RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RASEINIŲ RAJONO ATVIRĄ DARBĄ SU JAUNIMU DIRBANČIŲ INSTITUCIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠo patvirtinimo
2021 m. balandžio 29 d. Nr. TS-127
Raseiniai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 7 straipsnio 4 punktu, Raseinių rajono savivaldybės 2021-2023 metų strateginiu veiklos planu, patvirtintu Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. TS-2 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės 2021-2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a,
patvirtinti Raseinių rajono atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektų finansavimo konkurso organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai).
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 29 d. sprendimu
Nr. TS-127
RASEINIŲ RAJONO ATVIRĄ DARBĄ SU JAUNIMU DIRBANČIŲ INSTITUCIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių rajono atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektų finansavimo konkurso organizavimo tvarkos aprašas(toliau – tvarkos aprašas) nustato Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų projektų konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką, finansuotinas paslaugas ir (ar) veiklas, projektų finansavimo prioritetus, reikalavimus būtinus siekiant dalyvauti Raseinių rajono atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektų finansavimo konkurse, projektų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projektų vertinimą, projektų vykdymą ir kontrolę.
2. Finansavimas projektams skiriamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų priemonei - Atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektų finansavimas. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
3. Konkurso tikslas – finansuoti atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektus, kuriuos įgyvendinant vykdomas atvirasis darbas su jaunimu, siekiama sudaryti galimybes užsiimti prasminga veikla ir saugiai leisti laisvalaikį saviraiškos erdvės nerandantiems jauniems žmonėms bei palengvinti jų integraciją į gyvenamąją aplinką.
4. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – sutarties pasirašymo diena, pabaiga – einamųjų metų gruodžio 31 d.
5. Konkursas skelbiamas viešai iki einamųjų metų gegužės 1 d. Savivaldybės interneto svetainėje www.raseiniai.lt . Skelbime nurodoma:
5.1. projektų priėmimo pradžia ir pabaiga. Projektų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo dienos;
6. Paraiškas gali teikti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos vykdymo vieta yra Raseinių rajone ir kurie savo organizacijos, įstaigos steigiamuosiuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose) prie veiklos tikslų yra pasitvirtinę, kad vykdo darbą su jaunimu.
7. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
7.1. Atviras darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, atliekamas darbo su jaunimu principais;
7.2. Atvirasis jaunimo centras – tai atvirąjį darbą su jaunimu vykdanti ir jo principais besivadovaujanti įstaiga ar jos padalinys, teikianti socialines, pedagogines ir psichologines paslaugas, kurio savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės, nevyriausybinės organizacijos, vietos ar religinės bendruomenės;
7.3. Atvira jaunimo erdvė – erdvė arba patalpa, skirta ir pritaikyta atviro darbo su jaunimu vykdymui, t. y. galinti būti institucijoje (kultūros, švietimo, sporto ar socialinėje), nekeičiant institucijos juridinio statuso ir pritaikoma atviram darbui su jaunimu panaudojant jau esamą priemonių ar metodinę bazę;
7.5. Individualus darbas – ilgalaikės ar trumpalaikės veiklos organizavimas, paremtas produktyviu ir pasitikėjimu pagrįstu bendravimu, kartu padedant jaunam žmogui – atviros jaunimo erdvės lankytojui, jo šeimai suvokti aplinkybes, padėtį, kurioje jie atsidūrė, sutelkti vidinius išteklius, įsisąmoninti savo vaidmenį, skatinti ir (ar) organizuoti aktyvius veiksmus sprendžiant problemą (-as);
7.7. Mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, neturintis tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų;
7.9. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas (gali turėti bendradarbiavimo sutartį). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) vykdant projektą įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai);
7.10. Pirminė intervencija – savęs pažinimui, motyvacijai įvertinti, pasitikėjimui savimi stiprinti, vidinei motyvacijai skatinti, atsakomybei suvokti, lyderystei suprasti, finansiniam raštingumui didinti ir pasirengti aktyviam visuomeniniam gyvenimui skirti individualūs arba grupiniai užsiėmimai jauniems žmonėms;
7.11. Projektas – atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
7.12. Vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai ir nuolat vykdantis projektą, atsakingas už projekto ir (ar) konkrečių jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz.: lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
II SKYRIUS
FINANSUOTINOS PASLAUGOS IR (AR) VEIKLOS IR TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS
9. Gali būti finansuojamos tik su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos (banko paslaugos nėra tinkamos finansavimo išlaidos), padarytos nuo sutarties pasirašymo dienos (vykdytojams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra Savivaldybės taryba, nuo Savivaldybės biudžeto patikslinimo) iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
10. Projektų vykdytojams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Savivaldybės taryba, lėšos skiriamos pagal tarp projektų vykdytojų ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas biudžeto lėšų naudojimo sutartis, kuriose aprašomi organizacijos įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, veiklos vertinimo kriterijai, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atsakomybės, atsiskaitymo tvarka, lėšų paskirstymas, sutarties nutraukimo ir kitos sąlygos.
11. Jei projektui buvo skirtas dalinis finansavimas, organizacija, sudarydama sutartį su Savivaldybe, turi teisę keisti savo projektinės veiklos apimtį, bet neturi teisės keisti paraiškoje aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
12. Programų vykdytojai konkurso organizatoriams privalo teikti informaciją apie vykdomo projekto viešinimą. Publikavus straipsnį apie įgyvendinamą projektą, projekto vadovas per 5 darbo dienas paskelbto straipsnio informaciją (publikavimo vietą, datą ir turinį) turi atsiųsti Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriui.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS, PAREIŠKĖJAMS IR VYKDYTOJAMS
14. Konkursui teikiami projektai turi atitikti šiuos principus:
14.2. veiklos, pasiūlytos jaunų žmonių ir pagrįstos jaunimo poreikiais bei orientuotos į jaunų žmonių interesų įgyvendinimą;
14.3. jauno žmogaus motyvavimo dalyvauti jo poreikius atitinkančioje savanoriškoje veikloje, skatinamo tobulėti, ugdyti bendražmogiškąsias vertybes;
14.4. jauno žmogaus įsitraukimo į visuomeninę veiklą, socialinių įgūdžių ugdymo veiklos vykdymo ir organizavimo patirties įgijimo;
14.6. organizuojamų veiklų mobilumo, siekiant į veiklas įtraukti kuo didesnį skaičių dalyvių, gyvenančių atokesnėse vietovėse, negalinčių ar neturinčių galimybių atvykti į veiklas organizuojančias organizacijas;
15. Konkursui projektą teikiantys pareiškėjai turi turėti ne mažiau nei vieną patalpą, skirtą atviram darbui su jaunimu vykdyti.
16. Finansavimą gavę pareiškėjai iki einamųjų metų gruodžio 31 d. turi:
16.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 25 jaunus žmones – individualius/unikalius lankytojus;
16.2. individualiai dirbti su ne mažiau kaip 25 asmenimis (jaunimu, jaunimo tėvais, artimaisiais giminaičiais ir draugais);
16.3. parengti ir žiniasklaidoje paskelbti ne mažiau kaip 5 publikacijas apie įgyvendinamą projektą;
16.4. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje;
16.5. sudaryti sąlygas jaunam žmogui įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
17. Projektai teikiami užpildant paraišką (tvarkos aprašo 1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę bei pareigas.
18. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu ir pateikta Savivaldybės administracijai pdf formatu ar kitu formatu, kurį galima būtų peržiūrėti naudojant Microsoft Office programinę įrangą.
19. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, ją taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
21. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų elektronines kopijas:
21.1. pareiškėjo steigimo dokumentą (pvz.: nuostatai, įstatai, steigimo sutartis), patalpų, kuriuose bus vykdomos veiklos nuotraukas bei duomenis apie organizacijos banko rekvizitus;
21.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
22. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu ir (ar) adresu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.
23. Paraiška su lydraščiu ir kitais dokumentais turi būti išsiųsta skelbime nurodytu būdu iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23.59 val.
24. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu ir telefono ryšio numeriu. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
25. Konkursui pateiktus projektus vertina komisija (toliau – Komisija), kurios sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės, įstaigų ir organizacijų atstovai, turintys projektams vertinti reikalingų gebėjimų. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams priima rajono Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į vertinimo komisijos siūlymą.
26. Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, skiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretorius balsavimo teisės, vertinant paraiškas, neturi. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo tvarkos aprašu.
27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.
28. Komisijos nariams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir reikiamą medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
29. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
30. Komisijos nariai, prieš gaudami bet kokią su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusią informaciją, privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimus (tvarkos aprašo 4 priedas), užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir Nešališkumo deklaracijas (tvarkos aprašo 5 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
31. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, Komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai interesų konfliktą sukėlusiu klausimu laikomi negaliojančiais, o tokio nario vertintą projektą vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.
32. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
34. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, patikrindamas, ar:
34.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;
34.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos ir valandos;
35. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi tvarkos apraše nurodyti privalomi pateikti dokumentai, Komisijos sekretorius raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Komisijos sekretorius prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.
36. Komisijos sekretorius, nustatęs, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias paraiškas, kreipiasi į pareiškėją ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos informuoti, kuri paraiška turėtų būti vertinama. Per nustatytą terminą pareiškėjui neinformavus Komisijos sekretoriaus, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai.
37. Paraiška atmetama, nevertinama ir lėšos projektui neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
37.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
37.3. pareiškėjas per nustatytą terminą nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų bei patikslinimų;
37.5. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Savivaldybės gautų lėšų panaudojimą, Savivaldybės lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį arba buvo nustatyti praėjusiais metais lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimai, numatyti biudžeto lėšų panaudojimo sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka;
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
40. Vertinant projektus prioritetas bus teikiamas projektams ir pareiškėjams, atitinkantiems šiuos kriterijus:
40.1. reguliariai teikiantiems paslaugas jauniems žmonėms pagal atviro darbo su jaunimu principus (ne mažiau du kartus per savaitę jauniems žmonėms patogiu metu);
40.3. sudarantiems sąlygas jaunam žmogui įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties;
40.8. paslaugą teikiantiems jaunimui tik esant jaunimo darbuotojui (gali būti ne pagal darbo sutartį dirbantis darbuotojas);
41. Kiekvieną projektą įvertina 2 Komisijos nariai. Kiekvienas projektas vertinamas atskirai, pildant projekto vertinimo anketą (tvarkos aprašo 2 priedas) ir skiriant projektui balus pagal joje nurodytus projekto turinio, lėšų planavimo vertinimo kriterijus ir atitiktį prioritetams. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 69, privaloma surinkti minimali balų suma – 35. Projektai, kurie nesurinko 35 balų, nefinansuojami.
42. Projekto vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno Komisijos nario skirto balo pagrindimas. Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą bei būtinumą, Komisijos narys gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka tvarkos aprašo nustatyto tikslo. Jeigu Komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.
43. Komisijos sekretorius, gavęs Komisijos narių vertinimo anketas, apibendrina Komisijos narių vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas kiekvienam projektui Komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį).
44. Komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo objektyvius projektų finansavimo ar nefinansavimo, paslaugų ir (ar) veiklų išlaidų finansavimo ar nefinansavimo argumentus, projektų finansavimo dydžius. Komisijos sekretorius parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl lėšų skyrimo ir pateikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
45. Informacija apie konkurso rezultatus per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
46. Pareiškėjai raštu informuojami apie Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant, kurioms konkrečiai paslaugoms ir (ar) veikloms ir išlaidų rūšims Komisijos nariai siūlo neskirti finansavimo ir (ar) skirti mažesnį finansavimą.
47. Pareiškėjas, gavęs informaciją apie projektui skirtą finansavimą, per 10 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos, jaunimo reikalų koordinatoriui pateikia patikslintą projekto sąmatą ir (ar) projekto įgyvendinimo planą.
48. Pareiškėjui pateikus pagal skirtą finansavimą patikslintus dokumentus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų pateikimo dienos parengiama projektui vykdyti skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – Sutartis), kurią pasitaršo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas Savivaldybės administracijos darbuotojas su pareiškėju.
49. Jeigu pareiškėjas per 10 dienų nuo informacijos apie skirtą finansavimą gavimo dienos nepateikia patikslintos projekto sąmatos ir (ar) projekto įgyvendinimo plano, ir (ar) nepatvirtina, kad sutinka su Komisijos skirta suma, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma, arba, jei jis raštu atsisako projektui skirtų lėšų, su juo Sutartis nesudaroma. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo projektams pakeičiamas, projektas perkeliamas į nefinansuotinų projektų sąrašą. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu, nurodant lėšų neskyrimo priežastis.
50. Likusias nepanaudotas, grąžintas lėšas arba Savivaldybės tarybai skyrus papildomai lėšų priemonei Atvirą darbą su jaunimu dirbančių institucijų projektų finansavimas, Komisija, neskelbdama naujo konkurso, Komisijos sprendimu lėšas paskirsto finansuojamiems projektams. Kartu su papildomu finansavimu projektui skiriama lėšų suma negali viršyti projekto paraiškoje prašytos tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Šiuo atveju projektui skyrus papildomą finansavimą, jis tikslinamas tvarkos aprašo 48 punkte nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ vykdymas ir Kontrolė
52. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu, būtinos projektui įgyvendinti, taip pat patirtos bei apmokėtos pareiškėjo projekto veiklų vykdymo laikotarpiu, t. y. Sutartyje nurodyto termino. Projektams vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei vidutinėmis rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.
53. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
53.2. transporto išlaidoms (degalams, eksploatavimui, transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomajam draudimui, transporto remontui ir transporto nuomai, visuomeninio transporto priemonių bilietams (išskyrus taksi), patirtoms tik Lietuvoje;
53.4. išlaidos autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų teikimo sutartis);
53.5. išlaidos tiesioginiams projekto naudos gavėjams maitinti (ne daugiau kaip 2 Eur per dieną vienam asmeniui, jeigu planuojamų veiklų trukmė ne trumpesnė kaip 4 valandos);
54. Netinkamos finansuoti išlaidos:
54.1. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu ar nebuvo įtrauktos į projekto sąmatą;
54.6. ilgalaikio materialiojo turto, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
55. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti jaunimo reikalų koordinatoriui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų.
56. Komisija, išnagrinėjusi pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai pareiškėją informuoja raštu ar elektroniniu paštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti jaunimo reikalų koordinatoriui.
57. Pareiškėjas gautas Savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje, įvertindami Savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
58. Pareiškėjas privalo:
58.1. projektą įgyvendinti iki Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
58.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 d., o pasibaigus metams – iki einamųjų metų gruodžio 20 d., jaunimo reikalų koordinatoriui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal pateiktas formas (tvarkos aprašo 3 priedas);
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Skyrus finansavimą pareiškėjo pateiktam projektui, pareiškėjas įsipareigoja viešinti vykdomą projektą. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Savivaldybė.
60. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Savivaldybės administracijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.
61. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte nurodytų klaidingų pareiškėjo kontaktinių duomenų (adreso, telefono, fakso ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.), pareiškėjas negauna laiškų arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.
62. Paraiškos, projektų vertinimo anketos ir kiti su konkurso organizavimu ir projektų įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
63. Savivaldybės administracijos veiksmai ir neveikimas, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.