ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ LIEPORIŲ PRADINĖS MOKYKLOS IR ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO PATVIRTINIMO
2014 m. gegužės 29 d. Nr. T-141
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsniu, 2.101 straipsniu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, įgyvendindama Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. T-308 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ VI skyriaus 2.1.1, 2.1.3, 3.1.1 punktus, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Baigti Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimą 2014 m. rugpjūčio 29 d.
2. Patvirtinti Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).
4. Įgalioti Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorių pasirašyti 3 punktu patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
5. Pripažinti netekusiais galios:
5.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. T-218 „Dėl Šiaulių Gegužių progimnazijos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą;
6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 3 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-141
ŠIAULIŲ LIEPORIŲ PRADINĖS MOKYKLOS IR ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 ir 2.101 straipsniais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1, 5 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. T-308 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ VI skyriaus 2.1.1, 2.1.3, 3.1.1 punktais.
II. REORGANIZUOJAMAS JURIDINIS ASMUO
7. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.
III. REORGANIZAVIME DALYVAUJANTIS JURIDINIS ASMUO
13. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.
IV. REORGANIZAVIMO TIKSLAS, REORGANIZAVIMO BŪDAS.
PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ BAIGIANTYS IR VEIKLĄ TĘSIANTYS
JURIDINIAI ASMENYS
15. Tikslas – sudaryti visiems mokiniams vienodas kokybiško ugdymo(si) sąlygas maksimaliai išnaudojant ugdymo plano galimybes; stambinti mokyklas siekiant optimalaus mokinių skaičiaus, kuris garantuotų mokytojų darbo vietų stabilumą; mažinti administravimo lėšas; tikslingiau paskirstyti ir naudoti mokinio krepšelio lėšas įgyvendinant ugdymo programas, savivaldybės biudžeto lėšas – modernizuojant ir turtinant ugdymo aplinką.
16. Reorganizavimo būdas – Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos prijungimas prie Šiaulių Gegužių progimnazijos.
17. Šiaulių Lieporių pradinė mokykla po reorganizavimo baigia veiklą kaip juridinis asmuo nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro dienos, bet ne vėliau kaip 2014 m. rugpjūčio 29 d.
V. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS
19. Reorganizavimas grindžiamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 ir 2.101 straipsniais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2, 5 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais. Reorganizavimas vykdomas norint efektyviau panaudoti Šiaulių Lieporių pradinei mokyklai ir Šiaulių Gegužių progimnazijai skiriamus asignavimus.
VI. REORGANIZUOJAMO JURIDINIO ASMENS TAPIMAS JURIDINIU ASMENIU, TĘSIANČIU VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO, IR REORGANIZUOTO JURIDINIO ASMENS TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO TVARKA
21. Reorganizuojama Šiaulių Lieporių pradinė mokykla prijungiant ją prie Šiaulių Gegužių progimnazijos.
22. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos reorganizavimas baigiamas iki 2014 m. rugpjūčio 29 d. Nuo šios datos Šiaulių Gegužių progimnazijai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos teisės ir pareigos (pagal civilines, darbo sutartis, sutartis su mokyklos mokiniais ar jų tėvais).
23. Asmenų, su kuriais darbo sutartys sudarytos Šiaulių Lieporių pradinėje mokykloje, darbo teisiniai santykiai tęsiasi toliau. Darbo sutartys dėl darbovietės struktūrinių pasikeitimų ar kitų Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytų priežasčių gali būti nutraukiamos tik šiame Kodekse numatytais pagrindais.
VII. JURIDINIO ASMENS VALDYMO IR KITIEMS ORGANAMS,
ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJAMS SUTEIKIAMOS PAPILDOMOS TEISĖS
25. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įgaliojami ir įpareigojami pateikti Aprašą Juridinių asmenų registrui.
26. Po Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos Juridinių asmenų registrui visus dokumentus pateikia Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorius.
27. Reorganizavimo sąlygas įgyvendina ir reorganizavimo procedūras atlieka Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta reorganizavimo komisija.
28. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įpareigojami iki 2014 m. balandžio 10 d. viešai paskelbti ir raštu informuoti visus kreditorius apie įstaigų reorganizavimą ir Aprašo parengimą.
29. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įpareigojami raštu pranešti kiekvienam mokiniui apie Šiaulių miesto savivaldybės tarybos priimtą sprendimą dėl mokyklos reorganizavimo ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos.
30. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos direktorius teisės aktų nustatyta tvarka įspėja įstaigos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, apie galimą darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ar darbo sutarties nutraukimą.
VIII. JURIDINIO ASMENS TURTO ĮVERTINIMAS IR INVENTORIZAVIMAS, APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ
PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA
32. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turtas turi būti inventorizuotas 2014 m. liepos 1 d. Turtas įvertinamas balansine verte. Šiaulių miesto savivaldybei Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turtas turi būti perduotas iki 2014 m. rugpjūčio 29 d.
33. Iki 2014 m. rugpjūčio 1 d. turi būti sudarytas Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turto ir prievolių sąrašas. Turtas perdavimo aktu perduodamas Šiaulių Gegužių progimnazijai.
34. Valstybinės mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo fondo valdybos ir kitų kreditorių įpareigojimai perduodami Šiaulių Gegužių progimnazijai.
IX. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANČIŲ JURIDINIŲ ASMENŲ
UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
36. Šiaulių Gegužių progimnazijos veiklos uždaviniai:
36.3. sudaryti sąlygas mokiniams gilinti žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius mokantis pagal ilgalaikes, formalųjį švietimą papildančias kryptingo dailės ugdymo programas;
37. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:
37.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
37.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
37.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
37.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
37.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
37.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
37.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-141
ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių Gegužių progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių Gegužių progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Šiaulių Gegužių progimnazija, trumpasis pavadinimas – Gegužių progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190532281.
6. Progimnazijos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
8. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
13. Kitos mokyklos paskirtys:
17. Progimnazija vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ir pritaikytas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo dailės ugdymo krypties ir kitas programas, neformaliojo suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas.
18. Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų ir neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.
19. Progimnazija turi skyrių:
19.1. progimnazijos skyriaus pavadinimas – Šiaulių Gegužių progimnazijos Formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo skyrius (toliau – progimnazijos skyrius);
19.3. progimnazijos skyriaus grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;
19.4. progimnazijos skyriaus tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;
20. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Progimnazijos veiklos tikslai:
24.1. suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau;
25. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
25.3. sudaryti sąlygas mokiniams gilinti žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius mokantis pagal ilgalaikes, formalųjį švietimą papildančias kryptingo dailės ugdymo programas;
26. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:
26.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
26.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
26.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
26.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
26.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
28.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;
IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:
30.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios progimnazijos
taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
31. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.
32. Progimnazijos direktorius atlieka tokias funkcijas:
32.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.2. nustato progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
32.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
32.4. priima mokinius Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
32.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
32.8. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
32.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
32.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;
33. Progimnazijos direktorius atsako už tai, kad progimnazijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie progimnazijos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
35. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja diagnozuojant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su progimnazijos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui arba ugdymo skyrių vedėjai.
36. Formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo skyriaus vykdomas programas įgyvendina Dailės ir technologijų metodinė grupė. Jos veiklą koordinuoja progimnazijos skyriaus vedėjas.
37. Progimnazijos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje, bendradarbiavimą tarp metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
39. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji progimnazijos savivaldos institucija. Progimnazijos taryba telkia progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda spręsti progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.
40. Progimnazijos taryba sudaroma iš progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Progimnazijos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius.
41. Į progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 6–8 klasių mokinius – mokinių aktyvas, 1 vietos bendruomenės atstovą – progimnazijos direktorius.
42. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Progimnazijos direktorius progimnazijos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
43. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu progimnazijos tarybos posėdyje.
44. Progimnazijos taryba atlieka tokias funkcijas:
44.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam progimnazijos veiklos planui, progimnazijos nuostatams, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;
44.3. teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
44.5. išklauso progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;
44.6. teikia siūlymus progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai dėl progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
44.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;
44.8. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
46. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.
47. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybės užtikrinimo klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
49. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
50. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
51. Progimnazijoje nuolat veikia progimnazijos mokinių savivaldos institucija – mokinių aktyvas. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių savivaldos institucijos nariai yra 5–8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja jos narių susirinkime išrinktas pirmininkas. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.
52. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus progimnazijos tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
54. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
55. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
57. Progimnazija patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
58. Progimnazijos lėšos:
58.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;
58.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
60. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Progimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, progimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas progimnazijos vykdomas veiklas.
65. Progimnazijos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.
66. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi progimnazijos savininko, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.