vALSTYBINĖ ENERGETIKOS reguliavimo taryba
NUTARIMAS
DĖL vALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJos 2012 m. RUGSĖJO 28 d. nutarimo nr. o3-279 „DĖL VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE KAINOS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 26 d. Nr. O3E-1370
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo Nr. IX-884 2, 4, 8, 15, 16, 161, 19, 191, 22, 23, 241, 25, 26, 28, 31, 32, 34, 341, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XIII-1968 22 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymu ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2021 m. spalio 25 d. pažymą Nr. O5E-1276 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. rugsėjo 28 d. nutarimo Nr. O3-279 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:
Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. rugsėjo 28 d. nutarimą Nr. O3-279 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„vALSTYBINĖ ENERGETIKOS reguliavimo taryba
NUTARIMAS
DĖL VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE KAINOS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 6 punktu, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba n u t a r i a:
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės
komisijos 2012 m. rugsėjo 28 d.
nutarimu Nr. O3-279
(Valstybinės energetikos reguliavimo
tarybos 2021 m. spalio 26 d. nutarimo
Nr. O3E-1370 redakcija)
VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ ELEKTROS ENERGETIKOS SEKTORIUJE KAINOS NUSTATYMO METODIKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje kainos nustatymo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje (toliau – VIAP) lėšų poreikio ir kainos nustatymo metodinius reikalavimus.
3. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme (toliau – Įstatymas), Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 916 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – VIAP aprašas) bei Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje administravimo tvarkos apraše, patvirtintame Vyriausybės 2012 m. rugsėjo 19 d. nutarimu 1157 „Dėl Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – VIAP administravimo aprašas).
II SKYRIUS
VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINŲ NUSTATYMO TVARKA
4. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba), nustatydama VIAP kainą, įvertina lėšų poreikį ir kainas VIAP, nurodytų Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalyje.
5. Taryba, nustatydama atskirų VIAP, nurodytų Metodikos 4 punkte, lėšų poreikį ir kainas, papildomai įvertina:
5.2. VIAP lėšų administravimo faktinių sąnaudų ir prognozuotų sąnaudų neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;
5.3. VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių rezultato prognozę ateinantiems kalendoriniams metams;
5.4. VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių faktinio rezultato ir prognozuoto rezultato neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;
5.5. VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių rezultato prognozę ateinantiems kalendoriniams metams;
5.6. VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių faktinio rezultato ir prognozuoto rezultato neatitikimą per praėjusius kalendorinius metus;
5.7. skirtumą tarp faktiškai surinktų ir prognozuotų surinkti VIAP lėšų praėjusiais kalendoriniais metais;
5.8. prognozuojamas ateinančiais kalendoriniais metais sugrąžinti VIAP lėšas pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas;
6. Lėšos, reikalingos Metodikos 5.1–5.7 papunkčiuose nurodytoms sąnaudoms padengti, yra pridedamos prie VIAP, kurias planuojama teikti ateinančiais kalendoriniais metais, lėšų poreikio, paskirstant lėšas proporcingai pagal šioms VIAP ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamą lėšų poreikį.
III SKYRIUS
ATSKIRŲ VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMAS
8. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte, lėšų poreikis nustatomas:
8.1. įvertinus VIAP lėšų, reikalingų elektros energijos gamintojams už elektros energijos gamybą, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, poreikį, kuris nustatomas kaip suma:
8.1.1. sandaugos tarp:
8.1.1.1. ateinančiais kalendoriniais metais prognozuojamo pagaminti ir į elektros tinklus patiekti elektros energijos kiekio gamintojų, naudojančių atsinaujinančius energijos išteklius, kuriems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus buvo išduotas konkurso būdu arba leidimas gaminti elektros energiją išduotas iki Įstatymo įsigaliojimo dienos;
8.1.1.2. skirtumo tarp fiksuotų elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių tarifų (toliau – fiksuotas tarifas) didžiausių galimų dydžių, nustatytų Tarybos ir galiojusių Įstatymo įsigaliojimo metais, bei Tarybos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kuri nustatoma vadovaujantis Prognozuojamos elektros energijos rinkos kainos ir atskaitinės kainos nustatymo metodika, patvirtinta Tarybos 2019 m. gegužės 24 d. nutarimu Nr. O3E-152 „Prognozuojamos elektros energijos rinkos kainos ir atskaitinės kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Prognozuojama rinkos kaina);
8.1.2. sandaugos tarp:
8.1.2.1. gamintojų, kurie Įstatymo ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis įgijo teisę pasinaudoti fiksuotu tarifu, kai jiems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba leidimas gaminti elektros energiją išduotas po Įstatymo įsigaliojimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2019 m. balandžio 30 d., ir jų elektrinių įrengtoji galia yra ne didesnė kaip 30 kW, ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;
8.1.3. sandaugos tarp:
8.1.3.1. gamintojų, kurie dalyvavo ir laimėjo skatinimo kvotas bei fiksuotus tarifus aukcionuose, Tarybos organizuotuose Įstatymo nustatyta tvarka iki 2019 m. balandžio 30 d., ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;
8.1.4. sandaugos tarp:
8.1.4.1. gamintojų, kuriems leidimas plėtoti gamybos pajėgumus išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d., kai elektrinių įrengtoji ar planuojama įrengtoji galia yra ne didesnė kaip 250 kW, ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;
8.1.5. sandaugos tarp:
8.1.5.1. gamintojų, išskyrus gamintojus, nurodytus Metodikos 8.1.1 papunktyje, kuriems leidimas plėtoti gamybos pajėgumus išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d. ir kuriems nebuvo taikoma konkurso tvarka, kai saulės energiją, hidroenergiją, geoterminę energiją, biomasę ir (ar) jos produktus naudojančių elektrinių planuojama įrengtoji galia yra didesnė kaip 250 kW, ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;
8.1.6. sandaugos tarp:
8.1.6.1. gamintojų, kurie Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme ir Tarybos nustatyta tvarka ne vėliau kaip iki 2011 m. gegužės 23 d. suderino su Tarybos reguliuojamos veiklos investicijų programą, kurioje numatomos investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius naudojančios elektrinės statybą, ir kuriems leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus statant investicijų programoje nurodytą elektrinę išduotas ne vėliau kaip 2011 m. gegužės 23 d., ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamo pagaminti ir į tinklus patiekti elektros energijos kiekio;
8.1.7. sandaugos tarp aukcionų, vykusių po 2019 m. gegužės 1 d., laimėtojui skirto metinio elektros energijos gamybos kiekio ir:
8.1.7.1. tuo atveju, kai Prognozuojamos rinkos kainos ir aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo suma yra lygi arba mažesnė už Tarybos aukcionui nustatytą didžiausiąją elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių kainą (toliau – didžiausioji kaina) – aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo;
8.1.7.2. tuo atveju, kai Prognozuojamos rinkos kainos ir aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo suma yra didesnė už Tarybos aukcionui nustatytą didžiausiąją kainą – aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo dalies, kuri apskaičiuojama kaip skirtumas tarp Tarybos aukcionui nustatytos didžiausiosios kainos ir Prognozuojamos rinkos kainos ir aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo sumos. Jei aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo dalis gaunama mažesnė už nulį, laikoma, kad aukciono laimėtojo aukcione pasiūlyto kainos priedo dalis yra lygi nuliui.
8.1.8. skirtumo tarp praėjusių kalendorinių metų rugpjūčio 1 d. – gruodžio 31 d. laikotarpiu faktiškai išmokėtų VIAP lėšų ir prognozuotų išmokėti pagal Metodikos 8.1.1–8.1.7 papunkčius;
8.2. įvertinus (atimant) VIAP lėšų administratoriaus praėjusiais kalendoriniais metais iš aukcionų laimėtojų gautas įmokas, sumokėtas pagal Įstatymo 20 straipsnio 18 dalies nuostatas.
8.3. įvertinus (pridedant) VIAP lėšų, reikalingų elektros energijos gamybai iš atsinaujinančių energijos išteklių balansuoti, poreikį, kuris nustatomas kaip suma:
8.3.1. ateinantiems kalendoriniams metams prognozuojamų skirstomųjų tinklų ir perdavimo tinklų operatorių, bei VIAP administravimo aprašo 111 punkte nurodytų gamintojų išlaidų elektros energijos gamybai iš atsinaujinančių energijos išteklių balansuoti;
8.3.2. skirtumo tarp praėjusiais kalendoriniais metais faktiškai išmokėtų VIAP lėšų ir prognozuotų išmokėti skirstomųjų tinklų ir perdavimo tinklų operatoriams bei VIAP administravimo aprašo 111 punkte nurodytiems gamintojams už elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių balansavimą;
8.4. įvertinus (pridedant) skirstomųjų tinklų operatoriaus ir (ar) Energetikos ministerijos, Vyriausybės nustatyta tvarka paskirtos įmonės patirtas sąnaudas, vykdant centralizuotą elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius ir superkamos iš elektros energijos gamintojų, kuriems kituose įstatymuose ir teisės aktuose nustatyta tvarka taikomas fiksuotas tarifas, prekybą;
9. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 8 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
10. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
10.1. Vyriausybės nutarimu patvirtintą remtiną elektros energijos gamybos apimtį kiekvienam bendram šilumos ir elektros energijos gamintojui ateinantiems kalendoriniams metams;
10.2. elektros energijos supirkimo kainą kiekvienam bendram šilumos ir elektros energijos gamintojui, kuriam nustatyta remtina gamybos apimtis, ateinantiems kalendoriniams metams, vadovaujantis Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodika, patvirtinta Komisijos 2011 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. O3-123 „Dėl Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodikos patvirtinimo“;
10.3. skirtumą tarp Tarybos nustatytų supirkimo kainų atitinkamiems gamintojams ateinantiems kalendoriniams metams ir Tarybos nustatytos Prognozuojamos rinkos kainos;
10.4. skirtumą tarp prognozuotų išmokėti ir faktiškai išmokėtų VIAP lėšų gamintojams, teikusiems VIAP, nurodytą Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, už praėjusius kalendorinius metus;
11. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 10 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose nurodytus kiekius.
12. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
12.1. Vyriausybės nutarimu patvirtintą remtiną elektros energijos gamybos apimtį gamintojams, gaminantiems elektros energiją nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energijos gamyba būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti, ateinantiems kalendoriniams metams;
12.2. ateinantiems kalendoriniams metams Tarybos nustatytą elektros energijos supirkimo kainą gamintojams, gaminantiems elektros energiją nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energijos gamyba būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti;
12.3. skirtumą tarp Tarybos nustatytos supirkimo kainos gamintojams, teikiantiems Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, ir Tarybos nustatytos ateinantiems kalendoriniams metams rinkos kainos, kai rinkos kaina nustatoma vadovaujantis Rinkos kainos metodika;
12.4. pastoviąsias sąnaudas, priskirtinas elektros energijos gamybos pajėgumams, ateinantiems kalendoriniams metams pagal Elektros energijos kainos, rezervinės galios, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo, totalios elektros energetikos sistemos avarijos prevencijos ar likvidavimo, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo rezervo užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2012 m. rugsėjo 14 d. nutarimu Nr. O3-229 „Dėl Elektros energijos kainos, rezervinės galios, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo, totalios elektros energetikos sistemos avarijos prevencijos ar likvidavimo, izoliuoto elektros energetikos sistemos darbo rezervo užtikrinimo paslaugų kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Rezervinės galios metodika);
12.5. skirtumą tarp Tarybos nustatytų pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų elektros energijos gamybos pajėgumams, prognozės ir faktiškai patirtų sąnaudų, priskirtų elektros energijos gamybos pajėgumams per praėjusius kalendorinius metus;
12.6. skirtumą tarp Vyriausybės nutarimu patvirtintos remtinos gamybos apimties ir faktiškai pagaminto ir į tinklus patiekto elektros energijos kiekio per praėjusius kalendorinius metus;
12.7. skirtumą tarp Tarybos nustatytų sąnaudų remtinam elektros energijos kiekiui pagaminti praėjusiais kalendoriniais metais ir faktiškai patirtų sąnaudų, gaminant ir į tinklus patiekiant remtiną elektros energijos apimtį per praėjusius kalendorinius metus;
12.8. ateinantiems kalendoriniams metams Tarybos nustatytos investicijų grąžos ir ateinančiais kalendoriniais metais laukiamos investicijų grąžos skirtumą elektros energijos gamybos, remtinai elektros energijos gamybai nepriskiriamais gamybos įrenginiais, veikloje, taip pat įvertinusi šioje veikloje gautos faktinės investicijų grąžos ir lauktos investicijų grąžos neatitikimą už praėjusius kalendorinius metus. Šis punktas taikomas tais atvejais, kai elektros energijos gamintojas, motyvuotu Tarybos sprendimu, pripažintas asmeniu, turinčiu didelę įtaką elektros energijos rinkoje;
13. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 12 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose nurodytus kiekius.
14. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
14.2. skirtumą tarp gamintojui Tarybos nustatytos sąnaudų apimties ir faktiškai patirtų sąnaudų apimties per praėjusius kalendorinius metus;
14.3. ateinantiems kalendoriniams metams Tarybos nustatytos investicijų grąžos ir ateinančiais kalendoriniais metais laukiamos investicijų grąžos skirtumą Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai veiklai vykdyti nepriskiriamais elektros energijos gamybos įrenginiais, taip pat įvertinus šioje veikloje gautos faktinės investicijų grąžos ir lauktos investicijų grąžos neatitikimą už praėjusius kalendorinius metus. Šis punktas taikomas tais atvejais, kai elektros energijos gamintojas motyvuotu Tarybos sprendimu pripažintas asmeniu, turinčiu didelę įtaką elektros energijos rinkoje;
15. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 14 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
16. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
16.1. lėšų poreikį, nustatytą Vyriausybės nutarimu patvirtintame Nacionaliniame energetikos strategijos įgyvendinimo plane reikalingą elektros energetikos gamybos pajėgumų, strategiškai svarbių elektros energetikos sistemos darbo saugumui ir patikimumui ar valstybės energetinei nepriklausomybei užtikrinti, ateinantiems kalendoriniams metams, VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;
16.2. neatitikimą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų per praėjusius kalendorinius metus pagal kiekvieną Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytai VIAP priskirtą projektą atskirai;
17. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 16 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
18. VIAP lėšų poreikis VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte, nustatomas įvertinus:
18.1. prognozuojamą lėšų poreikį, reikalingą strateginių elektros energetikos sektoriaus projektų, susijusių su energetinio saugumo didinimu, įrengiant jungiamąsias linijas su kitų valstybių elektros energetikos sistemomis ir (ar) sujungiant Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemas su kitų valstybių narių elektros energetikos sistemomis, įgyvendinimui, vadovaujantis Tarybos nutarimais, kuriuose suderinti šių projektų rengimo ir įgyvendinimo bei finansavimo grafikai pagal kiekvieną strateginį projektą atskirai;
18.2. neatitikimą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų per praėjusius kalendorinius metus pagal kiekvieną Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytai VIAP priskirtą projektą atskirai;
19. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 18 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
20. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 7 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
20.1. prognozuojamą lėšų poreikį energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo veiklai ateinantiems kalendoriniams metams VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;
20.2. prognozuojamą lėšų poreikį energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo veiklai ateinantiems kalendoriniams metams VIAP apraše ir VIAP administravimo apraše nustatyta tvarka;
21. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 7 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 20 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
22. VIAP, nurodytai Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte, lėšų poreikis nustatomas įvertinus:
22.1. praėjusiais kalendoriniais metais perdavimo sistemos operatoriaus patirtas perdavimo tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudas, susijusias su atsinaujinančiuosius energijos išteklius naudojančių gamintojų pagamintos elektros energijos priėmimu ir perdavimu;
22.2. praėjusiais kalendoriniais metais skirstomųjų tinklų operatoriaus patirtas skirstomojo tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudas, susijusias su atsinaujinančiuosius energijos išteklius naudojančių gamintojų pagamintos elektros energijos priėmimu ir skirstymu;
22.3. praėjusiais kalendoriniais metais pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, perdavimo sistemos operatoriaus gautas lėšas, kurios gali būti naudojamos tik elektros tinklų plėtrai, reikalingai atsinaujinančių išteklių energijos gamybos įrenginiams prijungti;
22.4. praėjusiais kalendoriniais metais pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, skirstomųjų tinklų operatoriaus gautas lėšas, kurios gali būti naudojamos tik elektros tinklų plėtrai, reikalingai atsinaujinančių išteklių energijos gamybos įrenginiams prijungti;
23. VIAP, nurodytos Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte, kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp Metodikos 22 punkte nurodyto VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
24. VIAP, nurodytai iki 2019 m. balandžio 30 d. galiojusios redakcijos Įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, lėšų poreikis nustatomas, jeigu perdavimo ir skirstomųjų tinklų operatorių patirtos pagristos sąnaudos teikiant šią VIAP nebuvo kompensuotos ankstesniais metais. VIAP lėšų poreikis nustatomas įvertinus perdavimo ir skirstomųjų tinklų operatorių patirtas pagrįstas elektrinių prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sąnaudas, kurios, vadovaujantis Įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatomis, taikomomis elektrinių prijungimo paslaugos suteikimo metu, nebuvo paskirtos apmokėti asmenims, kurių elektrinės buvo prijungtos. Šios VIAP kaina apskaičiuojama kaip santykis tarp šios VIAP lėšų poreikio ir prognozuojamo asmenų suvartoti elektros energijos kiekio (įskaitant asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energijos kiekį) per ateinančius kalendorinius metus, išskyrus VIAP aprašo 20 punkte nurodytus kiekius.
IV SKYRIUS
VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMAS
25. Visas VIAP lėšų poreikis ateinantiems kalendoriniams metams nustatomas kaip Metodikos 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24 punktuose nurodytų VIAP lėšų poreikių suma.
26. VIAP kaina visiems asmenims, išskyrus asmenis, nurodytus VIAP aprašo 21 punkte, apskaičiuojama kaip Metodikos 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 24 punktuose nurodytų VIAP kainų, suma.
V SKYRIUS
DUOMENŲ, SUSIJUSIŲ SU VIEŠUOSIUS INTERESUS ATITINKANČIŲ PASLAUGŲ LĖŠŲ POREIKIO IR KAINOS NUSTATYMU, TEIKIMAS
28. Siekiant tinkamai apskaičiuoti bei nustatyti VIAP lėšas ir VIAP kainą ateinantiems kalendoriniams metams, Tarybai iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 15 d.:
28.1. VIAP lėšų administratorius privalomai teikia užpildytą VIAP administratoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 1 priedas) ir prideda kitus pagrindžiančius dokumentus;
28.2. perdavimo tinklų operatorius privalomai teikia užpildytą perdavimo tinklų operatoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 3 priedas) ir kitus pagrindžiančius dokumentus;
28.3. skirstomųjų tinklų operatorius privalomai teikia užpildytą skirstomųjų tinklų operatoriaus VIAP kainos skaičiavimui teikiamų duomenų suvestinę (Metodikos 2 priedas) ir kitus pagrindžiančius dokumentus;
28.4. gamintojai, nurodyti VIAP administravimo aprašo 111 punkte, pateikia informaciją apie prognozuojamas elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių balansavimo išlaidas per ateinančius kalendorinius metus;
28.5. bendri šilumos ir elektros energijos gamintojai, teikiantiems Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytą VIAP ir kuriems Vyriausybės nutarimu nustatyta remtina elektros energijos apimtis ateinantiems kalendoriniam metams, pateikia dokumentus ir informaciją, vadovaudamiesi Elektros energijos, pagamintos termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse, supirkimo kainos nustatymo metodika;
28.6. gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, pateikia supirkimo kainos bei VIAP lėšų skaičiavimus, detalizuojant kintamąsias sąnaudas, kuriose numatomos apyvartinių taršos leidimų sąnaudos, išlaidos reagentams nusierinti, gamtinėms dujoms ir mazutui, bei kitą reikšmingą informaciją, kuri gali turėti įtakos elektros energijos supirkimo kainos nustatymui;
28.7. gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą VIAP, pateikia:
28.7.1. kitiems metams prognozuojamų pastoviųjų sąnaudų, priskirtų elektros energijos gamybos pajėgumams skaičiavimus, atliktus vadovaujantis Rezervinės galios metodika;
28.7.2. informaciją ir pagrindžiančius dokumentus apie prognozuojamą pastoviųjų sąnaudų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams, detalizuojant pastoviąsias sąnaudas;
28.7.3. su VIAP lėšų administratoriumi suderintą informaciją apie faktiškai pagamintą ir į tinklus patiektą remtiną elektros energijos kiekį per praėjusius kalendorinius metus;
28.7.4. detalią informaciją apie patirtas faktines išlaidas, gaminant remtiną ir į tinklus patiektą elektros energijos apimtį už praėjusius kalendorinius metus;
28.8. gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu buvo numatyta praėjusiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytą VIAP, pateikia informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus patirtas faktines pastoviąsias išlaidas, jas detalizuojant ir nurodant neatitikimo prognozuotai apimčiai priežastis bei pateikiant tai įrodančius dokumentus;
28.9. gamintojai, kuriems Vyriausybės nutarimu numatyta ateinančiais kalendoriniais metais teikti Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytą VIAP, pateikia informaciją ir pagrindžiančius dokumentus apie prognozuojamą pastoviųjų sąnaudų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams, detalizuojant pastoviąsias sąnaudas;
28.10. energetikos įmonės, teikiančios Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytą VIAP, teikia informaciją apie faktiškai patirtas išlaidas, įgyvendinant strateginius projektus per praėjusius kalendorinius metus, skirtumą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų strateginiams projektams rengti ir įgyvendinti praėjusiais kalendoriniais metais. Informacija apie faktiškai įplaukusias metines lėšas Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 5 punkte nurodytai VIAP teikti praėjusiais kalendoriniais metais turi būti suderinta su VIAP lėšų administratoriumi;
28.11. energetikos įmonės, įgyvendinančios Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytus projektus, teikia informaciją:
28.11.1. apie strateginių projektų rengimui ir įgyvendinimui reikalingų lėšų poreikį ateinantiems kalendoriniams metams kiekvienam strateginiam projektui atskirai;
28.11.2. apie faktiškai patirtas išlaidas, įgyvendinant strateginius projektus, per praėjusius kalendorinius metus, skirtumą tarp planuotų metinių lėšų ir faktiškai įplaukusių metinių lėšų strateginių projektų rengimui ir įgyvendinimui praėjusiais kalendoriniais metais. Informacija apie faktiškai įplaukusias metines lėšas Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytų projektų rengimui ir įgyvendinimui praėjusiais kalendoriniais metais turi būti suderinta su VIAP lėšų administratoriumi;
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Taryba VIAP lėšų poreikį ir kainą ateinantiems kalendoriniams metams nustato kasmet, ne vėliau kaip iki spalio 31 d.
31. Taryba, nustatydama galutines VIAP kainas, nurodytas Metodikos 26 ir 27 punktuose, skaičiavimuose naudoja nesuapvalintas atskirų VIAP kainas. Tarybos nutarime atskiros VIAP kainos ir galutinės VIAP kainos, nurodytos Metodikos 26 ir 27 punktuose, pateikiamos tūkstantųjų cento dalių tikslumu.
32. Taryba, nustatydama VIAP lėšas ir VIAP kainą, turi teisę naudoti visą teisės aktų nustatyta tvarka Tarybos turimą ir Tarybai prieinamą informaciją.
33. Taryba turi teisę Energetikos įstatymo 25 straipsnio 1 dalies, Elektros energetikos įstatymo 57 straipsnio 2 dalies ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka iš energetikos įmonių ar asmenų, kurių vykdoma veikla tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su energetikos veikla, bei valstybės institucijų gauti visą reikalingą informaciją ir dokumentus, būtinus VIAP lėšoms ir VIAP kainai apskaičiuoti ir nustatyti.
34. Taryba kasmet iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 15 d. paskelbia sąrašą elektros energijos gamintojų, teikiančių Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytą VIAP, nurodydama kiekvieno jų skatinimo laikotarpį, šių gamintojų elektrinėse naudojamų atsinaujinančių energijos išteklių rūšį, elektrinės galingumą.
Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų
elektros energetikos sektoriuje
kainos nustatymo metodikos priedas
Nr. 1
Duomenys apie ūkio subjektą |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklapis |
|
|
|
VIAP ADMINISTRATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ
(forma)
___________________
(sudarymo data)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
1. Prognozuotos išmokėti bei faktiškai išmokėtos VIAP lėšos, susijusios su elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, rėmimu, tūkst. Eur |
||||||
VIAP lėšų išmokėjimas |
Praėjusių kalendorinių metų prognozė (nuo 20... m. rugpjūčio 1 d. ) |
Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (nuo 20... m. rugpjūčio 1 d.) |
Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (nuo 20... m. rugpjūčio 1 d.) |
Einamųjų kalendorinių metų prognozė (iki 20... m. liepos 31 d.) |
Einamųjų kalendorinių metų faktinis rezultatas (iki 20... m. liepos 31 d.) |
Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato einamaisiais kalendoriniais metais (iki 20... m. liepos 31 d.) |
Gamintojams, prijungtiems prie perdavimo tinklo, už elektros energiją, pagamintą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius: |
|
|
|
|
|
|
- vėjo elektrinėse |
|
|
|
|
|
|
- kita (nurodyti) |
|
|
|
|
|
|
Gamintojams, prijungtiems prie skirstomojo tinklo, už elektros energiją, pagamintą naudojant atsinaujinančius energijos išteklius: |
|
|
|
|
|
|
- hidroelektrinėse |
|
|
|
|
|
|
- vėjo elektrinėse |
|
|
|
|
|
|
- saulės elektrinėse |
|
|
|
|
|
|
- biokuro elektrinėse |
|
|
|
|
|
|
- kita (nurodyti) |
|
|
|
|
|
|
2. VIAP lėšų administravimo sąnaudos |
|
Praėjusiais kalendoriniais metais patirtos faktinės VIAP lėšų administravimo sąnaudos, tūkst. Eur |
|
prognozuojamas VIAP lėšų administravimo sąnaudų poreikis ateinantiems kalendoriniams metams (neįvertinus praėjusių metų neatitikimus), tūkst. Eur |
|
3. VIAP lėšų likučių saugojimo finansinių priemonių rezultatas, Eur |
|||
Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.) |
Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (20... m.) |
Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (20... m.) |
Ateinančių kalendorinių metų prognozė (20... m.) |
|
|
|
|
4. VIAP lėšų trūkumui padengti skolinimosi finansinių priemonių rezultatas, Eur |
|||
Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.) |
Praėjusių kalendorinių metų faktinis rezultatas (20... m.) |
Skirtumas tarp prognozuoto ir faktinio rezultato praėjusiais kalendoriniais metais (20... m.) |
Ateinančių kalendorinių metų prognozė (20... m.) |
|
|
|
|
5. Faktiškai išmokėtų ir prognozuotų išmokėti VIAP lėšų skirtumą atskirai pagal kiekvienos VIAP lėšų gavėjus už praėjusius kalendorinius metus, tūkst. Eur |
||||
VIAP paslauga |
VIAP paslaugos teikėjas |
Praėjusiais kalendoriniais metais prognozuotos išmokėti lėšos (20... m.) |
Praėjusiais kalendoriniais metais faktiškai išmokėtos lėšos (20... m.) |
Skirtumas tarp praėjusiais kalendoriniais metais faktiškai išmokėtų ir prognozuotų išmokėti lėšų (20... m.) |
Elektros energijos gamyba, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, šios elektros energijos balansavimas ir jos centralizuota prekyba. |
Gamintojai, prijungti prie perdavimo tinklo: |
|
|
|
- vėjo elektrinės |
|
|
|
|
- kita (nurodyti) |
|
|
|
|
Gamintojai prijungti prie skirstomojo tinklo: |
|
|
|
|
- hidroelektrinės |
|
|
|
|
- vėjo elektrinės |
|
|
|
|
- saulės elektrinės |
|
|
|
|
- biokuro elektrinės |
|
|
|
|
- kita (nurodyti) |
|
|
|
|
Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, balansavimas: |
|
|
|
|
- perdavimo tinklo operatoriui |
|
|
|
|
- skirstomo tinklo operatoriui |
|
|
|
|
- gamintojams, nurodytiems VIAP administravimo tvarkos 111 punkte (nurodyti atskirai pagal kiekvieną gamintoją) |
|
|
|
|
Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, centralizuota prekyba |
|
|
|
|
Kitos šios paslaugos teikimui priskiriamos sąnaudos |
|
|
|
|
Kita (nurodyti) |
|
|
|
|
Elektros energijos gamyba elektrinėse, kuriose elektros energija gaminama didelio naudingumo kogeneracijos būdu. |
1. Elektrinė (nurodyti pavadinimą) |
|
|
|
2. Elektrinė (nurodyti pavadinimą) |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
elektros energijos gamyba nustatytose elektrinėse, kuriose elektros energiją gaminti būtina elektros energijos tiekimo saugumui užtikrinti. |
1. Elektrinė (nurodyti pavadinimą) |
|
|
|
2. Elektrinė (nurodyti pavadinimą) |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
elektros energijos gamybos pajėgumų, strategiškai svarbių elektros energetikos sistemos darbo saugumui ir patikimumui ar valstybės energetinei nepriklausomybei užtikrinti, plėtra |
Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą |
|
|
|
strateginiai elektros energetikos sektoriaus projektai |
Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą ir projektą) |
|
|
|
energetikos objektų darbo saugumo užtikrinimas, Ignalinos atominės elektrinės radioaktyviųjų atliekų tvarkymo ir joje panaudoto branduolinio kuro tvarkymo veikla |
Lėšų gavėjas (nurodyti pavadinimą ir projektą) |
|
|
|
atsinaujinančių energijos išteklių elektrinių prijungimas prie elektros tinklų |
Perdavimo tinklų operatorius |
|
|
|
Skirstomųjų tinklų operatorius |
|
|
|
|
elektros tinklų operatoriaus atliekamas elektros tinklų optimizavimas, plėtra ir (ar) rekonstravimas, užtikrinantys elektros energijos gamybos, naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, plėtra |
Perdavimo tinklų operatorius |
|
|
|
Skirstomųjų tinklų operatorius |
|
|
|
6. Elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, centralizuota prekyba, tūkst. Eur |
Prognozė ateinantiems kalendoriniams metams (20... m.) |
|
7. VIAP lėšų surinkimas praėjusiais kalendoriniais metais, tūkst. Eur |
|||
|
Praėjusių kalendorinių metų faktiniai duomenys (20... m.) |
Praėjusių kalendorinių metų prognozė (20... m.) |
Skirtumas tarp faktiškai surinktų ir prognozuotų surinkti VIAP lėšų |
Viso surinktos VIAP lėšos iš asmenų, išskyrus nurodytų VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose, už suvartotą elektros energiją |
|
|
|
Viso surinktos VIAP lėšos iš gamintojų, nurodytų VIAP aprašo 21 punkte, už jų termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir šilumos gamybos ciklo elektrinėse pasigamintą ir suvartotą elektros energiją (taip pat ir už asmenų, gaunančių elektros energiją tiesioginėmis linijomis, suvartotą elektros energiją) |
|
|
|
Kita (nurodyti) |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
8. Elektros energijos vartojimo prognozė ateinantiems kalendoriniams metams, MWh |
|
Asmenų, išskyrus asmenų nurodytų VIAP aprašo 20 ir 21 punktuose, prognozuojamas suvartoti elektros energijos kiekis per ateinančius kalendorinius metus, kuriam taikytini VIAP mokėjimai |
|
Asmenų, išskyrus asmenų nurodytų VIAP aprašo 20 punkte, prognozuojamas suvartoti elektros energijos kiekis per ateinančius kalendorinius metus, kuriam taikytini VIAP mokėjimai |
|
9. Kompensacijų, numatytų Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnyje, dydis, tūkst. Eur |
|
prognozuojamos ateinančiais kalendoriniais metais sugrąžinti VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas |
|
prognozuotos sugrąžinti VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais |
|
faktiškai sugrąžintos VIAP lėšos, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais |
|
Skirtumas tarp prognozuotų sugrąžinti ir faktiškai sugrąžintų VIAP lėšų, pagal Elektros energetikos įstatymo 741 straipsnio 2 dalies nuostatas, praėjusiais kalendoriniais metais |
|
10. Pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 20 straipsnio 18 dalies nuostatas VIAP administratoriaus iš aukcionų laimėtojų gautos įmokos (nurodoma atskirai pagal aukciono laimėtoją): |
Tūkst. Eur. |
10.1. |
|
10.2. |
|
10. ... |
|
Iš viso: |
|
Viešuosius interesus atitinkančių paslaugų
elektros energetikos sektoriuje
kainos nustatymo metodikos priedas
Nr. 2
Duomenys apie ūkio subjektą |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklapis |
|
|
|
SKIRSTOMŲJŲ TINKLŲ OPERATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ
(forma)
___________________
(sudarymo data)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
1. Prie operatoriaus valdomų tinklų prijungtų gamintojų prognozuojamas pagaminti ir patiekti į tinklus elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekis ateinančiais kalendoriniais 20.... m., kWh |
|||||
|
saulė |
vėjas |
hidro |
biomasė |
biodujos |
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.1.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.2.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.3.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.4.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.5.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Gamintojų, nurodytų Metodikos 8.1.6.1 papunktyje |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
2. Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimo sąnaudų apimtis, Eur |
|||
|
Praėjusiais kalendoriniais 20.... m. |
Einamaisiais kalendoriniais 20..... m. |
Ateinančiais kalendoriniais 20.... m. |
Sausis |
|
|
|
Vasaris |
|
|
|
Kovas |
|
|
|
Balandis |
|
|
|
Gegužė |
|
|
|
Birželis |
|
|
|
Liepa |
|
|
|
Rugpjūtis |
|
|
|
Rugsėjis |
|
|
|
Spalis |
|
|
|
Lapkritis |
|
|
|
Gruodis |
|
|
3. Gamintojams, naudojantiems atsinaujinančiuosius energijos išteklius, suteiktų prijungimo mokesčio nuolaidų, nurodytų Metodikos 24 punkte, dydžiai |
||
Eil. Nr. |
Gamintojas (nurodyti pavadinimą) |
Nuolaidos dydis, Eur |
1. |
|
|
... |
|
|
4. Patirtos tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudos per praėjusius kalendorinius metus, teikiant Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte nurodytą VIAP, Eur |
|
5. Pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, skirstomųjų tinklų operatoriaus gautas lėšos, pagal kiekvieną gamintoją |
||
Eil. Nr. |
Gamintojas (nurodyti pavadinimą) |
Gautos lėšos, Eur |
1. |
|
|
... |
|
|
Viešuosius interesus atitinkančių
paslaugų elektros energetikos
sektoriuje kainos nustatymo
metodikos priedas
Nr. 3
Duomenys apie ūkio subjektą |
|
Duomenys apie kontaktinį asmenį |
|
Pavadinimas |
|
V., pavardė |
|
Kodas |
|
Pareigos |
|
Buveinės adresas |
|
Telefonas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Faksas |
|
El. paštas |
|
Tinklapis |
|
|
|
PERDAVIMO TINKLŲ OPERATORIAUS VIAP KAINOS SKAIČIAVIMUI TEIKIAMŲ DUOMENŲ SUVESTINĖ
(forma)
___________________
(sudarymo data)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt
1. Prie operatoriaus valdomų tinklų prijungtų gamintojų prognozuojamas pagaminti ir patiekti į tinklus elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekis (prognozė turi būti suderinta su kiekvienu gamintoju) ateinančiais kalendoriniais 20.... m. |
||
Gamintojas (nurodyti pavadinimą) |
Instaliuota galia, MW |
Prognozuojamas elektros energijos kiekis, MWh |
1. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.1.1 papunktyje, iš viso: |
|
|
1.1. |
|
|
... |
|
|
2. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.2.1 papunktyje, iš viso: |
|
|
2.1. |
|
|
... |
|
|
3. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.3.1 papunktyje, iš viso |
|
|
3.1. |
|
|
... |
|
|
4. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.41 papunktyje, iš viso |
|
|
4.1. |
|
|
... |
|
|
5. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.5.1 papunktyje, iš viso: |
|
|
5.1. |
|
|
... |
|
|
6. Gamintojai, nurodyti Metodikos 8.1.6.1 papunktyje, iš viso: |
|
|
6.1. |
|
|
... |
|
|
2. Elektros energijos, pagamintos naudojant atsinaujinančius energijos išteklius, balansavimo sąnaudų apimtis, Eur |
|||
|
Praėjusiais kalendoriniais 20.... m. |
Einamaisiais kalendoriniais 20..... m. |
Ateinančiais kalendoriniais 20.... m. |
Sausis |
|
|
|
Vasaris |
|
|
|
Kovas |
|
|
|
Balandis |
|
|
|
Gegužė |
|
|
|
Birželis |
|
|
|
Liepa |
|
|
|
Rugpjūtis |
|
|
|
Rugsėjis |
|
|
|
Spalis |
|
|
|
Lapkritis |
|
|
|
Gruodis |
|
|
3. Gamintojams, naudojantiems atsinaujinančiuosius energijos išteklius, suteiktų prijungimo mokesčio nuolaidų, nurodytų Metodikos 24 punkte, dydžiai |
||
Eil. Nr. |
Gamintojas (nurodyti pavadinimą) |
Nuolaidos dydis, Eur |
1. |
|
|
... |
|
|
4. Patirtos tinklo optimizavimo, plėtros ir (ar) rekonstrukcijos sąnaudos per praėjusius kalendorinius metus, teikiant Elektros energetikos įstatymo 74 straipsnio 2 dalies 8 punkte nurodytą VIAP, Eur |
|
5. Pagal gamintojo prievolių įvykdymo užtikrinimą, gamintojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius ketinimų protokole ir (ar) elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, perdavimo tinklų operatoriaus gautas lėšos, pagal kiekvieną gamintoją |
||
Eil. Nr. |
Gamintojas (nurodyti pavadinimą) |
Gautos lėšos, Eur |
1. |
|
|
... |
|
|