UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. gruodžio 23 d. Nr. TS-312
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ 209 punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimą Nr. TS-130 „Dėl Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir Utenos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. TS-312
STRATEGINIO PLANAVIMO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas) pateikiami strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) principai, Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų (toliau – strateginio planavimo dokumentai) sistema, strateginio planavimo dokumentų struktūra, šių dokumentų rengimo ir įgyvendinimo procesai, taip pat įgyvendinimo priežiūra ir viešinimas.
2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Utenos rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – strateginis plėtros planas) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentais ir Utenos regiono plėtros planu.
2.3. Utenos rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau - strateginis veiklos planas) - 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, rengiamas siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus Utenos regiono plėtros plano ir (arba) Savivaldybės strateginio plėtros plano nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti. Pažangos ir tęstinės veiklos išlaidų (priemonių) nustatymo schema pateikiama Tvarkos aprašo 1 priede.
2.4. Utenos rajono savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos planai – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalių (tikslų, uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija ar padalinys, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kurie rengiami atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jiems skirti asignavimus.
2.5. Utenos rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau - programa) – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.6. Utenos rajono savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus.
2.7. Utenos rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir Savivaldybės įmonių veiklos planai – dokumentai, kuriuose pateikiama įmonės misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai.
2.8. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programa - ilgesnio nei 3 metų laikotarpio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus. Vienos ar kelių veiklos sričių programos rengiamos, kai šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
2.10. Misija – glaustai suformuluotas pagrindinis institucijos funkcionavimo tikslas, apibūdinantis jos pagrindines veiklos kryptis.
2.11. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.
2.12. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.
2.13. Pažangos uždavinys – tam tikros veiklos srities pokytis, įtvirtintas strateginio lygmens planavimo dokumentuose, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą.
2.14. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.
2.15. Pažangos priemonė – kryptingas strateginio valdymo sistemos dalyvių veiksmų rinkinys, nustatantis tam tikro pažangos uždavinio įgyvendinimo būdą.
2.16. Tęstinė priemonė/ veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo.
2.17. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.
2.18. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.
2.19. Rezultato kriterijus – rodiklis, kuriuo parodoma nauda, kurią gauna tiesioginiai programos naudos gavėjai įgyvendinus pažangos uždavinį, pažangos priemonę, tęstinės veiklos uždavinį ir (arba) tęstinės veiklos priemonę. Rezultato rodikliu parodomas atitinkamo uždavinio arba priemonės turinys ir tiesioginiai rezultatai. Rezultato vertinimo rodikliais matuojami svarbiausi veiksniai, kurie daro įtaką poveikio vertinimo rodiklių pasiekimui.
2.20. Produkto kriterijus – rodiklis arba kelių rodiklių visuma, įvertinama, ar įgyvendintas projektas ir (arba) jo veiklos. Produkto rodiklis gali būti nustatomas ir pažangos arba tęstinės veiklos priemonėms, kai siekiama įvertinti veiklos apimtis.
2.21. Efekto (poveikio) kriterijus – strateginio tikslo pasiekimo vertinimo rodiklis, parodantis naudą, kurią, įgyvendinant atitinkamą tikslą patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir visuomenė.
2.22. Veiklos efektyvumo kriterijus – rodiklis, kurio pagalba galima įvertinti, kaip efektyviai panaudoti ištekliai sukuriant tam tikrus produktus ar siekiant rezultatų, t.y. nurodo išteklių (finansinių, žmogiškųjų, laiko ir kitų) ir sukurtų produktų ar pasiektų rezultatų santykį.
2.23. Strateginio valdymo sistemos dalyvis – subjektas, dalyvaujantis Savivaldybės strateginio valdymo procesuose:
2.23.3. Įstaigos, kurių vadovai yra savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, kaip jie apibrėžti Biudžeto sandaros įstatyme, ir kitos Savivaldybės tarybos įsteigtos biudžetinės įstaigos;
2.24. Programų koordinatoriai – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos skyriai ir /ar darbuotojai, atsakingi už tam tikros strateginio veiklos plano programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą. Jie vykdo šias funkcijas:
2.25. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Metodika).
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Utenos rajono savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro ilgos, vidutinės ir trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentai ir savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
4. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiais principais:
4.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;
4.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus yra nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;
4.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų bei naujų veiklos tobulinimo būdų;
4.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai jiems įgyvendinti yra nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos yra vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt;
5. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro (Tvarkos aprašo 2 priedas):
5.1. Savivaldybės bendrasis planas, kuris rengiamas teisės aktų nustatyta tvarka - tvirtina Savivaldybės taryba;
5.2. Savivaldybės strateginis plėtros planas (rengiamas trejų - septynerių metų laikotarpiui) - tvirtina Savivaldybės taryba;
5.4. Savivaldybės strateginis veiklos planas (rengiamas trejų metų laikotarpiui ir tikslinamas kiekvienais metais) - tvirtina Savivaldybės taryba;
5.5. Savivaldybės finansų planavimo dokumentai, kurie rengiami teisės aktų nustatyta tvarka - tvirtina Savivaldybės taryba;
5.6. metiniai veiklos planai (rengiami kiekvienais biudžetiniais metais), kuriuos tvirtina: Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau – Seniūnijų) metinius veiklos planus – Savivaldybės administracijos direktorius; Utenos rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų - biudžetinės įstaigos vadovas, suderinęs su Savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu (netaikoma švietimo įstaigoms ir Utenos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai).
6. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir Utenos regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą (Tvarkos parašo 3 priedas).
7. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant Savivaldybės strateginį veiklos planą, veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai.
8. Savivaldybės planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimas planuojamas per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.
9. Savivaldybės strateginis plėtros planas ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos turėtų būti pradėtos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtintos iki Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą.
III SKYRIUS
STRATEGINIO PLĖTROS PLANO ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
11. Strateginio plėtros plano struktūra:
11.1. bendroji informacija - nurodomas strateginio plėtros plano parengimo tikslas, įgyvendinimo laikotarpis, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat gali būti pateikiama kita svarbi informacija;
11.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė - pateikiama savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus;
11.3. Savivaldybės plėtros vizija nusako ilgalaikius tikslus, parodo Savivaldybės veiklos plėtros mastą, atitinka bendruomenės lūkesčius ir tarnauja kaip orientyras nustatant plėtros tikslus. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą ir sutelkti ateities iššūkiams - norimai būklei pasiekti;
11.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės. Nustatomi atskirų veiklos sričių plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, pagrindinės priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei. Nustatant tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmes, yra nurodomos bazinės (praėjusių kalendorinių metų) planuojamos tarpinės ir galutinės Savivaldybės strateginio plėtros plano laikotarpio vertinimo kriterijų reikšmės;
11.6. Regiono plėtros plano pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja Savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti.
12. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma strateginio plėtros plano arba strateginio veiklos plano programos struktūra.
14. Strateginio plėtros plano rengimui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės iš Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų atstovų, interesų grupių (bendruomenės) atstovų.
15. Rengiant strateginį plėtros planą turi būti informuojama ir konsultuojamasi su interesų grupėmis (bendruomenėmis) bei siekiama kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir parneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotomis šalimis.
16. Savivaldybės administracija gali pasitelkti išorės ekspertus kai kuriems Savivaldybės strateginio plėtros ar strateginio veiklos plano rengimo darbams atlikti.
17. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
17.1. Aplinkos analizė ir pirminių pasiūlymų dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų rengimas. Savivaldybės strateginio plėtros planas rengiamas vadovaujantis valstybės planavimo dokumentais, Utenos regiono plėtros planu, Savivaldybės teritorijos bendruoju ir specialiaisiais planais. Atliekama nuodugni socialinės – ekonominės būklės analizė. Analizės išvados naudojamos pasiūlymams dėl šio plano prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių nustatyti ir pagrįsti.
17.2. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto rengimas. Atsižvelgiant į aplinkos analizės išvadas, valstybės ir Utenos regiono plėtros plano nuostatas, formuluojama Savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai, kurie aptariami darbo grupėse. Formuluotės patikslinamos pagal gautas pastabas ir siūlymus. Tada formuluojami šio plano tikslai, uždaviniai, prireikus numatomos priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, numatomi finansiniai ir žmogiškieji ištekliai;
17.3. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto svarstymas ir tvirtinimas. Parengtas strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas jo viešas svarstymas. Pasibaigus viešam svarstymui, esant poreikiui, darbo grupės patikslintą strateginio plėtros plano projektą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
18. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi strateginio plėtros plano priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama strateginio plėtros plano struktūros dalis.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
20. Savivaldybės strateginiame veiklos plane pateikiama ši informacija:
20.2. Savivaldybės strateginiame plėtros plane nurodyti savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;
20.3. Planuojami 3 metų asignavimai, skirti Nacionaliniame pažangos plane ir(ar) Savivaldybės strateginio plėtros plano programose numatytoms pažangos priemonėms ir(ar) projektams įgyvendinti;
20.9. Savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, kuriuos raštu teikia Savivaldybei minėtos įmonės;
21. Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas kasmet spalio – gruodžio mėnesiais, planuojant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.
22. Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:
23. Savivaldybės strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės bendruoju planu ir jo sprendiniais, Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Metodika, Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatais (planų įgyvendinimo ataskaitomis), Savivaldybės veiklos prioritetais, kitais su strateginiu planavimu susijusiais teisės aktais.
24. Savivaldybės strateginis veiklos plano rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės administracija.
25. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma strateginio planavimo priežiūros komisija, strateginio planavimo grupė, skiriami strateginio veiklos plano programų koordinatoriai.
26. Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą rengia strateginio planavimo grupė ir strateginio veiklos plano programų koordinatoriai, kurie į strateginio veiklos plano rengimo procesą įtraukia Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, kitų įstaigų bei kitų interesų grupių (bendruomenės) atstovus.
27. Savivaldybės strateginio veiklos plano ir programų rengimo formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
29. Savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo grafikas derinamas su Savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiku, kurį kasmet parengia skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti.
30. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą ir apskaitą, įvertinęs Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių resursų galimybes, parengia Savivaldybės trejų metų maksimalių asignavimų prognozę programų projektams rengti ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, kuris maksimalių asignavimų prognozę, suderinęs su strateginio planavimo grupe, teikia strateginio veiklos plano programų koordinatoriams, o programų koordinatoriai – programų priemonių vykdytojams.
32. Programų koordinatoriai, bendradarbiaudami su skyriumi, atsakingu už strateginį planavimą, su skyriumi, atsakingu už finansų valdymą ir apskaitą, programos priemonių vykdytojais bei įtraukdami į strateginio veiklos plano programos rengimo procesą interesų grupių (bendruomenių) atstovus, pagal nustatytas formas rengia strateginio veiklos plano programų projektus ir pateikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.
33. Rengiant Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ir/ar metinių planų projektus programų koordinatoriai ir programų priemonių vykdytojai (Savivaldybės administracijos padaliniai, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos) turi vadovautis šios Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytais dokumentais, Savivaldybės veiklos prioritetais bei pagal galimybes naudoti Savivaldybėje įdiegtus programinio biudžeto bei priežiūros sisteminius įrankius.
34. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, sujungia programų koordinatorių programas, suformuoja Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą ir pateikia svarstyti strateginio planavimo grupei ir strateginio planavimo priežiūros komisijai.
35. Strateginio planavimo grupė:
36. Strateginio planavimo priežiūros komisija:
36.1. svarsto, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės prioritetų, tikslų, uždavinių ir įgyvendinimo priemonių;
36.2. įvertina Savivaldybės strateginio veiklos plano programų projektų suderinamumą su Savivaldybės strateginiais tikslais;
37. Strateginio veiklos plano programų koordinatoriai:
37.1. kasmet peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti;
37.2. surenka iš biudžeto asignavimų valdytojų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;
38. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą:
38.1. atlieka aplinkos analizę, gavęs reikalingą informaciją iš programų koordinatorių ir priemonių vykdytojų;
38.3. įvertina ir užtikrina Savivaldybės strateginio veiklos plano dalių suderinamumą ir loginį vientisumą, strateginių planų tarpusavio suderinamumą;
39. Savivaldybės administracija, seniūnijos ir savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurioms planuojami asignavimai Savivaldybės biudžete:
40. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje.
41. Strateginio planavimo darbo grupė išnagrinėja gautus pasiūlymus, derina su strateginio planavimo priežiūros komisija ir prireikus patikslina projektą.
42. Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus, strateginio veiklos plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
43. Atsižvelgiant į patvirtintą Savivaldybės strateginį veiklos planą, rengiamas kiekvienos Savivaldybės biudžetinės švietimo įstaigos (toliau – Mokykla) strateginis planas, kurį tvirtina Mokyklos direktorius pritarus Mokyklos tarybai, Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui. Strateginis planas ateinantiems trejiems metams turi būti patvirtintas iki vasario 1 d. ir gali būti tikslinamas pagal poreikį. Strateginio plano ataskaitą tvirtina Mokyklos direktorius. Strateginio plano ataskaita turi būti patvirtinta iki birželio 1 d., pasibaigus Strateginio plano įgyvendinimo laikotarpiui.
V SKYRIUS
METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
44. Patvirtinus strateginį veiklos planą, Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinės įstaigos rengia savo metinius veiklos planus, kuriuose nurodoma, kokių Savivaldybės strateginiame veiklos plane nustatytų veiklos tikslų ir pažangos ir tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo siekiama einamaisiais metais.
45. Metiniuose veiklos planuose detalizuojamos Savivaldybės strateginiame veiklos plane priskirtos vykdyti priemonės pagal patvirtintus priemonių įgyvendinimui savivaldybės biudžeto asignavimus.
46. Metinio veiklos plano struktūra:
46.1. tikslai ir uždaviniai - iš strateginio įstaigos veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai arba suformuluojami siauresni, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios Savivaldybės institucijos ar įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant strateginio įstaigos veiklos plano programą, indėlį;
46.2. priemonės - perkeliamos einamiesiems biudžetiniams metams aktualios strateginio įstaigos veiklos plano priemonės;
46.3. veiklos - priemonių įgyvendinimas detalizuojamas, nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus. Veiklos formuluojamos numatomų vykdyti projektų ar veiksmų pagrindu;
46.4. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai - metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms Savivaldybės institucijos ar įstaigos funkcijoms atlikti;
46.5. atsakingi vykdytojai - prie veiklų nurodomi už jų įgyvendinimą atsakingi vykdytojai. Kaip vykdytojai gali būti nurodomi Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos arba darbuotojai, Savivaldybės įstaigos, jų struktūriniai padaliniai arba darbuotojai;
48. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
49. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys/skyriai.
50. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus bei gyventojus.
51. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia įstaigų vadovai, darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.
52. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui ir turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų kovo mėn.
53. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, suderinus su administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, teikiami tvirtinti biudžetinės įstaigos vadovui ir turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų kovo 31 d. (netaikoma Utenos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai).
VI SKYRIUS
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR METINIŲ VEIKLOS PLANŲ STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS
55. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, bei Savivaldybės administracijos direktoriui ir biudžetinės įstaigos vadovui patvirtinus metinius veiklos planus, pradedamas Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimas.
56. Pradėjus įgyvendinti Savivaldybės strateginį veiklos planą, prasideda nuolatinė Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, programų koordinatoriams, asignavimų valdytojams nuolat stebėti Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.
57. Savivaldybės ir įstaigų strateginių veiklos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo lygio ir pažangos stebėseną.
58. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo principai:
58.1. tikslingumas – renkami tie stebėsenos duomenys, kurie reikalingi ir naudingi atsiskaitant už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus, priimant sprendimus dėl valdymo tobulinimo;
58.2. patikimumas – stebėsenos duomenys renkami, apdorojami ir analizuojami taikant pasirinktas duomenų patikimumo užtikrinimo priemones;
58.3. subalansuotumas – vykdant stebėseną ne tik renkami ir apdorojami duomenys, bet ir atliekama jų įvairiapusė analizė, siekiant pateikti objektyviais duomenimis pagrįstus pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo ir stebėsenos analizės išvadas panaudoti sprendimų priėmimo procese;
58.4. suderinamumas – įgyvendinimo stebėsena derinama su kitomis įrodymais pagrįstomis priemonėmis (veiklos auditu, programų vertinimu, funkcijų ar veiklos peržiūra, veiklos gebėjimų vertinimu ir kita);
59. Strateginis veiklos planas tikslinamas, vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.
60. Pasiūlymus raštu ir žodžiu dėl Savivaldybės strateginio veiklos plano tikslinimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, asignavimų valdytojai, kiti interesų grupių (bendruomenės) atstovai.
61. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išnagrinėjęs pateiktus pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano tikslinimo, teikia įvertintų pasiūlymų ir/arba patikslinto strateginio veiklos plano projektą svarstyti strateginio planavimo priežiūros komisijai.
62. Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus Savivaldybės strateginio veiklos plano tikslinimo projektui, siūlo jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.
63. Savivaldybės strateginis veiklos planas tikslinamas pagal poreikį, bet ne dažniau kaip kartą per ketvirtį.
64. Pasibaigus kalendoriniams metams, rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos.
65. Metinio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
66. Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys/skyriai.
67. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas rengia įstaigų darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos, suderinus raštu su Administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu teikiami tvirtinti biudžetinės įstaigos vadovui. Ataskaitos turi būti patvirtintos iki kiekvienų metų kovo 31 d.
68. Seniūnijų metines veiklos ataskaitas rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai. Seniūnijų metinės veiklos ataskaitos aptariamos su seniūnaičiais, vietos gyventojais ar bendruomeninių organizacijų atstovais.
69. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinės veiklos ataskaitos turi būti patvirtintos iki kiekvienų metų balandžio 1 d.
70. Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovų įsakymais patvirtintos metinės veiklos ataskaitos paskelbiamos įstaigų interneto svetainėse.
71. Atitinkamų metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet vasario – kovo mėn., vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie metinio veiklos plano įgyvendinimą ir kita svarbia susijusia informacija (pasiekta pažanga, iškylančios problemos ir galimi iššūkiai, t. y. akcentuojami pasiekti rezultatai, o ne vykdyta veikla ar atliktos funkcijos).
72. Savivaldybės strateginio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
73. Strateginio veiklos plano veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie:
73.5. siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo/keitimo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;
74. Programų koordinatoriai rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie programų įgyvendinimą iki kiekvienų metų balandžio 15 d.
75. Skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą, rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie Savivaldybės biudžeto vykdymą ir asignavimų panaudojimą iki kiekvienų metų balandžio 15 d.
76. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, rengia Savivaldybės strateginio veiklos plano ataskaitos projektą iki kiekvienų metų balandžio 30 d.
77. Parengęs Savivaldybės strateginio veiklos plano ataskaitos projektą, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo svarstymą strateginio planavimo priežiūros komisijos posėdyje.
78. Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus Savivaldybės strateginio veiklos plano ataskaitai, ji teikiama svarstyti ir pritarti Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų birželio 1 d.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
80. Metiniuose veiklos planuose numatytos veiklos ir siekiami rezultatai gali būti naudojami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų valstybės tarnautojų veiklos užduotims nustatyti ir jų veiklos rezultatams vertinti.
Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
1 priedas
PAŽANGOS IR TĘSTINĖS VEIKLOS IŠLAIDŲ (PRIEMONIŲ) NUSTATYMO SCHEMA
Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
2 priedas
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA
Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo
4 priedas
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO, SVARSTYMO, TVIRTINIMO IR ATSISKAITYMO UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS CIKLAS