ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo tvarkOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 31 d. Nr. 1-TS-63

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Minimalių komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. D1-857 „Dėl Minimalių komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimų patvirtinimo“, 58 punktu, Anykščių rajono savivaldybės taryba:

N u s p r e n d ž i a patvirtinti Anykščių rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Meras                                                                                                                 Kęstutis Tubis


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. 1-TS-63

 

aNykŠČiŲ rajono SAVIVALDYBĖS komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Anykščių rajono savivaldybės (toliau Savivaldybė) komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintais Minimaliais komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimais (toliau Kokybės reikalavimai), Anykščių rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėmis (toliau –  Atliekų tvarkymo taisyklės) ir kitais teisės aktais.

2. Šis Tvarkos aprašas reglamentuoja Savivaldybės teritorijoje komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo organizavimą, stebėsenos ir kontrolės rodiklius ir jų kriterijus.

3. Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės tikslas – užtikrinti minimalius komunalinių atliekų (mišrių komunalinių, antrinių žaliavų, įskaitant pakuotės atliekas, buityje susidarančių didelių gabaritų, biologiškai skaidžių, statybos ir griovimo, pavojingų, naudotų padangų ir kitų buityje susidarančių atliekų) tvarkymo paslaugos, išskyrus komunalinių atliekų naudojimą ir šalinimą (toliau – Paslauga), kokybės reikalavimus.

4. Šis Tvarkos aprašas yra privalomas visiems komunalinių atliekų surinkimą ir vežimą vykdantiems asmenims, sudariusiems paslaugos teikimo sutartis su Savivaldybės administracija.

5. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Kokybės reikalavimuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO PASLAUGOS KOKYBĖS STEBĖSENOS ir kontrolėS VYKDYTOJAI

 

6.  Paslaugos kokybės stebėsena ir kontrolė vykdoma vadovaujantis Kokybės reikalavimais, Atliekų tvarkymo taisyklėmis, Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo sutartimi, sudaryta tarp Savivaldybės administracijos ir atliekų tvarkytojo, ir kitais teisės aktais.

7. Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo stebėseną vykdo atliekų tvarkytojas.

8. Paslaugos teikimo kontrolę organizuoja ir vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo priežiūros ir kontrolės komisija (toliau – Komisija), susidedanti iš nemažiau kaip 3 Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir/ar darbuotojų dirbančių, pagal darbo sutartis. Komisijos sudėtis ir darbo reglamentas (nuostatai) tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Vykdant Paslaugos teikimo kontrolę gali būti kviečiami dalyvauti valstybinių institucijų ir visuomeninių organizacijų atstovai bei kiti suinteresuoti asmenys.

9. Atliekų tvarkytojo funkcijos:

9.1. nuolatos vykdyti Paslaugos kokybės stebėseną;

9.2. Komisijai pareikalavus teikti reikalingą informaciją ir dokumentus;

9.3. paskirti atsakingus asmenis dalyvauti patikrinimuose, kai to paprašo Komisija;

9.4. atsakyti į atliekų turėtojų kreipimąsi raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu, pateikiant atsakymus į visus keliamus klausimus, susijusius su teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga Kokybės reikalavimuose nurodytais terminais ir būdais;

9.5. ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pagrįsto atliekų turėtojo skundo dėl Paslaugos netinkamo teikimo ar neteikimo gavimo imtis priemonių pašalinti skunde nurodytas priežastis;

9.6. vykdant Paslaugos kokybės stebėseną, registruojamų atliekų turėtojų kreipimųsi pagrindu kas mėnesį rengti paslaugos kokybės stebėsenos suvestines, kuriose būtų pateiktas gautų, pagrįstų, nepagrįstų kreipimųsi skaičius; pagal grafiką suteiktų ir nesuteiktų Paslaugų santykis, ir apie jų nagrinėjimo rezultatus teikti informaciją Savivaldybės administracijai;

9.7. Kokybės reikalavimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka kaupti ir ne mažiau kaip 3 (trejus) kalendorinius metus saugoti duomenis apie komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėseną.

10. Komisijos funkcijos:

10.1. vykdyti Paslaugos teikimo kontrolę, kad būtų užtikrintas komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos visuotinumas, prieinamumas, paslaugos atitiktų aplinkosaugos, techninius-ekonominius ir visuomenės sveikatos saugos kokybės reikalavimus; 

10.2. kontroliuoti, kaip atliekų tvarkytojas laikosi Kokybės reikalavimų, Atliekų tvarkymo taisyklių ir Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo sutarties reikalavimų;

10.3. nagrinėti atliekų tvarkytojų ir atliekų turėtojų ginčus dėl Paslaugos netinkamo teikimo ar neteikimo, taip pat gautus skundus dėl atliekų tvarkytojo ar atliekų turėtojo veiksmų;

10.4. analizuoti atliekų tvarkytojo pateiktas Paslaugos kokybės stebėsenos ataskaitas, teikti pasiūlymus komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje dalyvaujantiems asmenims komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybei gerinti;

10.5.  teikti siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl Paslaugos kokybės gerinimo.

 

III SKYRIUS

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO PASLAUGOS KOKYBĖS rodikliai ir jų

kriterijai

 

11. Paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės rodikliai ir jų kriterijai:

 

Ei. Nr.

Rodikliai

Kriterijai (matavimo vienetai)

1.

Tiekiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos visuotinumo užtikrinimas

 

Sudarytų atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutarčių skaičius (procentai)

 

2.

Atliekų turėtojų nemokamas aprūpinamas mišrių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinkimo priemonėmis (konteineriais)

Atliekų surinkimo priemonėmis aprūpintų atliekų turėtojų skaičius (procentai atskiroms priemonių rūšims).

Vienai antrinių žaliavų aikštelei tenkantis daugiabučių (ar privačių) namų gyventojų skaičius (vnt.)

 

3.

Informacijos teikimas ant atliekų surinkimo priemonių, nurodant, kokioms atliekoms surinkti jie skirti ir kokias atliekas į juos draudžiama mesti

Atliekų surinkimo priemonių su nurodyta informacija skaičius (vnt.)

 

4.

Paslaugos teikimo grafikų sudarymas, laikymasis ir viešinimas

Pagal grafikus suteiktų ir nesuteiktų paslaugų santykis, grafikų viešumo užtikrinimas (skelbtas/ neskelbtas)

 

5.

Netinkamų naudoti ir (ar) sugadintų atliekų surinkimo priemonių atnaujinimas

Netinkamų naudoti ir (ar) sugadintų atliekų surinkimo priemonių laiku pakeitimas ar suremontavimas (vnt.)

 

6.

Tvarkos ir švarios aplinkos užtikrinimo reikalavimų vykdymas konteinerių aikštelėse ar jų stovėjimo vietose

Konteinerių tuštinimo dažnumo ir konteinerių aikštelės ar stovėjimo vietos tvarkos ir švarios aplinkos užtikrinimo pažeidimų skaičius (vnt.)

 

7.

Bendro (kolektyvinio) naudojimo konteinerių ir antrinių žaliavų surinkimo konteinerių plovimo ir (ar) dezinfekavimo reikalavimų laikymasis

Konteinerių plovimo ir (ar) dezinfekavimo dažnumo ir priežiūros pažeidimų skaičius (vnt.)

 

8.

Mišrių komunalinių, antrinių žaliavų (įskaitant pakuotės atliekas), buityje susidarančių didelių gabaritų, biologiškai skaidžių, statybos ir griovimo, pavojingų atliekų, naudotų padangų, elektros ir elektroninės įrangos bei tekstilės atliekų rūšiuojamojo surinkimo vykdymas

Išrūšiuotų atliekų kiekis tonomis ir procentas nuo bendro surinkto komunalinių atliekų kiekio (proc.). 

Atliekų surinkimas apvažiavimo būdu skaičius (vnt.)

9.

Visuomenės informavimo reikalavimų vykdymas

Visuomenės informavimo priemonėms pateiktų informacijų skaičius (vnt.)

 

10.

Gautų kreipimųsi (skundų) nagrinėjimo reikalavimų vykdymas

Pagrįstų kreipimųsi (skundų) ir pašalintų trūkumų skaičius

 

11.

Atliekų tvarkytojo parengtų Paslaugos kokybės stebėsenos ataskaitų teikimas Savivaldybės administracijai iki kiekvienų metų vasario 15 d. už praėjusius metus ar Komisijai paprašius iki kitos įvardintos datos

Laiku parengtų ir pateiktų kokybės stebėsenos ataskaitų skaičius (vnt.)

 

 

IV SKYRIUS

PASLAUGOS KOKYBĖS STEBĖSENOS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS

 

12.  Paslaugos kokybės stebėsena ir kontrolė vykdoma vadovaujantis šio Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytais rodikliais ir kriterijais.

13. Paslaugos kokybės kontrolė gali būti planinė ir neplaninė.

14. Planinė kontrolė vykdoma vadovaujantis Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės kontrolės metiniu planu (toliau – Planas), kurį rengia ir tvirtina Komisija.

15. Neplaninė kontrolė vykdoma:

15.1. gavus Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimą, valstybinių institucijų ir visuomeninių organizacijų, gyventojų, atliekų turėtojų rašytinį motyvuotą prašymą;

15.2. gavus informaciją dėl atliekų tvarkytojo veiklos ar neveikimo, galinčios prieštarauti teisės aktams, bei apie galimą žalos kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimą;

15.3. gavus skundą;

15.4. siekiant įvertinti, ar buvo pašalinti atliekų tvarkytojo veiklos ankstesnės kontrolės metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

15.5. siekiant patikrinti Paslaugos teikimą.

16. Patikrinimo metu surašomas patikrinimo aktas, kurį pasirašo patikrinimą atlikę Komisijos nariai ir patikrinime dalyvavę asmenys. 

 

V SKYRIUS

Tvarkos APRAŠO priežiūra ir kontrolė

 

17. Atliekų tvarkytojas privalo sudaryti galimybę Komisijai vykdyti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės kontrolę be atskiro pranešimo apie planuojamą patikrinimą.

18. Komisijai patikrinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus, patikrinimo aktas perduodamas Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris priima reikalingus sprendimus atliekų tvarkymo paslaugos kokybei gerinti.

19. Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės duomenis Komisija kaupia ir saugo ne mažiau kaip 3 (trejus) kalendorinius metus.

20. Šio Tvarkos aprašo įgyvendinimą vykdo ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

 

______________________