JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

 

SPRENDIMAS

DĖL JURBARKO R. SMALININKŲ LIDIJOS MEŠKAITYTĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. T2-290

Jurbarkas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 3 dalies 1 punktu bei 4 dalimi, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos 2023 m. spalio 12 d. raštą Nr. R-280 „Dėl Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos nuostatų“ bei Jurbarko rajono savivaldybės mero 2023 m. spalio 13 d. raštą Nr. T27-100 „Dėl Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos direktorių pasirašyti pakeistus Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos nuostatus ir iki 2023 m. lapkričio 25 d. įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T2-5 „Dėl Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ nuo naujų mokyklos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                              Skirmantas Mockevičius

 

 

PRITARTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T2-290

 

 

JURBARKO R. SMALININKŲ LIDIJOS MEŠKAITYTĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1.    Šie nuostatai reglamentuoja Jurbarko rajono Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) veiklos sritį ir rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, Mokyklos veiklos organizavimą ir valdymą, Mokyklos bendruomenės narių teises, pareigas ir atsakomybę, Mokyklos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką. 

2.    Mokyklos oficialus pavadinimas – Jurbarko rajono Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinė mokykla, sutrumpintas pavadinimas – Smalininkų L. Meškaitytės pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190918087.

3.    Mokyklos veiklos pradžia – 1930 metai (pagrįsta istoriniais šaltiniais).

4.    Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.    Mokyklos savininkė – Jurbarko rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Jurbarko rajono savivaldybės taryba.

6.    Mokyklos buveinė – Stoties g. 7, Smalininkai, LT–74221 Jurbarko r.

7.    Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

8.    Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

9.    Pagrindinė mokyklos paskirtis – ugdymas, mokymo kalba – lietuvių.

10.  Mokyklos mokymo formos yra šios: dieninė, grupinio ir (ar) pavienio mokymosi, mokymo namuose:

10.1.  grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu ir (ar) nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais;

10.2.  pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankišku, nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais.

11.  Mokymo proceso organizavimo būdai: kasdienis ir (ar) nuotolinis, savarankiškas.

12.  Mokykla vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

13.  Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus (mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, pažymėjimus, išduodamas baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus) Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

14.  Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atributiką.

15.  Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

 

 

16.  Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

17.  Mokyklos švietimo veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus pavadinimo“):

17.1.   pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

17.2.   kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10;

17.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

17.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

17.3.   kitos ne švietimo veiklos rūšys:

17.3.1. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

17.3.2. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

17.3.3. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

17.3.4. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

17.3.5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

17.3.6. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

17.3.7. kompiuterių nuoma, kodas 77.33.10.

18.  Mokyklos veiklos tikslai:

18.1.    plėtoti mokinių bendrąsias ir būtinas aktyviam gyvenimui besikeičiančioje visuomenėje kompetencijas, vykdant atnaujintų ugdymo bendrųjų programų reikalavimus;

18.2.    stiprinti Mokyklos bendruomenės vaidmenį, ugdant dorines, tautines ir pilietines vertybines nuostatas pasirinkta karinės aviacijos filosofijos kryptimi. 

19.  Mokyklos uždaviniai:

19.1.   teikti vaikams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą;

19.2.   įgyvendinti pradinio, pagrindinio ugdymo programas;

19.3.   tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

19.4.   teikti mokiniams pedagoginę psichologinę, socialinę, informacinę ir kt. pagalbą;

19.5.   ugdyti bendravimo, bendradarbiavimo ir komandinio darbo įgūdžius;

19.6.   stiprinti vaikų sveikatą ir fizinį pajėgumą;

19.7.   užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(-si) aplinką.

20.  Mokykla atlieka šias funkcijas:

20.1.  vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis ugdymo Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių ugdymo(-si) poreikius ir interesus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, Mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

20.2.  konkretina ir individualizuoja formaliojo švietimo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

20.3.  rengia ir įgyvendina pradinio ir pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

20.4.  sudaro mokymo sutartis ir vykdo jų sąlygas;

20.5.  vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimus, dalyvauja Nacionaliniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose ir įgyvendina juos teisės aktų nustatyta tvarka;

20.6.  sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

20.7.  kartu su pradinio ir pagrindinio ugdymo programomis suteikia mokiniams žinių apie įvairias aviacijos specialybes, teisės bei krašto gynybos žinių ir įgūdžių pradmenis, bendradarbiaujant su aviacinės krypties institucijomis, mokyklomis ir organizacijomis;

20.8.  sudaro sąlygas išsiugdyti vertybines nuostatas ir supratimą, kad kiekvienas pilietis gali prisidėti prie bendros atsakomybės už šalies nacionalinį saugumą ir aviacinės kultūros vystymą;

20.9.  teikia informacinę, psichologinę, socialinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą, koordinuotas paslaugas šeimai, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;

20.10.  įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

20.11.  organizuoja mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) kultūrinį švietimą;

20.12.  stiprina Mokyklą kaip vietos bendruomenės švietimo ir kultūros bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;

20.13.  sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

20.14.  užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

20.15.  kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

20.16.  organizuoja mokinių maitinimą ir pavėžėjimą;

20.17.  sudaro sąlygas mokiniams mokytis namuose ir savarankiškai;

20.18.  vykdo narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo, smurto ir patyčių prevenciją;

20.19.  inicijuoja paramą socialiai remtinų šeimų mokiniams;

20.20.  Mokyklos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;

20.21.  inicijuoja dalyvavimą projektuose, integruotose veiklose, kartų su socialiniais partneriais planuoja ir vykdo veiklas susijusias su karine aviacija;

20.22.  nuolat kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, Mokyklos valdymo ir pedagoginės psichologinės pagalbos funkcijas vykdantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir Mokyklos partneriai;

20.23.  viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą;

20.24.  atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

21.  Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

21.1.  parinkti ir kurti naujus mokymo(si) metodus, veiklos būdus užtikrinančius kokybišką ir kryptingą ugdymą(si);

21.2.  bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis sudaryti bendradarbiavimo sutartis;

21.3.  įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

21.4.  vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

21.5.  teikti investicinių projektų paraiškas Europos Sąjungos finansinei paramai gauti;

21.6.  gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

21.7.  naudotis kitomis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis;

21.8.  nustatyti Mokyklos teikiamų paslaugų įkainius, jeigu jų nenustato steigėjas.

22.  Mokykla, siekdama numatyto tikslo ir įgyvendindama jai pavestus uždavinius, privalo kokybiškai atlikti jai paskirtas funkcijas, teikti kokybiškas paslaugas, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23.  Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymo tvirtinimas ir konkursas dėl priėmimo organizuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius skiriamas penkerių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų numatyta tvarka. Mokyklos direktorius pavaldus Jurbarko rajono savivaldybės merui ir atsakingas Jurbarko rajono savivaldybės tarybai ir merui.

24.  Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

24.1.  Mokyklos strateginis planas, pritarus Mokyklos tarybai ir steigėjui;

24.2.  Mokyklos metinis veiklos planas, pritarus Mokyklos tarybai;

24.3.  Mokyklos ugdymo planas, pritarus Mokyklos tarybai ir suderinus su steigėju.

25.  Mokyklos direktorius:

25.1.  vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui ir vykdymui, juos tvirtina;

25.2.  organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinti Mokyklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;

25.3.  nustatyta tvarka skiria ir atleidžia darbuotojus, suderinęs su Jurbarko rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, pareigybių aprašymus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;

25.4.  priima mokinius savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

25.5.  leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

25.6.  sudaro komisijas, darbo grupes;

25.7.  tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;

25.8.  atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.9.  inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.10.  rūpinasi Mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

25.11.  rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;

25.12.  už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

25.13.  Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Jurbarko rajono savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ir koordinuotai teikiamų paslaugų skyrimo vaikams ir šeimoms;

25.14.  sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

25.15.  kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti ir viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;

25.16.  bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis ir institucijomis;

25.17.  užtikrina racionalų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

25.18.  analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už įstaigos veiklos rezultatus;

25.19.  atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

25.20.  dalį savo funkcijų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti Mokyklos direktoriaus pavaduotojams arba mokytojui, atliekančiam funkcijas pagal įgaliojimą;

25.21.  leidžia Mokykloje organizuoti darbo tarybos, profesinės sąjungos veiklą teisės aktų numatyta tvarka;

25.22.  atlieka kitas teisės aktuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

26.  Mokyklos direktorius atsako už:

26.1.  Mokyklos veiklą ir jos rezultatus;

26.2.  Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;

26.3.  demokratinį Mokyklos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią Mokyklos aplinką;

26.4.  asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą.

27.  Mokyklos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai vadovauja jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims bei atsako už kokybišką priskirtų funkcijų vykdymą.

28.  Mokykloje metodinei veiklai organizuoti sudaromos dalykų metodinės grupės. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja atviru balsavimu grupės narių dvejiems metams išrinktas pirmininkas. Kadencijų skaičius metodinių grupių pirmininkams nėra ribojamas. Grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

29.  Metodinė grupė atlieka šias funkcijas:

29.1.    aptaria ugdymo turinį, mokinių ugdymosi poreikius ir sutaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų pasiūlos;

29.2.    atrenka, integruoja ir derina mokomųjų dalykų mokymo turinį;

29.3.    numato mokomųjų dalykų ilgalaikių planų rengimo principus ir tvarkas;

29.4.    aptaria klausimus dėl vadovėlių ir mokymo priemonių pasirinkimo bei naudojimo;

29.5.    nagrinėja mokinių ugdymo(si) sėkmingumą, jų pasiekimus;

29.6.    analizuoja mokinių mokymosi krūvius, nepažangumo priežastis;

29.7.    sutaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų;

29.8.    aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;

29.9.    aptaria švietimo naujovių įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;

29.10.  svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

29.11.  dalijasi gerąja patirtimi;

29.12.  keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms.

 

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

30.  Mokyklos bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Mokyklos filosofija ir švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

31.  Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Tėvų komitetas, Mokinių komitetas.

32.  Mokyklos taryba yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir telkianti tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Mokyklos bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.

33.  Mokyklos taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos ir steigėjo teisės aktais, Mokyklos nuostatais.

34.  Mokyklos taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.

35.  Mokyklos tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Mokyklos bendruomenei.

36.  Jei steigėjas ar švietimo priežiūrą vykdančios instancijos nustato, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka.

37.  Mokyklos tarybos sudėtį tvirtina Mokyklos direktorius.

38.  Mokyklos direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams.

39.  Mokyklos taryba sudaroma iš 15 narių. Mokyklos tarybą sudaro 5 pedagogai, 3 mokiniai, 5 tėvai (rūpintojai, globėjai), 2 miestelio bendruomenės nariai. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

39.1.  Pedagogus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu renka Mokytojų taryba.

39.2.  Tėvus į Mokyklos tarybą deleguoja Tėvų komitetas, kuris renkamas pirmojo tėvų susirinkimo metu.

39.3.  Miestelio bendruomenės narius pasiūlo miestelio bendruomenė.

39.4.  Mokiniai į Mokyklos tarybą renkami 5–10 klasių mokinių susirinkime atviru balsavimu.

40.  Mokyklos taryba renkama dvejiems metams. Pasibaigus Mokyklos tarybos kadencijai, Mokyklos direktorius organizuoja naujus Mokyklos tarybos rinkimus. Kadencijos metu pakeičiami mokiniai, kurie baigė Mokyklą ar tėvai, kurių vaikai nebesimoko Mokykloje. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Mokyklos tarybos kadencijos pabaigos, skelbiami nauji Mokyklos tarybos rinkimai. Mokyklos tarybos narys taryboje gali dirbti dvi kadencijas iš eilės.

41.  Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių slaptu ar atviru balsavimu pirmajame tarybos posėdyje Mokyklos tarybos nariai. Pirmąjį naujos kadencijos Mokyklos tarybos posėdį kviečia Mokyklos direktorius be balso teisės, kitus – Mokyklos tarybos pirmininkas. Mokinys negali būti Mokyklos tarybos pirmininku.

42.  Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys. Pasibaigus Mokyklos tarybos nario įgaliojimams anksčiau laiko, į jo vietą ta pačia tvarka išrenkamas naujas narys iš tos grupės, kuriai atstovavo buvęs Mokyklos tarybos narys, iki veikiančios Mokyklos tarybos kadencijos pabaigos.

43.  Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrinktas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.

44.  Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

45.  Mokyklos tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos tarybos nutarimu. Mokyklos tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).

46.  Mokyklos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos tarybos posėdis.

47.  Į Mokyklos tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.

48.  Mokyklos taryba atlieka šias funkcijas:

48.1.    teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

48.2.    pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;

48.3.    inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia Mokyklos bendruomenę Mokyklos uždaviniams spręsti, puoselėja ir plėtoja Mokyklos kultūrą;

48.4.    išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

48.5.    skiria tėvų atstovus į mokytojų atestavimo komisiją;

48.6.    teikia siūlymus dėl saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektinius išteklius;

48.7.    pritaria Mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatai, analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;

48.8.    svarsto siūlymus dėl gyventojų pajamų mokesčio paramos lėšų panaudojimo, Mokyklos rėmėjų ir kitus su Mokyklos finansine veikla susijusius klausimus;

48.9.    Mokytojų tarybos teikimu svarsto mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;

48.10.  teikia pasiūlymus dėl mokytojų darbo krūvių paskirstymo;

48.11.  aptaria ir vertina Mokyklos mikroklimatą, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Mokyklos, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį, inicijuoja naujas jo formas, teikia siūlymus Mokyklos vadovybei;

48.12.  sprendžia kitus klausimus, kurie nepriskiriami kitų Mokyklos savivaldos institucijų ar administracijos kompetencijai.

49.  Mokyklos tarybos nariai privalo dalyvauti Mokyklos tarybos posėdžiuose.

50.  Mokyklos tarybos nariai turi teisę gauti visą informaciją apie Mokyklos veiklą.

51.  Mokyklos taryba gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

52.  Mokytojų taryba yra nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi Mokykloje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokyklos direktorius negali būti Mokytojų tarybos nariu.

53.  Mokytojų taryba savo veiklą organizuoja pagal Mokytojų tarybos nuostatus, kuriuos pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Mokyklos direktorius.

54.  Mokytojų taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo principais.

55Mokytojų tarybos nariai dvejiems metams atviru ar slaptu balsavimo būdu balsų dauguma renka Mokytojų tarybos pirmininką ir jo pavaduotoją, kurių kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.

56.  Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.

57.  Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.

58.  Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

59.  Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.

60.  Mokytojų taryba:

60.1.  aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, mokinių ugdymosi rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus;

60.2.  priima nutarimus vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais;

60.3.  priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

60.4.  deleguoja atstovus į Mokyklos tarybą ir Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;

60.5.  svarsto mokytojų pedagoginius krūvius, neformaliojo ugdymo organizavimą;

60.6.  analizuoja, kaip Mokykla vykdo veiklos ir ugdymo programas;

60.7.  priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Mokyklos direktoriaus teikiamais, klausimais.

61.  Mokinių komitetas yra aukščiausia mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos mokiniams.

62.  Mokinių komitetas renkamas vieneriems metams. Mokinių komitetą sudaro mokiniai iš 5–10 klasių (po 2 mokinius iš klasės), kurie renkami klasių mokinių susirinkimuose atviru balsavimu. Jeigu mokinių komiteto nario dalyvavimas veikloje nutrūksta pirma laiko, į jo vietą atitinkama klasė deleguoja kitą klasės atstovą.

63.  Mokinių komitetas:

63.1.  teikia siūlymus dėl ugdymosi organizavimo, neformaliojo vaikų švietimo, socialinės veiklos;

63.2.  priima sprendimus dėl mokinių pasitarimų, susirinkimų, konferencijų ar kitokių sambūrių sušaukimo;

63.3.  bendradarbiauja su Mokyklos administracija, kitomis savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų Mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;

63.4.  inicijuoja mokinių elgesio taisyklių kūrimą ir svarstymą;

63.5.  inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas.

64.  Mokinių komitetas apie savo veiklą atsiskaito mokinių bendruomenei.

65.  Mokinių komitetui vadovauja mokinių komiteto pirmininkas, kurį uždaru balsavimu renka mokinių bendruomenė.

66.  Tėvų komitetas – aukščiausia tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija, renkama dvejiems metams.

67.  Tėvų komitetą sudaro 1–10 klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimų deleguoti asmenys (po vieną iš kiekvienos klasės).

68.  Tėvų komiteto nariui, tam pačiam asmeniui, nustatoma dviejų metų kadencija. Tėvų komiteto nario įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tėvų komiteto nariai, ir baigiasi, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai kadencijai išrinkti Tėvų komiteto nariai.

69.  Tėvų komiteto nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas. Tėvų komiteto narys prieš terminą netenka savo įgaliojimų, kai jis atsistatydina. Nutrūkus Tėvų komiteto nario įgaliojimams pirma laiko, naują Tėvų komiteto narį deleguoja atitinkamos klasės (globėjų, rūpintojų) susirinkimas bendra tvarka esamos Tėvų komiteto kadencijos likusiam laikotarpiui.

70.  Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu pirmame posėdyje renka pirmininką ir jo  pavaduotoją.

71.  Tėvų komiteto posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Posėdžius šaukia pirmininkas. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Tėvų komiteto pirmininkas informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tėvų komiteto narių.

72.  Nutarimai priimami Tėvų komiteto posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Jeigu pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad nutarimas nepriimtas. Nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

73.  Tėvų komiteto nariai vieną kartą per metus pristato savo veiklos rezultatus juos rinkusiems klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime.

74.  Tėvų komitetas:

74.1.  teikia siūlymus Mokyklos direktoriui ir Mokyklos tarybai dėl švietimo paslaugų kokybės gerinimo;

74.2.  analizuoja Mokyklos lėšų panaudojimo tikslingumą;

74.3.  deleguoja atstovus į Mokyklos tarybą;

74.4.  nagrinėja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus, skundus ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui, sprendžiant iškilusiais problemas;

74.5.  dalyvauja tėvų (globėjų, rūpintojų) diskusijose, Mokyklos renginiuose;

74.6.  svarsto kitus Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų teikiamus klausimus.

 

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

75.  Darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.

76.  Darbuotojų darbo užmokestis skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais.

77.  Mokykla nustato pagrindinius darbuotojų atlygius pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus įkainius ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą.

78.  Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, kiti darbuotojai kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

79Mokyklos mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojami ir jų vertinimas atliekamas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

80.  Mokykla patikėjimo teise valdo ir naudoja steigėjo perduotą turtą įstatymų ir steigėjo nustatyta tvarka.

81.  Mokykla yra išlaikoma iš steigėjo biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.

82.  Mokyklos lėšas sudaro mokinio krepšelio lėšos, lėšos, skirtos mokymo aplinkai finansuoti, tikslinės lėšos programoms ir projektams vykdyti, rėmėjų ir kitos lėšos.

83.  Mokinio krepšelio lėšos naudojamos švietimo ir mokslo ministro patvirtintam ugdymo planui įgyvendinti, mokytojų tobulinimui (si), vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti, Mokyklos valdymui, Mokyklos bibliotekai, pedagoginei socialinei ir psichologinei pagalbai ir kitoms teisės aktų numatytoms reikmėms.

84.  Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara ir kitos teisėtu būdu gautos lėšos.

85.  Mokykla savarankiškai sprendžia, kaip naudoti rėmėjų ir kitas teisėtai gautas lėšas.

86.  Nebiudžetinės lėšos naudojamos steigėjo nustatyta tvarka.

87.  Apskaita Mokykloje tvarkoma laikantis biudžetinių įstaigų teisės aktų nuostatų, apskaitos tvarkymo reikalavimų ir sąmatose nurodyto išlaidų klasifikavimo pagal atskirus straipsnius.

88.  Mokykla savarankiškai vykdo finansinę ūkinę veiklą.

89.  Finansines operacijas vykdo Mokyklos vyriausiasis buhalteris. Buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos taisyklėmis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

90.  Finansinės veiklos kontrolė vykdoma vadovaujantis finansinės veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Mokyklos direktoriaus įsakymu, ir minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

91.  Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas.

92.  Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

93.  Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje skelbiami vieši pranešimai ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatyta informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.

94.  Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Jurbarko rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliota institucija.

95.  Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Jurbarko savivaldybės, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.

96.  Mokyklos skyriai steigiami ir jų veikla nutraukiama Jurbarko rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

97.  Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________________________

 

 

 

PRITARTA

Jurbarko r. Smalininkų Lidijos Meškaitytės pagrindinės Mokyklos

tarybos 2023 m. birželio 19 d. posėdžio

protokolo Nr. MTP-2 nutarimu