Zarasų rajono savivaldybės MERAS

 

POTVARKIS

DĖL TEIKIAMŲ PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS, LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS AKREDITAVIMO ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 20 d Nr. P-427

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 2 punktu, 14 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 22 punktais, Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u:

1.1. Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

1.2. Zarasų rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažįstu netekusiu galios Zarasų savivaldybės mero 2023 m. liepos 26 d. potvarkį Nr. P(2.1 E)-167 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašų patvirtinimo“.

3. P a v e d u Zarasų rajono savivaldybės administracijai paskelbti potvarkį Teisės aktų registre ir rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt.

Potvarkis per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Zarasų rajono savivaldybės merui (Sėlių a. 22, Zarasai) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, Regionų administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                    Nijolė Guobienė

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės mero

2024 m. rugpjūčio 20 d. potvarkiu Nr. P-427

 

 

TEIKIAMŲ PREVENCINIŲ, BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ, SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo ir priežiūros, kaip laikomasi akredituojamų socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio), organizavimo ir teikimo sąlygų tvarką.

2Tvarkos aprašas taikomas, kai vertinama socialines paslaugas teikiančių:

2.1. įstaigų, veikiančių Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, kurių veiklos sritis – socialinių paslaugų teikimas, ir teikiančių prevencines, bendrąsias socialines paslaugas, akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – Įstaiga);

2.2. fizinių asmenų (vykdančių individualią veiklą), kurie atitinka socialinių paslaugų srities darbuotojams Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytus išsilavinimo ir (ar) kvalifikacijos, profesinės kompetencijos tobulinimo reikalavimus, ir teikiančių Zarasų rajono savivaldybės gyventojams akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – fizinis asmuo).

3.    Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimų patvirtinimo“.

4Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti Įstaigos teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros ir akredituotos laikino atokvėpio paslaugos, fizinio asmens teikiamų akredituotos socialinės priežiūros ir akredituotos laikino atokvėpio paslaugos (toliau – akredituotos socialinės paslaugos) kokybę bei formuoti bendrą keliamų reikalavimų taikymo praktiką savivaldybėje.

5Įstaigos teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir akredituotų socialinių paslaugų, fizinio asmens teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą Zarasų rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) vykdo Zarasų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius).

6Prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ir akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

7Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įstaigų veiklą, susijusių su socialinių paslaugų teikimu, sąvokas.

 

 

 

 

II SKYRIUS

PREVENCINIŲ IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

8Prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės vertinime naudojamas anketinės apklausos metodas, kuriame dalyvauja socialinių paslaugų gavėjai, jų šeimos nariai (artimieji) ar kiti suinteresuoti asmenys, socialiniai darbuotojai / individualios priežiūros darbuotojai, užimtumo specialistai ir kiti Įstaigos specialistai, teikiantys socialines paslaugas (toliau – Darbuotojai).

9Anketinę apklausą atlieka Įstaiga ne rečiau kaip 1 kartą per kalendorinius metus.

10Respondentų imtis apklausoje – ne mažiau kaip 20 procentų prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų gavėjų ir ne mažiau kaip 20 procentų Darbuotojų iš vienos Įstaigos (jeigu Įstaiga turi padalinių – padalinio) ar organizacijos. Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.

11Anketinė apklausa gali būti atliekama elektroninėmis priemonėmis, apklausiant telefonu ar betarpiškai bendraujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) ar kitais suinteresuotais asmenimis (Tvarkos aprašo 1 ir 2 priedai). Įstaiga turi užtikrinti, kad atliekant socialinių paslaugų gavėjų, jų šeimos narių (artimųjų) ar kiti suinteresuotų asmenų apklausą, apklausos metu nedalyvautų tiesiogiai paslaugas teikiantys Darbuotojai.

12Darbuotojai apklausiami užpildant anoniminę anketą (3 priedas).

13Įstaiga privalo sudaryti sąlygas prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų gavėjams ir jų artimiesiems, Darbuotojams anketas pateikti anonimiškai.

14Apibendrintus anketinės apklausos duomenis ir užpildytas socialinių paslaugų gavėjų, jų šeimos narių (artimųjų) ar kitų suinteresuotų asmenų, Darbuotojų anketas Įstaiga teikia Savivaldybės administracijai.

15Visų Įstaigų pateiktą informaciją, informaciją apie prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybę kaupia ir apibendrina Socialinės paramos skyrius.

16Socialinės paramos skyrius apibendrinęs gautą informaciją ir nustatęs prevencinių ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės trūkumų kreipiasi raštu į Įstaigą dėl trūkumų šalinimo priemonių plano (toliau – Priemonių planas) parengimo.

17Įstaiga parengia Priemonių planą, jį įgyvendina bei informuoja apie jo įgyvendinimą Savivaldybės administraciją.

 

III SKYRIUS

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

18Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas atliekamas ne rečiau kaip 1 kartą per tris metus nuo teisės teikti akredituotą socialinę paslaugą Įstaigai, fiziniam asmeniui suteikimo dienos.

19Socialinės paramos skyrius neatlieka akredituotų socialinių paslaugų planinio vertinimo, jeigu:

19.1. nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę paslaugą suteikimo (netaikoma neplaniniams vertinimams);

19.2. Įstaigai, fiziniam asmeniui suteikta teisė teikti akredituotą socialinę paslaugą, bet akredituota socialinė paslauga neteikiama (nebuvo suteikta nė viena paslauga).

20Akredituotų socialinių paslaugų kokybę Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas Įstaigos, fizinio asmens planinius ir neplaninius vertinimus paslaugų teikimo vietoje ir / ar nuotoliniu būdu.

21Planiniai vertinimai atliekami pagal Akredituotas socialines paslaugas teikiančių įstaigų ir fizinių asmenų vertinimo planą (toliau – Planas), kuris sudaromas iki kiekvienų metų kovo 1 d., nurodant, kuriame metų ketvirtyje bus patikrinta konkreti į Planą įtraukta Įstaiga, fizinis asmuo ir/ar jos (jo) teikiama akredituota (-os) socialinė (-ės) paslauga (-os).

22Socialinės paramos skyrius, sudaręs Planą, teikia jį tvirtinti Savivaldybės merui. Potvarkis dėl Plano patvirtinimo ir Planas skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

23Patvirtintas Planas gali būti keičiamas Savivaldybės mero potvarkiu, Plano pakeitimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

24Apie numatomą vykdyti planinį vertinimą Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos atsakingam asmeniui, fiziniam asmeniui pranešama raštu per elektroninio ryšio priemones likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams vertinimams). Įstaigai, fiziniam asmeniui siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas vertinimas vietoje, vertinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga, fizinis asmuo privalo pateikti ir kita būtina informacija.

25Planinis vertinimas gali būti atšauktas, pakeista jo data arba gali būti atliekamas nuotoliniu būdu dėl svarbių, iš anksto nenumatytų aplinkybių.

26Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su Įstaiga, fiziniu asmeniu nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį Įstaigos vertinimą.

27Neplaninis Įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas šiais atvejais:

27.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų vertinimą;

27.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar pagrįstą raštišką pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai teikiamas paslaugas;

27.3. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos, fizinio asmens veiklos, kuri gali neatitikti akredituotoms socialinėms paslaugoms keliamų atitikties reikalavimų;

27.4. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti pažeidimai;

27.5. siekiant užtikrinti ir gerinti Įstaigos, fizinio asmens teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybę.

 

IV SKYRIUS

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO VYKDYMAS

 

28Įstaigos, fizinio asmens akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimas apima Įstaigos, fizinio asmens teikiamų paslaugų stebėseną, konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl kokybės gerinimo pateikimą.

29Įstaiga, fizinis asmuo atlieka kiekvienos teikiamos akredituotos socialinės paslaugos teikimo atitikties reikalavimams ir rekomendacijoms įsivertinimą – iki kiekvienų metų vasario 1 d. užpildo patvirtintos formos klausimyną, kurį pateikia Socialinės paramos skyriui. Įstaiga atlikdama kiekvienos teikiamos akredituotos socialinės paslaugos teikimo atitikties reikalavimams ir rekomendacijoms įsivertinimą užpildo Tvarkos aprašo 4 priedą, fizinis asmuo – Tvarkos aprašo 5 priedą.

30.  Įstaigos, fizinio asmens teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, atsižvelgiant į akredituotos socialinės paslaugos teikimo apimtis, atlieka Socialinės paramos skyriaus darbuotojai (toliau – Atsakingi darbuotojai). Į akredituotų socialinių paslaugų teikimo stebėseną gali būti pakviesti skėtinių nacionalinių nevyriausybinių organizacijų atstovai.

31Atsakingi darbuotojai, gavę pavedimą atlikti konkrečios Įstaigos, fizinio asmens planinį arba neplaninį teikiamų paslaugų kokybės vertinimą, paruošia raštą, adresuotą Įstaigai, fiziniam asmeniui, kuriame nurodo, kada bus atliekamas vertinimas vietoje, tikslas, pagrindas, kokius dokumentus ir kitą būtiną informaciją Įstaiga, fizinis asmuo privalo pateikti.

32Jeigu numatomas Įstaigos, fizinio asmens vertinimas yra neplaninis, atsakingi darbuotojai atvykę Įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui, fiziniam asmeniui įteikia raštą, kuriame nurodoma: vertinimo atlikimo data, vertinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus Įstaiga, fizinis asmuo privalo pateikti ir kitą būtiną informaciją.

33Atliekant Įstaigos, fizinio asmens vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės paslaugos kokybės vertinimo aktas (toliau – vertinimo aktas) (Tvarkos aprašo 6–8 priedai).

34Atsakingi darbuotojai, atlikdami Įstaigos, fizinio asmens teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, tikrina, ar Įstaiga, fizinis asmuo teikdami akredituotas socialines paslaugas, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų, susipažįsta su paslaugų gavėjų bylomis ir individualiais pagalbos planais, kitais dokumentais bei informacija, gali užduoti papildomus klausimus Įstaigos darbuotojams, fiziniam asmeniui, paslaugų gavėjams.

35Socialinės paramos skyrius, atlikdamas Įstaigos, fizinio asmens teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie jos teikiamas paslaugas gavimo.

36Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir Įstaigai, fiziniam asmeniui elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

37.  Įstaiga, fizinis asmuo, gavę vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Atsakingų darbuotojų, atlikusių patikrinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis nustatytų pažeidimų pašalinimui ar vykdydama pateiktas rekomendacijas.

38.  Socialinės paramos skyrius per 10 darbo dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaiga, fizinis asmuo įvykdė rekomendacijas laiku, ir apie tai pažymi vertinimo akte.

39.  Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktį teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių taikymą (sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę paslaugą, nutraukti įstaigos finansavimo sutartį ir kt.).

40Įstaigai rekomenduojama ne rečiau kaip 1 kartą per kalendorinius metus atlikti paslaugų gavėjų (artimųjų) anketinę apklausą (Tvarkos aprašo 9 priedas). Respondentų imtis – ne mažiau kaip 20 procentų akredituotų socialinių paslaugų gavėjų iš vienos Įstaigos. Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka. Apklausa gali būti atliekama prašant užpildyti anketas tiesiogiai, telefonu, internetu, išsiunčiant paštu. Anketos gali būti skelbiamos Įstaigos interneto tinklalapyje. Įstaiga paslaugas teikiančių darbuotojų, paslaugų gavėjų (artimųjų) vertinimo rezultatus pateikia susipažinti Socialinės paramos skyriui, jam atliekant akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą.

41Fiziniam asmeniui rekomenduojama ne rečiau kaip 1 kartą per kalendorinius metus atlikti paslaugų gavėjų (artimųjų) anketinę apklausą (Tvarkos aprašo 9 priedas). Respondentų imtis – 100 procentų akredituotų socialinių paslaugų gavėjų. Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Apklausa gali būti atliekama prašant užpildyti anketas tiesiogiai, telefonu, internetu, išsiunčiant paštu. Fizinis asmuo paslaugas teikiančių darbuotojų, paslaugų gavėjų (artimųjų) vertinimo rezultatus pateikia susipažinti Socialinės paramos skyriui, jam atliekant akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimą.

42Tvarkos aprašo 40 punktas netaikomas Įstaigoms, atliekančioms paslaugas teikiančių darbuotojų, paslaugų gavėjų (artimųjų) anketinę apklausą taikant Europos socialinių paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą ar kitas apklausas.

 

V SKYRIUS

ĮSTAIGŲ, FIZINIŲ ASMENŲ KONSULTAVIMAS

 

43Socialinės paramos skyrius vienoda apimtimi teikia Įstaigai, fiziniams asmenims konsultacijas, siekiant padėti laikytis teisės aktų reikalavimų.

44Konsultacijos yra teikiamos žodžiu Įstaigos, fizinio asmens veiklos vietoje arba raštu, atsakant į paklausimą, elektroniniu paštu, telefonu.

45Siekiant gerinti teikiamų konsultacijų kokybę ir identifikuoti konsultacijų metu kylančias problemas, Socialinės paramos skyrius pagal poreikį organizuoja susitikimus, kuriuose aptariami Įstaigai, fiziniams asmenims aktualūs klausimai.

 

 

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš Įstaigos, fizinio asmens visą akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimui reikalingą informaciją.

47Įstaiga, fizinis asmuo atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

48Įstaiga, fizinis asmuo, Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai asmens duomenis tvarko vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

49Akredituotų socialinių paslaugų kokybės vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________________________

 

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

ANKETA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJUI

 

Kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie Jums teikiamas prevencines ir bendrąsias socialines paslaugas. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Zarasų rajono savivaldybėje.

Dėkojame už skirtą laiką.

 

1. Įrašykite Jums socialines paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimą                                  

____________________________________________________________________________

2. Pažymėkite Jums teikiamas socialines paslaugas:

 

Prevencinės socialinės paslaugos:

□ potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška;

□ kompleksinės paslaugos šeimai;

□ darbas su bendruomene;

□ šeimos konferencija;

□ atviras darbas su jaunimu;

□ mobilus darbas su jaunimu;

□ sociokultūrinės paslaugos;

□ informavimas

 

Bendrosios socialinės paslaugos:

□ konsultavimas;

□ tarpininkavimas ir atstovavimas;

□ maitinimo organizavimas;

□ aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne;

□ transporto organizavimas;

□ asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

□ darbas su jaunimu gatvėje.

 

3. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:

□ mažiau nei 3 mėnesius;

□ nuo 3 iki 6 mėnesių;

□ nuo 6 iki 12 mėnesių;

□ nuo 1 iki 3 metų;

□ nuo 3 iki 5 metų;

□ ilgiau kaip 5 metus.

 

4. Apie socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:

□ spaudos, televizijos;

□ pažįstamų / artimųjų;

□ savivaldybės darbuotojų;

□ socialinių darbuotojų;

□ medikų;

□ kitų ________________.

 

5. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

 

Prašymo pateikimo galimybės

1

2

3

4

5

Informacijos apie socialines paslaugas prieinamumas, aiškumas

1

2

3

4

5

Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo

1

2

3

4

5

Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo

1

2

3

4

5

Teikiamų socialinių paslaugų kokybė

1

2

3

4

5

Nusiskundimų ar siūlymų pateikimo galimybės

1

2

3

4

5

 

6. Ar pritariate žemiau nurodytiems teiginiams:

 

Man skiriama pakankamai laiko paslaugai suteikti

□ taip

□ ne

□ nežinau

Man pakanka teikiamų socialinių paslaugų

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiant paslaugas atsižvelgiama į mano prašymus / siūlymus

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiamos socialinės paslaugos pateisino mano lūkesčius

□ taip

□ ne

□ nežinau

Pasitikiu paslaugas teikiančiu darbuotoju

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiantis paslaugas darbuotojas mandagus, atidus man

□ taip

□ ne

□ nežinau

Mano problemos sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai

□ taip

□ ne

□ nežinau

Man teikiama pakankama informacija apie paslaugą

□ taip

□ ne

□ nežinau

 

7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Dėkojame už atsakymus!

_________________

 

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

ANKETA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO

ŠEIMOS NARIUI / ARTIMAJAM / SUINTERESUOTAM ASMENIUI

 

Kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie Jūsų šeimos nariui / artimajam / suinteresuotam asmeniui teikiamas prevencines ir bendrąsias socialines paslaugas. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Zarasų rajono savivaldybėje.

Dėkojame už skirtą laiką. 

 

1. Įrašykite Jūsų šeimos nariui / artimajam / suinteresuotam asmeniui socialines paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimą                                                                                                                                

 

 

2. Kokios socialinės paslaugos teikiamos Jūsų šeimos nariui / artimajam / suinteresuotam asmeniui (pažymėkite tinkamą variantą):

Prevencinės socialinės paslaugos:

□ potencialių socialinių paslaugų gavėjų paieška;

□ kompleksinės paslaugos šeimai;

□ darbas su bendruomene;

□ šeimos konferencija;

□ atviras darbas su jaunimu;

□ mobilus darbas su jaunimu;

□ sociokultūrinės paslaugos;

□ informavimas

 

Bendrosios socialinės paslaugos:

□ konsultavimas;

□ tarpininkavimas ir atstovavimas;

□ maitinimo organizavimas;

□ aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne;

□ transporto organizavimas;

□ asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

□ darbas su jaunimu gatvėje.

 

3. Kiek laiko teikiamos socialinės paslaugos Jūsų artimajam:

□ mažiau nei 3 mėnesius;

□ nuo 3 iki 6 mėnesių;

□ nuo 6 iki 12 mėnesių;

□ nuo 1 iki 3 metų;

□ nuo 3 iki 5 metų;

□ ilgiau kaip 5 metus.

 

4. Apie socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:

□ spaudos, televizijos;

□ pažįstamų / artimųjų;

□ savivaldybės darbuotojų;

□ socialinių darbuotojų;

□ medikų;

□ kitų ________________.

 

5. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

 

Prašymo pateikimo galimybės

1

2

3

4

5

Informacijos apie socialines paslaugas prieinamumas, aiškumas

1

2

3

4

5

Paslaugų gavėjo savijauta / gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo

1

2

3

4

5

Paslaugų gavėjo savijauta / gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo

1

2

3

4

5

Teikiamų socialinių paslaugų kokybė

1

2

3

4

5

Nusiskundimų ar siūlymų pateikimo galimybės

1

2

3

4

5

 

6. Ar pritariate žemiau nurodytiems teiginiams:

 

Paslaugų gavėjui skiriama pakankamai laiko paslaugai suteikti

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiant paslaugas atsižvelgiama į paslaugos gavėjo prašymus

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiamos socialinės paslaugos pateisino mano lūkesčius

□ taip

□ ne

□ nežinau

Pasitikiu socialines paslaugas teikiančiu darbuotoju

□ taip

□ ne

□ nežinau

Teikiantis paslaugas darbuotojas, mandagus, atidus

□ taip

□ ne

□ nežinau

Paslaugų gavėjo problemos sprendžiamos sėkmingai, operatyviai

□ taip

□ ne

□ nežinau

Paslaugų gavėjui ir man teikiama pakankama informacija apie paslaugą

□ taip

□ ne

□ nežinau

 

7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Dėkojame už atsakymus!

____________

 

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

ANKETA DARBUOTOJUI

 

1. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

 

Darbo sąlygos (švara, saugumas, komfortas ir kt.)

1

2

3

4

5

Darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.)

1

2

3

4

5

Darbo organizavimas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.)

1

2

3

4

5

Profesinė rizika (įvertinkite balu, kaip vertinate riziką savo darbe)

1

2

3

4

5

Patiriamas stresas darbe

1

2

3

4

5

Saugumo užtikrinimas (skiepai, apsaugos, dezinfekcinės priemonės ir kt.)

1

2

3

4

5

Jūsų darbo krūvis

1

2

3

4

5

Darbo tikslų ir rezultatų aiškumas

1

2

3

4

5

Bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis

1

2

3

4

5

Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu

1

2

3

4

5

Įvertinkite savo motyvaciją darbui

1

2

3

4

5

Darbo užmokestis

1

2

3

4

5

Profesinės etikos laikymasis

1

2

3

4

5

Dalyvavimas nustatant kvalifikacijos poreikį

1

2

3

4

5

Teikiamų socialinių paslaugų viešinimo priemonės

1

2

3

4

5

 

2. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas:

□ klientai tapo savarankiškesni, laimingesni;

□ klientų gyvenimo kokybė nepasikeitė;

□ neturiu nuomonės.

 

3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate:

□ senyvo amžiaus asmenys;

□ asmenys su negalia;

□ asmenys, patiriantys socialinę riziką;

□ vaikai;

□ kita ___________________________.

 

4. Kokie pagrindiniai sunkumai darbe: ________________________________________________________________________________

5. Darbo praktikoje teko susidurti su bet kokio smurto atvejais:

□ taip; □ ne; □ nepamenu.

 

6. Į kliento individualius poreikius atsižvelgiama:

□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ neturiu nuomonės.

 

7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______________________________________________________________________________

Dėkojame už atsakymus!

____________________

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio

paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos

aprašo 4 priedas

 

ĮSTAIGŲ, TEIKIANČIŲ AKREDITUOTAS SOCIALINES PASLAUGAS, PASLAUGŲ TEIKIMO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR REKOMENDACIJOMS ĮSIVERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

Įstaigos pavadinimas

 

Klausimyną pildęs asmuo

 

Vertinama akredituota socialinė paslauga

 

Paslaugų gavėjų skaičius

 

Darbuotojų, teikiančių vertinamą akredituotą socialinę paslaugą, skaičius

 

I.  BENDRI REIKALAVIMAI

Taip

Ne

1.

Ar akredituotos socialinės paslaugos kokybė vertinama:

 

 

1)   pirmą kartą?

 

 

2)   antrą kartą?

 

 

3)   daugiau kaip du kartus?

 

 

2.

Ar akredituotos socialinės paslaugos teikėjas gauna grįžtamąjį ryšį apie organizaciją iš visų suinteresuotų šalių (paslaugų gavėjų, partnerių, finansuotojų)?

 

 

3.

Ar paslaugos teikėjas įvertina akredituotos socialinės paslaugos teikiančių darbuotojų darbo vietą ir darbo sąlygas?

 

 

Jei pažymėjote Taip, nurodykite, pagal kokius kriterijus vertinate:

4.

Ar Įstaiga sudaro sąlygas darbuotojams naudotis pagalbą teikiančiomis technologijomis (kompiuterine technika, relaksacijos priemonėmis, šviesos terapija, techninės pagalbos priemonėmis ir pan.)?

 

 

5.

Ar Įstaiga yra paskyręs asmenį, atsakingą už teikiamos akredituotos socialinės paslaugos kokybę?

 

 

6.

Ar Įstaiga turi savo interneto svetainę?

 

 

7.

Ar Įstaiga turi dokumentais pagrįstą (taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms) personalo atrankos politiką?

 

 

8.

Ar Įstaiga rūpinasi darbuotojų kvalifikacijos kėlimu?

1)    kvalifikacijos kėlimas pagrįstas finansinėmis lėšomis;

2)    visi darbuotojai kvalifikaciją kelia kasmet, laikydamiesi teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

 

 

 

 

 

9.

Ar socialinių paslaugų srities, tiesiogiai teikiančių akredituotą socialinę paslaugą asmenims, veikla yra kasmet peržiūrima (vertinami pasiekti planuoti uždaviniai)?

 

 

10.

Ar Įstaiga periodiškai analizuoja, vertina ir prižiūri personalo motyvaciją ir pasitenkinimą darbu?

 

 

11.

Ar Įstaigoje skatinama savanorystė?

 

 

12.

Ar Įstaiga turi patvirtintas procedūras, skirtas informacijos apie asmenis, kuriems teikiama paslauga, konfidencialumui užtikrinti?

 

 

II. DALYVAVIMAS IR TEISIŲ SUTEIKIMAS (PARTNERYSTĖ)

Taip

Ne

13.

Ar akredituotos socialinės paslaugos gavėjai dalyvauja:

1)  planuojant individualias paslaugas?

2)  vertinant paslaugų kokybę?

 

 

 

 

 

14.

Ar Įstaiga skatina paslaugų gavėją ir sudaro sąlygas jam aktyviai dalyvauti paslaugos teikimo procese (savarankiškumo ugdymas)?

 

 

15.

Ar Įstaiga bendradarbiauja su:

1)  socialiniais partneriais?

2)  NVO organizacijomis?

 

 

 

 

 

16.

Ar Zarasų rajono savivaldybės gyventojai informuojami apie teikiamą akredituotą socialinę paslaugą?

 

 

17.

Ar Įstaiga bendradarbiauja su Socialinės paramos skyriumi akredituotos socialinės paslaugos teikimo ir plėtros klausimais?

 

 

III. PASLAUGŲ GAVĖJŲ INDIVIDUALIŲ POREIKIŲ TENKINIMAS

Taip

Ne

18.

Ar Įstaiga siūlo paslaugą teikti klientams, jų šeimos nariams ar globėjams patogiausiai pasiekiamoje vietoje?

 

 

19.

Ar Įstaiga teikia paslaugą, atitinkančią paslaugos gavėjų poreikius?

 

 

20.

Ar patalpos, kuriuose vyksta užsiėmimai, atitinka higienos reikalavimus?

 

 

IV. PASLAUGOS TEIKIMAS IR TĘSTINUMO UŽTIKRINIMAS

Taip

Ne

21.

Ar tęstinio paslaugos teikimo vertinimas atliekamas kasmet?

 

 

22.

Ar Įstaiga pagal poreikį peržiūri teikiamos paslaugos sudėtį, ją koreguoja, atsižvelgdamas į individualius klientų poreikius?

 

 

23.

Ar Įstaiga inicijuoja:

1) paslaugos gavėjo poreikio pakartotinį vertinimą?

2) paslaugų gavėjui teikiamų paslaugų rūšies keitimą?

 

 

 

 

 

24.

Ar Įstaiga užtikrina akredituotos socialinės paslaugos prieinamumą visiems, kuriems nustatytas poreikis?

 

 

Jei pažymėjote Ne, nurodykite priežastis

 

25.

Ar akredituotą socialinę paslaugą teikiantys darbuotojai yra supažindinti su paslaugų tęstinumo galimybėmis?

 

 

V. VEIKLOS REZULTATAI IR KOKYBĖS GERINIMAS

Taip

Ne

26.

Ar Įstaiga vertina savo veiklos rezultatus?

 

 

27.

Ar Įstaiga:

1) viešai pristato (viešina) pasiektus bendrus veiklos rezultatus?

2) analizuoja akredituotos socialinės paslaugos poveikį asmenų gyvenimo kokybei?

 

 

 

 

 

28.

Ar Įstaiga organizuoja apklausas ir įvertina pasitenkinimą teikiama akredituota socialine paslauga suinteresuotų šalių:

1) paslaugos gavėjų?

2) paslaugos gavėjų/ artimųjų?

 

 

 

 

 

29.

Ar Įstaiga yra gavęs skundų dėl teikiamų paslaugų kokybės?

 

 

Jei pažymėjote Taip, parašykite, kokia tvarka skundai nagrinėjami

30.

Ar įstaigoje organizuojami gerosios patirties sklaidos renginiai?

 

 

Jei pažymėjote Taip, nurodykite periodiškumą

 

___________________

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

5 priedas

 

FIZINIO ASMENS, TEIKIANČIO AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PASLAUGĄ, PASLAUGŲ TEIKIMO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS IR REKOMENDACIJOMS ĮSIVERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

Fizinio asmens vardas, pavardė

 

Vertinama akredituota socialinės paslauga

 

Paslaugų gavėjų skaičius

 

I.  BENDRI REIKALAVIMAI

Taip

Ne

1.

Ar akredituotos socialinės paslaugos kokybė vertinama:

 

 

1)  pirmą kartą?

 

 

2)  antrą kartą?

 

 

3)  daugiau kaip du kartus?

 

 

2.

Ar gaunate grįžtamąjį ryšį iš visų suinteresuotų šalių (paslaugų gavėjų, partnerių, finansuotojų)?

 

 

3.

Ar Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nustatyta tvarka tobulinate profesinę kompetenciją?

 

 

 

Jei pažymėjote Taip, parašykite, kada ir kur dalyvavote mokymuose, nurodykite jų trukmę

Jei pažymėjote Ne, nurodykite priežastį

II. DALYVAVIMAS IR TEISIŲ SUTEIKIMAS (PARTNERYSTĖ)

Taip

Ne

4.

Ar akredituotos socialinės paslaugos gavėjai dalyvauja:

1)  planuojant individualias paslaugas?

2)  vertinant paslaugų kokybę?

 

 

 

 

 

5.

Ar skatinate akredituotos socialinės paslaugos gavėją ir sudarote sąlygas jam aktyviai dalyvauti paslaugos teikimo procese (savarankiškumo ugdymas)?

 

 

6.

Ar bendradarbiaujate su:

1)  socialiniais partneriais?

2)  NVO organizacijomis?

 

 

 

 

 

7.

Ar bendradarbiaujate su Socialinės paramos skyriumi akredituotos socialinės paslaugos teikimo ir plėtros klausimais?

 

 

III. PASLAUGOS TEIKIMAS IR TĘSTINUMO UŽTIKRINIMAS

Taip

Ne

8.

Ar teikiate akredituotą socialinę paslaugą, atitinkančią paslaugos gavėjų poreikius?

 

 

9.

Ar tęstinio akredituotos socialinės paslaugos teikimo vertinimas atliekamas kasmet?

 

 

10.

Ar pagal poreikį peržiūrite teikiamos akredituotos socialinės paslaugos sudėtį, ją koreguojate, atsižvelgdamas į individualius klientų poreikius?

 

 

11.

Ar inicijuojate:

1) paslaugos gavėjo poreikio pakartotinį vertinimą?

2) paslaugų gavėjui teikiamų paslaugų rūšies keitimą?

 

 

 

 

 

IV. VEIKLOS REZULTATAI IR KOKYBĖS GERINIMAS

Taip

Ne

12.

Ar organizuojate apklausas ir įvertinate pasitenkinimą teikiama akredituota socialine paslauga suinteresuotų šalių:

1) paslaugos gavėjų?

2) paslaugos gavėjų/ artimųjų?

 

 

 

 

 

13.

Ar esate gavęs skundų dėl teikiamų akredituotos socialinės paslaugos kokybės?

 

 

Jei pažymėjote Taip, parašykite, kokius skundus esate gavęs

 

____________________

 

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

6 priedas

 

AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO AKTO FORMA

__________________________

(Įstaigos pavadinimas)

 

_______________ Nr. _________________

(data)

_____________________

(Sudarymo vieta)

 

Vertinimo laikotarpis: nuo ________/________/________ iki _______/________/________

 

Vertinimo data: ________/________/________

Atliekamas vertinimas planinis neplaninis

__________________________________________________________________________

[įrašykite priežastį, dėl kurios organizuojamas neplaninis Įstaigos veiklos vertinimas]

 

Įstaigos kontaktai:

Adresas ___________________________________________________________________

Telefono Nr. ______________________________________________

El. pašto adresas __________________________________________________

Vertinime dalyvavo Įstaigos atstovas (-ai)

(pareigos, vardas ir pavardė) ___________________________________________________________________________________      

(pareigos, vardas ir pavardė) ____________________________________________________________________________________

 

Nacionalinės nevyriausybinių organizacijų atstovas (pareigos, vardas ir pavardė) __________________________________________

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms):

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Dokumentas pateiktas/

dokumentą atsisakyta pateikti/ dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos (-ų) gavėjai

Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

Formuojamos paslaugos gavėjų asmens bylos, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

2.

Paslaugos (-ų) teikimas

Steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai, statutas, steigimo sutartis ar kiti steigimo dokumentai)

 

 

 

Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės (turi būti nustatyti Įstaigos darbuotojų elgesio Įstaigoje reikalavimai, buvimo Įstaigoje normos, teisės ir pareigos, tarpusavio santykius, apibrėžiančios Įstaigos darbuotojų, akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjų, teisės ir pareigos)

 

 

 

Laisva forma pildomas Įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas

 

 

 

Parengti individualūs paslaugų gavėjų planai

 

 

 

Įstaigos teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

Įstaigos metiniai veiklos planai

 

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

Patvirtintas (-i) paslaugų teikimo tvarkos aprašas (-ai)

 

 

 

Klientų skundų ir pageidavimų registravimo žurnalas

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas, paslaugų gavėjų kokybės vertinimas

 

 

 

Sudaromos paslaugos teikimo sutartys tarp paslaugos gavėjo ir Įstaigos

 

 

 

Informacija sisteminama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje *

 

 

 

Kiti dokumentai, nustatantys Įstaigos vidaus tvarkos reikalavimus

 

 

 

3.

Teikiantis paslaugą (-as) personalas

Įstaigos pareigybių sąrašas

 

 

 

Darbuotojų sąrašas

 

 

 

Patvirtinti įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymai

 

 

 

Sudarytos darbo sutartys

 

 

 

Sudaryti darbuotojų darbo grafikai

 

 

 

Pažymos iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, patvirtinančios, kad asmuo nėra teistas už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje

 

 

 

Įstaigoje dirba darbuotojas (-ai), turintis (-ys) Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytą išsilavinimą

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

 

4.

Paslaugos (-ų) teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia

 

 

 

Dokumentai, dėl patalpų (jei paslaugoms teikti jos būtinos), kuriose teikiama akredituota socialinė priežiūra, atitikties priešgaisrinės saugos, darbo saugos bei higienos reikalavimams

 

 

 

Įstaiga turi ne mažiau nei dvi patalpas, kuriose teikiama akredituota socialinės priežiūros paslauga

 

 

 

5.

Paslaugos (-ų) viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, spaudoje, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais, jei jų yra

 

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugos gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

* – taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms.

 

Išvados:__________________________________________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                 (parašas)                                         (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                 (parašas)                                         (vardas, pavardė)

 

Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.

________________________________________________________________________________________________________________________

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                (parašas)                                            (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos) (parašas)                               (vardas, pavardė)

Pakartotinio patikrinimo data ______________________________

__________________

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

7 priedas

 

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO AKTO FORMA

__________________________

(Įstaigos pavadinimas)

_______________ Nr. _________________

(data)

_____________________

(Sudarymo vieta)

 

 

Vertinimo laikotarpis: nuo ________/________/________ iki _______/________/________

Vertinimo data: ________/________/________

Atliekamas vertinimas planinis neplaninis

__________________________________________________________________________

[įrašykite priežastį, dėl kurios organizuojamas neplaninis Įstaigos, fizinio asmens veiklos vertinimas]

 

Akredituotų socialinių paslaugų rūšis: ________________________________________________________(tinkamą atsakymą įrašyti).

Įstaigos, fizinio asmens kontaktai:

Adresas ___________________________________________________________________

Telefono Nr. ______________________________________________

El. pašto adresas __________________________________________________

 

Vertinime dalyvavo Įstaigos atstovas (-ai)

(pareigos, vardas ir pavardė) ___________________________________________________________________________________      

(pareigos, vardas ir pavardė) ____________________________________________________________________________________

 

Nacionalinės nevyriausybinių organizacijų atstovas (pareigos, vardas ir pavardė) __________________________________________

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms):

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Dokumentas pateiktas/

dokumentą atsisakyta pateikti/ dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

1.1. Paslaugų gavėjai atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytas socialinių paslaugų gavėjų grupes

 

 

 

1.2. Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

1.3. Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

2.

Paslaugų teikimas

2.1. Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

2.2. Patvirtinti paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo tvarkos aprašas(-ai), su jais supažindinti atsakingi darbuotojai ir (ar) paslaugų gavėjai, jei pagal paslaugos pobūdį tai yra reikalinga

 

 

 

2.3. Paslaugų sudėtis ir trukmė Socialinių paslaugų kataloge nustatytas socialines paslaugas

 

 

 

2.4. Pildomi darbo su asmeniu (šeima) eigos aprašymai, atvejo aprašymai, informacija apie asmeniui (šeimai) teikiamą pagalbą, paslaugų suteikimo registracijos žurnalai, rengiami individualūs darbo su asmeniu (šeima) planai ir pan.

 

 

 

2.5. Vykdoma vidinė kontrolė

 

 

 

2.6. Informacija sisteminama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS)*

 

 

 

2.7. Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos, fizinio asmens

 

 

 

3.

Teikiantis paslaugas personalas

3.1. Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas

 

 

 

3.2. Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją, kvalifikacija tobulinama

 

 

 

3.3. Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinių paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

4.1. Patalpos atitinka nustatytus akredituotos socialinės paslaugos teikimo reikalavimus patalpoms

 

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

5.1. Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

 

6.

Bendradarbiavimas

6.1. Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis su kitais socialiniais partneriais

 

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

7.1. Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka

 

 

 

* – taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms.

 

Išvados:__________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

__________________             _________________   ____________________________

(pareigos)                                                    (parašas)                                         (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                    (parašas)                                         (vardas, pavardė)

 

Įstaiga, fizinis asmuo įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.

________________________________________________________________________________________________________________________

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                (parašas)                                            (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

Pakartotinio patikrinimo data _____________

______________________

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

8 priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS REABILITACIJOS ASMENIMS SU NEGALIA BENDRUOMENĖJE KOKYBĖS VERTINIMO AKTO FORMA

___________________

(Įstaigos pavadinimas)

_______________ Nr. _________________

(data)

_____________________

(Sudarymo vieta)

 

Vertinimo laikotarpis: nuo ________/________/________ iki _______/________/________

Vertinimo data: ________/________/________

Atliekamas vertinimas planinis neplaninis

__________________________________________________________________________

[įrašykite priežastį, dėl kurios organizuojamas neplaninis Įstaigos veiklos vertinimas]

 

Įstaigos kontaktai:

Adresas ___________________________________________________________________

Telefono Nr. ______________________________________________

El. pašto adresas __________________________________________________

 

Vertinime dalyvavo Įstaigos atstovas (-ai)

(pareigos, vardas ir pavardė) ___________________________________________________________________________________      

(pareigos, vardas ir pavardė) ____________________________________________________________________________________

 

Nacionalinės nevyriausybinių organizacijų atstovas (pareigos, vardas ir pavardė) __________________________________________

 

 

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms):

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Dokumentas pateiktas/ dokumentą atsisakyta pateikti/ dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

1.1. Paslaugų gavėjai atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytas socialinių paslaugų gavėjų grupes

 

 

 

1.2. Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

1.3. Vertinamas ir kasmet peržiūrimas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

1.4. Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių*

 

 

 

1.5. Paslaugos gavėjų skaičius atitinka akreditacijos metu numatytą vietų įstaigoje skaičių*

 

 

 

2.

Paslaugų teikimas

2.1. Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

2.2. Patvirtinti paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo tvarkos aprašas(-ai), su jais supažindinti atsakingi darbuotojai ir (ar) paslaugų gavėjai, jei pagal paslaugos pobūdį tai yra reikalinga

 

 

 

2.3. Paslaugų sudėtis atitinka Socialinių paslaugų kataloge nustatytas socialines paslaugas

 

 

 

2.4. Pagrindinės paslaugos teikiamos ne mažiau kaip 4 kartus per mėn.

 

 

 

2.5. Pildomi darbo su asmeniu (šeima) eigos aprašymai, atvejo aprašymai, informacija apie asmeniui (šeimai) teikiamą pagalbą, paslaugų suteikimo registracijos žurnalai, rengiami individualūs darbo su asmeniu (šeima) planai ir pan.

 

 

 

2.6. Vykdoma vidinė kontrolė

 

 

 

2.7. Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

 

2.8. Paslaugų teikimo vieta:

 

 

 

2.8.1. Paslaugos teikėjo (įstaigos) patalpose

 

 

 

2.8.2. Asmens namuose

 

 

 

2.9. Pagrindinės paslaugos:

 

 

 

2.9.1. Socialinių ir (ar) kasdienių savarankiško gyvenimo įgūdžių, gebėjimų ugdymas ir (ar) palaikymas, ir (ar) atkūrimas, suteikiant bendrąsias žinias ir praktiškai mokant spręsti dėl negalios buityje ir (ar) aplinkoje kylančias problemas

 

 

 

2.9.2. Mokymosi, užimtumo ir (ar) darbinių įgūdžių ugdymas, atkūrimas ir (ar) stiprinimas, padedant įsidarbinti, ir (ar) išsilaikyti darbo vietoje ar dalyvauti užimtumo veikloje

 

 

 

2.10. Papildomos paslaugos:

 

 

 

2.10.1. Palydėjimas ir (ar) transporto organizavimas

 

 

 

2.10.2. Aktyvaus judėjimo ir sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas

 

 

 

2.10.3. saviraiškos įgūdžių ir meninių gebėjimų lavinimas ir (ar) palaikymas

 

 

 

2.10.4. individuali ir (ar) grupinė emocinė-psichologinė pagalba, savitarpio paramos grupės

 

 

 

 

 

2.11. Paslaugos teikiamos pagal nustatytą poreikį bei sudarytus individualius paslaugų gavėjams planus

 

 

 

2.12. Teikiamomis paslaugomis ir vykdomomis veiklomis pasiekiami konkretūs teigiami rezultatai srityse, nurodytose sudarytame individualiame plane.

 

 

 

3.

Teikiantis paslaugas personalas

3.1. Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas

 

 

 

3.2. Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

3.3. Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinių paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

4.1. Patalpos atitinka nustatytus akredituotos socialinės paslaugos teikimo reikalavimus patalpoms

 

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

5.1. Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

 

6.

Bendradarbiavimas

6.1. Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis su kitais socialiniais partneriais

 

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

7.1. Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka

 

 

 

* Taikoma, jei nustatyta teisės aktuose ar sutartyse

Išvados:__________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                       (parašas)                                         (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                           (parašas)                                         (vardas, pavardė)

 

 

Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.

________________________________________________________________________________________________________________________

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                   (parašas)                                         (vardas, pavardė)

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                    (parašas)                                        (vardas, pavardė)

 

Pakartotinio patikrinimo data _____________

_____________________

 

 

Teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių

paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino

atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo

Zarasų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

9 priedas

 

AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA

 

1. Jūsų lytis:

□ vyras;

□ moteris.

 

2. Jūsų amžius:

□ iki 30 metų;

□ 31–45 metai;

□ 46–65 metai;

□ 65 metai ir vyresni.

 

3. Prašome įrašyti Įstaigos, fizinio asmens, kurios (-o) teikiama akredituota socialine paslauga naudojatės, pavadinimą/vardą, pavardę: __________________________________________________________________________________

 

4. Kokia akredituota socialinė paslauga Jums teikiama (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ Pagalba į namus;

□ Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas;

□ Palydėjimo paslauga jaunuoliams;

□ Socialinė priežiūra šeimoms;

□ Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

□ Socialinė reabilitacija asmenims su negalia bendruomenėje;

□ Laikinas apnakvindinimas;

□ Intensyvi krizių įveikimo pagalba;

□ Psichosocialinė pagalba;

□ Apgyvendinimas nakvynės namuose;

□ Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti;

□ Apgyvendinimas apsaugotame būste;

□ Vaikų dienos socialinė priežiūra;

□ Socialinių dirbtuvių paslauga;

□ Psichologinės ir socialinės reabilitacijos vaikams bendruomenėje;

□ Laikino atokvėpio paslauga.

 

5. Kokiu būdu sužinojote apie teikiamas paslaugas (tinkamą (-us) atsakymą (-us) pažymėkite Q)?

□ Iš savivaldybės administracijos darbuotojų;

□ Iš spaudos, televizijos;

□ Interneto;

□ Iš pažįstamų / artimųjų;

□ Iš medicinos darbuotojų;

□ Iš socialinių darbuotojų;

□ Iš Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

□ Kita (įrašykite)____________________________________________________________ .

 

6. Kiek laiko Jums teikiama akredituota socialinė paslauga (tinkamą atsakymą pažymėkite Q)?

□ trumpiau kaip metus

□ 1-2 metus;

□ 3-5 metus ;

□ ilgiau kaip 5 metus.

 

7. Prašome pateikti Jūsų nuomonę (tinkamus atsakymus pažymėkite X):

 

 

Vertinimo kriterijai

Atsakymų variantai

Jei pasirinkote atsakymą „Ne“ arba „Iš dalies“ prašome nurodyti priežastis

7.1.

Ar informacija apie akredituotą socialinę paslaugą yra prieinama ir aiški?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.2.

Ar Jus tenkina teikiamos akredituotos socialinės paslaugos dažnumas?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.3.

Ar teikiama akredituota socialinė paslauga padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.4.

Ar teikiama akredituota socialinė paslauga atitinka Jūsų lūkesčius ir patenkina poreikius?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.5.

Ar aiškios mokėjimo už teikiamą socialinę paslaugą sąlygos?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.6.

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.7.

Ar teikiant akredituotą socialinę paslaugą atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.8.

Ar pasitikite akredituotą socialinę paslaugą teikiančiu darbuotoju?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

7.9.

Ar iškilusios problemos, teikiant akredituotą socialinę paslaugą sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

¨ Taip

¨ Ne

¨ Iš dalies

 

 

8. Prašome pateikti pasiūlymus, ką, Jūsų nuomone, reikėtų tobulinti siekiant geresnės akredituotos socialinės paslaugos kokybės?

 

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

Dėkojame, kad sutikote dalyvauti apklausoje. Jūsų pateikti atsakymai bus labai naudingi tobulinant akredituotų socialinių paslaugų kokybę Zarasų rajono savivaldybėje.

__________________________

 

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės mero

2024 m. rugpjūčio 20 d. potvarkiu Nr. P-427

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS, LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS AKREDITAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato prašymų ir dokumentų, reikalingų akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti, pateikimą, jų vertinimą, socialinių paslaugų akreditavimo procedūras, Savivaldybės įgaliojimus bei funkcijas ir teisės teikti akredituotas socialines paslaugas registravimą.

2.  Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), ir Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimai).

3. Aprašo reikalavimai taikomi Įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nurodytiems subjektams – socialinių paslaugų įstaigoms ir socialines paslaugas teikiantiems fiziniams asmenims.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS

 

5. Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje arba kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsisteigęs juridinis asmuo ar kita organizacija, pageidaujanti teikti akredituotas socialines paslaugas (toliau – įstaiga), Savivaldybės, kurios teritorijoje vykdys veiklą, pateikia Savivaldybės administracijai nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – prašymas) (Akreditavimo tvarkos aprašo 1 priedas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Jei prašymas teikiamas elektroniniu paštu, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

6. Įstaiga kartu su prašymu privalo pateikti Akreditavimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus ir lietuvių kalba užpildytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens parašu) ar jų kopijas.

7. Fizinis asmuo, pageidaujantis teikti akredituotas socialines paslaugas (toliau – fizinis asmuo), Savivaldybės, kurios teritorijoje vykdys veiklą, Savivaldybės administracijai pateikia nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti) (Akreditavimo tvarkos aprašo 3 priedas). Prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas fizinio asmens. Jei prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti teikiamas elektroniniu paštu, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) Nr. 910/2014 nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

8. Fizinis asmuo kartu su prašymu akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti privalo pateikti lietuvių kalba surašytus Akreditavimo tvarkos aprašo 6.3 ir 6.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo parašu) arba jų kopijas.

9. Aprašo 5 ir 6 punktuose ar Aprašo 7 ir 8 punktuose nurodyti dokumentai gali būti pateikiami:

9.1. vienu elektroniniu laišku adresu: info@zarasai.lt. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu;

9.2. paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi adresu: Sėlių a. 22, LT-32110, Zarasai.

10. Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, Akreditavimo tvarkos aprašo 6.1, 6.4–6.8 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Savivaldybės administracija šią informaciją turi ar gali gauti pati.

11. Savivaldybės Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) įvertina, ar pateiktas Aprašo 5 ar 7 punkte nurodytas prašymas ir dokumentai atitinka Akreditavimo tvarkos aprašo 11 punkte keliamus reikalavimus. Nustačius, kad prašyme nenurodyta visa reikalinga informacija, pateikti ne visi nurodyti dokumentai, dokumentai netinkamai įforminti, neatitinka reikalavimų, nustatytų Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose apie tai per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos raštu informuoja atitinkamą prašymą pateikusį subjektą (toliau – Pareiškėjas) ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti). Jei per nustatytą terminą Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), priimamas sprendimas Pareiškėjo pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant procedūros nutraukimo priežastį.

12. Šio Aprašo 11 punkte nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau nei per 30 kalendorinių dienų nuo Aprašo 5 ar 7 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos.

13. Sprendimą dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo priima Savivaldybės meras.

 

III SKYRIUS

TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTAS SOCIALINES PASLAUGAS SUTEIKIMAS

 

14. Socialinės paramos skyriui nustačius, kad Pareiškėjas prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, atitinka reikalavimus, nustatytus Akredituotų socialinių paslaugų teikimo reikalavimuose, Savivaldybės meras priima sprendimą dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas suteikimo, sprendime nurodydamas akredituotą socialinę paslaugą, kurią teikti suteikta teisė, įstaigos pavadinimą ir kodą ar fizinio asmens vardą ir pavardę, gimimo datą. Apie priimtą sprendimą Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo potvarkio priėmimo dienos informuojamas raštu, pateikiant potvarkio išrašą arba nuorašą, jeigu sprendimas priimtas dėl vieno Pareiškėjo.

15. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS) įveda informaciją apie:

15.1. įstaigas, kurioms suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas (pasirenka akredituotų socialinių paslaugų rūšį, nurodo prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituotos socialinės paslaugos, pavadinimą, įstaigos kodą, įstaigos pavadinimą, įstaigos kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi grupes gavėjų, kuriems įstaiga teiks akredituotas socialines paslaugas, akredituotų socialinių paslaugų teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiamos akredituotos socialinės paslaugos (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, būtinos patalpos), etatų akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti skaičių ir darbuotojų, teikiančių šias paslaugas, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas asmenims su negalia, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją asmenims su negalia bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą dalyvumo lygį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį), įstaiga gali priimti);

15.2. fizinius asmenis, kuriems suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas (pasirenka akredituotų socialinių paslaugų rūšį, nurodo vardą, pavardę, asmens gimimo datą, prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiamos akredituotos socialinės paslaugos, pavadinimą, fizinio asmens kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi grupes gavėjų, kuriems fizinis asmuo teiks akredituotas socialines paslaugas, sprendimo dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas priėmimo datą).

16. Įstaigos ar fiziniai asmenys, kuriems suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas, pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, nedelsdami, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Socialinės paramos skyrių, kuriam buvo teiktas prašymas, nurodydami įstaigos pavadinimą ir kodą ar fizinio asmens vardą ir pavardę, gimimo datą, duomenis, kuriuos prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdami iš naujo užpildytą (-as) atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Per 5 darbo dienas nuo minėtos informacijos ir prašymo priedo (-ų) pateikimo dienos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas juos įvertina ir patikslina duomenis SPIS.

 

IV SKYRIUS

TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTAS SOCIALINES PASLAUGAS PANAIKINIMAS

 

17. Įstaigos, fizinio asmens  teisė teikti akredituotas socialines paslaugas Įstatyme nustatytais atvejais gali būti panaikinama Savivaldybės mero potvarkiu.

18. Apie teisės teikti akredituotas socialines paslaugas, nurodant jų rūšį, panaikinimą Socialinės paramos skyrius informuoja įstaigą, fizinį asmenį raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio potvarkio priėmimo dienos, pateikdamas potvarkio kopiją ar nuorašą. Sprendimo panaikinti teisę teikti akredituotas socialines paslaugas data suvedama į SPIS per 3 darbo dienas nuo šio potvarkio priėmimo dienos.

19. Sprendimą dėl įstaigos, fizinio asmens teisės teikti akredituotas socialines paslaugas panaikinimo priima Savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Šis Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės mero potvarkiu.

21. Savivaldybės administracija Savivaldybės mero nustatyta tvarka kontroliuoja akredituotų socialinių paslaugų teikimą.

22. Įstaigos, fiziniai asmenys, teikiantys akredituotas socialines paslaugas užtikrina Savivaldybės biudžeto ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

23. Įstaigos, fiziniai asmenys, teikiantys akredituotas socialines paslaugas, finansuojami Įstatymo nustatyta tvarka.

24. Įstaigos, fiziniai asmenys, kuriems suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas, esant poreikiui, privalo suteikti visos sudėties akredituotą (-as) socialinę (-es) paslaugą (-as), nurodytą (-as) Socialinių paslaugų kataloge.

25. Socialinės paramos skyrius viešina įstaigas, fizinius asmenis, teikiančius akredituotas socialines paslaugas, ir akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavimo tvarką Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt.

26. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

27. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

28. Savivaldybės mero potvarkiai (sprendimai), susiję su šio Aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________________