skyrius, įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas;

19.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;

19.4. pasirinkti mokymo metodus ir mokymo veiklos būdus;

19.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

19.6. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

19.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

19.8. turėti kitų nustatytų teisių, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

 

20. Lopšelis-darželis privalo:

20.1. užtikrinti ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;

20.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

20.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

20.4. sudaryti ugdymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;

20.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;

20.6. atlikti kitas teisės aktuose numatytas pareigas.

21. Vaiko teisės:

21.1. gauti geros kokybės švietimą;

21.2. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas;

21.3. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje, atitinkančioje higienos normas ir užtikrinančioje teisę į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį ugdytinių amžių, sveikatą, polinkius ir poreikius.

22. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:

22.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;

22.2. stebėti ir dalyvauti vaikų ugdymo ir ugdymo(si) procese;

22.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;

22.4. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;

22.5. sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai;

22.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;

22.7. mokėti mokestį už vaiko išlaikymą steigėjo nustatyta tvarka;

22.8. tėvai (globėjai), kurie nevykdo savo įsipareigojimų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

23. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:

23.1. tobulinti savo kvalifikaciją;

23.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;

23.4. dalyvauti mokyklos savivaldoje;

23.5. rengti individualias ugdymo programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;

23.6. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų saugumą, geros kokybės ugdymą;

23.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;

23.8. nešališkai vertinti vaikų ugdymosi pasiekimus;

23.9. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;

23.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;

23.11. atsakingai tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.

24. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.

25. Mokytojai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatą, saugumą ir gyvybę buvimo mokykloje ir organizuojamų renginių metu.

 

 

IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei Lopšelio-darželio metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.

27. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

28. Direktorius:

28.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

28.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

28.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

28.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;

28.5. tvirtina tarifikacijas, tvarkaraščius ir darbuotojų darbo grafikus;

28.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

28.7. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

28.8. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

28.9. sudaro Lopšelio-darželio vardu sutartis Lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;              

28.10. organizuoja Lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

28.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

28.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

28.13. inicijuoja Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

28.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

28.15. atstovauja Lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

28.16. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

29. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.

 

30. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

30.1. vykdo direktoriaus įsakymu patvirtintame pareigybės apraše numatytas funkcijas;

30.2. į pareigas skiriamas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Lopšelio-darželio direktoriaus įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.

31.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš jos narių;

31.2. Mokytojų taryba svarsto, analizuoja ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;

31.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

31.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;

31.5. Mokytojų tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio direktorius. Nutarimai priimami 2/3 balsų dauguma.

32. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.

32.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo principais bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;

32.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;

32.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:

32.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;

32.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;

32.3.3. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir vaikų pasiekimus;

32.3.4. konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

32.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

32.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;

 

32.3.7. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jų prioritetus;

32.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

32.3.9. vertina mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą.

33. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.

 

V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

34. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, Lopšelyje-darželyje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

35. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.

35.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;

35.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;

35.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

35.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;

35.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;

35.6. Kolegialiai svarsto Lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus;

35.7. Teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo.

36. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai.

36.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;

36.2. Tėvai tarpininkauja, teikia pasiūlymus, atstovauja grupės tėvų interesams.

37. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos dirba vadovaudamosi metiniais darbo planais ir šiais nuostatais.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

38. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.

40. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.

41. Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

 

VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

 

 

42. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

 

43. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.

 

44. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką. 

 

45. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

 

46. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydamas šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.

 

47. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

 

48. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.

 

49. Pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

 

50. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.

 

51. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

52. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

53. Lopšelio-darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas, jo įgaliotos institucijos.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

54. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

55. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.

56. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.

57. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

60. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 59-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

61. Pranešimai apie Lopšelio-darželio reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami rajono spaudoje.

________________________

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2012 m. kovo 29 d.

sprendimu Nr. T3-73

 

 

PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „SAULUTĖ“

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Prienų lopšelio-darželio „Saulutė“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Saulutė“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.   Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Saulutė“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Saulutė”. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1995 m. birželio 14 d., kodas 190212573.

3.   Lopšelio-darželio įsteigimo data – 1962 m. rugsėjo 1 d.

4.   Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.   Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6.   Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:

6.1. tvirtina Lopšelio-darželio nuostatus;

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Lopšelio-darželio direktorių;

6.3. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio buveinės pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio reorganizavimo ar likvidavimo;

6.5. tvirtina didžiausią leistiną etatinių pareigybių skaičių;

6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6.7. priima sprendimą dėl Lopšelio-darželio filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.8. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Lopšelio-darželio nuostatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.

7.   Lopšelio-darželio buveinė – J. Basanavičiaus g.16, LT-59151 Prienai.

8.   Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla.

9.   Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.

10. Mokymo kalba – lietuvių.

11. Mokymo forma – dieninė.

12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa.

13. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

14. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas.

15. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:

15.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

15.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.

16. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.

17. Uždaviniai:

17.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;

17.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

17.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;

17.4. palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;

17.5. užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo tęstinumą;

17.6. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką.

18. Funkcijos:

18.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;

 

18.2. ugdymą vykdo vadovaudamasis individualia ikimokyklinio ugdymo programa „Saulės zuikučiai“;

18.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

18.4. teikia ugdytiniams reikiamą pagalbą;

18.5. sudaro vaikui palankias sąlygas perimti tautos kultūrinius pagrindus;

18.6. organizuoja papildomą vaikų ugdymą (tėvų pageidavimu ir esant finansinėms galimybėms);

18.7. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;

18.8. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

18.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

18.10. organizuoja mokinių maitinimą Lopšelyje-darželyje;

18.11. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

18.12. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III. TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. Lopšelis-darželis gali:

19.1. Lopšelio-darželio nuostatuose nustatytu mastu prisiimti įsipareigojimus, sudaryti sutartis;

19.2. steigėjo leidimu steigti filialus, skyrius, įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas;

19.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;

19.4. pasirinkti mokymo metodus ir mokymo veiklos būdus;

19.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

19.6. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

19.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

19.8. turėti kitų nustatytų teisių, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.

20. Lopšelis-darželis privalo:

20.1. užtikrinti ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;

20.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

20.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

20.4. sudaryti ugdymo sutartį ir vykdyti sutartus įsipareigojimus;

20.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytinaims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;

20.6. atlikti kitas teisės aktuose numatytas pareigas.

21. Vaiko teisės:

21.1. gauti geros kokybės švietimą;

21.2. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas;

21.3. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje, atitinkančioje higienos normas ir užtikrinančioje teisę į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį ugdytinių amžių, sveikatą, polinkius ir poreikius.

22. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:

22.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;

22.2. stebėti ir dalyvauti vaikų ugdymo ir ugdymo(si) procese;

22.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;

22.4. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;

22.5. sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai;

22.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;

22.7. mokėti mokestį už vaiko išlaikymą steigėjo nustatyta tvarka;

22.8. tėvai (globėjai), kurie nevykdo savo įsipareigojimų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

23. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:

23.1. tobulinti savo kvalifikaciją;

23.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;

23.4. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;

23.5. rengti individualias ugdymo programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;

23.6. užtikrinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų saugumą, geros kokybės ugdymą;

23.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;

23.8. nešališkai vertinti vaikų ugdymosi pasiekimus;

23.9. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;

23.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;

23.11. atsakingai tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.

24. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.

25. Mokytojai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatą, saugumą ir gyvybę buvimo Lopšelyje-darželyje ir organizuojamų renginių metu.

 

IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei Lopšelio-darželio metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.

27. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

28. Direktorius:

28.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

28.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

28.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

28.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;

28.5. tvirtina tarifikacijas, tvarkaraščius ir darbuotojų darbo grafikus;

28.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

28.7. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

28.8. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;

28.9. sudaro Lopšelio-darželio vardu sutartis Lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;

28.10. organizuoja Lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

28.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

28.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

28.13. inicijuoja Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

28.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

28.15. atstovauja Lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

28.16. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

29. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.

30. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

30.1. vykdo direktoriaus įsakymu patvirtintame pareigybės apraše numatytas funkcijas;

30.2. į pareigas skiriamas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Lopšelio-darželio direktoriaus įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.

31.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš jos narių;

31.2. Mokytojų taryba svarsto, analizuoja ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;

31.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

31.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;

31.5. Mokytojų tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio direktorius. Nutarimai priimami 2/3 balsų dauguma.

32. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.

32.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo principais bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;

32.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;

32.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:

32.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;

32.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;

32.3.3. nagrinėja ugdymo sėkmingumą ir vaikų pasiekimus;

32.3.4. konsultuoja dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

32.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;

32.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;

32.3.7. nagrinėja mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jų prioritetus;

32.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

32.3.9. vertina mokytojų metodinius darbus bei mokytojų praktinę veiklą.

33. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.

 

V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

34. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, Lopšelyje-darželyje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

35. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.

35.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;

35.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;

35.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

35.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;

35.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;

35.6. Kolegialiai svarsto Lopšelio-darželio veiklos ir finansavimo klausimus;

35.7. Teikia siūlymus dėl Lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo.

36. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai.

36.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;

36.2. Tėvai tarpininkauja, teikia pasiūlymus, atstovauja grupės tėvų interesams.

37. Lopšelio-darželio savivaldos institucijos dirba vadovaudamosi metiniais darbo planais ir šiais nuostatais.

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

38. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.

40. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.

41. Lopšelio-darželio direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir mokytojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

42. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

43. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.

44. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.

45. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

46. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.

47. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

48. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.

49. Pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

50. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.

51. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

52. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

53. Lopšelio-darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas, jo įgaliotos institucijos.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

55. Informacija apie veiklą skelbiama viešai Lopšelio-darželio interneto svetainėje švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

56. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.

57. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.

58. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.

59. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

62. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 61-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

63. Pranešimai apie Lopšelio-darželio reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą skelbiami Lopšelio-darželio interneto svetainėje.

_________________