PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašO PATVIRTINIMO ir savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 29 d. sprendimo nr. 1-76 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios

 

2022 m. kovo 31 d. Nr. 1-94

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Panevėžio miesto strateginį plėtros 2021–2027 metų planą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. 1-76 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.

3. Nustatyti, kad sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2022 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. 1-94  

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės mokslo projektų dalinio finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokslo projektų finansavimo dydį ir tikslus, finansavimo skyrimo prioritetus ir atsiskaitymo už gautas lėšas sąlygas.

2. Lėšas mokslo projektų daliniam finansavimui Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba kiekvienais metais numato Savivaldybės biudžeto Švietimo ir ugdymo programoje.

3. Iš dalies finansuodama mokslo projektus, Savivaldybė įgyvendina savarankiškąją funkciją (miesto gyventojų užimtumas, kvalifikacijos įgijimas ir perkvalifikavimas) ir valstybinę funkciją (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo problemas). Finansavimo tikslas – skatinti ir remti Panevėžio mieste vykstančius tarptautinius mokslinius renginius, tiriamųjų darbų ir jų pritaikomumo projektus.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Mokslo projektas (toliau – projektas) – visuma mokslinių taikomųjų tyrimų ir (ar) organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojai atlieka užsibrėžtiems moksliniams uždaviniams, orientuotiems į Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 m. plano, Pramonės 4.0 vystymo Panevėžio regione 2019–2023 m. strategijos nuostatų įgyvendinimą, išspręsti.

4.2. Projekto vykdytojai – aukštųjų mokyklų studentai, doktorantai, dėstytojai, mokslo laipsnį turintys asmenys.

4.3. Projekto pareiškėjai – projekto vykdytojai ir juridiniai asmenys arba juridinių asmenų grupė, arba asmenys, veikiantys individualios veiklos pagrindu, teikiantys paraišką finansuoti projektą.

4.4. Paraiška – nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai šiame Apraše nustatyta tvarka siekiant gauti dalinį finansavimą projektui įgyvendinti.

4.5. Tarptautinis mokslo renginys – konferencija, simpoziumas ar kitas mokslinis renginys, kuriame pranešimą rengia ir pristato bent vienas užsienio mokslininkas, o jame paskelbti mokslo darbai publikuojami tarptautiniu mastu pripažintuose leidiniuose.

4.6. Mokslo tiriamieji darbai visuma mokslinių tyrimų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka užsibrėžtiems moksliniams uždaviniams išspręsti.

4.7. Tiriamųjų darbų pritaikomumas – procesas, kuriuo tiriamojo darbo metu sukurtos mokslinės žinios, išradimai ir metodai yra transformuojami į prekių ir paslaugų rinkoje paklausą turinčius produktus.

4.8. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, kituose įstatymuose, teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5. Projektų finansavimo laikotarpis – iki einamųjų metų pabaigos. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės lėšomis finansuojamos tik tokios išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais.

6. Projekto metu sukurtas materialusis ir nematerialusis turtas yra pareiškėjo nuosavybė.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PARAIŠKŲ TEIKIMO SĄLYGOS

 

7. Projektų dalinio finansavimo konkursas vykdomas vieną kartą per metus ir jo data nustatoma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie konkursą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodomas dokumentų priėmimo terminas (ne mažiau kaip 1 mėnuo nuo konkurso paskelbimo), laikas ir vieta, projektams finansuoti skirta suma, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

8. Paraiškos, projekto dalinio finansavimo vertinimo anketos, dalinio finansavimo įgyvendinimo ataskaitos formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

9. Dalinis finansavimas skiriamas vykdant šias veiklas:

9.1. Tarptautinių mokslo renginių, vykstančių Panevėžyje, rengimas; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 50 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

9.2. Pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų, mokslo tiriamiesiems darbams; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

9.3. Pareiškėjų, gyvenančių Panevėžyje ir veikiančių juridinių asmenų ar grupių užsakymu, kurių buveinė registruota Panevėžyje arba individualios veiklos pagrindu veikiančių asmenų registruotų Panevėžyje, mokslo taikomiesiems projektams; Savivaldybės dalinis finansavimas gali sudaryti iki 85 % projekto sąmatoje nurodytos vertės.

10. Pareiškėjai privalo pateikti:

10.1. Vieną sunumeruotą ir pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pasirašytą, patvirtintą antspaudu (jeigu antspaudą privalo turėti) spausdintą paraiškos egzempliorių (originalą).

10.2. Elektroninę paraiškos versiją PDF formatu skelbime nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau nei galutinę projektų pateikimo dieną.

11. Paraiškos teikiamos Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame ir užantspauduotame voke, ant kurio turi būti užrašyta: projekto pareiškėjo pavadinimas, adresas, kita kontaktinė informacija. Nepateikus 9.1 papunktyje nurodyto paraiškos originalo, elektroniniu paštu pateikti dokumentai nevertinami.

12. Projektas turi būti pateiktas iki skelbime nurodytos galutinės projektų pateikimo datos. Jeigu projektas siunčiamas paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Savivaldybės administracijos skelbime apie projektų pateikimą nurodyta galutinė projektų pateikimo data.

13. Prioritetas teikiamas tiems projektams, kurių veiklos orientuotos į didesnį naudos gavėjų skaičių Panevėžyje, platesnę rezultatų sklaidą ir didesnę projekto sukuriamą pridėtinę vertę.

14. Nefinansuojamos veiklos:

14.1. baudų, delspinigių, finansinių nuobaudų, bylinėjimosi išlaidų, paskolų palūkanų ir skolų padengimo išlaidos;

14.2. išlaidos investicijų projektams, pastatams statyti, statiniams rekonstruoti;

14.3. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, tiesiogiai nesusijusiam su projekto įgyvendinimu, įsigyti;

14.4. išlaidos projektų vykdytojų veiklos plėtrai ar jų kasdienei veiklai (pvz., biuro nuomai ar komunalinėms paslaugoms), tiesiogiai nesusijusioms su projekto įgyvendinimu;

14.5. pastatų ir patalpų remonto, tiesiogiai nesusijusio su projekto įgyvendinimu, išlaidos;

14.6. išlaidos narystės asociacijose mokesčiams apmokėti, jei šios išlaidos tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu.

15. Jeigu lėšos nepanaudojamos, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti skelbiamas papildomas konkursas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR FINANSAVIMO SKYRIMAS

 

16. Paraiškas vertina Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta vertinimo komisija (toliau – komisija).

17. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui.

18. Komisiją sudaro septyni nariai: Savivaldybės taryba į komisijos sudėtį pasiūlo du savo narius ir du narius, atstovaujančius Panevėžio miesto mokslo bendruomenėms. Kitus tris narius deleguoja Savivaldybės administracijos direktorius.

19. Komisijos nariai Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atšaukti arba atsistatydinti patys nesibaigus kadencijai. Komisija į posėdžius gali pasikviesti konsultantų, ekspertų.

20. Komisijos pirmininką, pavaduotoją renka komisijos nariai pirmajame komisijos posėdyje. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo Savivaldybės administracijos darbuotojas, neturintis balso teisės. Sekretorių skiria Savivaldybės administracijos direktorius.

21. Komisija vertina paraiškų atitiktį šio Aprašo II skyriuje išdėstytiems reikalavimams, netinkamai parengtų projektų paraiškų komisija toliau nevertina. Jei vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad pateikta paraiška turi techninių trūkumų, kuriuos galima pašalinti, komisijos sekretorius paraiškoje nurodytu projekto vykdytojo elektroninio pašto adresu apie tai 1 kartą informuoja pareiškėją, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Nepašalinus trūkumų paraiška nevertinama. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos.

22. Komisija, įvertinusi paraiškas pagal projekto dalinio finansavimo vertinimo anketą:

22.1. sudaro tinkamai parengtų projektų eilę. Finansuojami projektai, surinkę ne mažiau nei 50 % didžiausio balų skaičiaus;

22.2. paskirsto turimas lėšas projektams, pirmiausia jas skirdama aukščiausią balų skaičių turintiems projektams;

22.3. viešina su komisijos darbu susijusią informaciją, skelbia informaciją apie finansuojamus projektus.

23. Komisijos pirmininkas:

23.1. organizuoja, atsako už komisijos darbą, šaukia komisijos posėdžius, tvirtina posėdžių darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;

23.2. užtikrina, kad komisijos veikloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos priimtų teisės aktų.

24. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po komisijos posėdžio.

25. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir su svarstomais klausimais susiję dokumentai komisijos nariams pateikiami elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki posėdžio pradžios. Vokai su paraiškomis gali būti atplėšiami tik komisijos posėdžio metu, stebint visiems dalyvaujantiems komisijos nariams.

26. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Negalintis dalyvauti posėdyje komisijos narys iki posėdžio pradžios gali komisijos pirmininkui raštu pateikti savo nuomonę posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais.

27. Sprendimai posėdyje priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma atviru balsavimu. Jei balsai pasiskirsto tolygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

28. Jei komisijos narys nagrinėjamu klausimu turi kitokią nuomonę nei komisijos dauguma, jo reikalavimu atskiroji nuomonė turi būti įrašyta į posėdžio protokolą.

29. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai praneša komisijos pirmininkui ne vėliau kaip vieną dieną iki posėdžio.

30. Komisijos narys negali dalyvauti finansuojamuose projektuose. Jei svarstomo projekto vykdytojai yra susiję su komisijos nariu ar yra kitokios rūšies interesų konflikto galimybė, komisijos narys privalo deklaruoti nusišalinimą nuo svarstymo ir, kol projektas svarstomas, išeiti iš patalpos, kurioje vyksta komisijos posėdis. Bendru komisijos sutarimu komisijos nario nusišalinimas gali būti nepriimtas.

31. Komisijos darbo techninį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija.

32. Komisijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

33. Informacija apie finansuojamus ir nefinansuojamus projektus ir finansavimo skyrimą paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pasirašymo.

 

IV SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS IR JOS VYKDYMO PRIEŽIŪRA

 

34. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Savivaldybės administracija sudaro projekto finansavimo sutartį. Sutarties forma patvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Sutartyje turi būti nurodyta: projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirtų lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, šio Aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Sutarties sudėtinė dalis yra projekto išlaidų sąmata.

35. Projekto finansavimo sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, kitas – finansavimą gavusiam projekto pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo.

36. Šalims pasirašius sutartį, lėšos pareiškėjams pervedamos per 30 darbo dienų.

37. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:

37.1. projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį;

37.2. projektui įgyvendinti reikalinga išlaidų dalis, kurios nepadengia Savivaldybės skirtos lėšos, būtų padengta iš kitų finansavimo šaltinių finansavimo sąlygų nustatyta tvarka.

38. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

38.1. yra pasiekti paraiškoje nurodyti projekto tikslai ir uždaviniai;

38.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms išlaidoms apmokėti.

39. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė bent vieno Aprašo 37 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija vienašališkai nutraukia su projekto vykdytoju sudarytą sutartį ir nustato terminą, per kurį Savivaldybei turi būti grąžintos visos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.

40. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:

40.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;

40.2. yra proporcingos ir būtinos projektui įgyvendinti, numatytos projekto įgyvendinimo sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

40.3. pagal savo paskirtį atitinka sąmatoje (prie sutarties) nurodytas išlaidas;

40.4. yra realios, atitinkančios rinkos kainas.

41. Projekto reklaminėje medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą iš dalies finansuoja Savivaldybė.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

42. Projektui pasibaigus, projekto vykdytojai Savivaldybės administracijai teikia projekto dalinio finansavimo įgyvendinimo ataskaitą.

43. Projekto dalinio finansavimo ataskaitas vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. Jei įvertinus ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendintas ne pagal finansavimo sutartyje sutartą projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojai įtraukiami į nepatikimų vykdytojų sąrašą, taip apribojant jų galimybes gauti finansinę paramą ateityje.

44. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius turi teisę atlikti lėšų panaudojimo teisėtumo auditą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų.

46. Komisija kasmet masinės informacijos priemonėse skelbia projektams finansuoti skirtas sumas, projektų pavadinimus, jų vykdytojus.

47. Visi projektų vykdytojų atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

48. Projektų konkursų dokumentai komisijos saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

49. Pareiškėjų ir projektų vykdytojų skundai teikiami ir nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams komisija teikia informaciją tik dėl sprendimų, susijusių su jų pateiktomis paraiškomis ar vykdomais projektais. Tretiesiems asmenims ši informacija neteikiama, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.

______________________________