KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2019 m. sausio 31d. Nr. V-56
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis:
1. T v i r t i n u Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kalėjimų departamento direktoriaus 2014 m. sausio 8 d. įsakymą Nr. V-9 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.
3. P a v e d u Kalėjimų departamento Administravimo valdybos Bendrajam skyriui šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre.
PATVIRTINTA
Kalėjimų departamento prie Lietuvos
Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2019 m. sausio 31 d.
įsakymu Nr. V-56
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdomų Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija), būdus, pirkimo procedūrų atlikimo tvarką, pirkime dalyvaujančių subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, bei ginčų nagrinėjimo tvarką.
2. Pirkimas – Perkančiosios organizacijos atliekamas mažos vertės pirkimas, kurio dalykas yra prekių, paslaugų ar darbų įsigijimas gynybos ir saugumo srityje.
3. Pirkimo tikslas – vadovaujantis Taisyklių reikalavimais sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, leidžiančią įsigyti Perkančiajai organizacijai reikalingų prekių, paslaugų ar darbų gynybos ir saugumo srityje, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.
4. Pirkimo procedūros – Perkančiosios organizacijos veiksmai, vykdomi vadovaujantis Taisyklių 7 punkte nurodytais teisės aktais, siekiant atlikti pirkimą gynybos ir saugumo srityje ir sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
5. Pagrindiniai principai – pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų.
6. Įslaptintos informacijos apsauga – Perkančioji organizacija užtikrina įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais. Kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui keliamų reikalavimų ir reikalauti, kad šių reikalavimų laikytųsi tiekėjai (dalyviai).
7. Taisyklių nuostatos suderintos su:
7.1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas).
7.2. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas).
8. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijų nuostatos.
9. Taisyklių taikymas:
9.1. Jei konkretaus pirkimo dokumentai nustato kitokias pirkimo procedūras ar kitokią jų vykdymo tvarką, nei nustatyta Taisyklėse, taikant ir aiškinant konkretaus pirkimo dokumentus, pirmenybė teikiama Taisyklių nuostatoms, išskyrus atvejus, kai Taisyklių nuostata prieštarauja imperatyviems Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo reikalavimams – tokiu atveju pirkimo šalys vadovaujasi ir turi būti orientuotos į tai, kad konkreti situacija, pirkimo dokumentų sąlyga ir pan. bus išaiškinta pagal imperatyvias Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nuostatas, kurios yra privalomos vykdant mažos vertės pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje.
9.2. Situacijose, kurių šios Taisyklės nereglamentuoja, sprendimai priimami tokie ir veiksmai atliekami taip, kad jais nebūtų pažeisti viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje principai ir reikalavimai.
10. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos
10.1. Komisija – Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu sudaryta pirkimų gynybos ir saugumo srityje komisija, kurios nariais skiriami asmenys, turintys teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Komisija vykdo mažos vertės pirkimus, kurių vertė viršija 15000 EUR be PVM.
10.2. Pirkimo vykdytojas – Perkančiosios organizacijos darbuotojas, turintis teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, šios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas atsakingu už mažos vertės pirkimų gynybos ir saugumo srityje vykdymą. Pirkimo vykdytojas atlieka mažos vertės pirkimus, kai pirkimo vertė neviršija 15000 EUR be PVM.
10.3. Pirkimo iniciatorius – Perkančiosios organizacijos administracinis padalinys, projekto vadovas, darbo grupės vadovas, darbuotojas, inicijuojantis reikalingų prekių, paslaugų ar darbų pirkimą, aktyviai bendradarbiaujantis su Komisija ar Pirkimo vykdytoju, rengiantis, derinantis ir vizuojantis techninės specifikacijos projektą, pirkimo sutarties bei jos pakeitimų ar papildomų susitarimų projektus ir koordinuojantis pasirašytos pirkimo sutarties vykdymą, jei tokiai sutarčiai koordinuoti Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu nėra paskirti kiti darbuotojai.
10.4. Atviras konkursas – mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai pirkimo procedūrų metu nėra naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, konkurso dalyvių skaičius neribojamas, o numatomos sudaryti prekių ar paslaugų sutarties vertė neviršija 58000 EUR be PVM, o darbų – 145000 EUR be PVM.
10.5. Ribotas konkursas – mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Perkančioji organizacija siunčia pranešimą apie pirkimą, nurodydama objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 58000 EUR be PVM, o perkant darbus – neviršija 145000 EUR be PVM.
10.6. Neskelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai apie pirkimą viešai neskelbiama, o Perkančioji organizacija nagrinėja pasiūlymus, kuriuos pateikė Perkančiosios organizacijos pasirinktas (pasirinkti) ir pakviestas (pakviesti) tiekėjas (tiekėjai) ir derasi su juo (jais) dėl pirkimo sutarties sąlygų. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 15000 EUR be PVM, o perkant darbus – neviršija 45000 EUR be PVM.
10.7. Skelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Perkančioji organizacija praneša apie pirkimą, o gavusi kandidatų pateiktas paraiškas dalyvauti skelbiamose derybose, pagal pirkimo dokumentuose nustatytas procedūras ir kriterijus atrenka tuos kandidatus, kuriuos kvies dalyvauti derybose. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 58000 EUR be PVM, o perkant darbus – neviršija 145000 EUR be PVM.
10.8. Tiekėjų apklausa – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Perkančioji organizacija raštu arba žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 7000 EUR be PMV.
10.9. Kvalifikacijos patikrinimas – procedūra, kurios metu Pirkimo vykdytojas ar Komisija gali patikrinti, ar tiekėjai atitinka mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje dokumentuose nurodytus kvalifikacijos reikalavimus.
10.10. Numatomo pirkimo vertė (toliau – pirkimo vertė) – Perkančiosios organizacijos numatomų sudaryti pirkimo gynybos ir saugumo srityje sutarčių vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė skaičiuojama pirkimo pradžiai, atsižvelgiant į visas to paties tipo prekių ar paslaugų arba tam pačiam objektui skirtas darbų pirkimo sutarčių vertes.
10.11. Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma ar žodžiu pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo gynybos ir saugumo srityje sąlygas.
10.12. Paraiška – tiekėjo raštu pateikiamų dokumentų ir duomenų visuma, kuria reiškiamas pageidavimas dalyvauti ribotame konkurse.
10.13. Tiekėjų apklausos pažyma – pirkimo, atliekamo neskelbiamų derybų arba apklausos būdu, pirkimo procedūras aprašantis dokumentas, kuris turi būti pildomas tuo atveju, kai pirkimo vertė yra didesnė kaip 3000 EUR be PVM. Tiekėjų apklausos pažyma gali būti nesudaroma, kai Taisyklėse nustatytais atvejais apklausiamas tik vienas tiekėjas.
10.14. Pirkimo dokumentai – Perkančiosios organizacijos raštu pateikiami tiekėjams dokumentai ir elektroninėmis priemonėmis pateikti duomenys, apibūdinantys perkamą objektą gynybos ir saugumo srityje bei pirkimo sąlygas: kvietimas, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai.
10.15. Pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas – 15 dienų laikotarpis, kuris prasideda nuo pranešimo apie sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį išsiuntimo iš Perkančiosios organizacijos suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams dienos ir kurio metu negali būti sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis.
II SKYRIUS
PIRKIMO VYKDYTOJAS IR KOMISIJA
11. Mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje atviro konkurso, riboto konkurso, neskelbiamų derybų, skelbiamų derybų arba tiekėjų apklausos būdu vykdo Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 10 straipsniu, sudaryta Komisija arba Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas Pirkimo vykdytojas. Perkančioji organizacija turi užtikrinti, kad mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje atliekantys asmenys būtų nepriekaištingos reputacijos, nešališki, negalėtų teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus. Tais atvejais, kai atliekami pirkimai, kuriuose naudojama įslaptinta informacija, tokius pirkimus atliekantys asmenys turi turėti leidimus dirbti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma negu konkrečiame pirkime naudojamos įslaptintos informacijos žyma.
12. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijų narių. Komisijos priimti sprendimai ir atlikti veiksmai yra protokoluojami Komisijos posėdžių protokoluose.
13. Tuo atveju, kai mažos vertės pirkimą gynybos ir saugumo srityje atlieka Pirkimo vykdytojas, prieš sudarant su pirkimo laimėtoju rašytinę sutartį iki 15000 EUR be PVM, atliktos pirkimo procedūros turi būti aprašomos Tiekėjų apklausos pažymoje (priedas), kaip nustatyta Taisyklių 10.13 punkte.
14. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis. CVP IS priemonėmis atliktu pirkimu laikomas toks pirkimas, kurio metu CVP IS sukuriamas pirkimas, pateikiamas skelbimas apie pirkimą (neskelbiamų pirkimų atveju – kvietimas), kiti pirkimo dokumentai ir priimami tiekėjų pasiūlymai.
15. Komisija, Pirkimo vykdytojai, Pirkimo iniciatoriai turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.
16. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai ar ekspertai, Pirkimo vykdytojas ir kiti asmenys tretiesiems asmenims negali atskleisti tiekėjo Perkančiajai organizacijai pateiktos informacijos, kurią kaip konfidencialią pasiūlyme nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialios pasiūlymų sąlygos. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina ar įkainiai, išskyrus jų sudedamąsias dalis, nėra laikomi konfidencialia informacija.
17. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą (paraišką), privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Konfidencialia informacija negali būti laikoma tokia informacija, kurią viešai skelbti ar tiekėjams (dalyviams) pateikti įpareigoja Viešųjų pirkimų įstatymas, taip pat tokia informacija, kuri, atsižvelgiant į prašomos pateikti informacijos pobūdį konkrečioje situacijoje, negali būti laikoma konfidencialia. Tokiu atveju, tas faktas, kad atitinkama informacija tiekėjo pasiūlyme jo paties bus nurodyta kaip konfidenciali, nesukuria pareigos Perkančiajai organizacijai šios informacijos neviešinti, neatsižvelgiant į tai, jog tiekėjas kartu su pasiūlymu ir pateiks dokumentus, įrodančius jo teisę nurodytąją informaciją laikyti konfidencialia.
III SKYRIUS
PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
18. Mažos vertės pirkimas prasideda, kai Viešųjų pirkimų tarnyba gauna Perkančiosios organizacijos pateiktą pranešimą apie pirkimą, o kai pirkimas atliekamas neskelbiamų derybų arba tiekėjų apklausos būdu – pateikus kandidatui (kandidatams) kvietimą dalyvauti derybose arba pateikus kvietimą pateikti pasiūlymą (pasiūlymus).
19. Pirkimas (ar atskiros dalies pirkimas) pasibaigia, kai:
19.5. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo–pardavimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų;
20. Perkančioji organizacija bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo turi teisę savo iniciatyva nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti iki pirkimo pradžios, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir šios padėties negalima ištaisyti.
IV SKYRIUS
PIRKIMO BŪDAI IR PIRKIMO PROCEDŪRŲ ETAPAI
21. Mažos vertės pirkimai (perkamos prekės, paslaugos ar darbai) vykdomi:
22. Ribotas konkursas
22.1. Mažos vertės pirkimą riboto konkurso būdu Perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo ypatumus.
22.3. Perkančioji organizacija, vykdydama mažos vertės pirkimą riboto konkurso būdu vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, o pirkimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į Taisyklių 28 punkto reikalavimus.
22.4. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.
22.5. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus. Jei Perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
22.6. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tą, kuris numatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 2 dalies nuostatomis.
23. Skelbiamos derybos
23.1. Mažos vertės pirkimą skelbiamų derybų būdu Perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo ypatumus.
23.2. Vykdydama pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, Perkančioji organizacija pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus ir mažiausią, o, jeigu reikia (vykdoma kvalifikacinė atranka), didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.
23.3. Mažos vertės skelbiamas derybas Perkančioji organizacija vykdo vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio nuostatomis.
23.4. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
23.5. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose.
23.6. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas, kuris numatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio 5 dalies nuostatomis.
24. Neskelbiamos derybos
24.1. Apie pirkimą, atliekamą neskelbiamų derybų būdu, viešai neskelbiama. Tiekėjus dalyvauti pirkimo neskelbiamų derybų būdu procedūrose Perkančioji organizacija pasirenka pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą Perkančiajai organizacijai prieinamą informaciją. Kvietimus dalyvauti derybose Perkančioji organizacija išsiunčia raštu vienu metu visiems kviečiamiems kandidatams. Po pirkimo pildoma tiekėjų apklausos pažyma.
24.2. Mažos vertės neskelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais, kai tokia galimybė yra numatyta Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 19 straipsnyje.
24.3. Pirkime, atliekamame neskelbiamų derybų būdu, turi būti pakviesti dalyvauti ne mažiau kaip 3 tiekėjai (jei tai įmanoma). Tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama.
24.4. Jei pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai, susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdydama paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.
24.5. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų, atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi prašant pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).
24.6. Kartu su kvietimu tiekėjams neskelbiamų derybų pirkimo dokumentuose pateikiama Taisyklių 28.1.,28.2., 28.8., 28.10., 28.13., 28.18. papunkčiuose nurodyta informacija. Jeigu numatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, turi būti pateikiama Taisyklių 28.3. ir 28.7. papunkčiuose nurodyta informacija. Perkančioji organizacija gali pateikti ir kitą Taisyklių 28 punkte nurodytą informaciją.
24.7. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas paraiškų / pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą bei negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.
24.8. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, su tiekėjais bendraujama ir keičiamasi informacija derybų metu tokia pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus. Deryboms tiekėjus galima taip pat kviesti atvykti į Perkančiąją organizaciją ir Komisijos posėdyje derėtis dėl pasiūlymo kainos ir kitų sąlygų. Tokiu atveju Derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas.
25. Atviras konkursas
25.1. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija. Pirkimas vykdomas naudojantis CVP IS priemonėmis.
25.2. Vykdant mažos vertės pirkimą, atviro konkurso būdu, dalyvių skaičius neribojamas, o derybos tarp Perkančiosios organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.
25.3. Perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą atviro konkurso būdu, vertina visų tiekėjų, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.
25.4. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.
26. Apklausa
26.1. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti pasiūlymus, pagal perkančiosios organizacijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Žodžiu tiekėjų apklausa gali būti vykdoma, kai pirkimo vertė neviršija 3 000 EUR (be PVM).
26.2. Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas, gali būti vykdoma, kai:
26.2.2. yra tik konkretus tiekėjas, kuris gali pateikti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus;
26.2.3. pirkimą dėl nenumatytų aplinkybių, nepriklausančių nuo perkančiosios organizacijos, būtina atlikti skubiai;
26.2.4. perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų, kurių sudarymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, narių teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
26.2.5. Perkančioji organizacija pagal ankstesnę sutartį iš tam tikro tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir, jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes Perkančiajai organizacijai įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar patirtų didelių nuostolių. Jeigu papildomai perkamų prekių ar paslaugų kaina viršija 30 procentų ankstesnės pirkimų kainos, turi būti atliekama ekspertizė dėl papildomai perkamų prekių ar paslaugų techninių charakteristikų suderinamumo;
26.2.6. perkamos licencijos naudotis bibliotekiniais dokumentais ar duomenų (informacinėmis) bazėmis;
26.3. Perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą tiekėjų apklausos būdu, raštu pirkimo dokumentuose turi nurodyti Taisyklių 28.1., 28.2., 28.8., 28.15. ir 28.21 papunkčiuose nurodytą informaciją. Atsižvelgdama į pirkimo objektą, Perkančioji organizacija gali nurodyti ir kitą Taisyklių 28. punkte pateiktą informaciją.
26.4. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama. Jei Perkančioji organizacija nusprendžia tikrinti tiekėjų kvalifikaciją, pirkimo dokumentuose turi būti pateikiama Taisyklių 28.3. ir 28.7. papunkčiuose nurodyta informacija.
27. Vykdant pirkimą apklausos būdu gali būti numatytos derybos tarp Perkančiosios organizacijos ir dalyvių, kurių kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Tuo atveju Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kokiais atvejais gali būti deramasi, ir derėjimosi tvarką. Su tiekėjais derybų metu bendraujama ir keičiamasi informacija ta pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus.
V SKYRIUS
PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS
28. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pateikia visą informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:
28.2. paraiškų ir pasiūlymų teikimo ir priėmimo reikalavimai (pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis);
28.3. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams;
28.5. reikalavimas, kad tiekėjas nurodytų, ar kuri nors jo pasiūlyme nurodyta informacija yra laikytina konfidencialia ir, jei taip, reikalavimas, kad tiekėjas pateiktų dokumentus, įrodančius jo teisę atitinkamą informaciją laikyti konfidencialia;
28.6. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka ir mažiausias pateikti pasiūlymus kviečiamų kandidatų skaičius, kai Perkančioji organizacija numato riboti pirkimo dalyvių skaičių;
28.8. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
28.14. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;
28.15. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi tiekėjo mokami mokesčiai;
28.16. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo, jeigu reikalaujama, ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai;
28.17. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar Perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;
28.19. komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais arba susipažįstama su priemonėmis pateiktais pasiūlymais, data, posėdžio pradžios valanda ir minutė;
28.20. vokų su pasiūlymais atplėšimo arba susipažinimo su priemonėmis pateiktais pasiūlymais ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros;
28.21. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos eurais pagal Europos centrinio banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutų santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutų santykio Europos centrinis bankas neskelbia, – Lietuvos banko nustatomą ir skelbiamą euro ir užsienio valiutų santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;
28.22. Perkančiosios organizacijos atstovų, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai ir telefonų numeriai;
29. Atsižvelgiant į pirkimo objektą ir pirkimo būdą, pirkimo dokumentuose gali būti nurodoma papildoma informacija, tačiau ji turi atitikti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatyme numatytus reikalavimus.
30. Rengdama pirkimo dokumentus Perkančioji organizacija gali nepateikti visos Taisyklių 28 punkte numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga, o tuo atveju, jei vykdoma mažos vertės apklausa žodžiu, pirkimo dokumentai gali būti nerengiami.
31. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą. Taip pat gali nurodyti:
31.1. vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (perkančiosios organizacijos ir / arba dalyvio patalpose);
31.2. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai yra taikomi / netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir / arba perkančiosios organizacijos patalpose);
32. Tuo atveju, kai pirkimas atliekamas ne CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija gali CVP IS priemonėmis skelbti pranešimą apie pirkimą, pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus. Jei pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija šiame punkte minimą informaciją privalo skelbti CVP IS.
33. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbtini (vykdomas neskelbiamas pirkimas ar jų neįmanoma paskelbti dėl techninių priežasčių), tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku ar elektroniniu laišku.
34. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikydamasi įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.
35. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos (tuo atveju, kai dalis pirkimo dokumentų buvo įslaptinta) iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami.
36. Tiekėjas gali paprašyti, kad Perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
37. Nesibaigus paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminui, Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
38. Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 36 punkte nustatyta tvarka.
39. Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) Perkančioji organizacija jų negali pateikti Taisyklių 36 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo paraiškas / pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas / pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti paraiškas / pasiūlymus.
40. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus pratęsiamą paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.
VI SKYRIUS
TIEKĖJAI IR REIKALAVIMAI JŲ KVALIFIKACIJAI
42. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose gynybos ir saugumo srityje turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės.
43. Perkančioji organizacija, vykdydama mažos vertės pirkimą, reikalavimų tiekėjų kvalifikacijai gali nenustatyti.
44. Jeigu Perkančioji organizacija, siekdama išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas, nustato reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai:
44.1. pranešime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose privalo nustatyti, kad tiekėjų, kurių padėtis atitinka bent vieną iš Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų, paraiškos ir pasiūlymai bus atmetami.
44.2. Perkančioji organizacija turi teisę:
44.2.1. nustatyti, kurias Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje nurodytas sąlygas atitinkančių tiekėjų pateiktos paraiškos ir pasiūlymai bus atmetami;
44.2.2. pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, ir šią teisę įrodytų Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 35 straipsnyje nurodytais būdais;
44.2.3. nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės, techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai ir juos patvirtinantys dokumentai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 36, 37, 39 straipsnių nuostatomis;
44.2.4. nustatyti kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės bei techninio ir profesinio pajėgumo vertinimo taisykles ir kriterijus, kuriais vadovaujantis bus atrenkami kandidatai, jeigu Perkančioji organizacija numato riboti dalyvių skaičių Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21, 22straipsniuose nustatytais atvejais;
44.2.5. reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų nepriklausomos sertifikavimo įstaigos išduotus sertifikatus, patvirtinančius jo taikomos kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos atitiktį standartams;
44.2.6. su įslaptinta informacija susijusių pirkimų atvejais nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų kandidatai, kurie yra registruoti ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 straipsnyje nustatytus atvejus, taip pat kandidatai, kurie neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto tiekėjo patikimumo pažymėjimo ar įslaptintos informacijos, žymimos slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, apsaugos reikalavimų atitiktį patvirtinančios pažymos ar leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija;
44.2.7. pirkimo procedūras atliekant atviro konkurso būdu, vietoj kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų perkančioji organizacija gali prašyti tiekėjų pateikti minimalių kvalifikacinių reikalavimų atitikties deklaraciją, kurios formą tvirtina Viešųjų pirkimų tarnyba. Tokiais atvejais atitiktį minimaliems kvalifikaciniams reikalavimams patvirtinančių dokumentų reikalaujama tik iš to tiekėjo, kurio pasiūlymas pagal vertinimo rezultatus gali būti pripažintas laimėjusiu.
45. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Jei procedūrose dalyvauja fizinis asmuo, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad toks asmuo pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento išduotą leidimą, suteikiantį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta, su kokia slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.
46. Jeigu reikia, konkretaus pirkimo atveju kandidatas ar dalyvis gali remtis kitų ūkio subjektų ekonominiais, finansiniais, techniniais ir profesiniais pajėgumais, neatsižvelgdamas į tai, kokio teisinio pobūdžio būtų jo ryšiai su jais. Šiuo atveju kandidatas ar dalyvis privalo įrodyti perkančiajai organizacijai, kad vykdant sutartį tie ištekliai jam bus prieinami. Tokiomis pačiomis sąlygomis ūkio subjektų grupė gali remtis ūkio subjektų grupės narių arba kitų ūkio subjektų pajėgumais. Pirkimų, susijusių su įslaptinta informacija, atvejais galima remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, jeigu jie atitinka perkančiosios organizacijos nustatytus su tuo susijusius reikalavimus.
47. Jeigu kandidatas ar dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti Perkančiosios organizacijos reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus Perkančiajai organizacijai priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.
48. Perkančiosios organizacijos nustatyti minimalūs kandidatų ar dalyvių kvalifikaciniai reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį.
49. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Perkančioji organizacija privalo nepažeisdama Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatytų pirkimų principų prašyti kandidatą ar dalyvį per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.
50. Perkančioji organizacija turi atmesti kandidato ar dalyvio paraišką ar pasiūlymą, jeigu kandidato ar dalyvio kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų arba jeigu kandidatas ar dalyvis Perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.
51. Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Perkančioji organizacija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose gali būti pakviesti tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka perkančiosios organizacijos keliamus reikalavimus.
VII SKYRIUS
TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
52. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Techninė specifikacija rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.
54. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Toks nurodymas yra leistinas išimties tvarka, kai pirkimo objekto yra neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti. Šiuo atveju nurodymas pateikiamas įrašant žodžius „arba lygiavertis“.
55. Perkančioji organizacija neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka nurodytų techninių specifikacijų, kuriomis ji rėmėsi, jeigu dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis Perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.
56. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.
57. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.
58. Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS
60. Paraiška ar pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens, išskyrus atvejus, kai mažos vertės pirkimas gynybos ir saugumo srityje yra vykdomas tiekėjų apklausos būdu, kai planuojama preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 3000 EUR be PMV, pasiūlymas Perkančiajai organizacijai gali būti perduodamas žodžiu.
61. Kartu su paraiška ar pasiūlymu pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.
62. Paraiškos ar pasiūlymai rengiami ir teikiami:
62.2. per pirkimo dokumentuose nustatytą terminą, kuris:
62.2.1. atviro konkurso, riboto konkurso, skelbiamų derybų ir neskelbiamų derybų pirkimo būdu vykdomuose pirkimuose turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 7 darbo dienų terminas nuo kvietimo pateikti pasiūlymą ar dalyvauti derybose išsiuntimo kandidatams dienos;
IX SKYRIUS
PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
63. Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:
63.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;
64. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba pirkimo organizatorius.
65. Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais tvarką nustato Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 32 straipsnis.
66. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.
67. Pasiūlymai nagrinėjami šiais etapais:
67.1. tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;
67.2. tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;
67.4. radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;
67.5. tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais;
67.6. tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais;
67.7. tikrinama ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, o taip pat tais atvejais, kai sutarties vertė neviršija 7000 EUR (be PVM). Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;
68. Perkančioji organizacijai atmeta pasiūlymą, jeigu egzistuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje nurodytos aplinkybės.
69. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus – jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos.
70. Išimtiniais atvejais, kuomet kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitikimas tokiam reikalavimui gali būti tikrinamas pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.
71. Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsniu.
72. Perkančioji organizacija dalyvių pasiūlymus vertina remdamasi vienu iš šių kriterijų, kurį pasirenka ir nurodo pirkimo dokumentuose:
72.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo–pardavimo sutartį sudaro su dalyviu, pateikusiu Perkančiajai organizacijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal jos nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių pranašumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko, tiekimo patikimumo, sąveikos ir veikimo charakteristikomis ;
73. Perkančioji organizacija gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto po derybų, esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.
74. Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymo kaina yra mažiausia. Tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas ar pasiūlymas elektroninėmis priemonėmis pateiktas anksčiausiai.
75. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi vienu iš Taisyklių 72 punkte nurodytu pasiūlymų vertinimo kriterijumi, kurį pasirenka ir konkretaus pirkimo atveju nurodo pirkimo dokumentuose, laimėjusiu pripažįsta pasiūlymą iš tų pasiūlymų, kurie nebuvo atmesti pagal Taisyklių 68 punkto ir pirkimo dokumentų reikalavimus.
76. Vesdama derybas Perkančioji organizacija turi laikytis šių sąlygų:
76.1. derėtis su dalyviais dėl jų pasiūlymų, siekdama, kad pasiūlymai atitiktų pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir būtų galima nustatyti laimėjusį pasiūlymą vadovaujantis pirkimo dokumentuose nurodytais vertinimo kriterijais;
76.2. jei derybos vyksta surengus tam skirtą susitikimą, protokolą pasirašo derybose dalyvavę Komisijos nariai arba pirkimo organizatorius ir tiekėjas, su kuriuo derėtasi, arba jo įgaliotas atstovas.
76.4. tretiesiems asmenims neatskleisti jokios iš dalyvio gautos informacijos be dalyvio sutikimo, taip pat neinformuoti dalyvio apie pasiektus susitarimus su kitais tiekėjais;
76.5. visiems dalyviams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija; teikdama informaciją Perkančioji organizacija neturi diskriminuoti vienų dalyvių kitų dalyvių naudai;
76.6. pasiūlymai, kuriuose nurodytos galutinės dalyvių siūlomos kainos, taip pat galutiniai techniniai duomenys, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, turi būti pateikti užklijuotuose vokuose. Ši nuostata gali būti netaikoma tais atvejais, kai pirkime pakviestas dalyvauti tik vienas tiekėjas;
X SKYRIUS
INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS
77. Perkančioji organizacija suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį.
78. Perkančioji organizacija, gavusi kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, turi ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos nurodyti paraiškų ar pasiūlymo atmetimo priežastis.
79. Perkančioji organizacija negali teikti ir neteikia informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
80. Susipažinti su informacija, susijusia su pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, turi teisę Perkančiosios organizacijos vadovas, jo įgalioti asmenys, Pirkimo vykdytojas ar Komisijos nariai, Perkančiosios organizacijos pakviesti ekspertai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, kiti asmenys ir institucijos, turinčios tokią teisę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys.
XI SKYRIUS
PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARTIS
81. Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo–pardavimo sutartis bus sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį.
82. Pirkimo–pardavimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kurių sutarties vertė mažesnė kaip 3 000 EUR be PVM.
83. Pirkimo–pardavimo sutarties projektą parengia Perkančiosios organizacijos Pirkimo iniciatorius, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.
84. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo–pardavimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jis neįvykdo reikalavimų užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, arba iki Perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo–pardavimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad tiekėjas atsisakė sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį. Tuo atveju Perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį arba organizuoja naują mažos vertės pirkimą.
85. Sudarant pirkimo–pardavimo sutartį apklausos, atviro konkurso, riboto konkurso būdu, negali būti keičiama laimėjusio pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Sudarant pirkimo–pardavimo sutartį neskelbiamų derybų, skelbiamų derybų arba apklausos būdu (jei buvo vykdomos derybos) negali būti keičiama derybų protokole užfiksuota kaina ir pirkimo–pardavimo sutarties sąlygos bei pirkimo dokumentuose ir pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos, kurios nebuvo pakeistos per derybų procesą.
86. Pirkimo–pardavimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, nustatoma:
86.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos patvirtintą metodiką;
86.6. tiekėjo įsipareigojimai dėl įslaptintos informacijos apsaugos, jeigu pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija ir (arba) tiekėjo įsipareigojimai užtikrinti tiekimo patikimumą;
86.13. subrangovai, subtiekėjai ar subteikėjai, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarka;
87. Pirkimo–pardavimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau, negu pasibaigė sutarties sudarymo atidėjimo terminas, jeigu jis buvo nustatytas, ir kuris prasideda nuo pranešimo apie sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį išsiuntimo iš Perkančiosios organizacijos suinteresuotiems dalyviams dienos ir kurio metu negali būti sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis.
88. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:
88.1. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;
88.2. Perkančioji organizacija pirkimo–pardavimo sutartį sudaro preliminariosios sutarties pagrindu;
89. Tuo atveju, kai tiekėjas dėl priimtų sprendimų ar atliktų veiksmų Perkančiajai organizacijai pateikia pretenziją ir Perkančioji organizacija priima sprendimą ją nagrinėti, pirkimo–pardavimo sutartis negali būti sudaryta anksčiau, nei nustatyta Viešųjų pirkimų saugumo ir gynybos srityje įstatymo 63 straipsnyje, o gavusi tiekėjo prašymo ar ieškinio teismui kopiją, negali sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties, kol nesibaigė pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas ar šio įstatymo 63 straipsnio 2 dalyje, 65 straipsnio 3 dalies 3 punkte ir 4 dalies 3 punkte nurodyti terminai ir kol Perkančioji organizacija negavo teismo pranešimo apie:
89.2. motyvuotą teismo nutartį dėl tiekėjo prašymo taikyti laikinąsias apsaugos priemones atmetimo, kai šis prašymas teisme buvo gautas iki ieškinio pareiškimo;
90. Pirkimo–pardavimo sutartis sudaroma raštu tais atvejais, kai yra bent viena iš šių aplinkybių:
90.2. perkamos prekės turės būti pristatomos, o suteiktos paslaugos teikiamos ne visos iš karto, o pirkimo–pardavimo sutartyje numatytais periodais, terminais ir kiekiais;
XII SKYRIUS
DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
91. Įvykdytos pirkimo–pardavimo sutartys, paraiškos, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne mažiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos.
XIII SKYRIUS
GINČŲ SPRENDIMAS
XIV SKYRIUS
PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS ATSAKOMYBĖ
Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos
Mažos vertės viešųjų pirkimų saugumo ir gynybos srityje taisyklių priedas
(Tiekėjų apklausos pažymos formos pavyzdys)
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTAS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
TVIRTINU
__________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)
__________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens parašas)
__________________________
(įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens vardas ir pavardė)
TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA
_______________ Nr. __________
(data ir numeris)
Vilnius
1. Pirkimo objekto pavadinimas:
2. Paraiškos data ir Nr.:
Prekės: |
|
Paslaugos: |
|
|
Darbai: |
|
Pirkimo dalies numeris |
Pavadinimas |
BVPŽ kodas |
Mato vienetas |
Kiekis |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
3. Vertinimo kriterijus: |
kaina |
|
|
ekonominis naudingumas |
|
4. Apklausti tiekėjai ir jų pasiūlymai:
(jei vertinama ne bendra pasiūlymo kaina – kiekvienai pirkimo daliai atskirai)
Pirkimo dalies numeris |
Tiekėjo pavadinimas |
Kaina Eur su PVM / nepateikė pasiūlymo |
Pasiūlymo pateikimo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tiekėjai apklausti raštu / žodžiu:
Vykdytos derybos (taip / ne):
Nurodyti Taisyklių punktą, kuriuo vadovaujantis buvo atliktas pirkimas:
5. Nustatau pasiūlymų eilę:
Pirkimo dalies numeris |
Pasiūlymo naudingumo numeris |
Tiekėjo pavadinimas |
Kaina Eur su PVM / Galutinė kaina su PVM po derybų |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Nutariu, kad laimėjo dalyvio ___________ pasiūlymas.
7. Nutariu pirkimo sutartį sudaryti su dalyviu _________________.
8. Kita reikalinga informacija____________________.
Apklausą vykdė:
______________________ _____________________ __________________________
(Pirkimo vykdytojo pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
_________________________________ ____________ _________________________
Skyriaus, atsakingo už viešuosius pirkimus, (Parašas) (Vardas ir pavardė)
vedėjas
_____________________