Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, tekstas, piešimas, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ PERDAVIMO CENTRŲ

PROJEKTŲ ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 9 d. Nr. V-445

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 10.4.1. papunkčiu ir 2022-2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 14, skirtu veiklai „Žinių perdavimo ir komercinimo sistemos stiprinimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022–2030 m. Plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“,

Tvirtinu pridedamas Inovacijų ir technologijų perdavimo centrų projektų atrankos taisykles.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                    Gintaras Valinčius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2024 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-445

 

INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ PERDAVIMO CENTRŲ

PROJEKTŲ ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Inovacijų ir technologijų perdavimo centrų projektų atrankos taisyklės parengtos siekiant įgyvendinti 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą ir aprašo priedą Nr. 14, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022–2030 m. Plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“ (toliau kartu – Aprašas).

2. Inovacijų ir technologijų perdavimo centrų projektų atrankos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Apraše numatomų projektinių veiklų – inovacijų ir technologijų perdavimo centrų projektų rengimo, įgyvendinimo ir administravimo, ir projektų partnerių (kaip jie suprantami Apraše; toliau šiose Taisyklėse vadinami pareiškėjais) atrankos Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) sąlygas ir tvarką. Vadovaujantis Aprašu, Taryba Apraše numatytas projektines veiklas įgyvendina individualiai ir pasitelkusi pareiškėjus.

3. Taisyklės parengtos vadovaujantis:

3.1. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu;

3.2. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Sumaniosios specializacijos koncepcija);

3.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo““ (toliau – PAFT);

3.4. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintomis Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 „Dėl Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos);

3.5. Europos Komisijos komunikatu „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, plėtrai ir inovacijoms sistema“ (2022/C 414/01) (toliau – Komunikatas);

3.6. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);

3.7. Tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios taisyklės).

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:

4.1. Ekonominė veikla (poveiklė) – veikla, kurią vykdant siekiama gauti bet kokių pajamų, neatsižvelgiant į tai, ar ją vykdant siekiama gauti pelno, kaip numatyta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje;

4.2. Inovacijų ir technologijų perdavimo centras (toliau – ITPC) – žinių ir technologijų perdavimo, mokslo ir verslo bendradarbiavimo skatinimo funkcijas atliekantis vidinis mokslo ir studijų institucijos padalinys;

4.3. Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis pasirašyta tarp projekto parterio ir Tarybos;

4.4. Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (toliau – MTEP) – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

4.5. Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI)kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

4.6. MTEP užsakymas – mokslo ir studijų institucijos gautas užsakymas dėl MTEP paslaugų teikimo, siekiant nustatyto MTEP rezultato;

4.7. MTEP rezultatas – suprantama taip, kaip numatyta Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“.

4.8. Neekonominė veikla (poveiklė) – suprantama taip, kaip apibrėžta Europos Komisijos pranešime „dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos“ (2016/C 262/01) 2.5 dalies 31 ir 32 punktuose ir Komunikato 2.1.1 dalies 19 punkte;

4.9. Pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija, įtraukta į Atviros informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemos registrą ir pateikusi projekto paraišką Tarybai;

4.10. Projektas –įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka, siekiant per Lėšų skyrimo sutartyje nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti projekte užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR JŲ VYKDOMIEMS PROJEKTAMS

 

PIRMAS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

5. Pagal Taisykles yra galimi šie Pareiškėjai:

5.1. Kauno technologijos universitetas;

5.2. Vilniaus universitetas;

5.3. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas;

5.4. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras;

5.5. Vilniaus Gedimino technikos universitetas;

5.6. Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras;

5.7. Vytauto Didžiojo universitetas;

5.8. Klaipėdos universitetas;

5.9. Gamtos tyrimų centras;

5.10. Lietuvos energetikos institutas;

5.11. Lietuvos socialinių tyrimų centras;

5.12. Vilniaus kolegija.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

6. Pagal Taisykles numatomos projektinės veiklos – žinių perdavimo ir komercinimo stiprinimo veiklos, nukreiptos į MSI kuriamų žinių perdavimo ir komercinimo skatinimą, stiprinant ITPC kompetencijas.

7. Galimos šios Pareiškėjų neekonominės poveiklės:

7.1. MTEP produkto ir (arba) išradimo komercinio potencialo vertinimo (patentinės, rinkos analizės) veiklos;

7.2. intelektinės nuosavybės apsaugos (patentavimo, prekės ženklo, dizaino ir pan. registravimo) veiklos;

7.3. dalyvavimas mokslinėse konferencijose MSI sukurtiems MTEP rezultatams ir (arba) išradimams pristatyti bei tarptautiniams kontaktams užmegzti;

7.4. MTEP produktų technologinės parengties lygių vystymo (angl. Proof-of-concept) veiklos;

7.5. verslumo įgūdžių stiprinimas MSI (inovacijų parama, konsultacijos, mokymai, renginiai bendruomenei) – mokslininkams, doktorantams, mokslo ir inovacijų vadybininkams;

7.6. dalyvavimas tarptautiniuose ITPC tinkluose – dalyvavimas metiniuose susitikimuose ir kt. veikla;

7.7. komunikacinės veiklos MSI sukurtiems MTEP rezultatams pristatyti, inovacijų populiarinimo renginiai;

7.8. MTEP produkto maketams (modeliams), meno objektų projektams, prototipams (bandomosioms versijoms) pristatyti skirtų demonstracinių, simuliacijos erdvių sukūrimas, įskaitant maketų (modelių), meno objektų projektų ir prototipų parengimą pristatyti potencialiems vartotojams;

7.9. laboratorijų ar metodų akreditavimas, siekiant padidinti MTEP duomenų patikimumą;

7.10. kitos veiklos, skirtos antreprenerystės principams diegti MSI.

8. Galimos šios Pareiškėjų ekonominės poveiklės:

8.1. dalyvavimas parodose Lietuvoje ir užsienyje, kuriose dalyvauja verslo įmonės, asociacijos, rizikos kapitalo atstovai ir pan. mokslo ir studijų institucijų sukurtiems MTEP produktams/ išradimams pristatyti ir verslo kontaktams užmegzti;

8.2. susitikimai Lietuvoje ir užsienyje, verslo misijos MSI sukurtiems MTEP produktams/ išradimams pristatyti ir verslo kontaktams užmegzti;

8.3. atviros prieigos prie MTEP infrastruktūros paslaugų organizavimas.

9. Projekte suplanuotos veiklos turi atitikti Sumaniosios specializacijos koncepcijos nuostatas.

10. Projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projekto bendruosius atrankos kriterijus.

11. Projektu turi būti siekiama Apraše nurodytų išvardintų stebėsenos rodiklių:

11.1. Investicijas gavusių mokslo ir studijų institucijų gautų MTEP užsakymų skaičius. Rodiklis skaičiuojamas vadovaujantis šiais principais:

11.1.1. Minimalus rodiklis Pareiškėjui skaičiuojamas proporcingai skiriamam finansavimui skaičiuojant pagal proporciją: 80 000 Eur – 1 MTEP užsakymas Sostinės regione ir 200 000 Eur – 1 MTEP užsakymas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Rodiklis turi būti pasiektas iki Projekto įgyvendinimo pabaigos.

11.1.2. Skaičiuojant šį rodiklį neįtraukiami užsakymai, gauti iš kitų MSI, išskyrus atvejus, kai iš MSI gautiems užsakymams pateikiami tolimesnio MTEP užsakymo komercinimo įrodymai.

12. Projekte turi būti įgyvendinami Aprašo 5 punkte numatyti horizontalieji principai.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI VALSTYBĖS PAGALBAI

 

13. Pagal Taisykles, valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka De minimis reglamento nuostatas, MSI neteikiama, išskyrus Taisyklių 7 punkte nurodytas neekonomines poveikles.

14. Kai vykdomos neekonominės poveiklės, nurodytos Taisyklių 7 punkte, finansavimas yra teikiamas kaip de minimis pagalba, vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis ir taikant 100 procentų finansavimo intensyvumą.

15. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei (MSI, vykdanti ūkinę veiklą, ir susijusios įmonės), suma neturi viršyti 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje.

16. Pareiškėjas, planuodamas vykdyti poveikles, nurodytas Taisyklių 7 punkte, privalo pateikti „Vienos įmonės“ deklaraciją, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2024 m. sausio 19 d. posėdžio protokolu Nr. 19.

17. Jei Pareiškėjo kartu su susijusiomis įmonėmis, nurodytomis pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, jau gauta de minimis pagalbos suma viršija leistiną maksimalų dydį, tuomet Pareiškėjui gali būti suteiktas finansavimas, neviršijantis leistino maksimalaus de minimis pagalbos sumos dydžio. CPVA nustačius viršytą de minimis pagalbos leistiną sumą, ir Pareiškėjui nesutinkant su mažesne pagalbos apimtimi, de minimis pagalba iš viso nebus teikiama (neteikiama net jos dalis iki nustatyto maksimalaus dydžio).

 

III SKYRIUS

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMAS IR PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

18. Kvietimas teikti paraiškas (toliau – Kvietimas) skelbiamas Tarybos svetainėje. Paraiška teikiama pagal PAFT 1 priedo formą vadovaujantis Taisyklėse ir Kvietime nustatyta tvarka.

19. Taisyklių 5 punkte nurodytai remiamai veiklai įgyvendinti skiriama iki 12 000 000 Eur (dvylika milijonų eurų).

20. Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma Taisyklių 4 punkte nurodytiems Pareiškėjams:

Eil. Nr.

MSI pavadinimas

Lėšos, Eur

1.

Kauno technologijos universitetas

2 796 160

2.

Vilniaus universitetas

1 896 590

3.

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas

1 859 680

4.

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

1 000 480

5.

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

845 940

6.

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

775 300

7.

Vytauto Didžiojo universitetas

702 930

8.

Klaipėdos universitetas

570 880

9.

Gamtos tyrimų centras

518 980

10.

Lietuvos energetikos institutas

365 590

11.

Lietuvos socialinių tyrimų centras

360 980

12.

Vilniaus kolegija

306 490

 

21. Kartu su paraiška Pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

21.1. Užpildytą informacijos, reikalingos projekto atitikčiai Sumaniosios specializacijos koncepcijai įvertinti, formą (Aprašo 3 priedas);

21.2. užpildytą Projekto biudžeto detalizavimo formą (Taisyklių 1 priedas);

21.3. užpildytą darbo užmokesčio pažymą vertinimui, patvirtintą CPVA direktorės 2024 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 2024/8-265 „Dėl 2021-2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos bei Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo veiklos vadovo pakeitimo“;

21.4. dokumentus, pagrindžiančius Projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kt.);

21.5. Vienos įmonės deklaraciją, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2024 m. sausio 19 d. posėdžio protokolu Nr. 19;

21.6. Pareiškėjui prisidedant savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis prie projekto įgyvendinimo, finansavimo šaltinius (Pareiškėjo įnašą ir netinkamų išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai;

21.7. Pareiškėjo (Apraše vadinamas „Partneris“) deklaraciją pagal PAFT 1 priedo 1 priedą.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

22. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, Tarybos pirmininko įsakymu sudaryta darbo grupė atlieka jų administracinę patikrą pagal Projekto paraiškos administracinės patikros formoje nustatytus kriterijus (Taisyklių 2 priedas) ir  vadovaujantis Kvietime nurodytais reikalavimais. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo Kvietime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

23. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas Tarybos pirmininko sprendimu, tačiau neilgiau kaip 20 darbo dienų. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Taryba informuoja Pareiškėjus, Kvietime nurodyta tvarka.

24. Jei paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, administracinės patikros metu Pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, patikslinančius paraiškoje esamus duomenis. Pareiškėjas turi patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio reikalavimo pateikimo momento, kuris į 20 darbo dienų paraiškos vertinimo terminą neįskaičiuojamas.

25. Vadovaujantis administracinės patikros rezultatais bei Kvietimui skirtu finansavimu Tarybos Pirmininko įsakymu yra tvirtinamas siūlomų finansuoti projektų sąrašas. Pareiškėjai su Tarybos pirmininko sprendimu yra supažindinami siunčiant pranešimą elektroniniu paštu.

 

V SKYRIUS

Projekto įgyvendinimo plano teikimas

 

26. Taryba pagal siūlomų finansuoti projektų sąraše esančių Projektų paraiškas, rengia Projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) ir teikia jį CPVA. CPVA vertinimą atlieka vadovaudamasi PAFT taisyklėmis ir Apraše numatytais reikalavimais. Esant būtinybei ir (ar) gavus užklausas iš CPVA, Taryba kreipiasi į Pareiškėją dėl papildomos informacijos ir (ar) duomenų pateikimo ir (ar) patikslinimo. Jei Pareiškėjas per pranešime nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, nepateikia informacijos – Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis CVPA vertinimu, priima sprendimą dėl siūlomo finansavimo sąrašo pakeitimo Apie priežastis Pareiškėjas informuojamas elektroniniu paštu.

27. Vertinimo metu CPVA priima sprendimą dėl Tarybos pateikto PĮP tinkamumo finansuoti. Jei CPVA vertinimo metu nustato, kad į PĮP įtrauktos Projekto išlaidos neatitinka PAFT ar Apraše nustatytų reikalavimų, Taryba apie tai informuoja Pareiškėją elektroniniu paštu. Pareiškėjas per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos, turi pagal CPVA pastabas pataisyti paraišką. Jei per nustatytą laiką Pareiškėjas nepateikia patikslintos paraiškos, Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis CVPA vertinimu, priima sprendimą dėl siūlomo finansavimo sąrašo pakeitimo. Apie tai Pareiškėjas informuojamas elektroniniu paštu.

28. CPVA teigiamai įvertinus PĮP, Taryba su Pareiškėju pasirašo Lėšų skyrimo sutartį dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant bendrą projektą.


 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

29. Vykdant Taisyklių 6.4 papunktyje nurodytą poveiklę, Pareiškėjas turi užtikrinti skaidrias poveiklės įgyvendinimo vidaus procedūras, išlaidos turi būti patirtos Pareiškėjo, vieno MTEP produkto technologinės parengties lygių vystymo veiklai skiriant ne daugiau kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) iš Pareiškėjui skirtų lėšų.

30. Pareiškėjas turi vykdyti tiek neekonominę, tiek ekonominę veiklą.

31. Pareiškėjų projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Esant poreikiui projekto veiklos gali būti pratęstos pagrįstam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d.

32. Veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.

33. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

34. Taryba per 10 darbo dienų nuo projekto finansavimo sutarties su CPVA pasirašymo dienos, parengia ir Pareiškėjams pateikia Lėšų skyrimo sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti Lėšų skyrimo sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per Tarybos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Lėšų skyrimo sutarties, pasiūlymas pasirašyti Lėšų skyrimo sutartį netenka galios.

35. Projektas įgyvendinamas pagal Lėšų skyrimo sutartyje, PAFT, Apraše ir Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

36. Pareiškėjas kurio Projektas buvo atrinktas šių Taisyklių tvarka, PĮP patvirtintas CPVA ir su kuriuo buvo pasirašyta Lėšų skyrimo sutartis tampa Tarybos projekto partneriu (toliau – Tarybos projekto partneris).

37. Kartą per ketvirtį Tarybos projekto partneris Tarybai turi pateikti veiklos ataskaitą bei išlaidų tinkamumą pagrindžiančius dokumentus pagal Projektų įgyvendinimo stebėsenos proceso 1 priedo formą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės 2023 m. spalio 20 d. posėdžio protokolu Nr. 16 (Darbo grupė sudaryta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“).

38. Taryba, gavusi Tarybos projekto partnerio veiklos ataskaitą bei atlikusi jos vertinimą, teikia bendrą Tarybos projekto veiklos ataskaitą CPVA. Lėšos, kompensavimo būdu, pervedamos Tarybos projekto partneriams per 20 darbo dienų nuo bendro mokėjimo prašymo patvirtinimo CPVA dienos.

39. Tarybos projekto partneriui gali būti mokamas avansas, kurio maksimalus dydis – iki 20 proc. Projektui skirtų lėšų sumos. Avansas Tarybos projekto partneriams išmokamas per 10 darbo dienų nuo bendro avansinio mokėjimo prašymo patvirtinimo CPVA dienos.

40. Avansas turi būti užskaitomas dalimis teikiant mokėjimo prašymą.

41. Tarybos projekto partneris privalo savo interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose informuoti visuomenę apie tai, kad Projektas yra finansuojamas 2021–2027 metų ES fondų investicijų programos lėšomis. Viešinimas apie Projektą turi atitikti CPVA nustatytus reikalavimus. Viešinant projektą ir jo rezultatus, būtina nurodyti, kad projektas finansuojamas pagal 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“.

42. Projekto išlaidos turi atitikti PAFT VI skyriuje ir Rekomendacijose išdėstytus Projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

43. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra:

43.1. tiesioginės išlaidos:

43.1.1. patalpų įrengimo išlaidos demonstracinėms erdvėms. Šios išlaidos kartu su 43.1.2 ir 43.1.3. papunktyje nurodytomis išlaidomis gali sudaryti ne daugiau kaip 20 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

43.1.2. įranga, baldai ir kitas turtas, skirti MTEP produkto maketams (modeliams), meno objektų projektams, prototipams (bandomosioms versijoms) pristatyti ir antreprenerystės renginiams organizuoti;

43.1.3. kompiuterinė technika, programinė įranga;

43.1.4. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų vykdymo išlaidos;

43.1.5. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos;

43.1.6. išlaidos paslaugoms;

43.1.7. ilgalaikio ir trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;

43.1.8. ilgalaikio turto nuomos ir lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

43.1.9. narysčių tarptautinėse organizacijose, skirtose bendradarbiauti MTEP vadybos ir antreprenerystės srityse, išlaidos;

43.1.10. privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos;

43.1.11. papildomos Projekto veiklų sklaidos ir viešinimo priemonės.

43.2. Netiesioginės išlaidos: Projekto administravimo ir susijusios išlaidos. Netiesioginių išlaidų norma yra 7 proc. nuo tinkamų finansuoti Projekto tiesioginių išlaidų, iš kurių 4 proc. netiesioginių išlaidų skiriami Tarybai.

44. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurių nepadengia Projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš Tarybos projekto partnerio lėšų.

45. Projekto tiesioginių išlaidų pagrindimas:

46. MSI darbo užmokesčio išlaidos grindžiamos remiantis istoriniu atitinkamo darbuotojo 3-6 mėn. darbo užmokesčio vidurkiu. Nesant tokių duomenų, remiamasi MSI patvirtintais įkainiais pagal darbuotojų ir kitų, analogiškas veiklas, vykdančių asmenų pareigybes.

47. Paslaugų išlaidų pagrindimas įrodomas komerciniais pasiūlymais, išankstinėmis sąskaitomis faktūromis ar kitais priimtinais išlaidas įrodančiais dokumentais.

48. Perkant prekes ar paslaugas, turi būti vadovaujamasi ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi.

49. Visos patirtos išlaidos apmokamos kompensavimo būdu pagal faktines išlaidas pagrindžiančius dokumentus.

50. Tarybos projekto partnerio privalo užtikrinti tinkamą Projekto finansinės apskaitos atskyrimą nuo bendros Tarybos projekto partnerio finansinės apskaitos. Su Projektu susiję finansinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų Tarybos projekto partnerio operacijų arba kitų Tarybos projekto partnerio vykdomų projektų operacijų.

51. Tarybos projekto partneris, pirkdamas prekes, paslaugas ar darbus, turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

52. Tarybos projekto partneris turi apdrausti Projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas Projektui skirtomis finansavimo lėšomis, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas Projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas ir ne trumpiau nei iki Projekto įgyvendinimo pabaigos. Turto sunaikinimo įvykio atveju nepriklausomai nuo to, ar įvykis pripažįstamas draudiminiu ar ne, Tarybos projekto partneris privalo atkurti prarastą turtą ne prastesnės būklės ir (ar) vertės nei iki įvykio, išskyrus force majeure atvejus.

53. Tarybos projekto partnerio, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šias Taisykles, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį nei nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

54. Išlaidos tinkamos finansuoti nuo Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos. Taryba turi teisę atlikti patikras Projekto įgyvendinimo metu.

55. Dvigubas finansavimas draudžiamas. Veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių nacionalinių ar užsienio išteklių ar paramos lėšų.


 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Teikdami Projekto paraišką, Pareiškėjas sutinka, kad Projekto paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, gali būti viešinama skelbiant su Aprašu ir Taisyklių įgyvendinimu susijusią informaciją.

57. Asmens duomenys tvarkomi nepažeidžiant 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatytų reikalavimų.

58. Su Aprašo ir Taisyklių įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą ir tvarkymą subjektai organizuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Visi su Projekto veiklų įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip 10 metų po Projekto įgyvendinimo.

59. Pareiškėjai gali teikti prašymus ir skundus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo pagrindais ir tvarka. Pareiškėjas, dėl kurio buvo priimtas sprendimas, ir manantis jog tuo sprendimu buvo pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai gali skųsti Tarybos veiksmus Lietuvos Respublikos įstatymų numatytais pagrindais ir tvarka. Pareiškėjai gali teikti apeliacijas Bendrųjų taisyklių numatytais pagrindais ir tvarka.

60. Projekto paraiška turi atitikti visus administracinės atitikties kriterijus nuo paraiškos pateikimo momento iki pilno Projekto įvykdymo datos.

61. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos aktualios teisės aktų nuostatos.

–––––––––––––––––––––––