LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.3.3 KONKRETAUS UŽDAVINIO „SUSTIPRINTI VIEŠOJO SEKTORIAUS TYRĖJŲ GEBĖJIMUS BEI PAJĖGUMUS VYKDYTI AUKŠTO LYGIO MTEP VEIKLAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 9 d. Nr. V-193

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu:

 

T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.3.3 konkretaus uždavinio „Sustiprinti viešojo sektoriaus tyrėjų gebėjimus bei pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                              Dainius Pavalkis

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2015 m. sausio 20 d. raštu

Nr. ((24.37)-5K-1422221)-6K-1500475

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Europos socialinio fondo

2015 m. vasario 6 d. raštu

Nr. SB-2015-00073

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2015 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-193

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 9.3.3 KONKRETAUS UŽDAVINIO „SUSTIPRINTI VIEŠOJO SEKTORIAUS TYRĖJŲ GEBĖJIMUS BEI PAJĖGUMUS VYKDYTI AUKŠTO LYGIO MTEP VEIKLAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.3.3 konkretaus uždavinio „Sustiprinti viešojo sektoriaus tyrėjų gebėjimus bei pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 9.3.3 konkretaus uždavinio „Sustiprinti viešojo sektoriaus tyrėjų gebėjimus bei pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas rengiamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimą Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Įgyvendinus privalomą sąlygą, nustatytą Laikinosios tvarkos aprašo 1 punkte, pagal Aprašą atrinkti projektai bus papildomai įvertinti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.

3. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320).

3.2. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą Europos komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 ir skelbiamą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė);

3.3. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymą;

3.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. V-579 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – SMTEP veiksmų planas);

3.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 21 d. įsakymą Nr. V-454 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas);

3.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Mokslo vadybininkas – tai mokslo ir studijų institucijos arba kito viešojo ir privataus sektorių subjekto darbuotojas, vykdantis dalyvavimo mokslinių tyrimų ir inovacijų programose organizavimą, paraiškų rengimą bei projektų administravimą, technologijų (mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklų rezultatų) perdavimo organizavimo (atvirai prieinamų organizacijų MTEP išteklių išorės vartotojų paieškos, paslaugų suteikimo jiems organizavimo) ir kitas organizacijos jiems nustatytas funkcijas pagal pareigybės aprašymą.

5. Pagal šį Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal šį Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija, apdovanojimai.

8. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 28 759 880,00 Eur (dvidešimt aštuonių milijonų septynių šimtų penkiasdešimt devynių tūkstančių aštuonių šimtų aštuoniasdešimties eurų 00ct) ES struktūrinių fondų lėšų.

9. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

9.1. Lituanistikos mokslinių tyrimų rezultatų ir jų metaduomenų kaupimas, analizė ir sklaida (tarptautinės mokslinės duomenų bazės „Lituanistika“ plėtra);

9.2. Doktorantūros proceso užtikrinimas, įgyvendinimas ir plėtra, įskaitant doktorantūros tematikų, vietų ir doktorantų atranką, doktorantų mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą, doktorantų ir doktorantūros mokslo vadovų vizitus, užsienio doktorantų pritraukimą ir rėmimą, verslo įtraukimą į doktorantūros procesą;

9.3. Lietuvos mokslo ir studijų institucijų kompiuterių tinklo LITNET (toliau – LITNET) plėtra ir kokybiškas paslaugų tiekimas mokslo ir studijų institucijoms, įskaitant personalo gebėjimų stiprinimą bei dalyvavimą Europos akademiniame tinkle GÉANT (Gigabit European Academic Network Technology) (toliau – GÉANT);

9.4. Nacionalinių periodinių mokslo leidinių leidyba ir jos koordinavimas (įskaitant periodinių mokslo leidinių atranką, interneto svetainės kūrimą, elektroninės leidybos sistemos kūrimą bei jos integravimą į interneto svetainę, straipsnių ar leidinių pritaikymą elektroniniam publikavimui bei pateikimui tarptautinėms duomenų bazėms);

9.5. Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra (įskaitant mokslo populiarinimo leidinių leidybą, mokslo populiarinimo konkursų organizavimą, mokslo populiarinimo renginių organizavimą, mokslo populiarinimą žiniasklaidoje ir kitas mokslo populiarinimo priemones);

9.6. Mokslininkų, kitų tyrėjų, mokslo vadybininkų gebėjimų integruotis į tarptautinių mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) programų erdvę ugdymas (įskaitant tarptautinius, bendradarbiavimo stiprinimo vizitus, dalyvavimą tarptautinėse konferencijose, tarptautinėse darbo grupėse, komitetuose, komisijose, susijusiose su moksliniais tyrimais ir eksperimentine (socialine, kultūrine) plėtra, dalyvavimo programoje „Horizontas 2020“ skatinimą).

10. Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų tikslai:

10.1. pagal Aprašo 9.1 papunktį remiamos veiklos tikslas – kaupti, analizuoti ir skleisti informaciją apie naujausius lituanistikos tyrimų rezultatus ir mokslo šaltinius atviros prieigos duomenų bazės „Lituanistika“ informacinėje sistemoje, ją plėtoti sukuriant modernias priemones, užtikrinančias galimybes lituanistinei medžiagai patekti į nacionalinę ir tarptautinę akademinę erdvę;

10.2. pagal Aprašo 9.2 papunktį remiamos veiklos tikslas – nacionaliniu lygiu skatinti aukštos kvalifikacijos specialistų (mokslo daktarų) rengimą siekiant užtikrinti MTEP sistemos plėtrą ir jos atliepimą Lietuvos ūkio poreikiams;

10.3. pagal Aprašo 9.3 papunktį remiamos veiklos tikslas – užtikrinti LITNET veiklą europinio akademinių institucijų tinklo GÉANT sudėtyje tikslingai plėtojant mokslininkų bendradarbiavimui bei MTEP veiklai reikalingų federacinių LITNET tinklo paslaugų paketą, didinant paslaugų prieinamumą ir garantuojant jų eksploatacijos saugumą.

10.4. pagal Aprašo 9.4 papunktį remiamos veiklos tikslas – siekiant stiprinti mokslininkų ir kitų tyrėjų kompetencijas viešinti ir skleisti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus Lietuvoje ir už jos ribų, pasitelkiant mokslo periodikos leidybą;

10.5. pagal Aprašo 9.5 papunktį remiamos veiklos tikslas – skleisti informaciją apie naujausius mokslinių tyrimų pasiekimus visuomenėje, populiarinti mokslininko profesiją, ugdyti mokslinės komunikacijos gebėjimus, formuoti mokslo populiarinimo tradicijas ir kurti naujas modernias mokslo populiarinimo priemones; 

10.6. pagal Aprašo 9.6 papunktį remiamos veiklos tikslas – ugdyti mokslininkų, kitų tyrėjų, mokslo vadybininkų gebėjimus integruotis į tarptautinių MTEPI programų erdvę bei didinti mokslo ir verslo dalyvavimą tarptautinėse MTEPI programose, padidinti paraiškų skaičių tarptautinėse MTEPI programose.

11. Pagal Aprašo remiamą (-as) veiklą (-as) valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2015 m. I ketvirtį. 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimas (-i) pareiškėjas (-ai) yra:

12.1 pagal Aprašo 9.1 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga Lietuvos mokslo taryba, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos, akademinės bibliotekos;

12.2 pagal Aprašo 9.2 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga Lietuvos mokslo taryba, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos, MTEP vykdančios įmonės;

12.3 pagal Aprašo 9.3 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra viešoji įstaiga Kauno technologijos universitetas, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos;

12.4 pagal Aprašo 9.4 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga Lietuvos mokslų akademija, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos;

12.5 pagal Aprašo 9.5 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga Lietuvos mokslų akademija, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos, viešosios įstaigos, asociacijos, biudžetinės įstaigos;

12.6 pagal Aprašo 9.6 papunktį remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, galimas partneris yra biudžetinė įstaiga Lietuvos mokslo taryba.

13. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu  negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

14. Projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

15. Projektai turi atitikti šių dokumentų nuostatas:

15.1. projektai turi prisidėti prie SMTEP veiksmų plano įgyvendinimo;

15.2. pagal Aprašo 9.1 papunktyje remiamą veiklą projektas turi atitikti arba prisidėti prie išvardintų teisės aktų įgyvendinimo:

15.2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarimą Nr. 1372 „Dėl Lituanistikos mokslinių tyrimų plėtros 2012–2020 metų krypčių patvirtinimo“;

15.2.2. LR Švietimo ir mokslo ministro 2013 m. gegužės 10 d. įsakymą Nr. V-395 „Dėl Lituanistikos mokslinių tyrimų plėtros 2013–2020 metų krypčių įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“;

15.3. pagal Aprašo 9.2 papunktyje remiamą veiklą projektas turi atitikti arba prisidėti prie išvardintų teisės aktų įgyvendinimo:

15.3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimą Nr. 897 „Dėl Mokslo doktorantūros nuostatų patvirtinimo“;

15.3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 11 d. nutarimą Nr. 1431 „Dėl valstybės paramos doktorantams tvarkos“;

15.3.3. Norminių studijų krypties (studijų programų grupės) studijų kainų apskaičiavimo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų studijų kainai valstybės finansuojamose studijų vietose apmokėti skyrimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 13 d. nutarimu Nr. 402 „Dėl Norminių studijų krypties (studijų programų grupės) studijų kainų apskaičiavimo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų studijų kainai valstybės finansuojamose studijų vietose apmokėti skyrimo tvarkos aprašo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo asmenų, priimtų į valstybines aukštąsias mokyklas iki 2009 metų, studijoms finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Norminių studijų krypties (studijų programų grupės) studijų kainų apskaičiavimo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų studijų kainai valstybės finansuojamose studijų vietose apmokėti skyrimo tvarkos aprašas);

15.4. pagal Aprašo 9.3 papunktyje remiamą veiklą projektas turi atitikti Lietuvos mokslo ir studijų institucijų kompiuterių tinklo LITNET 2012–2016 metų veiklos užtikrinimo ir plėtros programą „LITNET-3“, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. V-242 „Dėl Lietuvos mokslo ir studijų institucijų kompiuterių tinklo LITNET 2012–2016 metų veiklos užtikrinimo ir plėtros programos „LITNET-3“ patvirtinimo“.

16. Pagal Aprašo 9.2. papunktyje nurodytą veiklą galimos finansuoti doktorantūros vietos yra tos, kurios numatytos finansuoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal tyrėjų karjeros programą finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2012 metais priimami studentai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. V-869 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal tyrėjų karjeros programą finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2012 metais priimami studentai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis“ ir / arba Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal tyrėjų karjeros programą finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2013 metais priimami studentai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-637 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal tyrėjų karjeros programą finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2013 metais priimami studentai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis“, ir / arba Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal tyrėjų karjeros programą finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2014 metais priimami doktorantai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. V-636 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamų doktorantūros vietų, į kurias 2014 m. priimami doktorantai, skaičiaus paskirstymo pagal mokslo ir studijų institucijas ir mokslo ar studijų kryptis“, ir/ arba papildomai finansuotinos doktorantūros vietos nustatytos 2015–2018 metams atitinkamu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

17. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė pagal Aprašo 9.1, 9.3, 9.4, 9.5 ir 9.6 papunkčiuose nurodytas veiklas turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, pagal Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą veiklą turi būti ne ilgesnė kaip 84 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, tačiau įgyvendinant projektus, atskirais atvejais, dėl objektyvių priežasčių, kurių projektų vykdytojai negalėjo numatyti teikdami paraiškas, projektų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas.

18. Tinkamos projektų tikslinės grupės yra:

18.1. pagal Aprašo 9.1 papunktyje remiamą veiklą – mokslininkai ir kiti tyrėjai, studentai, dėstytojai;

18.2. pagal Aprašo 9.2 papunktyje remiamą veiklą – III pakopos studentai (kurie yra pradėję doktorantūrą, vadovaujantis Aprašo 16 punkte nurodytais teisės aktais, bei III pakopos studentai, kurių doktorantūros vietos bus atrinktos ir patvirtintos atitinkamu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu 2015–2018 m., mokslininkai, doktorantų moksliniai vadovai;

18.3. pagal Aprašo 9.3 papunktyje remiamą veiklą – mokslininkai ir kiti tyrėjai, dėstytojai, studentai, informacinių technologijų specialistai (toliau – IT specialistai).

18.4. pagal Aprašo 9.4 papunktyje remiamą veiklą – mokslininkai, kiti tyrėjai, įskaitant periodinių mokslo leidinių redakcinių kolegijų narius, recenzentus;

18.5. pagal Aprašo 9.5 papunktyje remiamą veiklą – mokytojai, mokiniai, studentai, mokslininkai, kiti tyrėjai, muziejų ir bibliotekų darbuotojai, mokslo populiarinimo konkursų dalyviai;

18.6. pagal Aprašo 9.6 papunktyje remiamą veiklą – MTEP sistemos ekspertinių institucijų darbuotojai, mokslo ir studijų institucijų darbuotojai, mokslininkai ir kiti tyrėjai, mokslo vadybininkai.

19. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.1. papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti žemiau nurodyto stebėsenos rodiklio, kurio skaičiavimo aprašas pateiktas šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytą minimalią jo reikšmę:

19.1. produkto rodiklio „Sukaupti mokslo publikacijų metaduomenų įrašai ir elektroniniai dokumentai“ (rodiklio kodas P.N.706). Minimali siektina reikšmė – 20 000 elektroninių dokumentų.

20. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.2 papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti dviejų žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai pateikti šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

20.1. produkto rodiklio „Asmenys, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose doktorantūrai“ (rodiklio kodas P.S.394). Minimali siektina reikšmė – 380 asmenų;

20.2. rezultato rodiklio „Asmenų, kurie po dalyvavimo ESF veiklose baigė doktorantūros studijas, dalis“ (rodiklio kodas R.S.388). Minimali siektina reikšmė – 85 procentų.

21. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.3 papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti visų žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai pateikti šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

21.1. produkto rodiklio „Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.N.705). Minimali siektina reikšmė – 20 asmenų;

21.2. produkto rodiklio „Naujų LITNET paslaugų skaičius“ (rodiklio kodas P.N.709). Minimali siektina reikšmė – 10 paslaugų.

22. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.4 papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti žemiau nurodyto stebėsenos rodiklio, kurio skaičiavimo aprašas pateiktas šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytą minimalią jo reikšmę:

22.1. produkto rodiklio „Išleisti periodiniai mokslo leidiniai“ (rodiklio kodas P.N.707). Minimali siektina reikšmė – 40 leidinių.

23. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.5 papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti dviejų žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai pateikti šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

23.1. produkto rodiklio „Sukurti mokslo populiarinimo produktai“ (rodiklio kodas P.N.707). Minimali siektina reikšmė – 25 produktai.

24. Projektas, planuojamas pagal Aprašo 9.6 papunktyje numatomą finansuoti veiklą, turi siekti visų žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai pateikti šio Aprašo 2 priede, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

24.1. produkto rodiklio „Į užsienį panaudojant ESF investicijas tobulinti profesinių žinių išvykę tyrėjai“ (rodiklio kodas P.S.393). Minimali siektina reikšmė – 120 asmenų;

24.2. produkto rodiklio „Tyrėjai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ (rodiklio kodas P.S.395). Minimali siektina reikšmė – 80 asmenų;

24.3. produkto rodiklio „Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.N.705). Minimali siektina reikšmė – 95 asmenys;

24.4. rezultato rodiklio „Pagal tarptautines programas pateiktų paraiškų skaičius“ (rodiklio kodas R.N.703). Minimali siektina reikšmė – 23 paraiškos.

25. Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

26. Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

27. Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

28. Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI PROJEKTŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

29. 2014–2020 m. rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams (toliau – Rekomendacijos) paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje.

30. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams, vadovaudamasi teisės aktais ir Aprašo 29 punkte nurodytomis Rekomendacijomis, vertina ir nustato Įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjų paraiškas, tikrindama projektų vykdytojų teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Tinkamos finansuoti išlaidos privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

30.1. išlaidos turi būti būtinos projektams įgyvendinti, t. y. prisidėti prie projekto tikslų, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos projekto sutartyje;

30.2. išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu:

30.2.1. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;

30.2.2. kiekvienam projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje;

30.3. išlaidos turi būti patirtos projekto vykdytojų ir (arba) partnerių, išskyrus trečiųjų šalių projekto veiklose dalyvaujančių asmenų naudai išmokėtas išmokas ar atlyginimus, kai įgyvendinami iš Europos socialinio fondo (toliau – ESF) bendrai finansuojami projektai;

30.4. išlaidos turi būti faktiškai patirtos, t. y. skirtos:

30.4.1. už patiektas prekes, suteiktas paslaugas, atliktus darbus sumokėti ar priskaičiuotų palūkanų subsidijoms, apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms (pavyzdžiui, dienpinigiams, stipendijoms) išmokėti;

30.4.2. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ar partneris;

30.4.3. teisės aktuose nustatytoms išankstinėms išmokoms mokėti, įskaitant trečiųjų šalių išmokas pagal šio Aprašo 30.3 papunktį;

30.4.4. faktiškai patirtomis išlaidomis taip pat laikomos supaprastintai, t. y. pagal fiksuotuosius projekto išlaidų vieneto įkainius (toliau – fiksuotasis įkainis), fiksuotąsias projekto išlaidų sumas (toliau – fiksuotoji suma) ar fiksuotąją projekto išlaidų normą (toliau – fiksuotoji norma) apmokamos išlaidos, nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, apdovanojimai ir nepiniginis įnašas, jeigu tokios išlaidos galimos finansuoti ir apskaičiuotos pagal šį Aprašą;

30.5. išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais;

30.6. išlaidos turi atitikti ESF sritis.

30.7. apmokant išlaidas negali būti pažeisti ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų reikalavimai, taip pat valstybės pagalbos, reglamentų, schemų ar ad hoc sprendimų, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontalaus lygio sričių ES reikalavimai;

30.8. išlaidos turi atitikti šiame Apraše ir kituose teisės aktuose išdėstytus reikalavimus ir Įgyvendinančiosios institucijos pripažintos atitinkančiomis šiuos reikalavimus.

31. Projekto veiklos turi būti vykdomos Veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje, t. y. Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai. Jeigu projektų veiklos vykdomos ne ES valstybėse narėse, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 3 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIEJI PROJEKTŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

32. Projekte naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos atitinka finansavimo reikalavimus šiais atvejais:

32.1. šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų šalių) lėšos, dėl kurių būtų pažeistas šio Aprašo 50.11 papunktis;

32.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos apskaičiuotos pagal projekto vykdytojo patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus vadovaujantis projekto vykdytojo veiklai taikomais teisės aktais;

32.3. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų dydis pagrindžiamas apskaičiuotos nusidėvėjimo (amortizacijos) sumos patvirtinimo dokumentais;

32.4. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos patirtos projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu.

33. Projekto lėšų panaudojimo patikrinimo reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos audito įstatymo 29 straipsnio 1 dalimi, nėra privalomi, ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimo išlaidos bus laikomos netinkamomis finansuoti išlaidomis.

34. Turto vertinimo paslaugų, finansų įstaigų ar draudimo įmonių suteiktų garantijų arba laidavimo ar laidavimo draudimo paslaugų, materialiojo turto, kuriam įsigyti ar sukurti skirta parama, draudimo (tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu) išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos susijusios su Įgyvendinančiosios institucijos paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo metu nustatytų reikalavimų įgyvendinimu.

35. Žemės pirkimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

36. Nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos netinkamos finansuoti.

37. Finansinės nuomos (lizingo) įmokos už įsigyjamą daiktą vertei, nurodytai finansinės nuomos (lizingo) sutartyje, dengti atitinka finansavimo reikalavimus, jei finansinės nuomos (lizingo) sutartyse numatyta didžiausia suma, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto turto rinkos vertės lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo momentu. Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo ir muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.

38. Sudarant nuomos sutartį nuomos įmokos yra tinkamos finansuoti proporcingai projekto veiklos, kurią įgyvendinant naudojamas nuomotas turtas, laikotarpiui.

39. Darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, taip pat įmokas į Garantinį fondą, kitus su darbo santykiais susijusius įsipareigojimus ir yra tinkamos finansuoti, jeigu yra apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo vykdant projektą laiką. Netinkamos finansuoti yra išeitinės išmokos, įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas). Projekto dalyvių darbo užmokesčio išlaidos tinkamos finansuoti tik kaip projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavas įnašas.

40. Nepiniginis projekto vykdytojo ir (ar) partnerio įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

APDOVANOJIMAI

 

41. Apdovanojimas (-ai) gali būti taikomi vykdant Aprašo 9.5 papunktyje nurodytą veiklą.

42. Apdovanojimas (-ai) turi būti skiriamas (-i) tik konkurso būdu, vadovaujantis skaidrumo ir nediskriminavimo principais, projekto tikslų pasiekimui skatinti.

43. Apdovanojimas (-ai) turi būti skiriamas (-i) pagal iš anksto paskelbtas konkurso taisykles. Konkurso taisyklėse turi būti numatytos dalyvavimo konkurse nuostatos: apdovanojimo kriterijai, apdovanojimo (-ų) dydis ir jo (jų) išmokėjimo nuostatos, konkurso dalyvių pašalinimo iš konkurso kriterijai ir kt. Galimi konkurso dalyvių pašalinimo iš konkurso kriterijai nustatyti 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012, L 298, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 966/2012) 106 straipsnio 1 dalyje ir 107–109 straipsniuose.

44. Apdovanojimo (-ų) pagrindinės konkurso nuostatos (įskaitant apdovanojimo (-ų) dydį) turi būti nurodytos projekto paraiškoje, nustatytos projekto sutartyje, be to projekto vykdytojas konkurso taisykles prieš jas paskelbdamas suderina su Įgyvendinančiąja institucija. Projekto vykdytojas konkurso taisykles skelbia ES struktūrinių fondų svetainėje ir kitais projekto sutartyje nustatytais būdais ir priemonėmis, kuriais gali būti efektyviausiai informuojamos tikslinės grupės.

45. Apdovanojimo (-ų) dydis turi būti nustatytas vadovaujantis teisės aktais arba pagrįstas analogiškuose konkursuose taikomais apdovanojimų dydžiais. Apdovanojimo (-ų) dydis neturi būti susijęs su konkurso laimėtojo (-ų) patiriamomis išlaidomis.

46. Konkurso dalyvius vertina ir laimėtoją (-us) nustato ekspertų komisija, vadovaudamasi paskelbtomis konkurso taisyklėmis. Ekspertų komisiją sudaro ir patvirtina projekto vykdytojas arba kita konkurso taisyklėse numatyta kompetentinga institucija. Ekspertai, atsižvelgdami į vertinamos veiklos kokybę, turi teisę savarankiškai nuspręsti, ar apdovanojimas (-ai) turi būti skiriamas (-i).

47. Sprendimą dėl apdovanojimo (-ų) išmokėjimo priima projektą vykdančios institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, vadovaudamasis ekspertų komisijos vertinimu. Asmenys, nesutinkantys su sprendimu dėl apdovanojimo (-ų) išmokėjimo, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Apie apdovanojimų gavėjus turi būti viešai informuojama ne rečiau kaip kartą per metus, laikantis Reglamento Nr. 966/2012 35 straipsnio 2 ir 3 dalių reikalavimų. Apie apdovanojimų gavėjus turi būti paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje, taip pat kitais projekto sutartyje nustatytais būdais ir priemonėmis.

49. Konkursų apdovanojimams gauti planavimą, organizavimą, paskelbimą, konkurso dalyvių vertinimą, jų informavimą ir nugalėtojų paskelbimą reglamentuoja 2012 m. spalio 29 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 1268/2012 dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių taikymo taisyklių (OL 2012, L 362, p. 1) 211–215 straipsniai.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

50. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:

50.1. skolos palūkanos;

50.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, taip pat PVM, kurį sumokėjo užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);

50.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai perkamas nekilnojamasis turtas ar kultūros vertybės, kai mokymo (-si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų;

50.4. teigiami skirtumai dėl valiutos kurso pasikeitimo;

50.5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

50.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;

50.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (jų dalį), sudarytas su tarpininkais ar konsultantais, kuriose darbų ar paslaugų kaina siejama su išlaidų dydžiu, nepagrįstu faktine atlikto darbo ar suteiktų paslaugų verte;

50.8. kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

50.9. nepagrįstai didelės išlaidos (Įgyvendinančioji institucija turi teisę atlikusi rinkos kainų analizę nekompensuoti tos išlaidų dalies, kuri viršija analizės išvadoje nurodytą konkrečiai investicijai nustatytą didžiausią rinkos kainą);

50.10. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus.

50.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų, jos būtų  pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

51. Be šio Aprašo 50 punkte nurodytų išlaidų, ESF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis taip pat laikomos:

51.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

51.2. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

KITI REIKALAVIMAI IŠLAIDOMS

 

52. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra:

52.1. pagal Aprašo 9.1 papunktyje remiamą veiklą 1 303 290,00 Eur (vienas milijonas trys šimtai trys tūkstančiai du šimtai devyniasdešimt eurų 00 ct);

52.2. pagal Aprašo 9.2 papunktyje remiamą veiklą 23 169 600,00 Eur (dvidešimt trys milijonai vienas šimtas šešiasdešimt devyni tūkstančiai šeši šimtai eurų 00 ct);

52.3. pagal Aprašo 9.3 papunktyje remiamą veiklą 868 860,00 Eur (aštuoni šimtai šešiasdešimt aštuoni tūkstančiai aštuoni šimtai šešiasdešimt eurų 00 ct);

52.4. pagal Aprašo 9.4 papunktyje remiamą veiklą 1 303 290,00 Eur (vienas milijonas trys šimtai trys tūkstančiai du šimtai devyniasdešimt eurų 00 ct);

52.5. pagal Aprašo 9.5 papunktyje remiamą veiklą 1 303 290,00 Eur (vienas milijonas trys šimtai trys tūkstančiai du šimtai devyniasdešimt eurų 00 ct);

52.6. pagal Aprašo 9.6 papunktyje remiamą veiklą 811 550,00 Eur (aštuoni šimtai vienuolika tūkstančių penki šimtai penkiasdešimt eurų 00 ct).

53. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

54. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

55. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

56. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1

2

3

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Aprašo 9.2. papunktyje remiamai veiklai vykdyti būtinų mokslinių išvykų, kviestinio mokslininko dalyvauti doktorantūros procese mokslinių išvykų ir mokslininkų (tyrėjų) ar doktorantų ir jų šeimos narių persikėlimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 3 priede.

Išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatas.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės, nurodytos Aprašo 92 punkte.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti. Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 10 priedą.

Lentelė pildoma vadovaujantis 2014–2020 m. rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patalpintomis svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PAJAMOS

 

57. Iš ESF bendrai finansuojamų projektų tinkamos finansuoti išlaidos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu, turėtų būti sumažintos grynųjų pajamų, kurios buvo tiesiogiai gautos projekto įgyvendinimo metu ir į kurias nebuvo atsižvelgta skiriant finansavimą, suma. Kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gaunamos grynosios pajamos proporcingai paskirstomos tarp tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančių ir jų neatitinkančių išlaidų dalių. Šis punktas netaikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000,00 Eur (penkiasdešimties tūkstančių eurų 00 ct), jeigu projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

58. Netesybos, baudos ar kitos projekto vykdytojo iš trečiųjų šalių gautos pajamos dėl sutarčių nevykdymo ar kitų priežasčių nėra laikomos projekto pajamomis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

59. Galimi pareiškėjai turi pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo 1 priede. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.

60. Ministerijai įvertinus projektinius pasiūlymus, Laikinosios tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai bus įtraukti į valstybės projektų sąrašą (-us) ir įgis teisę teikti paraišką projektui finansuoti.

61. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 3 priede. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus, kurių formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje:

61.1. Partnerio deklaraciją (prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą);

61.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

62. Įgyvendinančioji institucija teikia pareiškėjams informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškų pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

63. Paraiškos ir jų elektroninės versijos teikiamos Įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatyto termino pabaigos Įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškos pateikimui nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima Įgyvendinančioji institucija.

64. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal šio Aprašo 1 priede Tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nustatytus reikalavimus.

65. Tinkamumo finansuoti vertinimą Įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. Įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.

66. Jei paraiška neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projektų reikalavimo, Įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus šio Aprašo 71 punkte nustatytus atvejus.

67. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraiškas bus laikomasi šių principų:

67.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną valstybės projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;

67.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;

67.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas; iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas, taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams;

67.4. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

68. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti, arba jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų Įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą Įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, Įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.

69. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

70. Paraiškų vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėjus pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.

71. Tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as) arba kai pareiškėjas turi įvykdyti viešąjį pirkimą, Įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą baigti paraiškos vertinimą su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ar informacija bus pateikti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, projekto sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto sutartyje konkrečiu atveju Įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ar informacijos iki nustatyto termino, projekto sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto sutartis gali būti nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas šio Aprašo 67 punkte išdėstytų principų laikymasis.

72. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė Įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūrų, jei tai turėjo ar galėjo turėti įtakos vertinimo rezultatams.

73. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

74. Jeigu Įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, Įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.

75. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, Įgyvendinančioji institucija raštu teikia Ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų, ar netinkamas finansuoti) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį.

76. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paraišką ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 dienas ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą skirti projektui finansuoti lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.

77. Jeigu vertindama projekto tinkamumą finansuoti Įgyvendinančioji institucija nustato, kad projekto PVM netinkamas finansuoti, toks projektų netinkamas finansuoti PVM, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 „Dėl iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, jeigu atitinka jame nustatytas sąlygas.

78. Jei Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu arba po sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo nustato, kad pareiškėjas nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, vadovaujamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

79. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo Įgyvendinančioji institucija įtaria arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji apie tai raštu informavusi Ministeriją atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą. Iki pakartotinio pa raiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.

80. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.

81. Ministerija priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje.

82. Šiame Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu gali būti pradėti įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Biudžeto taisyklės), nustatyta tvarka. Jeigu projekto vykdytojas yra Ministerijai nepavaldi arba nebiudžetinė įstaiga, Ministerija pasirašo su juo Biudžeto taisyklių 61 punkte nurodytą biudžeto lėšų naudojimo sutartį.

83. Įgyvendinus Laikinosios tvarkos aprašo 1 punkte nustatytą privalomą sąlygą:

83.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, tai yra nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai, atliekami vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 17.1. papunkčiu;

83.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, Ministerija pakeičia Aprašą ir valstybės projektų sąrašą Laikinosios tvarkos aprašo 17.1.2 ir 17.1.3 papunkčiuose nustatyta tvarka, o Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi pakeistu Aprašu, prieš sudarydama projekto sutartį, Laikinosios tvarkos aprašo 17.1.5 papunktyje nustatyta tvarka patikrina projekto tinkamumą finansuoti. Apie šio vertinimo rezultatus Įgyvendinančioji institucija praneša Ministerijai Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Ministerija pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo, nurodydama Veiksmų programos priemonės pavadinimą ir projekto kodą, taip pat jeigu vertinimo metu pasikeičia didžiausia galima projektui skirti lėšų suma. Apie atliktus veiksmus Ministerija ir Įgyvendinančioji institucija paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

84. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį, Įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18 punkte ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

85. Jeigu atliekant šio Aprašo 83 ir (ar) 84 punktuose nurodytus veiksmus (iki projekto sutarties sudarymo) bus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų, Ministerija turės padengti iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų lėšų apmokėtas projekto iš ES struktūrinių fondų lėšų netinkamas finansuoti išlaidas.  

86. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

87. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

88. Projekto sutartis susideda iš projekto sutarties sąlygų ir nustatytos formos priedų. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus reikalavimus projektų įgyvendinimui, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiamos papildomos sąlygos, kurias Įgyvendinančioji institucija suderina su Ministerija.

 

89. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl Įgyvendinančiosios institucijos sprendimų dėl paraiškų atmetimo tais atvejais, kai jie susiję su projekto atitiktimi specialiesiems arba prioritetiniams atrankos kriterijams arba projektų finansavimo sąlygų aprašuose nustatytiems reikalavimams, detalizuojantiems bendruosius reikalavimus. ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie šiuos sprendimus. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI

 

90. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti šiame Apraše.

91. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas teikia Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto dalyvius, pradėjusius dalyvauti projekto veiklose iki mokėjimo prašymo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, pagal ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbtą dalyvio anketos formą (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/projekto-dalyvio-apklausos-anketa).

92. Pasirašius projekto sutartį projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones, t. y.:

92.1. internetinėje svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš ESF lėšų;

92.2. projekto įgyvendinimo pražioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš ESF lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą);

92.3. kai organizuojami mokymai ar vykdomos kitos panašios projekto veiklos, užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš ESF ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš ESF lėšų.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

93. Aprašo keitimo tvarka yra nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 skirsnyje.

 

_______________________