ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ LIEPORIŲ PRADINĖS MOKYKLOS IR ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO PATVIRTINIMO

 

2014 m. gegužės 29 d. Nr. T-141

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsniu, 2.101 straipsniu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos  Respublikos  švietimo įstatymo 44 straipsnio 1 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, įgyvendindama Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. T-308 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ VI skyriaus 2.1.1, 2.1.3, 3.1.1 punktus, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Baigti Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimą 2014 m. rugpjūčio 29 d.

2. Patvirtinti Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).

3. Patvirtinti Šiaulių Gegužių progimnazijos nuostatus (pridedama).

4. Įgalioti Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorių pasirašyti 3 punktu patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.

5. Pripažinti netekusiais galios:

5.1.  Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. T-218 „Dėl Šiaulių Gegužių progimnazijos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą;

5.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. T-347 „Dėl Šiaulių pradinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.4 punktą.

6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 3 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Justinas Sartauskas     


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-141

 

 

ŠIAULIŲ LIEPORIŲ PRADINĖS MOKYKLOS IR ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos reorganizavimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 ir 2.101 straipsniais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos  Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1, 5 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“,  Šiaulių  miesto savivaldybės tarybos 2012 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. T-308 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ VI skyriaus 2.1.1, 2.1.3, 3.1.1 punktais.

 

II. REORGANIZUOJAMAS JURIDINIS ASMUO

 

3. Mokyklos pavadinimas – Šiaulių Lieporių pradinė mokykla.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Buveinė: Krymo g. 1, LT-78254 Šiauliai.

6. Kodas 190528436.

7. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.

8. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

 

III. REORGANIZAVIME DALYVAUJANTIS JURIDINIS ASMUO

 

9. Mokyklos pavadinimas – Šiaulių Gegužių progimnazija.

10. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

11. Buveinė: S. Dariaus ir S. Girėno g. 22, LT-78302 Šiauliai.

12. Kodas 190532281.

13. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį, – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.

14. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

 

IV. REORGANIZAVIMO TIKSLAS, REORGANIZAVIMO BŪDAS.

PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ BAIGIANTYS IR VEIKLĄ TĘSIANTYS

JURIDINIAI ASMENYS

 

15. Tikslas – sudaryti visiems mokiniams vienodas kokybiško ugdymo(si) sąlygas maksimaliai išnaudojant ugdymo plano galimybes; stambinti mokyklas siekiant optimalaus mokinių skaičiaus, kuris garantuotų mokytojų darbo vietų stabilumą; mažinti administravimo lėšas; tikslingiau paskirstyti ir naudoti mokinio krepšelio lėšas įgyvendinant ugdymo programas, savivaldybės biudžeto lėšas – modernizuojant ir turtinant ugdymo aplinką.

16. Reorganizavimo būdas – Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos prijungimas prie Šiaulių Gegužių progimnazijos.

17. Šiaulių Lieporių pradinė mokykla po reorganizavimo baigia veiklą kaip juridinis asmuo nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro dienos, bet ne vėliau kaip 2014 m. rugpjūčio 29 d.

18. Po reorganizavimo veiklą tęsia Šiaulių Gegužių progimnazija ir jai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos teisės ir pareigos.

 

V. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS

 

19. Reorganizavimas grindžiamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 ir 2.101 straipsniais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2, 5 ir 6 punktais, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 ir 14 straipsniais. Reorganizavimas vykdomas norint efektyviau panaudoti Šiaulių Lieporių pradinei mokyklai ir Šiaulių Gegužių progimnazijai skiriamus asignavimus.

 

VI. REORGANIZUOJAMO JURIDINIO ASMENS TAPIMAS JURIDINIU ASMENIU, TĘSIANČIU VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO, IR REORGANIZUOTO JURIDINIO ASMENS TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO TVARKA

 

20. Šiaulių Gegužių progimnazijos savininkas yra Šiaulių miesto savivaldybė.

21. Reorganizuojama Šiaulių Lieporių pradinė mokykla prijungiant ją prie Šiaulių Gegužių progimnazijos.

22. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos reorganizavimas baigiamas iki 2014 m. rugpjūčio 29 d. Nuo šios datos Šiaulių Gegužių progimnazijai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos teisės ir pareigos (pagal civilines, darbo sutartis, sutartis su mokyklos mokiniais ar jų tėvais).

23. Asmenų, su kuriais darbo sutartys sudarytos Šiaulių Lieporių pradinėje mokykloje, darbo teisiniai santykiai tęsiasi toliau. Darbo sutartys dėl darbovietės struktūrinių pasikeitimų ar kitų Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytų priežasčių gali būti nutraukiamos tik šiame Kodekse numatytais pagrindais.

24. Teisės perimamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais ir teisės aktais.

 

VII. JURIDINIO ASMENS VALDYMO IR KITIEMS ORGANAMS,

ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJAMS SUTEIKIAMOS PAPILDOMOS TEISĖS

 

25. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įgaliojami ir įpareigojami pateikti Aprašą Juridinių asmenų registrui.

26. Po Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos Juridinių asmenų registrui visus dokumentus pateikia Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorius.

27. Reorganizavimo sąlygas įgyvendina ir reorganizavimo procedūras atlieka Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta reorganizavimo komisija.

28. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įpareigojami iki 2014 m. balandžio 10 d. viešai paskelbti ir raštu informuoti visus kreditorius apie įstaigų reorganizavimą ir Aprašo parengimą.

29. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos ir Šiaulių Gegužių progimnazijos direktoriai įpareigojami raštu pranešti kiekvienam mokiniui apie Šiaulių miesto savivaldybės tarybos priimtą sprendimą dėl mokyklos reorganizavimo ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos.

30. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos direktorius teisės aktų nustatyta tvarka įspėja įstaigos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, apie galimą darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ar darbo sutarties nutraukimą.

31. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius iki 2014 m. liepos 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka įspėja Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos direktorę Danutę Butkuvienę apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ar galimą darbo sutarties nutraukimą.

 

VIII. JURIDINIO ASMENS TURTO ĮVERTINIMAS IR INVENTORIZAVIMAS, APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ

PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA

 

32. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turtas turi būti inventorizuotas 2014 m. liepos 1 d. Turtas įvertinamas balansine verte. Šiaulių miesto savivaldybei Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turtas turi būti perduotas iki 2014 m. rugpjūčio 29 d.

33. Iki 2014 m. rugpjūčio 1 d. turi būti sudarytas Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos turto ir prievolių sąrašas. Turtas perdavimo aktu perduodamas Šiaulių Gegužių progimnazijai.

34. Valstybinės mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo fondo valdybos ir kitų kreditorių įpareigojimai perduodami Šiaulių Gegužių progimnazijai.

35. Šiaulių Lieporių pradinės mokyklos dokumentacija perdavimo aktu perduodama Šiaulių Gegužių progimnazijai.

 

IX. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANČIŲ JURIDINIŲ ASMENŲ

UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

36. Šiaulių Gegužių progimnazijos veiklos uždaviniai:

36.1. užtikrinti kokybišką pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programų vykdymą;

36.2. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

36.3. sudaryti sąlygas mokiniams gilinti žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius mokantis pagal ilgalaikes, formalųjį švietimą papildančias kryptingo dailės ugdymo programas;

36.4. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

36.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

37. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:

37.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

37.2. rengia neformaliojo vaikų švietimo programas;

37.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

37.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

37.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

37.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

37.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

37.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

37.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

37.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

37.11. organizuoja mokinių maitinimą progimnazijoje;

37.12. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą;

37.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

 

__________________


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-141

 

 

ŠIAULIŲ GEGUŽIŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių Gegužių progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių Gegužių progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Šiaulių Gegužių progimnazija, trumpasis pavadinimas – Gegužių progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190532281.

3. Mokykla įsteigta 1972 m. rugsėjo 1 d.

4. Progimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Progimnazijos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Progimnazijos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.

7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

8. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Progimnazijos buveinė: S. Dariaus ir S. Girėno g. 22, LT-78302 Šiauliai.

10. Progimnazijos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

11. Pagrindinis mokyklos tipas – progimnazija.

12. Progimnazijos pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija, kodas 31291100.

13. Kitos mokyklos paskirtys:

13.1. formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo mokykla, kodas 31614210;

13.2. ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, kodas 31114101.

14. Mokymo kalba – lietuvių.

15. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi.

16. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, nuotolinis, savarankiškas.

17. Progimnazija vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ir pritaikytas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo dailės ugdymo krypties ir kitas programas, neformaliojo suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas.

18. Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų ir neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.

19. Progimnazija turi skyrių:

19.1. progimnazijos skyriaus pavadinimas – Šiaulių Gegužių progimnazijos Formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo skyrius (toliau – progimnazijos skyrius);

19.2. progimnazijos skyriaus buveinė: S. Dariaus ir S. Girėno g. 22, LT-78302 Šiauliai;

19.3. progimnazijos skyriaus grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;

19.4. progimnazijos skyriaus tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;

19.5. progimnazijos skyriaus pagrindinė paskirtis – formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo mokykla, kodas 31614210.

20. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,

FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

21. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas.

22. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

22.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

22.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

22.2.2. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

22.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

22.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

22.2.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

22.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

23.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

23.2. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

24. Progimnazijos veiklos tikslai:

24.1. suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau;

24.2. sistemiškai plėsti mokinių žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius dailės ir kitų menų srityse.

25. Progimnazijos veiklos uždaviniai:

25.1. užtikrinti kokybišką pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programų vykdymą;

25.2. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

25.3. sudaryti sąlygas mokiniams gilinti žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius mokantis pagal ilgalaikes, formalųjį švietimą papildančias kryptingo dailės ugdymo programas;

25.4. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

25.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

26. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:

26.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

26.2. rengia neformaliojo vaikų švietimo programas;

26.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

26.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

26.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

26.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

26.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

26.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

26.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

26.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

26.11. organizuoja mokinių maitinimą progimnazijoje;

26.12. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą;

26.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

27. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

28.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

28.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

28.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos leidimu steigti filialus;

28.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

28.5. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

28.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

28.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;

28.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

29. Progimnazija privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas.

 

IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

30. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

30.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios progimnazijos

taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

30.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

30.3. direktoriaus patvirtintą progimnazijos ir jos skyriaus ugdymo planus, kurie yra suderinti su progimnazijos taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

31. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Progimnazijos direktorius atlieka tokias funkcijas:

32.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

32.2. nustato progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

32.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

32.4. priima mokinius Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

32.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

32.6. suderinęs su progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos darbo tvarkos taisykles;

32.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;

32.8. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

32.9. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

32.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

32.11. sudaro progimnazijos vardu sutartis progimnazijos funkcijoms atlikti;

32.12. organizuoja progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

32.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

32.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

32.15. inicijuoja progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

32.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

32.17. atstovauja progimnazijai kitose institucijose;

32.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;

32.19. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

33. Progimnazijos direktorius atsako už tai, kad progimnazijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie progimnazijos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

34. Progimnazijoje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės.

35. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja diagnozuojant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su progimnazijos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėmis. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui arba ugdymo skyrių vedėjai.

36. Formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo skyriaus vykdomas programas įgyvendina Dailės ir technologijų metodinė grupė. Jos veiklą koordinuoja progimnazijos skyriaus vedėjas.

37. Progimnazijos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje, bendradarbiavimą tarp metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

38. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

V. PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

39. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji progimnazijos savivaldos institucija. Progimnazijos taryba telkia progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda spręsti progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.

40. Progimnazijos taryba sudaroma iš progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Progimnazijos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius.

41. Į progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 6–8 klasių mokinius – mokinių aktyvas, 1 vietos bendruomenės atstovą – progimnazijos direktorius.

42. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Progimnazijos direktorius progimnazijos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

43. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu progimnazijos tarybos posėdyje.

44. Progimnazijos taryba atlieka tokias funkcijas:

44.1. teikia siūlymus dėl progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

44.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam progimnazijos veiklos planui, progimnazijos nuostatams, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;

44.3. teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

44.4. kolegialiai svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

44.5. išklauso progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;

44.6. teikia siūlymus progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai dėl progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

44.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;

44.8. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

44.9. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus.

45. Progimnazijos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

46. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.

47. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybės užtikrinimo klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

48. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktorius.

49. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

50. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.

51. Progimnazijoje nuolat veikia progimnazijos mokinių savivaldos institucija – mokinių aktyvas. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių savivaldos institucijos nariai yra 5–8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja jos narių susirinkime išrinktas pirmininkas. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.

52. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus progimnazijos tarybai ir direktoriui.

53. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

54. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

57. Progimnazija patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

58. Progimnazijos lėšos:

58.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;

58.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

58.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

58.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

59. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Progimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

64. Progimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, progimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas progimnazijos vykdomas veiklas.

65. Progimnazijos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.

66. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi progimnazijos savininko, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.

67. Progimnazija registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

______________________