LIETUVOS RESPUBLIKOS
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAI KURIŲ PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 29 d. Nr. T3-73
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr.104-2322; 2010, Nr.15-699) 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 2011, Nr. 38-1804), atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 80-3925) ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. V-1240 „Dėl Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 92-4397), Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Prienų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T3-161 „Dėl kai kurių Prienų rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.11 ir 1.12 punktus;
3. Įpareigoti Prienų rajono savivaldybės švietimo įstaigų vadovus įregistruoti nuostatus VĮ Registrų centre.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d.
sprendimu Nr. T3-73
PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „GINTARĖLIS“
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Gintarėlis“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Gintarėlis“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Gintarėlis”. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1995 m. birželio 14 d., kodas 190213141.
6. Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa.
13. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ padaliniai (skyriai):
13.1. Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“ Strielčių ikimokyklinio ugdymo skyrius:
13.1.1. Buveinė – Darželio g. 1, Strielčių kaimas, Ašmintos seniūnija, LT-59104 Prienų rajono savivaldybė.
14. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
16. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:
17. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
18. Uždaviniai:
18.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;
18.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;
18.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;
19. Funkcijos:
19.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;
19.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką;
19.7. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;
19.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
19.11. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. TEISĖS IR PAREIGOS
20. Lopšelis-darželis gali:
20.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;
20.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
21. Lopšelis-darželis privalo:
21.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
21.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
22. Vaiko teisės:
23. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:
23.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;
23.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;
23.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;
24. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:
24.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
24.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;
24.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;
25. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.
IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.
28. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
29. Direktorius:
29.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;
29.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
31. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
32. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.
32.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių;
32.2. Mokytojų taryba: svarsto, analizuoja Lopšelio-darželio ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, analizuoja Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;
32.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
32.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;
33. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.
34.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;
34.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;
34.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:
34.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;
34.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;
34.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
34.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;
34.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
35. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir įstaigos direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.
V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
36. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, įstaigoje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
37. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.
37.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;
37.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;
37.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
37.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;
37.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
38. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai;
38.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
40. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.
42. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
44. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
45. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
46. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
47. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
48. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
49. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
50. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.
52. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.
53. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
54. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Informacija apie veiklą skelbiama viešai Lopšelio-darželio interneto svetainėje švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
58. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.
59. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
60. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
62. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
64. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 63-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d.
sprendimu Nr. T3-73
PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „PASAKA“
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Pasaka“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Pasaka“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Pasaka“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1994 m. spalio 19 d., kodas 290213480.
6. Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, specialiojo ugdymo programa.
13. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
15. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:
16. Lopšelio-darželio veiklos tikslas: padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
17. Lopšelio-darželio uždaviniai:
17.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio amžiaus vaikų ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;
17.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;
17.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;
18. Funkcijos:
18.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;
18.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
18.4. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
18.5. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir korekcinę pagalbą:
18.8. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;
18.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovau– damasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
18.12. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. TEISĖS IR PAREIGOS
19. Lopšelis-darželis gali:
19.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;
19.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
20. Lopšelis-darželis privalo:
20.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
20.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
21. Vaiko teisės:
22. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:
22.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;
22.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;
22.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;
23. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:
23.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
23.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;
23.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;
24. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.
IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei Lopšelio-darželio metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.
27. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
28. Direktorius:
28.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
28.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;
28.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
30. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
31. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.
31.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš jos narių;
31.2. Mokytojų taryba svarsto, analizuoja ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;
31.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
31.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;
32. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.
32.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo principais bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;
32.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;
32.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:
32.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;
32.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;
32.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
32.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;
32.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
33. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.
V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
34. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, Lopšelyje-darželyje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
35. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.
35.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;
35.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;
35.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
35.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;
35.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
36. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai.
36.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
38. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.
40. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
42. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
43. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
44. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
45. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
46. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršydamas šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
47. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
48. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.
50. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.
51. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
52. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.
55. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
56. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
58. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
59. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
60. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 59-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d.
sprendimu Nr. T3-73
PRIENŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „SAULUTĖ“
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų lopšelio-darželio „Saulutė“ nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja lopšelio-darželio „Saulutė“ (toliau – Lopšelis-darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, pagrindinę paskirtį, ugdymo kalbą ir ugdymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Prienų lopšelis-darželis „Saulutė“, trumpasis pavadinimas – Prienų l.-d. „Saulutė”. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre 1995 m. birželio 14 d., kodas 190212573.
6. Savininkas – Prienų rajono savivaldybė, kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba:
6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
12. Lopšelyje-darželyje vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo programa.
13. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
15. Lopšelio-darželio švietimo veiklos rūšys:
16. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius pažintinius poreikius ir padėti sėkmingai pasirengti mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
17. Uždaviniai:
17.1. teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą;
17.2. puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines), lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;
17.3. padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;
18. Funkcijos:
18.1. formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono ir šalies švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus, ir tenkina vaikų bei tėvų (globėjų) poreikius;
18.3. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
18.7. įgyvendina sveikatą stiprinančias, aplinką puoselėjančias, prevencines programas ir projektus;
18.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
18.11. viešai skelbia informaciją apie Lopšelio-darželio veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. TEISĖS IR PAREIGOS
19. Lopšelis-darželis gali:
19.3. vykdyti Lopšelio-darželio, rajono, Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka – šalies bei tarptautinius švietimo projektus;
19.5. pasirinkti veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, išanalizavus įsivertinimo rezultatus priimti sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
20. Lopšelis-darželis privalo:
20.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
20.5. sudaryti Vaiko gerovės komisiją, kuri organizuoja ir koordinuoja programų pritaikymą ugdytinaims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
21. Vaiko teisės:
22. Tėvų (globėjų) teisės, pareigos, atsakomybė:
22.1. prašyti ugdymo(si) sąlygų sveikoje ir saugioje aplinkoje visų socialinių, etninių ir kultūrinių grupių vaikams;
22.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(si) sąlygas ir rezultatus, bendrauti ir bendradarbiauti su mokytojais, vadovais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;
22.6. sudaryti vaikui saugias ir sveikas gyvenimo sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikui laiku būtų patikrinta sveikata;
23. Mokytojo (auklėtojo) teisės, pareigos ir atsakomybė:
23.2. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos normos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
23.7. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų Mokytojo etikos normų ir įstaigos darbo tvarką nustatančių dokumentų;
23.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai įstaigos vadovams ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;
24. Visų Lopšelio-darželio darbuotojų pareigos, teisės ir atsakomybė yra numatyta pareigybių aprašymuose.
IV. VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal strateginį planą, individualią ikimokyklinio ugdymo programą, kuriems pritaria Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, bei Lopšelio-darželio metinę veiklos programą, kuriai pritaria Lopšelio-darželio taryba.
27. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Prienų rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams. Direktorius į pareigas skiriamas ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Prienų rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui. Direktorius atskaitingas Prienų rajono savivaldybės tarybai ir Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriui.
28. Direktorius:
28.1. tvirtina Lopšelio-darželio struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
28.3. priima ugdytinius Prienų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.4. rengia Lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles ir, suderinęs su Lopšelio-darželio taryba, jas tvirtina;
28.6. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Lopšelio-darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.14. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29. Lopšelio-darželio direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi įstaigoje, už demokratinį jos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Lopšelio-darželio tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus.
30. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
31. Mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms mokytojų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio vadovai, visi įstaigoje dirbantys mokytojai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas.
31.1. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš jos narių;
31.2. Mokytojų taryba svarsto, analizuoja ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus, Lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;
31.3. Aprobuoja ugdymo turinio įgyvendinimą atitinkančią Lopšelio-darželio veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
31.4. Kartu su Lopšelio-darželio darbuotojais sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;
32. Metodinė grupė – įstaigoje veikianti mokytojų grupė, sudaryta pagal ugdymo koncentrą, sritį arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti.
32.1. Metodinė veikla grindžiama humaniškumo, demokratiškumo, viešumo ir atsinaujinimo principais bei vadybos profesionalumu, pedagogine iniciatyva ir bendradarbiavimu;
32.2. Metodinės grupės veiklos tikslas – siekti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo;
32.3. Metodinės grupės veiklos funkcijos:
32.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus, nustato metodinės veiklos prioritetus;
32.3.2. nagrinėja ir aprobuoja ugdymo programas ir teikia rekomendacijas direktoriui dėl jų tvirtinimo;
32.3.5. teikia siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
32.3.6. kartu su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, kokybę ir inovacijų diegimą;
32.3.8. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą, telkia mokytojus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;
33. Metodinės grupės veikla įteisinama ir reglamentuojama įstaigos nuostatuose ir direktoriaus patvirtintuose metodinės grupės veiklos nuostatuose; metodinei grupei vadovauja ir metodinę veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis ikimokyklinio ugdymo įstaigos nuostatais ir metodinės grupės veiklos nuostatais.
V. LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA
34. Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, Lopšelyje-darželyje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
35. Aukščiausia savivaldos institucija – Lopšelio-darželio taryba, telkianti tėvų (globėjų), mokytojų ir kitų bendruomenės narių atstovus, rėmėjus visų institucijos veiklos sričių klausimams aptarti, nagrinėti ir spręsti. Tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio taryba protokoliniu nutarimu.
35.1. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio vadovas negali būti tarybos pirmininku;
35.2. Tėvus – tris narius – į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – tris narius – Mokytojų taryba, darbuotojus – vieną narį – visuotinis darbuotojų susirinkimas;
35.3. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Lopšelio-darželio tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
35.4. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;
35.5. Lopšelio-darželio taryba numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja Lopšelio-darželio ir saugos darbe nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
36. Tėvų savivaldos institucijos yra grupių tėvų komitetai.
36.1. Atstovai į grupės tėvų komitetą – trys nariai – renkami grupės tėvų susirinkime, iš jų vienas deleguojamas į Lopšelio-darželio tarybą;
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
38. Direktoriaus pavaduotoją, pedagoginius darbuotojus bei aptarnaujantį personalą į darbą priima ir atleidžia Lopšelio-darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Lopšelio-darželio direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, pareigybės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų numatytų kriterijų.
40. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kriterijų bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų.
VII. LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
42. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatu, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
43. Lopšelis-darželis finansuojamas iš savivaldybės biudžeto pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas.
44. Švietimo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos ikimokyklinuko krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
45. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
46. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
47. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Taip pat užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
48. Lopšelis-darželis gali gauti paramą iš organizacijų, piliečių bei turėti pajamų už teikiamas paslaugas.
50. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio vadovo nustatyta tvarka.
51. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Prienų rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
52. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Informacija apie veiklą skelbiama viešai Lopšelio-darželio interneto svetainėje švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
56. Lopšelio-darželio nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Prienų rajono savivaldybės taryba.
57. Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ar papildomi Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, pasikeitus Lietuvos Respublikos įstatymams ir teisės aktams.
58. Nuostatų pakeitimą ar papildymą gali inicijuoti Prienų rajono savivaldybės taryba, Lopšelio-darželio direktorius, Lopšelio-darželio taryba, Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius.
60. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
62. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei nuostatų 61-ajame punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.