HERB21

LIETUVOS STANDARTIZACIJOS DEPARTAMENTO DIREKTORIUS

 

Įsakymas

DĖL NACIONALINĖS STANDARTIZACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 29 d. Nr. V-52

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo 12 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Nacionalinės standartizacijos veiklos organizavimo ir vykdymo aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos standartizacijos departamento direktoriaus 2014 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. V-49 „Dėl standartų rengimo, priėmimo ir taikymo geros praktikos nuostatų patvirtinimo“;

2.2. Lietuvos standartizacijos departamento direktoriaus 2014 m. spalio 8 d. įsakymą Nr. V-144 „Dėl standartizacijos darbų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

 

 

Direktorius                                                                                                           Rimantas Sanajevas

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos standartizacijos departamento

direktoriaus 2017 m. birželio 29 d.

įsakymu Nr. V-52

 

 

 

NACIONALINĖS STANDARTIZACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.      Nacionalinės standartizacijos veiklos organizavimo ir vykdymo aprašas (toliau − Aprašas) nustato Lietuvos standartizacijos departamento (toliau – Departamentas), kaip nacionalinės standartizacijos institucijos, atstovavimo nacionaliniams interesams tarptautinėse ir Europos standartizacijos organizacijose, nacionalinių standartizacijos darbų organizavimo ir vykdymo tvarką.

2.      Departamentas standartizacijos veikloje vadovaujasi 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1025/2012 dėl Europos standartizacijos, kuriuo iš dalies keičiamos Tarybos direktyvos 89/686/EEB ir 93/15/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 94/9/EB, 94/25/EB, 95/16/EB, 97/23/EB, 98/34/EB, 2004/22/EB, 2007/23/EB, 2009/23/EB ir 2009/105/EB ir panaikinamas Tarybos sprendimas 87/95/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos sprendimas Nr. 1673/2006/EB, Pasaulio prekybos organizacijos Susitarimo dėl techninių prekybos kliūčių 3 priedu „Standartų rengimo, priėmimo ir taikymo geros praktikos kodeksas“, Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymu ir kitais teisės aktais, tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų priimtais dokumentais.

3.      Strateginius standartizacijos klausimus svarsto, veiklos prioritetus nustato ir rekomendacijas Departamentui dėl standartizacijos veiklos tobulinimo teikia Standartizacijos taryba.

4.      Departamento einamųjų metų darbai organizuojami ir vykdomi pagal Departamento patvirtintą metinį veiklos planą ir metinę Lietuvos standartų programą.

5.            Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Standarto tema – konkretaus darbo tema, įrašyta į Lietuvos standartų programą.

5.2. Prieštaraujantis Lietuvos standartas – Lietuvos standartas, kurio taikymo sritis yra tokia pati kaip ir Europos standarto ar darninamojo dokumento, įskaitant reikalavimus, prieštaraujančius Europos standarto ar darninamojo dokumento reikalavimams;

5.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatyme.

 

II SKYRIUS

ATSTOVAVIMAS NACIONALINIAMS INTERESAMS TARPTAUTINĖSE IR EUROPOS STANDARTIZACIJOS ORGANIZACIJOSE

 

6.      Departamentas atstovauja nacionaliniams interesams dalyvaudamas tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų veikloje. Departamentas yra Tarptautinės standartizacijos organizacijos (toliau ‒ ISO) narys, Tarptautinės elektrotechnikos komisijos (toliau ‒ IEC) asocijuotasis narys, Europos standartizacijos komiteto (toliau ‒ CEN), Europos elektrotechnikos komisijos (toliau ‒ CENELEC) ir Europos telekomunikacijų instituto (toliau ‒ ETSI) narys. Departamentas nacionaliniams interesams atstovauja dalyvaudamas tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų valdymo organų ir technikos komitetų veikloje.

7. Tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų valdymo organuose ‒ generalinėse asamblėjose, darbo ir patariamosiose darbo grupėse, CEN ir CENELEC technikos tarybose – nacionaliniams interesams atstovauja Departamento direktoriaus paskirti darbuotojai. Į tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų darbo ir patariamąsias darbo grupes, CEN ir CENELEC technikos tarybas darbuotojai skiriami Departamento direktoriaus įsakymu.

8. CEN, CENELEC, ETSI ir ISO generalinėse asamblėjose Departamentas turi vieno balso teisę, o IEC Generalinėje Asamblėjoje dalyvauja stebėtojo teisėmis be balso teisės. Tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų generalinių asamblėjų posėdžiuose gali dalyvauti iki trijų Departamento darbuotojų delegacija, kuriai vadovauja Departamento direktorius ar kitas įgaliotasis darbuotojas.  

9. Generalinių asamblėjų sprendimai priimami balsuojant susirinkimų metu arba elektroninio balsavimo būdu. Jeigu Departamento delegacija negali dalyvauti CEN, CENELEC, ETSI ar ISO Generalinės Asamblėjos posėdyje, Departamentas gali pateikti raštišką įgaliojimą kitai CEN, CENELEC, ETSI ar ISO šaliai narei, perduodamas savo balso teisę. Departamentas taip pat turi teisę kitos (tik vienos) CEN, CENELEC, ETSI ar ISO šalies narės raštišku įgaliojimu atstovauti jos nacionaliniams interesams Generalinėje Asamblėjoje.

10. Departamentas turi teisę siūlyti savo kandidatus į ISO, CEN, CENELEC ar ETSI valdymo organus ‒ administravimo tarybas, Techninę valdymo tarybą, kurie renkami ISO, CEN, CENELEC ir ETSI nustatyta tvarka.

11. Į CEN ir CENELEC technines tarybas Departamentas skiria po du darbuotojus − nuolatinį ir pakaitinį atstovus. Pakaitiniai atstovai vykdo nuolatinių atstovų funkcijas tik pastariesiems laikinai nesant arba negalint dalyvauti CEN ar CENELEC techninių tarybų posėdžiuose. CEN ir CENELEC techninių tarybų nuolatiniai atstovai atstovauja nacionaliniams interesams, išreikšdami savo poziciją balsuodami posėdžiuose arba elektroninio balsavimo būdu; Departamentas turi vieno balso teisę. Nuolatinis atstovas yra atsakingas už nacionalinės pozicijos suformavimą ir jos pateikimą CEN ar CENELEC Techninei tarybai. Prieš suformuodamas nacionalinę poziciją, nuolatinis atstovas konsultuojasi su suinteresuotosiomis šalimis ir Departamento technikos komitetais (toliau − technikos komitetai). Tuo atveju, jei suinteresuotosios šalys jam nepateikia savo nuomonės svarstomais klausimais, balsuodamas jis paprastai susilaiko. CEN ar CENELEC Technikos tarybos nuolatinis narys teikia aktualią informaciją suinteresuotosioms šalims, ją skelbia Departamento interneto svetainėje, užtikrina priimtų sprendimų įgyvendinimą nacionaliniu lygmeniu.

12. Tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų forumuose ir kituose renginiuose dalyvauja Departamento direktoriaus pagal kompetenciją paskirti darbuotojai.

13. Tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų techniniame darbe dalyvauja Departamento technikos komitetai. Siekiant užtikrinti tinkamą nacionalinių interesų atstovavimą Lietuvai aktualiose srityse, technikos komitetai sudaromi veidrodiniu principu, kad jų veikla atitiktų tarptautinių ir (arba) Europos standartizacijos organizacijų technikos komitetų ar jų pakomitečių veiklos sritį. Technikos komitetų veikla organizuojama vadovaujantis Technikos komiteto nuostatais.

14. Informacija apie Departamento dalyvavimą tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų darbo ir patariamosiose darbo grupėse ir apie paskirtus jose dalyvauti darbuotojus skelbiama Departamento interneto svetainėje.

 

III SKYRIUS

METINĖS LIETUVOS STANDARTŲ PROGRAMOS RENGIMAS

 

15. Originaliojo Lietuvos standarto ar kito leidinio rengimą arba jau galiojančio originaliojo Lietuvos standarto keitimą gali inicijuoti bet kuris suinteresuotasis fizinis ar juridinis asmuo, technikos komitetas, pateikdamas Departamentui siūlymą dėl naujos standarto temos. Bet kuris suinteresuotasis fizinis ar juridinis asmuo gali pateikti Departamentui prašymą dėl perimto tarptautinio ar Europos standarto redakcijos lietuvių kalba parengimo.

16. Departamentas, gavęs siūlymus dėl naujų standartų temų ir prašymus dėl perimtų tarptautinių ar Europos standartų redakcijų lietuvių kalba parengimo, sprendžia dėl jų reikalingumo ir atitikimo verslo ir vartotojų poreikiams. Finansavimas prioritetine tvarka skiriamas labiausiai Standartizacijos tarybos pritartiems kriterijams atitinkančioms standartų temoms. 

17. Į metinę Lietuvos standartų programą įtraukiamos tos standartų temos, kurioms įgyvendinti yra numatyti reikiami ištekliai ‒ žmogiškieji ir finansiniai.

18. Metinė Lietuvos standartų programa parengiama kiekvienų metų sausio mėnesį. Joje pateikiama tokia informacija:

18.1. pirmojoje dalyje – informacija apie rengiamus ir išleistus originaliuosius Lietuvos standartus ir kitus leidinius per laikotarpį nuo ankstesnės metinės Lietuvos standartų programos paskelbimo;

18.2. antrojoje dalyje – informacija apie rengiamas perimtų tarptautinių ir Europos standartų redakcijas lietuvių kalba.

19. Metinė Lietuvos standartų programa pagal poreikį gali būti papildyta.

20. Metinės Lietuvos standartų programos pirmojoje dalyje nurodomas originaliojo Lietuvos standarto ar kito leidinio rengimo laikotarpis nuo tos dienos, kai priimamas sprendimas jį rengti, iki jo išleidimo dienos. Prie kiekvienos standarto temos pateikiama jos antraštės lietuvių ir anglų kalbomis, standartizacijos srities kodas pagal Tarptautinę standartų klasifikaciją (ICS), standarto temos priėmimo data, atsakingas technikos komitetas, rengimo etapas ir pateikiamos nuorodos į tarptautinius ar kitų šalių nacionalinius standartus, kurių pagrindu rengiamas originalusis Lietuvos standartas ar kitas leidinys, taip pat jo aktualumas mažoms ir vidutinėms įmonėms.

21. Metinės Lietuvos standartų programos antrojoje dalyje prie kiekvienos standarto temos pateikiama jos antraštės lietuvių kalba, standartizacijos srities kodas pagal Tarptautinę standartų klasifikaciją (ICS), standarto temos priėmimo data ir planuojama perimto tarptautinio ar Europos standarto redakcijos lietuvių kalba išleidimo data.

22. Į metinę Lietuvos standartų programą neįtraukiami kaip Lietuvos standartai perimami tapatūs Europos ir tarptautiniai standartai.

23. Metinė Lietuvos standartų programa skelbiama Departamento interneto svetainėje. Pranešimas apie paskelbtą metinę Lietuvos standartų programą skelbiamas Departamento periodiniame leidinyje.

24. Paskelbus pranešimą Departamento periodiniame leidinyje, Departamentas apie metinės Lietuvos standartų programos pirmąją dalį praneša ISO ir IEC Informacijos centrui, Europos standartizacijos organizacijoms, nacionalinėms standartizacijos institucijoms ir Europos Komisijai.

25. Departamento interneto svetainėje informacija apie originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių projektų, perimtų tarptautinių ir Europos standartų redakcijų lietuvių kalba rengimo eigą aktualizuojama kiekvieno mėnesio pirmąją savaitę.

 

IV SKYRIUS

ORIGINALIŲJŲ LIETUVOS STANDARTŲ IR KITŲ LEIDINIŲ RENGIMAS, IŠLEIDIMAS, PERŽIŪRA IR SKELBIMAS NEGALIOJANČIAIS

 

26. Originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių projektus rengia už tam tikrą veiklos sritį atsakingi technikos komitetai. Jie yra atsakingi už jų dalykinį turinį. Departamentas metodiškai vadovauja technikos komitetams ir yra atsakingas už nustatytų procedūrų rengiant originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių projektus laikymąsi.

27. Originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių projektai rengiami ir priimami vadovaujantis Departamento nustatytomis darbo procedūromis, kurios skelbiamos Departamento interneto svetainėje.

28. Rengiant originaliuosius Lietuvos standartus Departamentas turi užtikrinti, kad jo vykdomi darbai iš dalies nesutaptų su atitinkamų tarptautinių ar Europos standartizacijos organizacijų vykdomais darbais arba jų nekartotų. Departamentas turi užtikrinti, kad bus laikomasi veiklos sustabdymo principo, t. y. bus stabdomas naujo arba pertvarkomo originaliojo Lietuvos standarto rengimas ar išleidimas, jei tam pačiam standartizacijos objektui yra rengiamas Europos standartas. Rengiant originaliuosius Lietuvos standartus turi būti remiamasi galiojančiais arba baigiamais rengti tarptautiniais standartais ar jų dalimis, išskyrus tuos atvejus, kai tokie tarptautiniai standartai ar jų dalys yra netinkami, pavyzdžiui, dėl nepakankamo saugos lygio arba esminių klimato ir kitokių geografinių veiksnių ar technologinių problemų.

29. Originalieji Lietuvos standartai negali būti rengiami, priimami siekiant sudaryti nepageidaujamas tarptautinės prekybos kliūtis arba siekiant taikyti apribojimus produktams pagal jų kilmės vietą.

30. Originaliuosiuose Lietuvos standartuose ir kituose leidiniuose gali būti pateikiamos technologijos, kurios saugomos patentais, kurie yra techniškai reikalingi standartų įdiegimui (toliau − esminiai standartų patentai). Departamentas nėra atsakingas už patentų ar kitos intelektinės nuosavybės teisių identifikavimą rengiamuose originaliuosiuose Lietuvos standartuose ir kituose leidiniuose. Rengimo procese dalyvaujantys asmenys kiek įmanoma ankstesniame originaliųjų Lietuvos standartų ar kitų leidinių rengimo etape turi informuoti Departamentą apie esminius standartų patentus ir įsipareigoti juos licencijuoti sąžiningomis, pagrįstomis ir nediskriminuojančiomis nuostatomis ir sąlygomis. Departamentas informaciją apie pareiškimus dėl esminių standartų patentų ir kitos intelektinės nuosavybės skelbia interneto svetainėje.

31. Originalieji Lietuvos standartai ir kiti leidiniai, jų projektai yra autorių teisių objektai. Visi asmenys, dalyvaujantys rengiant originaliuosius Lietuvos standartus ir kitus leidinius, Departamentui perduota turtines autorių teises į jų projektus ir atsisako teisės būti įvardytais originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių autoriais. 

32. Originaliųjų Lietuvos standartų projektai teikiami ne mažiau kaip 60 dienų viešajai apklausai. Informacija apie viešajai apklausai pateikus originaliųjų Lietuvos standartų projektus, nurodant viešosios apklausos etapo pradžią ir pabaigą, skelbiama Departamento interneto svetainėje ir Departamento periodiniame leidinyje. Skelbiamoje informacijoje, jei reikia, nurodomas originaliojo Lietuvos standarto projekto atitikties tarptautiniam standartui laipsnis. Departamentas viešosios apklausos laikotarpį gali sutrumpinti, jeigu iškyla būtinybė išleisti originalųjį Lietuvos standartą greičiau dėl kylančių saugos, sveikatos ar aplinkos apsaugos problemų.

33. Viešosios apklausos metu visi suinteresuotieji fiziniai ir juridiniai asmenys gali nemokamai susipažinti su originaliųjų Lietuvos standartų projektų tekstais, skelbiamais Departamento interneto svetainėje, ir ne vėliau kaip iki nurodytos viešosios apklausos etapo pabaigos dienos pateikti Departamentui komentarus dėl jų turinio.

34. Jei Departamentas viešosios apklausos metu gauna komentarų, kad rengiamas originalusis Lietuvos standartas gali neigiamai paveikti vidaus rinką, Departamentas, prieš jį išleisdamas, konsultuojasi su Europos standartizacijos organizacijomis ir Europos Komisija.

35. Lietuvos standarto projektą rengiantis technikos komitetas viešosios apklausos metu gautus komentarus dėl originaliojo Lietuvos standarto projekto įvertina per tris mėnesius nuo viešosios apklausos pabaigos dienos ir informuoja komentarus pateikusius fizinius ir juridinius asmenis apie komentarų priėmimą arba jų atmetimą nurodydamas to priežastis.

36. Priimtus originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių projektus Departamentas išleidžia ne vėliau kaip per du mėnesius nuo jų priėmimo dienos.

37. Departamentas originaliojo Lietuvos standarto ar kito leidinio projektui suteikia Lietuvos standarto ar kito leidinio statusą, oficialiai patvirtindamas, kad visos reikalingos procedūros yra atliktos. 

38. Originalieji Lietuvos standartai turėtų būti parengti ir išleisti ne vėliau kaip per 3 metus, o keitiniai − per 1,5 metų nuo standartų temų įtraukimo į metinę Lietuvos standartų programą dienos. Kiti originalieji leidiniai − per 1 metus nuo standartų temų įtraukimo į metinę Lietuvos standartų programą dienos. Jeigu originalusis Lietuvos standartas ar kitas leidinys neparengiamas per šį laikotarpį, Departamentas standarto temą gali išbraukti iš metinės Lietuvos standartų programos.

39. Išleisti originalieji Lietuvos standartai ir kiti leidiniai galioja nuo informacijos apie juos paskelbimo dienos Departamento periodiniame leidinyje ir Standartų kataloge.

40. Originalieji Lietuvos standartai ir kiti leidiniai yra periodiškai peržiūrimi vadovaujantis Departamento nustatytomis darbo procedūromis. Informacija apie vykdomą originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių peržiūrą skelbiama Departamento periodiniame leidinyje. Suinteresuotieji fiziniai ir juridiniai asmenys periodinės peržiūros metu gali pateikti savo nuomones, kurios svarbios technikos komitetui vertinant originaliojo Lietuvos standarto ar kito leidinio atitikimą pagal paskirtį arba rinkos poreikiams.

41. Jei Departamentas gauna informaciją apie originaliuosiuose Lietuvos standartuose pastebėtas klaidas, netikslumus, nedelsiant imamasi veiksmų jiems pašalinti. Originaliojo Lietuvos standarto rengimo metu atsiradę netikslumai, dėl kurių jis gali būti netinkamai arba nesaugiai taikomas, taisomi išleidžiant pataisą. Nedidelės apimties dalykinio pobūdžio klaidos, netikslumai gali būti taisomi, keičiami išleidžiant originaliojo Lietuvos standarto keitinį. Jeigu reikalingi didesnės apimties dalykinio turinio pakeitimai, gali būti rengiamas naujas jo leidimas. Nereikšmingi netikslumai, kurie neturi įtakos originaliojo Lietuvos standarto taikymui, nėra taisomi; jie taisomi rengiant keitinius ar naujus leidimus. Kitų leidinių keitiniai ir pataisos nerengiami.

42. Originaliuosius Lietuvos standartus ir kitus leidinius negaliojančiais skelbia Departamentas. Sprendimą dėl originaliųjų Lietuvos standartų ir kitų leidinių skelbimo negaliojančiais Departamentas priima tik po periodinės peržiūros arba jei originalusis Lietuvos standartas prieštarauja perimam Europos ar tarptautiniam standartui. Informacija apie paskelbtus negaliojančiais originaliuosius Lietuvos standartus ir kitus leidinius skelbiama Departamento periodiniame leidinyje ir Standartų kataloge nurodant datą, nuo kada jie tampa negaliojančiais. 

 

V SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ IR EUROPOS STANDARTŲ BEI KITŲ LEIDINIŲ PERĖMIMAS, SKELBIMAS NEGALIOJANČIAIS

 

43. Departamentas, vykdydamas narystės Europos standartizacijos organizacijose įsipareigojimus, laikydamasis Europos standartizacijos organizacijų nustatytų terminų perima visus Europos standartus ir skelbia negaliojančiais jiems prieštaraujančius Lietuvos standartus.

44. Europos, tarptautiniai ir kitų šalių nacionaliniai standartai perimami vadovaujantis Departamento nustatytomis darbo procedūromis. Departamentas perimtus tarptautinius ir Europos standartus bei kitus leidinius išleidžia anglų kalba.

45. Perimtas tarptautinis ar Europos standartas gali būti išvertas į lietuvių kalbą. Perimtų tarptautinių ar Europos standartų redakcijų lietuvių kalba rengimą organizuoja Departamentas.

46. Departamentas apie perimtus Europos standartus ir kitus leidinius, jų išleistas redakcijas lietuvių kalba praneša CEN-CENELEC Valdymo centrui. Perimto Europos standarto ar kito leidinio redakcija lietuvių kalba, parengta Departamento atsakomybe Europos standarto ar kito leidinio tekstą išverčiant į lietuvių kalbą ir apie ją pranešant CEN-CENELEC Valdymo centrui, turi tą patį statusą kaip Europos standarto ar kito leidinio redakcijos oficialiosiomis kalbomis.

47. Perimti tarptautiniai ir Europos standartai bei kiti leidiniai, jų redakcijos lietuvių kalba galioja nuo informacijos apie jų išleidimą paskelbimo Departamento periodiniame leidinyje ir Standartų kataloge dienos.

48. Europos ir tarptautinėms standartizacijos organizacijoms paskelbus tarptautinius ar Europos standartus bei kitus leidinius negaliojančiais, Departamentas ne vėliau kaip per 6 mėnesius paskelbia perimtus tarptautinius ir Europos standartus bei kiti leidinius negaliojančiais. Informacija apie negaliojančius perimtus tarptautinius ir Europos standartus ir kitus leidinius skelbiama Departamento periodiniame leidinyje ir Standartų kataloge nurodant datą, nuo kada jie tampa negaliojančiais.  

49. Apie perimtuose tarptautiniuose ar Europos standartuose ir kituose leidiniuose pastebėtus neaiškumus, netikslumus arba galimas klaidas turėtų būti pranešta Departamentui, kuris informuoja apie tai tarptautinį ar Europos standartą rengusį tarptautinių ar Europos standartizacijos organizacijų technikos komitetą. Už perimtų tarptautinių ar Europos standartų ir kitų leidinių vertimo tikslumą bei tapatumą originalui yra atsakingas Departamentas. Esant neaiškumų dėl vertimo tikslumo vadovaujamasi originalu anglų kalba. Vertimo netikslumus, kurie gali turėti įtakos tinkamam ir saugiam perimto tarptautinio ar Europos standarto taikymui, Departamentas gali pataisyti išleisdamas klaidų atitaisymą.

 

VI SKYRIUS

STANDARTŲ IR KITŲ LEIDINIŲ PLATINIMAS

 

50. Departamentas turi išimtinę teisę platinti Lietuvos standartus ir kitus leidinius, jų projektus, standartus ir kitus leidinius tų organizacijų, kurių yra narys. Tarptautiniai ir Europos standartai bei kiti leidiniai yra platinami vadovaujantis tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų institucijų dokumentais.

51. Departamentas platina Vokietijos standartizacijos institucijos (DIN) ir Didžiosios Britanijos standartizacijos institucijos (BSI) nacionalinius standartus ir kitus leidinius, vadovaudamasis su šiomis institucijos pasirašytais susitarimais.

52. Standartus ir kitus leidinius, jų projektus draudžiama atgaminti, išleisti, platinti ar viešai skelbti be raštiško Departamento leidimo. 

53. Departamentas negaliojančių standartų ar kitų leidinių kopijas parduoda Departamento nustatyta tvarka. 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Skundai dėl nacionalinės standartizacijos darbų organizavimo ir vykdymo nagrinėjami Departamento nustatyta tvarka.

___________________