LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTro 2018 M. RUGSĖJO 28 D. ĮSAKYMO nR. 3D-686 „DĖL ŽEMĖS ŪKIO GAMYBOS RIZIKOS VALDYMO PARAMOS PRIEMONIŲ TOBULINIMO DARBO GRUPĖS SUDARYMO“ PAKEITIMO
2023 m. spalio 25 d. Nr. 3D-702
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2018 m. rugsėjo 28 d. įsakymą Nr. 3D-686 „Dėl Žemės ūkio gamybos rizikos valdymo paramos priemonių tobulinimo darbo grupės sudarymo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO GAMYBOS RIZIKOS VALDYMO PARAMOS PRIEMONIŲ TOBULINIMO DARBO GRUPĖS SUDARYMO
1. S u d a r a u Žemės ūkio gamybos rizikos valdymo paramos priemonių tobulinimo darbo grupę (toliau – darbo grupė):
Vytenis Tomkus – žemės ūkio viceministras, darbo grupės pirmininkas;
Valdas Aleknavičius – Žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽŪM) kancleris, darbo grupės pirmininko pavaduotojas;
Tomas Baležentis – Lietuvos socialinių mokslų centro filialo Ekonomikos ir kaimo vystymo instituto vyriausiasis mokslo darbuotojas (jo nesant – Arturas Lakis, Lietuvos socialinių mokslų centro Ekonomikos ir kaimo vystymo instituto tyrėjas);
Algis Baravykas – Lietuvos kiaulių augintojų asociacijos direktorius;
Alfredas Bardauskas – Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos prezidiumo narys (jo nesant – Jonas Sviderskis, Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos generalinis direktorius);
Sonata Bartkutė – ŽŪM Finansų ir biudžeto departamento Nacionalinės paramos skyriaus vedėja (jos nesant – Marius Butkus, ŽŪM Finansų ir biudžeto departamento Nacionalinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas);
Tomas Jackūnas – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie ŽŪM Nacionalinės paramos skyriaus vedėjas (jo nesant – Evelina Savicka, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie ŽŪM Nacionalinės paramos skyriaus patarėja);
Sigitas Japertas – VšĮ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto praktinio mokymo ir bandymų centro direktorius (jo nesant – Giedrius Šarauskas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Veterinarijos akademijos Gyvulininkystės instituto Eksperimentinės plėtros ir bandymų skyriaus vedėjas);
Raimundas Juknevičius – Lietuvos ūkininkų sąjungos pirmininkas (jo nesant – Sigutis Jundulas, Lietuvos ūkininkų sąjungos Marijampolės skyriaus pirmininkas);
Lina Juzėnienė – ŽŪM Strateginio planavimo departamento Strateginio planavimo skyriaus vedėja (jos nesant – ŽŪM Strateginio planavimo departamento Strateginio planavimo skyriaus vyriausioji specialistė Rimantė Juodenienė);
Vygantas Katkevičius – ŽŪM Strateginio planavimo departamento vyriausiasis patarėjas (jo nesant – Virginija Žoštautienė, ŽŪM Strateginio planavimo departamento direktorė);
Gytis Kauzonas – Lietuvos paukštininkystės asociacijos direktorius (jo nesant – Saulius Petkevičius, Lietuvos paukštininkystės asociacijos valdymo grupės narys);
Rolandas Rakštys – Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos Bioekonomikos plėtros fakulteto Verslo ir kaimo plėtros vadybos katedros lektorius;
Vitalija Kuliešienė – Lietuvos verslinių sodų asociacijos „Vaisiai ir uogos“ prezidentė (jos nesant – Arvydas Paškevičius, UAB „Aukštikalnių sodai“ direktorius);
Indrė Lukoševičienė – Lietuvos daržovių augintojų asociacijos direktorė (jos nesant – Zofija Cironkienė – Lietuvos daržovių augintojų asociacijos ekspertė);
Ieva Naraškevičiūtė-Kubilė – Lietuvos draudikų asociacijos Projektų vadovė (jos nesant – Deividas Juodis, AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Pasėlių draudimo rizikos vertintojas);
Rimtautas Petraitis – VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos direktoriaus pavaduotojas (jo nesant – Rimas Magyla, VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos Technologinių paslaugų skyriaus vadovas);
Daivaras Rybakovas – žemės ūkio ministro patarėjas;
Jurgita Stakėnienė – ŽŪM Europos Sąjungos reikalų ir paramos politikos departamento direktorė (jos nesant – Kristina Indriošienė, ŽŪM Europos Sąjungos reikalų ir paramos politikos departamento vyriausioji patarėja);
Šarūnas Šiušė – Lietuvos grūdų augintojų asociacijos atstovas (jo nesant – Dainius Arlauskas, Lietuvos grūdų augintojų asociacijos Tarybos narys);
Andrejus Štombergas – Lietuvos pieno gamintojų asociacijos prezidento pavaduotojas (jo nesant – Eimantas Bičius, Lietuvos pieno gamintojų asociacijos direktorius);
Donatas Valiukas – Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos Klimato ir tyrimų skyriaus vedėjas (jo nesant – Justina Kazlauskienė, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos Meteorologinių ir aviacinių stebėjimų skyriaus vyriausioji specialistė);
Gediminas Vagonis – ŽŪM Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento Gyvulininkystės ir gyvūnų gerovės skyriaus vyriausiasis specialistas (jo nesant – Tadas Girčys (ŽŪM Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės departamento Gyvulininkystės ir gyvūnų gerovės skyriaus patarėjas);
Modestas Važnevičius – ŽŪM Teisėkūros ir atstovavimo skyriaus patarėjas (jo nesant – Jolanta Oleškevič, ŽŪM Teisėkūros ir atstovavimo skyriaus patarėja);
Regina Voverytė-Šimkienė – ŽŪM Augalininkystės ir žaliųjų technologijų skyriaus vedėja (jos nesant – Rita Adomavičienė, ŽŪM Augalininkystės ir žaliųjų technologijų skyriaus vyriausioji specialistė);
Aušra Žliobaitė – Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų Kooperacijos ir teisės skyriaus vedėja (jos nesant – Modestas Rezgys, Lietuvos Respublikos žemės rūmų Kooperacijos ir teisės skyriaus teisininkas).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2023 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 3D-702
ŽEMĖS ŪKIO GAMYBOS RIZIKOS VALDYMO PARAMOS PRIEMONIŲ TOBULINIMO DARBO GRUPĖS REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės ūkio gamybos rizikos valdymo paramos priemonių tobulinimo darbo grupės reglamentas (toliau – darbo reglamentas) nustato Žemės ūkio gamybos rizikos valdymo paramos priemonių tobulinimo darbo grupės (toliau – Darbo grupė) funkcijas, teises, pareigas ir darbo organizavimą.
2. Darbo grupė yra kolegiali ministerijos patariamoji institucija. Darbo grupės sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.
3. Darbo grupė savo veikloje vadovaujasi 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr.1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, su visais pakeitimais, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais, 2022 m. gruodžio 14 d. Europos Komisijos Reglamentu (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais žemės ūkio rizikos valdymo priemones ir valstybės paramos teikimą.
4. Darbo grupės savo veikloje laikosi teisingumo, sąžiningumo, skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo ir protingumo principų. Darbo grupės veikla grindžiama kolegialiu klausimų svarstymu.
5. Darbo grupių dokumentus tvarko ir techninį darbą atlieka Darbo grupės sekretoriatas. Darbo grupės sekretoriato funkcijas (taip pat ir posėdžio sekretoriaus funkcijas) atlieka Žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerijos) struktūrinis padalinys, kuris atsakingas už posėdyje svarstomus klausimus, arba kitas asmuo, kuriam tai pavesta. Darbo grupės sekretorius renka, kaupia, sistemina, padaugina bei išplatina Darbo grupės nariams ir ekspertams reikalingą medžiagą, protokoluoja Darbo grupės posėdžius, taip pat dalyvauja rengiant ir apibendrinant Darbo grupės teikiamą medžiagą.
II SKYRIUS
DARBO GRUPĖS FUNKCIJOS
6. Darbo grupės funkcijos – pagal kompetenciją suteikti kvalifikuotas rekomendacijas, pasiūlymus ministerijos vadovybei žemės ūkio gamybos rizikos valdymo paramos priemonių tobulinimui.
7. Vykdydama savo funkcijas, Darbo grupė turi teisę:
7.2. siūlyti kreiptis į ministerijos reguliavimo srities institucijas, įstaigas ir ekspertus dėl išvadų, pasiūlymų ar kitokios reikiamos medžiagos pateikimo;
III SKYRIUS
DARBO GRUPĖS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS, EKSPERTŲ PASITELKIMAS
9. Darbo grupės nariai turi teisę:
9.2. nustatytais terminais gauti informaciją apie Darbo grupės posėdžius ir Darbo grupės sekretoriato parengtą informaciją;
10. Darbo grupės narys privalo aktyviai dalyvauti Darbo grupės posėdžiuose, svarstyti klausimus išsamiai susipažinus su klausimo medžiaga, laikytis teisės aktų reikalavimų.
11. Darbo grupės narys asmeniškai atsakingas, kad jo elgesys vykdant pareigas Darbo grupėje, teikiami siūlymai, dalyvavimas svarstant klausimus bei priimant sprendimus atitiktų Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme bei Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus viešojo administravimo bei valstybės tarnautojų veiklos ir tarnybinės etikos principus.
12. Darbo grupės nariai privalo:
12.1 užtikrinti, kad veikiant Darbo grupėje gauta ir sužinota informacija, duomenys (konfidenciali informacija), intelektinė nuosavybė būtų saugoma, neatskleista tretiesiems asmenims ir nenaudojama kitais nei Darbo grupės tikslais. Nutrūkus veiklai su ministerija, privalo toliau saugoti, neatskleisti ir nenaudoti asmeniniais tikslais informacijos ir duomenų, kurią sužinojo veikdami su ministerija;
13. Ekspertai pasitelkiami esant poreikiui ir jų atranka vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382 „Dėl žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“ .
IV SKYRIUS
DARBO GRUPĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Posėdžiams pirmininkauja Darbo grupės pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Darbo grupės narių ar juos pavaduojančių asmenų.
16. Posėdžiai gali būti vykdomi fiziškai susirenkant nariams, nuotoliniu būdu naudojantis elektroninėmis komunikavimo priemonėmis arba mišriuoju būdu – susirenkant fiziškai ir nuotoliniu būdu naudojantis elektroninėmis priemonėmis.
17. Darbo grupės posėdžių datą skiria Darbo grupės pirmininkas ar jo pavaduotojas. Posėdžius organizuoja, Darbo grupės nariams ir ekspertams išsiunčia informaciją el. paštu apie planuojamą posėdį ir darbotvarkę vėliausiai prieš 5 d. d. iki posėdžio (nenumatytais skubiais atvejais – 3 d. d. iki posėdžio) Darbo grupės sekretorius.
18. Į Darbo grupės posėdžius gali būti kviečiami kiti ministerijos ar kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovai.
20. Darbo grupės sekretorius registruoja posėdyje dalyvaujančius Darbo grupės narius, ekspertus ir kitus posėdžio dalyvius, rašo ir derina su posėdžio dalyviais posėdžio protokolą.
21. Jeigu Darbo grupės nariai ir ekspertai dėl pateisinamų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų ar kt.) negali dalyvauti posėdyje, jie apie tai privalo pranešti raštu ar elektroniniu paštu Darbo grupės sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio. Darbo grupės sekretorius apie tai nedelsdamas turi informuoti Darbo grupės pirmininką.
22. Darbo grupės sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, posėdžio pirmininkui ir Darbo grupės nariams balsuojant. Sprendimai yra teisėti, jeigu už juos balsuoja 2/3 balso teisę turinčių Darbo grupės narių.
23. Darbo grupės posėdžiauja darbotvarkėje nustatytu laiku ir visus klausimus svarsto nustatyta eile, jei Darbo grupės nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.
24. Posėdžio protokolo projektas elektroniniu paštu pateikiamas derinti Darbo grupės nariams per 5 darbo dienas po posėdžio. Darbo grupės nariai savo pastabas ir pasiūlymus turi pateikti per 3 darbo dienas nuo protokolo projekto ir kitos medžiagos išsiuntimo. Per nustatytą laiką negavus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta.
26. Posėdžio protokolai registruojami dokumentų valdymo informacinėje sistemoje Doxlogix ir išsiunčiami susipažinimui Darbo grupės nariams. Protokolas įforminamas pagal Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“.